t moeilijkste natuurlijk bij die aanpak voor het slapen van V., v.o.l.h.o.u.d.e.n.......... (en tis zo zielig met het huilen, ik weet t van het afbouwen van de melkflesjes van L.enn)
Zo, gisteravond ben ik na een vertraging van bijna 3 uur toch nog thuis gekomen. Het dagje barca was heerlijk. Ik heb echt het gevoel op vakantie geweest te zijn Alleen het werken vandaag viel wel weer tegen. Ik duik dus nu snel kijn bedje in.
Mupet, ik ben eerlijk gezegd eerder bang voor een nog groter drama als ze weer even mee mag naar beneden. Als we ten einde raad zijn, kunnen we het altijd proberen, maar ik ben bang dat dat het erger maakt in ons geval. Maar fijn dat het voor jullie werkt en lief dat je mee denkt Hoe gaat het nu met je? Is de hele verhuizing soepel gegaan? En hoe is het nu met broertje?
@loe wij haalden delano eerst ook nooit mee naar benee ofso, wel als ze snachts wakker werd en niet meer verder wou slapen in dr eigen bed mocht ze bij ons in bed, maar met deze fase (waarvan ik ook hoop dat het het is) ging delano zo hysterisch huilen, nog nooit zo mee gemaakt, en eerst sliep ze nog in dr ledikant maar omdat ze zo bang ofso was, klom ze daar uit bonk, op dr koppie! en toen dr bedje laag was (wat het nu nog is) dan jumpt ze uit bed en gaat als een malle door dr kamer heen lopen rennen en huilen/gillen dusja.. ook niet echt een optie om dat zo te laten doen natuurlijk haha
Even terugkijken, want in eerste instantie zag ik het bij zijn rechteroog...ik weet het niet precies, volgens mij is het in ieder geval vooral rechts. Wanneer moet je weer naar een arts of het CB? En volhouden is idd het moeilijkste. Daarom wil ik er ook absoluut zeker van zijn dat we het op een bepaalde manier gaan aanpakken, áls we eenmaal ergens voor gaan dan moeten we er ook echt helemaal voor gaan. Tot nu toe bleef ik twijfelen, dus vandaar dat ik er nog een nachtje over ga slapen Pookie, joh, was Elbow in Barcelona?? Of was je niet naar een optreden? Stoer zeg! Logisch dat het werken vandaag tegen viel, hopelijk gaat het morgen beter!
Hmm, eind december ergens geloof iknaar de kinderarts, cb duurt nog wel vier maanden. Las ergens via google dat je een bepaalde beroepsgroep binnen de oogartsen in het ziekenhuis zonder verwijzing kunt consulteren. Een opto........geen optometrist, iets waar ik nog nooit eerder van gehoord had.
@pookie leuk dat het dagje barca helemaal geslaagd was en voelde als een vakantie wel balen van het werken van vandaag! @mosa oke, ja tis altijd moeilijk om te kijken wat nou werkt enzo he khoop dat het bij jullie ook snel weer over is en hier gaat het wel oke, met broertje nog eigenlijk hetzelfde, alleen het huilen is gelukkig niet meer de gehele dag, maar wel nog steeds mega veel met het slapen ik kan het wel beperken door hem dus elke x in slaap te sussen, maar dat lukt dus ook soms niet dus soms slaapt hij heel weinig en issie wel heel moe dus veel huilen. hij is gewoon nog steeds Heeeeel erg onrustig echt niet normaal, hij springt elke x zowat van je schoot af en gooit zichzelf helemaal naar achter nu draait hij ook al bijna om, maar dat ziet er heel eng uit voor mn gevoel, dus heb niet het idee dat hij het nu bijna kan qua ontwikkeling maar meer dat ie zn nek zooooo ver achterover gooit doordat dat niet lekker zit ofso, dat ie daardoor bijna omdraait. maar goed, morgen weer osteo en fysio dus ik ben benieuwd.. ook de nachten zijn soms echt nog zo killing.. dan drinkt ie om 3 uur, slaapt ie rond 4 uur.. begint ie weer om 5 uur met moeilijk doen/wakker zijn/huilen naja en dan is het dus in slaap sussen tot 7 uur met hem in ons armen en af en toe dus wat slapen naja en afgelopen nacht dronk ie om 1 en om 5 uur.. pff 2x per nacht vind ik ook echt niet nice hahaha maar goed.. ik hoop nog steeds op betere dagen bij jullie wel alles zn gangetje?? owja, het verhuizen ging goed hoor, maar we zijn nog steeds een beetje bezig met de laatste spulletjes, dit weekend nog wat dingen inpakken en opruimen en volgend weeken flink schoonmaken en dan is het helemaal klaar
Dat naar achter gooien is echt overstrekken door de reflux. wat kreeg broertje daar nu ook alweer voor?
Maar bij een CB heb je toch altijd een inloopspreekuur? Misschien kun je daar eens heen gaan, kijken wat zij zeggen? Dan kun je altijd nog zien of je gaan kijken naar die opto...(ook geen flauw idee ) in het ziekenhuis. Mupet, klinkt nog steeds heftig bij jullie! Wel fijn dat broertje wat minder huilt, maar helaas nog te veel natuurlijk. Erg jammer is dat! Succes morgen bij de osteo en fysio, ik hoop nog steeds op (snelle!) beterschap voor jullie! Van dat nekje klinkt heel naar, morgen maar goed vertellen! Lekker dat het verhuizen nu echt bijna klaar is! Geeft jou/jullie vast weer meer rust! Hier gaat verder gelukkig alles prima. N doet het echt heel goed, ze slaapt prima en drinkt nu ook keurig haar flesjes. Het is echt een blije baby En met V gaat het gelukkig ook goed, op het inslapen nu dan even na Zo, zometeen maar eens naar bed. Hopelijk slaap ik wat beter, ben ik wel aan toe. Slaap lekker allemaal!
M heeft toen ze 2 jaar en een beetje was ook een moeilijke tijd gehad wat slapen betreft. Hier duurde het erg lang en was een combi van angst en uittesten. Bij M werkte het heel erg goed om een duidelijk ritueel te hebben met een voorspelbaar einde, maar goed ook dan waren we vaak een uur bezig hoor. Inmiddels gaat het al een tijdje weer wat beter. Maar gisteren liep ze naar beneden en toen Jan zei: hup weer naar bed zei ze: Nee ik blijf beneden M wil graag deze:
Goedemorgen. Hier hebben we er een heerlijke nacht op zitten. V kreeg om 000 zijn fles en is daarna gaan slapen, hij kwam om 4.30 uur pas weer en dronk al slapend de fles leeg. Net om 8 uur kwam hij pas weer, maar toen waren wij al wakker omdat hubbie naar het werk is vandaag. V was net wel kletsnat, maar dat is het risico van een keer minder verschonen.. Maar nu beddegoed en kleding lekker in de was... Hij heeft vannacht voor het eerst in een slaapzakje geslapen, misschien dat dat heeft geholpen?? __________________
Goedemorgen, Ik heb er een nachtje over geslapen en nog met mijn vriend gepraat en we gaan haar toch in eerste instantie niet laten huilen. We staan er toch (nog) niet achter. Dit vooral omdat ze normaal gesproken altijd goed slaapt en het wakker worden 's nachts zich ook vanzelf oploste. Ook is ze nog steeds verkouden, wat natuurlijk ook mee kan spelen. Het is ook begonnen op het moment dat ze verkouden werd, toen lukte het niet om te slapen en toen ben ik er bij blijven zitten en heb ik wel 100 liedjes gezongen Dat vond ze natuurlijk érg gezellig en ook de avonden erna hebben we denk ik te veel gekletst en gezongen. Ik denk dat daar de 'fout' in zit. We gaan het nu als volgt aanpakken: een nog vaster bedritueel en als ze eenmaal in bed ligt, dan 3 liedjes zingen en dat is het. Dan proberen weg te gaan, als ze dat niet wil erbij blijven zitten maar meteen zeggen dat we niet meer gaan zingen/praten. En dat dan ook echt doen Vanavond poging 1, ben benieuwd Ze heeft in ieder geval vannacht prima geslapen en zelfs tot 8.00 uur vanochtend dus dat gaat wel weer helemaal goed. Oh, ik moet naar N toe, fijne dag!
Mosa jullie plan klinkt goed, en de tijd zal het leren of het werkt, geen kindje is gelijk dus ik denk ook niet dat er een vast plan klaar ligt, als dat wel zo was zou het allemaal veel makkelijker zijn
Salapio: Wat fijn dat M het goed gedaan heeft op school! Die M.. Afrola: Hier gaat het avondeten ook erg slecht. N is sowieso al geen goeie eter maar de laatste tijd eet hij echt niks Spannend dat je morgen weer mag buikloeren. Hoezo nu een echte gyn? Loe: Beterschap! Haha ja erg he die mensen die 5 talen spreken Wat een leuke spam! oei L tussen de deur.. awhh Ik zou even met de HA bespreken van zijn oogje. Mij komt het niet bekend voor in de zin van een fase o.i.d. Ik zie trouwens maar 1 oogje. Mosa: Jij ook beterschap en suc6 met de kasten! Geen idee hoe je het met V kan aanpakken. Misschien kan je bijvoorbeeld met haar deur open en zelf in een andere kamer even iets 'nuttigs' gaan doen zodat ze wel weet dat je in de buurt bent maar weer 'alleen' in slaap valt. Pookie: Fijn dat je even dat vakantiegevoel had. Dan valt werken inderdaad weer tegen he. Hoe was e.lbow? Mupet: Wat erg dat het nog steeds zo gaat bij jullie Je zou toch zeggen dat een fysio of osteo wat moeten vinden als hij zich zelf zo achterover strekt dat hij daardoor omrolt. Je zult wel doodmoe worden van alle adviezen e.d. maar ik wil je er toch eentje geven hihi Misschien moet je eens homeopathie proberen. Ricmar: Zo dat is netjes van V zeg Hier ook altijd flinke plasluiers 's ochtends maar dat is inderdaad het risico als je 's nachts geen luiertje doet verschonen. All: Hier gelukkig weer een goed nachtje gehad. 1flesje om 5u en daarna geslapen tot 8u. We zitten alleen overdag nog te klooien met de tijden e.d. L geeft heel slecht aan dat hij honger heeft. Hij laat er 's middags bijvoorbeeld gerust 5 uur tussen maar drinkt daarna vaak evengoed zijn fles niet helemaal leeg. Hij laat dan gerust 40 of 50cc staan. Hij drinkt 's nachts zijn fles helemaal leeg en 's ochtends drinkt hij dan maar 100cc ofzo. Heel rottig want we komen 's avonds nooit goed uit. Ja om 21.00u zoals hij bij de bv ook deed maar ja, dan is hij 's nachts weer aan het rotzakken dus dat willen we niet. Maandag naar het CB dus maar even vragen hoe ik dit moet gaan doen. Gister op het uwv is alles goed gegaan en heb wel een paar tips meegekregen maar of ik daar nu snel(ler) een baan mee krijg???.. Hier op het uwv worden weer heel veel mensen ontslagen dus krijg ik v.a. januari mijn 3e werkcoach in nog geen 11 maanden tijd Wel jammer want deze die ik nu heb is wel leuk. Gister heb ik zelf maar weer het gastouderbureau gebeld en kreeg wéér de voicemail Weer ingesproken dat ze me moest bellen maar weer niks he :x Kregen we gisteravond een mailtje met antwoorden op vragen die ik 3 weken geleden gemaild had *zucht* Schiet lekker op zo. Die gastouder heeft nog niet eens betaald gekregen omdat alles zo lang bij dat bureau duurt en ik heb nu dus nog steeds mijn 'zorgen' niet kunnen vertellen
Zo, nog even snel reageren en dan weer wat nuttigs doen. Ik moet boodschappen doen voor het middageten, maar N slaapt nu dus maar even wachten tot ze wakker is. Salapio, haha, bijdehante M Wij gaan nu dus nog extra aan het vaste ritueel werken, hopelijk helpt het hier ook. Ricmar, is natuurlijk ook wel erg lekker nu het kouder wordt, een slaapzakje. Lijkt mij zelf ook heerlijk Maar fijn van de goede nacht! Hoe is het nu trouwens met je vader? Sterre, toen ik net overgestapt was op flesvoeding, was het hier ook een rommeltje met flessen. Ze dronk ze vaak niet leeg met als gevolg dat ze sneller weer honger had. En toen liet ze idd ook weleens erg lang tussen flessen. Hier heb je niet zo veel aan, maar hier is het echt vanzelf beter gaan lopen, we hebben er verder niets speciaals aan gedaan. Inmiddels drinkt N (meestal dan) 5 flesjes op een dag, en ze drinkt dan tussen de 150 en 200 cc, dus heel netjes. Ook slaapt ze nu meestal tot 6.30/7.30 uur door. Dus er is hoop dat het vanzelf beter gaat lopen Maar advies vragen bij het CB kan natuurlijk nooit kwaad, hopelijk hebben zij tips! Wat vervelend van het gastouderbureau zeg :x Komt ook niet professioneel over op deze manier Hoefde je vandaag niet te werken trouwens? Je werkt toch op woensdag?
Mosa mijn vader is gedotterd en intussen weer thuis. Hij had 2 verstoppingen en 1 daarvan hebben ze kunnen weghalen , de andere zit er nog maar kan niet echt veel kwaad(is een klein vat) De hartklep lekt nog, maar doen ze nu eerst niks aan. wellicht dat hij daar tzt aan geholpen moet worden. Maar hij mag nu eerst genieten van zijn kleinzoon..
Ricmar, fijn dat je vader weer thuis is en het dus naar omstandigheden goed gaat! Zoiets is natuurlijk erg schrikken! Lieve foto! Hebben je ouders meer kleinkinderen? All, misschien een tip: morgen 40% korting op de wintercollectie op kixx-online.nl
Mosa V is hun eerste kleinkind. Mijn broer en schoonzus hebben helaas nog geen kinderen, kerst 2008 bleek mijn schoonzusje zwanger (wist ze niet) maar had een bbz, ze is voor de dood weg gehaald. Ze waren gelukkig met kerst bij haar ouders (plaats waar een zh is) als ze thuis waren geweest hadden ze er zeker een uur over gegaan om bij een arts te komen.. nu lag ze binnen een uur op de ok. Mijn schoonouders hebben al 1 kleindochter van 16 jaar
Oeh, dat had je idd weleens verteld over je schoonzus, echt heel eng! Godzijdank is het goed afgelopen allemaal! Kan ze nog wel kinderen krijgen of is dat nu moeilijk? Ook heel bijzonder voor je ouders dan om na al die jaren een kleinkind te hebben All, kijk nou wat schattig: Wollen winterjas van Moodstreet | Kixx Online kinderkleding & babykleding