Voormalig temp-meiden deel 5!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loe, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @afrola; Uitkijken hoor met je trappetje! En wat leuk om 2 vruchtzakken met baby op 1 plaatje te zien. Dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ze zo op 1 foto passen:)
    Ook leuke foto's van J, ze houdt erg van soep zo te zien.

@mosa; bah, spannende week voor jullie en vooral je schoonouders dus. Sterkte,

@salapio; fijn dat het lekker druk is bij jullie. Hoe voel jij je???????

@mupet; Beterschap voor D, en ook voor de kleine spruwer;)
    Hoe bevalt het wonen bij de schoonouders? Geeft het wat meer rust?

Hier druk weekendje gehad, sinterklaasfeest, verjaardag.
    Vandaag was het peuter festival in het lokale theater, dat hebben we maar overgeslagen het werd anders een beetje teveel voor Y.
    Wel stom hoor dat ze zoiets ook plannen in de week voor sinterklaas. Doe dat dan lekker in oktober of eind januari.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Vandaag weer werken, nu nog maar 10 keer vroeg op en dan verlof :)

Afrola, wat een mooie echofoto. Leuk om een tweelingecho te zien. Bijzonder. En wat een lieverd is J toch. Leuke foto,s!

Pookie, druk geweest dus. Tja die planning soms he?
    Bij mijn zus op school vieren ze altijd sint opde woensdag ervoor, dus nu op 5 december is er gewoon school. Dat is op maandag na het sintweekend zeg maar. Heeft mijn nichtje een belangrijk dictee die dag.... Dat verzin je toch niet????

Mosa, wat een rot bericht zeg van je schoonvader.
    Ik ga duimen dat het mee valt na de onderzoeken van deze week!

Zo,en nu een klein meisje uit bed halrn.

Fijne dag allemaal!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna: wat gaat het lekker snel he. Bijna verlof.

Afrola: doe je voorzichtig? En leuke spam hoor!

Loe: nog een test gedaan?

All: het weekend weer gewerkt, en nu lekker vrij. Maar ik ben zo moe, niet te geloven. C. en N. maken er een sport van wie van hun om 6 uur er uit kan. Vanmorgen won C :).
    Zondag vieren we hier sonterklaas, samen met mijn zus en kids, schoonvader en pleegouders. Alleen nu hebben mijn pleegouders al 3 maanden niet naar mijn kids omgekeken (lees: niet langs geweest, willen niet oppassen tijdens onze verbouwing etc) terwijl ze iedere week op de kids van mijn zus passen. Kan me daar nu al druk/boos om maken, want ze verwachten dat C. bijvoorbeeld oma zegt, maar volgens mij heeft ze geen idee wie ze zijn. Wat weer een rare verhouding geeft met de kinderen van mijn zus, want die zijn gek op ze. Vind het echt heel zielig voor C. En voor mezelf ook, want ik vier het zo liever niet, al kan ik dat niet maken.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, dat is idd niet zo handig gepland ... jullie ook lekker druk dus. Met mij gaat het ook goed, voel me goed, wel snel moe ...

Hanna, een dictee op 5/12? Dat is wel heel gek. Lekker hoor nog maar 10x vroeg op (is S het daar ook mee eens ;))

Melisa, dat zijn geen tijden hè ... T wordt meestal tussen 5.30-6u wakker, soms wat eerder ... En heel nare situatie met je pleegouders. Zijn het mensen waar je hier open over kunt praten? Hoe dan ook: dikke knuf.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Vanochtend weer naar binnen mogen spieken :D. Alles was weer goed. Nekplooien waren perfect, volgende wk krijgen we uitslag in combi met bloed. Bij tweelingzw.schap zijn er nog onvoldoende ref.waarden voor nekplooimeting dus uitslag is vnl gebasseerd op echo. Dus dan zal de uitslag volgende wk vast wel goed zijn ;).

@ Pookie, gezellig druk weekendje gehad, leuk :)
    J vond de soep van zaterdagavond bijzonder lekker, bij de lunch zondag wilde ze zelfs weer soep eten :$ :D. Het is op het moment altijd afwachten hoe haar pet staat met eten.
    Vermoedelijk vandaag een laatste echo foto waar beide kindjes goed op te zien zijn. VOlgende keer dat er goed naar gekeken wordt is met 20 wk denk dat ze dan te groot zijn ;)

@ Salapio, fijn dat alles goed gaat, maar druk druk druk dus ;)

@ Melisa, vervelend dat je pleegouders voorkeur tonen voor je zus. Misschien toch maar een keer goed uitspreken? Als je er elke keer zo tegen op ziet en er verandert niets dan zou ik aangeven dat het van jou op zo'n manier niet hoeft. Sterkte ermee!

@ Hanna, haha aftellen tot aan je verlof. Lekker hoor :) Werkze vandaag!

@ Mosa, is idd wel raar dat je s.vader verder niets merkt. Misschien wel heel goed teken?
    Geslacht willen we zeker weten, veel te nieuwsgierig en met het oog op het uitzoeken van namen wel essentieel. Denk niet dat we het eens kunnen worden over vier namen ;). Ook voor het inkopen van kleertjes en babyspul vind ik het wel handig ;).
    Heb al gevraagd of ze op basis van de foto's van donderdag in het NUB-topic een voorspelling willen doen :).

Dit was mijn kleine pauze-onderbreking. Nu weer verder werken. Eind van de middag/avond nog op kraambezoek bij collega. Voorlopig de laatste :).

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    #4926 Mosa1982, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt: 28 nov 2011
    Hoi dames,

Pookie, je eisprong zit er weer aan te komen zie ik, hopelijk komt hij snel!

Hanna, lekker vooruitzicht, nog maar 10 keer vroeg op! Gaat snel vind ik, je bent alweer de 30 weken gepasseerd!

Melisa, lastige situatie met je pleegouders :( Is het bespreekbaar met ze? Maar erg jammer dat ze zo weinig interesse hebben in jullie kinderen!

Salapio, knuf voor de vermoeidheid!

Afrola, wat fijn dat alles er goed uitzag! En je bent maar druk met al die echo's ;) Wel leuk natuurlijk!

En ook leuk dat jullie het geslacht willen weten! Wat kwam er in het NUB-topic uit?

Succes met werken nog en veel plezier straks!

Sterre, inmiddels wat gehoord van het gastouderbureau?

All, vanochtend kreeg ik eindelijk een berichtje van mijn vriendin dat ze is bevallen, van een jongetje :) Heeft lang geduurd, maar alles is goed gegaan. Hopelijk mogen ze snel naar huis.

Om 14.00 uur komen de dames van zwangerschapsgym, V en ik hebben vanochtend al even geoefend met de namen.

Ik moest vanochtend trouwens erg lachen...we liepen buiten en toen kwamen er twee meisjes langs gefietst. Het ene meisje zei: ik stond altijd voor hem klaar. V hoorde dat en zei wel 3 keer verontwaardigd: áltijd! Het was heel grappig op het moment, maar waarschijnlijk komt het niet zo grappig over als ik het hier nu opschrijf :) ;)

O ja, V lag gisteren om 19.30 uur in bed en sliep in één ruk door tot 9.15 uur, zo lang aan één stuk heeft ze nog nooit geslapen.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    afrola: fijn dat de nekplooimeting oke was voor beide kindjes!

Pleegouders: ik doe er denk ik niets mee, mits ze me deze week zelf belt(al zegt mijn man dat me dat toch niet lukt, en dat ik nu tot zondag boos ben, hij kent me haha). Mijn kindjes komen wel op een andere manier aan aandacht dat is geen probleem (gelukkig is mijn schoonvader inmiddels zeer betrokken, en hebben we ons oppasnetwerk een beetje uit kunnen bereiden) maar ik vind het niet eerlijk dat de verhoudingen scheef gaan lopen met mijn nichtjes. Dat zit me het meest dwars.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, fijn dat de npm goed was! En leuk weer even kunnen spieken.

Mosa, hihi wat een lekkere wijsneus :D. En super zo'n nacht ... wil ik ook wel ;)

Melisa, tja ... ik snap wel dat je zelf geen actie onderneemt, maar toch jammer van die scheve verhoudingen en jouw eigen gevoel + boosheid.

Wij gaan zo kruidnootjes bakken. Wilde eigenlijk voor het gemak gaan (koopmans) maar die was bij beide supermarkten uitverkocht. Nu maar voor het echie ... Verder doen we het rustig aan, M was al om 6.20 wakker (T een uur eerder), echt te vroeg voor haar (meestal moeten we haar om 7.30 wakker maken).

9. Loe

Loe Niet meer actief

AFrola, wat een leuke foto's van J!. Grote meid geworden zeg! En wat een super bijzondere echofoto! Prachtig he,echt al twee minimensjes.

Pookie, die timing is inderdaad nogal knullig!

Hanna, jouw zwangerschap vind ik echt voorbij vliegen! Groeit je buik hard nu?

Salapio, crea mama, hoe zijn de kruidnootjes geworden??

Mupet, hoe gaat het nu met de spruw van broertje? Jullie hebben er toch wel wat tegen?

Mosa, grappig meisje heb je toch! En da's wel inderdaad een record, jee wat een langslaper!

L. heeft gisteren op de HAP toch maar een antibioticakuur gekregen. Hij was echt niet lekker en had die rode kippenveluitslag, verder een rode keel en een rood oor en hoestte op de post de longen uit zijn lijfje. Hopelijk gaat het snel over!

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Het was erg gezellig vanmiddag, eentje van de 5 was inmiddels zwanger, en dan nog wel van een tweeling :D Net zolang als dat jij zwanger bent Afrola :)
    De anderen wilden nog even wachten met een tweede kindje, ze vonden het bij mij echt snel gegaan.
    Eén jongetje moest huilen en V ging hem toen een kusje geven met de woorden: je hoeft niet te huilen. Was heel lief, kun je merken dat ze een zusje heeft :)
    N vond het prachtig, al die kindjes, ze keek haar ogen uit. En voor kinderen is een baby ook altijd interessant natuurlijk.

Melisa, logisch dat dat je dwars zit! Dikke knuffel daarvoor!

Salapio, leuk, pepernoten bakken! Waren ze lekker?

Loe, arme L, toch echt flink ziek geworden, sneu hoor! Veel beterschap voor hem! Ben jij inmiddels alweer helemaal opgeknapt?

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, ik had vanochtend namen geoefend met V. Blijkbaar bleven 2 namen het beste hangen, ze noemde alle jongetjes bij één van die twee namen :D En dan raar opkijken dat ze niet opkeken als ze hen riep :)

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Leuke dag geweest vandaag op school.
    Zo geweldig die sintspanning die deze juf natuurlijk nog wat opvoert met de pietendans, mutsen knutselen en morgen schoen zetten :)

Melisa, 6 uur , tja da,s echt wel vroeg elke dag.
    Helaas heb ik er erarin mee. De laatste tijd gaat het wel een stuk beter met S moet ik zeggen!

Salapio, leuk zeg kruidnootjes bakken. Dat ruikt altijd zo lekker! Zijn ze goed gelukt?

Afrola, leuk om weer even binnen te hebben gekeken.
    Ik mag woensdag weer. Groeiecho en dan kijken ze gelijk of de placenta al naar boven is gegaan. Spannend dus wel weer.
    Wanneer kan je nu naar de fysio? Hopelijk gaat het je een beetje helpen!!

Mosa, leuk die kindjes bij elkaar he?
    S zegt trouwens heel vaak bij een bepaalde auto: de auto van V....
    Hoe ze daar nu bij komt??? Geen idee, maar ik vind het wel schattig.
    Je dochter heeft indruk gemaakt :)

Loe, beterschap voor L.
    Zielig een ziek kindje!

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen,

gisteren belde mijn pleegmoeder. Geen leuk gesprek gehad. Uiteindelijk was de conclusie: als ik wilde dat mijn kinderen een band op gingen bouwen met ze, moeten ze iedere 6 weken maar een weekend komen logeren, heeft ze ze tenminste ook een keer voor zichzelf! Heb gezegd dit gesprek af te ronden, want ik zou anders dingen zeggen die niet netjes waren. Ben benieuwd hoe het zondag gaat. Maar ben verdrietig naar bed gegaan, en ben het nu nog niet kwijt. Heb al helemaal geen zin meer in sinterklaas, maar voor de kinderen zal ik het door laten gaan.

14. Loe

Loe Niet meer actief

Melisa wat vervelend zeg! Hoezo eigenlijk logeren, is dat dan de enige manier waarmee ze een band met jullie kinderen op kan bouwen? Dat vind ik vreemd, jij niet? Bah , kan me voorstellen dat je hier nogal overdonderd door was en verdrietig ook. Hoe nu verder? Gaan jullie nog op dit gesprek terugkomen denk je?

Pff, hier slapeloze nacht gehad en dat terwijl L. de hele nacht lekker heeft doorgepit, op een vermist speentje na. Zucht. Koffie dan maar en de wielen van de bus staat even op haha.

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Loe: mijn pleegmoeder wil dit als volwassenen oplossen door om de tafel te gaan zitten. Maar mijnman zei ook al: ben me er gek! Het is van mijn kinderen houden, of niet, het is geen zaak van onderhandelen?
    Hoe is het trouwens met jou schoonouders???
    (en heb je nog een test gedaan?)

16. Loe

Loe Niet meer actief

Nee, heb maar geen test meer gedaan. Ik denk toch ook, hoe testfreak ik ook ben, dat het negatief is als die tweede hartstikke omo wit blijft. Toch blijf ik wel twijfelen op de een of andere manier, maar denk dan ook weer dat dat psychisch is. :)

Ja, het is een rare zaak,om over je kleinkinderen om de tafel te moeten gaan zitten. Ik zou t ook echt van de zotte vinden. Tja, blijft een afweging of t voor de kinderen erg belangrijk is. Ik zie het dilemma, want het speelt hier inderdaad nog steeds.

Mijn s.ouders zijn uitgenodigd voor de bruiloft (waren getuigen zelfs) en daarna op L. zijn verjaardag. Daarna was half oktober mijn s. vader jarig en daar zijn we niet geweest, omdat toen de spanningen ineens weer hoog opliepen.S.moeder schijnt zelfs voor de spanningen naar de huisarts te zijn geweest voor verlenging van haar pammetjes. (Die ken je denk ik wel he). We hebben dat wel netjes gemeld hoe en wat en dat we liever een ander keertje kwamen. Dus hebben we ook gedaan, smsje vooraf gestuurd of het uitkwam. Dus wij daarheen met L. L. was redelijk, maar ook al snel verveeld (hij kent ze nauwelijks en het huis al helemaal niet) en werd een beetje klierig, terwijl hij dat niet snel is. Dus na 1.5 uur maar naar huis, hij moest ook naar bed. Daarna he-le-maal niets meer gehoord, behalve een smsje van bedankt voor de foto's, omdat ik die af en toe maar gewoon blijf sturen. Ik heb nog steeds in mijn gedachten dat ze vinden dat C. (mijn man) perse eerst iets van zich moet laten horen en/of dat wij daarheen moeten ZONDER dat er een aanleiding is (verjaardag/bruiloft). ik vertik t. En vorig jaar kerst moest er al gepraat worden VOOR er kerst gevierd werd en toen hebben we iedereen hier uitgenodig voor de kerst. DAt ga ik dus deze kerst niet weer doen. Mijn ouders komen hier eten 2e kerstdag en over de schoonfamiliieheb ik helemaal niets gehoord. Sint doen wij nog niet aan zeg maar, daarvoor is L. nog te klein. Maar denk ook niet dat mijn s.familie komt voor de vorm oid. Ik ben er wel redelijk klaar mee,maar tis jammer voor L. en nog verdrietiger voor C., hij heeft alles voor zijn ouders gedaan en wordt gewoon in de steek gelaten eigenlijk.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Heel herkenbaar hoor, zo ging het helaas ook precies met mijn schoonouders. Maar ja, die situatie is helaas nu heel anders. (al denk ik er nog vaak aan terug, en dan nog kan ik boos worden)

18. Loe

Loe Niet meer actief

L. zijn huid is trouwens bij lang na nog niet goed, met name in zijn gezicht. T lijkt wel gekraakt leer, rood droog en exzeem achtig. Hij sijpelt ook continu en heeft continu een loopneus dus de huid onder zijn neus en onder zijn kin is gewoon bijna kapot. Ik smeer me rot, calendula, bepanthen, en cetamacrogol, maar er lijkt geen smeren aan.........

19. Loe

Loe Niet meer actief

ja aan de ene kant heeft ze zelfs tegen mijn schoonzus gemeld dat ze anders maar een einde eraan moest maken oid (ik weet niet precies wat ze gezegd heeft) toen heeft mijn schoonzus (Die het beu is er tussen te zitten) gezegd dat ze zich niet zo'n slachtoffer moesten voelen. Maar dan denk ik: wat een tegenstrijdigheid: aan de ene kant dat zeggen en naar de huisarts gaan, aan de andere kant niet de stap willen zetten om hier gewoon aan te bellen, want dat kan gewoon namelijk.
    Heel raar vind ik dat.

En ik twijfelde eerder over niet durven misschien, maar daar ben ik na die gelamineerde ophangdingen van mijn s.vader en die brieven van mijn s.moeder wel vanaf.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemorgen!

BabyD: Moeilijk he dat gedrag ;) Maar ik pak hem in de winkel evengoed gewoon aan hoor, anders gaat hij straks nog denken dat hij het dan wel kan doen.

Afrola: Oei gevallen :( Hoe gaat het nu met je arm?
    Ojee al een harde buik gehad, rustig aan doen hoor!
    Mooi hoor zo'n echofoto! Heel apart om te zien dat er 2 kindjes groeien :) Leuke foto's van J! Ook al een hele meid aan het worden :)
    Fijn dat de nekplooimetingen goed waren!

Mosa: Lastig van je s.ouders. Hopelijk ziet het er positief uit allemaal.
    Oef je vriendin nog niet bevallen.. ik hoop nu dat ze toch inmiddels wel bevallen is. Oh lees al dat het een jongetje is, leuk :)
    Was het gezellig met de gyn-dames? Oh lees ook al dat het geslaagd was. En een zwangere, leuk :)
    Wat een leuke foto van N trouwens in je onderschrift :)

Pookie: Inderdaad vreemd dat ze zo'n festival net voor sinterklaas plannen ;)

Hanna: Lekker hoor, bijna verlof!
    Dat meen je toch niet, een dictee op 5 dec :$
    Wat ben jij een gemenerd joh, die kinderen nog even opjutten haha :D Ik was vroeger altijd zo zenuwachtig voor dat soort dingen dat ik ervan moest overgeven :)
    Hoe gaat het eigenlijk met jou bekken? Gaat het lopen nog wel goed?

Melisa: Wat vervelend dat je pleegouders zo doen :( En dan wel op de kinderen van je zus passen ;) Ik zou dan ook totaal geen zin hebben om wel gezellig te gaan zitten doen. Hier was neefje L eerder ook dé favoriet en N werd écht achtergesteld door mijn s.ouders, ik weet dus precies hoe je je daarbij voelt dat je nichtjes wel die aandacht krijgen.
    Lees nu over je gesprek met je pleegmoeder. Jemig wat doen sommige mensen toch raar/moeilijk. Waarom moet zoiets nou om de 6 weken :( Als je zin hebt om je kleinkinderen te zien dan maakt het toch niet uit, dan ga je gewoon.

Salapio: Zijn de kruidnootjes gelukt?

Loe: Hopelijk slaat het abkuurtje snel aan. Arme L :(
    :D Hebben jullie ook een dvd van 'de bus'.. pff hier ook. Voor een paar euro meegenomen bij de super, super simpel filmpje maar wel dé favoriet.
    Wat rot dat het toch zo blijft lopen met je s.ouders. Tja, ik weet er ook alles van helaas :(

All: Gister met L op het cb geweest. Hij doet het goed. Hij is nu 6 kilo en ruim 62 cm. Het is een heel vrolijk kereltje. De prikjes gingen vrij aardig (wel even brullen) maar nu heeft hij al sinds gistermiddag flinke koorst (39 graden). Hoe lang mag zoiets eigenlijk aanhouden na de prikjes?

Ik ben 3 weken geleden ook van de trap gevallen (met N in mijn arm :) maar gelukkig alleen de laatste 2 tredes) Maar doordat ik hem wilde beschermen ben ik op mijn stuitje terecht gekomen en daar heb ik nu nog last van. Ik heb ook sindsdien weer last van mijn rug :( Gelukkig heeft N er niks aan over gehouden.

Hier gaat het ook lekker met mijn s.ouders... not. Wat hebben sommige mensen toch een vervelende instelling. R heeft het hartstikke moeilijk met de situatie van zijn werk. Hij zit echt tegen een depressie aan, ook al weet hij dat het gewoon niet aan hem ligt maar het gewoon een ordinaire schoonmaak actie is. Er moeten heel veel mensen weg. Maar denk je dat mijn s.ouders ook maar iets hebben laten weten of even gebeld hebben hoe het met hem gaat? We hebben van het weekend 2x voor een dichte deur gestaan terwijl ik merkte aan R dat hij er echt even behoefte aan had. Gatver, zij hebben echt zo'n instelling van, 'slikken en niet meer over praten'.. :x Ze zijn inmiddels ook al zo'n 3 weken niet meer hier geweest en hebben L dus ook al zolang niet meer gezien. Zaterdag hebben we daar sinterklaas en ik heb er dus ook totaal geen zin in. Lekker schijnheilig gezellig gaan zitten doen, bah ;)

Deel Deze Pagina