Wilde even rustig gaan reageren, maar S is het daar niet meer eens. Weer wakker. Andere keer dus maar Zwaai!
Hey meiden Zo onze slaapkamer eens stevig aangepakt vriendlief de hele dag geschilderd en ik een beetje opruimen want mag niet zoveel meer doen i.v.m weeen die veel te vroeg beginnen Dan komen ze en dan gaan ze weer de een moet ik harder wegpuffen en de andere die niet fijn aanvoelen Maar ja heb geen zittend gat heel af en toe wel hoor Eindelijk staat de wieg bij ons op de kamer Vanavond een andere schildering doen en dan is het helemaal af Hoe is het met jullie allemaal
@ pookie, spannende weken zijn aangebroken fijn dat bib is gedraaid! @ melisa, schrikken van de baan van man @ all, we blijven tuffen, waterpokken s, oorontsteking v, buikgriep die maar aanhoud bij v en s. Energie is hier ver te zoeken, moeilijk .
Druk druk hier bij alle mama's geloof ik zo te lezen. Pookie, wat fijn dat hij alsnog gedraaid is, goed hoor! Blijven liggen zo. Je hebt al een mooie termijn gehaald, fijn. Alles nog helemaal rustig? Afrola, zo tuft jij al een hele tijd door, knuffel hoor. Als de zon gaat schijnen en het vriespunt eens gaat verhuizen, zal het misschien allemaal wel beter gaan. Salapio, hoe gaat t met jouw klachtjes of heb je die niet? Jij gaat altijd als een speer in de zwangerschap vind ik haha. Hoe gaat het met S. verder? Mosa, bedankt nog voor je berichtje, heel attent. Hoe gingen de afgelopen werkdagen? Zag een prachtig foto op fb van N. Wat wordt zij ook al groot! Tijgertje, toch nog even lijm aan de stoel plakken hoor. Maar fijn dat alles bijna op orde is! Hier gaat het wel voorspoedig, ondanks de zwaarte van de operatie. Ik kan kleine stukjes lopen al. Het genezingsproces duurt zes tot acht weken en tot drie maanden kun je wel vocht vasthouden, maar ik ben nu al heel blij met het resultaat. Ik heb voorlopig nog wel wat hulp nodig, want ik mag dus niet meer dan 1.5 kg tillen. Verder alles hier ok en L. gaat als een speer!
nou.............ik weet niet of de VOOR foto nu juist zo geschikt is voor ongeboren kijkertjes hoor........weleens een buik op een buik gezien?
Lieverds ik kom even om het hoekje kijken hoe gaat het met jullie? Las mindere berichten waaronder die van Mosa, meis sterkte! Maar ook mooie berichten van zowel Ricmar als Salapio, gefeliciteerd! Pookie en Tijgertje, succes met de laatste loodjes! Verder iedereen zomaar een dikke knuffel!
@afrol; hoe ishet nu bij jullie? Ziekenboeg weer hersteld? Jij weer meer energie. @salapio; en hoe gaat het bij jullie? Heb jij nog veel zw- klachten of gaat het allemaal voorspoedig. @hanna; wat een leuke foto's iedere keer op fb. @mosa; hoe is het nu met je schoonvader? En met jou, je bent weer aan het werk. Gaat dat allemaal wel weer? @loe; hoe gaat het herstel na de operatie? @mupet; hoe is het nu bij jullie?? Werkt de therapie?
@ Pookie, hoe gaat het met jou? Spannende laatste loodjes, of ga je er maar weer vanuit dat het nog 3 weken duurt? Wacht Y al met smart? @ Sammie, gefeliciteerd met je tweede knul @ RIcmar en Salapio, hoe gaat het met jullie, zwangerklachtjes? @ Mosa, gaat het werken weer? @ Sterre, druk met niks, heerlijk toch. Wel leuk dat je freelance teksten schrijft. Blijft wel balen dat de banenjacht maar niet werkt @ Loe, fijn dat operatie geslaagd is, ben wel nieuwsgierig @ HAnna, Melisa, hoe gaat het bij jullie? @ Hanna, hoe vond S school waar jullie waren gaan kijken/proefdraaien? En met mij, gaat het niet zo lekker. Ga even mijn hart luchten, als je het 'geklaag' vervelend vind dan even mijn berichtje overslaan Ik/we ben/zijn echt ten einde raad. De nachten zijn echt super slecht en ik sta voor mijn gevoel echt op instorten. Het 'ziek' zijn bij v&s gaat maar door. Alhoewel overdag best goed gaat, maar vooral de avonden/nachten heel slecht zijn. Waterpokken, oorontsteking, (buik)griep, verkouden en dan vorige week was het weer hand, mond, voetziekte waardoor ze dus diarree hadden, moesten spugen en vlekjes+blaasjes rond/in mond, hand en voetjes. Deze week zijn ze weer superverkouden (volop groene snottebellen +hoesten). De HA zegt niets te kunnen doen. We moeten hopen dat het snel weer beter weer wordt, dan verdwijnen de virussen vanzelf We zijn de laatste dagen echt de hele avond met V in de weer omdat ze niet wil slapen. S vraagt tussendoor ook om aandacht. Bijvoorbeeld: woe-avond heb ik haar de hele avond vermaakt omdat ze niet wilde slapen, uiteindelijk viel ze rond half 10 sabbelend aan mijn borst in slaap. Weggelegd, joepie het gaat goed. Wij klaarmaken voor bed. LIggen er tegen half 11 in. Begint S. Tom met hem naar beneden. Dan begint V. Ik laat haar even huilen in de hoop dat ze wakker is geworden van S en toch weer gaat slapen. Maar huilen wordt krijsen. Neusspray gegeven en ui naast haar bed. Ondertussen begin ik gewoon maar mee te huilen, ben zo moe en wil zo graag slapen. Ik laat V huilen in bed omdat ik het even niet trek. Na een kwartier waarin V alleen maar steeds harder gaat krijsen haar er maar uit gehaald en even aankijken. Alleen rechtop in mijn handen is ze stil, haar neerleggen of samen liggen = krijsen. Misschien helpt paracetamol, dus ik geef haar een zetpil. Dan komt T binnen, S ligt weer te slapen. T is drie kwartier bezig geweest om S stil te krijgen. Hij neemt V mee naar beneden, dan kan ik vast slapen (23:30 uur). V heeft nog een tijdje gekrijst in zijn armen. Rond 00:15 slaapt ze en kan hij haar wegleggen. 2:30 uur V wakker en wil drinken. Ik leg haar aan, rond 3 uur weer terug in eigen bed. 3:30 uur S wakker en wil drinken. ROnd 4:15 uur weer in eigen bed. 6:15uur wekker gaat. Afgelopen avond/nacht is erg vergelijkbaar. We hebben gisteravond wel geprobeerd V maar eens te laten huilen om te zien of dat misschien helpt. Maar helaas, begint met jengelen, dan huilen dan krijsen. Proberen in bed te troosten werkt ook alleen averechts. T kon gister ook niets met haar beginnen. Ze wilde alleen mama. Vanwege het vele ziek zijn aten ze slecht en dan diarree erbovenop. Begrijpelijk dat ze dan vaker komen voor eten. Maar nu gaat het alweer ruim een week behoorlijk goed met eten. wakker worden bv + rijstwafel tussendoor fruit naar behoefte 1/2 - 1 stuk (+water/thee) Voor bed melk 90-120cc (V) en 120-150cc (S) lunch boterham +/- 1 boterham (op KDV 1,5 - 2) (+ water/thee) Voor bed melk 90-120cc (V) en 120-150cc (S) Tussendoor iets van rijstwafel, soepstengel, babykoekje (+ water/thee) 18:00 uur avondeten (sterk wisselende hoeveelheid) + toetje 19:00 uur circus van omkleden, evt. badje, pyama aan, tanden poetsen begint. rond 19:45 uur heb ik V en S aan de borst (evt gevolgd door fles als ze overdag ook borst hebben gekregen). 's nachts bv en fles als ze aan de borst niet tevreden zijn. Mochten jullie nog tips hebben graag!
Afrola, ik heb ook 11 maanden geen nacht doorgeslapen, dus begrijp je klagen hoor. Het is gewoon heel erg zwaar. Op een gegeven moment is het alleen nog maar overleven. Bij ons kan het beter, maar we sukkelen door. Mijn man heeft gelukkig nog een tijdelijk contract gekregen waardoor er de komende maanden nog inkomen is. Mijn schoonvader heeft te horen gekregen dat hij een spierziekte heeft en in een rolstoel zal komen. Dat hakt er hier ook wel in na alle ellende. Maar ik voel me verder prima
Afrola wat onwijs shit zeg. Zolang ze ziek zijn is het idd ee kwestie van buffelen, laten huilen zou ik dan niet doen. Bij beterschap, melkbar tussen 19 en 7 dichtgooien. Wel troosten desnoods iedere 5 min. Of laten brullen. Je kent zelf je kinders het best en op basis daarvan methode kiezen en dan stug volhoudn. Later meer. ..
Afrola wat rot. Helaas niet echt tips..maar teamwook is het beste maar dat doen jullie al. All hier alles oké. Begin me wat fitter te voelen nu...
Oei ze zijn natuurlijk tien maanden. Bij onze drie nachtbrakers de eerste verjaardag afgewacht. Omdat ik de voedingen toen als niet meer fysiek noodzakelijk zag. Omdat ze vanaf dat moment goed aten. Dwz 2 tot 4 boterhammen, 1 tot 2 stuks fruit, redelijk tot goed avondeten en tussendoortjes. Omdat ik toen steeds meer kon communiceren e het gevoel had dat ik het verschil zag tussen aanstellen, boosheid en verdriet en pijn. Bij T al eerder geprobeerd maar zonder succes. Maar ik snap je wanhoop heel erg goed. En dan hebben jullie nog twee baby's ook! E natuurlijk J... Ik hou me nog steeds bijna hysterisch vast aan mijn uitslaapochtend op zaterdag. Zalig. Niet dat het de vermoeidheid wegneemt, maar in rotmomenten denk ik daar aan. Overigens klaag ik niet want S slaapt inmiddels vaak door na het sluiten van de melkbar. Bij hem werkte 100x terug niet te lang huilen. Bij M en T niet. Die moesten we na even troosten echt laten. Veel succes en kracht en dikke knuf
O ja. Ik zou ze laten ontbijten met brood en een tuitbeker of fles (vers) sap met water of melk of water.
Hoi dames, Wat een bedrijvigheid hier ineens Lieve Afrola, ik heb met je te doen! Slaapgebrek kan je zo ontzettend opbreken Lijkt me zo ontzettend moeilijk om dan ook nog te werken én een leuke mama te zijn voor 3 kinderen! Ik heb helaas geen tips, maar ga (voor iedereen, maar een beetje extra voor jullie ) duimen dat het weer snel opknapt en dat ze dan een stuk minder ziek zullen zijn. Een hele dikke knuffel, ik hoop écht dat het einde nabij is! O ja, willen S & V 's ochtends geen boterham? Voor eventueel net iets extra vulling? Melisa, wat een goed nieuws over het contract van je man! Is het een jaarcontract? Maar wat rot van je schoonvader Het zit hem ook echt niet mee hè?! Komt hij trouwens nog zo veel bij jullie? Salapio, geef jij nog steeds bv? Vaak lees je dat de melkproductie ontzettend terug loopt tijdens een zwangerschap. Zou fijn zijn als dat bij jou niet het geval is Hoe reageerde jullie omgeving op je zwangerschap? Was het een verrassing, of hadden ze het wel verwacht? Ricmar, fijn dat je je weer wat fitter voelt! Loe, hoe is het met je? Hoe gaat het met het herstel? En is het vocht vasthouden al wat minder? Sterre, heel begrijpelijk dat je banenjacht op een zacht pitje staat, het is ook deprimerend om nu een nieuwe baan te moeten zoeken lijkt me En N mogelijk hoogbegaafd, ik kan me voorstellen dat jullie liever hebben dat dat niet het geval is. Toevallig dachten ze het toen ik op de basisschool zat ook van mij (ik weet eigenlijk niet eens precies waarom), maar dat bleek niet zo te zijn Tijgertje, gaat hard bij jou! Succes met alles! Pookie, en dat kan ik helemaal zeggen van jou! Morgen 39 weken zwanger SPANNEND! Ik ben superbenieuwd! Met mijn schoonvader gaat het inmiddels aardig goed. Het duurt wel lang allemaal, maar hij gaat nu telkens iets vooruit En het werken gaat weer goed, lief dat je ernaar vroeg Sammie, wauw, je bent al bevallen zie ik, nog gefeliciteerd! Hoe heet jullie zoontje? En gaat het goed? Hanna, hoe is het met jou? Heb je nog hoop dat Feyenoord kampioen gaat worden? Ik ben bang dat ze nu echt gaan afhaken, helaas All, hier gaat het goed. Inmiddels zou ik alweer 25 weken zwanger geweest zijn, dat blijft toch een vreemd idee. Maar verder gaat het dus goed. De laatste tijd erg druk met afspreken met vriendinnen en kennisjes, altijd gezellig Morgen ga ik met de meiden naar muziek op schoot in de biblitheek, lijkt me heel leuk. Over 2 weken gaan we een weekendje weg met vrienden en hun twee kindjes (dezelfde leeftijden als onze kinderen), heb ik heel veel zin in. Nu nog mooi weer Fijn weekend allemaal!
Mooi weer melden in NL! @afrola; hopelijk komen er wat minder virussen en ziek ellende als de lente doorbreekt. Ik heb helaas ook geen tips voor jullie, Y is/ was altijd een makkelijke slaper zelfs als ze ziek is. Hopelijk is babybroertje dat ook. In ieder geval dikke knuf voor jullie allen! @melisa; gelukkig wel een nieuw tijdelijk contract. Niet ideaal maar wel inkomen. Poeh jeschoonvader in een rolstoel, het zit jullie zeker niet mee op dit moment. @sterre; een mogelijk hoogbegaafde N, wel fijn dat ze er zo vroeg al aandacht voor hebben. Misschien valt het dan allemaal wel mee @mosa; fijn te horen dat je weer meer rust hebt na alles wat gebeurt is. En goed dat je weer afspreekt met vrienden en lekker er tussenuit gaat. Tegen die tijdzal het dan hopelijk mooi weer zijn. Hier gaat alles goed. Buik is groot maar nog hoog en dat terwijl het hoofdje wel vast in het bekken zit. Zal dit dan wel een reuzenbaby worden?? Bij de liggingsecho werd het geboortegewicht op 3800 gram geschat. En de klinisch vlos vindt hem ook niet klein aanvoelen. Ook niet extreem groot. Ik begin in ieder geval heel nieuwsgierig te worden, net als Y. Die wilt heel graag knuffelen met babybroertje en hem zijn knuffel geven en samen spelen Heel lief, mijn buik wordt ook steeds als eerst begroet en daarna mama.
Och jee, Afrola, nou ik leef zeker met jullie mee! Da's echt wel afzien. Die boterham is misschien wel een goed idee trouwens. Dikke knuffel hoop dat het snel beter gaat. Pookie, ik wens jou alvast heeeeeeeeeeeeeeel veel succes, want broertje zal toch niet lang meer op zich laten wachten he! All, ok. Ik zet twee foto's in mijn album: schrik niet van de VOOR foto, het is echt te afschuwelijk voor woorden (vind ik zelf absoluut) en een foto hoe ik er nu uitzie (foto gisteren gemaakt). Er is in totaal 4 kg weggehaald. Ik verwijder de foto's ook na een paar dagen weer, ik sta liever niet tentoongesteld voor de rest hier op zp.