Voormalig temp-meiden deel 5!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loe, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen. Nou ik val van het ene in het andere. L. heeft vlekjes voor het eerst in zijn leven. Enige idee wat voor vlekjes dit zijn?:(

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dat lijkt erg op de vlekken die Y had deze zomer.
    Ik ben er alleen nog steeds niet uit of het nu de 5e of 6e ziekte is geweest.

Heeft je ventje er ook koorts bij? Y had dat wel maar niet extreem hoog.

3. Loe

Loe Niet meer actief

nee, dat heeft hij nog niet, raar he. Vijfde zeggen ze dat het pas voorkomt bij vierjarigen,maar ja er zulllen altijd uitzonderingen zijn. Hij voelt wel warm, maar heb twee keer getempd, geen koorts. Zal zo nog even nieuwe foto's laten zien.

4. Loe

Loe Niet meer actief

leken de vlekjes hier ook op?

5. Loe

Loe Niet meer actief

in het echt is het op de rug meer puntjes.

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ja dat is echt wat Y ook heeft gehad.
    Zij had die puntjes vlekjes maar ook hele grote rode vlakken die wat verdikt boven de huid lagen. "klinkt " wel een beetje ernstig zo, maar het viel eigenlijk heel erg mee. Ze was alleen wat suffer dan normaal en het trok na 2 dagen weer weg.
    Zul je altijd zien dat het ook weer net in het weekend was, zit je de hele tijd te twijfelen of je nou wel of niet de HAP gaat bellen.

7. Loe

Loe Niet meer actief

ja ik heb toch maar even gebeld, wel gezegd alleen voor advies,wist al wel dat er geen doc aan te pas hoefde te komen. Vijfde of zesde ziekte zei ze (ondanks geen koorts, die kon ook nog komen NA de vlekjes), dus ik ben net zover als jij haha qua diagnose.:):D

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Afrola, fijn dat ze zo goed gegroeid zijn!
    En die gyn klinkt idd helemaal super. Krijg je die nu ook als vaste gyn? Zou wel zo mooi zijn natuurlijk. Klinkt echt goed hoe ze je in de gaten willen houden.
    Bedankt voor de link van het keukentje, heb 'm opgeslagen. Erg leuk keukentje!

@ Mosa, wow wat een schokkend bericht over je schoonvader zeg.. Echt heftig zulk nieuws! Ik hoop ook dat er geen uitzaaiingen zijn.. Heel veel sterkte..
    Poeh krijg ook kippenvel bij het lezen over je oom. Wat een rotziekte..
    En idd gezond zijn is belangrijker dan alles..
    Wel fijn om ook te lezen dat V nog steeds goed slaapt.
    Nog gefeliciteerd met je broer zijn verjaardag, hopelijk is het slapen van N goed gegaan.

@ Loe, fijn dat je er 8 dec. terecht kunt met L :) laat je weten hoe het gegaan is?
    Wow lees nu over die test! Ik heb 'm gemist. Idd over paar dagen nog eens een test doen dan :$ .
    Heh niks aan die vlekjes bij L! Ik schrok ook toen D de 6de ziekte had, maar na googelen wist ik wel dat dat het was want ze had 3 dagen koorts rond de 40 graden gehad en daarna kwamen die vlekken..

@ Pookie, fijn dat het goed ging met de oppas! Wel fijn even met z'n tweeen weg he.

@ all, gesprek bij de gyn ging wel goed. Hij nam me wel serieus. Maar verder doen ze niks ik moet naar mijn lichaam luisteren op tekenen van een aankomende bevalling. Maar heb ook gezegd dat ik van D geen pijn had toen ik ontsluiting kreeg en dat ik nooit gemerkt heb of ik de slijmprop wel verloren ben.. Niet vertrouwen = bellen zei hij en zeker bij bloed en/of veel slijm bellen..
    Eerste mijlpaal hebben we gehad: 28wk nu op naar week 32 en daarna is elke week mooi meegenomen zei de gyn. De harde buiken zijn niet normaal hoe ik ze heb, maar alsnog kunnen ze er niks mee. Moest mijn rust nemen.... M'n bloeddruk is trouwens wel mooi ineens en de baby groeit super op schema (in de 1300gram!), dat is natuurlijk fijn.

Vanmorgen hebben we voor D 2 stoeltjes en tafeltje gekocht, ik ben benieuwd hoe ze het vindt we gaan het morgen in elkaar zetten :) en een kast gekocht voor beide kindjes. Staan onder 2 manden in en die vond D meteen interessant haha nu haar speelgoed er nog in doen. Eindelijk eens ons huisje wat meer af maken, dat is er eigenlijk altijd bij gebleven stom eigenlijk. Nog een mooie lamp gezien en ik wil er 2.. Maar €60,- per stuk? ;) :) Gaan we heel goed overnadenken haha.

Fijn weekend nog meiden.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames ff berichtje van hier :)

@mosa wat ontzetten schrikken van het slechte nieuws van je s.vader! jeetje zeg, heel veel sterkte dikke knuff! wel fijn dat v weer beter gaan slapen :) Hier gaat het met delano ook weer beter met slapen, hier werken stickers erg goed, als ze goed in dr eigen bed heeft geslapen zonder te gaan huilen mag ze smorgens een sticker plakken, vind ze helemaal geweldig :)

@afrola wat fijn weer van de goede echo :D en zelfs vooruit gezet :) en ook leuk dat de deze echte gyn leuk een meelevend was, en ow misschien mee doen met een trial spannend hoor :) en ha, gek dat je nu al weet dat je met 26 weken volledig thuis zit, maar wel goed dat ze dat al gelijk zo afspreken want het is natuurlijk ook wel ff anders een tweelingzwangerschap!

@loe jeetje ow ik ben wel benieuwd als je over een paar dagen misschien nog een testje gaat wagen.. toch wel raar hoor als die 1e best wel postief was (khep hem niet meer kunnen zien, maar las het in de andere reacties..)

en klopt van de 5e en 6e ziekte, delano heeft ze ook allebij al gehad dus kan goed hoor :) en de ene is dus eerst vlekjes dan koorts, en de ander eerst koorts en dan vlekjes haha maar weet niet meer welke nou precies bij welke hoorde haha

@babyd ow leuk lekker wat spulletjes voor in huis gekocht :) en lampen kunnen best duur zijn he! vind ik teminste haha :) en fijn dat de gyn ook goed naar jou heeft geluisterd maar jammer dat ze er dus nog niet zo veel mee kunnen. Maar gaan ze er nu dan al wel vanuit dat dit kindje ook te vroeg gaat komen door de klachten die je nu al hebt? of kan het ook gewoon nog zijn dat je na 37 weken gaat bevallen?

@pookie ow Y een beetje aan het klungelen, wel goed dat je er gelijk aan denkt dat het misschien wel kan komen doordat ze niet alles even scherp ziet.. zit gelijk aan een neefje van me te denken waarvan ze steeds zeggen dat hij zo klungelig is (zielig vind ik dat altijd haha) maar misschien is dat bij hem ook wel omdat hij het niet helemaal scherp kan zien.. hmm kan het daar eens aankaarten;) haha

@all

kweet niet of ik het al gezegd had hier...kdenk het niet..

maar delano heeft longontsteking! pff hij had al een paar dagen flink hoge koorts, 39,6 toen werd het een dagje minder 38,1 dus ik dacht die is gewoon ziek, en veel hoesten enal dat zeker wel, maar zo veel had ze wel eens eerder gehoest dacht ik

maar toen die nacht elk half uur wakker brullend dat dr oor zeer deed, dus ik maar naar de dokter de volgende dag, ook rood oor, maar zeker ook longonsteking.. pff ik schrok wel ff!

en broertje heeft nu ook spruw en slaapt dus nog slechter omdat hij erg slecht drinkt omdat dat pijn doet, en dus nog eigenlijk honger heeft, maar niet meer wilt drinken, maar daardoor dus niet in slaap kan komen of steeds na 5 min weer wakker is..! pff vermoeiend!

delano is nu ook aan de antibiotica en nu lijkt het al een stuk beter te gaan, ze hoest nog wel steeds zo erg maar geen koorts meer, maar ik weet niet of het al verstandig is om haar aankomende week naar het kdv te brengen.. ik kijk het ff aan, wil natuurlijk Echt niet dat ze het zomaar weer terug krijgt

nou goed, fijn weekend allemaal nog!

@

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Weer terug van vakantie en heerlijk uitgerust.
    Helaas wel vijf dagen ziek geweest, maar lekker veel geslapen dus nu weer beter.
    Het weer kon niet beter, we hebben geen wolk gezien, alleen maar zon, wel koud, maar da,s gezond he!

Afrola, wat een mooie buikfoto!
    Heel fijn dat je nu een goede gyn hebt getroffen.
    Kan je een voorkeur aangeven om daar ook bij te blijven?

Mosa, wat schattig dat V zo dol is op haar zusje!!! :)

BabyD, hoe gaat het nu met je? Hopelijk blijft deze beeb nog een hele tijd lekker in je buik zitten!

Sterre, ik zag zo,n schattige foto van L op Hyves\ Facebook. Wat een liefie zeg!!

Mupet,beterschap voor Delano!!!
    En hopelijk is broertje ook weer snel an de spruw af...

Loe, beterschap voor L. Is hij al weer een beetje opgeknapt?
    Was nog wel even spannend lees is... Zwanger of niet zwanger....

Pookie, heerlijk er even tussenuit en fijn dat het goed is gegaan met de oppas!

Zo, ben weer helemaal bij!!!

Fjne zondag allemaal!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemorgen!

Mosa: Jeetje wat erg van je schoonvader :( Sterkte!
    En voor je vriendin schoot het inderdaad niet op. Hopelijk is ze inmiddels wel bevallen?
    Nog gefeliciteerd met je broer!

Afrola: Mag je niet zelf kiezen bij welke gyn je wilt dan? Wel heerlijk dat je zo'n mooie echo hebt gehad :) En vooruit gezet.. ik denk ook wel dat je daar op het laatst blij mee zal zijn. De vriendin van mijn s.zus moest ook bij 26 of 27 weken stoppen met werken. Haar 2-ling woog 6 en 7 pond bij de geboorte :$

Pookie: Hier loopt N ook overal tegenaan. Soms raak ik er zelf een beetje geïrriteerd van :)
    Fijn dat jullie zo lekker uit eten zijn geweest, daar heb ik ook wel weer zin in hihi. En Y zich goed uitgeslooft voor de oppas haha :D

Loe: Je kan al snel terecht met L, fijn.
    Oh ik heb wat gemist lees ik.. balen, ik zie je testje niet meer. Maar lees nu dat de 2e test wit was :(

BabyD: Fijn dat de gyn je serieus nam. Helaas kan hij weinig doen maar ja, inderdaad zelf goed naar je lichaam luisteren.
    Fijn dat jullie het huisje eindelijk 'af' aan het maken zijn. Al blijf je toch altijd wel bezig vind ik haha :p Vooral die prulletje op de kast enzo, daar blijf ik altijd in wisselen. Ons huis is vrij neutraal dus ook in kleuren wil ik nog weleens wisselen. Nu we richting de kerst enzo gaan heb ik weer zin in rood-tinten :)
    2 lampen van E60,-... daar moest ik toch ook even over nadenken.

Mupet: Wat grappig en knap dat de stickers bij jullie helpen. Ik heb het idee dat N zoiets niet zou snappen.
    Ojee, D longonsteking! Daar zou ik ook van schrikken hoor.
    En broertje spruw.. hehe dat kan er ook nog wel bij :(
    Hoe bevalt het bij je s.ouders?

Hanna: He jakkes, ziek geweest, balen zeg. Klinkt wel als een lekker gezond weertje daar :)
    Thanx voor je complimentje over L :)

All: Hier gaat het goed. Iedereen is wel weer beter. Hier en daar af en toe nog iets gesnotter maar niet meer noemenswaardig eigenlijk.

N heeft gister in de winkel zijn eerste échte driftbui gehad.. die zette het op een gillen waar zelfs ik even stil van werd haha :);) En niet 1 keer.. nee 2 keer :$:) Ik stond er wel even van te kijken want hij kan wel een tempramentje zijn maar normaal is hij toch wel altijd lief. Gelukkig kon ik hem afleiden door hem te laten helpen met de boodschappen in het karretje te leggen. Wel apart om te zien hoe zo'n bui in 2 seconden weer over kan zijn :)

L is zo'n schatje. Die ligt de hele dag te kletsen en te lachen. Hij vraagt nu ook echt om je aandacht. Dan ligt hij je aan te kijken en maakt van die geluidjes. Als je dan kijkt, word je getrakteerd op een brede glimlach :D Flesjes gaan nog wat moeilijk. Hij drinkt er niet één helemaal op maar ja, hij lijkt ook niet meer nodig te hebben dus ik maak me er niet zo'n zorgen over. N dronk ook niet super geweldig. L moet morgen trouwens naar het CB dus ik ben benieuwd, maar ik ga ervan uit dat het wel goed is :)

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mupet, de gyn wil er geen uitspraak over doen wat hij denkt, zo komt het op mij over. Want merk wel dat mijn angst ook niet onterecht is als ik ook maar iets merk wat ik niet vertrouw moet ik bellen... De bmm is verweekt, maar ik heb geen ontsluiting en je weet ook niet wanneer de ontsluiting begint natuurlijk..
    Echt naar dat D een longontsteking heeft :( ! Beterschap!! Zulke dingen wil je altijd voor zijn he, maar soms is het moeilijk om in te schatten of het gewoon ziek zijn is het hoesten of dat het erger is..

@ Hanna, ik voel me verder wel goed (lichamelijk nog wel hetzelfde), probeer er niet teveel over na te denken.. Zoals de gyn al zei is 32 weken de volgende mijlpaal en ik ben heel rustig eronder geworden nadat hij dat zei. De kansen zijn al zo groot zei de gyn en alles na de 32 weken is mooi meegenomen.
    Hoe voel jij je verder?

@ Sterre, haha ja je blijft ook altijd bezig met je huis he. Wij vrouwen vinden altijd wel weer iets wat nog niet af is :) . Ik heb ook alles neutraal eigenlijk.
    Fijn dat iedereen bij jullie weer beter is behalve het gesnotter.
    Poeh die driftbuien zijn hier tegenwoordig normaal (behalve in de supermarkten gaat het gelukkig wel goed)... Ik weet ook niet wat ik er tegen moet doen.. Denk dan maar dat het bij het grote leerproces hoort, ze moet toch accepteren dat sommige dingen (zelf willen lopen, alles pakken en juist de verkeerde kant op) niet kunnen.
    Wat lief hoe L zijn gedrag nu is :D lijkt me geweldig. Denk ook wel dat hij goed groeit op zijn flesjes, ging met D ook precies zo. Ze nemen wel wat ze nodig hebben denk ik dan? Succes morgen.

@ all, Fijne zondag

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Ben net zo stom geweest om van ons trapje in de woonkamer af te vallen en kwam hard op mijn arm terecht, AU :(. typ nu met een hand ;)

@ Hanna, heerlijke vakantie gehad, wel balen dat je ziek was. Maar inmiddels dus weer opgeknapt :)

@ Muppet, Beterschap voor D. laat m nog maar ff thuis blijven totdat de ab kuur klaar is en je zekeer weet dat het over is. Longontsteking en AB vreten ook energie ;). Vervelend dat broertje spruw heeft. Hopelijk snel weer over.

@ BabyD, fijn dat het bezoek aan de gyn goed was. Fijn ook dat je weer positief bent. Op naar de 32 wk en dan juichen we voor elke dag die er bij komt tot je gek van ons wordt ;):D

@ Sterre, oei driftbui in de winkel ;), gelukkig kon je hem snel weer afleiden :). Leuk dat L meer contact maakt :)

@ Loe raar van de vlekjes, weet er weinig van. Heb je nog een keer getest? Vond die eerste echt posi ;). Maar wel raar zo midden in je cyclus.

@ Pookie, lekker uit eten geweest samen en oppas ging goed, fijn!
    Heb ook erg veel zin om weer een keer samen uit te gaan eten en ??? Binnenkort maar ff regelen ;)

@ Mosa, nog gefeliciteerd met je broer.
    Inmiddels wat bekomen van het nieuws van je s.vader? Hoe zijn je s.ouders er onder?

@ all, gister sint-inkopen gedaan. Wat was het toch weer vreselijk druk ;). Uiteindelijk wel geslaagd :). VAndaag bezig geweest met een surprise. Moest stoppen vanwege mijn val ;). Hopelijk kan ik vanavond nog even verder!
    Vanochtend al mijn eerste harde buik gehad ;). Goed excuus om extra lang uit te slapen :). Baarmoeder zit echt al hoog, bij mijn navel :$. verklaart wel waarom mijn buik zo snel dik wordt ;) een echte babies buik al dus :).

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Loe, hoe is het nu met L? Volgens mij is het zo dat een kind bij de 6e ziekte eerst koorts krijgt en dan vlekjes en bij de 5e dat het kind eerst vlekjes krijgt en erna of tegelijkertijd koorts.

BabyD, fijn dat je je serieus genomen voelde door de gyn! En heel fijn dat het kindje zo goed groeit!
    En nu goed naar je lichaam luisteren en zo veel als mogelijk rust pakken, en hopelijk ben je over 10 weken nog zwanger :)

Wat vond D van het tafelsetje? Waar hebben jullie het gekocht?

Mupet, o jee, arme Delano!! Dat is wel schrikken zeg! Hopelijk knapt ze snel weer op!
    En broertje spruw, ook niet leuk :( En vermoeiend idd!
    Veel sterkte ermee!

Hanna, fijn dat de vakantie geslaagd was, ondanks dat je ziek bent geweest ;) En jullie hebben het getroffen dan met het weer, fijn!
    Moet je morgen weer werken?

Sterre, oei, een échte driftbui, vervelend :) Gelukkig was hij erna weer snel afgeleid, in een winkel is het helemaal vervelend als ze erin blijven hangen.

En heel lief hoe je over L schrijft! Succes morgen bij het CB!

Afrola, au, van het trapje gevallen, wat vervelend! Hopelijk is er niets ernstigs met je hand, maar even goed in de gaten houden dan!

En nu al je 1e harde buik gehad, hopelijk was het eenmalig!

Je vroeg hoe mijn schoonouders nu onder het nieuws zijn...mijn schoonvader heel laconiek (uit zelfbescherming natuurlijk) en mijn schoonmoeder aardig dramatisch. Nu reageert ze op bijna alles dramatisch, maar in dit geval kan ik het me wel voorstellen. Komende week wordt heel belangrijk, hij heeft dinsdag, woensdag en donderdag allerlei uitzoeken en dan donderdagmiddag een afspraak bij een chirurg over een eventuele plan van aanpak. Maar dat hangt af van wat er uit de onderzoeken komt en of er dus uitzaaiingen zijn. We hopen natuurlijk dat het allemaal enigszins meevalt, maar het blijft afwachten.

All, hier een druk weekend gehad. Gisteren de verjaardag van mijn broer, was erg gezellig. N sliep gelukkig ook prima daar en heeft natuurlijk weer veel 'gespeeld' met ons nichtje :)
    Vandaag bij mijn schoonouders en bij vrienden geweest.

Mijn vriendin is nog steeds niet bevallen, ze is al vanaf woensdag in het ziekenhuis om ingeleid te worden ;) Het schiet dus echt totaal niet op. Ik vraag me af hoelang ze hier nog mee doorgaan, of dat ze misschien morgen/overmorgen een keizersnede krijgt als het dan nog niet doorzet.

Morgen komen alle dames van zwangerschapsgym van V langs, heb ik zin in :) Ik ben benieuwd hoe de kindjes samen spelen (V en 5 jongetjes :D), en N zal ook wel haar ogen uit kijken. Ik ben de enige die al een 2e kindje heeft, ben benieuwd of er morgen wel iemand zwanger blijkt te zijn.

Fijne avond nog!

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, gezellig weekend gehad en een lastige week voor de boeg. Je schoonvader laconiek, met die houding kan hij misschien wel positief de behandeling ingaan. Lijkt me wel fijner dan heel neerslachtig zijn. Je schoonmoeder heeft het nu denk ik heel moeilijk, 't is ook heel rot om je man zo ziek te zien en te bedenken dat je straks misschien alleen verder moet. Hopelijk kan ze bij een goed behandelplan er weer wat positiever instaan. Verder is het natuurlijk erg afwachten. Hopelijk is er een goede behandeling mogelijk!

Ik heb zojuist wat foto's overgezet naar de computer van Josien en de echo. Zal even wat plaatsen :)
    Eerst een echo foto met beide kindjes:

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    J trekt gekke bek:

17. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    J aan de soep, vanmiddag:

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    J's vieze toet:

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, leuke foto's van J! Wat een grote meid wordt het toch al!

En blijft bijzonder, zo'n echofoto. Willen jullie het geslacht weten van beide kindjes? Ik ben heel benieuwd :)

Het aparte van de situatie van mijn schoonvader is dat hij echt totaal nergens last van heeft. Het is dat hij die bloeding gehad heeft, verder merkt hij er niets van en daardoor blijft het voor hem een beetje onwerkelijk.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, wat een naar nieuws ... sterkte!

Verder maar half bijgelezen ... sorry :). Hier alles prima, druk, maar wel leuk druk ;)

Deel Deze Pagina