Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @afrola; Wat een ellende vanmorgen voor je met die treind! Alvast veel sterkte voor morgenavond met naar huis gaan. De voorspellingen zijn waardeloos.
    Pookman heeft een cursus in Houten dus die heeft er maar een nachtje hotel bij geboekt.
    Maar wie weet is het allemaal weer een (sneeuw) storm in een glazen bolletje. De voorspelling van extra drukke avondspits want donderdag voor kerstvakantie is denk ik kul. De meeste mensen moeten volgende week gewoon nog aan het werk en ik denk dat de week tussen kerst en oud en nieuw veel vaker vakantie genomen wordt.
    Maar we meoten nog ff afwachten.

@sterre; nog geen kerstboom:( Nog even en ze zijn allemaal op........
    Ik heb trouwens vanavond een kerst stukje gemaakt met mijn werk. En hij is best mooi geworden, al zeg ik het zelf:)

Welterusten

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Oja, hebben jullie gister nog het rtl nieuws gezien???

Daarin hebben ze 2 nieuwe maatregelen aangekondigd bij zwangerschappen. Dit om de 'hoge' babysterfte rond de bevalling in Nederland tegen te gaan.
    De 1e maatregel is dat ze vanaf 1 januari willen dat verloskundigen voor de 34e wk van de zwangerschap een huisbezoek aflegt om te controleren of je huis wel 'bevalproof' is. Ik moet zeggen dat ik dat een beetje een onzinregel vind. Bovendien komt de kraamzorg toch al langs ;)
    De 2e maatregel is dat ze als proef in het derde trimester een 3e echo willen maken om te zien of het met het kind goed gaat en of het nog op schema ligt.
    Ik begreep niet helemaal of ze een proef willen houden onder een aantal zwangeren of alle zwangeren. Maar dit vind ik wel een goede maatregel. Gezien J's gewicht en mijn 'leuke' bevalling had ik zo ie zo bedacht dat bij een eventuele 2e zwangerschap dat ik zo rond de 30-35 wk zwangerschap eigenlijk wel een echo wil om te zien hoe het met Uk's groei is.

[ Ben in de kletsmodus, merken jullie dat ??? :p;)]

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Pookie, voorspellingen zijn idd waardeloos, maar eerst nog maar eens zien wat er morgen echt gaat gebeuren ;). In ieder geval heb ik morgen wel een vol buikje als ik onverhoopt ergens vast kom te staan want we hebben morgen kerstborrel, maskerade en eterij op t werk :).

Pookman naar Houten. Das dichtbij hier ;). Maar hotelletje geboekt snap ik wel. 's ochtends zonder sneeuw is langs amsterdam en Utrecht al drama, laat staan met :$.

Leuk aan de knutsel geweest, goed zeg :D

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Nee hoor merk er niets van:) Wel gezellig.
    Maar ik heb het nieuws dus gemist.
    1e maatregel lijkt mij niet echt bijzonder maar de echo in het 3e trimester kan denk ik wel waardevol zijn.

Ik moet trouwens de volgende keer verplicht bevallen in het ziekenhuis dus voor mij maakt het niets meer uit. De thuisbevalling zit er waarschijnlijk niet meer in..........
    Bij mijn echo in het 3e trimester ( 32 weken) was trouwens niet veel te zeggen over het gewicht.
    En ook de groei echo de dag voor het inleiden heeft de artsen niet echt geholpen bij de bevalling. Ze waren unaniem verbaasd dat Y zo'n "kleine" baby bleek te zijn, vooral bij 42 weken.

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, wat een avontuur weer vanochtend ;) Wat zul jij chagrijnig geweest zijn :D Hopelijk valt het morgen mee!! Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis kan werken, loop ik sowieso geen risico op treinen die niet rijden of andere irritante dingen!
    Verstandig dat T morgen ook thuis blijft!

Dat had ik ook ja, dat na de bevalling veel dingen lekkerder smaakten! Op het moment smaakt bijna alles alsof het niet meer goed is, dat helpt ook niet echt :) Ik hoop ook dat het na 12 weken beter wordt, maar ik verwacht wel dat het in ieder geval iets beter wordt.

Wij sturen nu trouwens geen kerstkaartjes, ik vind het zoveel gedoe :) En ik ben dan wel iemand die, als ik het doe, het goed wil doen en dan ook echt wat persoonlijk op een kaartje wil schrijven. Alleen de namen vind ik altijd een beetje suf.

Voor Kweb is het ook spannend idd! Ik vind het ook zo sneu dat er idd meiden zijn die in dezelfde tijd als wij begonnen zijn toen. Moet je zien hoeveel verder wij nu zijn, met al kindjes van ruim 1 jaar. Wordt nu toch echt de hoogste tijd voor ze!

Leuk, je verhalen over J :) Sowieso hebben ze op deze leeftijd natuurlijk nog totaal geen frustratietolerantie, als iets net niet helemaal naar hun zin gaat, dan is het meteen foute boel :D
    Maar leuk dat ze je nu zo goed kan helpen, voor jullie beide gezellig!

Tijgertje, wat leuk dat Thijmen loopt :) En dat hij moet lachen als hij valt, is alleen maar fijn natuurlijk!

Pookie, verstandig van Pookman dat hij in een hotel overnacht morgen! Wie weet valt het idd allemaal mee morgen, maar mocht het wel uit de hand lopen dan heeft hij er in ieder geval geen last van.
    En na morgen is het al vrijdag :D ;)

Hanna, hoe was het vanavond?

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Sanne, wat fijn dat alles goed is bij de echo.
    Leuk hoor dat je nu het hartje al hebt gehoord :D

Jurk, ik ga hem proberen in 1 maat groter te krijgen volgende week.
    Was ook de afspraak hoor, dus ik hoop dat die dan wel naar mijn zin zit.

Sterre, succes met de sollicitatie. Hopelijk brengt Noah's kus geluk!
    Buiten lopen vindt Svinthe nu ook het einde. Leuk om te zien hoe alles nieuw voor ze is he?

Mosa, fijn dat je morgen thuis kunt werken.
    Ik moet naar Rotterdam voor die behandeling aan mijn kies, dus ik hoop dat het nog wel gaat lukken om daar glibberloos te komen en ook weer terug natuurlijk...
    Waar heb je kleertjes gekocht voor Veda?

Kerstkaarten heb ik geschreven én gepost op 5 december :D Daar ben ik dus al weer een tijdje vanaf :D
    ik vind het altijd een leuk werkje, dat scheelt wel he?
    Had ook erg leuke kaarten, met een foto van Svinthe van mijn avatar hier.

Afrola, een hele wereldreis om weg te komen vandaag. Balen zeg!

Tijgertje, knappe Thijmen!!
    Leuk hoor dat hij kan lopen.
    Een echte mijlpaal.

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, beetje suffe maatregelen eigenlijk ;) Ik neem idd ook aan dat de kraamzorg wel ziet of een huis bevalproof is. En is het niet al zo dat ze tegenwoordig met iets van 30-32 weken een groeiecho maken, dat dacht ik althans?

Waar ik wel over nagedacht heb, is dat de hoge babaysterfte in NL mede veroorzaakt wordt door het feit dat je hier vaak pas met 42 weken ingeleid wordt. Ik ben met 41+6 weken bevallen, maar ik ben toen ik overtijd was geen één keer in het ziekenhuis geweest voor een CGT, dus om te kijken of alles goed was. Het is allemaal goed gegaan, maar toch loop je meer risico als je overtijd gaat en achteraf vind ik het niet zo'n prettig idee dat er bij mij helemaal geen controle is geweest. Mocht ik deze zwangerschap weer overtijd gaan, dan zou ik wat meer controle toch wel fijn vinden.

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, o ja, morgen de behandeling van je kies :( Het moet in twee keer toch? Heel veel succes in ieder geval, hopelijk valt het een beetje mee!
    En hopelijk ook geen problemen om de weg!

Ik heb kleertjes gekocht bij melkofpuur.nl, hebben ze geregeld leuke dingen vind ik. Weer wat nieuwe jurkjes en rokjes, want daar kun je er niet genoeg van hebben natuurlijk ;)

Leuk dat je een kerstkaart hebt gemaakt van de foto van je avatar, daar heb je vast leuke reacties op gekregen :)

Maar was het gezellig vanavond?

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ja, nou lach er maar om :x...

:p:D;)

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Laat ik het zo zeggen, been there, done that :D ;) Ooit heb ik eens 5 uur gedaan over de terugreis, geen pretje en dat is nog zacht uitgedrukt :)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hey, m'n bannertje doet het weer :D

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Hanna, bah morgen voor je kies :(. Veel sterkte voor het zenuwen! Hopelijk niet al te gladde wegen voor jou.
    Leuke jurk gekocht maar toch niet helemaal naar de zin ;). Geluk dat je volgende wk kan ruilen. Hopelijk zit 1 mt groter wel naar de zin ;)

Je was er trouwens vroeg bij met de kerstkaarten :D. Ben je er ieg maar mooi vanaf ;)

@ Pookie, klopt wel dat groei-echo's niet alles zeggen. Zeker niet als je het te laat doet. Heb begrepen dat als je het rond 30 wk doet dat het dan beter te beoordelen is. J werd op het laatst op de echo 9 pond geschat, de volgende dat was ze 8 pond bij geboorte ;).
    Ook andere dingen kunnen ze eventueel bekijken, hoeveelheid vruchtwater, ligging van het kind, evt verkalking van de baarmoeder. Zijn ook belangrijke dingen.

@ Mosa, haha suffe maatregelen. Maar ben ik met je eens.
    Klopt idd ook van het te lang laten doorlopen, dat dat een gevaar is. En daarnaast blijkt ook de overdracht van VK naar Gyn niet goed te gaan. Met name omdat de gyn het risico niet goed genoeg kan inschatten en daardoor vaak onderschat. Zorgvuldige en volledige checkup zou standaardbeleid moeten zijn bij overtijd lopen of overdracht naar Gyn. En dan vind ik bij overtijd minstens vanaf 40 wk en niet pas bij 41 of 42 extra checks. Maar ja geld he ;).

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zometeen allemaal stoppen met typen hoor :x ;) We moeten zo echt naar bed, maar op deze manier blijf ik veel te lang hier hangen :)

Afrola, waren het trouwens voorstellen of maatregelen die er al doorheen zijn?

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht

Ik bedoelde vooral het lachen om mijn chagrijnigheid :p:D

Anyway heb ook veel met de trein gereist tussen ede-wageningen en Alkmaar en tussen Utrecht en Ede-wageningen. Heb toen ook alles wel voorbij zien komen. Ben ook wel eens gestrand in Amsterdam nadat ik er 5 uur over had gedaan om van Alkmaar naar Amsterdam te komen :$. TOen was eht 00.45 uur en heb ik maar een tante opgezocht ;).
    Boot die tegen brug aanvaart waardoor er geen trein meer kan rijden en dat soort ongein. Als je dat aan mensen verteld kijken ze je aan :$, hoe verzin je het. Maar was echt waar!

Volgens mij was er eens een slogan in de trant van een hele belevenis een reis met de trein. als reclame voor een railrunner
    Maar als je met regelmaat met de trein gaat is het ook zeker met regelmaat een hele 'belevenis'.

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, ja je bannertje doet het zeker weer :D

Als je nou geen vragen stelt, stop ik met typen :p. Misschien als jij nou stopt dat het ons dan ook lukt ;), Ik denk ook al een half uur ik ga zo naar bed ;):)

Het waren geen voorstellen maar al maatregelen die vanaf 1 januari 2011 in gaan. Alleen die 3e echo is dus een proef waarvan ik niet goed begreep of dat een proef voor alle zwangeren is of een proef voor een deel van de zwangeren.

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Zal ik dan als eerste maar welterusten zeggen ;).
    En sweet dreams to all :D

Zwaai nog naar Sterre en een gast die ik ook onder in beeld zie hangen;)

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, wat een drama's heb jij meegemaakt dan met de NS ;) Dat zijn echt de meest irritante dingen die er zijn, vooral in de winter. Ik vind een half uur vertraging als een trein niet rijdt, al zo irritant. Gelukkig (even afkloppen) gaat het de laatste tijd goed.

Reizen met de trein kan idd een hele belevenis zijn :D

Ik ga nu echt afsluiten, tegenwoordig heb ik zoveel slaap nodig dat het nu eigenlijk al te laat is :) Maar het scheelt wel dat mijn wekkertje niet om 6 uur gaat natuurlijk ;)

Weltrusten allemaal!

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Je hebt helemaal gelijk, solly :p :D

Oke, dus echte maatregelen. Nou, de vk mag hier best langskomen om te checken hoor :) O nee, het zal wel alleen gelden voor een 1e kindje, ik ben natuurlijk al een keer thuis bevallen. Nou ja, we zullen het zien.

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik was ook al zo verstandig (zie 2 berichtjes geleden :)).

Maarre...volgens mij ben jij die anonieme gast hoor :D Ik zie jouw naam in ieder geval nooit staan, dus dat ben je zelf :p

Dit was écht écht écht mijn laatste berichtje, slaap lekker!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, Afrola heeft naar zichzelf gezwaaid :D:D:D

Goedemorgen trouwens...
    Vandaag kies-tandarts-dag. Voor het eerst in jaaaaren ben ik weer eens zenuwachtig hiervoor.
    Hopelijk ben ik er snel vanaf.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina