Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Schoenen - M heeft laarsjes van Koel. Erg cool :D. Maar voor haar koop ik echt alleen maar in de winkel omdat ze hele smalle voetjes heeft.

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    @schoenen, wanneer koop je die? toch pas als ze gaan lopen?? of ook al als ze staan, hoor graag alvast wat advies

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor zowel M als T had ik goede slofjes al vanaf heel jong, ook lekker warm en fijn bij het kruipen.

M liep heel lang heel goed aan 1 handje maar absoluut niet los, dus voor haar hebben we toen schoentjes met flexibele zooltjes gekocht. T zn schoentjes hebben nog steeds flexibele zooltjes trouwens, maar hij heeft ook All Stars met gewone zooltjes en natuurlijk hele stoere sneeuwschoenen met megazolen. Dat zijn zn lievelings, samen met zn kaplaarzen ... maar dat heeft wellicht vooral te maken met plassen stampen ;)

Dus ik zou zodra je kindje echt kleine stukjes gaat lopen (los of aan de hand) schoentjes met flexzooltjes kopen. Daarvoor slofjes ...

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden!

Bedankt voor de felicitaties!
    Wat een verschil met de vorige bevalling zeg.
    Ik ga morgen het hele verhaal typen en dan zet ik het hier ook neer.

Onze lieve kleine Ole Sven Jan is geboren om 13.15 uur. Hij is tot nu toe echt een relaxte baby die goed drinkt! Hij is echt zo schattig. S vindt het nu wel wat leuker worden. Eerst even op een afstand gekeken naar de nieuwe indringer en geef haar eens ongelijk!
    We hebben een aardige gedegen kraamhulp. Erg fijn!
    Hannaman is megatrots op zijn zoon en heeft toen ik weeen had in het ziekenhuis de grootste doos Duplotrein voor hem
    Besteld op internet! Geweldig!
    Zometeen weer even een flesje, maar eerst nog even kroelen :)

Fijne dag allemaal!

5. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Hanna; Dat klinkt nu al helemaal goed, ben benieuwd naar je verhaal !! En wat een stoere naam zeg Ik hou wel van dat soort namen hahaha.
    Ook een geweldige actie van je man om net dan een trein te bestellen (daar smelt een moederhart van). Enne die S kan ik inderdaad ook geen ongelijk geven. Ik verwacht hier over een aantal weken dezelfde reactie.

Geniet van je kraamtijd!!

6. Loe

Loe Niet meer actief

Hanna, wat fijn en wat een stoere naam inderdaad! Geniet ervan!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whahaha ... nu al aan de duplo :D. Fijn dat het zo goed gaat, supermooie naam! Volgens mij had je die hier al eens gedropt, kan dat? Ik had iig die naam wel in mijn hoofd bij jullie ;).

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna, fijn dat jullie het zo goed hebben!

All: joepie, ik heb een nieuwe functie per 1 maart! Vaste dagen, weinig weekenden meer. En precies waar ik voor geleerd heb!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, fijn dat het tot nu toe zo goed loopt! En ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar ik heb zo'n idee dat het een stuk prettiger was dan de vorige keer :)
    En de nu grote vraag: heeft Ole ook veel haartjes? :D
    Ik wil jullie een hele fijne kraamtijd toewensen!

Melisa, joepie, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd :) En al over iets meer dan een maand, leuk zeg! En fijn van de vrije weekenden!

Salapio, jouw zwangerschap gaat ook zo hard vind ik! Hoe is het met je moeheid?

Loe, jemig, klinkt heftig zeg, je ingreep van vorige week, maar gelukkig heb je er niet meer zo veel last van. Maar zul je net zien dat je ook een buikgriep krijgt tegelijkertijd, erg vervelend! Fijn dat het nu de goede kant op gaat!

Djaar, morgen eindelijk je laatste werkdag! Ik hoop dat je alles goed kunt afsluiten en daarna HEERLIJK genieten van je dubbel en dwars verdiende verlof :)

Sterre, hoe was het bij het UWV??

All, ik ben aan het werk, dus ik ga snel weer verder!

10. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Melisa; gefeliciteerd dan zou ik zeggen !!! Hopelijk biedt het op alle fronten dat wat je er van verwacht

@Mosa; ik ben er inderdaad aan toe, twijfel nu zelfs of ik morgen wel 8 uur ga werken, wellicht vindt ik het na 5,5 uur ook wel prima. We zien wel. Maar ik ben blij als ik morgenavond voor de buis zit met fris en chips hahaha!!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: En, duowagen opgehaald? Scheelt inderdaad vast een hele hoop ruimte.
    Awh V uit bed gevallen :( Is hier ook een paar keer gebeurd en is inderdaad schrikken!

Ricmar: Vervelend dat je pijn in je gewrichten in je voet hebt? Heb je daar al vaker last van gehad?
    Hoe was het vandaag bij het CB?
    N liep al met 10,5 maand maar die hebben we nog heel lang op schoentjes met zachte zooltjes laten lopen. Ze verslijten wel aan de lopende band maar toen hij pas echt ruim 1,5 jaar was hebben we voor de eerste keer hardere zooltjes genomen. Voordat hij liep hadden we trouwens ook slofjes/schoentjes met een lekker zacht zooltje.

Afrola: R heeft nog voornamelijk oriënterende gesprekken met wat mensen maar nog niet echt voor een baan. Gelukkig is hem wel al het een en ander helder geworden.
    Wat een leuke behangetjes!

Pookie: Wat vreselijk voor je collega :( Ook nu ze ook haar wens helemaal op moet geven.

Loe: Bij mijn bleef mijn navel na de operaties ook lang gevoelig. Beterschap en hopelijk ben je snel weer de oude!

Salapio: Wij hebben bij N ook een hele tijd een matrasje langs het bed gehad.
    Fijn dat je weer goed gekeurd bent bij de vk. Hoe voel je je verder?
    Hoe gaat het met M op school? Is ze al een beetje gewend?

Hanna: :D die hannaman met zijn duplotrein :D Ik geef S groot gelijk :p
    Het klinkt erg positief dat het zo'n verschil is geweest met de bevalling van S, ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal.
    Geniet van je kraamweek, de relaxte Ole en laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp :) Ik had trouwens de foto op je fb gezien, wat een heerlijk mannetje joh!

Melisa: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Fijn zeg :) En over een maandje al, lekker snel.
    Hoe gaat het met N?

Djaar: Morgen laatste dagje, joehoe! Ik snap het helemaal als je morgenavond lekker op je bankje zit en he-le-maal niks meer moet :)

All: Vandaag op mijn 'oude' werk geweest. Daar had de directeur om gevraagd of ik dat nog wel wilde doen. Hij wil blijkbaar niet van me af want hij heeft voorgesteld om me op de klantenservice te zetten en iemand anders voor de outbound aan te nemen. Het enige wat dan wel is dat hij me voor nu, minder uren kan toezeggen maarrr.. dat dat wel uit gaat breiden in het aankomende jaar. Toch best positief alleen moest het uwv ook akkoord gaan en die doen natuurlijk weer moeilijk :( Het is zelfs zo dat als de baas niet zegt dat het gezamelijk besloten is dat het outbound werk niks voor mij is dat ik mijn ww kwijt kan raken omdat ik er dan zelf voor gekozen heb :x Gelukkig staat die directeur er wel positief tegenover om dat aan te geven dus hopelijk komt het toch nog wel goed. Pff wat een gedoe zeg :(

L had trouwens dinsdag op woensdagnacht weer een feestje.. v.a. een uur of 3 amper geslapen. Gelukkig heeft hij de afgelopen nacht wel weer goed geslapen.
    En N heeft het zo goed naar zijn zin bij de gastouder dat ik hem onderhand iedere keer huilend mee naar huis moet nemen ;) Gelukkig wel een goed teken uiteraard maar ik vind het zo sneu voor mezelf :):p:D

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Hanna, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Heerlijk, een snelle bevalling! Wat geweldig om te lezen dat het zo goed gaat zeg! Lekker genieten.

@ Mosa, ik zie net dat N al 6 maanden is.. Waar blijft de tijd!! Lijkt me leuk de ralpey methode, helemaal wanneer je ziet dat je meisje er dan ook plezier aan heeft.
    Oooh V uit bed gevallen... Hoop dat het eenmalig was!

@ Pookie, kippenvel.. Wat erg voor je collega.. Zoiets heb je geen woorden voor :( ..

@ Sterre, je hebt gelijk hoor met je werk.. Als je jezelf er niet lekker bij voelt dan blijf je er de hele tijd mee rond lopen.

@ Loe, heel veel beterschap gewenst!!!

@ Melisa, dat klinkt goed! Gefeliciteerd!

@ all, I heeft vandaag voor het eerst 55cc tot 60cc gedronken zonder dat we hem erg hoefden te "stimuleren". Voorheen stopte hij al na 30cc, maar hij moet toch echt meer drinken. Het laatste moeten we er dan nog nu ook nog wel in werken, maar dit geeft wel een heel goed gevoel dat het de goede kant op gaat. Hij moet nu nog 55 gram groeien en dan zit hij weer op zijn geboorte gewicht! (we hebben nu zelf een weegschaal :p) I heeft nu ook van die momentjes dat hij helder om zich heen kijkt, wat is dat toch een fijn gevoel.

We hebben wel rare dagen achter de rug ik heb zelfs een paar x gezegd dat hij terug moest en maar aan de sonde, want bij mij dronk hij steeds te weinig en hij viel al zo erg af. 't Is echt niet leuk om je babytje te moeten zien afzwakken ik zat hier steeds met zo'n rot gevoel.. Maar het komt nu allemaal goed gelukkig! En verder doet hij het ook goed met zijn temp al vanaf het begin en hij is niet heel lang erg geel geweest.
    I heeft wel heel veel krampen en poept elke voeding :( .

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Babyd fijn dat er nu een stijgende lijn in zit, het is idd niet leuk als je niet onbezorgd kan genieten.

Sterre fijn dater een oplossing komt voor je werk probleem en idd uwv kan soms zo zwart/wit alles bekijken.

V is gisten weer goedgekeurd op cb weegt daar nu 4525 en is 58,5 cm, hij mag omdat hij smorgens al snel weer honger heeft nu beginnen met rijstebloem door de fles, en dat ging goed vanmorgen.
    we doen eerst alleen de ontbijtfles en zn kan ik ook de late fles gaan indikken/aanvullen.

ander slecht nieuws, mijn vader moest gister weer voor hartkatheterisatie omdat hij bij inspanning toch klachten bleef houden, hij ligt nu weer op de ic, omdat tijdens de ingreep hij het erg benauwd kreeg.
    er is nu weer overleg met Groningen, of ze hem nog een keer dotteren of dat hij nu een omleiding krijgt en dan ook gelijk een nieuwe hartklep.
    Het is dus weer spannend...

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Djaar, nog maar een paar uurtjes :D
    Geniet vanavond maar goed van je televisieavondje met fris en chips ;)

Sterre, de duowagen is idd opgehaald, de vrouw die hem gekocht heeft is gastouder en ze was er erg blij mee. Wel ideaal zo, dat marktplaats. We hebben hem verkocht voor 10 euro minder dan dat we er zelf voor betaald hebben een paar maanden geleden :)

Een goed teken, dat je baas niet van je af wil :) Zou mooi zijn als er iets anders te regelen is, ik hoop dat het goed komt. En anders hoop ik dat je snel iets vindt waar je je wel helemaal op je plek voelt!

Wat fijn dat N het zo naar zijn zin heeft bij de gastouder, is een goed teken dat hij bijna niet naar huis wil :D

BabyD, wat fijn dat het nu toch echt de goede kant op lijkt te gaan met I, hopelijk kunnen jullie de goede lijn doorzetten :) Lijkt me idd vreselijk om je kindje zo zwak te zien en er moeilijk wat in te krijgen, maar ik hoop echt dat je dat nu snel achter je kunt laten! Kun je er wel van genieten, of overheersen de zorgen nog?

Volgens mij poepen bijna alle pasgeboren baby's bij iedere voeding, hier was dat in ieder geval bij beide meiden het geval. Wel sneu van de krampjes, maar die darmpjes krijgen ook zoveel te verduren natuurlijk.

En mijn kleine meid idd alweer ruim 6 maanden, de tijd gaat zo hard! Ook wel erg leuk, ze is nu al zo wijs en ze heeft al zoveel dingen door, maar ze mag van mij ook nog wel een tijdje klein blijven ;)

Ricmar, o jee, dat is schrikken van je vader zeg :( Ik hoop dat ze snel een goed plan van aanpak hebben voor hem en dat hij er binnenkort echt van af is!

Ik neem aan dat je bedoelt dat V nu 5425 gram weegt, dat staat tenminste onder je banner? Flink aangekomen dan, doet hij goed :)

Ik wil absoluut niet betweterig overkomen, maar rijstebloem valt onder bijvoeding en met amper 3 maanden lijkt me dat persoonlijk best aan de vroege kant. Ik ben daar in ieder geval een beetje huiverig voor vanwege de darmpjes die nog verder moeten rijpen (en eventueel een vergrote kans op allergieën). Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik wilde het toch even noemen :)

Hanna, hoe gaat het nu? Hebben jullie een lieve kraamhulp? En wil je een foto plaatsen als je een keertje tijd hebt?

Dat geldt natuurlijk ook voor jou BabyD ;)

Melisa, hoe is het nu met N??

Pookie, weer lekker aan het dansen vanochtend?

All, mijn vader heeft een grote uitvalplankje gemaakt voor V's bed, dus ze kan er nu gelukkig ook echt niet meer uitvallen. Misschien was het een eenmalig iets, maar wel fijn dat we nu weten dat het sowieso niet kan.

Ze is nu weer op de PSZ, en vanochtend moest ze helaas wel flink huilen met het afscheid nemen :( De leidsters (en Salapio ;)) zeiden dat dat vaak voorkomt, eerst is alles nieuw en als ze een beetje bekend zijn vinden ze het toch even minder leuk. Maar toen ik bij mijn fiets kwam en langs het lokaal fietste was alles gelukkig weer goed en ik heb net even gebeld en ze had het nu heel erg naar haar zin. Maar echt niet leuk om dan weg te moeten gaan ;)
    Nu slaapt N dus ik heb echt even tijd voor mezelf, best lekker :)

Fijne dag allemaal!

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    :x Kijk ik naar mijn mail, heb ik een mailtje dat de paarse laarsjes die ik besteld had voor V ineens niet meer leverbaar zijn :x Balen, ze leken me zo leuk! Ik had gehoopt dat ze vandaag zouden komen ;) Nou ja, dan maar weer op zoek naar andere laarsjes.

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Mosa we weten dat het vroeg is voor de rijstebloem maar het is met de arts overlegt, V kreeg om 8 uur smorgens de fles en had na 2,5 uur al weer gierende honger.
    rijstebloem zit niks in qua allergieën, verder mogen we V geen bijvoeding geven tot 6 maand ivm de KMA, dus hij zal het er ook mee moeten doen.
    En in Afrika krijgen alle kindjes al snel na de geboorte rijstebloem en jaren geleden was het in Nederland ook zeer gebruikelijk, ze noemen het niets voor niets Oma's trukendoos...
    Maar je mening geven is altijd goed hoor, ik wilde er zelf ook nog niets mee, maar ja als je ziet dat je kereltje echt honger heeft... moet je wat

en idd gewicht in onderschrift is de juiste...

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ricmar: wat spannend van je vader, hopelijk nemen ze de juiste beslissing!

Sterre: ik begrijp dat je het toch nog gaat proberen bij je werkgever?

BabyD: hopelijk is I. snel een sterke jongen. Ik snap dat het je wat doet als je kindje niet helemaal gezond is. Met N. hebben we ook flink getobt in het begin.

Mosa: wat een schoenendrama haha.

Met N. gaat het weer de goede kant op. Hij speelt weer, eet en drinkt goed. En 's nachts slaapt ie weer door! Dus we komen er wel. Nu begon alleen C. vanmorgen met veel hoesten etc. Ze blijven elkaar denk ik aansteken?

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek

Wij gaven Y ook al snel rijstebloem. Johannesbroodpitmeel is het lternatief maar ook niet best voor allrgien.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    BabyD: Fijn dat het de goede kant opgaat met I :) Wel zielig dat hij veel krampjes heeft. L had dat ook en poepte onderhand bij iedere luier. Ik werd er zelf een beetje gek van hihi :) Ik merk nu nog steeds dat we met eten e.d. voorzichtig moeten zijn bij hem. Maar I is natuurlijk ook te vroeg geboren dus misschien ligt het ook daar nog aan?

Ricmar: Het uwv kan inderdaad behoorlijk zwart/wit denken ;) Ik snap wel dat ze me uit de ww willen hebben maar echt meedenken doen ze ook niet.
    Hopelijk gaat de rijstebloem helpen bij jullie, hier hielp het niks helaas. Ik ben er toen ook maar heel snel weer vanaf gestapt.
    Wat een slecht nieuws van je vader :( Wanneer krijgen jullie meer te horen?

Mosa: Inderdaad erg fijn dat mp. Ik ben er ook al een hele hoop op kwijt geraakt en natuurlijk veel op gekocht. En E10,- verschil is een mooie deal.
    Fijn dat je vader een groter plankje heeft gemaakt! Handig hoor, zo'n vader :)
    Awh wat zielig dat V moest huilen :( Gelukkig zag je daarna dat het alweer goed ging. Dan was ze zeker ook weer erg blij dat je haar weer kwam halen?
    Balen van die laarsjes zeg :(

Melisa: Dat is nog even afwachten bij deze werkgever. Ik had gehoopt inmiddels al wat gehoord te hebben maar ik weet dat hij het heel druk heeft dus het is toch nog even afwachten.
    Balen zeg dat C het nu weer te pakken lijkt te hebben :(

Pookie: Mooie stijging in je temp! Denk je dat je ei geweest is?

All: Ondanks dat ik pas 3 weken aan het werk was vond ik het toch best weer een beetje maf om weer volledig een dag thuis te zijn. Maar wel weer genoten hoor van m'n mannen :) Vanmorgen lekker gewandeld in het heerlijke 'winter'zonnetje. N helemaal gelukkig. Die vind dat zo heerlijk, wandelen. Wat dat betreft is het wel gemakkelijk, wij hebben geen duowagen of plankje nodig. Hij ging ook een heel verhaal opsteken over 'de brommer' tegen iemand die op de bus stond te wachten hihi :):p L had even liggen tukken maar ook veel rond gekeken. Hij is trouwens bijna aan het draaien, het scheelt echt nog maar een klein stukje. Z'n hoofd is volgens mij nog wat te zwaar haha.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa: mooie deal op mp, zo zijn wij de box kwijt geraakt voor 7.50 minder dan wij er voor hebben betaald haha. En ik heb ooit een broekje van vingino met winst verkocht?!

Deel Deze Pagina