Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @ricmar; wat een kleine dappere vent.

@afrola; succes met je cursus. Klinkt wel als een behoorlijk pittige ervaring.

@mosa; hoe gaat het bij jullie? Druk met werk, kleuterschool en wilde alcoholische versnaperings weken;)

@jatobe en hanna; Jarige jobjes foto's. Leuk hoor en wat gaat zo'n jaar toch snel.

Wij zijn vanmorgen even langs Y haar nieuwe juf en klas gegaan. Ze heeft err heel veel zin in en over een maandje gaat zij ook alweer wennen.
    En dan gelijk volle mik naar school, tussenschoolse opvang en buitenschoolse opvang.
    Dat zal wel ff wennen worden voor ons allemaal. En vooral een hele planning om dat allemaal soepel te laten verlopen..........

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, hier weer terug van een super leuke en fijne vakantie :cool: Was echt heerlijk, autorit ging super ( mede dankzij de dvd-schermpjes :p ) alleen N is wagenziek kwamen we achter. Wel zielig maar hij heeft zich op 1 keer spugen na goed gehouden. L heeft het ook super gedaan, ben echt trots op mijn boys dat ze het zo goed gedaan hebben met alles :D
    Elke dag gezwommen, ook in het gardameer ( liepen we vanaf de caravan in 5 minuten naartoe ) N vond het geweldig dat hij alleen naar de wc mocht lopen. Dat heeft hij dus ook een keer of 100 per dag gedaan :D L vond dat ook wel wat hebben dus die zijn we een paar keer 'kwijt' geweest ;)
    We hebben ook stadjes bezocht en zijn in Venetië geweest. Daar is L een stukje tand kwijt geraakt.. Allebei niet in de gaten gehad dat hij die ene keer dus wel wat had, de bikkel. Maandag wel even de tandarts bellen.

Afrola: klinkt interessant waar je mee bezig bent. Hopelijk kom je dichter bij jezelf!

Pookie: succes met alles in goede banen leiden!

Jarige kindjes: nog een dikke proficiat!!!

BabyD: bij N zag ik met 5w6d ook alleen een ringetje. Eerste stap is er :)

Ricmar: awh wat een knappe vent! En wat ontzettend fijn dat hij het zo goed doet! Rot van de hoofdpijn. Wat had je, zwangerschapsvergiftiging?

Salapio: hoe gaat het met jou? Met je vermoeidheid?

Mosa: hoe gaat het met je?

Zo, hopelijk niemand vergeten :)

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sterre ik had idd zwangerschapsvergiftiing, of het ook helpp was moet ik nog navragen maar mijn leven er nierfuncties waren verstoord ds denk zelf eigenlijk van wel

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ricmar: heftig zeg :( Je zal je wel flink ellendig gevoeld hebben.
    Hoe is het met je man?

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    gek genoeg heb ik me pas de laatste uren voor de ks echt ziek gevoeld en ook de 2 dagen er na.

manlief red zich maar is nog niet mobiel, we krijgen ws vanaf volgende week hulp in huis voor de huishouding want dan blijft nu liggen, en zelf wil ik wel maar wordt terug gefloten

6. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pookie, spannend bijna naar school :) iets heel anders weer he!

@ Sterre, klinkt heerlijk jullie vakantie :) ! Op het wagenziek zijn van N na en L zijn tandje.. Niet leuk!
    Jaa dinsdag de volgende echo dus heel spannend en er moet toch meer te zien zijn heb er wel vertrouwen in maar had toch liever die 1e echo niet op die manier gehad. S.moeder vertellen dat er gewoon nog geen beebje te zien is maar alleen een ring, vond ze zó vreemd. Ja is ook niet leuk maar was gewoon veel te vroeg zoals ik zelf al in gedachten had.

@ Ricmar, jeetje ik herken het van een vriendin en zij voelde het ook pas op het laatste moment (hellp) en werd toen ook pas ziek toen het eigenlijk al te laat was, haar ene zijkant van haar gezicht hong na de bevalling helemaal.. 't Is niet niks!
    En het huishouden is echt niet het belangrijkste zo moet je maar denken... Sterkte!!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ricmar: heftig allemaal :( Fijn dat jullie hulp krijgen. Eerst aan jullie zelf denken nu!

BabyD: ja vreemd is dat he als je alleen zo'n zwangerschapsring ziet. Ik was toen ook wel enigszins teleurgesteld hihi :) Maar goed, uit het boontje 2 weken later kon je ook geen minibeeb halen :D Achteraf vind ik het toch wel heel bijzonder om het van zo vroeg af al gezien te hebben :) Bij L zagen we bijvoorbeeld in het ringetje al een héél licht hartslagje, zelfs de gyn heeft even verwondert zitten kijken, was wel mooi :)
    Spannend voor dinsdag! Dat is weer lekker snel :)

Hier best last van het verschil in weer, zo van 30 graden naar koud en nat. Lijkt wel of ik een jetlag heb :p

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is mis vruchtje Veel te klein Nog geen 3mm echt veel te klein. Geen hartje. Vruchtzak 8w1d ook mijn darmenbuikje is er en de misselijkheid. Zo verschrikkelijk dubbel nu wachten op de miskraam hopen dat het vanzelf komt heeft tot maandag de tijd dan moet ik beslissen pillen of curettage. . Iemand tips. .? Gek genoeg sinds de inwendige echo steeds terugkomende rugpijn.. Hoop echt dat het vanzelf komt. Wil het niet kwijt maar het is niet gezond het leeft niet. .

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh babyD, wat een naar nieuws! Ik heb geen tips voor je helaas. Het is gewoon heel erg rot. Dikke knuffel!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat onwijs naar voor je babyd. Ik hoop dat het vruchtje vanzelf komt. Advies of tips kan ik je niet geven... Heel veel sterkte en liefs

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    BabyD dikke knuffel helaas geen tips voor je

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh babyD wat een rotnieuws! :( Ik heb ook geen tips voor je maar ik hoop dat het vruchtje vanzelf komt. Sterkte!!! En een dikke knuffel!

13. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden.. Gaat zoveel door me heen :( ...
    Zal in de loop van de week wat vragen opschrijven voor de gyn en dan hoop ik dat ik voor die pillen mag gaan want ik zie een curretage niet zitten. Wil zelf afscheid kunnen nemen, het verdriet en de pijn zelf voelen en hopelijk zie ik het vruchtje nog :( dan kan ik het voor mezelf een plekje geven. Ookal heb ik al geaccepteerd dat dit kindje niet gezond is anders was het wel door gegroeid, dit kleintje hoort wel bij ons en het zal altijd als een gemis aanvoelen hoe klein en pril het ook is.. Voor ons had het al een toekomst :( .

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi, ik kijk hier niet zo vaak meer en zie nu ineens het berichtje van BabyD, wat verdrietig! Ik zal vanavond op de laptop even een langere reactie typen, ik heb namelijk ervaring met die pillen. Dikke knuffel voor nu!

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje Ricmar, ik zie nu pas dat je al bevallen bent! Gefeliciteerd! Vanavond reageer ik er verder op.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Doe je dan ook eeen update van hoe het met jou gaat en je meiden natuurlijk?

17. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    #2557 Jatobe, 18 sep 2013
    Laatst bewerkt: 18 sep 2013
    Ach BabyD! Wat ontzettend naar zeg, wat verdrietig. Hele dikke knuffel meid en veel sterkte. Hoop dat je wat hebt aan de info die Mosa je kan geven. Liefs!

Update hier: L. ingeschreven voor de basisschool, jaja, nu al!:) Hij gaat naar (Salapio kan zich vast het topic nog wel herinneren;)) naar de Dalton school, ofwel de blauwe school, zoals L. hem zelf noemt.:D
    Maandag gaan we een midweek naar Wester.bergen in Dr.enthe. Heb er erg veel zin in: lekker zwemmen, relaxen en naar Dr.ouwenerzand.

As. 7 oktober krijgt L. zijn MRI in het W.KZ. Het is zo ontzettend spannend. Al met al is het niet weten waarom zijn mobiliteit zo is zoals die is, misschien wel het ergste. We hopen op duidelijkheid. Toevallig en persoonlijk vind ik het ook wel wrang dat de MRI op dezelfde datum is als mijn uitgerekende datum, 3 jaar gelden.;) Er speelt in mijn hoofd nog wel de gedachten van 'WAS hij maar blijven zitten tot deze datum, dan was hem dat misschien bespaard gebleven'.:( Maar ja, ik weet ook dat je dat nooit zeker kunt weten.

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Daar ben ik weer :)

BabyD, nogmaals, wat ontzettend rot voor je! Dan ben je zo blij en dan ineens is het foute boel :(
    Ik heb toen ook erg getwijfeld tussen een curettage en de pillen en heb uiteindelijk besloten om voor de pillen te gaan. Aangezien je met een curettage kans hebt op verklevingen, vond ik de pillen toch een natuurlijkere manier (helaas toch een curettage gehad na de bevalling van R*, maar dat moest toen helaas). Op internet lees je veel horrorverhalen over extreem veel bloedverlies en weeën enzo, maar dat is mij echt reuze mee gevallen. Het heeft wel een paar dagen geduurd, waarbij er 3 keer opnieuw pillen zijn ingebracht, maar uiteindelijk is zo het hele vruchtje eruit gekomen.

En natuurlijk is het geen pretje, je verliest ook best wat bloed en hebt krampen, maar ik vond het goed te doen. En toen eenmaal het vruchtje kwam, was ik alleen maar opgelucht dat het gelukt was. Nu is het alleen zo met pillen dat het niet bij iedereen slaagt. Je hebt dus kans dat er alsnog een curettage nodig is, maar de kans is best groot dat alleen pillen wel voldoende is. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Heel veel sterkte voor de komende tijd, het blijft een verdrietig iets.

19. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Mosa, ik las zelf van de week het volgende in een brief die we opgevraagd hebbn bij de huisarts: na mijn curettage (met zoals jullie wel weten verklevingen tot gevolg: syndroom van asherman) kreeg ik na twee maanden een hysteroscopie ivm niet ongesteld worden. Er staat in de brief dat er toen verklevingen doorgestoken zijn (het was vreselijk pijnlijk), maar OOK (en dat wist ik NIET) alsnog een abortusrest is verwijderd.....en alles zonder locale verdoving. Mafkees. Maar goed, dat is in het verleden. Als ik het opnieuw moest doen, dan had ik ondanks dat ze het me het sterk hebben afgeraden, voor de pillen 'gekozen'.

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Irritant, ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop waar Windows 8 op zit, maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen hoe ik 2 tabbladen naast elkaar open :) Dat reageert makkelijker.

Maar Ricmar, dat was schrikken! Hoe gaat het nu met jullie?

Sterre, hoe gaat het met jullie huis? Al serieuze kijkers gehad?

Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad! Heerlijk om dan even echt tijd voor jullie viertjes te hebben hè? Wel balen van L z'n tand! Om welke tand gaat het?

En hoe bevalt je werk?

Pookie, H alweer naar de kdv, wat vliegt de tijd toch altijd! Wanneer moet je weer werken? Heb je er zin in?

Afrola, interessante training zo te lezen! Hoe gaat het verder met je?

Jatobe, wat een heerlijke blije foto zie ik van L :) En alweer 3 jaar, wat een mensjes zijn het dan al hè?!

Hanna, hoe vindt S het nu op school? Ik ben even kwijt of ze nu op 'jouw' school zit, nee toch?

Melisa, dat vraag ik me al langer af, hoe gaat het nu tussen je man en jou? Als ik het vragen mag natuurlijk!
    En vindt C het leuk om naar school te gaan?

Salapio, jemig, je bent gewoon alweer bijna 36 weken zwanger :$ Wauw, hoe voel je je? Kun je wel een beetje rust pakken?

All, hier gaat alles goed. Gisteren weer tante geworden, mijn broer heeft zijn tweede dochter gekregen. Na 15 dagen overtijd is mijn schoonzusje ingeleid, en ondanks een geschat gewicht van 7-8 pond, was ze maar liefst 4690 gram :$ Maar toch voelt het wel als een klein poppetje. Ik ben er superblij mee. Ergens wel dubbel natuurlijk, maar ik vind het vooral erg leuk voor ze. Vanmiddag zijn we er geweest met V en N en die waren ook helemaal verliefd :) Telkens kusjes geven en aaien, heel schattig.

2 ochtenden in de week gaan nu beide meiden naar de psz, heerlijk voor mij ;) N vindt het ook heel leuk en staat ook echt haar mannetje. Ze praat volgens de leidsters beter dan menig 3-jarigen :D Het is ook echt een clowntje, ze staat ook ontzettend vrolijk in het leven. Ze komt ook steeds meer op hetzelfde niveau als V, ze kunnen zo leuk samen spelen nu :) V wordt al echt een grote meid, en over 2 maanden gaat ook zij naar de basisschool. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Op mijn werk gaat het ook goed. Het reizen blijft soms vervelend, vooral nu de herfst/winter er weer aan komt, maar nu een andere baan zoeken als ik een vast contract heb doe ik toch maar niet ;)
    Eind augustus hebben we nog een paar dagen gekampeerd bij ponypark Slagharen. Het was de eerste keer weer met de tent met 2 kinderen, maar het ging prima. Heerlijk vonden we het weer, toch net iets leuker dan in een huisje wat we de laatste tijd hebben gedaan.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte van het reilen en zeilen hier ;)

Deel Deze Pagina