Apart trouwens hè, dat N zo vroeg gaat slapen voor de nacht? Het lijkt wel of haar nacht automatisch begint als het donker wordt, als ze dan naar bed gaan wordt ze niet meer zelf wakker. Wel lekker dat we altijd vrije avonden hebben daardoor, maar soms zou ik het ook weleens gezellig vinden als ze 's avonds een keer wakker is. Mijn vriend ziet haar op werkdagen dan amper, hij geeft dan wel de 22.00-fles maar verder dus niet. Sterre, super is dat idd om je 2 kindjes samen te zien Leuk dat je collega is bevallen! Kun je binnenkort op kraamvisite...dan zijn onze baby's al weer groot hè, vergeleken bij die pasgeboren kindjes. Ik hoop dat wij komend weekend naar mijn vriendin kunnen, maar eerst nog bevallen natuurlijk Ik heb geen ervaring met een spiraaltje, maar volgens mij is het niet abnormaal dat je nog steeds ongesteld bent nu je hem pas hebt laten plaatsen. Maar misschien kan iemand anders je er meer over vertellen
Nou, daar wordt je ook niet blij van zeg Hopelijk valt het mee! Ik ben het 6 dagen geweest, en blij dat het weer over is nu
@ Sterre, vergeet te reageren op je gastouder en gastouderbureau. Maar wat een raar mens en wat een raar gastouderbureau. Ik vind dat ook echt niet kunnen :x. Als je de kans nog krijgt zou ik flink boos worden. En ik zou ook echt de gastouder zelf aanspreken omdat je geen contact krijgt met het gastouderbureau. Wel moeilijk zo'n gesprek aangaan, maar op deze manier is het natuurlijk ook niet fijn . Leuk dat je vriendin bevallen is. Vervelend dat je zo lang ongesteld bent. Maar heb begrepen dat na een spiraal het van slag kan zijn. Erger of juist niet meer. Dat laatste klinkt wel goed, dat eerste niet @ Mosa, klinkt goed je plan voor vanavond. Hopelijk helpt het, maar het zal wel even moeilijk zijn voor V . Ik heb vanmiddag een buikfoto gemaakt. Op de foto ziet hij er kleiner uit dan dat ik denk te zien .
Nou, vanavond is het in ieder geval een succes Ik heb het precies gedaan hoe ik het hier beschreven had. En ze was al bijna vertrokken toen ik klaar was met de 3 liedjes te zingen en ik kon dus gewoon weg lopen. HEERLIJK Ze was dan ook wel erg moe, maar dat was ze de afgelopen dagen ook en toen wilde ze evengoed niet slapen. Dus ik ben heel blij nu Het kan zo morgen anders gaan, dat weet ik ook, maar het begin is er in ieder geval. En ze gaat natuurlijk de komende dagen wennen aan het vastere ritueel. Het scheelt natuurlijk dat het eigenlijk pas sinds vrijdag speelt, dan is het natuurlijk makkelijker te doorbreken dan dat het al weken zou spelen. Afrola, zo lijkt je buik idd wel mee te vallen, in het echt is hij denk ik idd groter. Ik vond hem in ieder geval pas in het echt al groter lijken dan nu op de foto Fijne avond allemaal! Wij gaan de finale van Het Blok kijken, dat hebben we gevolgd.
@ Afrola, goed dat je de fysio gebeld hebt! Negeren helpt idd niet.. En wat een geregel en gebel als je een tweeling verwacht! Zal het zo ook met de basisschool etc. gaan? Je hebt toch een heel mooi buikje al hoor! Gaat straks hard met het groeien denk ik . @ Mosa, wil het ook wel van "jullie" aannemen hoor! Het is juist goed voor me om te lezen . Ooh wat lief hoe je dat schrijft over V!! Wat een trotse grote zus en heerlijk dat ze zo tegen andere praat. D doet dat ook wel, maar zelfs ik snap er dan nog niks (of heel weinig) van haha. Toch stiekum ook wel lekker lijkt me dat N zo goed kan slapen? Is alleen maar een goed teken voor de toekomst hihi. Maar voor je vriend is het idd wel heel jammer. Jeej super dat V in slaap gevallen is! Ben benieuwd of het morgen weer zo goed gaat. @ Sterre, wow 3 maanden normaal met een spiraaltje? De 1e ongesteldheid of is er elke keer kans op? Fijn dat je collega inmiddels bevallen is ! @ all, te vroeg gesproken, vanavond een uur achter elkaar harde buiken en nu tussendoor steeds weer een harde buik. D was aan het einde van de dag ook zo vervelend.... Dat helpt niet echt. En ik moet toch doorzetten met opvoeden en haar de dingen leren die niet mogen maar is af en toe wel zwaar. Zijn jullie kindjes soms ook zo moeilijk . D wil nu al dagen geen avondeten meer (misschien omdat ze nog ziek is maar ze begon ervoor al te prutsen met eten).
Helemaal niets meer van V gehoord Wat ik er zelfs nog vergat bij te zeggen, is dat ze in haar nieuwe grote bed slaapt voor het eerst. Vanwege de slaapproblemen hebben we gisteren haar grote bed in haar kamer gezet. Gisterenavond wilde ze liever in haar ledikantje slapen. We wilden ze nu allebei laten staan en dan kijken wat ze er op termijn van zou vinden, maar vanavond koos ze dus voor haar grote bed. Ik ben benieuwd of ze vannacht ofzo nog een keer wakker wordt omdat ze in een ander bed ligt. Maar we zijn erg blij dat het allemaal zo makkelijk is gegaan vanavond, dan begint de avond heel anders. BabyD, het is idd vooral lekker dat N zo goed slaapt. Maar bij zowel V als bij N zit het goede slapen er ook wel echt in (normaal dan ), en daar zijn we natuurlijk heel erg blij mee! Wat rot dat je toch weer harde buiken hebt gehad Echt rust nemen blijft toch lastig als je al een kindje hebt En moeilijke kindjes kennen we natuurlijk allemaal Met avondeten gaat het hier wisselend, de ene avond eet ze met veel smaak en de volgende avond proeft ze amper. Wij maken er nooit een gedoe van, maar we geven haar ook niets anders. Of eventueel iets meer yoghurt als toetje, maar verder niets. Maar dat is natuurlijk makkelijker als ze regelmatig wel goed eet. Maar hopelijk gaat het snel weer beter bij jullie! Afrola, heel veel succes weer morgen bij de gyn! En veel plezier met het gluren naar jullie kindjes, ze zullen wel weer hard gegroeid zijn!
Hallo, ben ik ook weer even. Mosa: slaapproblemen komen en gaan. Ik ga niet eens meer een oorzaak zoeken. C. heeft ook van die periodes dat het niet makkelijk gaat, en dan ineens is het weer over. En lekker toch dat N. zo goed slaapt? N. is hier nog steeds aan het spoken. BabyD: ik had volgens mij heel vaak druk van onderen. Dat werd wel meer toen ik ook meer voorweeen kreeg. Afrola: wat een mooi buikje al, en veel plezier vandaag natuurlijk met de echo. All: gisteren is er een gewapende overval geweest een straat achter ons. Bij oude mensen. Zo zielig! En wat een hoop gedoe, ik begreep dat er zelfs ME op de been was. Verder is N. weer veel aan het spugen, dus heb gisteren het CB gebeld of ik een fles mag minderen, het leek wel of hij veel te veel kreeg. Vandaag gaat er een fles af, en krijgt meneertje brood. Ben benieuwd.
@ Mosa, wat goed dat V in haar grote bed geslapen heeft! Dat je dat vergat te zeggen joh haha. Ik ben beniewd hoe het vannacht en vanmorgen is gegaan! @ Melisa, jeeeeetje.. Ze weten wel waar ze een overval moeten plegen he.. Niet normaal.. Wat zullen die mensen nog bang zijn zeg. Fijn dat je een fles mag minderen voor N. Hoe ging het met het brood? @ all, Even iets anders: bij intertoys heb je zo'n plastic keukentje voor 22 euro. Zou dat wat zijn? M'n opa en oma wilden eerst niet meer aan 5dec doen, maar nu ineens weer wel en ik heb al het geld van mijn fam. al over cadeautjes verdeeld en nu zit ik nog met 15 euro. Ik wil best wel wat bij betalen (maar ook weer niet teveel, want het lijkt nu eerder een verjaardag dan s interklaas!), en die van Smoby lijkt ook wel leuk maar dat is 3-8jaar? Ik heb laatst die keuken-linkjes niet aangeklikt omdat de laptop heel traag was, baal ik nu wel van . D haalt nu steeds 2 maatbekers en magnetronschaaltje uit een keukenkastje dus aan 1 kant is het wel leuk voor haar denk ik zo'n keukentje. Wie van jullie had ook alweer 1? En wordt er wat mee gespeeld? Hebben jullie eigenlijk ook een tafeltje + stoeltjes voor kind(jes)?
@ Melisa, zijn 1e boterham ooit of heeft hij al eerder brood gegeten? Knap zeg! Weet je zo ook welk keukentje jullie hebben?
Even snel een berichtje vanaf mijn werk. Melisa, wat rot en eng van de gewapende overval! Toen ik 18 jaar was, had ik een bijbaantje bij een benzinepomp en daar ben ik toen ook overvallen toen ik alleen was. Ik heb er gelukkig niets aan overgehouden, ook psychisch niet, maar het heeft toch veel impact op me gehad in die tijd. En dat was op mijn werk, laat staan als het in je huis is! Fijn dat N de boterham lekker vond! Ik kan me nu nog helemaal niet voorstellen dat mijn N over iets minder dan 2 maanden al weer een half jaar is en dus ook dingetjes gaat eten. BabyD, hier is het keukentje ook een groot succes Wij hebben zowel op V's kamer als in de woonkamer een tafeltje met stoeltjes, ik vind het erg handig en er wordt ook echt gebruik van gemaakt. Afrola, hoe was het bij de gyn? All, V is vannacht nog wel een keertje wakker geweest, maar ze heeft soms ook nog moeite met ademhalen door haar verstopte neus dus dat is wel begrijpelijk natuurlijk. Vanavond nieuwe poging, hopelijk gaat het net zo goed. Zo, nu snel weer verder. Fijne dag allemaal!
@ Mosa, heb je Luuf in huis? Helpt goed voor D om het wat los te laten komen en ze kan nu eindelijk weer door haar neus ademen. & welk keukentje hadden jullie ook alweer? Ik twijfel erover om een tafel+stoeltjes te kopen (ik.ea) maar het lijkt me ook wel leuk een echt eigen hoekje voor D, zeker voor wanneer de baby er is. Vind het alleen zo moeilijk omdat ze geen stil-zitter is!
Nog even snel: We hebben idd Luuf in huis en smeren dat 's avonds ook op haar borst, maar ze heeft zo'n snotneus dat het ademen nog steeds moeilijk gaat als ze ligt. Maar ik neem aan dat ze nu wel het ergste gehad heeft, ze heeft het al bijna een week. Wij hebben ook zo'n plastic keukentje (wel heel onstabiel trouwens) en nu deze: Kinder-Keuken.nl Het handige hieraan vind ik dat we/V die overal kunnen neerzetten waar we maar willen, dat werkt hier heel goed. En wij hebben juist een eigen hoekje voor V gecreëerd met tafeltje en stoeltjes. En ze heeft nu ook haar eigen speelgoedkast ernaast staan, vindt ze ook leuk. En V zit er ook geen uren op hoor, maar voor telkens een paar minuutjes zit ze er graag op. Wij hebben op haar kamer een setje van de Ikea, en beneden een setje van deze site: Hoofdpagina ~ Nunnie.nl Maar ik zie ze nu niet meer staan Zo, en nu mag ik niet meer op het forum kijken tot ik vanavond weer thuis ben
Afrola: Wat een schattig bolletje heb je al Hoe was het bij de gyn? Mosa: Fijn dat jullie aanpak heeft gewerkt gister bij V. Hopelijk 'trapt' ze er vanavond ook in Leuk dat ze in haar grote bed is gaan slapen. Hopelijk is ze erin blijven liggen. BabyD: Haha nee hoor je bent niet iedere keer 3 maanden ongesteld. Zou wat zijn Tis gelukkig alleen de eerste keer maar het hoeft natuurlijk niet perse zo lang te duren. Ik hoop het ook niet trouwens.. is wel een goeie anticonceptie zo Hier is het elke avond kijken wat erin gaat bij N. Soms eet hij écht niks maar ik ga niet met hem vechten. Eten moet wel leuk blijven. Hij is verder af en toe ook bijna niet te hebben. Dat ik niet weet wat ik moet maar zelf rustig blijven en blijven uitleggen werkt toch het best. Al gaat hij ook gerust even de gang op hoor. Melisa: Jeetje een gewapende overval Zulke dingen hoor je dagelijks op het nieuws enzo maar als het bij je in de buurt is lijkt het me toch akelig. Leuk dat N aan het brood gaat. Hoe is het gegaan? Oh lees al dat de boterham helemaal in is gegaan, knap zeg All: Hier een druk dagje gehad. Mijn moeder is ziek (we hebben haar aangestoken ) dus zijn we even op ziekenbezoek geweest. Vanmiddag heb ik de neefjes geknipt en toen was het alweer bijna avond haha Ondertussen heb ik niks meer van het gastouderbureau gehoord Ik begin dus wel een beetje pissig te worden ondertussen. Ik ga het er straks met R over hebben en anders gaan we gewoon op zoek naar iets anders want hier heb ik dus geen zin in he.. Het gaat verdorie wel over mijn kinderen :x
Hoi meiden, De echo was weer toppie. Ben zelfs vooruit gezet . 12 wk4d - 3 juni 2012. Het klopt voor mijn gevoel niet met eisprong en wanneer testen posi werden. Maar who cares?! Tegen het eind ben ik alleen maar blij als ze eventueel een paar dagen eerder actie willen ondernemen Het was super leuk om naar de babies te kijken. Baby B was erg rustig, lag lekker te relaxen hoger in mijn buik. BabyA was een enorm druktemakertje die weigerde stil te liggen onder in mijn buik. Met als gevolg een hoop gepor en gewroet in mijn buik met het echoapparaat om babyA in beeld te krijgen en op te kunnen meten, maar uiteindelijk is het gelukt . Vervolgens bezoek aan de gyn. Dit keer een echte en een superlieve. Wat een verschil met de vorige keer. Ze vroeg echt hoe ik me voelde, gaf daar ook echt reactie op. Keek ook even goed wat voor informatie ze had van J's zw.schap. Verder moet ik dus WEL extra vitamines slikken om bloedarmoede te voorkomen. Met 20wk mag ik nog maar 4 uur per dag werken en vanaf 26wk volledig met verlof. Over 3 weken weer controle en een informatieafspraak over een trial naar vroege weeen bij meerlingzw.schap. Ze willen graag dat ik daaraan mee doe. Volgens de gyn geen kans op nadelige risico's. Alleen een kans dat ik in een groep kom die een ring om de baarmoeder krijgt geplaatst om vroegtijdige weeen en ontsluiting tegen te gaan. Bij de info-date kijken hoe of wat precies en dan besluiten wat te doen . Ik was erg blij en opgelucht na het hele bezoek, bij deze gyn wil ik wel blijven
@ Sterre, vervelend dat jullie je moeder hebben aangestoken. Irritant van het gastouderbureau, maar groot gelijk dat jullie verder gaan kijken! @ Mosa, wat fijn dat V goed is gaan slapen gister. Hopelijk vanavond weer! Gebruiken jullie ook zo'n zoutoplossing/spray voor het neusje? Dit helpt bij J heel goed als we dat inspuiten vlak voor het slapen als haar neus verstopt is. Ik gebruik het bij J eigenlijk alleen voor haar slaapjes en verder niet overdag. @ BabyD, wij hebben ook een keukentje voor J. Wordt veel mee gespeeld. Was ook een hit bij de meeting . Pookie heeft dezelfde Het is een rood-groen keukentje van kinder-keuken.nl Kinder-Keuken.nl @ Melisa, eng van de overval :x. En goed zeg dat N al een boterham op heeft @ Salapio, een paar maanden geleden vertelde je dat je M een periode geen melk liet drinken om te kijken of haar eczeem minder werd. Heeft dat geholpen? We zijn bij J vandeweek ook gestopt met koemelkproducten. Voor ongeveer 6 wk krijgt ze sojamelk en sojatoetje ipv koemelk en kaas om te kijken of dat effect heeft op de slijm en gehoest en het eczeem dat de laatste weken behoorlijk is verergerd. De sojamelk dronk ze zonder reactie op alsof het gewoon melk was en ook het sojatoetje vond ze heerlijk. Nu even afwachten of het ook effect heeft Nu is het tijd voor bankhangen Fijne avond allemaal!
@sterre; chillen tijdens de bevalling, wat vond ze van het persen, volgens mij is dat ook met ruggeprik niet fijn. En gefeliciteerd met je vriendin) Mijn schoonzusje is nu al bijna 3 maanden af en aan ongesteld met de mirena. Misschien hoort dat erbij? Ik had er met het kopeerspiraaltje geen last van, wel van andere ellende @afrola; ik vind dat rode rokje best leuk hoor, voor de grotere meisjes dan. Alleen de prijs vind ik belachelijk. Wat raar dat het zo lastig is met het invullen etc voor de tweeling. Zo zeldzaam is dat toch ook weer niet. Oei en al toe aan de fysio, sterkte! Wel mooi buikje hoor en toch best al duidelijk aanwezig. En wat fijn bezoek aan de gyn. Dat geeft toch een goed gevoel. En al vanaf 26 weken met verlof!!! Oei dat is eigenlijk al best snel, over 14 weken al............. @mosa; En is vandaag V weer goed gaan slapen??? @babyd; Vervelend steeds die harde buiken, gelukkig mag je snel naar de gyn. @melisa; wat sneu, een overval op oudere mensen. Wat bezielt die daders toch??????? Bij ons gaat alles zijn gangetje, Y is de laatste tijd wel erg inhandig. Loopt tegen kasten, hoeken en glijbanen op. Het kan komen doordat ze niet meer weet hoe de verhoudingen zijn nu ze zo snel groeit maar het kan natuurlijk ook dat ze het allemaal niet helemaal scherp ziet. We gaan even goed opletten dus.
Hoi dames, Even een ego-berichtje... Wat een dag. Mijn schoonvader kreeg vandaag een darmonderzoek, hij had één keer wat bloed verloren dus ze wilden voor de zekerheid controleren of alles goed was. Hebben ze een flinke tumor gevonden en het blijkt ook kwaadaardig te zijn. Volgende week allemaal onderzoek of er uitzaaiingen zijn en dan gaan ze een plan van aanpak maken. We zijn er net even geweest, wel heftig hoor! Hopelijk vinden ze geen uitzaaiingen en dan wordt hij waarschijnlijk geopereerd. Hij heeft verder totaal geen klachten, dus voor hem zelf is het ook zo onwerkelijk. Mijn vriend is natuurlijk ook ontzettend geschrokken. V is weer zonder problemen gaan slapen, gaat de goede kant op dus