Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Kindjes zijn weer stil. Een in haar bedje en een in zijn box hier beneden :)
    Hopelijk een iets betere nacgt dan afelopen nacht. Hij was steeds ver voor de flestijd al wakker.... Ben er denk ik wel 10 keer uitgeweest...
    Gelukkig mcht S naar mijn ouders dus heb ik vanmiddag een tukkie met O meegedaan.

Pookie, veel plezier vanavond!

Sterre, fijn dat je je ww uitkering behoudt! Dat zal een pak van je hart zijn geweest toen je dit hoorde.

S weegt nu 13,2 kilo op onze weegschaal. Ik ga haar even wegen als ik met O naar het cb ga. Morgen komen ze kennis maken en krijg ik te horen wanneer ik met hem mag. Ben benieuwd!

Afrole, oei een echte peuterpuberaanval.... Dat is nooit leuk en komt altijd op een rotmoment.
    Hoop dat je lekker bent bijgekomen!

Loe, ahhh arme L! Gelukkig zijn jullie er nu vanaf en ik hoop dat hij snel herstelt!

Fijne avond allemaal!

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Salapio: Haha ja hier word L ook regelmatig even in een knuffel-houd-greep genomen.. vind tie niet so leuk hihi :):p
    Wat kloterig zeg dat er bij de buren in is gebroken :( Je niet schuldig voelen hoor!

Melisa: Oh haha ik zeg niks meer :D :$ Staan! Dat is een vlotte!
    Goed van je dat je voor jezelf op bent gekomen, voelt goed he ;):)

Pookie: Gaaf joh, héél veel plezier!!!
    Zag ik nu toch een eitje in je kaart.. ik duim voor je!!!

Hanna: He getver wat een nacht :( Gelukkig heb je bij kunnen tukken vanmiddag.
    Had jij trouwens je bevallingsverhaal al geplaatst? Ik ben erg benieuwd namelijk :p

3. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Even snel maar Sterre kan ik jou smssen als er hier wat te melden is?

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Djaar: krijg je de kriebels? :) Het schiet ook al heel hard op nu he!

5. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Ben er weer.
    @melissa, wat heet kriebels maar het kan zomaar natuurlijk en dan wil ik jullie wel update. Maar ik heb al tijdje het gevoel dat hij eerder komt. Verlies nu makkelijk melk en dan echt geel en niet waterig. Voel af en toe wat steken die ik eerder bij menstruatie plaats dus al met al .......

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Djaar: Ik heb je gepbt :) Spannend hoor, ik ben erg benieuwd wanneer hij komt. Zijn jullie er klaar voor met alle drukte rondom werk/camping?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zo, dat is makkelijk bijlezen zo :)

Hier weinig te melden. Alleen heel rot geslapen.. leek wel of ik restless legs had.. pff wat irritant was dat zeg. Nou ja, vanmorgen toch nog redelijk fit na amper 5 uurtjes slaap en goed kunnen werken bij mijn woensdagochtend baantje :)
    Nu een beetje het huis aan kant maken want vanavond komt de pastoor langs i.v.m doop L. Gelukkig is het een leuke en ruimdenkende man. Ik = niet katholiek en dopen op zaterdag haha.

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Jeetje sterre, de enige tot nu toe vandaag.
    Succes met meneer pastoor

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn bevallingsverhaal af.

Dus bij deze:

Bevallingsverhaal van Ole

Op donderdag 19 januari had ik een afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
    Dit om het eventuele inleiden van de bevalling te bespreken.
    Het was een goed gesprek en het bleek dat ik al 2-3 centimeter ontsluiting had.
    Ik ben gestript en de gynaecoloog gaf me een goede kans dat het nu op gang zou komen.
    Zou dit niet het geval zijn dan mochten we ons op dinsdag 24 januari melden in het ziekenhuis en zou ik worden ingeleid.

Het strippen veroorzaakte wel wat activiteit, maar het zette niet door.
    Dinsdagmorgen om 3.00 uur braken mijn vliezen. Had de baby gewacht op deze datum om toch nog spontaan te komen?
    Wij waren er in ieder geval klaar voor. De maandag hebben we samen het hele huis nog schoongemaakt J

Om half 8 brachten we Svinthe bij mijn ouders. Ze voelde wel dat er wat aan de hand was en was een beetje huilerig. We hebben haar een babyspeen gegeven die ze straks aan de baby zou mogen geven.

Om 8 uur waren we in het ziekenhuis en kregen we een verloskamer toegewezen.
    Een andere kamer dan bij Svinthe en daar was ik wel blij om. Misschien ging het in deze kamer allemaal wat sneller en beter?

Om half 9 werd ik aan een apparaat gelegd die mijn weeën registreerde en ook één voor de hartslag van de baby.
    De verloskundige van het ziekenhuis kwam kennis maken, Jolanda en ook de verpleegkundige kwam langs, Monica.
    Mijn weeën kwamen wel op gang, maar niet snel genoeg naar de zin van Jolanda.
    Om 10 uur besloten ze om een infuus aan te brengen, mijn worst nightmare !!!
    Michel was echt een steun. Hij heeft mei n de houtgreep genomen en op me ingepraat. Echt rustig werd ik niet helaas, uiteindelijk zat het ding in mijn hand…… Brrrrrr!!!

Ook met die weeënopwekkers ging het nog niet echt snel en heb ik nog menig woordje weggelegd bij Wordfeud op de Ipad. Michel had wifi geregeld J
    Michel was ook druk bezig op internet, oa op Facebook en heeft bij bol.com nog de grootste duplotreinvoor zijn zoontje besteld die er te krijgen was hihi.
    De weeën waren nog goed te doen.

Langzaamaan werd het infuus opgeschroefd en om 12 uur werd ik weer getoucheerd.
    6 centimeter al! Volgens het boekje zei de verloskundige!
    Vanaf toen werd het niet leuk. De weeën werden heel sterk en ik merkte dat ik het verloor.
    Ietwat paniekerig ook. Om half 1 heeft Michel de verloskundige er weer bij gehaald en ik heb geroepen om pijnstilling. Dit ging ik niet nog 4 cm volhouden. Ze zouden het gaan overleggen en uiteindelijk werd er besloten dat ze iets gingen maken om in mijn infuus te doen.
    Intussen waren de weeën echt niet meer te doen en heb ik Michels hand tot moes geknepen.
    Wat een gedoe zo’n bevalling!

Om kwart voor 1 vroeg Michel of ze nog even wilden voelen hoe ver het stond. Helaas wilden ze dat niet doen omdat het nog maar drie kwartier geleden was….
    Weer een kwartier hele nare weeën verder kwamen ze met de pijnbestrijding binnenwandelen. Ik hield het niet meer en had echt persdrang. Dit meldde ik ook.
    Jolanda ging voor de zekerheid toch maar voelen hoever het al was en tot ieders verbazing had ik toen 10 centimeter ontsluiting! Hoera, ik was er bijna vanaf.
    Bij de volgende wee zou ik mogen meepersen en het leek heel lang te duren voordat die ook daadwerkelijk kwam.
    Ik ben er goed voor gaan liggen. Dit was waar het bij Svinthe misging en dat wilde ik natuurlijk niet.
    Ik zette alles op alles en binnen twee persweeën werd onze kleine lieve Ole geboren!
    En niet alleen het hoofdje, de rest glibberde er gewoon achteraan, zoals het hoort.
    Wat was ik blij zeg!
    Mijn eerste reactie: Tegen Michel aan kruipen en zeggen: Oh ik ben zo opgelucht :D:D

Net toen ik bevallen was kwam de gynaecoloog binnen. Ze was wel opgeroepen, maar dus te laat.
    Daar komt spuit elf zeiden Jolanda en Monica. :D

Ole deed het gelijk erg goed. Hij heeft heerlijk lekker lang bij me gekroeld. Hij heeft de hele tijd liggen duimen. Zo schattig om te zien!

Welkom lieve kleine Ole, wat heel erg fijn dat je er bent!!!!

Na de bevalling kwam Wieja als eerste op bezoek. Om 14 uur was ze er al samen met Sofie.
    Opa Jan, oma Ada, Els en Annelies zijn ook snel komen kijken.
    En om 15 uur kwamen ook oma Wies en opa Jan samen met grote zus Svinthe kijken.
    Svinthe vond de stethoscoop en de kruk waar ze op kon klimmen veel interessanter dan haar nieuwe broertje haha!
    Ze heeft nog wel de speen gegeven aan haar broertje.

Na al het bezoek mocht ik heerlijk onder de douche. Michel is meegegaan om te kijken of alles goed ging en ik niet flauw zou vallen o.i.d. Het ging gelukkig goed. Michel had uit de vluchtkoffer een pak Balisto’s meegenomen en die hebben we daar heerlijk opgegeten. Ik had al een tijd niks gegeten en nu toch wel trek!
    Na het douchen zijn we naar een zaal gebracht en Ole werd nog een keer getemperatuurd. Gelukkig was dat goed, want we wilden graag naar huis. Ook moest hij nog uit een flesje drinken. 10 cc was zo op. Kleine kanjer!
    Tijd om naar huis te gaan. Om half 7 reden we weg op weg naar Middelharnis met onze kleine Ole achterin in de maxi cosi. Wat een rijkdom!
    Thuis aangekomen waren Erwin en Isabel er om ons te verwelkomen en ben ik na een kopje thee beneden lekker naar boven gegaan om in bed bij te komen van dit grote avontuur.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    zo heb ik op deze rustige dag op het forum nog voor aardig wat leesvoer gezorgd hihi

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanna, ik krijg er tranen van in mijn ogen, wat een mooie bevalling en supergoed gedaan. Niet gek dat je het niet meer trok en eigenlijk heel slecht dat ze niet hebben geluisterd (in eerste instantie al) naar jouw verzoek om toch even te toucheren. Juist het 'niet meer trekken' is vaak een indicatie dat het tijd is, aldus mijn vk's en de yoga-juf én mijn ervaring ;) ... Heel fijn en mooi dat jullie dit ook echt samen hebben gedaan, volgens mij heb je een hele lieve en goeie vent :)

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna: wat een fijne bevalling!

Sterre: hoe was het met meneer pastoor?

All: n. heeft weer eens koorts, en een knalrode wang :) Dus tandje nummer 3 zal er wel aankomen.
    Gisteren lekker bij mijn zus geweest, en heerlijk op het ijs vertoeft met de kids. Jammer hoor, dat ze een uur rijden weg woont. Vannacht maar tot 4 uur geslapen, omdat C. aan het spoken ging... en N. slaapt al dagen tot half 8! Ze spreken het vast af :)

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    mijn twee kanjers:

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pookie: Hoe was s.ting?

Hanna: Wat een mooi verhaal! Echt goed gedaan hoor, ik ben trots op je :p:D Het echt niet meer trekken herken ik wel ja.. net wat salapio al zei, toen was het bij mij ook hoogste tijd haha :)
    Wat een super lieve foto! wat een knapperds :)

Melisa: Jammer he als je familie zo ver weg woont :( Ik mis het hier ook wel vaker en nu met de kindjes erbij steeds meer. Mijn vader mist gewoon heel veel van ze en dat vind ik erg jammer.
    Wat lekker dat N nu zo slaapt. Balen zeg dat C het stokje dan overneemt ;)

All: Het nichtje van R is vanmiddag even bezoek geweest. Ze wilde graag schaatsen en heeft die van mij even geleend omdat ze er zelf geen heeft. Ze werkt op een kdv en gaat zo leuk om met kindjes. N kwam ook gelijk helemaal los en had dikke pret met haar :) Normaal moet hij eerst even de kat uit de boom kijken.

Wij hebben sindskort een j.umbo hier in het dorp (kwam ook langs op de reclame, best geinig) en N heeft er al 3 ballonnen van meegenomen. Alleen gele ballonnen hier en L vermaakt zich er ook prima mee :)

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Sterre, heb je inmiddels al meer uitslagen gehad van de huisarts?

Wat een goed nieuws van de ww, geeft je iets meer lucht lijkt me :)

Hoe was het gisteren met de pastoor?

Salapio, het CB kwam met precies hetzelfde als jij, dus we hebben nu vaseline-cetomacrogol. Het plekje is nu in ieder geval al minder ruw, alleen nog een beetje rood :)

Oeh, ingebroken bij de buren, wat een eng idee!

Afrola, poeh, wat een drama pas met J, wat zal dat zwaar geweest zijn voor je ;) Hopelijk was het een eenmalig iets!

Melisa, wat vervelend toch, die onduidelijkheid op je werk telkens! Ik lees nu dat het allemaal goed uitgepakt heeft voor je, wat fijn!

Wel erg fijn dat het zo goed gaat met je kindjes :)

Loe, hoe is het nu met L? En zo te lezen goed dat ze de amandel eruit hebben gehaald!

Ik heb natuurlijk in een ander topic over de kinderfysio gelezen, lijkt me wel een goed idee. Maar wel fijn dat je in ieder geval op het KDV gerustgesteld bent! Komt vast wel goed met jullie beer :)

Pookie, hoe was Sting? Je FF-kruis is verzet zie ik, toch denk ik dat je eisprong een paar dagen eerder was, wat denk je zelf?

Djaar, ik ben benieuwd wanneer je zult gaan bevallen :) In ieder geval alvast heel veel succes!!

Hanna, wat een fijne bevalling had je, voor zoiets fijn kan zijn natuurlijk ;) Je hebt het ook heel goed gegaan, stoer hoor!
    En hier ook herkenbaar, het gevoel het niet meer aan te kunnen en dan volledige ontsluiting hebben (en dan in 20 minuten van de bank beneden naar het bed boven lopen :)).
    Wie weet wil je uiteindelijk ook nog wel een 3e kindje :p

Wat een ontzettend lieve foto! Wat lijkt S dan ineens groot hè?! Apart om luiers te verschonen bij een klein kontje en een 'grote' kont hè? Dat vond ik zo apart in het begin :D

16. Loe

Loe Niet meer actief

Hanna, wat een super leuke foto!

17. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo even reageren voor wee naar peuterdans gaan.
    Het concert was heel goed al was het begin het best en zakte het daarna wat in ( vooral in tempo:) )

FF, ik denk dat mijn ei inderdaad eerder was. Ik ben alleen bang dat het niet helemaal goed is gegaan. Mijn buik was enorm op gezet en voelde als een grote waterballon. Ik heb mij voorgenomen vandaag maar naar het ZH te bellen. Vorig jaar zei de gyn dat als de klachten rond de eisprong bleven ik terug moest komen.

@hanna; wat een mooie bevalling en wat een leuk stel op de foto;)

@melisa; lekker genoten van ijspret. En het gaat alweer hard met tandjes bij N.

@rest; hoe ver zijn jullie eigenlijk met zindelijksheidstraining? Y geeft al een tijdje niet meer aan dat ze op het potje of op de wc wilt. Maar als wij haar erop zetten (vaste tijden) komt er altijd wel een plas. Ook wilt ze alleen maar de Bob de bouwer easy up luiers aan;) Gelukkig vind ze de AH of Etos variant ook OK.

@salapio; jeetje wat schiet het bij jou ook alweer op. Het is alweer bijna maart:$:$:$ Wanneer mag je met verlof?

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Pookie: ik denk dat je ei al rond dag 20 is geweest. En als je de mogelijkheid hebt om weer naar de gyn te gaan, zou ik er zeker gebruik van maken.
    Zindelijkheid: C. doet al bijna een jaar af en toe een plas op het potje als we haar er op zetten. Verder kwam ze niet, maar nu betrap ik haar er af en toe op dat ze aangeeft dat ze moet plassen. Dus ik denk dat het vanzelf wel komt als ze er klaar voor zijn.

19. Loe

Loe Niet meer actief

Mooi kaartje pookie. denk ook ei bij dag 20. Zou ook gyn bellen hoor, even check up kan nooit kwaad.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Ik heb toevallig net even de ha gebeld en mijn ijzerwaardes waren wat laag maar de assistente ging het even met de ha bespreken en dan hoor ik maandag wat ermee gedaan moet worden.

Pastoor: Ging goed. Het is een hele relaxte man. Ik hoor weleens van die verhalen dat het er weleens behoorlijk bekrompen aan toe kan gaan maar deze vond het niet erg dat we niet getrouwd zijn, ik geen katholiek en we mochten L op een zaterdag laten dopen (zondag is voetbaldag voor s.vader en s.broer ;)) N is toen ook gedoopt door deze pastoor.

Pookie: Jammer dat het concert wat inkakte.
    Ik denk trouwens ook dat je ei eerder is geweest. En zeker naar de gyn gaan hoor, niet door blijven modderen.
    N geeft wel zelf aan als hij moet plassen of poepen dus dat is wel handig maar hij wilt nog niet op het potje of de wc. We vragen het wel altijd als hij het aangeeft (dat hij iets moet/gaat doen) maar nee haha :p We wachten het wel af. Van de zomer gaat gewoon alles uit en dan komt het vanzelf wel denk ik :)

All: R is een weekendje weg met oude schoolvrienden. Doen ze ieder jaar. Morgen gaan de jongens naar mijn s.ouders dus dan heb ik gewoon het rijk voor mij helemaal alleen, hééérlijk :D Ik heb er stiekem best zin in :):p Vanavond komen vrienden op bezoek dus dat is ook erg gezellig :)

Gister trouwens nog een 'gevecht' met N gehad. Ik moest even wat nieuwe pyamaatjes kopen dus hup, naar de zeeman. Had N daar een doos met allemaal auto's e.d. gevonden. Helemaal trots maar ja, ik heb hem vorige keer al eens wat laten meenemen en dacht nu, als ik het nu weer doe dan heb ik straks een probleem. Nou dat probleem had ik dus nu al :) Hij vond het heel erg dat hij die doos terug moest zetten en moest later toen hij uitgehuild was nog helemaal nasnikken. Ik vond het zoooo zielig maar ik was zo bang dat hij dan iedere keer om iets zou gaan vragen. Wat hadden jullie gedaan?

Deel Deze Pagina