Ik ben trouwens wel echt aan het werk nu, alleen af en toe even tussendoor hier spieken Ik ben nu bezig met mijn eigen artikel, blijft telkens omschakelen naar het schrijven in het Engels. Maar ja, is wel weer een goede oefening
@ Sterre, haha ja dat is niet slim om te belonen voor zulk gedrag. Ik weet nog dat je zei dat N je ging uitlachen, nou dat begint hier nu ook . M'n man wees me er op dat ze het afgelopen zaterdag deed bij vrienden thuis, maar ik had dat nooit gezien. Nu ik er op let doet ze dit alleen maar bij mij en niet tegen m'n man gaat het bij jullie ook zo? Kleine monstertjes . Niks aan dat R weer even een mindere dag had. Is ook een moeilijke tijd op deze manier.. @ Mosa, oooh jee je s.moeder is wel heel erg met dat ge-claim . Misschien wil ze je ook wel even verlichten? Maar vreemd gedrag idd, of vraag het dan eerst even of ze het even voor jou/jullie kan doen. Om haar uitspraak moet ik stiekum wel lachen hoor . Sterkte voor donderdag eerst en ik hoop dat ze toch goed nieuws krijgen ookal is dit natuurlijk al heel erg, maar uitzaaiingen wil je natuurlijk helemaal niet... Sterkte. Leuk zeg een I-pad cadeau! Zou toch wat zijn dat hij er 1 voor jou bij doet zomaar . Dus toch een keizersnede geworden.. Soms hoor je wel dat ze er heel snel van herstellen en er weinig last van hebben, hoop ook dat dat het geval bij jou vriendin is. Heb je nog goed doorgewerkt gisterenavond? @ Hanna, mooie foto van jou zeg, mooi buikje! Toch leuk die weekfoto's, mijn man wil er maar weinig tijd voor maken deze zwangerschap . Zelf een foto maken wil toch minder goed he? Succes vandaag met de echo! Hahahah die rommelpiet heeft echt overdreven geweldig. @ m'n vader: M'n vader heeft zelf ook geen opvoeding gehad met veel persoonlijk contact zeg maar door omstandigheden, hij heeft het hélemaal niet meegekregen.. Dan zou ik juist het wel in mijn eigen gezin willen brengen maar ja, hij heeft het nooit geleerd/gedaan. Eerst praatte hij eigenlijk ook niet tegen D maar dat gaat nu wel goed (vraagt ze zelf natuurlijk ook om). Voor de rest heeft hij het op zijn manier altijd druk, eigen bedrijf, mijn ouders gaan nog op stap en hebben vaste dagen dat ze dingen hebben. Maar ja tijd maken voor je dochter & kleindochter hoort er eigenlijk ook tussen te zitten vind ik. Mocht hij de baby straks weinig zien ga ik het wel zeggen, het is toch ook niet vreemd dat ik wil dat hij mijn kinderen ziet?
Ik vroeg me trouwens af hoe anderen dat doen met de cadeautjes 5 dec?? Bij ons thuis kregen wij als kinderen alleen cadeautjes (ook van opa's en oma's), maar bij mijn man thuis kreeg iedereen wat.. Ik vind het juist iets voor de kinderen en hoef zelf niks, maar mijn s.moeder denkt er anders over. En dat is dan wel weer iets van de opvoeding wat botst .
Melisa: Jazeker gaan we eerst even bij de eventueel nieuwe gastouder kijken Hadden we bij deze ook gedaan maar ja, eerste indruk wil toch blijkbaar niet alles zeggen. N ook alweer 7 maanden, gaat hard! Past hij nog wel in het badje dan? Leuk dat hij begint te kruipen.. straks kan je ook achter hem aan, dan gaan die kilootjes er vanzelf wel af Mosa: Oef nee, zo'n s.moeder wil je dan ook weer niet. Wat irritant dat ze dingen af/overneemt Dat kan mijn s.moeder ook wel *zucht* Pff wat een uitspraak Nou dan kan je net zo goed gelijk stoppen met alles toch De nachten gaan nu goed gelukkig! *klopt ook weer even af* Gisteravond de laatste fles om 22.00u en vanmorgen pas voor de eerste keer wakker om 5.45u Als hij nu zijn flesje eens leeg ging drinken zou hij 7u ook wel halen denk ik. Maar goed, ik ben al héél blij met dit. Nou ik zou best weleens op de koffie willen komen hoor Zo zo, een i-pad als kerstcadeau Hopelijk kan je mee profiteren Enne, een excuus.. heb je toch niet nodig joh Als ik volgende week nog last heb van mijn stuitje en rug ga ik even langs de HA. Ik ben alleen bang dat hij me dan naar de fysio gaat sturen ofzo en daar heb ik geen zin in Is het nog gelukt met je artikel? Hanna: Haha rommelpiet Mooi buik joh! Suc6 bij de echo, hopelijk is de placenta weg voor de uitgang. jezus ik zie nu wat rommelpiet gedaan heeft.. Suc6 voor je duocollega! BabyD: Hihi D lacht je dus ook uit N lacht ook R uit dus het ligt niet alleen bij mij. Maar hij lacht dus ook ook als hij de gang op moet en als hij er dan daadwerkelijk op zit, dan vergaat hem dat toch snel haha. Vervelend van je vader. En ook al heb je nog zo veel, je dochter en kleinkind(eren) zijn toch ook belangrijk, al dan niet belangrijker dan een avondje stappen ofzo. Hier krijgen we ook allemaal iets met sinterklaas (en kerst) De kinderen natuurlijk wat meer maar ja, mama is ook lief geweest hoor All: Vanmorgen weer gewerkt. Is toch wel lekker hoor. Ik vind alleen dat vroege opstaan hélemaal niks Ennn leuk nieuws.. ik heb morgen een sollicitatiegesprek Toevallig dicht in de buurt (dorp verder) dus het zou wel super fijn zijn als het wat wordt. Kan ik op de fiets naar mijn werk L is trouwens weer beter. Geen koorst meer, alleen nog wat mopperig maar ja, het is ook weer sprongetjestijd dus we tuf-en gewoon nog even verder. N had gisteravond ook ineens 38 graden. Ik moet zeggen dat hij wel vaak ineens wat koortsig is en de volgende dag niet meer. Zou ik daar iets mee moeten doen of zou dan normaal zijn?
Hoi dames, Hanna, hoe was de echo? Hoe groot schatten ze het kindje? En hoe was het met de placenta? BabyD, mijn schoonmoeder is meer van het type: doen alsof ze alles doet om mij/mijn vriend te ontlasten, maar ze doet het echt voor zichzelf Dat wordt op den duur irritant. Je kunt aan haar heel duidelijk merken dat zij V's favoriete persoon in de wereld wil zijn, ook boven ons Erg jammer dat je vader bepaalde dingen nooit geleerd heeft en dat hij het daardoor erg moeilijk vindt om echt contact met anderen te maken. Hopelijk wordt het vanzelf beter, en anders misschien idd maar moed verzamelen om er wat over te zeggen. Misschien denkt hij er zelf helemaal niet over na en wordt hij dan aan het denken gezet. Jippie, vandaag ben je 30 weken zwanger Wij vieren gewoon als gezin sinterklaas. Ik vind het ook echt een feest voor kinderen en heb zelf ook niets met suprises maken enzo. Mijn zwager en schoonzus hebben ons ook uitgenodigd, maar daar komen heel veel mensen en we willen het eigenlijk echt als gezin vieren. Zoiets wordt ons ook niet in dank afgenomen helaas. Ik heb allemaal cadeautjes gekocht en zo'n jutezak en ik denk dat we het zondag aan het eind van de middag gaan doen. Jammer dat dat soort dingen reden is tot discussie, maar natuurlijk wel herkenbaar Sterre, wat fijn van de nachten! Dan voel je je gelijk ook wat beter hè? Ook fijn dat L zich weer beter voelt! Lastig van de verhoging bij N...is het altijd 's avonds? Want ik weet wel dat je temp 's avonds hoger is dan overdags. Wat spannend van het sollicitatiegesprek, ik ga heel hard duimen dat het wat wordt! Zou nu een mooie opsteker zijn natuurlijk! Wil je er wat meer over vertellen of liever (nog) niet? Mupet, als je dit leest, hoe bevalt het wonen bij je schoonouders? Wanneer gaan jullie ook alweer naar jullie nieuwe huis? All, vandaag weer wat uurtjes thuis gewerkt (mijn moeder heeft opgepast) en morgen weer naar A'dam om te werken. Mijn vriend heeft morgen vrij genomen om met zijn ouders mee te gaan naar het gesprek waarin ze alle uitslagen horen, spannend hoor.
O ja, ik heb natuurlijk wel marsepein voor mezelf gekocht voor Sinterklaas En een chocoladeletter voor mijn vriend En trouwens voor de grap ook een wekker voor hem. We zijn iedere avond wel 5 minuten bezig met het instellen van onze wekker, om de één of andere reden stoort hij ontzettend. Hopelijk met de nieuwe minder.
Lastig trouwens, V gaat gewoon echt niet meer slapen 's middags. Ze zit nu een filmpje te kijken en ze zit me toch te wrijven in haar ogen. Het is gewoon sneu, maar ze heeft in haar hoofd dat ze niet hoeft te slapen en dus gaat ze niet slapen. Tegenwoordig wachten we al niet eens op mijn vriend met eten (hij is pas om 19.00 uur thuis, eerst aten we dan pas, maar V redt dat nu niet, die gaat nu rond die tijd naar bed). Een teken dat N echt al een beetje groot gaat worden...ze lacht nu niet alleen maar naar me als ik naar haar lach, maar ook al uit zichzelf. Dat vind ik een hele grote ontwikkeling, maar wel een hele leuke! Het is ook zo'n vrolijke baby, V was dat ook van jongs af aan, blijkbaar krijgen we ontzettende lachgrage kindjes
Mosa: Toch wel herkenbaar van je s.moeder. Hier kijken ze zo niet naar de kinderen (of ons) maar als we daar zijn dan doen ze net alsof ze de allerleukste mensen van de wereld zijn Laatst dacht ik zelfs dat mijn s.vader naar N toe probeerde te suggereren dat hij de leukste opa was van de opa's.. :x Wel goed dat jullie evengoed niet hebben toegezegd om bij je s.broer en s.zus sinterklaas te gaan vieren. Wij zitten met hetzelfde probleem. Mijn zwager en s.zus zijn dit jaar 12,5 jaar bij elkaar en wilde dit jaar met kerst bij hun eten. Normaal is dit bij mijn s.ouders thuis. Gister kregen we een mailtje dat zij de ouders en zus+man van mijn s.zus ook op dezelfde dag uitnodigen. En als we ergens niet op zitten te wachten is het wel haar familie. Kunnen we ons weer de hele tijd gaan zitten verbijten aan hun (ja sorry) belachelijke gedoe en over-enthousiaste en overdreven reacties op neefje L *lekker positief ben ik he haha * N's temp kan overdag ook weleens verhoogd zijn, vandaar. Het werk is hier Channel 16 Suc6 voor morgen! Ik hoop dat het allemaal goed te behandelen is en dat er niks ergs uitkomt!
Sterre, haha, met sinterklaas komt ook de familie van mijn schoonzus daar, joepie En mijn schoonouders gaan op 1e kerstdag bij mijn zwager en schoonzus eten. Wij waren niet uitgenodigd, weet eigenlijk niet waarom. Dus nu zouden we 1e kerstdag bij mijn ouders gaan eten en 2e kerstdag overdags naar mijn schoonouders gaan. Belt afgelopen weekend mijn zwager of we ook komen. Vast omdat mijn schoonvader ineens ziek blijkt te zijn. Nu kunnen we ook niet, maar alleen al uit principe zouden we niet gaan. Eerst zijn we niet uitgenodigd en nu ineens wel Laat dan maar zitten hoor. Jullie situatie met kerst is ook niet leuk, maar jullie kunnen er vast niet onder uit of wel? Erg spannend, je sollicitatie! Ziet er ook goed uit op de site. Maar Roggel
@ Sterre, alvast veel succes voor morgen! Lastig als je niet weet of je er wat mee moet doen met die koorts. Misschien eerst eens bijhouden hoe vaak hij koorts krijgt? @ Mosa, ik had laatst al een opmerking gemaakt (weet zo alleen niet meer wat), maar dat heeft hem volgens mij wel aan het denken gezet. Hij wist dat ik maandag met D bij mijn moeder was en hij kwam voor zijn doen heel vroeg naar huis. Vast speciaal even om D te zien. Ja 30 weken vandaag ! Nu gaat 't nog sneller denk ik mits ik wel naar de 40 weken ga haha dat zal apart zijn. Leuk zo'n jutenzak, vond ik als kind zijnde ook erg leuk (hadden ze op school) en wij hadden die thuis niet. Morgen idd een spannende dag voor jullie. Ik duim voor goed nieuws. Heerlijk lijkt me dat hoe N kan lachen! V sliep eerst af en toe nog een middag maar nu wil ze helemaal niet meer? Aan 1 kant is het wel vervelend dan deze dagen (sint en kerst) dat sommige dingen/bezoekjes een verplichting worden terwijl het er dan schijnheilig aan toe gaat. Ik denk wel dat we de traditie doorbreken dat iedereen cadeautjes gaat uitpakken met Sint. Zal s.moeder niet blij mee zijn, maar mijn ouders zien het helemaal niet zitten. M'n moeder denkt net zoals mij. En ze kunnen het ons ook niet verplichten.. Dan vieren ze thuis nog maar Sint met de rest van hun gezin die nog thuis woont .
Mosa: Oja, dat is ook lekker, eerst niet uitnodigen en daarna wel Wij kunnen er inderdaad eigenlijk niet onderuit Dat zou ons dus ook niet in dank afgenomen worden. Wat heerlijk trouwens dat N zo'n vrolijk meisje is. Word nog gezellig bij jullie met 2 van die lolbroeken L lacht ook énorm veel, dat zijn we helemaal niet gewend. N heeft de eerste 3 a 4 maanden echt zoveel gehuild We merken nu ook echt goed hoeveel verschil er in kindjes kan zitten. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nu véél meer van L geniet dan van N toendertijd Maar goed, ik heb een huilbaby als erg zwaar en moeilijk beschouwd en vond het heel erg als mensen dingen zeiden als 'het gaat wel over'.. maar nu snap ik ook dat mensen dat zeggen. Als ik eerst een kindje zoals L had gehad, dan had ik me het ook niet kunnen voorstellen. Als wij bijvoorbeeld met N boodschappen gingen doen dan racede we door de winkel en hoopten we héééél erg dat hij maar niet wakker werd want dat was gewoon een drama. Met L kunnen we op ons gemakje gaan shoppen, die vind het allemaal wel best Zo terug......
Zo was ik weer haha.. Mosa: Roggel... haha ja ik verzin het ook niet hoor BabyD: Gewoon sint en kerst vieren zoals jullie als gezin willen hoor (zeg ik die wel ergens heen gaat waar ze niet wilt zijn haha )
BabyD, eigenlijk moet je natuurlijk dingen doen op de manier die jullie willen, maar helaas kan dat niet altijd zonder scheve gezichten Hopelijk komen jullie tot een oplossing voor sinterklaas waar jullie je allebei in kunnen vinden Sterre, ondanks dat ik gelukkig geen huilbaby heb gehad, kan ik me wel zo ongeveer een voorstelling maken hoe het moet zijn. Als N een keer een paar minuten huilt, vind ik het al vervelend, laat staan als het maar door- en doorgaat. Daar word je écht helemaal gek van lijkt me! Dus heel begrijpelijk dat je nu veel meer kunt genieten, en alleen maar heerlijk natuurlijk dat L zo'n andere baby is als dat N was Hoe laat heb je het gesprek morgen? Ik weet niet of ik hier straks nog kom (ga nog even wat voor mijn werk doen), maar anders nogmaals succes!
@sterre; succes morgen met solliciteren. @hanna; wat een bende zeg, jij bent een heel goede rommelpiet @ mosa; lukt het een beetje met je artikel? @ babyd; sinterklaas is hier een kinderfeest maar stiekem hoop ik wel op een cadeautje. Deze ronde ben ik weer eens ovu testen aan het doen naast het tempen. Ik wordt er alleen niet vrolijk van. Tot op heden alleen nog maar een heel vaag teststreepje. Mijn ei zou er toch aan moeten komen. Hebben jullie enig idee hoe lang voor de eiprong de testn wt donkerder zouden moeten worden??
Pookie, toevallig keek ik gisteren even naar je tempkaartje en toen was ik wel hoopvol dat je eisprong eraan zat te komen, maar irritant dat de ovulatietest dan negatief blijft Ik heb zelf nooit ovulatietesten gebruikt dus ik heb er weinig verstand van, maar volgens mij is het zo dat ze bij de één langzaam steeds donkerder worden en de ander heeft ineens een positieve ovulatietest. Ik ga hard hopen dat je eisprong snel komt! Met mijn artikel gaat het aardig, er komen alleen steeds andere werkzaamheden tussen dus het gaat niet zo erg hard. Ik moest ook weer helemaal inkomen in de materie na mijn verlof, maar nu zit ik er wel weer aardig in. Ik hoop morgen met mijn leidinggevende even te kunnen kijken naar het artikel, dat helpt altijd wel maar hij is altijd érg druk! Ik ben alweer ruim een maand aan het werk en ik heb hem 2 keer kort gesproken. Het is iemand die met 100 dingen tegelijk is en veel in het buitenland zit voor seminars en congressen enzo. Nu is hij erg blij met mijn zelfstandigheid en dat bevalt mij ook prima, maar af en toe feedback is wel zo fijn natuurlijk
Pookie, zo'n twee dagen voor de eisprong. bij mij was de donkerste, degene die aan aan de zijkant van de balk (streepje) een extra dik pennelijntje had. Misschien heb je hier iets aan? Iedereen: zwaai!
Vandaag hoef ik geen posi-ovu test hoor. Morgen mag wel. Pookman is 2 dagen op cursus met een nachtje hotel. En Y is sinds gisteren heel erg aan het hoesten en verkouden dus die hebben we vannacht bij ons op de kamer laten slapen. Ze was gisteravond al 3 keer wakker geworden en vannacht was het ook een paar keer raak. Dan is het wel makkelijk als ze in een campingbedje naast je ligt. Vandaag blijven we alletwee dus maar thuis Hopelijk is ze morgen wel weer beter voor Klaas en een kerstfotosessie
Goedemorgen! Mosa: Ik heb om 14.00u dat gesprek dus dan even duimen voor me Is dit trouwens dat artikel waar je mee bezig was om te promoveren? Wel vervelend inderdaad als je even feedback wilt en je leidinggevende is er steeds niet. Is er niemand anders waar je even mee kunt 'sparren'? Pookie: Thanx! Ik heb een maar een paar keer ovu-testjes gebruikt en bij mij werden ze volgens mij 2 dagen van te voren donkerder. Beterschap voor jullie! Loe: Zwaai! Hoe is het inmiddels met je wond? Is hij nu eindelijk dicht? All: Hier gelukkig weer een goed nachtje, vannacht was het 5.15u Hij blijft alleen wel klooien met zijn flesjes hoor. Hij werd d'rstraks wakker en begon wat te mopperen. Ik heb hem (was toen 8.45u) een flesje gegeven en daar begon hij heel gulzig aan maar heeft dus uiteindelijk maar 100cc gedronken Op die manier ga ik straks dus weer op 6 flessen uitkomen *zucht* Vanmiddag mijn sol-gesprek.. de zenuwen beginnen nu een klein beetje te komen hihi. Toen ik die brief de deur uit deed had ik eigenlijk heel erg gehoopt dat ik van dat bedrijf iets zou horen. Ik vind het spanndend