Mosa, veda dus wel iets beter al... Rustig aan he, zo'n verjaardag kan er ook inhakken voor haar... Moeilijk als je er niet precies achter kan komen wat en nu is vin ik altijd! Gefeliciteerd met je broer! Sanne, veel plezier bij de familie vna Hai vanmiddag. Gelukkig lijkt Feli ook weer op te knappen. Veel slapen en lekker drinken is een goed teken.
Ik heb hier een baby die de smeerkaas van het brood aflikt en dan het broodje weggooit.......Stoute kabouter!!!! @mosa; sterkte met Veda op de verjaardag, hopelijk knapt ze vandaag weer op. @sanne; Arme feli, die heeft honger. ze kan die flesjes wel hebben hoor, ze is toch ook niet echt dik. @babyD; had jouw posts gemist Nu fff brood opvegen en dan ook weer ff de stad in.
hoii dames @pookie, kwas nog ff vergeten te reageren, feli eet eigenlijk altijd zelf, met haar handjes af en toe een stukje met een vorkje, maar als wij iets willen aanbieden wil ze het peritnent al niet hebben, dus vandaar dat ze het wel zelf eet maar goed, nu dus echt totaal niet.. jij ook een ondeugend meisje, lekker smeerkaas eraf likken en broodje weg gooien haha doet feli altijd als ze worst op dr brood heeft haha @all tis hier echt drama hoor met het avondeten.. ze heeft nu echt totaal niets gegeten, misschien 1 half mini stukje kip?? we hadden chinees gehaald en ik d8 nou dat zal ze w.s. wel Heerlijk vinden want feli houd wel van dingen waar smaak aan zit.. naja ze moet er dus gewoon niets van.. geen ei, geen bami, geen kipje, ook geen kipje die uit de soep kwam.. ze maakt er hier ongeveer een sport van om zora(de hond) eten te geven, want ze gooit gewoon alles wat ze voorgeschoteld krijgt met een rotgang op de grond! ook al doe ik het tegen dr lipjes om even te proeven, gaat het 1 tel in dr mond, daarna hups gelijk op de grond.. wat is dit nou toch.. ze moet toch een x iets van avond eten eten? alleen een toetje gaat erin.. dus dat heeft ze al wel op.. khep ook al fruit geprobeerd dat wou ze ook niet.. wel een mini stukje kroepoek, maarja daarna ligt het ook weer op de grond.. boos worden heeft geen zin, verergerd de situatie alleen maar, maarja hoe krijgen we haar nou aan het eten.. iemand tips? of gewoon niets van aantrekken en dalijk lekker flesje en hups naar bed? die fles krijgt ze zowiso wel maar goed..?
@ Sanne, want ontzettend lastig dat Feli zo slecht wil eten. Ik heb helaas geen tips voor je. Maar ik zou wel zo rustig mogelijk regelmatig eten aanbieden. En allerlei soorten eten. Misschien is het nog steeds omdat ze ziek is of omdat ze in een sprongetje zit? @ Pookie, die stoute kabouter . J doet het ook wel eens en vooral als er gewone kaas op zit. Eet ze eerst alle kaas op en dan pas het brood. @ Hanna, de voorstelling was goed geslaagd dus . Ik heb er niet van gehoord. Kan me voorstellen dat je wel vaker samen met je zus er opuit wilt. LIjkt mij ook gezellig . Wat goed dat je de zolder en 1e verdieping weer hebt opgeruimd! Die escapegame van vorig jaar was idd ook heel leuk . Inmiddels hebben we de 2e game ook uitgespeeld. Alleen op het allerlaatst hadden we een hint nodig. @ Mosa, vervelend dat Veda er toch wel last van had. Misschien wel oorontsteking of zo? Is het nog een beetje goed gegaan bij je broer's verjaardag? Je broer die binnenkort vader wordt? Hopelijk kun je aankomende nacht beter slapen. @ all, vandaag helemaal geslaagd voor de sintinkopen . Het was druk, maar het kon erger . We zijn er in elk geval klaar voor . Nu staat het eten in de oven, en hangen ondertussen even op de bank. Kan echt niet wachten, knor knor
Hoi dames, We zijn net thuis van mijn broers verjaardag, het ging eigenlijk heel goed met Veda. Had ik niet verwacht, ik denk nu dat het toch om iets in haar mondje gaat. Ze heeft daar alleen niet geslapen, was eigenlijk ook de hele tijd fit, dus nu net een schone luier, een flesje en meteen naar bed. Ik verwacht dat ze komende nacht wel weer goed slaapt. En morgen zal ze wel veel slaap in te halen hebben denk ik. Sanne, fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Feli! Hopelijk is het ergste weer achter de rug! Oh, vanavond weer drama met eten lees ik Ik heb ook niet echt tips, maar wel wat Afrola ook zegt, regelmatig eten blijven aanbieden, en vooral proberen dat op een rustige manier te doen. Ik denk dat boos worden alleen maar averechts zal werken. Maar wel vervelend, ik kan me voorstellen dat je ervan baalt! Was het gezellig bij je schoonfamilie? Gaan jullie daar iedere zondag heen? Pookie, haha, Y die smeerkaas van haar brood aflikt en het brood weggooit Dat gebeurt hier ook weleens met gewone kaas, of ze laat ineens de korstjes liggen Afrola, ik heb maar één broer, dus dit is idd degene die volgend jaar vader wordt Zo grappig om te zien hoe blij hij met de zwangerschap is, en ook altijd leuk om te zien hoe gek hij is met Veda. En fijn dat jullie geslaagd zijn vandaag! Sterre, hoe was de doop? En sterkte met werken morgen! All, ik voel me echt uitgeput, dus dat wordt vanavond een vroegertje
Stoute kabouter haha. Wel handig jetje hoor. Ook grappig die dingen die jullie vaak beschrijven, ik ben al aardig voorbereid! Sanne, wat onzettend balen dat Feli zo slecht eet zeg. Denk ook dat dwingen/boos worden er alleen maar negatief de aandacht op vestigt. Moeilijk zeg, kan me voorstellen dat je je dan zo machteloos voelt. Hopelijk krijgt ze snel weer een goede honger! Iedereen leuke zondag gehad? Mosa leuke dag gehad lees ik. Veda weer ietsie beter,fijn. Maar oorontsteking, of dacht iemand dat (ben het even kwijt). Wij vandaag een uur (!) (ahum,b en ik niet gewend) gelopen met L. Heerlijk hoor, maar berekoud in een bodywarmer. Ik zweet nogal snel, dus heb heeeel lang in de winter een bodywarmer aan. MAar vond t nu wel erg tegenvallen, brr wat was het koud. Maar desondanks heerlijk gewandeld. Wij weten dat de kerst dit jaar bij ons is, gourmetten maar weer. Tis wel afgezaagd, maar ook leuk. Dus doen we het maar weer. Zag in de folder van AH dat je je eigen gourmetbuffetdinges nu kunt samenstellen vanaf woensdag, dus daar ga ik denk ik 's avonds maar eens even kijken. Oh ja, luiers van Lidl gehaald, ter aanvulling op de befaamde baby dry. Zien er goed uit. L. nog even doorgroeien, want ze zijn er vanaf maat 3. All, fijne avond, ik nu even pagina teruglezen (handig he, eerst reactie geven, en dan teruglezen.......)
Eh...........niet blond.........maar wat zijn escapegames??? Sterre, dikke vrieskouknuffel (krijg je het weer warm van). Wat debielig van je huisarts dan met die verwijsbrief. Heeft de neuroloog nog gezegd wat er in stond dan eigenlijk? Nou, gelukkig wel een onderzoek. Hopelijk komt er toch wat uit, maar ik kan me voorstellen dat je rust wilt. Herken het helemaal. Hou vol meid, het wordt hopelijk snel wat beter voor je!
bedankt allemaal voor jullie sterkte wensen en succes voor djesslyn. moet nu de 16de dec naar de maag lever darm dokter met dr gister brief gehad. en 4 januari naar de orthopeet met dr voetjes. dus spannend nog ff.
Hanna, lekker geknutseld dus . Leuk idee een stoomboot, misschien woensdag met M gaan doen. Nog tips voor benodigdheden (scheelt weer nadenken ) Verjaardagen, vaak 'smiddags gelukkig, ander blijven we tot het bedtijd is. Tenzij er een rustige verdieping is, dan zouden we T in het kampeerbedje kunnen leggen. M trekt het waarschijnlijk wel tot een uur of 20 (als het gezellig is ). In de situatie zoals die beschreven werd door BabyD (toch?) zou ik misschien zelfs helemaal niet gaan . Ja was dus BabyD, ik vind dat soort uitspraken echt zo dom (en ik denk dat ik iets dergelijks ook zou zeggen tegen zo'n L-Hannes). En niets aantrekken van wat anderen allemaal doen met hun baby. Sanne, als Feli die buikgriep te pakken heeft (gehad) dan duurt het echt een paar dagen voordat de eetlust terug is. M heeft vanochtend voor het eerst weer echt uit zichzelf stukjes brood zitten eten. Normaal minimaal anderhalve boterham, nu misschien driekwart boterham. Ik zou proberen om te accepteren dat ze niet wil eten, zeker niet andere dingen gaan aanbieden en eventueel wel fles voor slapen, maar dan is het klaar. Als jij er een ding van gaat maken dan gaat ze het tzt ook gebruiken als machtsmiddel. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat je ook nu al haar houding ten opzichte van eten bepaald. Maar lastig is het wel hoor! En in komkommer en fruit (en groenten) zit ook vocht, dus heel snel zal ze niet uitdrogen hoor. Bij slechte eters kun je (aldus dietiste van ons CB) het beste deze strategie volgen: allereerst geen snoep/koek ed geven, ook geen zogenaamde gezonde koeken. Zorg voor structuur en regelmaat en niet te veel zoete drankjes geven (dus ook max 1 glas sap), dat zijn allemaal vullers. Als ze klaar is met eten (dus als ze Zora gaat voeren bijvoorbeeld), dan haal je dr bord weg, geen commentaar verder. Wel gewoon het toetje geven als dat onderdeel is van de maaltijd (dus als jullie altijd een toetje eten of dat zelf ook eten). Maar ook daarvoor geldt: liefst niet te zoet: gewoon yoghurt of kwark eventueel met geprakt fruit. Maximaal 2 tussendoortjes in de vorm van fruit of rauwkost. Het belangrijkste is dat je consequent blijft. Verder is het ook raadzaam om een eetdagboekje bij te houden: noteer precies wat ze eet en drinkt op een dag. Zo kun je ook zien of ze wel genoeg binnenkrijgt (eventueel in overleg met CB of dietist). Nu strijd maken, betekent dat ze het ook gaat zien of aanleert als een machtsmiddel! Dat is echt niet tof! Flesje snachts vind ik moeilijk. Ik zou proberen om het niet te doen, maar als ze blijft brullenbrullenbrullen ... tja lastig. Wat betreft je ticker (wil niet stom doen, maar misschien vind je het zelf ook niet zo leuk): het is F. wordT grote zus Pookie, lekker schoon huis? Afrola, jammer dat je man naar zn werk moest. en een lekker druk einde van het jaar. wat is een Escape game? Mosa, super van je portemonnee! En beterschap voor je meiske. Louis Theroux, ik vind zn aflevering over witte Boeren in Zuid-Afrika erg goed! En laatst iets over neo-nazi's in de VS, brrr ook al zo eng. Sterre, dikke knuf en is ook uitputtend een klotesituatie op werk en dan ook dat gedokter. Bah! Loe, brrr alleen een BW! Ik ben nu van de dikke truien, jas, sjaal, handschoenen, muts en dan flink doorstappen , pas aan het einde van de wandeling gaat muts af en handschoenen uit. Bubs, idd spannend! *** Tamdatadadaaaaam!!! T heeft geslapen van 19u-5u (Jan erheen, even kroelen, weer in bed, even brullen) - 630 . M werd alleen rond middernacht even wakker (stond op eens naast me), maar ging superlief weer slapen. En M heeft het zo goed gedaan op dr eerste logeeravontuur. Wilde wel in eerste instantie niet naar bed. Maar rond 21u zei ze: oma ik wil naar bed. Hup in bed, fles en ze ging heerlijk slapen. Om 5u even wakker, maar mn moeder is er snel naast gaan liggen en nog 2 uur gepit (ze ligt daar in een tweepersoonsbedbank). Ik kreeg een heerlijke minutenlange knuffel toen we haar gingen ophalen.
Geeft M een plakje kaas. M: "Is dat jonge kaas?" Ik: "Ja dat is jonge kaas." ... M (verongelijkt): "Maar ik wil meisjeskaas!"
whahahaha!!!!!!!!!!!! Hahahaha. Lekkere meid heb jij toch Salapio. Wel een slimmerd trouwens, daar over nadenken. Wat heb je terug geantwoord? hahah, moet er nog om lachen. Wat betreft d's en t's heb ik er zelf eentje: mijn vriend zet tussen veel dingen een N.......ik weet niet waarom? DameNs, peNdaalemmer, peNdaal........en symptoNen ipv symptomen, dat laatste hoor ik trouwens bij meer mensen. Maar hij heeft dus een duidelijk voorkeur voor N-nen..... Ojee, moeders moet hier weer oefenen hoor. Las over wiegedood risico's en het nut nog van inbakeren na 7 weken.......Ben L. aan het proberen (bij zijn gunstigste slaapje, dus nu) in een slaapzak met mouwen.........en ik ben al zo moe he! L. sliep vannacht ineens tot teveel gehuil, om 6.30 fles........maar daarna was ie helemaal in de wakker en huilde mij gewoon wakker. Voel me net een wrak. Maar goed, hij nu oefenen. Zonder mouwen was gisteren geen succes, als hij op een grasveld lag, was t nu wel kaal. Maar hij huilt nu, brult nog niet. Vind t ook wel een beetje zielig, maar vermoed dat ik (en hij) er ook een beetje doorheen moeten?
Whahaha Heerlijk die M Voor de rest moet ik eerlijk bekennen dat ik niet veel bijgeslapen heb.. uhm gelezen heb dus...
En te vroeg klikken.. hallo 'sterre' waar zit je Doop was wel leuk gister alleen zij we op tijd weer gevlucht want al dat 'de hemel ingeprijs' van neefje L kwam ons de keel uit. Wat kunnen mensen toch misselijk makend zijn in hun gedrag zeg, bah. Vanmorgen kwam ik op het werk, was het ijskoud Ik dacht, nou daar gaan we, het gepest is begonnen. Baas nergens te bekennen. Ik probeer de verwarming aan te krijgen, doet tie het gewoon niet. Mijn baas kwam een paar minuten later de hoek om, doet de verwarming het uberhaupt gewoon niet, kon ik weer naar huis Had dan even gebeld denk ik dan, had ik niet voor janl*l heen en weer hoeven rijden. Nou ja, van de ene kant was ik natuulijk blij dat ik weer mocht gaan. Toch nog even een gesprekje gehad maar ik begin het idee te krijgen dat hij het door begint te krijgen dat ik me echt niet beter ga melden voor hem en dat hij met een fatsoenlijk aanbod moet komen. Hij ging dan vandaag zijn rechthulp maar eens bellen. Vanmiddag met Noah naar de HA. Hij is heel vreemd verkouden. Het loopt niet zijn neus uit maar lijkt echt op zijn longetjes geslagen te zijn. Hoesten en proesten, piepen en zwaar ademen. Geen koorts, eet en drinkt wel normaal, is op zich wel vrolijk (hangt wel graag bij mij) maar goed, ik vond dat we wel lang genoeg afgekeken hebben nu. Vanavond ga ik lekker grieken met een vriendin (die heb ik al 18 jaar) en we zien elkaar niet zo vaak en om de zoveel tijd gaan we lekker met z'm 2en uit eten en flink bijkletsen Heb er zin in!
Hoi meiden, Ik ben onverwachts een dagje vrij. De kachel op school is kapot. Mijn klas was het koudst, 4 graden, de rest zat er niet ver naast. Nu dus lekker thuis. Svinthe ligt te slapen en ik kan even een rondje surfen op het net Sterre jij ook ijsvrij dus : Lekker he?? Succes bij de HA vanmiddag! Mosa, heeft Veda lekker geslapen vannacht? Hoe gaat het nu met haar? Salapio, stoomboot vouwen: Je hebt een groot papier nodig om hem te vouwen en dan een bruin of zwart papier om de schoorsteen mee te maken. Die plak je op het "tuutje" van de boot, witte watten er boven op. Dan met wol een lijn spannen van punt boot naar schoorsteen en zo naar de andere punt van de boot. Verder veel kleurtjes papier om de vlaggetjes te maken en een sint, piet, paard, zak, cadeuatjes. Veel knutselplezier! Wat een heerlijke nacht heb je gehad zeg. Applaus voor M en T!!!!! Haha, en wat is die peuterlogica toch grappig
Ik val weer eens binnen. Ik zie dat je zwanger bent Sannehai. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben er weer weg van.
Hoi dames, Bubsie, veel succes met je meisje de komende tijd, hopelijk ziet alles er goed uit! Salapio, zo, wat een supernacht! En wat fijn dat M's eerste logeernachtje zo goed ging, grote meid Ik zie dat T alweer 76,5 cm is en 9370 gram, zeker een grote boelie zeg Aaah, wat lief, M die meisjeskaas wil Loe, mijn schoonouders hebben het altijd over een rontonde ipv rotonde, jouw vriend toevallig ook? Veda heeft eigenlijk ook veel te lang met haar armen vastgelegen maar afbouwen was echt een ramp! Op een gegeven moment heb ik maar geaccepteerd dat ze zo nu eenmaal beter sliep, en rond 6 maanden had ze het ineens niet meer nodig. Achteraf ben ik blij dat ik gewoon gewacht heb tot ze het zelf 'aangaf'. Is L sterk in zijn nek? Veda was dat namelijk al snel heel erg, en toen bedacht ik me dat ze dan heus wel haar hoofdje op zou kunnen tillen als ze op haar buik terecht zou komen in bed. Sterre, lekker weer dan, van je baas Schiet allemaal ook echt niet op hè? Wel fijn dat hij een beetje begint door te krijgen dat hij met een goed aanbod moet komen, hopelijk gaat hij daar ook naar handelen! Goed dat je toch even naar de HA gaat met Noah, succes! En veel plezier vanavond, gezellig! Hanna, lekker hoor, zo'n onverwachts dagje ijsvrij Verwachten ze dat de verwarming het morgen wel weer doet? All, ik ben vandaag maar thuis gaan werken, want ik voelde me weer belabberd. Echt alsof ik een flinke flinke kater heb ofzo Ook lijk ik een beetje verkouden te worden, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Inmiddels sneeuwt het hier ook, dus nu helemaal blij dat ik niet naar A'dam ben gegaan, sneeuw en treinen gaan vaak niet zo goed samen Met Veda gaat het gelukkig een stuk beter, maar ze heeft wel allemaal bobbels in haar tandvlees op de plek waar kiesjes moeten komen, dus ik denk dat ze daar koorts door kreeg en dus niet lekker door was. Sneu hoor, die tandjes/kiesjes!
Even snel: Mosa, ja! Mijn vriend zegt inderdaad ook rontonde...... Misschien ben ik te vroeg met afbouwen in die slaapzak, maar ik vind dat wiegedood geblaat zo eng...... inmiddels ligt hij weer in zijn inbakerdoek, mannetje was zo moe van dat half slapen en huilen.....tja, niet erg handig van mij, zo half half natuurlijk. WEet eigenlijk gewoon niet wat nu het verstandigst is........afbouwen of nog even een maandje of 2 ingebakerd laten... Ja, L is ook heel sterk in zijn nek. HIj tilde zijn nekje al op toen hij nog op de couveuse lag! Wist niet wat ik zag. Wat naar dat je je zo beroerd voelt. In elk geval goed dat je niet naar Adam hoefde dan. Hier sneeuwt het ook!
Vraagje aan jullie allemaal: hebben jullie vandaag post ontvangen? ER zou vandaag toch wel post bezorgd worden? Ik begrijp er weinig van namelijk: verwacht heel wat pakketjes (weet zeker dat ze verstuurd zijn) van marktplaats bijv. en toch ook gewone post. Maar vandaag weer niets............ bij jullie?