Dus toch een goede mama Melisa ... Inbakeren gaan we nog even aanzien hoor, nu ligt hij zonder doek te slapen (en vanmiddag in maxicosi ivm verjaardagsuitje voor mn moeder). Liever niet natuurlijk. Swaddle is idd wel prima ding. Vandaag echt een goede dag. Mn moeder zag ook het verschil. Heeft de hele tijd rustig in de maxicosi liggen slapen, tegen het einde pas wakker van de honger ... broodjes klaar zo weer verder En toen heel vrolijk naar iedereen gelachen, echt een kind zoals we nog niet hebben gezien (van hem). Bij naar bed gaan wel onrustig, maar dat mogen we misschien afdoen als 'normaal'
Salapio: nou dat goede moederen valt wel mee, na 5 minuten was het weer gillen. Heb em een paracetamol gegeven, broodje (wat hij niet wilde) en weer terug naar bed. Na 2 uur slapen was het weer gillen en krijsen. Uiteindelijk toch de HAP gebeld want ik kreeg em niet stil. Daar kon ik pas ruim 2 uur later terecht, maar toen was meneer eindelijk stil, dus heb maar afgebeld. Het leek er op, dat hij echt mij moest hebben met huilen, want als mijn man iets met em deed was ie rustig? Maar ik ben helemaal uitgeput van een zoon die huilde van 10 tot 4.
Hoi meiden, Hier zijn echt de zware laatste loodjes aangebroken . Heb veel moeite met (gaan) lopen of bewegen in bed. Zowel door bekken als buik is het moeilijk. Ben ook niet meer in staat om J fatsoenlijk te verzorgen. De bed-bankfase noem ik het maar, Vind het moeilijk om me daaraan over te geven. Alhoewel ik het wel had verwacht. Toch wil ik ze nog tenminste twee weekjes binnenhouden, dan mogen ze ws snel mee naar huis. En ik verwacht eigenlijk dat ik zal worden ingeleid met 38+wk. Heb me overigens nog wel een beetje vermaakt deze week , heb namelijk mijn boxkleed die ik toen bij J had gemaakt vermaakt zodat deze nu in de tweelingbox past. Daarnaast heb ik een lamp genaaid. Nu nog op de planning een blokkenkubusspeeltje maken en foto's inplakken. Dat zijn nog wel leuke dingen die je zittend kan doen. @ Hanna, O alweer 3 mnd, gaat zeker snel . Wat makkelijk ook dat O makkelijker is dan zijn zus, haha. Is hij inmiddels alweer beter? S in tranen omdat ze niet in de trein mocht. Fijn dat je haar toch kon opvrolijken door naar de treinen te kijken @ Salapio, wat een leuk geboortekaartje . Superleuk idee om M hem te laten tekenen! Wat fijn dat het met S wel beter lijkt te gaan. Over zantac heb ik totaal geen verstand. Maar voor J hebben we de eerste weken wel hydrofiele luiers gebruikt om in te bakeren (op advies kraamzorg begonnen) en later een pacco inbakerdoek. J sliep er 's nachts heerlijk in. T en M ook al beiden ziek geweest, hopelijk inmiddels ieder weer gezond en wel! Mooie foto van M en S @ Melisa, beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met N. En ook een leuk feestje gevierd dus. Hoe bijzonder dat hij ook alweer 1 jaar oud is . Gos N de 6e ziekte, hopelijk is hij snel weer fit! Oei, een heftig schreeuwend kind. Moeilijk om mee om te gaan. Ik kan me je wanhoop voorstellen. Hopelijk is hij morgen heel lief voor je! @ Sterre, oei zieke kindjes en zieke kat. Hopelijk zijn ze inmiddels allemaal weer een beetje opgeknapt! Vervelend dat N zo snel van alles oppikt en ook regelmatig bronchitis heeft. Het kan erbij horen, maar er kan ook iets achter zitten. Maar kom maar achter dat iets... Omdat J continu verkouden was, een heel naar hoestje dat nooit overging na AB en steeds meer last van eczeem kreeg zijn we eind november gestopt met koemelk en het helpt . Na zo'n 6-8 wk begonnen we echt verschil te merken. We krijgen nu echt veel commentaar dat ze niet meer hoest en zo weinig snotneus heeft. En eczeem is bijna helemaal weg. Door familieachtergrond zijn we dit uit gaan proberen. CB en HA vonden het maar onzin, ze zou er vast binnenkort overheen groeien terwijl het alleen maar erger werd @ Pookie, Y weer in een groeispurt, dus weer kleertjes/schoentjes shoppen? Leuk om die ontwikkelingen te zien die af en toe razensnel gaan! @ Djaar, beterschap voor de zieke kids, wat fijn dat B zo goed groeit @ Mosa, drukke en leuke week gehad zo te lezen. Leuk dat jullie bij peutergym en PSZ uitgebreid konden kijken/feesten. Super dat je met N en V op de fiets bent geweest . Bewegingsvrijheid wordt daar weer groter van. Vond dat toch ook wel erg makkelijk bij J. Ik moet me weer gaan overgeven aan het overal heen wandelen Vervelend dat je zoveel last hebt van je rug. Hopelijk kan die iemand anders wat voor je betekenen. Is dat ook een therapeut? Spannend op zoek naar een nieuwe keuken, leuk maar kost ook veel tijd en energie! @ Loe, fijn dat de buisjes bij L lijken te helpen. Balen dat jij weer problemen hebt met ontstekingen in je mond. hopelijk kunnen ze het snel en zonder al te veel pijn verhelpen. Doe je rustig aan met de tompoucen , haha. Je was toch zo goed bezig met afvallen??? Hoe gaat dat? Vandaag trouwens nog wel even op kraamvisite geweest bij een goede vriendin. Kleintje van bijna 3 wkjes oud. Ze hadden een lastige week gehad. Kleine meid was ziek en ze verdachten haar van hersenvliesontsteking dus ze was een week opgenomen in het zkh. Ze hebben uiteindelijk niet gevonden wat het was, maar na een dag of 5 AB begon de kleine meid weer op te knappen en mocht ze vrijdag naar huis. Was blij dat ze graag wilden dat we nog langs kwamen, weet niet of het anders nog gelukt was. Was erg gezellig om bij te kletsen en leuk om zo'n kleintje te zien en vast te houden. Blijft toch raar om te bedenken dat wij er binnenkort gewoon twee hebben . Zo even een beetje goed gemaakt dat ik afgelopen week zo weinig langs ben geweest. Fijne dag allemaal morgen. Hopelijk hebben jullie leuke plannen? Ik hoop lekker in de tuin te kunnen zitten .
Afrola, zit je bericht te lezen en L. heeft ook eczeem en ALTIJD een snotneus. Wat voor soort melk gebruiken jullie nu? Enne.........is er alweer een buikfoto in de maak?
Leuke foto's! Afrola, hopelijk blijven je kindjes nog zitten tot net 38w en dan een spontane een supergoeie bevalling! Hier in de buurt is ook een 'meisje' zwanger van twee (en ze heeft er al twee ). Die loopt ook al erg te puffen, nu ruim 20w. Vandaag een wat minder dagje met S ... pfff ... erg vermoeiend. Gelukkig ook gewoon naar de vrijmarkt geweest (S in draagdoek was een succes, wel warm!) en ons buurtje had ook iets leuks georganiseerd in de speeltuin voor de kinderen, dus daar tijdens slaapje T en 'slaapje' S met M naar toe geweest. Ik heb een superleuk vestje voor haar gekocht en zij mocht een barbie met roze haar
Hey meiden, even uit het blote hoofd reageren.. Mosa: Ik ben het met Loe eens.. tis niet normaal hoor die rug van jou. En inderdaad, is er weleens een scan o.i.d gemaakt? Op een foto zie je niet alles vandaar. Schattig hoor dat V een vriendje heeft Melisa: Zo wat herkenbaar! Hier is het ook alleen maar huilen als ze mij zien Vooral L. Die zou het liefst de hele dag alleen maar bij mij hangen. Afrola: Hopelijk blijven de kleintjes nog even zitten maar ik vind dat je al een heel eind gekomen bent. Nog even volhouden, dikke knuffel! Loe: Vreselijk he als je die beelden weer ziet van een huilend babytje Bij N was het echt medisch door de relfux maar als ik nog aan die tijd terug denk lopen de koude rillingen over mijn rug..brrr. Suc6 met je tanden! Salapio: Ik vind het zo herkenbaar wat je schrijft. N was kon ook zo 'wisselvallig' zijn. Dan ging het weer even goed (vooral als we ergens waren) maar thuis ging het weer los. Ik voelde me daarom ook vaak niet serieus genomen omdat mensen hem niet zagen als hij zo enorm huilde. Mijn moeder wel en moest er bijna zelf mee huilen. Maar goed, tis niet leuk allemaal. Hier hielp het inbakeren bij N niet maar als je nog een puckababy of swaddle me wilt proberen dan heb ik ze beide liggen die je zo mag lenen van me. Hanna: Leuke foto's!!! Wat heeft S toch een mooi haar Ik ben benieuwd of O dat ook krijgt. Wat ik me trouwens al een tijdje afvraag is hoe je nu precies O zijn naam uitspreekt. All: Hier een leuke Q-day gehad. We zijn met een ander stel lekker over de markt gaan struinen en daarna nog wat gedronken met een leuk live muziekje erbij. De kindjes vermaakten zich opperbest en stonden op een gegeven moment vooraan bij het podium te dansen L heeft lekker in de draagdoek alles kunnen bekijken. Daar hebben we geen kind aan gehad. Hij is ook in de draaimolen geweest met m'n vriendin en dat vond hij ook erg leuk. L trok zich gisterochtend trouwens in de box op tot hij rechtop zat op zijn knietjes Hij schuift ook al heel de kamer rond op zijn buik en komt me nu ook achterna. Zo geinig R is op dit moment weg voor een 2e gesprek bij een kantoor. Het eerste gesprek was erg positief dus hopelijk kunnen we strak de bubbels open gaan trekken
Sterre, moet een traantje wegpinken om je bericht ... was vandaag op kraamvisite en die vriendin zei steeds: oh maar mijn baby huilt ook zo na de voeding etc. Dus ... . Maar het was vandaag idd een hele goeie dag met Brullios, wel twee slaapjes in de maxicosi. Vanochtend in swaddle me zonder kik in slaap gevallen (wel na klein uurtje weer wakker) en net ook heel erg goed gaan slapen in zn bedje (niet ingebakerd). Meuheuheu! Sorry trouwens dat ik steeds zo halfbakken reageer en vooral heel erg ego, maar sjemigdepemig wat ben ik moe. Lees het merendeel wel mee en leef dus ook mee
Salapio: heeft de arts nu erkend dat S. reflux heeft? Ik vond het met N. ook heel heftig. Gelukkig zijn wij door die nare periode heen. En niet gek dat je zo moe bent joh.
Melisa, de HA/CBarts vond bepaalde dingen wel vreemd: zoals dat hij in avond/nacht wel redelijk rustig was en niet direct begon te krijsen toen we hem op de behandeltafel legde. Maar dat slapen in de avond/nacht blijkt toch juist wel een bekend kenmerk te zijn van reflux zoals ik het hier lees. Dus hij twijfelde wel. Ik inmiddels niet meer hoor. Hij is echt anders nu.
Goeiemorgen! Salapio: Pff ja andere mensen hebben het gewoon niet in de gaten en gaan allerlei dingen zeggen van 'ja maar die van mij huilde toen ook.. en dit en dat..' Meestal wel goed bedoeld maar niet in de gaten hebbende hoe zwaar het is. N huilde van 07.00u tot 23.00u en de nachten gingen goed. Toen we eindelijk bij de ka zaten was het een hele vrolijke man zelfs Mensen kwamen dus ook met goed bedoelde opmerkigen van, wees maar blij dat je 's nachts nog kan slapen dan.. pfff terwijl ik helemaal gesloopt was door doodvermoeiende en zware dagen. Heel begrijpelijk dus dat je moe bent nu! Je hebt ook nog 2 andere kindjes dus die vragen ook de nodige aandacht e.d. All: Hier nog geen bubbels maar wel een 3e gesprek voor R.. hopelijk weten we deze of het allemaal doorgaat Ik duim zoooo hard, hopelijk komt er eindelijk eens een eind aan deze rottijd. Volgende week hebben we nog een gesprek bij zijn 'oude' werk en hopelijk gaan die ook eens knopen doorhakken. Ik moet helaas een beetje vaag blijven maar het is echt een rottijd op het moment. R is ook al 2 weken ziek. Griep o.i.d. lijkt het wel maar ik denk zelf dat zijn lichaam aan het reageren op de stress is
@ Loe, wij gebruiken nu sojamelk. Heeft J gelukkig helemaal geen probleem mee. Rijstemelk is ook een alternatief... Buikfoto was al gemaakt toen ik je berichtje zag @ Hanna, leuke foto's van S en O Lees allemaal leuke berichten over koninginnedag @ Salapio, Knuffel voor vermoeidheid en het vele huilen van S. Hopelijk helpen de meds om hem minder te laten huilen en vooral minder pijn te hebben. @ Sterre, knuf voor de moeilijke periode. Heftig hoor dat het zo lang moet duren. Hopelijk dan eindelijk goed nieuws na het 3e gesprek! @ all, maandag nog buikfoto's gemaakt. Probeerde het in de spiegel maar het paste niet meer. Dus nu heeft T nog foto's gemaakt. Verder hier rustig aan, veel op bed/bank en vandaag tussendoor de adresstickers voor de geboortekaartjes geschreven. Nu T nog even pushen dat hij vanavond eindelijk eens een fototoestel uitkiest en besteld. Hij is al twee weken aan het twijfelen en ik zou het erg fijn vinden als we het nieuwe toestel tijdig in huis hebben en ook uitgeprobeerd . Ons oude toestel heeft kuren met de batterijen. Niet zo handig als het net gebeurd rond de bevalling . En nog twee buikfoto's liggend en van de zijkant:
Afrola, jeminee ... prachtig hoor! Vandaag een onwijs goeie dag gehad. Rustig dagje van gemaakt. S heeft 3x in zn bed geslapen: ochtend = hazeslaapje, daarna = zo'n 3u, middag = hazeslaapje. Allemaal zonder kik! En vannacht was ook helemaal top: 19u naar bed en om 3u pas weer en daarna een uur of 6/630 . Ook wat pijn betreft gaat het heel goed. Tussen 15-18 (weer medicijnen) wel meer last, maar dan normaal ipv krijsen en gillen. Ik = blij!
Jemig afrola! Ik heb echt minutenlang naar je buik gekeken, dat je nog staat joh Wat een enorme buik. Logisch dat je niet veel meer kan zeg. Salapio: hopelijk blijft het nu goed gaan. Sterre: ik duim met je mee hoor, een leuke baan zal je vriend goed doen. All: ik hbe niet veel te melden. Mijn baan is nog steeds niet echt wat ik er van had gehoopt, en ik ga dit weekend eens echt goed nadenken of ik dit wel wil. Ik heb een terugkeergarantie op mijn oude baan, dus heb wel mogelijkheden.
Hoi dames, Afrola, ik kan me je mooie boxkleed nog wel herinneren, dus superleuk dat je hem vermaakt hebt En nog genoeg andere dingen te doen lees ik... Jemig de pemig, wat een buik Maar wel supermooi Sterre, wat ontzettend spannend dat R een 3e gesprek heeft! Hopelijk gaat het dan alleen nog maar om wat details en krijgt hij de baan Zou heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn lijkt me, en voor jullie hele situatie zou het ook erg fijn zijn natuurlijk. Ik duim in ieder geval!! Dikke knuffel in ieder geval voor de rottijd! Is N weer helemaal opgeknapt? Salapio, ik juich mee voor jullie goede dag!! Wat heerlijk, en dat geeft de burger vast weer moed Mocht het wel nodig zijn, geef dan een gil over de puckababy. Melisa, wat rot dat je niet helemaal op je plek zit bij je nieuwe baan Veel om over na te denken dus, hopelijk kom je tot de juiste beslissing Wel erg fijn dat je een terugkeergarantie hebt! All, hier ook een hele gezellige koninginnedag gehad met vrienden. En het was natuurlijk superweer Gisteren ben ik bij een andere cesartherapeut geweest en zij heeft me echt flink onder handen genomen. Ik kon vandaag echt amper rechtop lopen Volgens haar wil een deel van mijn rug de ene kant op en een ander deel de andere kant op en dat werkt elkaar tegen. Ook is mijn rug heel weinig beweeglijk, waardoor alles snel vast gaat zitten. Zij denkt dat door een combinatie van deze factoren plus het hebben van 2 jonge kinderen ervoor zorgt dat een deel van mijn rug zwaar overbelast is. Vervelend dus, maar zij verwacht dat door haar behandeling het wel grotendeels te verhelpen zal zijn. Maar dat duurt dus nog wel eventjes. Ik geef dus eerst dit een kans en mocht het zo blijven, dan ga ik toch maar eens aan de bel trekken bij de huisarts. Ik heb namelijk toen ik iets van 11 jaar was een cyste in mijn rug gehad (hoefde toen niets aan gedaan te worden) maar ik weet natuurlijk niet of die er nog zit en of ik er misschien daardoor zo'n last van heb. Maar ja, eerst dit maar eens aankijken. Ik krijg gelukkig nog steeds best veel hulp van mijn ouders en mijn vriend werkt nu in plaats van 4 lange dagen 5 kortere zodat ik tenminste niet telkens het avondritueel alleen hoef te doen (alhoewel mijn ouders dan vaak hielpen). Weer een heel verhaal, en waarschijnlijk ook niet boeiend voor jullie Fijne avond allemaal!