Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe is het gegaan?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi dames, wij hebben echt een heel stoere meid! Ze heeft het echt zo goed gedaan. Vond alles wel prima, en deed gewoon wat er werd gevraagd. Ze lijkt ook geen pijn te hebben. Nu even 3 dagen drukverband en een mittella, en dan moet ze weer aardig de oude zijn...met een goede duim dan :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een knapperd! Wel jammer dat ze net met het mooie weer in het verband zit, heeft ze daar geen last van (zweten)? M is jaloers op haar mitella ;)

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @salapio; pre zwanger broek weer passend. Goed hoor!

@melisa; Fijn dat het allemaal goed is gegaan in het ZH. Inderdaad jammer dat ze nu met het mooie weer in het verband zit. Hopelijk geneest het snel en goed.

@hanna; wat een leuke foto's van O op je feestboek.
    knappe vent hoor.

@sterre; HHopelijk is het negatieve snel over en kunnen jullie positief verder....maar niet te positief ( of hyper) want dat is ook nix heb ik de laatste weken ondervonden.

hier is alles weer een beetje normaal. Pookman is ook weer een beetje zichzelf na een periode van nogal manische activiteit.
    Nu weer zijn chagrijnige zelf.......

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Even een zwaai en een foto.
    Moeilijke kraamperiode gehad waarbij zowel voor S als voor V ziekenhuisopname net aan hebben weten te voorkomen ivm veel afvallen en slechter drinken. We moesten overstappen op afgekolfde moedermelk via de fles. Inmiddels zijn ze door diepste dal heen. Zijn we di weer gestart met voeden aan de borst (half half nu) en lijkt het erop dat ze echt weer aan het groeien zijn (nog lang niet bij geboortegewicht). Vandaag laatste dag kraamzorg gehad. Nu zelf doen, met hulp van mantelzorg. Nachten zijn pittig met kleintjes die elke 2 a 3 uur komen...

J vind haar broertje en zusje super. 'mijn broer' 'mijn zus' dus owee als een onbekende te dicht in de buurt komt of iemand iets doet wat zij niet wil ;):D

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Wat zijn ze lief en mooi!
    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de namen:)

Hopelijk gaat het vanaf nu veel beter en groeien ze volgens het lijntje.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schatjes! En een lieve grote zus, schattig :)

Wel heftig van het afvallen en slecht drinken, gelukkig nu toch een stijgende lijn (letterlijk) op jouw melk. Wel stoer dat je doorzet! Dubbeldikke knuf voor de heftige nachten ...

Jan, M en T zijn kamperen ... ik vind het maar niets. Saai! Morgen ga ik shoppen met mn mams, even vogelen hoe we dat gaan doen met de wandelwagen en de overvolle trams in Adam. Met deze temperaturen én met kleren passen is de draagdoek geen optie.

S had vandaag weer een rommeldagje. Bezoekje aan CB heeft geresulteerd in iets hoge dosering zantac en het voorschrijven van een variant zonder alcohol. Lang leve dit forum voor de tip :D

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat een mooie kindjes Afrola! Wel zwaar dat de kraamtijd even nog niet lekker loopt. En als je een keer tijd hebt voor wat PB' tjes, ik ben ook nieuwsgierig aan het worden...

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Melisa, stoere C! Heel fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben :) Is dat ook weer achter de rug!

Salapio, je schrijft altijd zo liefdevol over je kinderen, mooi om te lezen :)

En nu dus alleen thuis met S, ik kan me voorstellen dat dat gek is. Veel plezier (en succes ;)) met winkelen morgen!

Pookie, je schrijft niet al te positief over Pookman op dit moment, knuffel daarvoor! Vier je dit weekend je verjaardag?

Afrola, zo zeg, zeker heftig! Ontzettend knap dat je toch de bv (hebt) door(ge)zet en dat het z'n vruchten begint af te werken :) Ik hoop dat het vanaf nu allemaal makkelijker wordt!
    Ik geloof meteen dat de nachten érg pittig zijn!

Wat een geweldige foto, wat een schatjes zeg! Ik zat al te kijken wie wie nu zou zijn, maar ineens zie ik de kleuren van de mutsjes :D Ze zien er uit als Hollands welvaren in ieder geval, ondanks het afvallen. Wat was hun geboortegewicht?

Mocht je niet aan de pb-tjes met namen toe komen, dan wil ik het ook wel voor je doen hoor :)

Hanna, hoe kijk je terug op je eerste werkweek?

All, hier nog steeds aan het genieten van het weer, net als iedereen die daartoe in de gelegenheid is natuurlijk ;) We hebben net met z'n tweetjes gebarbecued, was erg gezellig :)

V geniet ook zichtbaar van het mooie weer, en gelukkig vermaakt N zich ook prima buiten. Ik merk dat ze steeds meer dingen begint aan te geven, dus het communiceren gaat een beetje beginnen :D En misschien vinden alle ouders dat, maar volgens mij zijn er weinig kindjes zó tevreden als N. Ze komt zo ontzettend gelukkig over, echt super om te zien :)

Zo nog even een potje kaarten in de tuin en dan weer op naar een nieuwe zomerse dag morgen. 's Middags hebben we een verjaardag van een kindje van babymassage (heb ik nog steeds contact mee, erg leuk), dat kindje is vandaag 1 jaar geworden. Vandaag zijn mijn schoonouders 45 jaar getrouwd, dus daar hebben we zondag een etentje van bij mijn zwager en schoonzus. Een druk weekendje dus.
    Fijn weekend allemaal!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik vind dat jij ook heel liefdevol over je kindjes schrijft ... iedereen hier trouwens ;) :D

Wat leuk dat N zo blij en gelukkig is. Heerlijk toch!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik bedoel ook niet dat anderen dat niet of minder doen natuurlijk ;) Maar jij hebt een fijne schrijfstijl :)

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Haha, nou ik schrijf ook gerust dat ik mijn kids achter het behang kan plakken hoor :) Ook al zijn het vaak schatjes natuurlijk.

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt ;) V had pas ook echt een strontvervelende dag, heerlijk als ze dan weer op bed ligt 's avonds. Soms is écht niks goed, heel vervelend. Gelukkig is ze de dag erna vaak weer een stuk vrolijker :D

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :D heb ik nou nooit ;)

Heb net heerlijk in volledige rust en stilte de krant gelezen met koffie erbij. Wel een vol kwartier! Toen wilde S zn speen :), maar ligt nu weer te maffen ...

Kampeeravontuur is niet zo goed gegaan geloof ik ... Kinderen wilden ab-so-luut niet slapen maar waren ook te moe om te spelen. Jan smste dat ie vandaag al weer naar huis kwam ... ik hoop dat ie nog van gedachten verandert en dat het vanavond beter gaat. Maar goed, als ie dat eenmaal in zn hoofd heeft (en ik ben er niet om eigenwijs te doen) ...

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    De PB's zijn verstuurd :p

De foto was van na de bevalling :). Gezichtjes zijn inderdaad lekker bol. Maar verder hebben ze nog niet veel vetjes hoor, zeker niet in vergelijking met hun grote zus ;).

Geboortegewichten V 2950g, 47,5cm en S 2910g, 49cm.

Ze zitten nog steeds in een stijgende lijn. Soms maken ze ineens een flinke sprong en gaan daardoor nu snel richting geboortegewicht :). En ze komen iets minder vaak in de nacht, hoera :).

@ Melisa, fijn dat je grote meid zo stoer was bij en na de operatie

@ Sterre, eindelijk goede berichten voor R nieuwe baan en ontslagprocedure afgerond. Hopelijk zit hij snel beter in zijn vel.

@ Salapio, kamperen niet zo geslaagd ondanks mooie weer, jammer hoor.

@ Mosa, lekker hoor bbq met dit weer, veel plezier met je drukke weekend.

@ Hanna, hoe bevalt het werken weer?

@ Pookie, knuf!

@ all, fijn weekend met het mooie weer :)!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Afrola, blijf maar lekker spammen! En leuke namen hoor, het zal vast leuk zijn geweest om voor een jongen en een meisje wat te kiezen!

Wat een weertje he, wij genieten echt volop buiten. Zo kom ik mijn vrije dagen wel door :)

Morgen is de 10de sterfdag van mijn moeder. We zouden eigenlijk naar de begraafplaats, maar omdat het anderhalf uur rijden is blijven we thuis. Ik doe de kids echt geen plezier 3 uur te rijden met dit weer.... En mezelf dan ook niet.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte voor morgen Melisa!

Heeft iemand ervaring met de swaddle me inbaker'doek' (wij hebben zelf de aiden&anais hydrofielinbakerdoek, maar ik bedoel die met klittenband)? En welke maat zou ik moeten nemen?

Klein is tot 7kilo/65 cm, maar ze schijnen klein te vallen. S is nu 5,3 kilo en ruim 60cm.

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

ik kom even langs waaien!! (hoop dat het nog mag ;))

@hanna, en afrola en salapio Gefeliciteerd met jullie wondertjes!!! (schaamtelijk, had ik natuurlijk allemaal gemist!)

@salapio ik heb hier van delano nog een swaddle me liggen, je zou hem zo mogen hebben, maar hij is van een soort fleece.. was toen voor in de winter dus ik denk niet dat je er blij van word! maar wel een super handig ding, maar niet helemaal officieel goedgekeurd... kmocht hem namelijk niet mee op het kdv bleven, waarbij ik dat met de pucababy en voor broertje de paco doek dat wel mocht...

moeilijk van die maat, want als hij te groot is, word hij ook los en zitten de armpjes dus ook niet meer strak dus dan is het effect natuurlijk een beetje weg, en heb je kans dat er langs boven een arm uit komt piepen...komt dan vanzelf natuurlijk wel weer goed als je kindje snel groeit..

@melisa ow morgen rot dag voor jullie, sterkte! maar ik snap wel dat jullie nu geen 3 uur in de auto gaan zitten!

@afrola wat fijn dat je kleintjes in een stijgende lijn zitten, en ook fijn dat ze iets minder vaak komen snachts! en wat leuk dat J zo'n goeie grote zus is! en wat een dotjes zijn het zeg! en (en en en .. ;)) wat super knap dat je bv geeft!

@sterre wat fijn dat R een nieuwe baan heeft, maar hij zit niet zo lekker in zn vel? balen zeg! hopen dat de nieuwe baan positieviteit brengt!

@mosa ook aan de bbq, hier is het morgen zo ver :) en heerlijk he dat lekkere weer, en super dat v en N zulke tevreden kindertjes zijn :D

@pookie ah bij jullie minder leuke tijd geweest zie ik :( dikke knuff, met Y alles goed?

@all

sorry voor iedereen die ik vergeten ben!

hier is het eindelijk weer een beetje rustig! we zitten sinds pasen in ons nieuwe huis, Heerlijk kan ik wel vertellen!

met broertje gaat het sinds een paar weken Eindelijk ook goed, heeft erg lang geduurd (had ook zeker niet langer moeten duren....)Maar nu kan ik echt zeggen dat ik weer kan genieten en ook voor het ventje zelf zit ie gewoon beter in zn vel, kan Eindelijk gewoon eens slapen overdag en ook snachts gaat het beter en slaapt hij vaak door maar wel vroeg wakker, maar ach dat neem ik gewoon voor lief want dat is penuts bij hoe het eerst was!

Delano doet het super hier in het nieuwe huis, bij souders altijd groot groot hysterisch drama, hier slaapt ze prima (al moet ik wel zeggen dat ze nu een beetje een soort van "terugval" had en weer heel moeilijk ging doen met slapen, maar het gaat al steeds weer ietsje beter :))

en verder gaat het ook wel zn gangetje, vriendjelief en ik niet altijd op en top, wat ups en dikke downs, maar al met al moet ik zeggen dat het nu wel weer lekker gaat :)

dus nu lekker genieten van het heerlijke weer en onze heerlijke tuin :D en morgen lekker bbq-en met de fam hierzo:) khep er zin in!

owja, als jullie denken van pff komt ze weer eens aan kakken en dan gaat ze weer, dan snap ik dat wel hoor, dan hou ik me wel rustig ,dus zeg het gerust!:)

19. Loe

Loe Niet meer actief

salapio ik heb alleen small gehad, het was een super ding. een frommeltje zo los, maar lenn sliep goed. tot hoe lang hij daarin lag, ik weet het niet meer. volgens mij ben ik daarna overgegaan op de pacco, dat was een super aansluiting (niet de puckababy, dat was niet hetzelfde idee en veel te los). Ik zou een marktplaats swaddle me kopen (geen fleece uberhaupt, maar katoen) en zeker weten een pacco doek. geweldig ding. ik heb m inmiddels verkocht maar dat was geweldig. Denk dat l. tot een maand of drie in de swaddle me heeft gelegen. Langer niet. Large vind ik niet geschikt, veel te moeilijk het hele idee bij zo'n groter poppie. Puckababy is dan beter.

20. Loe

Loe Niet meer actief

het klitteband van de swaddle moet erg rekken op een gegeven moment en dan gaat het kraken. in de puckababy (meerdere maten van gehad) sliep hij als een os......:D

omdat het bij ons erg lang duurde het probleem van inbakeren, is hij na de puckababy (ook ivm de winter) bij zes maand oid overgegaan naar 1 arm buiten de slaapzak (een gewone hema zak) en nog 1 erin. Tegen 8-9 maand sliep hij pas met beide armen in de slaapzakmouwen!

Deel Deze Pagina