In de nacht van maandag op dins. om 1:00 is m'n opa overleden.. Ik werd die avond gebeld dat ze moesten waken en nadat ik had opgehangen heb ik ook alle tranen er uit gegooit, man vroeg nog of ik heen wilde.. Kon toch niet want ik weet ik ga daar niet weg voordat.... Dus ook voor de baby besloten om het zelf af te sluiten... Opa was al ver weg, hij heeft zijn ogen ook niet meer open gedaan.. Ik vind het zo oneerlijk.. Hoe het allemaal de afgelopen weken gegaan is.. Dat hij deze baby niet eens mag zien.. Nu hoorde ik gisteren van fam. dat ze zelf denken dat hij een hersenbloeding gehad heeft omdat hij ineens zo erg achteruit ging na zijn val en niet meer liep, at en dronk. Lichamelijk was hij al ziek dus ze deden niks meer voor hem (ofja het ZH wil ook niks meer doen als je zo oud bent).. En dan zegt iedereen nu "het is voor hem beter zo" omdat hij al ziek was èn dat v.erzorgingstehuis met z'n d.ementie en andere dingen.. Maar dan denk ik steeds "ja, maar niet nu!" Ergens had ik al steeds een gevoel als er iemand gaat dan is het opa.. Die dag voordat hij werd opgenomen dacht ik nog "even de camera meenemen", maar door de haast vergat ik die, ik liep al steeds met zo'n gevoel. En toen ging het zo snel slechter.. Ik denk dat ik wel afscheid op mijn eigen manier heb genomen en het liefst ga ik nu gewoon verder, of misschien verdring ik het tot de baby geboren is??.....Ik weet het niet, maar de klap zal ook nog wel komen dan.. Daarom kijk ik erg op tegen zaterdag, de crematie. Komt het allemaal weer terug terwijl hij al weg is en voor mij is het zo ontzettend dubbel.. Iedereen vraagt en praat over m'n zwangerschap (was gisteren bij de familie en oma) en dat is zo moeilijk, zeker op zo'n dag. Gyn: 't Is nu aan de baby wanneer hij/zij wil komen, want de baby ligt helemaal klaar.. Nu met 37w6d weer een afspraak of we zien je eerder zei de gyn. Eerst maar hopen zaterdag voorbij te gaan. Bevallingsplan; kon gewoon mijn wensen melden als ik aankwam met weeen (maar ik schrijf het wel even op ) en de kamer is mijn kamer, iedereen die in de kamer komt is te gast zei hij. Tsja eerst zien dan geloven, klinkt wel erg mooi haha. Dus nu maar een mini-lijstje maken en dan kijk ik er wel naar uit. @ Mosa, wat mooi om het zo over V te lezen hoe het gegaan is op de psz en hoe het ging toen ze papa en mama weer zag. & mamaatje wat zal dat schattig klinken. @ Salapio, fijn dat haar 1e dag op school goed gegaan is. Het schoolplein is idd een drukte en zeker op zo'n 1e echte dag. Poeh wat lijkt dat voor ons nog ver weg, maar weet ook dat de tijd vliegt... En wat leuk dat T tot 10 kan tellen, ze vangen zoveel op en ineens zeggen ze het dan zomaar he. Verbaas me er zelf ook elke keer weer over. @ Afrola, gefeliciteerd! Dat is toch een opluchting dat ze beide gezond zijn! En ook de groei gaat helemaal goed? Wat mooi een jongen en een meisje, grote zus wordt verwend .
Gefeliciteerd Afrola! Fijn ook dat alles er goed uitziet. En een jongen en meisje, bijzonder he! Het zijn trouwens super kinderen hoor, zo'n twee-eiige tweeling (lees: ben zelf eentje van twee-eiige tweeling haha)
Babyd, mijn oma is overleden toen M net geboren was. Mijn oma heeft M dus nooit in het echt gezien (wel op foto's, in haar tasje had ze een klein album met allemaal foto's van M). Ze is overleden toen ik met M in het ziekenhuis lag (vermoeden van RS-virus), was heel erg emotioneel en moeilijk. Ik kan er nog altijd om huilen: dat mijn lieve oma die zo gek was op kinderen mijn dochter niet heeft vastgehouden en geknuffeld. Ik heb een toespraak gehouden met M in mijn armen op haar uitvaart. Dat heeft mij veel goed gedaan omdat ik zo het gevoel had echt afscheid te kunnen nemen. Een van de dingen die ik heb gezegd is dat ik samen met M koekjes zou gaan bakken en dat doe ik nu ook met enige regelmaat. Ik vertel M dan altijd over omama en haar koekjes. Inmiddels zegt M soms ook iets over omama, dus in die zin is ze er nog wel (ik geloof helemaal niet in een leven na de dood oid). Dus ik zou je wel echt adviseren om op een voor jou prettige manier afscheid te nemen van je opa. Probeer je verder ook niet te veel te verliezen in 'had ik maar' gedachten. Heb ik soms ook wel hoor: had ik mijn oma maar opgebeld en gezegd dat ze als de wiedeweerga op kraambezoek moest komen ipv accepteren dat ze vanwege haar verkoudheid niet wilde komen ... Heel erg veel sterkte en gecondoleerd met het verlies van je lieve opa.
Jeeeej, wat heb ik gewonnen? Wat leuk zeg, waarschijnlijk een jongetje en een meisje! Maar bovenal, wat ontzettend fijn dat alles er goed uitzag! Je weet maar nooit natuurlijk, dus heel fijn! Gefeliciteerd! BabyD, gecondoleerd met het overlijden van je opa Erg rot dat het zo snel is gegaan en dat hij jullie kindje nooit zal leren kennen Veel sterkte en een dikke knuffel! Salapio, ook voor jou een dikke knuffel voor je oma-verhaal. Heel mooi hoe je haar toch een beetje levendig houdt voor M Pookie, hoe staat het er nu voor met je temp? Sterre, hoe is het met jou/jullie? All, sorry, weer weinig tijd voor een uitgebreide reactie. Ik ben allerlei nuttige dingetjes in huis aan het doen, dus als ik tijd heb ben ik daar mee bezig en dus even wat minder achter de computer. Mijn schoonvader kreeg gisteren de uitslag en ze denken dat ze alles hebben weggehaald. Wel is het zo dat de kanker wel in een aantal lymfeklieren zat die ze weggehaald hebben en om die reden krijgt hij wel preventief chemokuur. Dus het komende half jaar is hij daar nog wel zoet mee en dus moet de stoma ook nog wel een tijd blijven zitten.
BabyD: gecondoleerd met het verlies van je opa. Wrs helpen je zwangerschapshormonen ook niet echt mee om het te kunnen accepteren. Hopelijk kun je zaterdag wel naar de uitvaart. En als ik het zo lees, heeft de gyn het idee dat je kindje wel eerder kan komen? Spannende dagen dan zo. Afrola: goed om te lezen dat de echo goed is gegaan. En wrs een jongen en een meisje. Super toch?! All: wij zijn vandaag heerlijk wezen shoppen. Voor C. weer goed kunnen slagen in de opruiming. Kijk schoentjes van 100 voor 30, en vin.gino broek van 55 voor 17 euro laten we niet liggen he
Mosa: fijn dat ze denken dat alle slechte cellen weggehaald zijn. Wij hebben gisteren weer heel slecht nieuws gekregen. De tante waar mijn schoonvader nogal veel mee optrekt moest voor een routine-onderzoek longfoto's maken. Daar zagen ze wat vlekjes, en bij nader onderzoek blijkt ze kanker in de bloedbaan te hebben. Ze hopen dat ze het met chemo nog 2 jaar vol kan houden, maar de prognose is erg slecht.
Hoi dames, Poeh, wat een drukke werkdag tot nu toe! Ik ben echt heel Amsterdam door geweest, nu gelukkig op mijn eigen werkplek. BabyD-nieuws!!! 'Ik ben opgenomen in het ziekenhuis. Ik kom net van de verloskamers, had om half 8 5 cm ontsluiting. Nu (rond 10 uur) zakt de sterkte van de weeën af omdat ik zo moe was dat ik steeds in slaap viel/weg viel. Maar de weeën komen nog wel regelmatig. Ze toucheren pas weer als ze sterker worden. Verlies steeds bloed, ben een heel bloedstolsel verloren Eng! Temp is rond 37.7 en als die 38 is halen ze de baby. Ze verwachten het wel vandaag of morgen. Liefs ...' Wat spannend hè?! Ik vind het zo sneu dat het ook deze keer weer niet gaat zoals je graag zou willen Nu maar hopen dat alles vanaf nu wel voorspoedig gaat. Melisa, wat een rotverhaal van de tante zeg Ook een flinke klap voor je schoonvader natuurlijk. Heel veel sterkte! Zo, nu snel weer aan het werk. Als ik nog iets hoor, dan laat ik het natuurlijk weten.
Baby D zet hem op meis!! nog even en dan is jullie baby er..... je bent in goede handen. Mosa "fijn" dat de uitslagen goed waren , oke hij is er nog niet maar de vooruitzichten zijn goed... sterkte ook in deze aankomende periode. Ojee poepalarm... ben weer weg
Zwaai! BabyD: Héél veel suc6! Afrola: Wauw een jongen en een meisje! Leuk joh Zo en nu weer verder koken.. hopelijk kan ik snel weer bijlezen want ik verzaak flink he.. hihi
@ BabyD, zet 'm op. We denken aan je! @ all, ben aan het shoppen geslagen . Gister kleertjes besteld en op mp op een easywalker duo geboden. Vandaag bericht gekregen dat er een deal is. Zaterdag ophalen . Ook al op een box geboden, daar helaas nog geen reactie op gekregen. Ook zijn we op zoek naar een bed voor J en naar behang voor haar nieuwe kamertje. Volgens mij begint bij mij nesteldrang op te komen .
Baby-nieuws!!! "Ik ben vanmiddag om 12.56 uur bevallen van een zoon! Hij spuugt nu elke voeding uit maar verder maakt hij het goed. Zelfs al even aan de borst gehad (nu hopen op goede begeleiding) en zijn gewicht is super, 2785 gram en 47 cm" "Hij heet ..... (ga ik hier niet noemen, maar mooie naam). Ik ben er nog niet helemaal bij. Heb een drukke dag gehad, te veel visite gehad maar verder voel ik me 'goed' en moe. X" Lieve BabyD, ook hier wil ik je van harte feliciteren met jullie zoon En wat een mooi gewicht zeg, komt vast helemaal goed met die knul van jullie De eerste kindjes waren bijna allemaal meisjes en nu ineens een ware jongensbabyboom Sterre, hoe gaat het nu met je? Is het werken goed gegaan deze week? Afrola, heerlijk hoor, druk aan het shoppen En dubbelop shoppen natuurlijk, leuk! All, ik ben echt zo ontzettend moe, dus we gaan zo naar bed. V gaat morgen weer naar de PSZ, hopelijk gaat het weer net zo goed. Slaap lekker allemaal!
BabyD, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk gaat hij snel minder spugen en slaagt de BV. Doe rustig aan (ook met visite ), zorg voor jezelf en je kleine jongetje
@ BabyD, gefeliciteerd met jullie zoon . Hopelijk drinkt hij snel goed uit de borst en kun je volop genieten van je gezin. @ all, sweet dreams