HEb nog niet bijgelezen,wil jullie even wat voorleggen: L. is ziek, vanaf een dag/2dagen voor kerst. Dag voor kerst tempte ik hem, bleek hij 39.1 te hebben. Niet anders dan verkouden zoals de week ervoor ook al. Tijdens kerstdagen begon hij s ochtends met 38.3 en eindigde met 39.1 en 39.6. Gisterenavond dus 39.6. vanochtend 38.8 en vanmiddag 39.6, na paracetamol (die geven we al vanaf de dag voor kerst, om de acht uur) 39.1. Drinken gaat redelijk goed, eten matig (geen avondeten, gelukkig wel brood met iets zachts erop, melkproducten wil hij niet). Kan ook nog vrolijk spelen maar is soms ook heel hangerig en snel moe. Wil na 2 uurtjes weer naar bed, om er na een uurtje weer uit te komen. Wat zouden jullie doen? We komen allebei al zo vaak bij de huisarts en volgens mij zijn ze deze week op vakantie dus zouden we naar de vervanger moeten. Zou de huisarts uberhaupt wel wat kunnen doen? Meestal vragen ze naar sufheid eten en drinken en dat is allemaal nog wel ok. Maar aan de andere kant 'mag' de koorts bij zo'n dreumes toch niet zo lang aanhouden of toch wel? Wat vinden jullie, de hamvraag: morgen toch maar even overleggen of we moeten komen of nog even aanzien?
Mosa: Leuke foto's van de meiden zeg! Fijn dat alles goed is verlopen met je s.vader. Nu hopen dat alles weg is. Melisa: Gek he dat mensen dan niet praten over een overledene Mijn oma is al 29 jaar dood maar we hebben het nog steeds over haar, ook al heb ik haar nooit gekend. Ze is met kerst overleden. Salapio: Balen zeg dat de logeerpartij geen suc6 was. Wat dat betreft is N erg gemakkelijk maar bij L weet ik het nog net zo niet. Ach we zullen het wel zien, eerst thuis in zijn eigen bedje maar eens goed gaan slapen Hopelijk gaan de oefeningen voor je bekken helpen! BabyD: Morgen 34 weken Die heb je nu i.i.g. al te pakken. Misschien nu genieten en elke dag als eentje erbij beschouwen. Ricmar: Beterschap! Hanna: Film was wel aardig maar leuk voor een loos avondje en niet om er speciaal voor te gaan zitten. Suc6 vanavond met de babykamer Heb je de kabouterwas al gedaan? All: Hier weer een flutnacht gehad. Die ene nacht was dus een soort kerstcadeautje ofzo helaas Vanmorgen is R weer gaan werken dus helaas niet bij kunnen slapen maar ja, vanavond maar op tijd het bedje in dan. N heeft een hele grote garage gekregen een tijdje geleden en die heb ik nu voor hem naar beneden gehaald. Die stond op de zolder maar hij is er helemaal mee in zijn sas
Loe: Lastig. Ik bespreek dat soort dingen altijd even met de assistent. Hier vragen ze het dan even na bij de HA en dan verder kijken wat ze zeggen. Zo hoef ik niet echt een afspraak te maken maar ben ik zelf wel geruster.
ja daar zat ik ook aan te denken. had er een topic van gemaakt onder baby/dreumes, maar er zijn niet zoveel reacties. Wel dat de koorts drie dagen mag aanhouden. Ik dacht dat dat voor baby's gold, maar is dat ook voor dreumessen en peuters?
Loe: paracetamol is geen garantie dat de korrts daalt. Vaak wel, maar niet altijd. Verder vind ik dat als hij morgen nog koorts heeft, je zeker langs moet gaan bij de HA (in ieder geval bellen). Kindjes van die leeftijd hebben bijv snel een oorontsteking, en gaat niet altijd vanzelf over. Jammer dan dat je veel bij de Ha zit, dat doe je toch ook niet expres?
nee precies, maar je voelt je behoorlijk opgelaten als je zo vaak moet bellen. ZE kennen namelijk mijn geboortedatum uit hun hoofd, schaam me dood. Mijn huisarts zegt weleens nou ja ik verdien er toch aan? je moet er niet over nadenken en jij hebt ook elke keer ECHT wat. En toch voel ik wel een drempel. L. is ook al heel aantal keren op de hap geweest omdat het telkens weekend was, dus dan wordt de drempel ook wel wat hoger, zonder dat ik natuurlijk L.'s gezondheid daarvoor opzij schuif. Maar ik dacht dus dat die drie dagen koorts voor baby's gold, maar dus ook voor kleine dreumes-L.letjes.
@ Ricmar, fijn dat de kleine man niet zo ziek meer is! En klagerig kan idd door te drukke dagen. D is ook echt van de regelmaat dus zij is nu ook wat uit haar ritme en gisterennacht de hele tijd wakker terwijl ze juist zo'n goede slaapster is.. @ Hanna, veel plezier vanavond in de babykamer! Wij hebben helaas maar een heel klein kamertje over voor de baby, dus een nieuw behangetje zelf geplakt en commode gekocht en that's it (ledikantje komt nog die lenen we eerst).. Wel hebben we pas vorige week de laatste kleertjes gewassen daar ben ik nu dan wel laat mee alles moet nog in de commode. Toch een gek idee dat er gauw een baby geboren gaat worden, vind je niet? 2e zwangerschap gaat al zoveel sneller.. @ Loe, als de koorts morgen nog niet is gezakt dan misschien maar even bellen?? Daar kijken ze vast niet vreemd van op bij de HA 't duurd al aardig wat dagen zo. Maar mocht de koorts ineens dalen en hij vlekjes krijgen dan kan het ook de z.esde ziekte zijn. Goed in de gaten houden en beterschap voor de kleine man!
Loe, mijn ervaring met koorts is dat ze niks doen als het kindje nog goed drinkt en alert is... Wel verevelend dat je nu een drempel ziet om toch langs te gaan. Ik zou zeggen: volg je gevoel meid! Dat is vaak toch het allerbeste/ Jij ziet L het meest en weet goed genoeg hoe hij reageert normaal gesproken. BabyD, ja leuk he in de babykamer bezig zijn. Is het behangen goed gelukt? Ach ik denk maar zo, als er maar een wiegje staat dan is het wel goed toch?? Verdere spulletjes zouden eventueel nog wel kunnen als de baby er is. Al is het natuurlijk wel leuker om het allemaal zelf te doen. De wieg is net naar beneden gehaald en het ledikantje is uit elkaar. Wel weer heel erg schattig hoor in het kamertje Morgen gata S naar mijn zus om te spelen met haar neefjes en nichtjes en heb ik een paar uur de tijd. HOe lekker is dat? Ik ga dan zeker weten de wieg opmaken Kijk ik erg naar uit!! In het februariforum is vandaag de eerste baby geboren!!!
Loe, ik zou idd ook morgen even bellen, vooral om een ontsteking uit te sluiten. Ik zou zelf trouwens niet standaard pmol geven, dat kan het ziekteverloop ook vertragen. Wij geven eigenlijk alleen pmol bij pijn of als de nachten heel dramatisch verlopen ... Wel fijn dat L goed drinkt! En geen gene over vaak naar HA gaan! Prettig dat je HA dat ook vindt trouwens
grrrrrrr, ik had eerder op de avond een hele reactie gepost met de I-pad, zie ik het hier niet meer terug. Zwaai zwaai dan maar en welterusten. beterschap voor L en ricmar en V.
Ja hij had vorige week al een rood oortje bij de ka. Hij slaapt nu lekker gelukkig, hopelijk vannacht ook en dan hoop ik dat het morgen iets lager is. Start hij weer met 38.5, ga ik bellen. Salapio, ik heb nog nooit gehoord dat paracetamol het herstel kan vertragen? Door de koortsonderdrukking bedoel je?
Even klagen. Ben wakker grrrrrrr met harde buiken misselijk maagpijn en heb net overgegeven. Hopelijk val ik zometeen weer in slaap voor een uurtje of 4/5!
en Hanna, heb je nog kunnen slapen? (je kindje is vast aan het indalen gegaan ) Loe: onze arts zegt ook altijd, koorts is een teken dat er iets aan de hand is in het lichaam, moet je niet onderdrukken. Maar als je daardoor niet kan eten en drinken, moet je zeker paracetamol geven! Want dat is het belangrijkste voor je herstel. Zo, na weer een nacht bijna niet slapen door onze draakjes, ga ik maar weer aan het werk. C. kwam steeds uit haar bedje, en N. die blijft maar hoesten 's nachts? Iemand tips tegen het hoesten?
Melisa, werk ze vandaag! Als S hoest gebruiken we dampo, maar ik weet niet v anaf welke leeftijd dat is. Ja ik heb gelukkig nog geslapen! S is nu zelfs nog niet wakker of weervgaan slapen, geen idee want de babyfoon deed het niet toen ik wakker werd... Kleine slaapkop op haar nieuwe kamer Fijne dag allemaal
Loe: En, hoe gaat het vandaag? Hanna: He bah, overgeven en harde buiken Hoe gaat het nu? En staat het wiegje klaar? Melisa: Balen van de slechte nacht Werkse i.i.g! Pookie: Balen dat je tekst weer weg was. Hoe gaat het op je werk? Mosa: Hoe gaat het bij jou? All: Hier op zich een goeie nacht alleen komt R laat naar bed waardoor ik, of niet kan slapen, of weer wakker wordt. L werd om 5.30 nog even wakker en om 7u weer een fles.. ik word dus aan alle kanten wakker gehouden en begin het een beetje zat te worden. Ik was vanmorgen dus behoorlijk sachie Ik heb al zo vaak aan R gevraagd of hij op tijd mee naar bed wilt.. en zachtjes doen kan hij niet.. *zucht* N is alweer met z'n garage aan het spelen. Erg leuk om te zien dat hij zich er zo fijn mee kan vermaken L ligt nog te knorren. Gister hoorde ik hem lekker brabbelen toen hij wakker werd en toen ik hem ging halen begon hij gelijk te lachen en te spartelen Vandaag weinig op de planning. Deze week nog lekker genieten want volgende week begin ik met werken Ik ben vorige week nog even daar geweest en ik heb een fijn kantoor. Lekker aan het raam met uitkijk op een weiland met hertjes Gister heb ik al het een en ander doorgemaild gekregen. Best grappig allemaal. Ik ben het zo anders gewend. Ik heb er i.i.g. helemaal zin in
Loe balen dat je kleine man ziek is, koorts is een goede graadmeter hoor en onderdrukken met paracetamol verstoord het natuurlijk afweer mechanisme, maar te lang hoge koorts is niet goed dus dan kan je paracetamol inzetten, maar lijkt, me nu vooral belangrijk dat je weet waar het door komt, immers een bacterie bestrijd je niet met paracetamol.. beterschap. Hier vandaag geen buikpijn, ook geen ongi dus wat die pijn nou wel is geweest?? misschien mijn eisprong, we zullen het zien..
Hoi dames, Afrola, zo zeg, je buik groeit hard! Erg mooi! Hanna, wat is Svinthes kamer gezellig geworden zeg! Erg leuk ook met die balken. Joehoe, 35 weken vandaag Oh bah, ik lees nu dat je je vannacht niet lekker voelde Hoe is het nu met je? BabyD, hoe is het nu met je? Ben je bij D met precies 34 weken bevallen? Dat heb je nu in ieder geval gehaald, en hopelijk komen er nog wat weekjes bij Loe, hoe is het nu met L? En heb je actie ondernomen? Melisa, wat vervelend van de slechte nacht! Is het werken wel gelukt? Ik zou niet echt weten wat je tegen het hoesten kunt doen, voor V hebben we Bisolvon maar ik denk dat N daar nog te jong voor is. Beterschap voor hem in ieder geval! Sterre, lastig van de nachten! En ook vervelend dat je wakker wordt van R. Misschien toch nog eens voorstellen dat hij gelijk met jou naar bed gaat, is en gezelliger en dan word jij niet een keer extra wakker. Spannend hoor, volgende week beginnen met je nieuwe baan! Hopelijk gaat het goed bevallen. En L idd 4 maanden, gaat zo hard! Ricmar, jouw mannetje alweer 2 maanden Salapio, zijn jullie eigenlijk al helemaal uit de naam? Ik ben erg benieud wat het gaat worden Pookie, hoe is het met jou? All, hier gaat het goed, maar nu word ikzelf ineens erg verkouden, heel irritant! Deze week heb ik vakantie, dus ik kan veel dingetjes doen waar ik normaal niet zo snel aan toe kom. N maakt nachten van ruim 12 uur, echt heerlijk! Het is ook zo'n vrolijkerd, ze lacht echt de hele dag door! En V praat en praat en praat en praat, van wie zou ze dat hebben Wel heel gezellig, maar erg druk! Vannacht is ze ruim 3 uur wakker geweest, leuk Gelukkig gaat het de meeste nachten wel goed, maar door dit soort nachten word je er niet fitter op. Fijne avond allemaal!