Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

sorry ff geen tijd voor een lange reactie druk druk, maar ik ben trots :D broertje loopt gewoon los!! en echt al best veel eigenlijk, steeds iets van 3 stapjes, en dan weer kruipen en dan gelijk weer gaan lopen haha zooo leuk!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snelle Jelle! Knap hoor!

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    :D:D:D

J kan ook zo lekker bijdehand zijn. Ik was vanmorgen aan het ontbijten en voeden tegelijk. J had haar ontbijtje al op en wilde dat ik ging voorlezen. Ik zeg dat ik niet kan voorlezen omdat ik aan het eten ben en druk met voeden. Ja, maar mama je praat dus kun je ook voorlezen. Tja, ;):D

@ Mupet, wow zeker snel en leuk!

@ Salapio, begreep dat je het goed bedoeld ;), maar wilde uitleggen dat ik er goed over had gelezen, nagedacht en zo en vooral goed let op de reactie van mijn kids. Blijft toch lastig iets dat reflux!

@ Loe balen zeg van L. Hopelijk kan het makkelijk worden opgelost met een (steun)zooltje oid.

Sinds het weekend krijgt J overdag geen luier meer om. Meeste dagen nog wel een ongelukje, maar wil nu doorzetten, omdat ze nu zelf de meeste keeren aangeeft wanneer ze moet plassen/poepen. Vanochtend ook voor het eerst naar het kdv in een onderbroek. Was al helemaal blij dat het onderweg en bij de ha waar we ook langs moesten en toch half uurtje moesten wachten helemaal goed ging :D

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vlieg even voorbij, straks even goed reageren..

Mosa: Hartelijk gefeliciteerd met N!!!!!!!! 1 jaar alweer, wat vliegt de tijd he :$

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Afrola: C. is in de vakantie ook zindelijk geworden. Maar thuis is ze soms te druk met dingen waardoor ze net te laat naar de wc gaat. Dus ik heb bij de z-man een hoop ondergoed ingeslagen, en thuis loopt ze in een legging of pyjamabroek haha. Dat wast makkelijk weg.

Mosa: gefeliciteerd met N. Wat gaat een jaar toch snel he?

Ik heb van de week plannen gemaakt voor een nachtje weg in november. Dan zijn we 5 jaar getrouwd. Dochter gaat naar een vriendin, N naar mijn zus. Hotelletje vlak bij de sauna etc. Blijkt mijn man storingsdienst te hebben. Oeps. Dus heb vandaag maar opgebiecht dat hij moest ruilen. Jammer van de verrassing, maar ik wil toch echt weg haha.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Even een snelle zwaai :)

We hebben een erg leuke dag gehad. We zijn met mijn broer, schoonzus en nichtje (die morgen 1 jaar wordt :D) naar een indoor speelhal geweest. V vond het natuurlijk sowieso geweldig, maar ook N heeft de smaak nu helemaal te pakken :D
    Daarna pannenkoeken gegeten met mijn ouders, was ook gezellig.
    Zondag vieren we haar verjaardag voor familie en vrienden. Zaterdag de verjaardag van ons nichtje, dus een druk weekend voor de boeg.

Maar wel apart dat onze kleine mop alweer 1 jaar is, geen baby meer :( :) Gaat echt zó ontzettend hard, maar ook wel weer erg leuk!

Fijne avond allemaal en ik kom snel weer langs om op jullie te reageren :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat goed trouwens al die (bijna) zindelijke kindjes, dat is hier nog helemaal niet aan de orde. Misschien zijn we er ook te makkelijk mee, maar het lijkt V ook nog helemaal niet te interesseren. Misschien na het weekend een poging doen.

En Mupet, zeker een snelle jelle!!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd N!

En Mosa, M werd min of meer spontaan zindelijk toen ze net drie was. Heel kort daarop ook nachtzindelijk. Zo goed als nooit ongelukjes dus ze was er echt aan toe. Tegenwoordig heeeeeel vaak een natte onderbroek ... te druk met spelen *zucht*. Dan zie ik haar wiebelen: 'Moet je plassen?'. 'Neehee!' ... paar minuten later in grote paniek: 'IK MOET PLASSEN!!!' :D

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ mosa, gister helemaal vergeten je met n te feliciteren :)

Maar dus een mooie dag gister, leuk! Alvast veel plezierr met het drukke weekend.

Gister is j helemaal droog gebleven en vanochtend een droge luier, trots ;)

@ melisa, haha hier ook z-man ondergoed. Ze staat te springen als ze.eenvan dora aan mag, haha

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Fij weekend allemaal?

Is het bij jullie ook zulk lekker weer?

We hebben vanochtend lekker in de tuin gerommeld :) . En nog een hele mooie week in het vooruitzicht :)

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk weer! Zalig + eindelijk :)

Vandaag rustig dagje in de tuin / speeltuin (misschien naar de waterspeeltuin vanmiddag), morgen komt mn zus met kids en dan wellicht naar strand en woensdag met Jan en schoonzusgezin naar strand ... Moenieklaagnie ;)

Gisteren wezen winkelen met mams en zusje. Enorm goed geslaagd: 2 rokjes, 1 jurkje zelf gekocht en van mn mams (als vroeg verjaardagscadeau): 1 jurkje, 2 tops, 2 vestjes, tasje :D. Niet vervelend hoor in een winkel met alleen maar mooie dingen én 60% korting ... Nu nog schoenen en ik ben helemaal hip ;)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Djaar: Wat rot allemaal :( Hoe gaat het werken tot nu toe?

Mupet: Wauw broertje al los aan de wandel, wat snel :)

Afrola:
    :D:D:D Ook zo lekker bijdehand..

Goed zeg van J! Hier gaat het ook best goed eigenlijk. Ook het poepen gaat nu goed. Hij is reuze trots op zichzelf als hij op het potje gepoept heeft :D

Melisa: Hier ook voornamelijk makkelijke kleertjes nu N op het potje gaat. Ik ga niet iedere keer broeken wassen en strijken hoor :):p
    Balen dat je de verassing op moest biechten.

Mosa: Pff helemaal baby-af nu.. Gek he.
    Als we N zelf de kans zouden geven liep hij ook nog in zijn luier rond hoor haha. Ach, het komt vanzelf wel :)

Salapio: Goh, een vriendin van mij heeft een dochter van 5 die ineens weer heel veel in haar broek plast. Best zielig want op school durft ze er dan niks van te zeggen en loopt ze met een natte broek rond ;)
    Zo jij bent goed verwent door mams :) Veel plezier vandaag en morgen!

All: Hier druk met van alles en niks eigenlijk. Gister de plaats voor en achter het huis schoongemaakt met een hoge drukreiniger.. pff wat een werk en wat een troep! Maar wel lekker als je klaar bent, ik kan daar dan echt van genieten als alles weer lekker schoon en mooi is :)

We hebben begin augustus 5 dagen op de camping geboekt in Rij.nsburg. We mogen de caravan van vrienden van ons lenen dus dat is wel lekker. Alleen even kijken hoe we het met slapen doen want het campingbedje van L past er niet in. Misschien gaan we gewoon lekker met zn alle in 1 bed haha. En natuurlijk hopen dat het dan lekker weer is :)

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii dames!

Wat een weertje he! Heerlijk hoor!

@Mosa nog gefeliciteerd met n!!

@djaar dikke knuff voor jou!

@alle (bijna) zindelijke kindjes super goed! Hier gaat t ook goed alleen wil ze nog niet op de wc of pot poepen maar ach dat komt vanzelf wel

Hmm volges mij is broertje na 1 uurtje slapen al weer wakker... Wou ik jet in de tuin gaan liggen haha

Naja komt goed, iedereen geniet van het mooie weer!!

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mupet: Komt inderdaad vanzelf. Hier wilde N ook echt niet en toen hij ging plassen zei hij ineens 'he mama kijk, poep' .. best schattig :) Vandaag heeft hij zelfs in de tuin van de oppas gepoept :):):) Tja, badje opgezet en zonder luier rond laten rennen hihi :p

All: Iedereen van het zonnetje aan het genieten? Hier wel, het was hier vanmiddag 34 graden :$ Nou ja, we genieten er gewoon van want je weet maar nooit wanneer het weer voorbij is :)

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    hoi meiden,

even een zwaai. hier druk geweest. 2 dagen alleen geweest, t was voor z'n werk weg. gister trouwens wel wat hulp gehad van mijn ouders, fijn ;)

heerlijk weer, echt genieten!

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zwaai zwaai :)

Afrola: Even een vuurdoop gehad dus met de kids maar wel fijn dat je ouders zijn komen helpen :)

All: Hier alles rustig. N heeft donderdag bij mijn moeder geslapen dus dat wel even rustig zo met alleen L. Die het trouwens helemaal niet erg vond om even alle aandacht voor zichzelf te hebben :)
    Tis met 2en wel druk. L die overal.. maar dan ook overal! aan zit en N die denkt dat hij het ineens ook maar weer moet gaan doen en ook nog een 'grote' mond heeft ;) Hij blijft ook maar kletsen, af en toe om gek van te worden :):) Gelukkig gaat het plassen en poepen op het potje erg goed. N is nu ook eigenlijk best een grote jongen aan het worden, ook letterlijk haha. Ik ga straks even met hem naar de winkel want maat 98 is em echt te klein aan het worden terwijl hij er pas net in zit. Op naar 104 al :$
    L is vandaag ook al 11 maanden weer, pff wat gaat het snel!

17. Loe

Loe Niet meer actief

pffffffffff even prive berichtje hier:
    heb last van de hormonen. Moet van de artsin het zieken.huis van de pil af om te kijken of de hormonen nog goed werken, omdat ik zo zweet (of ik dus niet in de overgang zou zijn). Nou, ik krijg meteen terug waarik eigenlijk niet over na wil denken: gaan we voor een tweede. Nee, zegt manlief. Hebben we afgesproken om mijn medische redenenen. Hij heeft gelijk, ik trek 1 kind al bijna niet qua energie.Daarnaast hadden wij een rotbegin toen L.er net was, maanden nachten opgeweest. Duurde wel vijf maanden. bah. Nu is mijn schoonzusje zwanger en mijn beste vriendin ook weer hoor ik net gisteren.

En ik: ik voel een eisprong. heb al twee dagen giga dikke buik en buikpijn. Temp keldert naar beneden. En ik heb last van de hormonen. Maar het kan niet. Ik heb een u.i.tker. (je snapt t wel) op med.ische gronden, manlief heeft een salaris. Maar je kunt niet in de toekomst kijken. Het gaat niet zo goed met mijn har.t en of die ui.t.ke.r blijft voor mij is natuurlijk ook totaal onzeker, die regels ervoor wisselen continu. Op 1 sala.ris gaat het nooit. Energie en geld is dus een probleem. Ik zit gewoon even in de knoop met mezelf. En ik moet er even doorheen. Ik wil graag, maar het kan niet.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Loe: even in gevecht met jezelf dus. Hopelijk kom je er snel een beetje uit. Een 2de kindje geeft energie, maar neemt ook heel veel energie. En het moet medisch wel veilig zijn. Maar ja, die hormonen he. En misschien moet je nu gaan afsluiten dat je gezin niet groter wordt....ook dat is niet makkelijk.

All: hier gaat alles lekker. Helaas is N. weer zijn oude ritme van voor 6 uur op weer gaan oppakken. Mogelijk komt het ook door de gastouder, die heeft hem deze week 3x minimaal 3 uur 's middags laten slapen. Voor haar lekker, maar wij zijn ons hele ritme kwijt.
    Verder heb ik nu een vast contrakt gekregen van mijn nieuwe baan. Ze waren zeer te spreken over me, ze vonden me uiternate stressbestendig, en dat zochten ze. Van binnen moest ik toen even lachen, want ik heb nog nooit stress gevoeld haha met deze job.

We gaan straks weer richting ef.te.ling. Toch wel lekker zo'n jaarkaart :). Dit keer gaan we er een keer uit eten, want het park is tot middernacht open (maar dat zullen we wel niet halen hihi)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Sterre, wat lekker dat jullie begin augustus een paar daagjes weg gaan :) Misschien juist ook wel lekker voor R, even in een andere omgeving. En voor jou geldt natuurlijk hetzelfde ;)
    Hoe gaat het nu tussen jullie?

En L alweer 11 maanden, schiet ook echt op naar zijn verjaardag! Waar zijn onze baby's gebleven? ;)

Ik koop nu voor V kleding in maat 110 en 116 :$ :D Mijn lange lummel groeit gewoon door... Heb je nog leuke kleren gevonden voor N?

Mupet, hebben jullie inmiddels al een vakantie of iets geboekt?

Afrola, hoe gaat het nu verder met je tweetal? En gaat J nu gewoon naar het KDV? Wat vindt zij nu van haar broer en zus nu ze écht weet dat ze niet meer weg gaan?

Loe, allereerst een dikke knuffel voor jou! Wat een rotsituatie ook, de overweging voor wel of geen 2e kindje zou natuurlijk niet van het soort dingen moeten afhangen :( Erg moeilijk, en wat is wijsheid, luisteren naar je gevoel of naar je verstand?
    Ik neem aan dat je voor je hart onder controle staat? Zou je misschien eens met je arts kunnen overleggen wat hij/zij ervan vindt? Dus of het lichamelijk voor jou nog een keer zou kunnen?

Nu zitten wij (gelukkig!) in een aardig goede financiële situatie, dus waarschijnlijk is het dan allemaal anders, maar ik moet zeggen dat wij financiëel eigenlijk amper gemerkt hebben dat we nu twee kinderen hebben. Ondanks dat N weinig kleren van V draagt enzo. Maar dat is nu natuurlijk, naarmate kinderen ouder worden, gaan ze natuurlijk wel meer geld kosten dus dat is zeker wel iets om in jullie overweging mee te nemen.

Wel vind ik dat twee kinderen wel (veel) meer energie kost dan één kind, ik weet niet of de anderen dat ook vinden? Het is toch wel een heel stuk drukker, met één kind ben je al bijna de hele dag bezig maar met twee al helemaal. Dus als je één kind qua energie al moeilijk trekt, dan ben ik bang dat het met twee kinderen al helemaal zwaar zal worden.

Uiteindelijk is het een keuze die jullie samen moeten maken, en ik wil je heel veel succes wensen met de beslissing!

Melisa, nogmaals gefeliciteerd met je vaste contract! Heel fijn, vooral ook in deze tijd natuurlijk!

Jammer van N z'n vroege wakker worden weer ;) Hier is wonder boven wonder V al de hele week tussen 6.00-6.15 uur wakker. Nog steeds te vroeg :) Maar in ieder geval al een hele vooruitgang met de 5.00 wat de laatste weken de gemiddelde tijd was.

All, hier gaat alles goed. We hebben een superleuke verjaardag van N gehad, en ze lijkt zich ook gelijk een stuk ouder te voelen. Ze is al zo wijs en begrijpt veel, zo leuk om steeds meer te kunnen 'communiceren'!

Mijn schoonzus is afgelopen week geopereerd na foute uitstrijkjes/kweekjes. Ze hebben als het goed is alle foute cellen weggenomen, en binnen twee weken krijgt ze de uitslag. Doodeng!

Gisteren zijn we maar eens serieus begonnen met de zindelijkheidstraining van V. Het gaat echt verrassend goed :D Poepen op het potje gaat perfect, ze geeft dat heel goed van te voren aan (ze poept wel 4 keer op een dag :)). Plassen gaat ook wel goed, maar toch lijkt ze het nog niet echt aan te voelen komen. 's Ochtends heeft ze een droge luier en dan plast ze een enorme plas op het potje :D Als we weg gaan, houdt ze haar luier ook goed droog, ophouden gaat dus ook goed. Ze gaat nu op mijn vraag regelmatig op het potje zitten en zo gaat het plassen goed. Maar uit zichzelf komt het nog niet echt. Maar ik hoop door de paar ongelukjes met plassen, dat ze zich wel meer bewust wordt van het plassen en het gevoel van te voren. Maar al met al ben ik erg trots op haar, ze doet het erg goed :)

Ik ga een e-reader kopen, zometeen maar eens even oriënteren op internet wat voor eentje ik wil hebben.
    Fijne avond allemaal!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Vanochtend was ik met V bij een springkussen in het dorp. Toen was er ook een jongetje van de PSZ. Ik stond met de moeder te praten toen hij heel hard begon te huilen. Hij leek 'gewoon' verkeerd terecht gekomen te zijn, maar nu lees ik net op facebook dat hij zijn bovenbeen gebroken heeft :$ Dat is sneu! Lijkt me een heel gedoe, bij zo'n kleintje!

Deel Deze Pagina