poeh..........wat een kadootjes heeft Y net allemaal gehad. En al die pepernoten, chippies en taart. Ze ligt nu nog in bedje te stuiteren, hopelijk valt ze nog wel een beetje snel in slaap...... Ik denk ik wel Welterusten
Goedemorgen! Mosa: Oef dat is een erg kort nachtje Hoe kwam het? Melisa: Haha ja verwent worden ze zeker. Toen N vanmorgen met R meeging om een dagje bij mijn s.ouders te spelen begon hij gelijk over cadeautjes Pookie: Is Y nog goed gaan slapen? All: Hier op zich een goede nacht gehad maar L maakt er nu weer de laatste dagen een gewoonte van om na de fles van 5.30u niet meer te willen slapen Vanavond weer naar school.. nog maar 3 keer! Ik vind het op zich niet erg want ik leer veel maar ik ben het toch ook wel zat aan het worden. Ik moet toch ook best een stukje rijden en de tijd die ik erin moet stoppen is ook best veel. Ik ben wel toe aan gewoon rust en niet steeds moeten denken dat ik eigenlijk nog iets voor school moet doen. Ik ben trouwens benieuwd of ik vandaag al iets hoor over mijn sollicitatie van vorige week
Goedemorgen, Pookie, hopelijk was je temp vandaag ook mooi hoog! Sterre, toen wij zaterdagavond naar bed gingen, werd V net wakker en ze wilde niet meer slapen Dus vandaar dat we zo laat sliepen. Gelukkig sliep ze afgelopen nacht wel erg goed en gisterenavond zijn we écht op tijd naar bed gegaan. Spannend of je vandaag meer hoort over de sollicitatie, ik hoop van wel! En nog 3 keer naar school, schiet gelukkig op! Ben je dan ook helemaal klaar met je opleiding? Tot wanneer werkt R trouwens op zijn huidige werk? All, fijne dag!
Mosa: Gelukkig heeft V vannacht wel weer goed geslapen. En jullie op tijd naar bed gegaan.. is het toch gelukt Wel balen zeg dat V zo rottig slaapt. Ze heeft juist zo goed geslapen altijd Wordt N er niet van wakker? Ik ben inderdaad helemaal klaar als ik de 19e mijn examen haal Dan heb ik mijn diploma 'secretaresse' Ik zat laatst met R te tellen maar ik ben alweer anderhalf naar school aan het gaan. Wat gaat de tijd stiekem toch snel voorbij. Maar goed, ik wil nog wel informeren naar de medische vervolgopleiding maar weet nog niet zeker of ik die wel ga doen. Dat schijnt héél pittig te zijn en ik weet niet of ik daar nu aan wil beginnen. Even afwachten wanneer dat begint e.d. R weet nog niet tot wanneer hij moet werken. Hij zou eigenlijk vorige week meer te horen hebben gekregen maar dat is niet gebeurd. R heeft wel al een keer gesolliciteerd en zich ingeschreven bij 2 bureau's (soort headhunters) Maar goed, ze moeten vanuit zijn werk toch met iets goeds komen. We hebben bijvoorbeeld die lease-auto voor de deur staan en die moeten we overnemen (staat in het contract) maar we hebben natuurlijk geen E18.000,- want dat is dat ding nog waard
Sterre, V was idd altijd een hele goede slaper, en gelukkig geldt dat voor N ook. Ik denk dat het een combinatie is van verlatingsangst en het niet slapen overdags. Ze is 's avonds eigenlijk te moe, en ik denk dat ze daardoor ook minder goed slaapt. Ik ga vanaf vandaag weer extra mijn best doen om haar 's middags in bed te krijgen. Ze is wel moe dan, dat is het probleem niet, maar het lijkt net of zij zichzelf te oud vindt om nog te slapen overdags. En ik vind het prima als ze niet meer zou slapen, maar dan moet ze het wel kunnen en ze heeft het dutje nu nog echt nodig. Dus ik ga er vanmiddag maar even bij zitten, kijken of ze uiteindelijk wel in slaap valt. Mijn meisje voelt zich volgens mij groter dan dat ze is Ik denk dat als ze 's middags weer slaapt, ze ook 's nachts weer goed gaat slapen, maar het zal wel een fase zijn Ze huilt 's nachts trouwens ook niet vaak, ze is gewoon wakker en dan constant aan het kletsen en zingen. Op zich niet erg, maar ze houdt het vaak wel 2 uur vol. Soms valt ze zelf weer in slaap en soms gaat ze uiteindelijk wel huilen. N wordt er gelukkig nooit wakker van, mij wijzelf wel Nou ja, komt binnenkort vast wel weer goed... Fijn dat je opleiding binnenkort echt klaar is, heb je toch maar mooi even gedaan met twee kleine kindjes Die vervolgopleiding kun je natuurlijk altijd nog doen, en wie weet hoe je het naar je zin gaan krijgen bij je eventuele nieuwe baan! Lijkt me voor R ook erg vervelend, die onzekerheid over zijn baan en alle regelingen die nog getroffen moeten worden Maar hopelijk vindt hij binnenkort een leuke nieuwe baan, zal veel zorgen schelen dan.
O ja, vanavond gaan we op kraamvisite bij mijn vriendin Heb ik zin in, wat zal N dan alweer groot zijn in vergelijking met een baby'tje van een paar dagen.
Mosa: N begint ook altijd te kletsen als hij wakker wordt, ik vind het altijd wel grappig klinken maar niet midden in de nacht natuurlijk Hopelijk gaat het je lukken vanmiddag, suc6! Ik kan inderdaad nog afkijken hoe die nieuwe baan bevalt (als ik daar kan beginnen natuurlijk) Veel plezier vanavond! N zal inderdaad alweer best groot lijken bij zo'n kleine kruimel All: Ik smste gister mijn moeder dat onze jonste snuiter aan het draaien is. Krijg ik een sms terug dat ze zaterdagnacht door een politieman uit bed gebeld was, dat zij háár jongste snuiter op moest komen halen want hij kon niet meer op zijn benen staan van het zoepen .. oeps..
Sterre, V praat echt heel hard 's nachts, soms klinkt bijna manisch Volgens mij springt ze ondertussen ook op haar bed. Oeps van je broertje Hij zal zich gisteren wel niet al te best gevoeld hebben Zo, V en ik gaan tekenen!
Sterre: nog niets gehoord? Mosa: C. had ook op een gegeven moment dat ze niet meer wilde slapen overdag. En toch na een aantal dagen weer naar bed gedaan, omdat ze 's avonds niet wilde slapen. Dat hielp. Blijkbaar had ze het slaapje zeker nog wel nodig? Raar eigenlijk nu ik het opschrijf All: vannacht toch echt ziek geworden, flinke buikloop. Dus vandaag maar even bijtanken in bed, ik moest werken dus de kindjes zijn lekker bij de oppas.
Alle kindjes zijn goed verwend zoals ik het lees ! @ Mosa, ik kan je gedachte wel begrijpen hoor en heb het ook van heel dichtbij meegemaakt hoe een persoon achteruit gaat en anderen besluiten dat het genoeg is geweest met die rotziekte.. Ik denk dat zijn kinderen ook wel zoiets hebben van "het is genoeg geweest", maar daarnaast wil je iemand niet missen . Oh jee dat was wel een kort nachtje idd. Veel plezier vanavond! @ Hanna, hoe gaat het met je kies? Ben je inmiddels bij de tandarts geweest? Gecondoleerd met het verlies van je vriendin.. @ Sterre, nou erg jammer dat zijn ouders liever zwijgen dan er zijn voor hun zoon. Knap dat L omdraaide ze zijn zomaar "groot". En nu al maat 68, dat gaat hard. Dus nu mag je aftellen nog maar 3x naar school! De tijd gaat echt heel snel idd, ik weet nog dat je toen besloot om toch naar school te gaan. Tijd vliegt voorbij. Nou mooi contract met die auto... Kunnen jullie daar onderuit? 18.000 kan niemand zo ff op tafel leggen lijkt me! Oops nou mooi telefoontje kreeg je moeder . @ Melisa, getsie beterschap! Wel lekker dat je nu alleen thuis bent en je je rust kunt pakken. @ all, D is gisteren heel erg verwend, véél teveel! Wat een verschil met hoe dat bij ons thuis ging toen wij nog klein waren . Maar ze speelde gisteren en vamorgen ook echt met alles, zelfs de pepernoten had ze géén tijd voor. Merkte gisterenavond wel dat het haar ook teveel was al die cadeau's. Ze zat voor een puzzeldoos alle stukjes er in en er uit te doen, normaal zit ze nooit zo rustig. Vanmorgen toen ze de kamer in liep keek ze nog eens vreemd naar alles, zo van is het toch allemaal echt gebeurd?
Mosa: M'n moeder zei dat m'n broertje zei dat het wel ging maar dat zijn gezicht heel wat anders zei haha Slaapt V wel in het grote bed nu? Zijn die probleempjes niet begonnen toen ze in het grote bed is gaan slapen? Melisa: Beterschap! Het schijnt te heersen BabyD: We kunnen niet onder het contract uit. Dat is vanuit het bedrijf zo geregeld maar het zal wel goed komen hoor. Zij willen dat R weggaat dus dan zorgen ze er ook maar voor dat het met die auto geregeld gaat worden Grappig dat D helemaal stil werd van alle cadeautjes. Soms is het ook wel te veel allemaal. Ik heb een deel van de cadeautjes ook lekker op de zolder gezet. Hij mist ze nu toch niet en als alles weer rustig is kan ik af en toe wat wisselen ofz. All: Net mijn werkcoach van het uwv aan de lijn gehad. Hij deed een klein beetje moeilijk over zo'n proefplaatsing maar hij gaf toch zijn toestemming voor een maand maar dan moest er wel een contract van 6 maanden op volgen. Dit gaat nu terug gekoppeld worden naar het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb dus nu ben ik benieuwd of zij ook akkoord gaan. Hopelijk hoor ik vandaag nog iets.
Melisa, wat balen dat je ziek geworden bent! Beterschap! Wel lekker dat je alleen thuis bent en niet voor je kindjes hoeft te zorgen. BabyD, misschien is het een idee om wat speelgoed op te bergen en dan over een tijdje wat dingen om te wisselen? Was het verder wel gezellig? Sterre, de reden dat we toen V's grote bed van zolder hebben gehaald was juist de slaapproblemen, dus ze waren er al voor die tijd. Nu staan beide bedden op haar kamer, maar ze slaapt nu weer in het ledikantje. Als het slapen weer goed gaat, proberen we het grote bed wel weer eens. Hoezo deed de werkcoach moeilijk dan, ik snap het niet helemaal. Hopelijk wordt het in ieder geval allemaal geregeld en kun je binnenkort beginnen. All, net naar de bibliotheek geweest, dus weer nieuwe voorleesboeken voor V gehaald. Ook voor onszelf wel fijn, een beetje afwisseling
@ Sterre, spannend hoor ik hoop dat je positief nieuws krijgt! @ Mosa, dan is een bibliotheek handig he! En ze genieten er vaak zo van dat ze worden voorgelezen. & we hebben een leuk & gezellig Sintdagje gehad met de beide families hier . D heeft zich verder ook heel goed vermaakt hoor alleen in de avond merkte ik dat het haar wat teveel was allemaal. Maar ze ziet ook zoveel, krijgt zoveel en krijgt van ìèdereen aandacht omdat ze het enigste jonge kind in de familie is. Maar wat is ze tevreden en blij en daar geniet ik enorm van. @ Speelgoed opbergen, dat moet ik idd nog gaan doen ga ook gelijk schiften in het speelgoed wat hier al stond. Herinnert me er gelijk aan dat ik D haar inbouwkasten nog leeg moet halen, waar laat je alles op laatst.....
Mosa: Oja dat klopt, het was al aan de gang voordat het grote bed er stond hihi. Haha inderdaad wel fijn als je niet elke dag hetzelfde verhaaltje hoeft voor te lezen Het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb wil kijken of er een proefplaatsing kan komen voor mij. Dat kan vanuit een ww uitkering als je totaal ander werk gaat doen, dan wat je gedaan hebt. Ik heb nooit als secretaresse gewerkt dus voor mij zou dat fijn zijn. Zo kunnen we van beide kanten kijken of het wel lukt. Het bedrijf krijgt mij dus op proef en ik behoudt mijn uitkering. Zeker fijn als het toch niks wordt. Als tegenprestatie moet dat bedrijf me wel een contract geven na die proeftijd.
Geen idee maar ik heb hier al gezegd dat ik echt wel een speelkamer ofzo wil als we ooit gaan verhuizen. Hier is het nu af en toe echt zigzaggen als je in de keuken wilt komen haha
V heeft trouwens vanmiddag 45 minuten geslapen of in ieder geval stil in bed gelegen. Toen had ze een gigantische poepbroek, dus dan kan ik haar moeilijk laten liggen hè? BabyD, ik vind zelf voorlezen ook erg leuk, maar voor de afwisseling zijn telkens nieuwe boekjes wel zo fijn. Ik denk dat ik iedere dag wel 3 keer wat boekjes met V lees, en iedere avond Jip en Janneke sinds een paar weken. Wat een speelgoedzooi verzamel je in de loop van de tijd hè? Ik heb pas álles uitgezocht en ook dingen weg gedaan. V heeft een speelgoedkast in de woonkamer en verder hebben we een hele bergkast gevuld met V's speelgoed. Daar kan ze zelf niet bij, maar daar pak ik iedere dag een paar dingen uit. Zo wissel ik dus telkens af en op die manier speelt V er veel meer mee. Ik heb in de kast allerlei bakken neergezet waar nu het speelgoed in zit, zo blijft het allemaal ook netjes. N heeft eigen bakken met babyspeelgoed, wat een rammelaars en knuffeldoekjes enzo hebben we Sterre, nu snap ik het Wel een goede constructie op zich. Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid!
O ja, V heeft gisteren van mijn schoonouders een rieten poppenwagentje gekregen, heel schattig, maar nu ligt er al voor de 3e keer vandaag een kat in te slapen Is niet helemaal de bedoeling...nou ja, kan V met de katten gaan wandelen
Hoi meiden, Weer even een teken van leven vanaf hier. Ik merk dat het zwaarder wordt, meer moe, meer last van bekken en inmiddels ook last van mijn buik. Ik vermoed bandenpijn, omdat mijn buik ook best wel hard groeit. Volgens mij is babyA ook met regelmaat op mijn blaas aan het dansen. Ik voel niet echt schopjes daar, maar meer van die plotselinge heftige drang voor een paar seconden alsof ik in mijn broek ga plassen en dat is daarna weer snel weg. Beetje vreemd gevoel om uit te leggen. Hopelijk begrijpen jullie het een beetje . Vanwege Sinterklaas mochten we vandaag een uurtje eerder naar huis. Heerlijk vond ik dat . Maar bij thuiskomst bleek T flink ziek rende op en neer naar Toilet en J was na drukke dag waarop ze weer geen fatsoenlijk middagslaapje kon doen ivm CB bezoek en sinterklaas op het KDV op de bank in slaap gevallen. Thuis kon ik dus gelijk nog even aan het huishouden en koken . Nu zit ik even rustig op de bank terwijl J naar een dvd aan het kijken is. Ik heb wel bijgelezen zo af en toe, nu even kijken of ik nog wat kan reageren. @ Hanna, gecondoleerd met het verlies van je vriendin . Dat is op het laatst wel heel hard gegaan of niet? Heel naar zo vlak voor de feestdagen en je verlof . @ Mosa, Met je oom gaat het dus heel slecht nu. Vervelend, je bedoelde zeker ps. Hopelijk gaat het idd snel dan. Zo vervelend als op zo'n moment zijn hart het ineens nog lang volhoudt . Blijft natuurlijk wel heel rot dat je zo voor de feestdagen echt afscheid moet nemen . @ Sterre, nog steeds onduidelijkheid over je nieuwe job. Maar dat komt dus door dat proeftraject. Klinkt op zich natuurlijk wel goed. Maar gezien je opleiding waar je nu bijna mee klaar bent, zou je het natuurlijk wel moeten kunnen. Nog niet gelijk perfect, maar de basisvaardigheden heb je geleerd . Hopelijk gaan ze overstag en kan je snel (1 januari???) beginnen! Blijf je dan op woensdagochtend ook bij dat andere werken? Hoeveel dagen ga je bij die mogelijke nieuwe job werken? Verder vanalles gelezen over geslaagde sinterklaasfeestjes en verwende kinderen. Hier ook . Zo leuk om te zien dat J al best veel doorheeft van Sint en Zwarte Piet. Ze heeft ook een surprise gekregen en een gedicht van 4 regels. Als surprise was het een muis van papiermache, onderin zijn buikje zat een luikje die kon open en toen zaten daar allemaal papiersnipper ins. Bij de eerste hand keek ze heel verbaasd, daarna ging ze bij elke hand papiersnippers die ze eruit haalde harder lachen . Verder veels te veel kadootjes uitgepakt. De volgende keer gaan we even een max aantal kadootjes afspreken .
Meiden ik was jullie kwijt, maar weer gevonden, sorry ben even niet zo aktief, probeer snel weer bij de lezen, over hoe het met iedereen gaat
joepie er is een kruis gezet, mijn ei is officieel! Y heeft veeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeel k'dootjes gehad. Met als uitsmijter vandaag van papa een drumstel, dat was dus niet de afspraak............