Pookie, haha moest wel lachen om je opmerking over de gym en dat klimmen hihi. Groot gelijk heb je hoor. L. is eindelijk weer zijn oude vertrouwde zelf, 1 dag na het eindigen van de ab kuur. Ik heb zo'n schattig filmpje gemaakt vandaag, wie wil kan kijken: http://youtu.be/S2f-fiSzL4c 1 ding wel jammer: hij krabte nog iets inderdaad in zijn oortjes, maar nu de ab gestopt is weer meer. Woensdag lig ik in het ziekenhuis in dagbehandeling voor een kijkoperatie. Om plat te zeggen: de gyn heeft geconstateerd (na pijnlijk gemeenschap ed) dat ik te strak gehecht ben en veel littekenweefsel heb. Daarnaast wil ze kijken of ik verklevingen heb. Dus dat wordt weer een hechtische dag. Maar woensdag is C. vrij en dan gaat hij sowieso even met L. naar de huisarts om even in die oortjes te laten kijken. Maar ik ben zo blij dat hij weer lekker lacht! BabyD, hoe gaat t met jezelf en met je zoon? Djaar en anderen, zwaaaaaaaaaaai!
Hoi dames, Wat een rust hier Ik doe er natuurlijk zelf ook aan mee, maar ik hoop dat alles goed gaat met iedereen! Hanna, is alles nog rustig? Nog voorweeën gehad? Loe, bah, geen leuke ingreep woensdag Hopelijk valt het mee en ben je daarna van de ongemakken af! Wat een grappig filmpje! Ik vraag me alleen af wie meer lol had, L of z'n mama Begint hij zelf ook al een beetje met lopen? All, V is vanochtend weer naar de PSZ geweest, en het ging weer prima. Toen ik aan kwam, waren ze buiten aan het spelen, erg leuk om dan even ongemerkt te kunnen kijken Ze heeft het ontzettend naar haar zin, ze wilde bijna niet mee naar huis En een ander bijkomend voordeel, ze slaapt erna in ieder geval heel goed
Heey meiden! Bedankt voor de felicitaties ! Jeetje wat een vage sms van mij aan Mosa haha. Maar ik voel me weer goed na 2 nachten door mogen slapen! I.v.an doet het ook goed. Na veel gezeur mochten we zaterdagochtend naar huis. I deed het goed dus waarom blijven, vroeg zo'n vrouwtje nog "zou je dat nou wel doen" pff er is geen betere plek dan thuis .... I dronk zaterdagavond 10 minuten lang uit de borst.. Mijn bv was al goed op gang.. Maar die avond werd hij niet meer wakker voor de voeding omdat hij te zwak was en dronk nog maar 10 uit het cupje. Ik herkende het van D haar zwakste dag en daarom hebben we meteen een fles uitgekookt, ik wil niet dat I terug moet naar het ZH... Vind het héél erg jammer, kon hem zo makkelijk aanleggen maar hij is ook nog te zwak.. Maar gelukkig zijn we thuis en de kraamhulp verwacht dat hij morgen weer aankomt hij weegt nu 2530gram. De bevalling is heel erg snel gegaan.. De ontsluiting ging net zoals bij D heel langzaam en op laatst hebben ze toch maar een prikje in de vliezen gemaakt. 1,5u later hebben ze de vliezen helemaal gebroken en toen ging het hard en was hij er in 3 minuten, placenta in 2 minuten. Ik las dit vanmorgen en schrok ervan hoe snel het gegaan is!
@ Mosa, Oooh super dat V het zo leuk vindt op de PSZ!! En wat een mooie foto's van je meiden!! En je gok op een jongen was toch goed he
@ BAbyD, goed wat van je te horen . Fijn dat jij en I. thuis zijn . Wel iets afgevallen maar nu gaat het dus alweer wat beter? Hopelijk snel weer op gewicht. Ga je de bv dan nog weer proberen? Geniet lekker met z'n allen en knappen jullie thuis lekker snel weer op . @ all, zwaai zwaai. Vandaag eerste dagje minder werken. Maar de babies zijn onwijs druk dus heb ook behoorlijk last van mijn buik. Wel heel fijn dat ik dus niet de hele dag hoefde te werken . Van het weekend trouwens een easy.walker duo gescoord op m.p., die is thuis. We hebben ook een deal voor een tweelingbox, die kan T later deze wk ophalen .
@ Afrola, nee ben gestopt met de bv, want anders doe ik mezelf alleen maar zeer als het na een week niet gelukt was.. Het breekt je ook op om de borst te geven, bij te voeden en daarna nog te kolven en een meisje om je heen te hebben.. De kraamhulp zei vandaag nog dat het juist een goede keus is voor het geel om fv te geven. En we hebben een kraamhulp die ervaring heeft met prematuren ze gaf me gelijk voor I zijn gezondheid hoe we het nu aangepakt hebben. Heel jammer voor de bv maar liever zo dan stress. En dat is fijn dat jullie een ea.sywalker hebben gescoort op mp! Ik ga 'm binnenkort uittesten met D en I hihi. Dus het wordt nu wel zwaarder voor je lijf met 2 baby's in je buik. Hoop dat je het wat vol kan houden en ook je rust kunt pakken. @ Melisa, dankje @ all, I was vandaag nog 10 gram afgevallen, dus morgen gaat zijn gewicht vast omhoog. Ik ga binnenkort even voor de foto's zitten heb al bijna 500 gemaakt . Wat is dit anders een 2e kindje, kraamhulp is erg blij met ons als gezin en wij zijn super blij met haar. Morgen gaan we met D naar de kapper en zij past op I . Vanmorgen met D bij de hertjes geweest samen met mijn man. Hele lieve makkelijke hulp hebben we. Dit is echt genieten!
@babyD; wat fijn dat het nu lekker loopt met je gezinnetje en de kraamhulp. En wat goed dat jij al weer zo mobiel bent! Mooie naam ook van je mannetje. @rest; zwaai.......ben geveld door buikkramp.
BabyD, wat klinkt dat goed en ontspannen. Leuk dat jullie zo aan het genieten zijn! Hier wordt de to do lijst steeds korter en de krampjes in de buik toch steeds meer. Maar goed, we wachten rustig af. Donderdag naar de vk en de gyn. Spannend dagje wel! Afrola, handig zo,n easy walker en ook al geslaagd voor een box Mosa, wat goed van V dat het zo lekker loopt op de PSZ. Leuk is dat he even kijken als ze het nog niet zien. Echt genieten vind ik dat als het mij lukt als ik S op ga halen op het KDV.
Nou nou, wat zijn jullie stil hier! Ik heb de afgelopen dagen alleen maar gewerkt, maar nu ben ik lekker een paar dagen vrij. Ik ben per 1 januari weer 24 uur gaan werken, en dat valt me zwaar. Dus heb nog een jaartje ouderschapsverlof van N. genomen voor 4 uurtjes per week. Heerlijk! En als klap op de vuurpijl heb ik volgende week donderdag dan eindelijk een gesprek over een andere baan! Na 4 maanden komt er eindelijk schot in. Verder ben ik moe, want N. slaapt weer eens niet door. Het leek zo goed te gaan. Helaas..... Pookie: hoe is het nu met je? Hanna: wanneer moet je weer naar de gyn om over evt inleiden etc te praten? BabyD: jeetje, jij bent al weer lekker op de been! Ik ben de eerste week na de bevalling amper mijn bed uit geweest Afrola: al minder aan het werken? Sterre: hoe gaan de nachten nu bij jullie, en hoe bevalt je werk? Mupet: wellicht lees je af en toe mee, hoe is het met jullie? Loe: succes met weer een operatie zeg.
Melisa wat heerlijk om nu 4 uur minder te werken. Goed geregeld ! Spannend het gesprek over de nieuwe baan. Morgen ga ik s middags naar de gyn en krijg ik waarschijnlijk inwendig onderzoek om te kijken of er al iets van verweking is. Het gaat nu gewoon echt opschiete n! Vannacht eindeljk weer eens goed geslaPen. Wat een zaligheid is dat. Weinig plannen vandaag. Even naar de markt en nog wat dingen opruimen in huis. FijnE dag allemaal!
Hey meiden! Ik moet me er helaas weer kort vanaf maken Ik ben gister ziek geworden en niet zo'n klein beetje ook, getver zeg. Het ergste is nog dat ik me dus al ziek heb moeten melden Pff ik ben nooit ziek! Lekkere timing dus. Het werk zelf gaat eigenlijk ook een beetje rot. Het is me iets mooier voorgesteld dan dat het is (mits er nog dingen bij gaan komen) maar dat bellen de hele dag naar mensen die er niet om gevraagd hebben riekt voor mij toch wel erg naar callcenter werk en daarvan heb ik duidelijk gezegd dat ik dat niet wil. Toch maar eens een gesprekje aangaan wat de verder plannen zijn. Verder gaat het ook nog best rottig, R zit nog steeds flink in zak en as. Ik ben blij als er een eind is gekomen aan zijn ontslag e.d. De jongens doen het wel goed. L zat volgens mij in een sprong maar is nu weer zijn vrolijke ikje. Slapen gaat iets beter maar nog steeds word hij elke nacht wakker. N heef het nog steeds over dat vuurwerk. Die knal heeft dus duidelijk erg veel indruk gemaakt. Ze zijn nu bij de oppas en ik ga ze zo weer halen maar het liefst was ik mijn bed weer ingekropen, getver zeg, wat voel ik me ellendig. Dikke knuf voor jullie!
Toch even tijd gekregen, de mannen liggen uitgeteld in bed Pookie: Ik zag dat je weer ongesteld was geworden, wat klote zeg Beterschap! Er heerst weer van alles, jakkes. Hanna: Spannend morgen! Suc6 alvast. Melisa: He bah, denk je dat de nachten eindelijk goed gaan krijg je het weer terug Eindelijk een gesprek over je nieuwe baan! En 4 uurtjes ouderschapsverlof, heerlijk zeg! BabyD: Wat heerlijk dat jullie al zo snel lekker naar huis mochten. En fijn dat jullie zo'n fijne kraam hebben die ervaring heeft met prematuren. Dat scheelt zo veel als je een fijne hebt met verstand van zaken. Jammer van de bv maar je moet inderdaad ook aan jezelf en je gezin denken. Loe: Hoe is het nu met je? En met L? Ricmar: Dank je! Wat een leuk filmpje! Lekker beweegelijk mannetje en al lachen, lief joh! Mosa: Wat een leuke spam! Heerlijk zeg dat V het zo naar haar zin heeft. Hoe gaan de nachten nu met haar? Hoe gaat het nog met je s.vader? Afrola: Lekker hoor dat je al af kan bouwen met het werk. En een duowagen gescoord, fijn Willen jullie trouwens nog wel weten of dat andere geslacht wel echt klopt? Want ik begreep dat het van 1 kindje nog wat onduidelijk was? Djaar: Dat zijn lange werkdagen zeg. Wel fijn dat je je goed voelt maar nog 1 weekje en dan kan je het lekker rustig aan gaan doen. All: Heerlijk zeg, even tijd voor mezelf Tis even behoorlijk druk allemaal. Een vriend van ons is prins geworden (carnaval) dus daar doen we nu met de vriendengroep ook van alles voor en afgelopen weekend ons eerst stapavondje gehad. L is ook voor het eerst uit slapen gegaan maar het is op zich wel goed gegaan. Alleen was ik nu zelf iedere keer wakker 's nachts Maar goed, wel super gezellig gehad met de groep, lekker bij kunnen kletsen. 2 stellen zijn nu zwanger en vuurde allerlei vragen op ons af. Best grappig, ik heb eigenlijk het idee dat ik zelf nog maar net bezig ben met alles.
@ Pookie, voel je je al beter? Beterschap! @ Hanna, succes morgen bij vk/gyn. Spannend gesprek dus. Fijn dat je todo lijstje niet meer zo lang is @ Sterre, het werk valt dus een beetje tegen. Jammer zeg . R dus ook nog niet opgefleurd. Tot wanneer werkt hij nog bij zijn oude baas? Gelukkig dat het met de kleine mannen wel goed gaat . Bij volgende echo's vragen we idd nog even of ze de geslachten kunnen bevestigen @ Mosa, fijn dat psz nog steeds zo goed gaat voor V. En lekker kunnen spieken terwijl ze ongezien spelen is idd leuk . Geniet je nu van de een op een tijd met N? hoe staat het op je werk met de plannen voor je promotieproject? @ Melisa, spannend binnenkort dus echt besprek over de andere functie. Hopelijk is het wat! Verder balen van de nachten. @ BabyD, en is I vandaag voor het eerst aangekomen? Voor de rust dus helemaal overgestapt op fv. Ik had dat niet helemaal uit je eerste berichtje begrepen sorry . Maar als dat zo beter gaat, heerlijk toch @ Ricmar, leuk filmpje, schatje! @ Sinds maandag werk ik nog maar 5 uurtjes, bij thuiskomst duik ik mijn bed in en kom er daarna het liefst niet meer uit, zo moe... Had gehoopt weer iets meer te kunnen doen thuis. Maar dat zit er (nog?) echt niet in . Morgen gesprek bij de arboarts, ben benieuwd wat hij gaat zeggen...
Hoi dames, Loe, hoe is de ingreep gegaan vandaag? Hopelijk viel het mee en valt de napijn ook mee! BabyD, wat fijn om wat van je te horen Super dat jullie al een paar dagen thuis zijn! Jammer van de bv, maar fijn dat het nu goed loopt. Wat vindt D van haar broertje? Heerlijk trouwens van de fijne kraamhulp, is toch wel erg belangrijk natuurlijk! Wij hadden afgelopen keer ook echt een hele lieve kraamhulp, helemaal fijn als diegene zich ook meer met je oudere kindje moet bezighouden hè? Afrola, goed aan het shoppen op marktplaats dus, leuk! Wij hebben onze duowagen net weer verkocht, voor ons is een meerijdplankje nu voldoende. Met V spreek ik altijd af dat ze op de heenweg naar bijv. supermarkt op het plankje moet staan en in de winkel en op de terugweg loopt ze zelf. Het liefst loopt ze alles, maar dan zijn we zo'n eeuwigheid onderweg Ik geniet zeker van de ochtendjes alleen met N. Alleen als ik terug ben van de PSZ is het al 9 uur geweest en rond kwart over 11 moet ik alweer gaan. N gaat meestal rond 10 uur naar bed, dus zo heel veel tijd met haar alleen heb ik ook niet. Maar evengoed leuk. Nu zit V gelukkig in een hele makkelijke en lieve fase, ze kan ook supergoed alleen spelen op het moment, dus tijd met N heb ik gelukkig evengoed genoeg. En mijn promotietraject, ik weet het nu niet echt. Sowieso moet er erg veel bezuinigd worden op mijn werk, dus dat werkt natuurlijk ook tegen. En we hebben toen afgesproken dat ik 4 dagen zou gaan werken waarvan 1 dag thuis, maar ik vind dat op het moment te veel. Ook vanwege de reistijd, maar ik vind persoonlijk 4 dagen te veel voor V en N. En ook voor mezelf, ik ben ook erg graag met ze thuis en vindt in ieder geval zolang ze nog klein zijn 3 dagen het maximum. Ik weet niet of dat kan in combinatie met het promoveren. MAar binnenkort spreek ik vast mijn leidinggevende er wel over, ik moet zeggen dat ik hem nog niet uitgebreid gesproken heb sinds ik terug ben van zwangerschapsverlof. Ik ben nog wel bezig met mijn artikel, nu met de resultatensectie. Erg leuk, maar SPSS is niet mijn sterkste kant zeg maar Wat rot dat je zó moe bent zeg! Is pas geleden je ijzer nog gecontroleerd? Sterkte ermee en succes bij de arbo-arts morgen! Pookie, oh bah, buikkramp Sterkte ermee... Hanna, oeh, wat spannend morgen! Ben benieuwd of er al een beginnetje is! Succes in ieder geval Vandaag 38 weken, lang kan het in ieder geval niet meer duren! Ik ben erg benieuwd naar wat voor naam jullie deze keer gaan Melisa, lekker zeg, wat langer ouderschapsverlof! En volgende week dat gesprek, spannend! Hopelijk heb je dan meer duidelijkheid en is het vooral een positief gesprek Wel balen van het niet meer doorslapen Hopelijk is dit weer iets tijdelijks, het leek net de goede kant op te gaan. Sterre, ach meid toch, het zit jullie allemaal ook echt niet mee op het moment hè? Balen van het ziek zijn, balen van de baan (ik hoop dat het toch leuker/anders blijkt te zijn!) en erg balen van R Heeft hij wel sollicitaties lopen bij andere bedrijven? Bevalt deze gastouder wel goed? En hebben je jongens het naar hun zin daar? Over de nachten van V hier kan ik eigenlijk maar één ding zeggen: het zou een stuk beter kunnen Gisteren zijn we even bij de HA geweest om uit te sluiten dat ze last van haar oren heeft, maar alles zag er goed uit. Maar het blijft helaas rommelig, daar word je niet echt fitter van natuurlijk Ricmar, schattig filmpje zeg! Wat beweeglijk is V, hier hebben wel ook altijd van die maaiers gehad All, vandaag kwamen foto's binnen die ik had laten afdrukken. Ik heb ze vanmiddag al op volgorde gelegd, maar het is serieus 10 cm aan foto's die ik in moet plakken nog En dan zijn het foto's vanaf oktober Ik heb vanmiddag gelijk mijn nieuwe fotowand afgemaakt, erg leuk geworden vind ik. Morgen weer werken, ik hoop dat het weer een beetje meevalt. Fijne avond allemaal!
Wat ben ik toch vaak lang van draad Morgen is onze N trouwens 6 maanden. Ik vind het toch wel een echte mijlpaal, een 2e kindje gaat echt 3 keer zo hard als een 1e kindje vind ik! Eigenlijk gaat het te hard, ik wil nog best een tijdje een baby'tje houden Ik vind het soms nog steeds gek dat we 'al' 2 kindjes hebben, dat klinkt helemaal zo echt echt vind ik Ik weet dat ik bij V de dag voor ze 6 maanden was ineens 2 tandjes zag zitten, dus vanochtend heb ik even gekeken bij N maar zij heeft nog niets. Ik weet wel dat ik V toen echt groot vond worden.
Mosa: wij doen onze duo-wagen ook weer in de verkoop. Hier hebben we nu ook een meerijdplankje. Pookie: toch niet stiekem zwanger? In ieder geval beterschap. All: wij zijn vanavond uit eten geweest met mijn schoonvader. Het was best gezellig. Helaas drukt de situatie met de tante wel een stempel op de sfeer (had ik verteld dat ze kanker heeft? En de prognose is niet al te best). Ik kruip zo lekker mijn bedje in, ben zo moe!