Loe: Héééél veel suc6 vandaag!!! BabyD: Vervelend dat die vrouw bij het cb zo is Ik zou het rustig aan doen met I en zijn voedingen. Als hij daar nu nog behoefte aan heeft gewoon lekker even zo laten. Of wil je hem zelf graag naar 7 voedingen? Drinkt hij verder wel goed dan? All: Ik had nog niet verteld dat ik al weken met flinke buikpijnen loop. Veel diaree (sorry) en héél erg moe. Ik verlies ook gewicht. Vorige week ben ik ervoor naar de ha geweest en gister heb ik allerlei potjes (lekker genant) ingeleverd en bloed geprikt. Ik ga ervan uit dat er niks uitkomt.. het zal de stress wel zijn Gister ook weer ruzie gehad met R. Ik zal jullie er niet mee vermoeien maar het komt me de neus uit hoe hij reageert op alles
Ben er erg blij mee. Wel goed letten op de rits, die van ons is niet zo best. Valt denk ik normaal? Volgens mij heeft T een 86 aan nu ... Dat past nu echt precies, 92 is iets aan de grote kant, maar als ik nu die jas zou kopen dan zou ik denk ik een 92 aanschaffen ...
Mosa, bij eczeem is het heel moeilijk vast te stellen wat de oorzaak is. Het gaat vrijwel altijd om een allergische reactie, maar dat kan ook een reactie zijn op stress of weersverandering. Zeker met het droge, koude weer en verwarming op hoog is dat een voedingsbodem voor eczeem (M zit weer flink onder helaas). Sterre, he bah wat naar. R zeker onder veel stress en dan zo reageren, tja logisch, maar niet als je 'slachtoffer' bent . Dikke knuf. Hopelijk keert het tij snel voor jullie! BabyD, ik zou lekker die 8 voedingen blijven geven hoor, Hij is nog zo klein en mini!
Loe, als het goed is, is het al achter de rug...hopelijk is het goed gegaan! BabyD, wij hebben vooral N heel erg op verzoek gevoed, ook met flesvoeding. Ik vond dat zelf prettiger dan per sé dan en dan een fles van zoveel ml. Maar evengoed vervelend, zo'n vrouw bij het CB. Ik ben hier heel tevreden over het CB, en dat is toch wel fijn als je vragen hebt. Sterre, wat ontzettend vervelend van die buikpijnen In jouw geval zou het idd heel goed van stress kunnen komen, maar wel goed dat je het even laat checken. En ruzie met R Heel begrijpelijk dat de hele situatie invloed heeft op jullie relatie, maar echt niet leuk. Hopelijk hebben jullie het wel kunnen uitpraten. Als je me wilt pb-en ofzo, dan mag dat altijd hè?! Salapio, daar zeg je wat, eczeem door het weer in combinatie met de verwarming. Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar we weten niet zeker of het eczeem is. Maar we wilden deze week gaan beginnen met aardappels en wat andere nieuwe dingen, dus ik wil sowieso weten of dat sowieso kan of dat we nu beter even heel rustig aan kunnen doen met nieuw eten introduceren. Ik moet er weer vandoor, fijne dag!
Mosa, je zou sowieso cetomacrogol met 10% vaseline kunnen halen bij de apo (zonder recept verkrijgbaar), dat is neutrale en hele vette crème. Lekker voor droge huid . En idd daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden bij het bijvoeden
Even stiekem berichtje vanaf werk . Trek het even niet, maar moet eigenlijk nog een uur . Misschien vast gaan en van de week inhalen... Nog 20 minuten dubben want dan zou ik de volgende trein naar huis kunnen halen (5 min in de trein)... Vanochtend drama gehad met J. Moest haar naar het KDV brengen. In de wijk hebben zoveel mensen de stoep sneeuwvrij gemaakt dat er niet meer te sleeen is. Buiten de wijk naar KDV en naar werk ligt weer te veel sneeuw dat ik dat aandurf met de fiets. Dus besloot ik te lopen. Maar daar was J het niet mee eens . Halverwege kreeg ze koude handjes en begon ze hysterisch te huilen en ging midden op de weg liggen en wilde geen stap meer verzetten. Maar haar dragen is voor mij eigenlijk veels te ver. Daar kwam het uiteindelijk wel op neer en de enige optie was haar over de schouder te leggen zodat ze niet op mijn buik hangt. Daar was ze het uiteraard ook niet mee eens. Poe poe, dat doen we dus niet nog een keer op deze manier. Op het KDV was ik nog een kwartier bezig om haar wat rustiger te krijgen voordat de juf daar het kon overnemen, zodat ik in elk geval de volgende trein kon halen. Op het moment kon ik wel meejanken en de hele ochtend heb ik al zo'n gevoel van had ik maar... De beste optie was echter de auto en die was al lang en breed weg met T . Zo nu heb ik het even van mij afgeschreven en ik ga zo lekker naar huis. Van de week is nog veel meer tijd om te werken . Ik luister even naar mijn lijf! Verder zag ik nogmeer mooie sneeuw foto's en kindjes voorbij komen . @ Sterre, hele dikke knuf. Jullie situatie is ook zo moeilijk, vind het echt heel naar voor jullie! Heel veel sterkte! @ Loe, hopelijk is alles goed gegaan vandaag
Afrola, je bent nu vast lekker naar huis Fijn he de peuterpubertijd. Loe: hopelijk is alles goed gegaan vandaag! Sterre: wat vervelend dat je je zo ellendig voelt, je baan het niet is geworden, en R. ook niet echt meehelpt. Hopelijk komen jullie snel in positievere tijden. All: hier gaat het met de kindjes super. Ze kunnen zo heerlijk samen spelen, dat ik er geen omkijken naar heb af en toe Met mijn nieuwe baan is het nog steeds ellende. Zet ik alle dagen bij de oppas om om op dinsdag te kunnen werken, verlangen ze nu toch dat ik meer dagen met mijn collega aanwezig ben, kan ik weer alles om gaan zetten. Daarnaast mailen mijn huidige manager en mijn nieuwe manager steeds met elkaar om te overleggen waar ik moet werken en per wanneer. Beiden willen me hebben. Ik heb nu gezegd dat ik dan maar beslis, want ik ben geen pingpongbal! Heb echt al flink wat tranen gelaten, maar hopelijk gaat het per 1 maart veel beter.
Zo dat is achter de rug. Wat een onderneming zeg haleluja. Om 6.15 eruit (die tijd kennen wij echt niet hier), en ik heb elk uur wel gezien op de klok vannacht want C. en ik zijn ook nog steeds errug verkouden. L. kreeg net weer een hoest en had groene soepogen, dus heb hem eventje schoongewassen en maar geen temp genomen want die amandel moest er echt uit. Zes kindjes in totaal in de kamer, 1 van L.'s leeftijd en vier tussen 4-7. We moesten anderhalf uur wachten totdat de kno arts begon. Vind wel dat je dan erg vroeg aanwezig moet zijn hoor, echt. Pfff. In 40 minuten zijn alle kinderen aan de beurt geweest, het ging razendsnel. L. ging er redelijk rustig in, maar ik hoorde hem schreeuwen toen hij eruit kwam. Zielig hoor. Hij klaarde wel snel weer op gelukkig, met af en toe een overstrekkings-bui met zielig huilen. En dan legde hij zich weer neer op mijn schouder. Zielepiet. Hij kreeg trouwens 500mg (!) paracetamol van tevoren, ik vond dat best veel. Jullie? Helaas, het kindje naast hem moetst zo huilen en schreeuwen dat L. wel een beetje mee ging doen. Uiteindelijk was het zo: na anderhalf uur sliepen alle kinderen, behalve......... L. Die hing op zijn knieeen en ellebogen over de achterkant van het bed om alles in de gaten te houden en zorgde dat hij niets miste van wat er gebeurde in de kamer haha. Geweldig. Hij slaapt nu nog steeds sinds we thuis waren. Ik laat m maar lekker liggen. Mag vandaag alleen koud vloeibaar eten, morgen weer normaal. Hopelijk heeft hij na zijn slaapje niet veel last meer. De neusamandel bleek vergroot en ontstoken dus hopelijk gaat deze ingreep goed helpen. Afrola, wat een mooie buik heb je! En wat een narigheid zeg, toen ik je verhaal las met J., zag ik het echt zo voor me. Vreselijk. Knuffel, dat moet echt moeilijk geweest zijn. Nu lekker voor jezelf zorgen. Salapio, thanx. Eh, ik denk dat L. wel een 92 aan zou kunnen dan. Echt leuk jasje, staat T. ook erg goed! Mosa, eczeem...........misschien. L. heeft het door combinatie toch wel van het weer hoor, ik zelf ook. Doordat je al een droge huid hebt, is het de druppel zeg maar bij kou. Allergieen spelen inderdaad ook wel een rol, maar welke kom je eigenlijk bijna nooit achter, tenzij het heel duidelijk is. Cetam.grol creme hebben we ook gehad, koelzalf met vaseline en nog een andere. Ik onderhoud nu zijn huid met Eucerin omega 12% creme, ene gewone heerlijk vette maar ook hydraterende creme zonder medische dingetjes voor ook zuigelingen met atopisch eczeem. Sterre, dikke knuffel meid. Wat een rottijd hebben jullie. Wou dat ik je kon helpen! BabyD, wat balen van zo'n cb. Wij hebbenhier ook zoiets. Ga er niet graag heen, maar ja. Soms moet het. Ben er ook niet echt open. Wij hadden natuurlijk ook een kinderarts waar we vragen aan konden stellen, dus dat scheelde wel. All, omdat L. nog steeds niet gaat staan (hij kan het wel met hulp en kan zelfs met hulp traplopen haha), en ook geen enkel initiatief daartoe toont, heb ik van de week een consult aangevraagd bij de kinderfysio om te kijken of er misschien iets is wat hem tegenhoudt. Toen ik dat verteld trouwens op het kdv gisteren, kreeg ik meteen te horen: nee joh, niet nodig hij maakt het zich echt gewoon makkelijk. Hij is zo goed in zijn fijne en grove motoriek en hij kruipt zo ontzettend goed (ze vonden hem beter in zijn motoriek dat sommige kindjes die wel liepen) dat zij zich totaal geen zorgen maakt. Wel erg fijn om te horen. Zul je zien, gaat hij over vijf dagen staan en hup, loopt zo weg haha. (zou ik niet erg vinden met zijn 86 cm en 13.5 kilo......
Dat is idd fijn om te horen Loe, maar ook slim om toch even met fysio te overleggen! En wat een lekker ding ... alles in de gaten houden Melisa, wat onwijs vervelend van dat gedoe op je werk ... lief dat N en C zo leuk samen kunne nspelen.
Oef ... Loe ... realiseer me nu pas dat L en M ongeveer even zwaar zijn (maar T zal ook al langzaamaan inlopen op zn zus hoor)
jahaaaa............... en............. besef je daarbij dat ik 'dat' zwaargewicht nog elke dag hoooooooooooooooooooooonderden keren moet tillen........... heb meelij......
Salapio: Wat zielig dat M weer onder zit Het kindje van onze gastouder heeft het ook en die jeukt zich rot. Zo zielig om te zien. Oja fijn dat je weer door de apk gekomen bent Ik ben erg benieuwd of dit kereltje ook zo netjes op tijd gaat komen. Of je laat M gewoon van te voren weer zeggen dat de baby moet komen Mosa: Thanx Ik vroeg me trouwens nog af hoe het nu met je schoonvader is (of heb ik wat gemist?) En met de kat? 40 graden is wel erg hoog zeg Afrola: Oei wat een rotsituatie vanmorgen met J Maar goed dat je naar je lijf luistert hoor! Lekker naar huis en morgen (of overmorgen) weer een dag Melisa: Wat een gedoe op je werk zeg Goed dat je er even tussen bent gaan zitten. Jeetje zeg, je bent inderdaad geen pingpongbal Heerlijk zeg dat de kindjes zo lekker samen spelen. Ik merk nu ook af en toe als L wat begint te mopperen dat N hem even afleidt. De lach die bij L dan van zijn gezichtje afstraalt is prachtig Maar jouw N gaat ook snel, al bijna 10 maanden weer! Loe: 6.15u is ook geen tijd zeg Dan gaat hier wel zo ongeveer de eerste fles erin maar daarna is het nog lekker kroelen en snoezen tot N wakker wordt Klinkt wel als lopende band werk die amandeltjes.. 6 kindjes in 40 minuten Lijkt me vreselijk als je je kind hoort huilen na zo'n ingreep, brrr. Als het jou gerust stelt als met hem even een keertje naar de kinderfysio gaat moet je dat gewoon doen. Al ken ik hier ook meerdere kindjes die pas heel laat gingen lopen. Neefje L ging ook pas met 18 maanden stappen. Heb meelij All: Pff (fx100.000) Net toch even goed nieuws gehad, ik verlies niet mijn ww!!!! Is dat even een opluchting zeg. Anders hadden we best een probleem gehad. Jeetje.. ben ik even blij.. Nu weer verder met solliciteren en hopelijk vind ik snel iets leuks! Gister bij het bloedprikken wilde N trouwens ook wel even geprikt worden haha. Ik moest de mannen meenemen en N werd wel wat afgeleid met een kleurplaat maar kwam er toch met zijn grote neus bij staan. Ik maar even uitgelegd wat er gebeurde, stroop hij ineens zijn mouw op en zegt 'N ook prikken' Nee jongen, kies jij maar even een leuke kleurplaat uit voor mama L is nu aan het rollen maar als hij op zijn buik ligt weet hij ineens niet meer hoe hij weer terug komt, lekker handig. Maar N helpt hem wel even.. die mikt em zo terug Hebben de mama's met 2 kindjes er trouwens ook zo'n 'last' van dat de een de ander niet met rust kan laten? N wilt af en toe wat té graag L zijn aandacht en gaat dan dus ook gerust bovenop hem liggen
Sterre, joepie wat een fijn nieuws, dat geeft toch weer wat (x100.000) rust! En hier ook, zeker in het begin, dat kleine T werd 'gesmodderd' door zn grote zus. Nu nog wel hoor: happa in de houtgreep en maar 'lekker' knuffelen ... Maar T kan zich natuurlijk steeds beter verweren *** Sjeez ... buurman belt net aan ... bij hen ingebroken ... en ik dacht nog ... wat zijn ze weer hard aan het beuken met de schuifpui. Toen wel nog even gekeken, maar zag niets (maar ben niet naar buiten gegaan ... kouvrees ). Voel me nu wel een beetje schuldig ...
Sterre: niet zeggen van N haha. Ik vind het al zo snel gaan. Vandaag probeerde hij gewoon te gaan staan. Loe: fijn dat de ingreep niet voor niets is geweest. Je zult zien dat L. er van op zal knappen! Mijn werk: heb net maar eens gebeld naar mijn nieuwe manager. Die wist weer niets van wisselen van dagen, dus ik blijf lekker ma-di-woe werken. Mooier kan niet . Ben best trots op mezelf dat ik zo goed voor mezelf op kan komen in dit geval.
@salapio; wat naar dat er is ingebroken bij de buren. Maar niet schuldig voelen hoor. Jij kon toch niets zien en er iets aan doen, zeker niet als het overdag was. @sterrre; fijn dat je je WW behoud. Wel naar dat de situatie van het moment zoveel weerslag heeft op je gezondheid en relatie. Dikke knuf. @loe; Ik heb melij hoor 13, 5 kg...................... Y weegt er 11 en dat wordt al zwaar! @afrola; oei, wat een nare situatie met J. Ik hoop dat je vandaag lekker op tijd naar huis bent gegaan. Kan J het nog even goedmaken met je Zo, wij gaan vanavond weer eens uit. Concertje van St.ing in de bierhal in A .da.m Gaat vast mooi worden.