Melisa, Veda heeft vandaag twee keer overgegeven, maar daarna niet meer, dus os het buikgriep is/was, weet ik niet. Maar hopelijk valt het bij Chelsey ook mee, is het bij jullie zelf inmiddels al weer minder? Veel succes/plezier morgen bij de vk! Hopelijk is je bloeddruk goed!
Misschien een lokaal verschijnsel dat het zo genoemd wordt. Ik weet niet beter, bij mijn werk noemen ze het ook zo. Wij wonen natuurlijk niet zo heel ver van IJmuiden af.
Chelsey heeft niet meer overgegeven, maar heeft nog wel wat verhoging. 37.6. Het is niet veel, maar heb er toch maar een paracetamol gegeven omdat ze straks naar de oppas gaat. Mijn man en ik hebben er ook 12 uur last van gehad, en daarna gaat het weer. Woensdag heb ik de 20 weken echo, ben zo benieuwd of het een jongen of meisje is! En uiteraard of het gezond is, want dat blijft het belangrijkste.
arggggggggg, ik heb ook buikellende. Ik voel mij geen vaatdoek maar dat rennen naar de WC is heel vervelend ( en pijnlijk ) Vandaag dus een thuisblijf dagje voor mij. Dan maar kerstversiering afmaken. @melisa; Jeetje woensdag alweer de 20 weken echo. Wat gaat het snel. Hopelijk houdt Chelsey het rustig bij de oppas vandaag. Hmmm bij mij is het gistermiddag begonnen met buikgerommel, alleen het lijkt nu echt heftiger te zijn. Hopelijk kan ik morgen dus weer lekker aan het werk.
@ Pookie beterschap. Vervelend zeg. Op mijn werk ook hoop zieken die zeggen iets 'verkeerds' gegeten te hebben . @ Melisa, leuk 20 weken echo. Spannend ook @ Mosa, fijn dat het bezoek aan je schoonouders gister uiteindelijk meeviel en dat Veda gewoon meekon. Lekker uitgeleefd met fonduen? Zat je daarna wel vol? @ Sanne, nog niet veel kwaaltjes dus. Wel lekker toch en t is ook nog vroeg natuurlijk. Grote kans dat je ze binnenkort wel krijgt. Werkze vandaag. @ all, poehee, wat een gladheid vanochtend. Opgevroren natte sneeuw is echt niet leuk :x. Nu weer lekker verder werken
Goedemorgen, Om te beginnen, een superleuk nieuwtje, de meeste van jullie zullen haar nog wel kennen van het temptopic, maar Zeehondje is zwanger Uiteindelijk is ze met IVF zwanger geraakt, maar wel heel gaaf hè, dat ze na al die jaren zwanger is! Melisa, spannend, woensdag! Hopelijk is idd alles goed, maar vast wel. Mogen wij weten of je een jongetje of een meisje krijgt? Pookie, oh bah zeg, wat rot dat je last van je buik hebt Sterkte en beterschap, hopelijk valt het mee! Afrola, werkse! Hopelijk vandaag geen problemen met het OV! All, Veda heeft gelukkig helemaal nergens last meer van, dus dat is fijn. Ik werk vandaag wat uurtjes thuis en dan ga ik morgen weer echt naar mijn werk toe.
Salapio: Whaha die foto's van M, awwhh.. hihi Afrola: Jeetje wat een gedoe met sneeuw en treinen Pookie: Hoe lang blijven de logés? Jullie sinterklaas-dobbel-spel doen wij altijd met oud&nieuw met de vriendengroep Sanne: Leuk zeg dat de moeder van je beste vriendin gaat oppassen. Hopelijk klikte het tussen hen. En als de potjes zo lekker gaan , gewoon lekker doen hoor, dat mee eten komt vanzelf wel. Leuk zeg dat ze verhaaltjes voorlezen zo leuk vindt. Papa ik vind je lief is toch met die beren? Pff heb ook dat filmpje gezien, verschrikkelijk gewoon, hoe kan iemand zoiets doen he?! Loe: Als ik even naar Noah kijk dan kan je inschatting in de maat best kloppen voor het winterjasje maar goed, het is altijd een beetje gokken natuurlijk . Melisa: He jakkes zeg dat jullie ziek zijn, hopelijk is het inmiddels weer beter. Awhh en konijntje dood Hopelijk gaat het vandaag inderdaad weer beter met Chelsey. Wij hebben inderdaad ook maar 1 dag flink last van gehad. Woensdag 20 weken echo, spannend. Ga je hier vertellen wat het is? Mosa: Nou Veda heeft het wel te pakken de laatste tijd, vervelend zeg Hopelijk lees ik dadelijk dat het weer wat beter gaat. Ah, lees nu dat het weer beter gaat, fijn. Owh je rits al kapot, nou daar zou ik zeker even mee terug gaan hoor. Hanna: Klinkt gezellig allemaal. En Svinthe lekker doorgeslapen, fijn hoor! Zo nu even posten...
Zo en nu even klagen We hebben een hartstikke druk weekend gehad maar geen leuke Zaterdag hadden mijn schoonouders en mijn schoonbroer en schoonzus al besproken dat ze sinterklaar ging houden rond 15.00u.. dus wanneer de kindjes van schoonbroer en schoonzus uitgeslapen waren en Noah dus normaal gesproken op bed ligt. Wij hadden Noah dus daar op bed gelegd, wilde schoonmoeder gewoon zonder Noah beginnen Toch maar niet gedaan maar goed, het idee al.. pff. Gister was die oma van Roy jarig en ze hield het in een restaurant waar iedereen kon komen eten. Weer een klote tijd maar goed, met zo'n grote fam is het gewoon niet anders. Wij kwamen iets later omdat Noah nog geslapen had. Komen we daar, kan Roy aan de ene kant gaan zitten, ik aan de andere kant en wilde mijn schoonmoeder Noah wel bij haar ergens neerzetten... Nou ja zeg! Schoonbroer, schoonzus en de kindjes zaten natuurlijk weer lekker bij elkaar samen met schoonouders .. geen plek voor ons vrij gehouden Uiteindelijk hebben Roy, ik en Noah ons maar ergens tussengepropt. Noah zat half in de gordijnen. Zitten we na het eten even bij elkaar, Roy was even wandelen met Noah in de wandelwagen want die was harstikke moe. Vraagt mijn schoonmoeder aan mijn schoonzus of ze al weet wat ze met kerst doen. Zegt mijn schoonzus, ja we houden het bij ons thuis op 2e kerstdag. Oke zegt mijn schoonmoeder dan doen we het bij ons 1e kerstdag. Draait ze zich naar mij en zegt, bij ons 1e kerstdag :x Nou ja, zou je verd*mme niet eerst eens vragen of wij dan uberhaupt ook wel kunnen :x Je krijgt mij niet snel boos maar ik was laaiend! Zo gaat het altijd, er word nooit aan ons iets gevraagd, wij krijgen altijd maar de opdracht om gewoon te komen. Ik vertelde het later aan Roy en die was ook behoorlijk boos. Hij wilde ze nog bellen 's avonds maar heeft het niet gedaan. Ben benieuwd of hij het vanmorgen nog heeft gezegd want Noah is vandaag bij mijn schoonmoeder.. Kom ik dus gelijk op het volgende punt.. Neefje L moet dus naar de creche en mijn schoonmoeder moet hem brengen en halen. Volgens mij had ik dat al eens verteld. Noah kan daardoor niet slapen 's middags maar ik vind dat dus écht niet de bedoeling. Blijkbaar hoeft neefje L deze maand niet op maandag omdat het toevallig met sint en kerst samenvalt maar we moeten toch maar eens een hartig woordje gaan spreken over hoe het straks in Januari gaat. Ik was gister zo boos dat ik tegen Roy heb gezegd dat ik anders niet meer wil dat Noah daar dan nog heen gaat. Later had ik daar wat spijt van maar eigenlijk nu niet meer. Noah moet gewoon kunnen slapen e.d en niet zich aan hoeven te passen aan neefje L omdat schoonzus en schoonbroer geen rekening met anderen houden. En nu ik zo 'lekker' bezig ben.. mijn ei is ook weer drama.. Dacht ik dat ik em gehad had, was mijn temp vanmorgen weer lager 36.7 is niet echt een after-ei-temp bij mij. Even morgen afwachten anders is m'n ei dus nog niet geweest. Maar ja, met die tempraturen van afgelopen dagen begin ik wel te balen. Het lijkt zo onbetrouwbaar de hele tijd terwijl ik wel altijd netjes temp enzo. Zo.. ik ben klaar met klagen
Goedemiddag! Zeehondje, wat goed zeg! Mosa, in welk topic heb je het gelezen, wil haar natuurlijk feliciteren. En trouwens Sammie heeft ook IVF volgens mij, die heeft nu een emmy in haar tummy. Pookie, ziek! Jij ook al.........ikke ook. Nog steeds. Ellendig zeg. STerkte. Ik moet morgen nog naar de longarts (1x per jaar longfunctietest en daarna gesprekje met longarts). Heb maar even gebeld of ik wel moest komen want heb het nogal benauwd (en dus weinig puf voor longfunctie). Moest toch maar komen. Mosa, whoei zeg schrok je niet van zoveel overgeven? Jullie hebben t allemaal al vaker meegemaakt natuurlijk, maar toch lijkt t me wel schrikken. fijn dat Veda weer aan de betere hand is. Wie had nou die prulkadootjes, pookie? hihi, ik heb ze ook altijd! Doen jullie ook met tijdslimiet? Mosa, ik zou dat van die rits ook problemen vergoed te krijgen via v en d. Wel jammer van de rompslomp, bah. Melisa, 20 weken echo alweer!! Wat gaat dat hard. Ben erg benieuwd, kom je melden of het een meisje of jongen wordt? Salapio, geweldige foto's! Afrola,wat een treingedoe zeg. Las net op nieuws.nl dat ook de medewerkers van de NS zich eigenlijk geen raad meer wisten. Sanne, ik heb dat filmpje ook gezien. Ging me door merg en been. Toen hij onder de koude douche werd gezet, brak er bij mij ook wat. Wat een t**ingw**f zeg. Sorry voor wie ik oversla, hier druk druk. KWakkelnacht gehad met grote K. Jonge, wat ben ik moe. Geprobeerd L. met armen binnenboord van slaapzak te laten slapen, dus zonder inbakerdoekje voor zijn armen eronder. Eerste sessie tot 3 uur 's nachts prima. Daarna 1 grote ellende. Jakkie zeg. En nu ligt hij dus weer met inbakerdoekie in de slaapzak. Dan nog maar even zo. Alleen is de slaap zo zo ontzettend krap door de armen die in de slaapzak zitten. MAat groter is veel te groot voor de hoofdopening dat durf ik eigenlijk niet aan, omdat hij ook al zijn armen dus niet door de armsgaten heeft. We hebben vanochtend gehoor dat L. vanaf augustus op de door ons gewenste kdv kan komen. Fijn, want dat zit midden in een bos! Doen ze geweldige uitstapjes en in de zommer lekker badderen. Nu gaat hij eerst per 1 februari (gelukkig toch nog een maand kunnen verzetten) naar een kdv wat hier ongeveer om de hoek zit, maar weinig buitenspeelmogelijkheden. Mochten er voor augustus 2 ochtenden vrijkomen, dan gaat hij eerder over naar dat andere kdv. Puf, wat ben ik moe. En ziek. Maar vooral moehoeeeeeeee. Tot later allemaal.
Sterre, wat een ontzettend geeikel zeg! Ik zou er ook pissig van worden, serieus. Ik hoop trouwens dat jullie neefje niet dezelfde naam heeft als onze L. anders is je associatie ook niet zo lekker he. Maar dat terzijde. Jee, en zo kerst regelen vind ik ook absurd. Ik zou toch denk ik (zo doe ik het hier tenminste) je vriend/man aansporen, tis zijn familie ( ik 'doe' mijn familie, hij de zijne zeg maar) om de dingen eens goed op een rij te zetten en te vragen waarom ze altijd je schoonzus als eerst vragen bijv. voor kerst en waarom de slaaptijden van noah moeten wijken voor L. Zou het echt via je man laten vragen waarom jullie altijd moeten schipperen en er nooit als eerste iets aan jullie gevraagd wordt. Echt puntje bij paaltje zeg maar......
Arme Sterre, wat een ellende met je schoonfamilie. Arme Noah mocht vanuit de gordijnen mee-eten. En tegen je schoonmoeder heeeeeel Koel meedelen dat jullie al plannen hebben voor 1e kerstdag. Lekker uitslapen en een brusje voor Noah maken
sluit me helemaal aan bij pook. laat ze maar eens zien als jullie niet kunnen. En dat ei van jou, die wipt wel vaker op en neer he vlak voor de sprong, in je kaartjes te zien. Maar ik zou de piemel maar wel in de aanslag houden hoor! (excusez le mot)
oja, schoonzus werkt op een mini peuter groep. Zij vond de winterjas van L. aan de grote kant! Hij valt niet lang maar wel breed. dus t wordt waarschijnlijk nog een maatje kleiner zelfs. Gokken loe, tis niks voor jou, maar laat ik eens wild doen...... oja, vraag 2 en laatste: wanneer zijnjullie met groente/fruithapjes/rapley begonnen?
Wij zijn met bijna 6 maanden begonnen met een wortelprakje en een week later ook met stukjes wortel. Het ging er bij Y in als koek en zij was toen ook echt toe aan vaste voeding. Het eten ging heel goed en de groei kwam er ook beter in bij haar.
Sterre: wat een stel is het toch, die schoonouders van je. Misschien toch eens nadeken over het kdv? Misschien wel de beste oplossing, als het zo niet werkt. Pookie en Loe: beterschap. All: Ben net bij de vk geweest. Bloeddruk was goed, kindje was goed gegroeid. Alleen moet ik morgen even mijn urine inleven bij de HA, mogelijk heb ik een blaasontsteking of nietbekkenontsteking. En heb ik daarom zo'n pijn in mijn rug/buik. Ik heb daar wel aan gedacht maar leek me niet logisch. Want plassen doet geen pijn, maar blijkt bij een zwangerschap ook niet te hoeven\. Dus morgen maar weer naar de HA lopen.
Sterre, jeetje, wat een gedoe toch met je schoonouders :x Ik word er gewoon plaatsvervangend boos door, wat irritant dat ze totaal geen rekening met jullie en Noah houden! Is het een idee om een keer een gesprek aan te gaan dat jullie vinden dat er met bepaalde dingen te weinig rekening wordt gehouden met jullie, of zou zoiets niet werken. En dat Noah 's middags niet kan slapen bij je schoonmoeder is ook heel vervelend, op deze leeftijd heeft hij dat echt nog wel nodig! Maar wat je hieraan zou kunnen doen, weet ik zo even ook niet. Wie weet heeft Roy vanochtend wel een goed gesprek gehad met zijn moeder! Je hebt kans dat morgen je temp nog wel stijgt hoor, en dat je eisprong wel geweest is. Ik hoop het in ieder geval, maar ik denk dat het ook wel gebeurt Loe, toevallig kreeg ik een pb-tje van Zeehondje met het nieuws dat ze zwanger is, maar ik weet dat ze in ieder geval in Sammie's topic komt, maar verder weet ik het eigenlijk niet. Misschien zou je haar een pb-tje kunnen sturen? Succes morgen bij de longarts, hopelijk heeft het toch nut dat je komt. Maar vervelend dat je al zo lang niet lekker bent Het weer werkt wat dat betreft ook niet mee hè?! Het was trouwens Veda's eerste keer overgeven, maar het ging zo plotseling dat het gebeurd was voordat we het in de gaten hadden. En tuurlijk is het zielig, maar omdat ze er zelf kennelijk geen last van leek te hebben, viel dat ook nog wel mee. Balen van de nacht, hopelijk komende nacht wat beter! En beterschap! Wij zijn met 5,5 maand begonnen met groentehapjes, om de paar dagen een nieuwe groente. Eerst alles gepureerd, maar net als bij Pookie al best snel stukjes en dat ging prima. Melisa, fijn dat je bloeddruk goed was en dat het kindje goed gegroeid was! Wel balen dat je mogelijk een blaas- of nierbekkenontsteking hebt, maar dat is wel redelijk makkelijk te verhelpen gelukkig. Pookie, hoe voel jij je nu?
Hoi meiden, Ik moet écht nog wat doen voor mijn werk, maar heb ZSP opgezocht... Fout Nu toch eerst reageren Even woggen ... werkontwijkend gedrag Sterre, spuien maar hoor, doet je vast goed. Weet je, als eerste kerstdag al vaststaat zou ik gewoon zeggen dat je dan al wat anders hebt. Jamemr hoor, volgend jaar weer een kans. Ben je er weer voor een jaar af! Leuk dat zeehondje zwanger is! Loe, gewoon lekke rinbakeren hoor die L. als hij zo het beste slaapt op dit moment. Jullie hebben je rust ook hard genoeg nodig! Leuk dat je een plaatsje hebt op het KDV nar je keuze. KLinkt erg goed! Ik ben met 6 maanden begonnen met fruithapje. Maar dat was geen succes dus hebben we het nog een tijdje opgeschort daarna. Svinthe is absoluut geen graadmeter met eten en drinken. Melisa, wat goed dat je bloeddruk nu goed was en het kindje zo gegroeid. Heel fijn! Mosa, Veda geen last meer gehad van spugen? Svinthe heeft ook wel vaker dat as ze gepuugd heeft ze er daarna geen last meer van heeft. Is er gewoon iets verkeerd gevallen ofzo. Zo, nu moet ik écht aan het werk
Hai meiden, Zo zit weer lekker warm op de bank @ Sterre, balen zeg van het weekend. Kan me voorstellen dat je goed boos bent. Misschien is het wel goed om een keer niet te kunnen, dat ze daarna wel rekening met jullie willen houden? Ook je ei weer kwijt, balen. Maar extra klussen om toch genoeg hoop te houden op een mooie kans? Dikke knuf voor jou! @ Mosa, leuk nieuws ja voor zeehondje. Had het ook gezien . Voor Sammie en Kweb is het ook spannend... Fijn zeg dat Veda weer kiplekker is . Vandaag rustig dagje gehad dus? Lekker gewerkt? @ Loe, wij zijn 3 dagen voor J 6 mnd werd (toen was het pasen, mooi begin ) begonnen met wortel a la rapley. Heul grappig gezicht hoe ze ermee begon. Was heel interessant, maar ook wel raar in de mond. En dan die bekken die ze trok . En ben het met Hanna eens, als L en jij beter slapen als hij ingebakerd is, gewoon doen hoor! @ Pookie, voel jeje al weer beter? @ Hanna, lekker aan t woggen op zwp . Hopelijk lukt het je om nog wat te werken @ Melisa, duim voor je dat het toch geen blaasontsteking oid is. @ all, vanochtend kregen we vervelend bericht. Collega was 's ochtends op weg naar werk met de fiets uitgegleden en op haar hoofd gevallen. Hoofdwond en even bewusteloos, daarom in het ziekenhuis opgenomen ter observatie . Stomme gladheid :x. Zo naar zulke berichten. Hele weg naar huis dacht ik bij elk bochtje, oh niet vallen . Nu lekker veilig thuis op de bank. Morgen lekker vrij, mannetje ook lekker rustig en veilig .
@ Sterre, kan eigenlijk weinig van je temp maken. Zijn de hoge temps van het weekend vanwege uitslapen?
Hanna, leuk he die cadeaus uitpakken . En nu al aan de afterparty Sintfeest, was super! M en T hebben mooie cadeaus gekregen en mn moeder die de lootjes had 'getrokken' voor het feest bij mijn schoonfamilie heeft flink zitten sjoemelen: alle setjes hadden elkaar . Lekker ding hoor die moeder. Zorgde wel voor hele mooie en liefdevolle gedichten. Mosa, achgossie die arme Veda. En M had denk ik ook die buikgriep. Ook de kleine slokjes water kwamen er hup weer uit. Was wel over na een dag flink ziek. Bij T liep ik met 8 weken al met zwangerschapsbroeken *ahum* Sanne, jammer dat het wandelen niet door is gegaan. Ik ben gek op wandelen! Maar onverwachte visite is ook leuk . Snap dat je uitkijkt naar de 15e. Afrola, ook leuk feest gehad. En volgens mij maakt bijna iedere ouder de lekker rondzwieren met de slee fout . Bah naar bericht van je collega hopelijk maakt ze het goed. Melisa, arme Chelsey ook al ziek. hopelijk snel beter. Ja lijkt er wel op - fijn! Spannend woensdag! Pookie, beterschap! Sterre, wat een sh*tacties van je schoonfamilie! En ook stom van je ei. Hopelijk ondanks dat toch een positieve test in 2010! Loe, o wat balen van de KWAKKELnachten, weet er helaas alles van, maar hoop dat het bij jullie snel weer beter gaat. Bij M zijn we met ruim 6 maanden begonnen en bij T met 5,5. Bij beiden met Rapley. Ook allebei prakkies aangeboden, M wilde niets van een lepel (rond 7 maanden wel yoghurt), T at iets beter van een lepel. We zijn bij M begonnen met wortel. T kreeg broccoli als eerste groenten. M at na een week of twee goed. Bij T duurde het langer. Denk pas met een maand of 7/8? Eet inmiddels meestal als een bootwerker . En ik zou ook inbakeren als dat betekent dat ie beter slaapt.