Salapio, wat een super lieve foto's! Ze zijn wel lekker fotogeniek he, jouw kindjes! Ik zou het oei ik groei boek ook gebruiken natuurlijk als algemene leidraad, ieder kind doet de dingen wel als hij/zij eraan toe is denk ik dan maar. Heb net iemand op marktplaats gevonden die me zo'n boek op gaat sturen. Toch wel handig om even een idee te hebben wat het misschien zou kunnen zijn, wat jij ook schrijft. L. heeft geen honger dan, maar speen/zuigbehoefte. Erg moeilijk, omdat hij de speen meteen dus weer uittuft. Daarom ligt hij dus nu met zakdoekje om zijn tut ingebakerd op de wip. Het rare blijf ik vinden als ik hem in de box zou leggen, hij echt gaat krijsen, wil die poppetjes en al niet zien. Ook 'los' op de bank, geeft gilreacties. Dit werkt dus als enige. Vriend heeft hem vanochtend om 7 uur eten gegeven, 8 uur weer in bedje en dan blijft hij nu half huilen/kreunen tot de speen er is...... maar die moet ik dan daar vasthouden. Aangezien dat ook geen optie is, gaat hij maar mee ingebakerd naar beneden. Misschien probeer ik straks eens 1 armpje uit de inbakerdoek te halen en 'door de slaapzak. Kijken of hij op zijn knuistje gaat sabbelen.... Bedankt voor het meedenken!
Voor de bekende meiden; Lieve meiden, helaas heeft het voor ons niet zo mogen zijn. Vanmorgen nogmaals getest, negatief. Bij het afvegen al waterigbruin bloedverlies. Later op de ochtend ook helderrood. Het ziekenhuis gebeld en zij hebben mij het advies gegeven om even twee dagen af te wachten of het bloeden door gaat zetten. Woensdag moet ik terugbellen. Bij deze neem ik even afstand van het forum, het ga jullie goed! p.s. Ik zal de komende tijd alleen m'n PB'tjes lezen.
Wat een kl*tenieuws ... Heel veel sterkte zeehond+zeehondman! Loe, ik denk dat jullie het supergoed doen dan. Dit is wat hij nodig heeft en jullie geven dat aan hem. Beter kun je het niet doen toch? En hieronder mijn bizarre kaartje. Ik weet niet of het kruis klopt hoor. Eigenlijk zou ik beter niet moeten tempen want als ik over een paar dagen niet ongesteld word, ga ik toch rare dingen denken, geld uitgeven aan een test etc. www.fertilityfriend.com/home/salapio
BabyD: Als we 's middags weggaan en het zo uitkomt leggen we Noah altijd nog even een uurtje op bed voor het eten anders is hij ook niet te genieten en eet hij ook bijna niks. Voor de rest probeer ik altijd een beetje om de slaapjes heen te plannen maar nu hij wat 'ouder' aan het worden is merk ik wel dat het steeds makkelijker gaat om hem even wat langer op te houden enzo. Komt bij jou ook wel goed Het is alleen even lastig op die leeftijd maar dat gaat ook weer voorbij Hahah D die net zo stinkt als je man Noah stinkt nog erger hier dan wie dan ook Pookie: Met oma gaat het dus weer wat beter, hopelijk mag ze morgen naar huis. Haha ja sorry van mijn www.. ik was helemaal van de leg door mijn telefoon.. Afrola: Leuk gelogeerd bij schoonouders? Oh lees al dat jullie lekker met z'n 2en weg zijn geweest Hanna: Jeetje, een kind die zo bijt... Hoe hebben jullie het opgelost? Mosa: Ja de tijd vliegt he?! Ik weet nog dat ik dacht, in 2012 word ik 30 maar dat duurt nog hééééél lang, maar nu dus niet meer hihi. Ik ook!!! Lastig van Veda. Is de schommelstoel-tactiek nog gelukt? Sanne: Nog een lekker avondje gehad toen Hai weg was? Ik vind het af en toe ook heerlijk hoor Salapio: Joehoe T aan het kruipen Awh kijk ze zitten dan, de pieten, écht schattig! Oeh.. ik ging geld uitgeven als ik jouw tempkaartje had Loe: Ik heb het boek en vind het leuk maar aan de site heb je ook al best veel. Je kan je ook opgeven voor de sprongenwekker en dat geeft ook al veel info vind ik. Baby mentale ontwikkelings sprongen - Oei, ik groei! Oh lees nu dat Mosa je die site ook al heeft gegeven. Tja hoe deed ik/wij dat.. De eerste 4 maanden was het sowieso alleen maar janken hier dus veel draagdoek gebruikt. Gaandeweg leer je je kindje zo goed kennen dat je op een gegeven moment wel merkt als het menens is of niet. Meestal wachten we gewoon even af, gaat het te lang door dan even kijken en als er écht niks is dan maar gewoon laten huilen. Klinkt heel hard maar het werkt hier gewoon goed. Hij weet precies waar hij aan toe is en dat we er niet intrappen. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat het bijna nooit voorkomt hier en als hij nu huilt is er gewoon echt iets, poepluier o.i.d. Ik was trouwens in het begin ook wel bang dat Noah zou 'wennen' en die draagdoek maar het liep heel geleidelijk over naar bed en als hij nu moe is doe je hem geen groter plezier dan naar bedje brengen. Hij kruipt dan bijna in het matras Djaar: Zwaai! Tijgertje: Hopelijk merk je snel wat van je kuurtje, tandpijn is echt killing. Oei T die aan de box begonnen is ... Zeehondje: Awh nee toch Heel veel sterkte meid!!! Wat is het toch oneerlijk Robijntje74: Hoi Je leest wel vaak mee, kom je erbij?
Loe: Owh als ik het zo lees lijkt het net alsof we Noah gewoon hebben laten huilen maar dat is niet zo hoor.. we hadden een tijdslimiet voor onszelf maar meestal was hij al binnen 5 tot 10 minuten stil. All: Temp was ietje hoger vanmorgen maar nog niet echt dat je zegt dat ik een ei heb gehad... morgen maar weer even afwachten dus Vanavond gaan ik de 2e poging doen om met een vriendin te gaan grieken.. voor zover nog geen sneeuw
Hoi dames, We zijn vandaag toch niet naar de stad gegaan met de jas, ik heb echt barstende koppijn Ik sukkel wat af de laatste tijd, heel irritant. Zeehondje, ach nee toch :x Ik had zo gehoopt dat alles toch goed zou komen Wat vreselijk voor jullie, echt heel rot. Een hele dikke knuffel en héél veel sterkte met de verwerking! Sterre, gatver, wat vervelend Ik zie wel dat je temp vandaag wat gestegen is, dus het zou heel goed kunnen dat je eisprong gisteren was, maar ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Knuffel! Ik las net dat het vanavond gaat sneeuwen! Maar hopelijk kan jullie etentje vanavond wel doorgaan. Veel plezier in ieder geval! Salapio, als we 's avonds naar Veda toe gaan, dan is ze absoluut niet meteen stil, dus ik denk ergens dat laten huilen 'beter' werkt. En gisteren duurde het maar iets van 5 minuten, maar het is toch zonde omdat ze dat normaal helemaal niet nodig heeft. Maar ik denk dat het ook iets van een fase/sprongetje is. Veda zal 1 jaar en 8 maanden zijn als haar broertje/zusje geboren wordt. De reden dat ik wel serieus over een duowagen aan het nadenken ben, is dat wij één auto hebben (die mijn vriend altijd mee heeft naar zijn werk) dus ik doe alles lopend of op de fiets. Fietsen gaat dan natuurlijk de eerste 8/9 maanden niet, dus dan doe ik alles lopend. Dus het is voor mij niet voor een keertje wandelen, maar ook echt voor boodschappen doen enzo. Ik heb ook nogal een zwakke rug, dus een draagdoek is voor mij ook niet alles. Ik heb dat toen ook gevraagd aan de fysio, maar zij raadde het mij af. Ik heb zo'n beetje dagelijks last van mijn rug, dus ik moet echt proberen mijn rug zoveel mogelijk te ontzien. Vandaar dat mij een duowagen de makkelijkste optie is. En ik heb een beetje rondgekeken en ze moeten niet eens zo heel veel breder zijn dan 'gewone' kinderwagens. Wat een leuke foto's weer! Dat pietenpakje En wat een mooie ogen hebben ze toch allebei! Maar denk je dat T blauwe ogen houdt of verwacht je dat ze ook bruin worden? Over je tempkaartje, wel een mooie innestelingsdip Maar temp je wel op ongeveer dezelfde tijden? Mocht je kaartje zo mooi blijven, dan zou ik er idd een testje aan wagen
Mosa: Pff ja ik hoor ook al de hele dag dat er vanavond 'winterse buien' kunnen vallen Als ze maar even wachten tot ik in de griek zit dan Daarna maakt het mij niet zoveel meer uit. Terug rijden doe ik eventueel wel op mijn gemakje Tja mijn temp/ei.. weet je, het is niet zo erg als het wat langer duurt als het maar ergens toe leidt he haha Anders word ik (als mijn ei idd gister was) precies met kerst ongi en natuurlijk een lange cyclus wat niet leuk is Ik heb net een open sollicitatiebrief geschreven. Heb em even naar Roy gemaild, kijken wat hij ervan vindt. Via een vriendin kreeg ik een tip voor bij haar in het bedrijf dus wie weet he. Ik ben alleen een beetje bang dat, vooral open sollicitaties, nu met de kerst voor de deur enzo wat weggeschoven gaan worden v.w de feestdagen, veel mensen misschien vrij enzo. Nou ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Sterre, zo is het idd, een langere cyclus is geen ramp, als het maar een positief einde heeft Goed van de open sollicitatie! En ik denk dat het niet zoveel uitmaakt dat de feestdagen eraan komen hoor. Zou mooi zijn als er op zo'n manier iets uit zou komen, ik duim in ieder geval voor je!
@ Mosa, haha ja daarom had ik ook deze smilie erbij gedaan nja misschien gaat het nog over dat ze naar haar vader ruikt whaha pff . Wat voor duowagen zoek je eigenlijk? Zou persoonlijk voor 1 gaan waar de zittingen achter elkaar zitten. Zo loop je ook niet met een hele brede wagen rond. @ Sterre, hopelijk was gister je ei!! Ja ik weet ook wel dat het goed komt met D en haar slaaptekort wat ze nu dan soms krijgt.. Maar dan is hopelijk nr 2 er later ook haha naja dan maar wat meer aan huis blijven.. Is toch het 1e jaar wel zo. Hahahah dus Noah kan er ook wat van hahahaha. Nou... Mijn man is al erg genoeg nu heb ik er 2 van zulke hahahaha. Denk dat het ook wel mee zal vallen met de feestdagen dat ze sollicitaties wegschuiven ofzo. En idd niet geschoten is altijd mis! @ Salapio, ah die tandjes van T! Zo lief hihi. Leuke foto's!! Vreemd kaartje.... @ Zeehondje, jeetje.. Gun het jullie zo.. Sterkte, knuffel!!!
Hoi dames @zeehondje super veel sterkte meid echt oneerlijk! dikke knuffel! @verder even ego ik ben vandaag ziek naar huis gegaan, voel me echt beroerd heel de tijd het gevoel dat ik moet spugen, maar of dit nou vd zwangerschap is?? khep ook echt buikpijnen gekregen vandaag ik hoop maar zo dat alles goed gaat met de beeb...kword er toch wel onzeker van moet ik zeggen maar woensdag de echo dus dat duurt gelukkig niet meer lang! groetjes
Ach lieve zeehond, wat vreselijk. Wat een pech. ook ik gun het jullie zo! Probeer je haaks te houden meid. Dikke knuffel en heel veel sterkte. Sanne, waarom twijfel je een beetje of het door de zwangerschap komt dan? Gelukkig heb je inderdaad al snel een echo, of komt je gevoel een beetje door de zenuwen misschien? Lees nu buikpijn, da's niet fijn. Misschien nog een testje doen om jezelf zekerder te maken? of word je daar alleen onzekerder door? Mosa, als ik er ook nog wat over te zeggen heb haha: ik zou ook voor twee zitjes achter elkaar gaan. Maar Veda kan dan al heel behoorlijk lopen natuurlijk. Is zo'n loopplankje achter de wagen niets? alhoewel, tis voor sommige stukken wel erg ver natuurlijk voor haar om zo te staan...... Ik vandaag voor t eerst weer eens acrylnagels gezet: whahaha, lijkt nergens naar, dikke stukken en nagelbed niet ver genoeg verlengd. En ik moet morgen nog wel naar de orthopeed met die handen......schaam schaam...... (nou ja, misschien is alles wel beter dan die afgekloven gevallen van mij). Oftewel, ik moet weer flink oefenen. T viel me niet mee met de zorg voor L. daarbij, heb elke minuut dat hij in bed was wel ongeveer gebruikt. Oefening baart kunst zal ik maar zeggen. Oja, wie vroeg nu ook alweer over de trouwkaart? Het blijft deze trouwkaart met de auto! Ik ben er alleen nog niet uit of ik nu de binnenkant ook paars moet doen, of gewoon wit en dan wat goudachtige letterkleur.
BabyD, ik weet nog niet welke duowagen ik zou willen, maar ik last juist dat die waarvan de zitjes achter elkaar zitten, veel onhandiger zijn in het gebruik. Het zwaarste kindje zit voorop, en met stoepen enzo moet dat heel zwaar zijn. Maar ik wil er dan eens wat uitproberen in de winkel. De breedte van een duowagen met zitjes naast elkaar moet trouwens ook niet veel breder zijn dan een gewone, las ik althans. Sanne, oh bah, misschien ook een buikgriepje? Heel rot, hopelijk valt het mee! En onzeker zijn net voor een echo, is heel herkenbaar Maar overmorgen is het al zover en je zult zien dat het er allemaal goed uitziet Beterschap voor nu! Loe, voor zo'n loopplankje is Veda volgens mij nog echt te jong dan. Misschien voor de korte stukjes, maar ik loop dus eigenlijk altijd best lange stukken. En je wilt dan ook niet een kindje hebben dat telkens bij de kinderwagen wegloopt Volgens mij raden ze die loopplankjes aan vanaf 2,5 jaar leeftijdsverschil. Ik vroeg naar de trouwkaart, leuk dat jullie voor de auto hebben gekozen In augustus trouwen jullie toch? En foto van je acrylnagels All, we hebben een skipakje En een hele leuke ook! Wel iets duurder dan we eigenlijk wilden, maar omdat ze toch denken dat het een strenge winter wordt, lijkt het me geen overbodige luxe.
Ik reageer weer. Vanaf de I-pad dus jullie moeten het doen met mijn gatenkaas geheugen. @zeehondje; bah, wat een slecht nieuws. Heel veel sterkte. @mosa; hier geen idee over duowagens, als je het maar laat om op de zaterdag voor de kerst met die wagen de Hema in te gaan @sterre; was het lekker bij de Griek. @loe;leuke foto @salapio;nog meer leuke foto's. En ze zijn zeker ontzettend fotogeniek! Oma is ontslagen, uit het ziekenhuis. Ze logeert wel bij mijn ouders maar het gaat de goede kant op. Vérder is mijn buikje ook weer van slag hopelijk houdt dat nu eens op. Verder druk druk druk weekje. Pookman gaat onverwacht op cursus en we hebben ieder avond wel plannen ( pookman natuurlijk het meest, band 1, 2 en projectband 3 ) En vrijdag gaan we náar Dolf Jansen, daar heb ik nu al zin in. Welterusten
Hoi meiden, Zo, Svinthe op bedje, nog iets voor mijn werk gedaan en nu forumtijd! Het kerstspel bleek een WII spel te zijn dat je tegen elkaar moest spelen. Kansloos ten onder gegaan hahahahaha, maar wat hebben we gelachen! Svinthe was erg ondernemend gisteren, dus veel achter haar aangelopen en weinig kunnen kletsen. Loe, het boek Oei ik Groei, daar lezen we nu nog in. We zijn bijna bij het laatste sprongetje. Jippie!! Ik vind het een goed bruikbaar boek! Loe, mooie kerstboom hoor en haha die L. Die kna geen kant op. Dát is pas makkelijk foto's maken Djaar *zwaai* Mosa, Svinthe heeft ook een huilperiode gehad als ze alleen op bed lag 's avonds. Zodra we erbij waren geen probleem... Wat ik deed is eerst erheen en dan nog een keer kroelen. Terug in bedje leggen en zeggen: Het is nu slaaptijd. Daarna eerst een paar keer om de 2 minuten erheen, even terugleggen en weer weg. Dat proberen uit te bouwen naar steeds langer wegblijven. Succes hoor. Lastige fase! Amsterdam, wat een zaak he? Niet te geloven dat dit soort mensen bestaan Tijgertje, oei ook tandperikelen. Succes volgende week! babyD, leuk dat jullie ook de kerstboom hebben staan. Welke kleuren heb je erin? Sterre, temp iets omhoog vandaag, pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff voor morgen Spannend weer een sollicitatie de deur uit. Ik ga voor je duimen dat het wat wordt! salapio, geweldige Sintfoto van je kids! Die tandjes bij T superschattig. En wat een lieve foto van M. Ik snap niks van je temp.kaartje.... Zeehondje, wat vreselijk verdrietig voor jullie!! Sterkte! Mosa, oei nu weer hoofdpijn... Hopelijk is het snel weer over. Het is ook echt weer om te sukkelen. Mooi dat jullie geslaagd zijn voor een skipak voor Veda. Waar uiteindelijk? Die van mij heb ik op MP. Maat 80, daar twijfelde ik nog over. Gelukkig geen 86 besteld, deze was al zoooo groot voor onze kleine Snurker Sanne, woensdag de echo al. Gelukkig maar. Even binnen kijken Vandaag waren er 9 kindjes ziek uit mijn klas. Wat een geweldige werkdag heb ik gehad zeg. Écht aandacht voor de kinderen die er wel waren. We hebben er met z'n allen van genoten Och, ik mag het eigenlijk niet zeggen (zielig voor de zieke kindjes...) maar ik hoop eigenlijk dat er morgen nog een paar niet zijn.... Hahahahah!
Pookie, je eigent je die I-pad wel vaak toe hè? De Hema hier in het dorp is sowieso geen goed idee met een duowagen, die gangpaden staan altijd zo vol En de Kruidvat is nog erger! Fijn dat je oma weer 'thuis' is, dan is ze nog snel opgeknapt! Is ze eigenlijk geestelijk nog helemaal in orde? Wat rot dat je buik weer van slag is, heeft nu wel lang genoeg geduurd! En dan ook nog een drukke week, hopelijk kom je de week een beetje goed door! Ik weet niet echt wat ik van Dolf Jansen vind, maar ik moet zeggen dat ik ook nog nooit echt wat van hem heb gezien. Het is wel een apart mannetje!
GEFELICITEERD Ik las even laveloos ten onder te gaan met het spel, maar er staat kansloos Ik dacht al, nou nou Fijn dat het gezellig was! Was ik nog vergeten te typen net, maar mijn vriend heeft nog even met Veda gezeten in de schommelstoel voor we haar in bed legde, en ze heeft misschien een halve minuut gehuild en is toen gaan slapen Dus het lijkt al minder te worden, gelukkig maar! We hebben het skipakje bij een sportzaak gekocht. Wij hebben maat 86 gedaan en die heeft ze ook wel nodig. Hij zit nog wel goed ruim, maar het is ook wel fijn als ze er de hele winter mee kan doen natuurlijk. Maar hoe lang denk je dat Svinthe nu is? Maar 9 zieke kindjes, kun je goed zien hoeveel mensen er momenteel ziek zijn hè?! Ik kan me wel voorstellen dat je van dit soort dagen geniet, lijkt me wat relaxter.
Duowagen, ik zou of voor zon phil en teds gaan (wel achter elkaar maar dan anders) of voor een urban jungle duo. Nu weer tv ...