Weer een snelle zwaai vanuit hier. @ mosa; jullie heeben een zware week achter de rug, dikke knuf nog. Gelukkig heb jeje 2 vrolijke meiden. Wat een lekkere lachebekjes. @ ricmar; lief mannetje hoor maarwel zwaar met de kma en reflux. Vervelend toch voor de kindjes en ouders! @afrola; lekker een weekje naa z.land. Fijn en dan in januari al beginnen met afbouwen..... Wel apart hoor dat deze zwangerschap zo anders wordt als die van j. @ hanna; nog maar een paar daagjes, de laatste loodjes. Lieve foto ook van S. Ze lijkt al zo groot en wijs zoals ze erop staat. Y gaat lekker, wijzelf ook. Dit weekend hebben we ge-sinter-dobbeld, erg gezellig maar het is ook erg laat geworden. Ook hebben we 2 dagen gegourmet, nu nog de stank weg krijgen Hebben jullie allemaal al een kerstboom?? Ik ben halverwege, wel deboom in elkaar gezet maar de lampjes moeten er nog in. Ik wil nog warme led-lampjes, ik heb wel een snoer van 100 gewone leds maar dat is niet genoeg in de boom en ook wel erg fel van licht. En bij de ouderwetse snoeren zijn nu e ht te veel lampjes stuk. Morgen wordt vervolgd dus.
pookie nu we het onder controle hebben met de voeding is hij tevreden en is het goed te doen, ik denk dat er mensen zijn die een moeilijker kindje hebben hoor..
Fijn dat het bij jullie onder controle is. Ik krojg toch het idee dat kma maar vooral de reflux heel veel voorkomt en voor veel stress bij kind en ouders zorgt. Hier hebben we toch al een hoge score bij de " verse" babies ( sterre, melisa, mupet en dan jij. Eigenlijk alleen N van mosa heeft geen last)
Wat saai toch, die zorgverzekeringen Nu is het in ieder geval mooi geweest, zo naar bed. Pookie, wij hebben vorige week al de kerstboom neergezet, altijd wel gezellig vind ik. Wij hebben er nog ouderwetse lampjes in, maar liefst 5 snoeren De eerste dag vond V het reuzeinteressant om ballen uit de boom te halen, maar gelukkig ging dat weer over Vol spanning keek ik naar je tempkaartje, nog steeds een hoge temp! Spannend hoor! Heb je er een goed gevoel over? Je hebt weleens een korte lf toch, of vergis ik me nu? Ricmar, fijn dat het met de nieuwe voeding een stuk beter gaat En je hoort idd dat héél veel baby's KMA en/of reflux hebben! Mijn nichtje heeft waarschijnlijk ook KMA (en daardoor eczeem), mijn schoonzusje is nu op een speciaal dieet vanwege de borstvoeding. Maar reflux lijkt me enorm vervelend, en zielig voor een kindje natuurlijk! Slaap lekker allemaal!
Hey meiden, ik maak het me er even met een zwaai vanaf. Druk druk druk hier. Boompje neerzetten e.d. Bijkomen van de slapeloze nachten *gaaaaap* Gister examen gehad (en geslaagd met een 9 ) en volgende week de allerlaatste! Joehoe!
@ Ricmar & @ Mosa, nog gelukt met de baby-pasfoto's? @ Sterre, wow een 9!!! Gefeliciteerd!! @ Pookie, ben benieuwd naar je temp van vandaag . Hier geen boom (heb een neppert van 210cm), ik wilde een mini boompje kopen maar die kan ik nu niet meer vinden . Ik heb ook led lampjes, 600 stuks vorig jaar. Heb je nog lampjes kunnen vinden? @ all, nou ons bed is 65cm. Ik heb geen zin om het te gaan ophogen hoor en ik weet ook niet of dat wel kan bij een boxspring?.. Vorige kraamzorg deed het er ook zo mee.. Verschonen wil mijn man wel doen en voor de onderzoeken vind ik het onnodig, zolang staan ze niet naast je . Zal ik het zo laten? Als het ècht nodig is kan ik er altijd nog een matras opgooien.
het was zo slecht vanmorgen qua weer dat we besloten hebben vrijdag weer te gokken (of eerder als mannetje dat red vanaf het werk) Vanmiddag even samen op het werk gekeken en wat dingen gedaan, waar ze even niet uit kwamen (ja eigen zaak dus soms moet je ) maar ben snel weer huiswaarts gegaan, wil nog niet werken... wil nog genieten. Mosa bij jullie wel gelukt???
Ha meiden, Vandaag weer gewerkt. Nu nog maar 3 dagen en een kerstdiner Gaat lukken. Kies doet het goed en ook mijn bil werkt weer mee. Ik ben dus weer bli!!! Mosa, wat een schattige foto,s van je meisjes! Echt leuk om te zien! Pookie, spannendddddd!!! Sterre, gefeliciteerd meid. Nu og de laatste. Heerlijk joh! Wanneer begint je nieuwe baan? Ricmar, wat een mooi mannetje hebben jullie zeg. Lief!!! De kamer van S is bijna klaar. Ga zometeen het bedje opmaken en morgen gaat ze haar middagslaapje daar doen. Ben heeeel benieuwd!!! N og even snel naar de bieb. Boeken al weken te laat, zonde van het geld! Fijne avond allemaal!
hanna: fijn dat je weer wat fitter bent C. haar kamer is ook bijna af, ze slaapt er al wel 2 nachten. Helaas schrikt ze nog 's morgens wakker en weet dan niet waar ze is, dus het is even heel vroeg ons bed uit. Maar dat gaat vast snel beter, want ze is er zo trots op! Moest wel even slikken hoor, om haar ledikantje op te ruimen.... dag klein meisje...hallo peuter!
Hoi dames, Pookie, wat gaat je temp goed zeg, echt heel spannend! Heb je al enig idee wanneer je eventueel wilt testen? Sterre, jeetje, een 9 Goed gedaan hoor! Nu deze week nog even doorbijten en dan lekker genieten van het klaar zijn met je opleiding BabyD, ik ben natuurlijk thuis bevallen, dus dan vind ik het sowieso niet meer dan normaal dat je het bed verhoogt. Het gaat natuurlijk ook om de rug van de vk en kraamhulp. Persoonlijk zou ik het bed in jouw geval ook verhogen, of met een extra matras als je die toch hebt of met klossen. Wij hebben ook een boxspring en wij hebben er toen wel (veel) klossen onder gezet. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar voor de vk/kraamhulp lijkt het me wel zo fijn, en hun rug moet natuurlijk ook langer mee Ricmar, probeer idd maar niet te veel met je werk bezig te zijn, nu nog even volledig focussen op jullie ventje Hanna, fijn dat alles er weer positiever uitziet! En nu gaat het echt heel hard met de tijd, dus bijna verlof! Heerlijk voor je Spannend, S morgen op haar nieuwe kamer slapen. Succes, hopelijk gaat het goed! En laat je binnenkort ook wat foto's zien van haar kamer? Melisa, leuk dat C al op haar nieuwe kamer slaapt! En het zal wel niet lang meer duren tot ze gewend is, en hopelijk is ze dan ook wat later wakker All, het is gelukt met de pasfoto N moest in een bumbostoeltje zitten op een kruk en ik zat er op mijn hurken naast/achter zodat ik niet in beeld was. Ze vond het heel leuk en zat telkens te lachen naar de fotograaf Op de foto voor haar id-kaart mag ze geloof ik niet lachen, en uiteindelijk is het een 'serieuze' foto geworden, heel schattig! Meteen een id-kaart aangevraagd, dus volgende week kunnen we hem ophalen. Ook naar het CB geweest. Ze is nu 67 cm en 6800 gram, bovengemiddeld lang en slank. Ze lijkt tot nu minder de lucht in te schieten dan V, dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. Verder was de arts verbaasd over haar ontwikkeling, ze is al heel erg veel met haar voetjes bezig en volgens de arts is dat snel. En ook wat andere dingen doet ze wel vlot. Ik was ook extra trots op V, de arts vond dat V praat als een 3-jarige Ik weet wel dat ze best goed praat, ze maakt ook hele zinnen en gebruikt daarbij ook een goede zinsopbouw, maar dit is toch leuk om te horen Wat trouwens wel opvallend was, was dat volgens de arts je tegenwoordig gerust voor 6 maanden met groente/fruit kunt beginnen. Volgens haar blijkt nu uit onderzoek dat dit zelfs voor kindjes met een aanleg voor allergie het niet uitmaakt. En volgens logopedisten is het juist goed voor de mondmotoriek om met een lepeltje te leren eten. Dus of pap of groente/fruit. Ik had me helemaal ingesteld op beginnen met 6 maanden, maar nu wil ik er nog even over nadenken. N is nu bijna 5 maanden. Wat vinden jullie hiervan? Pap vind ik niet zo nodig vanwege de suiker, dus dan zouden we met groente beginnen. Morgen ga ik met V op de PSZ kijken, lijkt me ook leuk! We krijgen dan een rondleiding en uitleg enzo, en vanaf 9 januari gaat ze er 2 ochtenden in de week heen. Ze is echt nog nooit ergens geweest zonder ons of bijv. mijn ouders. Ik denk dat ze het in eerste instantie geweldig vindt, totdat ze op een gegeven moment merkt dat we er echt niet meer zijn. Wel spannend vind ik dat, maar verder alleen maar leuk. Het spelen met andere kinderen zal ze geweldig vinden. Fijne avond!
@ Melisa, dus ze slaapt nu ook pas sinds kort in een groot bed? Lijkt me heel apart dan zijn ze ineens heel klein weer lijkt me en de bedden zo groot . Hoop dat ze er gauw aan gewend is om er wakker te worden, in haar nieuwe kamertje. @ Mosa, ja ik begrijp het wel dat het voor de kraamzorg beter is: een hoog bed. Maar omdat het na de geboorte van D ook zo makkelijk ging en de kraamzorg er niks over zei dacht ik dat we het misschien wel zo kunnen laten . En zeker als er alleen maar gevoeld hoeft te worden naar de baarmoederstand.. Haha geweldig dat N zo zat te lachen naar de fotograaf! Maar fijn dat het gelukt is met de serieuse foto . Oh wat kun je ook trots zijn wat betreft de ontwikkeling van N en V! Super! Lijkt me heerlijk zo'n kletskousje . D heeft hele verhalen maar ik versta er nog weinig van . Wij zijn met D met 5 maanden begonnen met bijvoeding toen at ze gelijk 1/4 van het potje (sperziebonen) haha. Maar dat is goed gegaan, zou het gewoon proberen met 5 maanden.. Leuk dat V morgen even naar de psz gaat samen met jou. Zal ze vast erg leuk vinden. 't Is ook zomaar weer januari. Spannend! Ben je naar de psz gegaan om haar in te schrijven of kon je dat online doen? Ik heb vanmiddag toevallig gezocht naar info over de psz, maar online is er niks over te vinden. Vroeg me af of je er zo naar binnen kunt lopen..
BabyD, je zult zien dat als D eenmaal echt verstaanbaar gaat kletsen, dat het dan heel hard gaat. Alle ontwikkelingen zijn erg bijzonder vind ik, maar praten vind ik wel de meeste bijzondere. Het feit dat je op een gegeven moment echt gesprekjes kunt voeren met je kind is echt heel speciaal Ik verwacht ook wel dat het goed zal gaan met eventueel eerder beginnen met bijvoeding. N is gelukkig totaal niet gevoelig voor wat dan ook, maar het is meer het idee. Ik ging volledig van die 6 maanden uit en dan nu ineens eerder. Ik dacht altijd dat het voor de darmpjes ook beter was om pas met 6 maanden te beginnen, maar blijkbaar is nu bewezen dat dat niet zo is. Ik heb V online ingeschreven bij de PSZ, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor alle PSZ geldt. Misschien eens bellen naar eentje bij jou in de buurt? Dan kun je gelijk vragen wanneer je D zou moeten inschrijven. Wij hebben het al een half jaar geleden gedaan (dus op de leeftijd van D) omdat deze PSZ heel populair is omdat het een soort boerderij is met allerlei dieren. Zo, nog even wat kleren passen die ik besteld had bij Wehkamp en dan zo naar bed. Weltrusten!
Helaas, temp is diep diep gedaald. Woont trouwens bereke in Luik?? Ik was gisteren op een seminair en had het nieuws pas laat gehoord. Verschrikkelijk, er komen steeds meer van dit soort eenmans akties lijkt wel
Ik zag dat jij gepost had en had ineens een goed gevoel, maar kl*te dit Dikke knuffel!! Baal je er erg van? Ik weet niet precies waar Bereke woont. Maar volgens mij is Luik in het Franstalige gebied en Bereke woont neem ik aan in het Vlaamstalige deel? Maar zijn idd enge dingen! Beangstigend dat je zomaar ergens kunt zijn waar één of andere mongool zoiets in zijn hoofd haalt Zo, N wordt wakker dus ik ga haar maar eens halen. Straks wat uurtjes thuis werken en dan vanmiddag naar de PSZ. Fijne dag!
Pookie: die temp is wel heel erg gezakt zeg!? Mosa: ik kan ook echt genieten van een gesprekje met mijn meisje Maar vind het ook wel emotioneel om echt afscheid te nemen van haar als hulpeloos wezentje haha. Nu ligt ze in een groot bed, gaat naar de wc, en volgende maand naar de psz, snik.
Ha meiden, Vandaag geslapen tot kwart voor zeven. Lekker hoor. Wle heel vaak wakker geweest. Weinig plannen vandaag. Ht regent hier , dus we blijven maar binnen. Vandaag komen de bedklossen en als he goed is ook de proefdruk van het geboortekaartje Pookie, jeetje zeg wat een tempdaling Mosa, veel plezier bij de peuterspeelzaal. V zal het vast wel heel leuk vinden daar! Fijne dag allemaal!
Pookie dat ziet er niet erg gunstig uit, maar ik heb ze vreemder voorbij zien komen, dus we wachten het af en de duimen draaien nog even op volle toeren...