Mosa, kijk eens bij galbulten of urticaria? Melisa, bleek er bij jouw wat kwaardaardigs dan bij de operatie??
Loe: het was niet kwaadaardig, maar heeft wel een hoop weefsel/melkklieren aangetast. Er zat een tumor van 4 bij 5 cm, dus niet heel klein... Mosa: heel veel sterkte morgen! Het zal een lastige dag zijn.
Ik heb mezelf ook voorgenomen dat als het er bijv over 4-6 weken nog zit, dat ik bij de huisarts vraag of het weggehaald mag worden, omdat ik dan toch geruster ben. En omdat de plek pijn doet, zowel met bh aan (zit schuin onder de tepel) als met bewegen.
Loe, ik ga zo eens googlen naar de dingen die jij noemt. En heel verstandig om te vragen of ze het wel willen halen als het er over een tijdje nog zit! Vooral ook als het ook nog eens pijn doet. Melisa, eng hoor! Wat een geluk dat het goedaardig was! Hoe lang is het geleden?
Als ik dit op deze site zie: koude allergie, koude urticaria, galbulten, kou, netelroos, ketotifen dan lijkt het er best op, alleen bij V was het nog roder. Maar er staat dat het door kou kan komen, dat was hier niet zo. V had het ineens na haar middagdut, ze ligt in een slaapzak onder een dekentje dus koud heeft/voelt ze dan niet. Het klopt wel dat ze heel snel zijn ontstaan en dat ze binnen 12-24 uur wegtrokken. Apart hoor, ik kende het niet. Ik vraag me af waardoor ze het gekregen heeft maar ik zal er nog wat meer over lezen. Thanks
Dit las ik net: de Latijnse naam voor brandnetel is overigens ook urtica. Ik vond het ook precies zulke uitslag.
ja omdat het er zo uit ziet en ook zo aanvoelt. Urticaria kunnen door allergie voor iets, hitte, kou of wrijving ontstaan.
Mosa: wat een rare uitslag? gelukkig is het weer weggetrokken. De tumor die ik had, is al heel lang geleden hoor, ik was toen 15. Maar heb nog jaren onder controle gestaan, en loop met een groot litteken die nooit meer weg gaat helaas. Het is hier al 2 ochtenden half 7 joepie! Voel me steeds meer uitgerust. Salapio en mupet, hoe is het bij jullie!?
Mosa, als je op afbeeldingen klikt voor galbulten krijgje veel meer soorten. Ik heb het zelf ook en bij de een vormt het anders dan bij de ander.
@ Loe, prachtige buikfoto's, blijft heel erg mooi om te zien! Klinkt toch niet lekker hoor die bult als het je zeer doet... Ze schatten bulten volgens mij wel vaker kleiner in dan dat ze in werkelijkheid zijn.. @ Mosa, dat lijkt me prachtig de slappe lach bij een baby, heeft D nooit gehad .. Hoe is het vandaag gegaan met je s.vader? Bah dat is idd een vreemde uitslag, wel fijn dat ze het zo snel weer kwijt was. Maar je vraagt je dan altijd af hoe het zomaar kan en wat het nou was.. @ Melisa, lekker zeg dat het al 2 ochtenden goed gaat. . @ all, hier houdt de baby me nu 's nachts echt wakker. Alsof er gestrekte benen naar m'n ribben drukken. Gaaap .
Ha meiden. Weinig nieuws hier, behalve dat M nu echt 4 jaar is en een superleuk kinderfeestje heeft gehad gisteren . Echt een grote meid. Kleinste telg groeit ook lekker (al weer van 1-2 weken geleden):
Morgen laatste werkdag en dan een paar dagen weg met de schoonfam. Jan is de komende twee weken ook vrij, dus heerlijk! Hopelijk heb ik dan wat meer puf om weer gezellig mee te kletsen (zie nu scheel van vermoeidheid, typt best lastig). Liefs en fijne kerst!
Salapio: wat heb jij een mooi buikje! all: vandaag nog werken, en dan vrij met de kerst. Heb zo mijn functioneringsgesprek, en heb een hoop dat ik wil bespreken. Hopelijk krijg ik daar de kans voor. Deze week zou ik meer horen over mijn nieuwe baan, maar weer niets. We zijn nu 3 maanden verder....
Goedemorgen! Pookie: Wat een onzettend mooi kerstkaartje van Y en de hondjes! Hanna: Heerlijk, je hebt verlof! Mosa: Hoe is de operatie van je s.vader gegaan? Wat apart van die vlekken bij V.. het ziet er niet fijn uit. BabyD: Mooie buik! En je bent over de 33 weekjes, yay. Op naar de 34! Loe: Geen idee dat een mastopathie is maar wel fijn dat het niks ernstigs is. Awh arme L dat zijn neusamandelen er misschien uit moeten Melisa: Leuk dat N probeert te gaan zitten. Zo zeg, dat was nogal een tumor bij jou! Maar goed dat het goedaardig was. Werkse nog en suc6 met je gesprek! Hopelijk kan je al je vragen stellen en krijg je nu eindelijk duidelijkheid. Salapio: Nog gefeliciteerd met M! Mooie buik hoor. Ik vind em nog erg bescheiden ook. All: Zo hehe eindelijk even tijd gehad om te reageren.. Mijn laatste examen is goed gegaan.. geslaagd met een 9 voor zakelijk communicatie nederlands Nu dus heerlijk genieten van de rust en mijn diploma! R is afgelopen dinsdag voor het eerst naar de psych geweest maar we hebben nog een lange weg te gaan Hij is ook v.a. dinsdag thuis gebleven. Dinsdag eigenlijk omdat ik ziek was en hij thuis bleef voor de jongens zodat ik mijn bed in kon maar toen merkte hij toch wel dat het behoorlijk aan hem knaagde allemaal en is thuis gebleven. Even zijn rust pakken, voor zover dat kan en volgende week toch maar weer aan het werk. Woensdag hebben we kennis gemaakt met weer een andere gastouder en deze was echt heel leuk. 3 x is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Ze gaan daar v.a. 3 januari heen. Naar die andere gaan ze niet meer. Gister zijn we bij die andere nog aan de deur geweest om het er over te hebben maar ze was niet thuis. We hebben met haar man gesproken en gezegd dat ze ons nog mocht bellen maar dat heeft ze niet meer gedaan Verder was het vanmorgen een vroegertje.. L besloot na de fles van 6u niet meer verder te slapen dus toen ben ik maar opgestaan. Hij lag er om 7.30u weer in maar ik ben maar niet meer terug naar bed gegaan want N zal ook wel zo wakker worden. Helaas had L sowieso geen goed nachtje vannacht. Maar gelukkig is het de rest van de week wel goed gegaan. Woensdag en donderdag was hij zelfs pas om 6.45u wakker. Wel 1 of 2 keer even tutje erin moeten doen 's nachts maar niet net als vannacht weer 10 x en een uur wakker tussendoor *gaap* Fijne feestdagen allemaal!!!
@salapino bescheiden buikje hoor.. @Baby d balen van je gebroken nachten, maar je kan aftellen moet je maar denken... @ Melisa hopelijk snel duidelijkheid over je werk en lekker vrij met kerst, je moet nu met oud en nieuw? werk je in de zorgsector?? Mosa hoe gaat het met je s vader en hoe gaat het met jullie?? Sterre gefeliciteerd, je kan trots zijn op jezelf. all V heeft gister zijn prikjes gehad, is nu weer vrolijk na een nacht goed slapen, gister was hij erg zielig, (werd steeds wakker en dan huilen/klagen) Hij was ruim 900 gr gegroeid in 4 weken tijd. en doet het dus heel goed... Ik geniet van de kerstvoorpret. Gister was ik echt emo bij het horen van een kerstliedje pfffff zat met dikke tranen op de bank met V in mijn armen (emomuts)
Ricmar: Lekker genieten van alles en emo zijn mag best! Lekker laten gaan die tranen, tis een mooie tijd en die mag je nu heerlijk gaan beleven met je zoon waar je zolang op heb moeten wachten All: Hier ligt nog alles te snurken Zit ik hier een in mijn eentje.. Mannen..pfff ( )
Zo boodschappen zijn bijna helemaal binnen, maar waarom heeft de supermarkt nou net die ingredienten die het recept maken niet in voorraad??? Zometeen toch maar even met Y naar de appie.
@ Salapio, nog gefeliciteerd met M haar verjaardag!! Al 4 jaar, een hele meid lijkt me? En prachtig zwanger buikje heb je. Veel plezier met jullie daagjes weg! @ Melisa, hmm dat is wel balen dat je niks hoort over je nieuwe baan... Het is zo jammer dat je vaak zelf weer overal achteraan moet. @ Sterre, yeah een 9! We zijn ook niet anders van je gewend he super al die mooie cijfers en nu je diploma! Gefeliciteerd. Heftig hoor met R... Rottijd. Hoop echt dat het nieuwe jaar geluk mag brengen. Wel fijn dat jullie een goede gastouder gevonden hebben en hoop dat het nu goed zal gaan. Hahha ja hoor zul je zien, ga je niet terug naar je bed en slaapt iedereen lekker verder.. Was je wel weer gaan slapen was iedereen vroeg weer wakker geweest . @ Ricmar, wat een geweldig foto zie ik van je kerstmannetje V! Ahw zielig dat hij last van de prikjes had, niks aan. En emo zijn zal nog wel even blijven hihi. Maar dat mag ook en lekker genieten!! @ Pookie, ja 't is een ramp met de boodschappen voor de feestdagen he. Zo zullen degenen die zelf oliebollen willen bakken er ook wel weer vroeg bij moeten zijn.. Vorig jaar was hier nog zo weinig te krijgen. @ all, D krijgt nu interesse in de baby, mijn buik krijgt sinds een paar dagen elke ochtend kusjes. Nu keek ze vanmorgen onder mijn trui, baby dikke smakkerd geven en trui omlaag doen haha. Vind het zo lief. Het zijn echt nog onze momentjes samen, als er iemand bij is wil ze niks van m'n buik weten . Hier wil ik nog wel heel graag weken van genieten! Ik vertel haar ook steeds meer wat een baby doet (veel drinken, slapen, huilen en dat de baby eerst nog niet kan spelen etc) en dat lijkt ze heel leuk te vinden. Ze doet ook alles na . Als ze op een foto een baby bij een mama in de armen ziet dan wijst ze ernaar dus ergens snapt ze toch wel wat een baby is en dat die bij de mama is.