Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spam:

2. Loe

Loe Niet meer actief

Zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!

Bijgelezen en wel. Melisa, hopelijk gewoon lekker vliegen!

Salapio, wat een knappe kids hebben jullie! En blij! Hebben jullie trouwens zoveel platen?

Afrola, knap hoor nu al in een aantal broeken. *jaloers*

Pookie, ik ga deze ronde heel hard voor jou duimen.

Rest: sorry, maar dikke zwaai!

Vakantie Landal was geslaagd erg leuk. In oktober een weekje naar Land van Bartje. Heb er nu al zin in. L. heeft zich enorm vermaakt, leuk om te zien. Helaas is hij nog steeds in de slaan-fase en het is bar en boos op het moment, hij brengt behoorlijk wat tijd in de hoek door. Echt niet leuk. Hoop zo dat het snel overgaat. Negeren is geen optie, hij doet het echt continu als hem iets niet aanstaat. Herkent iemand dit eigenlijk? Hij begint trouwens heerlijk te kwebbelen, doet koeien na en slaakt gilletjes als hij honden zit. Geweldig om te zien.

3. Loe

Loe Niet meer actief

:Deentje nog dan:

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, gefeliciteerd met je nichtje!

Salapio, ahhhh wat een leuke foto! Mooi stel hoor!

Loe, fijn dat de vakantie leuk was. Lieve foto's van je kanjer!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, we hebben idd best veel platen die ook nog regelmatig worden gedraaid. Ze zijn trouwens vrijwel allemaal van Jan, een aantal van mijn ouders. Ik had geen pickup, alleen een casetterecorder. Die bandjes zijn helaas allemaal verdwenen (waaronder ook 'radioprogramma's' die ik samen met mn beste vriendinnetje maakte) :D

Wat betreft het slaan. Moeilijk hoor als het zo de spuigaten uitloopt. Alleen jullie of ook andere kindjes? Ook op kdv? Misschien is zo'n triple P opvoedavond iets, gewoon om het voor te leggen aan de 'juf/meester' en andere ouders?

T is nu ook veel aan het slaan, bij hem echt een uiting van frustratie en onbegrip. Dan wil M hem juist helpen, kan dat niet goed uitleggen, hij denkt dat ze iets wil afpakken ofzo en hup *PETS*. In die gevallen zeggen we streng en duidelijk dat slaan niet mag en dat hij sorry moet zeggen tegen M. Daarna gaan we kijken naar de reden van slaan als dat relevant is (M kan namelijk ook goed plagen ;)). Ik verwijs sinds kort ook naar zn neefje, die heeft hem laatst een flinke pets verkocht: jij vond het toch ook niet leuk toen E jou ging slaan. Etc.

Ik denk eigenlijk dat het in het geval van L een kwestie is van een lange adem hebben, consequent en rustig corrigeren zoals idd op de gang zetten (dat doen wij inmiddels alleen als het echt meppen wordt of als T geen sorry wil zeggen). L is waarschijnlijk nu echt aan het uittesten. Maar ook echt geen woord te veel aan vuil maken: corrigeren, straf geven, goedmaken, klaar.

En kijken naar de omstandigheden waarop hij het doet:
    - verveling (dan kun je het in sommige gevallen ook voor zijn)
    - concurrentie (idem dito)
    - moeheid (idem dito)
    :D

Succes!

Wat wij ook zeggen trouwens is: 'als je boos bent dan mag je slaan op de bank', met name M kan daar soms even haar boosheid kwijt. T is nog te impulsief, maar hij zegt het wel altijd na afloop. En gisteren kwam hij naar boven lopen, heel schuldbewust: mama, ik M slaan, mag niet slaan :D. M slaat eigenlijk nooit terug, gaat wel heel zielig doen ... hoe bedoel je girly ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L loopt nog niet toch? Hoe gaat het kletsen? Dit is namelijk wel een fase waarin ze zich bewuster worden van hun eigen beperkingen.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Thanks Salapio. Het is volgens mij uittesten, hij zit ook niet zo lekker in zijn velletje, wat witjes ook, snel moe en aan de andere kant hyper de pieper. Sprong? (een lange dan.......zucht). Slaapt gelukkig als een beer, dat maakt veel goed. Maar leuk is het niet. Hij wil ook niet meer op het aankleedkussen. Slaan en schoppen is het! Hij is zo groot en zwaar, krijg het alleen bijna niet voor elkaar een luier aan te krijgen. Krijgt boekje in zijn handen om wat af te leiden, praat tegen hem. Het lijkt niet uit te maken. Zijn ogen gaan op ik zit in de uittest-stand, ik kijk zo arrogant als ik kan, en ik mep erop los, want ik vind dit niet leuk.

Gisteren heeft hij driemaal in de hoek achter elkaar gezeten na het in bad gaan, want meneer heeft de hele badsessie/afdroog/insmeersessie geslagen. gek werden we ervan. Niet gezellig. En zolang hij geen kusje geeft (of knuffel, iets van sorry) gaat hij opnieuw even in hoek. WEet hij ook. Hij begon haast te lachen.....zucht.

Het is volgens mij frustratie, niet willen, en deels onmacht. Hij kwebbelt sinds kort de oren van mijn hoofd, de hele dag door, erg leuk. Alleen dus in zijn eigen taaltje, dus veel snappen doen we natuurlijk niet. We praten dan wel terug tegen hem.

Hij loopt inderdaad nog steeds niet. Aan de handen wel, als hij geen zin meer heeft, laat hij zich gewoon zakken. Hij schuifelt wel aan de tafel en maakt oversteek van bank/tafel en schuifelt langs de keuken mbv de handgrepen die op de kastjes zitten. Hij durft volgens mij nog niet goed, zijn balans is nog niet zo goed.

Heb ook wel het idee dat hij het doet om aandacht te krijgen/uit te testen. Maar hij krijgt genoeg aandacht, dus tja waarom dan. Ik zal t waarschijnlijk ook niet kunnen begrijpen, maar het is echt niet plezant. Meneertje kan heerlijk zitten eten en pas aan het einde, ineens, gaan zijn ogen van het ene op het andere moment in de 'het staat mij niet aan stand' , en bemmmmm, daar ligt zijn drinkbeker op de grond, die hij eerst met beide armen maait van zijn plateau, waarbij ik hem al heb gewaarschuwd. Elke dag en elke maaltijd weer. Jij een idee waarom? Ach, wat ik al zei, misschien moet ik het niet willen begrijpen, maar vaak na het eten de hoek in moeten vind ik zo'n negatieve lading geven aan de maaltijd. En toch kan ik het niet laten gaan, want hij doet het echt zeer bewust......

Leuk zeg die platen! ik heb er ook een tijd veel gehad. en ook nog veel bandjes ja, leuk he!

oja, hij slaat alleen de mensen die heel dicht naast hem staan, dus ons en 1 keer zijn opa. In de winkels charmeurt hij erop los.:D Op het kdv niets van gehoord, ik weet haast wel zeker dat hij het daar niet doet.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aankleedkussendrama, hoor ik veel van andere kindjes, hier valt het goed mee (maar M en T zijn echt heel rustig). Misschien helpt het om voor de up&go broekjes te gaan. Dan hoef je alleen voor poep de strijd aan te gaan. Eventueel een speciaal poepverschoonpoppetje/autootje?

Maar verder snap ik je vermoeidheid ermee hoor. Toch consequent door blijven gaan. Misschien werkt het om tijdens zo'n sla episode tijdens het afdrogen heel kalm te zeggen: 'Je doet mama pijn, mama vindt dit niet leuk en mama gaat nu even naar (...), als ik straks terugkom dan proberen we het opnieuw' (oid). Dan zet je hem dus niet ergens anders, toch een vorm van aandacht, maar jij gaat bij hem weg. Dus dan ontneem je hem aandacht én er is een soort van straf.

Maar ik kan niet goed beoordelen of hij daar niet nog wat jong voor is.

Bij T werkt het trouwens niet :D. Die gaat gewoon rondscharrelen en vermaakt zich prima. Bij M werkt het als een speer.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En dat hij het bij jullie doet, das fijn, dan is het idd een uiting van liefde ;) - alleen bij de mensen waarbij je je echt veilig voelt, kun je je frustratie kwijt.

Nu ga ik T uit bed vissen!

Met S gaat het trouwens erg goed. Net zonder inbakeren in slaap gevallen! En vandaag voor de tweede ochtend op rij zonder medicatie :). Avond geven we nog wel.

10. Loe

Loe Niet meer actief

We zijn zeer vereerd haha. Nee gein, ik wist t al wel, maar ja, toch liever niet he.:)
    Gisteren zijn wij inderdaad van zijn kamer weggegaan en hem daar in een hoek gezet, later in zijn bed (grond beetje koud he met alleen een pamper.... toen ik terug kwam, zat hij nog precies zo in het hoekje, dus het werkt wel.:D

Ha, S. zonder inbakeren. Altijd goed. Mag ik vragen waarom jullie nu eigenlijk vrij snel weer zonder inbakeren gaan en zonder medicatie? Zijn jullie er eigenlijk 'op tegen'? Anders zou ik misschien denken van 'nog een tijdje inbakeren en medicatie', zodat je een wat langere tijd hier consequent mee doorgaat? Of is t niet meer nodig bij S.? (alleen maar mooi natuurlijk). Vroeg het me gewoon af, neem me niet kwalijk hoor als het anders overkomt.:)

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die medicatie zie ik echt als noodzakelijk kwaad. Dus vandaar. Maar hij lijkt het toch wel beter te doen met, dus nog ff door ... Het komt bij mij ook wel voort uit het gevoel dat ik me vergis, dat ik een overbezorgde moeder ben ;) en me aanstel: Er is niets met S aan de hand. Zoiets.

En dat inbakeren, dat komt vooral door Jan die iedere week wel een keer zegt: 'maar we kunnen daar nu toch wel mee stoppen' ;).

Eindconclusie van ons is: nog ff door met medicatie. Nog ff door met inbakeren. Inderdaad precies vanwege jouw stukje :D ;)

12. Loe

Loe Niet meer actief

oh dat is fijn voor S. Denk ik. :)Meestal met de reflux/maaien en onrustigheid duurt t toch wel echt een aantal maandjes, vandaar dat ik het vroeg. Telkens verandering leek me nie zo fijn.... fijn dat het me niet kwalijk genomen wordt hihi.:):)
    L. is trouwens rond zijn 1e jaar abrupt gestopt met de nexium. Toen ging het ook meteen goed. Inbakeren deed hij giga lang over om af te bouwen, maar hij zal wel een uitzondering zijn.;):D

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, ik haak hier weer even in.

Melisa: Je bent al weg natuurlijk maar alsnog een hele fijne vakantie!

Loe: Heb je inmiddels al de uitslag gekregen van die borstoperatie?
    Lastig zeg met L :( Wij hebben met N op het moment ook zoiets. Daar hebben we meer 'werk' mee dan met L ;) N mept ook weleens en als we dan zeggen dat het pijn doet en dat hij dat daarom niet mag krijg je een antwoord als 'natuurlijk niet' :$ Van de week spuugde hij tot 3 keer toe zijn drinken weer uit en heeft 3 keer op de gang gezeten maar het lijkt hem gewoon niet te deren.

Salapio: Je zou het natuurlijk het liefst zonder doen (medicatie en inbakeren) dus een logische gedachte dat er niks is met S. Zeker als het nu mét allemaal goed gaat. Heb je wel iets afgesproken over afbouwen met medicatie in de toekomst met de ha?
    Wat een leuke foto trouwens van je kinders. Wat is M al een grote meid aan het worden joh!

Afrola: Hoe gaat het nu met de bv? En hoe gaat het 's nachts?

Hanna: Hoe gaat het op je werk? Zit je er alweer helemaal in?

Mosa: Lekker aan het genieten op vakantie :)

All: Hier gaat het nog steeds niet lekker. Op vakantie ook een knallende ruzie gehad. Hier thuis ook weer. Volgende week mag ik mee naar de psych.. ik ben benieuwd.

L en ik zijn op het moment ziek. Ik al 2 weken keelpijn, hoofdpijn en flink verkouden. L ook en slaapt daardoor erg slecht dus niet zo'n leuke nachten.
    N zit in een hele vervelende fase :( Echt de boel uit aan het testen, de boel op de spits aan het drijven en vooral niet luisteren.

Verder ben ik toe aan zon/zomer pffff :p:)

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Zwaai ;)

Blijft heel druk hier. Ik heb twee flinke spugerrjes, die er af en toe veel last van hebben helaas. Nachten gaan langzaam iets beter. Maar helaas nog wat lrappe hoeveelheid slaap.

Salapio gave foto! En M die zielig doet, hihi. J ging van het weekend ook 'huilen' omdat S haar schopte. (zij zat op bed en s lag naast haar een beetje trappelen)

Loe, leuke foto's vervelend van slaan. Hier gebeurt het af en toe, maar wel met die ondeugende blik. Zo bewust aan het uitdagen. Vooral bij papa en mama... Stwrkte!

Sterre, vervelend dat het bij julloe nog steeds niet lekker loopt. Hopelijl helpt een sessie samen met psych! Spui verder hier maar als dat oplucht!

Nog een heel bericht vanaf telfoon kunnen typen :)

15. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

@loe jeetje moeilijk hoor met L en het slaan enzo, khep niet echt tips eigenlijk, sorry! wel leuk dat hij nu lekker aan het brabbelen is :)

@salapio hier ook nog steeds medicijnen hoor voor broertje, ik durf het niet eens af te bouwen haha bang dat het weer als voorheen word;) terwijl hier de medicijnen eigenlijk niet eens echt duidelijk verschil maakte toen, maar toch ik moet binnenkort weer naar de KA dan zullen we waarschijnlijk wel gaan afbouwen :) Maar als het er nog zo goed mee gaat met S, alleen maar fijn natuurlijk! en inbakeren ach ik moest bij broertje heel abrupt stoppen omdat het vanaf 4 maanden opt kdv niet meer mocht en hij daar 3 dagen zat, maar delano heeft zowiso tot 6 maanden ingebakerd geslapen, daarna ook heel lang over afbouwen gedaan helaas. en leuke spamm!! :D

@sterre wat rot dat het nog niet lekker loopt tussen jou en R, denk je dat dit komt door hoe het nu gaat met R en zijn gedrag daar in of komt het meer uit jouzelf nu? hopelijk heb je wat aan de sessie bij de psyg, goed idee juist hoor :) en ook nog es ziek zijn met je kleine man en N die niet echt makkelijk doet, dikke dikke knuffel! owja, misschien nog een idee voor jou voor N met het slaan (kdenk dat L van loe daar nog iets te jong voor is.. maar miss kan eht ook wel ) een stickerkaart voor als hij niet geslagen oid heeft

ik heb hier nu namelijk een stikkerkaart op de deur hangen met vanalles er op, 5 dingen, de dingen : goed luisteren, goed eten, slapen in eigen bed, poepen op de wc, knuffels en tut in bed laten.

goed bij poepen op de wc staat nog geen 1 sticker, maar zowiso kan ze hier elke dag wel 2 stickers plakken, vind ze helemaal leuk en het werkt ook echt, want ze slaapt nu zowat elke nacht in haar eigen bed, en die knuffels en tut zijn ook al 3 dagen achter elkaar in bed gebleven :)

wie weet kun je zo iets nog proberen?

@mosa lekker genieten van de vakantie :)

@hanna jij zeker nu ook vakantie :D

@afrola ah zonde dat ze zo spugen en er ook last van hebben! gelukkig gaan de nachten wel redelijk, slapen ze verder wel gewoon ook goed enzo? petje af hoor dat je het zo voor elkaar krijgt met 3 kleintjes!

hier alles ok

delano heeft vorrige week een fiets (2e handsje maar nog super mooi) gekregen met zij wieltjes, ze fiets er echt als een gek op weg, zo leuk! :D en met breortje gaat het ook wel goed, alleen denk ik dat hij sinds een paar dagen in de beruchte 11 maanden sprong zit....

of een verlate 9 maanden sprong maar dat hoop ik niet haha;)

hij wil absoluut niet in de box, schreeuwt/huilt het dan uit niet normaal, kan zichzelf ook echt niet goed vermaken, zeurt de hele tijd maar een beetje echt jengelen en doen, en er is eigenlijk niets aan de hand en daarvoor kon hij heel goed zelf spelen, dus naja ik weet t ook niet haha ;) beetje vermoeiend wel maar ach ;) owja ook alles vanuit zijn stoel zo snel mogelijk op de grond gooien en dan zeuren omdat het op de grond ligt haha ;)

naja verder alles zn gangetje ! groetjess

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Vervelend dat je spuugerdjes hebt :( Hopelijk krijgen ze er geen last van. Met 2 kindjes zullen de slaaptijden inderdaad wat krap zijn. Komen ze wel ongeveer tegelijk of hoe doe je dat? Een vriendin van mijn s.zus wilde graag dat haar 2-ling alles op dezelde tijd deed (vooral voedingen/eten) maar dat was af en toe behoorlijk lastig.

Mupet: Thanx voor je tip! Ik ga eens kijken of het werkt. Het poepen op het potje schiet hier ook nog niet op hoor.. zeg maar gerust dat het nog nooit gebeurd is haha. Ja op de grond ;)
    Wat leuk dat D zo graag fietst :) N weigert de trappers te gebruiken dus die zie ik dat niet zo snel doen.
    Oei broertje in een sprong.. tufse!

All: Hier weinig te melden. Vanavond uit eten met de hele s.fam.. oh joy ;)
    Morgen op kraamvisite bij vrienden, leuk weer een verse baby :)

17. Loe

Loe Niet meer actief

Kwam even spieken. Mooie dip is dat Pookie..

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    pookie spannend die dip..

all zwaai ik lees wel maar druk druk druk sorry

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zwaai naar Sterre, wij zoeven voorbij op de A2.

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Zwaai, vandaag nesloten even naar apenheul te gaan. Met 2 kleintjes geen supersuccus. J heeft het gelukkig wel heel leuk gehad :)

Deel Deze Pagina