Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

#441 Loe, 8 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2012
    dubbel;)

2. Loe

Loe Niet meer actief

shit, alles weg door per ongeluk 1 knopje aan te raken. :xbahbah. nou ja dan maar kort.

Salapio, mooie buik hoor! Jij bent wel heel slank van jezelf volgens mij?

BabyD, wat dacht je van een mooie 39 weken?;)

Mosa, geweldige foto's! :DGrappige eetfoto's en wat heeft V. toch ook een lief gezichtje.

Nou verder ben ik dus even de draad kwijt haha.
    Melisa, die amandel veroorzaakt heel wat leed ja. Hopelijk gaat het echt beter als hij geknipt is. Direct aan het eind van zijn ab kuur op donderdagmiddag kreeg hij vrijdagmiddag weer hoge koorts terug! ik had opnieuw een zielig jongetje, heel snel moe (nog steeds) met nog steeds grijpen naar zijn oortje. KNO arts had niets bijzonders gezien aan zijn oortje. Vreemd vond ik, want waarom krabt hij dan. Maar goed. Ik heb om half vijf vrijdag 's middags de huisarts nog gebeld, na overleg vonden zij het niet nodig dat L. gezien werd???? Ik vond dat heel raar. Ze hadden me juist op het hart gedrukt dat L. moest komen als hij ziek was, maar blijkbaar geld dat niet voor de vrijdagmiddag oid?

Uiteindelijk gisteren laat in de middag toch naar de hap gegaan (zal mijn huisarts wel niet tof vinden, maar mijn kindje gaat toch echt voor) en hij bleek nog steeds een rood oor te hebben en dus niet op te knappen. Dus nieuwe antibiotica en andere soort. Koorts is meteen gezakt en vannacht zelfs 35.6, nu 36.6. Hopelijk is dit al direct het positieve van de ab en knapt hij nu snel op.:)

Ik heb in het topic baby en dreumes het verhaal geschreven, maar dit is wel een handige samenvatting haha.:D

L. ligt nu voor het eerst in zijn nieuwe bedje. Slapen wil nog niet helemaal lukken..:)
    We hebben er extra anti-uitvalplanken voor gedaan, die er weer afgehaald kunnen worden als het niet meer nodig is.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zwaai, helaas toch erg weinig bij-lees-tijd :(

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zo heel even bijlezen..

Afrola: Ik ben benieuwd of die ring gaat helpen.
    Spannend hoor, alweer bijna de 20 weken echo! Ik ben ook erg benieuwd naar de geslachten :p

Loe: Ojee, keelamandel eruit. Awh je kleine grote beer, zal wel moeilijk zijn dan als je em naar het zkh moet brengen voor een operatie.
    Leuk bedje!

Mupet: Sterkte met broertje! Lijkt me erg moeilijk allemaal.

Salapio: Mooie buik! En die auto-mat hebben wij ook :)

Mosa: Leuk dat je meiden zo met elkaar bezig zijn.
    En lekker de vakantie geboekt, heerlijk. Als wij zolang gingen rijden dan zouden wij ook zeker dvd schermpjes overwegen hoor. Waarom niet zou ik zeggen ;)
    Schattig jasje zeg :) Wat een leuke foto's :)

Hanna: Ik heb het even gemist maar waarom gaat de gyn kijken of je al verweking hebt?
    Geniet van je lekker dagje morgen!

BabyD: Joehoe nog steeds zwanger :) en wat fijn dat je je goed voelt.

Melisa: Heerlijk zeg dat N nu echt-echt doorslaapt!

All: Hier zitten we nog steeds met vreselijke nachten :( Morgen moet ze allebei naar het CB. Ik ben best benieuwd maar ik ga toch ook eens vragen wat we nog zouden kunnen doen.

We hebben trouwens besloten N niet meer naar mijn s.ouders te laten gaan en N en neefje L alleen maar onder ons eigen toezicht te laten spelen.

En weer L alarm... forumtijd zit er weer op...

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Weinig tijd gehad/gemaakt voor zp dit weekend. Gister waren we naar de verjaardag van mijn vader en vandaag vooral getut :). Voor mijn gevoel ben ik weer bijgekomen van de eerrste werkweek van het nieuwe jaar. Morgen functioneringsgesprek over afgelopen jaar, een nieuw contract en ook de prioriteiten voor de aankomende weken ivm werk afbouwen. Morgen ook verder met de eerste taken overdragen aan een nieuwe (en oude) collega die is aangenomen om mij deels te vervangen.

@ Sterre, super dat je nieuwe werk bevalt :). Groot gelijk dat je N niet meer naar je s.ouders laat gaan zonder jullie!

@ Salapio, mooie buik. Hopelijk kan je nog volop van de laatste weken genieten ;)
    Volgens de vk bij de 1e echo 2-eiig, gyn heeft er niets over gezegd.

@ Hanna, ik vroeg me ook af waarom ze bij 38wk gaan kijken of je inleidbaar bent? Heerlijk dat je verder genietn van de laatste weken.

@ Loe, vervelend dat L nog steeds niet beter was na de 1e AB. Hopelijk helpt de nieuwe beter!

@ BabyD, heerlijk dat je je nu zo goed voelt en geniet van de laatste weken zwanger zijin. Hopelijk mag je nog een paar weken genieten.

@ Melisa, fijn dat N doorslaapt :)

@ Mosa, leuke foto's van N en V :D. Toch altijd weer leuk die eerste hapjes ;):D. Veel succes morgen met V naar de psz brengen.

@ Pookie, lief berichtje. Ik probeer op te letten hoor. Komende wk afspraken maken over prioriteiten en wat ik wel en niet ga doen en taken overdragen zodat ik vanaf 15 januari ook echt minder kan gaan werken ;)
    Weer in die vervelende wachtweken aanbeland? Duim voor je! Hoe zat het eigenlijk met die studie waar jij aan mee ging doen?

@ all, fijne avond!

6. Loe

Loe Niet meer actief

Sterre, knappe beslissing, maar wel de goede denk ik. Het is echt geen makkelijke geweest. Kon je vriend er uiteindelijk achter staan? En hoe reageerden je s.ouders?

Afrola, wat een mooie buik heb je al. fijn dat je bijgekomen bent, je was behoorlijk moe he. Succes morgen!

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Melisa, wat heerlijk dat N eindelijk de smaak van het doorslapen te pakken heeft :) Hopelijk blijft het nu zo!

Salapio, dat vond ik ook, dat de zwangerschap soms te snel ging. Voordat je het weet, is het alweer voorbij ;) Je krijgt er natuurlijk iets heel moois voor terug, maar zwanger zijn blijft heel bijzonder natuurlijk. Denk je dat jullie het bij 3 kindjes houden, of blijft de mogelijkheid voor een 4e kindje nog open?

BabyD, ik ben érg benieuwd wanneer je uiteindelijk gaat bevallen :)

Loe, goed dat je toch actie hebt ondernomen met L, hopelijk helpt deze antibiotica beter! Maar erg vervelend dat hij zo weer ziek werd :( Hopelijk is dat snel verleden tijd na de keelamandeloperatie.

Stoer bedje, hopelijk went hij er snel aan! Erg handig in ieder geval, die uitvalplanken.

Sterre, wat rot toch dat de nachten zo rommelig blijven, daar word je zo moe van :( Wat zou daar toch achter zitten hè? Of het 'gewoon' L's aard is of dat er een reden is dat hij zo veel wakker is? Drinkt hij goed?

En ik denk dat het een goede (maar moeilijke!) keuze is om N niet meer naar je schoonouders te laten gaan zolang er niets verandert. Weten je schoonouders en zwager en schoonzus het al? Hebben jullie ook verteld wat de reden is?

Succes bij het CB morgen, hopelijk hebben zij nog handige tips!

Afrola, vind je het spannend, je functioneringsgesprek morgen of valt het wel mee? Succes in ieder geval!

All, hier een heerlijke dag gehad met z'n viertjes :) Net vast V's spulletjes gepakt voor naar de PSZ morgen. Ik vind het nu best spannend, ik hoop dat ze niet aan mijn been gaat hangen als we morgen weg gaan :) Hopelijk geven alle andere kinderen genoeg afleiding. Wel gek hoor, als ik thuis ben, is V er natuurlijk ook altijd. Vanaf nu dus 2 ochtenden in de week alleen met N, ook leuk.
    We moeten er morgen om 8.30 uur zijn, dus we moeten er echt de wekker voor zetten :)

Ik ga zo een weekje Centerparcs boeken, we gaan in april naar Drenthe. Ik heb ook gekeken naar Landal maar Centerparcs lijkt me iets completer (kinderboerderij, groot tropisch zwembad etc.) dus het is toch Centerparcs geworden. We wilden eerst een weekend of midweek gaan, maar mijn schoonouders betalen en die vinden een week ook prima, dus wij natuurlijk ook :D

Fijne avond allemaal!

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mosa drenthe is prima vertoeven hoor..

all zwaai, beetje moe en hoofdpijn

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Suc6 morgen! Toch altijd wel spannend vind ik.
    Hoe laat heb je woensdag eigenlijk de 20 weken echo?

Loe: Ik heb maandagavond een goed gesprek met R gehad. Dat ik het eigenlijk onacceptabel vind wat er met ons kind gebeurd en dat ik er veel moeite mee heb. Dat ik liever heb dat N niet meer gaat en dat een eventuele ruzie niet leuk is maar het dan maar moet als ze zich er niet in kunnen vinden. R vond dat natuurlijk niet leuk om te horen. Ik snap het ook wel, het zijn toch zijn ouders. Dinsdag heeft hij het er met de psycologe over gehad en zij zei (gelukkig) ook dat we N niet meer moesten laten gaan. We hebben het R's ouders nog niet verteld, maar dat laat ik ook verder aan R over.

Mosa: Wij kunnen er ook niet de vinger op leggen waarom L zo moeilijk slaapt. Maar goed, misschien moet je sommige dingen bij kindjes maar niet willen begrijpen :p Hij drinkt wel goed dus dat is het niet. Het gekke is dat hij 's nachts begint te mekkeren (niet eens echt huilen) met zijn ogen dicht. Net alsof hij dat in zijn slaap doet zeg maar.

Super veel suc6 morgen! Hopelijk gaat alles goed bij het weggaan. Ik begreep dat jullie met z'n 2-en gaan? I.i.g. wel verstandig, met z'n 2-en sta je toch sterker in je schoenen, vooral als ze gaat huilen o.i.d. Hopelijk gaat ze het leuk vinden :)

Ik heb zelf ook het idee dat center par.cs wat meer 'vermaak' heeft. Landa.l is wat 'landelijker' (meer gericht op natuur) volgens mij. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben :p Wel lekker hoor dat je s.ouders het betalen!

Ricmar: Op tijd naar bedje dan maar :p

All: N lijkt weer zo goed als opgeknapt maar nu is R ziek :( Hopelijk steken ze mij niet aan, het komt nooit uit maar nu zou het helemaal niet uikomen.

L is echt een gekke baby :D Hij vindt wilde spelletjes helemaal te gek. En hij kan niet tegen kietelen, dan schatert hij het echt uit. Hij straalt ook echt een en al ondeugd uit.. wij maar denken dat N een batje is, die L is er me ook eentje, oei oei.

N is ook zo grappig. Alles is nu nee natuurlijk maar ook heel veel 'hoeft niet'. En als ik vraag of ik een kusje krijg zegt hij 'nee bah' maar wel zichzelf een kusje op zijn hand geven ;):p Hij heeft op het moment ook een haat-liefdes verhouding met zijn eten. Niks word opgegeten maar wel ge-aaid en gekust :D

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oei, kramp..... Voorwee..??? Voelt niet zo fijn.
    Hele drukke baby en ik?? Ik zit rechtop in bed met drie kussens gestut...

Gelukkig lijkt het nu een beetje weg te trekken....

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Oei oei hanna spannend

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    sterre: ik denk ook dat het goed is dat N. niet meer naar je schoonouders gaat. En een slechte slaper kun je niet veel aan doen ben ik bang. Hier hebben we er nog zo'n 1 :)

Loe: wat een leuk bedje!

Hanna: indalingsweeen? Hopelijk heb je nog even lekker geslapen.

All: slaapt ons mannetje lekker, ligt C. vanaf 5 uur bij ons in bed. Grrrrrrr. En nu voel ik me ook nog eens misselijk etc. Maar N. heeft een record gevestigd hihi, het was gewoon half 8!!!!!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, dank je wel! Ben denk ik wel redelijk slank (maar wel rond) ... tjee ... dat ik dat eruit krijg op mn 31ste :D. Goed dat je naar de hap bent gegaan en fijn dat het resultaat heeft gehad. bedje ziet er mooi uit.

BabyD, zou wat zijn zeg als je overtijd gaat ;)

Mosa, ik denk dat een vierde kindje er echt niet inzit. Emotioneel kan ik daar nog niet aan hoor, maar rationeel wel. Zou ook met oppassen ed wel heel lastig worden, dan hebben we geen studeerkamer meer etc. Maar ja ... die gevoelens ;).

Afrola, spannend hoor, zouden dus ook j+m kunnen zijn ...

Sterre, goede beslissing hoor. En wat een leuke, lieve beschrijving van je twee knullen ...

Hanna, hopelijk alleen maar indalen/voorwerk ... hoe voel je je nu?

T alarm! Die wil nu echt uit bed geloof ik (ligt al even te kletsen, is nu mopperen aan het worden ... en heel hard roepen om M :D) ... M's eerste echte schooldag is een feit. Over een uurtje sta ik voor de school te wachten op mn grote stoere meid!

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Loe, wat een mooi bedje zo.
    Je hebt groot gelijk dat je naar de hap gegaan bent! Dat is zeker wel oorontsteking hoor. Ik heb het zelf ook gehad, de HA zag weinig tot geen ontsteking: alleen een rood oor van binnen. Maar een oorpijn dat ik had.... Heb toen toch wel wat meegekregen en toen is het over gegaan. Dus daarom; je hebt groot gelijk dat je toch naar de hap gegaan bent, hij zal zeker pijn hebben gehad..

@ Sterre, goede beslissing om hem niet meer samen met neefje naar je s.ouders te laten gaan.
    Ben benieuwd hoe het op het cb is gegaan.
    Hahah je krijgt nog wat: 2 boefjes straks!
    En dat is ook een gekke fase met N :p haha.

@ Mosa, heerlijk naar cp, leuk om naar uit te kijken. Ik wil ook zo graag, maar ik heb zo'n gevoel dat het beperkt om met een baby heen te gaan??...... Ik wil altijd van te voren weten hoe het zo'n beetje zal gaan zoiets, maar dat weet je natuurlijk niet en dan denk ik "volgend jaar maar", maar mis het eigenlijk ook wel.
    Hoe ging het op de PSZ?

@ Hanna, hee en nog niet weer een berichtje geplaatst?? Laat ons maar in spanning zitten joh haha.

@ Melisa, wil C wel slapen bij jullie in bed? Fijn dat N wel zo lekker doorsliep maar daar hadden jullie nu ook weinig aan denk ik :( .

@ Salapio, hoe is het gegaan op school??

@ all, ik vergat nog te vertellen dat wij naar het cb waren geweest vorige week. D was nu 86,5cm en 12,5kg met 21 maanden.

Verder slecht nieuws te horen gekregen.. M'n opa is een kleine 2 week geleden overgeplaatst naar een v.erzorgingstehuis omdat het thuis niet meer ging. Nu wil hij al 3 dagen niet meer eten en drinken, hij was gevallen in het ZH en kon al niet meer lopen of zelf eten door de val.. Hij is al erg d.ementerende: herkende thuis soms z'n eigen vrouw niet eens.. En nu doet hij zijn ogen niet meer open, geeft geen antwoord meer behalve "aaahh..".. :( M'n moeder belde zonet met het nieuws "dat het elk moment afgelopen kan zijn"... Dit kan vandaag, morgen 't is maar net wanneer het lichaam ermee stopt als je niet meer eet en drinkt. En nu twijfel ik om heen te gaan, m'n moeder zei dat hij toch niet meer kijkt en de hele tijd nu slaapt (hij was zichzelf daar ook al niet meer en ziet er nu dan ook nog eens vreemd uit door alles).. Voor mij voelt het heel dubbel want zo wil ik hem eigenlijk niet herinneren.. De dag voor z'n uit huis plaatsing was ik daar nog met D en wat is hij toch blij met haar, altijd zo trots en een gesprek met anderen ging vaak over D.. Ik kwam er ook elke week.. :(

Vannacht nog liggen piekeren over na de bevalling. Ik zou wel graag een geboorte-plan willen maken, maar hoe pak ik dit aan? Of moet je een formulier van de gyn vragen in dit geval? Kan ik willen dat de baby na de geboorte wordt aangelegd? Heb geen idee hoe het "normaal" gaat...

Nou dat is een heel ego bericht geworden, m'n hoofd zit ook zo vol op het moment nu.. :( Dan denk je dat 2012 geluk brengt en moet ik straks op begrafenis met een dikke buik.. Juist dat was altijd iets waar ik bang voor ben geweest, en nu loop ik aan het einde van waarschijnlijk ook nog m'n laatste zwangerschap en komt die nachtmerrie uit??.. Waarom..

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ BabyD, knuf. Wat ontzettend vervelend dat je opa op sterven ligt. Misschien is het voor hem beter zo (helpt misschien om er zo tegenaan te kijjken??). Maar het is natuurlijk ontzettend jammer dat jullie hem moeten missen en dat hij jou kleintje niet meer zal leren kennen en D niet verder zal zien opgroeien. Als je graag afscheid wil nemen moet je dat doen, maar voel je vooral niet schuldig als de laatste keer dat je er was uiteindelijk jouw afscheid van hem was.

Geboorteplan. Google er eens op, dan vind je voorbeelden. Laat je daarbij lijden tot wat jij wilt. Als jij graag wil dat de baby op je borst gelegd wordt schrijf je dat op. En als je wil dat de navelstreng door je man wordt doorgeknipt schrijf je dat op. Wat kan er nog meer inkomen: wel of geen ruggenprik. Wel of geen co-assistent; arts-assistent, verpleegkundigen of wie dan ook die aan je bed mogen komen, mogen assisteren bij de bevalling zelf. Of je bv wil geven of niet. Of je wil rondlopen bij het opvangen van de weeen of liggen of in bad of onder de douche.
    Het allerbelangrijkste van het plan is denk ik dat jij dit heel goed doorspreekt met je man zodat hij ook in de gaten kan houden of jij de zorg krijgt die je wil en die je nodig hebt en de artsen er eventueel op aan kan spreken als dingen niet gaan zoals plan.
    Denk ook aan de ervaringen bij de bevalling van D. Wat ging er wel en niet goed, wat zou je anders willen en wat mag hetzelfde.
    Je moet altijd rekening blijven houden dat dingen niet volgens plan gaan. Bevalling is moeilijk te regisseren ;)

Dikke knuf meis, uiteindelijk komt het goed en laat je tranen de vrije l oop ;)

@ Salapio, oei wat spannend je kleine grote meid die haar eerste schooldag er inmiddels op heeft zitten. Hoe is het gegaan?

@ mOsa, hoe was V's eerste dag op de psz?

@ all, nou even snel een kort verslag van mijn functioneringsgesprek. Die ging goed. Ze was eigenlijk heel positief :D. Had ik niet verwacht na de zomer. Nogmaals aangegeven dat ik een goede potentieel beoordeling krijg en dat mijn contract echt verlengd wordt :), nu is het ook opgeschreven :D (was eerder mondeling toegezegd, maar niet schriftelijk bevestigd). Verder heb ik ook wat kritiek gegeven, voor het eerst, is best moeilijk :). Maar het werd goed opgevat. Ze bevestigde gedeeltelijk dat ik wel een beetje gelijk had. Ze zou het meenemen naar volgende medewerkers. En ze gaf me het advies om het ook met een andere (deels toekomstige) leidinggevende te bespreken met wie ik samen overga naar een volgende organisatie. Dus werkelijk werken aan de kritiek binnen de huidige organisatie is vrijwel onmogelijk omdat ik hier nog maar 4 a 5 mnd effectief werk. Ook aangegeven dat ik ws ouderschapsverlof wil opnemen na mijn bevallingsverlof. Dat zag ze wel aankomen en was geen probleem. Moest wel officieel worden aangevraagd en voorgelegd aan speciale vergadering maar dat is meer formaliteit want ouderschapsverlof is een wettelijk recht ;):cool:.
    Verder ook de prioriteiten besproken voor minderen in werk, vond ze allemaal prima. Een nog best groot ding kon ik wat haar betreft ook doorschuiven tot na de bevalling :).

Anyway ik is blij en opgelucht. Weer een dag voorbij ;)

16. Loe

Loe Niet meer actief

Hanna, spannend? Hoe voel je je nu?

Afrola, wat fijn dat het gesprek zo relaxed is gegaan!

Salapio haha, dat je dat nog zegt, nou je hebt er alle reden toe hoor.

Sterre, wat goed van je. Hmmm, ziet je vriend er echt enorm tegenop om het te vertellen? Wil hij alleen gaan? Tis echt het goede besluit hoor, hopelijk zien ze dan in wat ze N. aandoen.
    Leuke mannekes heb je toch! HEb het idee dat ze ook zo 'avontuurlijk' zijn zeg maar, klopt dat?

Babyd, ach wat sneu van je opa. Kan ineens zo hard gaan he? Ik heb het al meerdere keren gezien, maar je kunt het je bijna niet voorstellen totdat het echt zo is.
    Bevallingsplan bedoel je? Ik heb er eentje gemaakt op dringend verzoek van de gyn en......... er is niets mee gedaan. Heb aangegeven dat ik een ruggeprik wilde en GEEN morfinepijnstillers, en wat kreeg ik........geen ruggeprik en een injectie met een morfinepijnstiller, waarop L. in nood raakte en direct gehaald moest worden. Hopelijk luisteren ze goed, geef dat er ook maar bij aan.

Ricmar, zwaai! en beterschap. Hoe gaat het nu?

Mosa, vond je Landal Ae.lderholt ook niet leuk eigenlijk? Daar gaan wij in juni heen. Maar centerparc is natuurlijk ook mooi haha, vind altijd zoveel keus, t blijft toch een beetje een gok of het echt allemaal zo mooi is. Maar ik hoop voor ons allemaal natuurlijk van wel haha!

L. heeft ook een nieuwe 'commode' gekregen. Tis de Hemnes van ikea. De hele kamer wordt met witte meubeltjes. Stuurde de foto aan mijn moeder, die vroeg of ze dat leuke jongetje ook bij zo'n kast kreeg wahhahaha.:D
    Hier de foto:

17. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve woorden.. Ik heb er zoveel over nagedacht vandaag.. Ik wil hem eigenlijk zo slecht niet zien al heb ik wel een vervelend beeld in mijn hoofd nu :( . Ik wacht het nieuws wel af.. Loop nu de hele dag al met harde buiken en op het moment weer steken in de baarmoederhals, kan dat nou echt zo erg door stress komen? Ik moet morgen naar de gyn, maar denk niet dat hij een onderzoek gaat doen... Afwachten maar weer en straks rusten met een tijdschrift op de bank.

@ Loe, die kast is erg leuk! Ik heb voor onze beeb de kleinere versie, maar nu ik dit zo zie: is ook erg mooi!

@ Afrola, dat is wel een hele opluchting dat het gesprek zo goed ging lijkt me! Klinkt allemaal heel erg positief voor jou.

& Bevallingsplan bedoelde ik idd.
    Ik wil niet zomaar dat ze gaan knippen bijv. En vroeg me af of ik kan zeggen dat ik de baby na de geboorte wil aanleggen (omdat ik vaak ergens lees dat de baby het dan vanzelf doet en dat lijkt me zo mooi), wanneer leg je normaal voor het eerst aan? Ik wil geen pijnstilling, maar dat doen ze vast ook niet zonder dat je ernaar vraagt? Ben verder niet veel eisend en hoe het verloopt zien we dan ook wel weer.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BabyD, wat vervelend van je grootvader. Ik zou wel op bezoek gaan. Maar goed, ik zou er wel tegen kunnen dat hij er nu anders aan toe is dan voorheen. Afscheid nemen zou voor mij erg belangrijk zijn.
    Wat het geboorteplan betreft: ik sluit me aan bij Afrola, goede tips :)

Loe, lieve foto en leuke kast. Wij hebben m zelf in onze kamer (donker) en een vriendin gebruikt m ook als commode (wit).

M's eerste echte dag is heel goed gedaan al zei ze dat ze het wel spannend vond (buiten spelen). Snap ik ook wel, superdrukke bedoening en de eerste keer wennen was ze al omvergereden door een jochie op een fiets ... (toen kwam ik haar halen). Verder heeft ze vuurwerk getekend en ze vond de gym geweldig (heeft een voorstelling gegeven thuis) :D. Wel heel erg moe en enorm moeilijk met naar bed gaan ... maar ze ligt inmiddels 'al' een half uurtje te snurken ;)

T telt trouwens (mee) tot 10! Ik stond perplex omdat hij gewoon op eens ging meetellen met M en mij. Jan had dit wel al gezegd, maar als je het dan hoort dan is het toch echter ...

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles wat je opschrijft kun je in je bevalplan zetten. Ook vooral overleggen met gyn. En nog belangrijker: man moet op de hoogte zijn en bereid zijn te vechten ;)

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Sterre, nou, hopelijk verloopt het gesprek tussen R en zijn ouders een beetje goed en begrijpen ze (en respecteren!) ze jullie standpunt!

Hanna, ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar hoe het nu met je is! Je hebt in ieder geval mijn telefoonnummer voor het geval er iets te melden valt :)
    Maar overmorgen alweer 37 weken, jeetje zeg!

Pookie, nou hup, die temp iets hoger morgen!

Melisa, da's jammer, nu C bij jullie in bed ;)
    Hopelijk komende nacht een ononderbroken nacht!

Salapio, aaah, M's eerste echte schooldag! Wat spannend, is het goed gegaan?
    En 30 weken vandaag, mooie mijlpaal!

BabyD, toen V 5 maanden was, zijn we naar een Landal Parcs geweest. Zoveel kon ze toen nog niet, maar het was een groot succes. N zal komende april 8 maanden zijn, ook nog best klein maar zwemmen in zo'n band en rondkijken kan ze natuurlijk wel :) En natuurlijk wordt het voor V nu pas écht leuk, dat soort dingen, maar ervoor ook al wel vind ik. We hebben nu ook onbeperkt toegang tot Plopsaland erbij geregeld, dat is een soort pretpark van Studio 100 (Bumba, kabouter Plop...) voor kinderen vanaf 2 jaar, zal ze vast ook geweldig vinden.

O jee, ik lees nu over je opa :( Wat rot zeg, vooral als je zo'n goede band met hem had :( Dikke knuffel!
    Lastige beslissing of je er wel nog langs zal gaan of niet, wat vindt je moeder ervan? Zij kan het misschien het beste inschatten? En anders samen met haar gaan? Sterkte in ieder geval!

Ik ben beide keren thuis bevallen, dus heb nooit nagedacht over een geboorteplan, maar de dingen die je noemt zijn juist de dingen die je erin kunt zetten. Als het goed is, houden ze zich er dan aan. Mijn beide meiden begonnen een paar minuten na de geboorte al om zich heel te happen en echt te zoeken naar mijn tepel. Toen hebben ze voor het eerst 'gedronken' (er komt dan amper wat uit). Maar je wilt het dus wel gaan proberen begrijp ik? Je kindje zal in ieder geval hoogstwaarschijnlijk sterker zijn dan D toen was vanwege het termijn en dat scheelt zó veel met drinken. Wie weet hoe goed het deze keer allemaal loopt :)
    Succes bij de gyn morgen!

Afrola, wat ontzettend fijn dat het gesprek zo goed ging :) Toch fijn als ze met je meedenken en natuurlijk dat ze tevreden over je zijn!
    En knap van het kritiek geven, ook leerzaam voor jezelf om dat te doen ;)

Loe, ik heb nu al Centerparcs Huttenheugte (wat een naam :)) geboekt, dus het ligt al vast. Als ik straks even tijd heb, zal ik die van jou even opzoeken. Maar leuk dat jullie daarheen gaan in juni :)
    Leuke commode! En een leuk jongetje natuurlijk :D

All, wat een drukke dag zeg!

Eerst dus V naar de PSZ. Ik was toch best zenuwachtig met brengen. Ze ging wel gelijk met de blokken spelen, en een aantal keer vroeg ze of we nog heel even wilden blijven. Op een gegeven moment zeiden we dat we weg gingen en toen kregen we nog een kus en een zwaaitje en we konden zo weglopen. Toch een opluchting :) Halverwege de ochtend hebben we even gebeld, maar het ging prima. Met ophalen keken we eerst stiekem om een hoekje. Ze zat heel aandacht naar het verhaal te luisteren, zo schattig. Toen ze ons zag na het verhaal, riep ze gelijk: dat zijn mijn papa en mama en rende ze op ons af om een dikke knuffel te geven. Het was zó lief, onze grote meid! We waren zó trots op haar, het was gewoon helemaal goed gegaan. En dat voor ons toch wel redelijk verlegen meisje dat nog nooit ergens geweest is zonder bekenden :)
    Ze zei zelf ook dat ze het heel leuk had gevonden, dus die gaat er vrijdag vast weer met veel plezier naartoe.

In de tussentijd boodschappen gedaan en wat andere huishoudelijke dingetjes. Vanmiddag ben ik bij de HA geweest voor de nuvaring, dus daar ga ik vanavond mee beginnen. Ik ben benieuwd, hopelijk is het wat. Afgelopen dagen was ik echt ontzettend ongesteld, de 2e keer na de bevalling. De eerste keer viel reuze mee, maar deze keer was het echt een heftige menstruatie. Ik heb ook het idee dat alle hormonen uit mijn lichaam zijn, ik had het nog telkens warm, maar de laatste dagen vind ik het zo koud :)

Aan het einde van de middag zijn we met de katten naar de dierenarts geweest voor controle. De katten zijn natuurlijk niet gewend aan in de auto zitten en waren druk aan het miauwen. Ik vertel tegen V dat ze een beetje bang zijn, aait ze het mandje van één van de katten en zegt: geen zorgen, ik hou je vast :D Zulke lieve dingen zijn dat.

Toen op tijd gegeten (onder andere deze, HEERLIJK: Soy-Ginger Salmon | Handle the Heat ) en daarna zijn we nog even naar de IKEA geweest. Ik wilde van die plankjes voor aan de muur waar je fotolijstjes op kunt zetten. En als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het NU :) Daarna de kinderen naar bed gebracht en nu helemaal niets meer vanavond, ben best moe.

Zo, heel verhaal :)

Fijne avond nog!

Deel Deze Pagina