AFrola, wat een super mooie buik! Djaar, leuke foto, wat lijken broer en zus op elkaar! All, ik ben even een tijdje bij de afvalclub in de lounge te vinden. Lees wel mee hoor!
@ Loe, succes met afvallen @ Djaar, lief broer en zus @ Salapio, fijn dat het goed lijkt te gaan op de eerste dag(en) alleen! @ Sterre, alles goed? Op woensdag nog aan het werk? @ Melisa, leuk uitje! @ all, vandaag onszelf verwend met een mooie (en dure ) luiertas http://www.luiertas-verzorgingstas.nl/home/toon-alle-luiertassen/beaba-open-bag-dark-grey-verzorgingstas. Heb lang getwijfeld over een goede luiertas, maar lijkt me met spullen voor twee toch wel heel handig . Bij J altijd een lelijk ding gebruikt die we gratis in het kraampakket hadden gekregen. Die gaat inmiddels ook kapot. En T leek de tas ook heel handig, ik dacht die sputtert tegen, maar nee . Verder ook voor T´s verjaardag (online) geshopt een leuke wandklok, hopelijk vindt hij hem ook mooi . Laatste tijd veel online geshopt toch wel handig hoor .
Wat een rust vandaag! Ik heb nu lekker weekend, ben er ook echt aan toe. Afrola: ik heb van mijn zus een hele dure luiertas gehad bij de geboorte van N, en ik heb er nog steeds heel veel plezier van. Ik vind het een een aanschaf waar je beter wat aan uit kunt geven, dan een ding kopen waar je niets aan hebt. En nu kruip ik mijn bedje in.
hallo, ik ga weer wat bijlezen. De afgelopen dagen heb ik niet veel behoefte gehad om te reageren. Ik ben gewoon niet zo vrolijk op het moment en heb nix te melden. @loe; succes met afvallen. Ik moet ook aan de gang maar heb de motivatie nog niet echt gevonden Doe jij een specifiek dieet of minder snoepen? @afrola; wat gaat het nu hard bij jou! Nog even en je 2 kleine donders zijn er. Leuke tas hoor. Ik gebruik nog steeds incidenteel mijn oranje monstertas van de Wibra. Supergoedkoop maar ook een superpraktische tas. Oei ik vind die FAB tas wel heel erg mooi. En erg duur.......... @melisa; welterusten en geniet van het weekend. en jij ook bij de Campina dag geweest. Wij zijn wel 2 x geweest, ik dacht eerst dat het op zaterdag was en stond dus al koetjes te aaien op het boerenerf Een heel verschil met de maandag toen was er bijna niet op het erf te komen. Wat een drukte Y vond het allemaal geweldig ondanks dat ze niet heel fit was. De skippykoeien zijn helemaal de bom! @salapio; alles lekker bij jullie? En is de kleine S weer uitgeregeld? @hanna; hoe is het bij jullie? Druk denk ik
Goedemorgen! Salapio: Fijn dat S zo lekker mee gaat in het ritme van de andere kids. Hoe gaat het nu met hem, nog steeds veel last van de melk? Afrola: Mooi tas zeg! En dat tie duur is.. nou en joh, af en toe mag je jezelf toch best verwennen Straks met 2 kindjes is een goeie tas toch wel erg handig. Ik ben inderdaad op woensdag nog aan het werk Melisa: Is N al aan het wandelen? Ik vond de overgang van achter/naast iets lopen naar los lopen toen ineens zo snel gaan. Hij is ook bijna jarig, waar blijft de tijd he?! Pookie: Heel begrijpelijk dat je even geen behoefte hebt om hier te zijn. Haha oeps een dag te vroeg bij de boer op de stoep Wat een leuke foto's ook! Y wordt al een grote meid zeg Mosa: Hopelijk lekker aan het genieten van cp Djaar: Leuke foto! Wat lijken ze veel op elkaar Hanna: O lijkt ook veel op zijn zus joh! Leuke foto's heb je op fb Loe: Hoe gaat het met afvallen? All: Even weinig tijd dus alles even in een notendop... Vrijdag de wijkagent hier gehad voor de overlast van de buurhond.. helaas blijkt overlast van dieren niet meer aangepakt te worden maar hij wilde toch de buurman gaan aanspreken.. fieuw. Gister naar k.atwijk geweest voor de verjaardag van mijn opa. Was heel gezellig met m'n fam. Daarna nog even in l.eiden geweest bij een nichtje en daarna weer naar huis. Kids hebben zich prima gedragen en vermaakt. Erg fijn dat (vooral N) zich overal wel thuis voelt en lekker klets en doet. L slaapt ook overal wel dus dat is ook erg makkelijk. Ze laten zich ook door iedereen meeslepen. Soms ben ik ineens een kind 'kwijt' haha Vandaag houden we ons lekker rustig. Ik denk dat het een pyama-dag word Ik moet me alleen nog even druk maken over een kat die al 2 avonden bij ons naar binnen probeerd te komen. Ik ken em wel en weet ook van wie hij is maar ik vermoed dat die man verhuisd is en dat ze de kat hebben achtergelaten
Pookie, wat een leuke foto's, mooi meisje! Sterre, ha je was in de buurt dus . Fijn dat N en L zo makkelijk zijn. S heeft nog steeds last van de melk en van krampjes. Gisteren hele dag onrustig maar vanochtend kon ik m na wat drinken weer in zn wieg leggen en hij ligt nu nog steeds te pitten (in maxicosi inmiddels), ondanks ritje naar M's school tussendoor ... Ik snap er niets meer van! Vandaag kijk ik het dus weer even aan, mocht ie weer zo onrustig zijn (mn na voeding en dan echt een hele tijd: overstrekken, gehik, geslik en geproest en vooral enorm brullen van tijd tot tijd en niet in bedje willen, maar ook niet bij ons of in de box ofzo) dan bel ik HA voor afspraak morgen ...
Goedemorgen meiden, S aan het spelen (jaja het is er toch van gekomen dat ze dit gaat doen Jippie!! ), O slapend in de box en ik even achter de pc Goed geregeld toch? Hier gaat alles prima. Nog steeds verlof, nu nog bijna 5 weken. Daarna ook wel weer lekker om wat te gaan doen. Pas nog langs geweest op school. Was erg gezellig. Ze zijn nu bezig om onze nieuwe lokalen te maken in de oude bibliotheek. Het wordt erg mooi en als het goed is gaanw e voor de zomervakantie nog verhuizen. Dus wel een drukke, maar leuke tijd! Afrola, hoe gaat het met jou? Mooie luiertas heb je gekozen. Handig hoor dat online shoppen. Hoe gaat het met je bekken? Sterre, lekker hoor zo'n pyjamadag!! Hopelijk is de overlast van die hond nu snel voorbij. Lijkt me zo frustrerend! Melisa, grappig dat je ook bij de koeien bent geweest. Op FB zag ik veel van dat soort foto's voorbij komen. Leuk om te zien dan C en N het zo naar hun zin hebben gehad. Pookie, Hoe gaat het nu met je? Al weer iets beter in je velletje? Wat een schattige Y in haar nieuwe winkeltje! Echt heel erg leuk! Haha, ook een koeienfoto. Zo die Y die durft!!!! Mosa, hoe was je vakantie? Hebben jullie het naar je zin gehad? Salapio, lastig als die kleintjes wat hebben he? Konden ze maar praten dan. Ik hoop voor je dat de stijgende lijn zich voortzet. Fijne dag allemaal!
Salapio: Ik was inderdaad in de buurt Rot zeg dat S er zo'n last van heeft maar dat er geen pijl op te trekken valt Ben je nog wel naar da HA geweest? Hanna: Lekker zeg dat je nog 5 weken hebt, geniet er nog van! Fijn dat er lokalen bij komen. Zat jij niet in van die noodlokalen? Nah die O, wat een knapperd zeg Pookie: Hoe gaat het met je? Lukt het een beetje op je werk? Mosa: Weer terug van weggeweest las ik op fb All: Hier druk met eigenlijk niks haha Beetje de boel opruimen, wat speelgoed opwisselen voor de kinders, wasjes doen, kinderen bezig houden, poepluiers verschonen... Ik ben nu sinds 3 weken naar de fysio aan het gaan maar het word er niet beter op. Ik ging eigenlijk voor mijn knie maar we zijn afgedwaald naar mijn rug en ik heb er behoorlijk last van. Ik zit er ook echt aan te denken om weer te stoppen want dit heeft weinig zin zo. Ik heb zelfs hoofdpijn en dat heb ik nooit
Ja da's waar Melisa! Ik ga weer meer proberen te posten Hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk? Je bent nu al weer een tijdje bezig toch? Sterre , oei fysio die niet helpt pfffff heb je ook niks aan he? Salapio, hoe is het nu met S? Ik ben nu Ole de fles aan het geven. Zometeen gaan ze hier allebei in bed en begint mijn opruimtaakje. Dit keer was opvouwen. Volgens mij komt er ook nog voetbal op tv. Lekker bankhangen daarna!
Hoi dames, Ik spring er hier weer in hoor Hopelijk gaat het goed met iedereen, maar ik heb even niet zoveel puf voor een uitgebreide reactie Gisteren zijn we thuis gekomen, we hebben het heerlijk gehad! We zaten naast Plopsaland, dus daar zijn we meerdere keren heen geweest. Verder gezwommen, gespeeld en gewoon gelummeld met z'n viertjes. V was erg lief, en N was supermakkelijk, zo heerlijk hoe flexibel en blij zij altijd is Vandaag naar het CB geweest. N is met 9 maanden 74 cm en 8,6 kilo, ook een lange meid, maar niet zo lang als V toen was. V is nu 103 cm, nog steeds buiten de curve. De arts vroeg hoe wij dachten aan een bezoekje aan de kinderarts vanwege haar lengte (dan kunnen ze aan de hand van een foto van haar handbotten ongeveer inschatten hoe lang ze zal worden, is vroeger bij mij gedaan) maar we maken ons nergens zorgen om dus we kijken het nog een tijdje aan. Ze heeft echt ontzettend mijn bouw (erg lange benen) dus ik verwacht dat het hetzelfde zal gaan als bij mij. Ik was ook altijd al erg lang en werd op mijn 11e al ongesteld en stopte toen zo'n beetje met groeien. Ik ben nu 1,83 meter, prima vind ik zelf, maar we hopen in ieder geval dat V niet langer wordt. Maar het scheelt dat mijn vriend net zo lang is als ik, als hij voor een man erg lang geweest was, dan zouden we banger zijn dat V écht lang zou worden. Vanmiddag naar mensendieck geweest, maar het blijft moeizaam gaan met mijn rug Morgen weer met V naar peutergym, is zó leuk om samen te doen Volgende week neem ik N waarschijnlijk ook eens mee, sowieso kan ze over een paar maanden sowieso mee, lijkt me ook leuk. Zo, ik ga nog even wat andere dingen doen. Fijne avond!
Hoi meiden, 't is idd stuk rustiger hier. Iedereen heeft het ws druk met andere huiselijke zaken . @ Salapio, oei wat vervelend dat S zoveel last heeft van krampjes na de bv. Sterkte daarmee! @ Hanna, wat heerlijk dat S zelf meer wil spelen en O zo tevreden is. Leuk dat je even langs school bent geweest. Vast weer spannend om nog even te beginnen voor de schoolvakantie. Maar eerst nog 5 weken verlof . Mooi manneke die O en wat lijkt hij veel op zijn zus Met bekken gaat het niet zo best. Slaap er ook heel slecht door. Gyn adviseerde paracetamol, maar dat helpt maar een beetje. Ik slaap daardoor elke keer 1 uur en dan word ik wakker van de pijn. Dan moet ik dus draaien, dat doet ook pijn, en op het eind van de nacht worden de slaapstukjes steeds korter . Wel fijn dat ik overdag dus rustig aan kan doen @ Sterre, wat vervelend dat de fysio voor je knie is omgedraaid naar je rug en niet helpt . Kun je niet terug naar je knie? En wat schort er dan aan je rug dat jullie daar nu aan werken waardoor je weer hoofdpijn krijgt? Misschien is een osteopaat of een chiropractor wel wat voor jou? Fijn dat N en L lekker makkelijk zijn als jullie op visite gaat, maakt dat je ook makkelijker op pad gaat . @ Mosa, heerlijk weekje vakantie gehad dus. Fijn! Super dat V en N ook lekker makkelijk waren. Maakt het erg gezellig dus zo'n weekje met z'n vieren @ Pookie, leuke foto's van Y in winkeltje en bij koe . Kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt, grote digiknuf. Neem je tijd en hopelijk kun je het langzaam een plekje geven. Jij voor Y een oranje monstertas bij W gescoord . De prijzen van de luiertassen hebben me ook altijd tegengehouden, maar nu ben ik toch om . Hij is gister binnengekomen en ben er superblij mee. Kan niet wachten tot ik hem mag gebruiken . @ all, vandaag weer controle gehad bij gyn en uitgebreide echo. T was mee en voor hem was het wel leuk dat de echoscopiste uitgebreid de tijd nam om van alles op te meten en te laten zien. Wel had ze het moeilijk om mooie plaatjes te laten zien. Beide kindjes liggen met hun hoofdjes dicht bij elkaar en kijken naar mijn rug. Dus is een mooie foto van de gezichtjes niet meer te maken helaas. Verder moest ze voor alles behoorlijk wroeten om uberhaupt in beeld te krijgen. Voor de hoofdjes heel laag, voor de beentjes moest ze bij mijn ribben porren en ook de buikjes waren lastig. De kleintjes werkten steeds minder mee. Met haar gepor gingen zij steeds harder bewegen. Ze probeerde voor ons nogmaals het geslacht te laten zien, maar de kleintjes werkten opnieuw niet mee . Volgens mij hebben we veel mazzel dat ze uiteindelijk allebei 1 keer iets hebben laten zien . Ze groeien beiden nog steeds heel goed volgens hun eigen curve ongeveer als eenling. Ze worden nu beiden op 2100 gram geschat. Toen bij de gyn langs. Ze had maar weinig tijd en eigenlijk had ze weinig boodschap aan mijn wensen voor de bevalling . Het werd niet ronduit gezegd. Maar tja zodra ik denk dat de bevalling begint moet ik naar het zkh. Zodra ik het zkh binnenkom wordt er een electrode op het hoofdje van babyA geplakt die als eerste zal worden geboren. Dat kan alleen als de vliezen zijn gebroken. Met die draad moet je op bed liggen . In bevalplan had ik juist aangegeven dat ik rond wilde lopen en staan en dat ik erg opzie tegen het doorprikken van de vliezen mocht dat vroeg nodig zijn ivm weeenstorm die dat bij J opleverde. Ik gaf nogmaals aan dat als de pijn hetzelfde is als bij J (rugweeen) dat het voor mij dan bijzonder lastig wordt om de pijn op te vangen als ik dat liggend moet doen. Toen begon ze gelijk over de mogelijkheden voor pijnbestrijding. Op zich goed, want ik wilde weten wat de mogelijkheden zijn. Maar het liefst zou ik het zoveel mogelijk zelf willen doen en pijnbestrijding vermijden als dat mogelijk is door bijv rondlopen/staan. Maar het lijkt erop dat dat gewoon niet zal gaan en dat ik me beter kan gaan voorbereiden dat bij rugweeen en op bed moeten liggen ik niet zonder pijnbestrijding kan . Het vervelende is dat ze niet goed aangeeft waarom de strenge controle van mij en de kindjes vanaf het begin nodig is. Zeker omdat ze allebei in hoofdligging liggen en kindje a al echt voor de uitgang ligt. Dus perfecte uitgangssituatie zou je denken . Het liefst steek ik nu maar weer mijn kop in het zand en denk gewoon niet meer aan de bevalling. Maar of dat nou het verstandigste is . Aan de andere kant ben ik onwijs nieuwsgierig naar onze kleintjes aan het worden...
Mosa: fijn dat je een leuke week hebt gehad! V. is dus ook zo lang, C. ook. Daar heeft het cb ook al eens genoemd dat ze zaten te denken aan het inschakelen van de kinderarts. Ik was vroeger ook heel lang, maar ben op mijn 11de gestopt met groeien, bij 1.67 haha. Wij kijken het ook nog even aan. Afrola: wat vervelend dat je zo veel pijn hebt. Ik herken het nog van mijn zwangerschappen. Niet fijn! En hopelijk krijg je toch nog een luisterend oor wat betreft de bevallingswensen. Ik heb bij N. ook alle weeen zittend opgevangen, en dat was super. Steer: lichamelijk gaat het niet zo lekker met je, bah! Hoe is het verder met je kereltjes? Hanna: lekker nog een paar weken verlof! All: Volgende week wordt N. al weer 1! Vind het zooooo snel gaan! Helemaa niet leuk. Kan er niet bij dat we uit de baby's zijn. N. loopt nu al stukjes aan mijn handen. Ik wil nog een baby haha.
Mosa fijn dat jullie hebben genoten Afrola balen dat ze je niet echt serieus lijken te nemen en geen rekening houden met je wensen. Melisa een jaar is zo voorbij... maar ze blijven wel leuk toch?? Hanna wat een prachtige foto
Afrola, wat vervelend zeg! Is er hier op het forum niet een tweelingclub (of elders) waar je andere ervaringen kunt lezen? Aan de andere kant: deze bevalling hoeft natuurlijk niet hetzelfde te gaan / te voelen ... Sterre, knuf voor je rug en hoofdpijn! Mosa, fijn dat de vakantie zo fijn was en jij ook knuf voor rug Hier alles goed. De krampjes/'reflux' blijft maar wel met ups en downs. Gisteren ging het overdag zo goed dat ik mijn HAafspraak van aanstaande vrijdag al wilde afzeggen, maar vervolgens van 15u-bijna 20u bijna constant gebrul van Brullios. Vannacht ook onrust (dat heeft ie zelden) en vanochtend ook weer. Ligt nu na afhalen M te slapen in de maxicosi. Dus laat die afspraak met HA toch maar staan, al denk ik niet dat het iets anders gaat opleveren dan: 'Het hoort erbij' M en T doen het echt geweldig. Zijn superlief. Met name M is echt een grote zus / aan het moederen . Ik zie haar de dingen doen die wij ook met S doen ed. T is ook heel erg lief trouwens. Maar heeft met die onrustmomenten ook wel moeite: eerst gewoon spelen en kan ik hem nog wel afleiden, maar na een tijdje wil hij gewoon ook exclusieve mama-aandacht. Hij is verder net zo knuffelig als M (en wij), heerlijk! Kan echt op je schoot zitten, je gezicht aaien en dan een dikke kus + knuffel geven. Gisteren zei ik: je bent zo lief en zo mooi. En hij zei: 'mama ook lief en mooi' (charmeur!)