Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    #181 BabyD, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
    Iedereen zegt dus bellen... Ik voel me al zo'n zeur, straks sturen ze weer een ambu en die komt dan voor niks, want ik ben niet aan het bevallen. Dat voelt dan erg lullig.

Heb nog niet gebeld ik blijf maar piekeren over hoe ik het moet vertellen. 't Was alleen maar een kloddertje slijm en weet eigenlijk wel zeker van de slijmprop, had daarna een beetje menstruatie-achtig gevoel (gister ook) maar dat was al gauw weer weg. Ik maak me altijd zo druk wat een ander denkt, als je een verloskundige hebt voelt het veel makkelijker nu zit er zo'n druk achter omdat de gynaecologen het al zo druk hebben in het ziekenhuis. Niks aan. En het is nu zo'n vreemde tijd dat ik niet weet waar ik heen moet bellen :( ;)

2. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb maar besloten morgen even af te wachten want heb nu nergens meer last van...

Zat wat te googelen:

De slijmprop

De slijmprop is helder taai slijm eventueel vermengd met wat rood of bruin bloed.
    Het verliezen van de slijmprop betekent niet dat de bevalling is begonnen. Je hoeft de verloskundige dan ook niet hiervoor te bellen.
    Verlies van slijmprop/bloedverlies
    Tijdens de zwangerschap wordt de baarmoedermond afgesloten door de slijmprop. U kunt de slijmprop verliezen als de voorweeën beginnen. U kunt daarbij een beetje bloed verliezen. We noemen dit 'tekenen'. Het verlies van de slijmprop zegt weinig over wanneer de bevalling daadwerkelijk begint. Soms gaan hier meerdere dagen of zelfs meer dan een week overheen. Het verlies van de slijmprop of van een klein beetje bloed is geen reden om het ziekenhuis te bellen.

De slijmprop
    Tijdens de zwangerschap zit er slijm in de baarmoedermond; de zogenaamde slijmprop. De slijmprop bestaat uit veel slijm, gemengd met wat bloed (helderrood of donkerbruin van kleur). Het kan een teken zijn van het begin van de bevalling, dit hoeft echter niet. De bevalling kan ook nog enkele dagen of weken op zich laten wachten. Als je nog geen weeën voelt en de vliezen zijn nog niet gebroken kun je rustig afwachten en doorgaan met de dagelijkse bezigheden. Je hoeft niet te bellen.

Ik zal jullie maar niet met meer lastig vallen haha. Ik ben wel wat meer gerust gesteld. Maar als ik het morgen weer heb dan weet ik ook nog of ik moet bellen of moet af wachten? Sorry voor het grote ego bericht.. Ga zo even languit om te bank om het maar weer te laten bezinken, niet zo handig als je nog nooit gehoord hebt van vk/gyn wanneer je nou echt moet bellen.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    BabyD: volgens mij houd het je wel bezig of niet? Je kunt toch altijd bellen om het door te geven en informatie te vragen? Dan slaap je misschien wat lekkerder.

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Baby D als je aan het eind van je zw loopt en je hebt verder geen problemen gahd hoe je niet direct te bellen, maar jou situatie is heel anders, je bent net 32 week en hebt al andere problemen, ik zeg bellen , het kan 10 keer avond zijn, maar je gyn wordt er voor betaald!!!!

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

VAndaag gelukkig een betere dag dan gisteren. Toen had ik het he-le-maal gehad.
    Lekker vanmiddag een uur geslapen en dat doet natuurlijk ook wonderen he?
    Morgen weer een dagke werken... nog 3 te gaan :)

Kaartje, ja ik ben er erg mee in mijn nopjes. Precies geworden hoe ik het wilde.
    Hannaman ook tevreden, dus kan niet beter he?
    Nu heb ik eigenlijk wel veto voor de kaartjes altijd, want ik doe ook het meeste babywerk ;)

BabyD, ik zou in jou geval ook de Vk of de gyn bellen hoor. Beter een keer teveel dan te weinig lijkt me.
    Wel fijn dat je de baby nog goed voelt.
    Tjonge wat een gedoe zeg met de kaartjes...
    Proefdruk is toch om te kijken of het wat is???

Melisa, jee da's wel druk ja....
    HIEr ook zo'n peuterpuber die gisteren minstens 15 keer op de strafpoef heeft gezeten *zucht*
    Maar vandaag ging het gelukkig beter!
    Heeft N veel last van zijn tandjes?? ZIelig hoor!
    Hopelijk komen ze snel doorzetten.
    En dan ook nog gezeur op je werk..
    Wanneer begin je met je nieuwe functie?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna: nieuwe functie zou ik in januari mee beginnen. Dat lukt niet, want de vacature is nog niet eens uit. Nu moet ik ook officieel solliciteren, wat ook niet de afspraak was, maar goed. Het wordt nu zeker niet eerder dan 1 maart. (en dan moet ik er nog uit zien te komen met werktijden etc)

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melisa, oh jammer ... Ik dacht dat alles al rond was...
    Raar dat ze opeens een procedure gaan starten..
    Maar wel met jou als uitkomst of is dat ook niet zeker??

Even een spam: S in haar nieuwe bedje!

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Gister een uitgebreide reactie geschreven, post ik: verbindingsproblemen met zp. Kwam er niet meer op :x. Nu maar opnieuw. Maar wel een snelle. We zijn aan het pakken, morgenochtend vroeg op vakantie :D

gynbezoek: alles was goed :D. Ook info gehad over pro-twin studie: onderzoek naar verlagen van risico op vroeggeboorte bij tweelingen. Bij eenlingen heeft een pessarium, ring om de baarmoeder, effect. Nu uitzoeken of het bij tweelingen ook werkt. Gister ingestemd om mee te doen en ben gelijk ingeloot voor de studiegroep. Dus ik mag in de 1e week van januari een ring ophalen :cool:.

@ Sterre, wat een mooie en leuke foto van L :)

@ Hanna, lieve foto van S in haar bedje. Fijn dat je je vandaag beter voelt.

@ Mosa, leuke psz dat belooft veel speelplezier, komt wel goed ;)
    Mooie geboortekistjes :)

@ BabyD, wees vooral niet te bang om te bellen. Bellen kan altijd, beter teveel dan teweinig. Vraag gewoon om advies. Belletje hoeft niet altijd te betekenen dat je gelijk moet komen of dat de ambulance wordt gestuurd hoor ;).

@ Melisa, balen dat de functie zo lang op zich laat wachten

@ Salapio, kan je niet via ander e-mail adres mbv geheime vraag paswoord wijzigen om er weer op te kunnen? Zo heeft T eens een keer zijn hete mail account via mijn mailaccount weer gedeblokkeerd nadat stel aziaten zijn mail hadden gehackt na onze vakantie in azie.

@ all, nu ik zo lekker rustig zit voel ik allemaal gekriebel in mijn buik :D. Week geleden dacht ik dat mijn buik kriebelde van de groei, maar ik voel nu wel dat het wat anders is ;), babies :D!

Voor iedereen alvast:

Hele fijne Kerstdagen!

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    fijne vakantie afrola! (En geniet van het gekriebel haha)

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    afrola fijne vakantie, geniet er lekker van

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijne vakantie afrola!!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    goede morgen!

En weer worden we wakker met regen, bah bah.

Vandaag mijn 5de vrije dag, van mijn vrije week. De laatste keer dat ik meer dan 3 dagen vrij ben voorlopig, want vanaf 1 januari ga ik weer 24 uur werken, en dat is bij ons 4x6 uurtjes. Bah bah. Maar ja, als ik nu minder uren ga werken, kan ik dat straks met mijn andere baan wel vergeten dat ik 24 uur mag werken. Dus even 2 maandjes doorbikkelen.

N. slaapt trouwens al de hele week van half 8 tot half 7. Ik voel me ineens weer lekker fit etc, als je de nachten er niet meer 2 a 3 keer uit moet. Goede tijden breken hier dus eindelijk aan :)

Pookie: hoe is het met je ongie? Is die gekomen, of was de dip 1 dagje?

Hanna: nog heel even doorbikkelen, en dan heb je verlof!

Ik ga straks met de kindjes naar het reisburo onze vakantie boeken, ik had al een optie, die gaan we definitief maken. In juni gaan we terug naar Kos, lekker 12 dagen zon, zwembad en rust!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @afrola; Goed dat je meedoet aan het onderzoek.
    En een heel fijne vakantie en feestdagen natuurlijk!

@hanna; mooi bedje, leuk overtrek ook.Woelt S zich niet helemaal los uit het dekbed? Nog maar een paar daagjes werken en dan verlof!!!

@babyD; misschien vandaag toch nog even de vlos/ gyn bellen? Het verlies van slijm en wat bloed is toch het melden waard.

hier megadruk, ik ben alle avonden van huis geweest of heel laat thuis gekomen.
    Vandaag met Y naar een schoenenwinkel, ff kijken of er al uitverkoop is. Ook nog taartingredienten kopen en dit weekend 2 taarten maken.
    Morgen geeft mijn vader een groot feest in de tuin omdat hij 60 wordt. En dan zondag mogen we er weer heen voor een kinderfeestje;) Dat had voor ons niet gehoeven:)

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    o, en mega ongesteld:(

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Is het N zijn eerste tandje? Hier ook zo'n peuterpuber..best lastig op z'n tijd haha :p Lekker hoor dat N nu zo goed slaapt, ik kijk er ook naar uit dat het hier gaat gebeuren.
    Wat balen van je werk zeg ;) Heb je wel iets op papier staan van de afspraken die jullie toen gemaakt hebben.

BabyD: Gynaecologen zijn ervoor he dus zeker niet twijfelen meid. Je kan écht beter een keer teveel bellen.

Hanna: Haha jij hebt meer vetorecht :D Dat is een goeie, die ga ik onthouden!
    Kijk die S lekker liggen. Leuk dekbedje ook trouwens :)

Afrola: Je zal het niet meer lezen maar héle fijne vakantie!!!
    Interessant dat je mee mag doen aan die studiegroep. Gaan ze die ring dan echt om je bm-mond plaatsen?
    Leuk dat je de babies zo lekker voelt kriebelen, lijkt me zo apart bij een 2-ling.

Pookie: Wat kl*te zeg dat je ongesteld bent :( Ga je nog terug naar de gyn nu?

All: Hier een redelijk nachtje gehad. L was wel om 4u wakker maar na een half uurtje sliep ie weer gelukkig. Vanmorgen bij m'n moeder geweest en vanavond gaan we grieken met een ander stel. Ik heb er helemaal zin in!

Gister is het trouwens niks geworden bij die andere gastouder. Ze had gezegd dat ze in de maanden jan. en feb. 2 x niet kon v.w. haar kleinkinderen waar ze ook oppast. Bleek ze dat dus veel vaker te hebben. Ze was totaal niet flexibel. Of wij dan even konden schuiven met onze werkdagen :$ We hebben snel onze koffie en thee opgedronken (heb ik ook nog m'n tong verbrand :)) en zijn snel weggegaan.. wat een tijdsverspilling en wat een stom mens zeg ;) Nu dus weer opzoek naar een andere.

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    sterre: ik heb gelukkig wel afspraken op papier staan, maar niet wanneer de baan ingaat.
    En wat balen van je gastouder, je neemt toch vaste dagen af? Dan moet ze gewoon kunnen, anders heb je er niets aan. Mijn gastouder kan ook wel eens niet, maar ik heb onregelmatige dagen, dan zit ze wel eens vol. Hopelijk is er nog iemand anders die wel op je kids wil passen!

Pookie: dikke knuffel!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Even een poging doen tot reageren. Beide meiden slapen al een tijd dus er kan er zomaar eentje wakker worden :)

Afrola, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen :) Maar een hele fijne vakantie toegewenst!

BabyD, wat een stress toch telkens voor je :( Heel vervelend! Hoe is het nu?
    In jouw geval zou ik zeker aanraden wel even contact op te nemen met het ziekenhuis, maar verder weet ik wel dat het geen kwaad kan om een stukje van de slijmprop te verliezen. Volgens mij maakt de slijmprop dan zelf weer nieuwe aan. Maar met jouw voorgeschiedenis zou ik absoluut geen risico nemen. En natuurlijk komt het wel goed als je binnenkort zou bevallen, maar veel liever natuurlijk over minimaal 5 weken!
    Knuffel!

Sterre, misschien een tip voor kerstballen en/of andere versiering. Na de kerst hebben ze bij bijv, de Intratuin of andere winkels waar ze veel kerstspullen verkopen altijd heel vele korting op alle kerstspullen. En vaak 40/50% op kerstballen. Misschien een idee om nog even te wachten en dan nieuwe te kopen? Scheelt je in ieder geval veel geld.
    Ik ga dat wel doen, wij hebben allerlei kleuren maar tegenwoordig heb je helemaal veel keus en dus wil ik ook wat nieuws. Alvast leuk voor volgend jaar :)

Wat balen van de gastouder zeg! En dan ook nog je tong verbranden, arme jij :) Hopelijk vinden jullie snel een goede voor jullie jongens!

Veel plezier vanavond, en eet smakelijk!

Melisa, knuffel voor je lastige dag gisteren!
    Leuk dat jullie een vakantie geboekt hebben! Wij zijn afgelopen mei naar Kos geweest, was erg leuk! Naar welke plaats gaan jullie? Jullie waren er al een keer geweest toch?

Hebben de anderen ook al vakantieplannen? Wij gaan 2 weken naar Lago Maggiore in Italië. Normaal gaan we eigenlijk altijd met de tent, maar met twee kleine kindjes vind ik het wel fijn om een eigen badkamer te hebben dus we gaan wat huren. Wel op een camping, dat vinden we zelf leuk en voor kinderen is dat natuurlijk helemaal leuk. We hebben al wat op het oog, dat is een camping aan het meer, met heel veel zwembaden en speeltuinen enzo. V kan dat al wat meer zelf spelen met andere kindjes, lijkt me leuk :)

Vervelend van je werk trouwens Melisa ;) Vervelend als het allemaal anders loopt, maar hopelijk komt het alsnog goed.

Hanna, fijn dat jullie tevreden zijn over het kaartje!
    En na vandaag nog maar 2 dagen werken ;)

Aaaah, zie S dan liggen, wat schattig! Gaan de nachten ook goed? Hier heeft V nog steeds een groot bed en een ledikantje op haar kamer, maar ze wil alleen maar in het ledikantje. In het nieuwe jaar maar weer extra proberen of ze in het grote bed wil.

Pookie, knuf voor de mega-ongesteldheid :( Erg balen!

Nog geslaagd voor schoenen? Wij willen voor V ook nog mooie laarsjes kopen, maar liever ook in de opruiming ;)

Veel plezier op de feestjes dit weekend, en alvast gefeliciteerd met je vader :)

All, zo, toch gelukt om helemaal bij te lezen.

Hier een rustig dagje, en het weer nodigt ook niet echt uit om naar buiten te gaan hè? Wel jammer, wat ik ga graag iedere dag even naar buiten ;)

Morgenavond gaan we chique uit eten met mijn schoonouders, zwager en schoonzus, joepie :) Dat is dan in plaats van met de kerst omdat mijn schoonvader dan in het ziekenhuis ligt. Mijn ouders passen op onze meiden, op zich ook wel lekker om eens echt even rustig te kunnen zitten in plaats van constant op te moeten letten ;)

Hier trouwens een vermoeiende nacht, we zijn door V wakker geweest van 1.45-5.15 uur ;) Uiteindelijk is ze bij ons in bed beland, maar een tent maken onder de dekens is natuurlijk een stuk leuker dan slapen :) Ik hoop echt dat het eenmalig was en dat ze komende nacht goed slaapt. Nu slaapt ze al een hele tijd, dus dat is in ieder geval fijn.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
  19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Gelukkig inderdaad dat je wel wat op papier hebt staan! Maar zijn ze niet verplicht om die vacature vrij te geven? Ik merkte dat veel bij het solliciteren op vacatures in de zorg. Dan stond die vacature ergens maar solliciteren had toch geen zin omdat het 9 van de 10 keer toch intern opgelost werd.

We willen inderdaad vaste dagen maar zij zou dus gelijk de eerste 2 dagen dat ik weer moet gaan werken niet kunnen. 2 weken laten kon ze weer een dag niet en ga zo maar door.. heb je inderdaad niks aan ;)

Lekker hoor, uitkijken naar de vakantie!

Mosa: We gaan inderdaad straks in de uitverkoop nieuwe ballen e.d. halen. Dat hadden we ons al bedacht haha :p

Klinkt leuk die camping waar jullie heen gaan. Wij hebben nog geen flauw idee wat we gaan doen. Tis natuurlijk ook wel lastig nu met al die onzekerheid rondom de baan van R :( Hij zou vandaag i.i.g. meer te horen krijgen dus ik ben benieuwd wat hij straks te melden heeft.

Oef jeetje zeg, dat zijn geen fijne nachten zo met V :$ Wat gek zeg dat ze ineens zo slecht slaapt. Heb je het er vorige week op het CB over gehad?

All: Hier wisseling van de wacht.. N wakker en L naar bed ;):)

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, ziet er leuk uit! Wij hadden op Kos vreselijk harde bedden, lekker als je 30 weken zwanger bent :)

Wij overwegen deze: Camping Continental Lido - Italië / Lago Maggiore / Fondotoce di Verbania - Vacansoleil
    Maar ik wil nog even verder kijken. Ik vind het best lastig om nu al zo'n beetje te moeten beslissen. Normaal gaan we altijd op de bonnefooi, we boeken nooit wat en we trekken altijd rond. Maar nu is dit wel zo lekker rustig.

Sterre, dat is op mijn werk ook altijd zo. Vacatures komen eerst intern vrij en daarna voor anderen, maar eigenlijk altijd krijgt een intern iemand de baan. Wel handig als je al ergens werkt, maar niet handig voor anderen ;)

En jullie hadden hetzelfde idee over de kerstballen, grappig :D

Nou, ik zal duimen dat R straks meer weet! Lijkt me voor hem ook fijn om meer duidelijkheid te hebben. Hoe gaat het nu met hem?

En de laatste nachten ging het wel beter met V hoor, dus ik hoop dat het nu eenmalig was ;) Ze ontwikkelt op dit moment zo ontzettend hard en ik vraag me soms ook af of dat er niet (deels) mee te maken heeft. Maar het blijft lastig. Proberen echt op tijd naar bed te gaan :)

Deel Deze Pagina