Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Onze jarige jet vorige week :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Loe

Loe Niet meer actief

Wat lieffffff! En wat een leuke outfit zeg!:D

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Terug van vakantie en nu eens even bijlezen hier.

Mupet, wat een snelle is Broertje! Nu al loslopen. Knap hoor!

Bijdehandjes, leuk he de leeftijd dat ze zo kunnen praten en dingen beredeneren op hun eigen niveau.
    ik moet soms zo lachen om S. Vanmiddag kwam ze naar me toe gelopen en zei: Moeder (om mijn aandacht te trekken)
    Ik moest zo lachen haha!
    verder leuke uitspraken ballettas (toilettas). Mag ik even tegen je oor praten (iets in mijn oor fluisteren) geweldig allemaal!

Haha, die J had wel gelijk he Afrola :D:D

Zindelijkheidstraining, we hebben dit opgepakt op vakantie en het gaat echt heel erg goed. Ze voelt het goed aankomen en op een paar ongelukjes na heeft ze op het potje geplast en gepoept. Fijn hoor!

Mosa, een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met N.
    Wat een grote meid is ze al he? Ik vind haar echt steeds meer op haar zus gaan lijken.
    Leuke kleertjes ook!
    Heb je al een keuze gemaakt voor een e-reader?

Melisa, leuk idee om een nachtje weg te plannen. Wel jammer dat de verrassing weg is, maar beter zo dan dat je man niet meekan nietwaar?
    Huh, drie uur slapen??? Da's wel erg lang. Lekker voor de gastouder ja, maar niet erg handig....
    Gefeliciteerd met je vaste contract!
    leuk een jaarkaart voor de Efteling. Gaan jullie vaak?

Salapio, lekker goed geslaagd zo met kleding kopen!

Sterre, leuk vooruitzicht lekker vakantie.
    Inderdaad maar hopen op goed weer :D

Loe, lastig voor jou nu. Het is inderdaad heel moeilijk om in de toekomst te kijken.
    Alhoewel O de makkelijkste baby is die er maar te vinden is (hij vindt echt alles goed :D ) kost het toch wel veel tijd qua verzorging en aandacht natuurlijk.
    Waarom denken ze dat je misschien in de overgang bent?

7Ik heb nu heerlijk zomervakantie. Al wel weer op de helft. de tijd gaat echt snel.
    In de vakantie is O 6 maanden oud geworden. Al weer een half jaar.
    Hij groeit zo hard. S moet nog uitkijken dat hij haar niet binnen een maand in gaat halen qua lengte ;)
    S is erg leif voor hem. Soms kroelt ze wel wat te hard met hem. Vindt het moeilijk om in te schatten wat hij wel en niet leuk vindt.
    de vakantie was erg lekker. de eerste week hadden we niet echt zonnig weer maar zijn we steeds naar dorpjes en steden in de buurt geweest.
    De tweede week waren we steeds in het zwembad te vinden. Heerlijk weer. We hebben genoten.
    hannaman heeft nu nog een week vrij. gezellig.
    Morgen gaan S en O naar het kdv. Heb ik een hele dag voor mezelf. Hoe lekker is dat!!!!

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Djaar, wat een mooie kindjes heb je.
    Net even in je album de foto's bekeken!

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even spam:

O 6 maanden

Bijgevoegde bestanden:

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    En S op haar best: Met chippies, de Ipad en Hello Kitty op de bank :D

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Feestje!

Bijgevoegde bestanden:

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, welkom terug :) Klinkt als een heerlijke vakantie!
    Lekker dat je nog 3 weken vakantie hebt, maar de tijd gaat zó snel hè? Veel plezier morgen met je kinderloze dagje :D

Fijn trouwens dat S nu zo goed als zindelijk is! Hier gaat het ook nog steeds super, en sinds vandaag (3e dag) voelt ze zelfs het plassen aankomen :) Gaat dus heel goed!

V noemt me ook regelmatig moeder :) Toen ik pas zei dat ze ook mama mag zeggen, zei ze: ja, maar je bent toch moeder :D Toen wist ik even niet wat ik moest zeggen :)

En wij vinden zelf ook dat N steeds meer op V gaat lijken, en veel anderen zeggen het ook. Ik zie nu zelf ook duidelijk dat het zusjes zijn, dat vond ik eerst wel meevallen. N verandert in haar gezichtje. Ze heeft nu het echte kusjes geven ontdekt, ik smelt iedere keer :) Ze maakt er ook een mmm-geluidje bij.

Ik heb gisteren gelijk een e-reader besteld, de sony prs-t1. Die kwam als erg fijn uit allerlei testen, dus ik ben benieuwd. Dinsdag komt hij als het goed is.

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat een leuke foto's! S wordt ook al zo'n grote meid, en blijft mooie haren houden ;) O heeft zo'n lief guitig gezichtje, een schatje om te zien :)

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk dat je voor de e-reader bent geslaagd. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
    Ik lees nu weleens wat op de Ipad maar moet wel ecth wennen aan het niet hebben van papier in mijn handen hahah
    Ben vrijdag maar weer eens naar de bieb gegaan :D
    Heb nu wel even wat meer tijd en energie om te lezen.

Ja die haren van S groeien maar door.
    Soms denk ik weleens: zal ik ze een stukje af laten knippen?
    Maar we houden nog even vol.... Soms zit ze erg te piepen bij het haar kammen.....

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hannah, welkom terug! En leuke foto's. Dat haar van S is echt lang zeg. En ook al aan de i-pad haha, hier is ie bij C ook favoriet, al mag ze er niet te vaak op.

Ik dacht vaak dat ik de enige was die het hebben van 2 kindjes veel energie vind kosten, maar gelukkig lees ik dat bij jullie ook wel terug. Al zou ik ze niet kunnen missen hoor. Maar soms.....

En nu lig ik lekker kinderloos in mijn bed, ik heb denk ik iets verkeerd gegeten. Bleh. Vandaag maar even gaan bijslapen.

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melisa, beterschap meid.
    Lekker even bijslapen doet ook wonderen vaak :D
    C ook al fan van de Ipad. Geweldig he hoe die kleintjes er al zo handig mee zijn.
    S zoekt zelf op Youtube haar filmpjes op.
    Ze weet dat ze geen "rarigheid" mag kijken en daar let ik ook altijd op. Je hoort aan het muziekje wat ze aan het kijken is nl. Meestal dingen van Hello Kitty of Tom en Jerry :D

S en O zijn lekker naar het kdv vandaag. Hannaman is ze brengen dus hoef ik maar 1x naar Rotterdam te rijden vandaag. Anders twee keer, maar dat had ik er wel voor over gehad hoor. Lekker een dagje geen kindjes is echt luxe.

Twee kindjes is gewoon aanpoten. Het zorgen alleen al kost veel tijd en dan maak je ook nog puzzeltjes, lees je boekjes, kroel en knuffel op zijn tijd... Oh S wil je een tent bouwen... Even op zoek naar een kleed.... Totdat het half 7 is en dan lekker weer in bad en naar bed Hahah.
    Maar ik ben toch heel blij dat we voor een tweede kindje zijn gegaan als ik zie hoe die twee gek op elkaar zijn.

Gisteren was ik al beneden en Hannaman kwam met S naar beneden. "Kijk eens wie daar is", zei hij. (Hij bedoelde mij, O lag nog in zijn wieg)
    Nee hoor, kijkt S compleet langs me heen op zoek naar haar broertje :D:D

Ik ga lekker even een stukje lezen en dan maar eens aan de slag met de foto's.

Fijne dag allemaal!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, leuk hoor even alleentijd met L. En al in maat 104! M zit in 104 :D (soms 98 en soms 110)

Loe, kan me voorstellen dat je in de knoop zit ... Ik vond het verschil tussen 1 en 2 erg meevallen eerlijk gezegd. Dit gezegd hebbende ik vind (ook nu weer) het slechte slapen wel heel zwaar, maar dat heeft dus niets te maken met een extra kind, maar gewoon met een baby hebben. Met een tweede of derde is het ook natuurlijk zo dat je minder rustmomenten hebt, maar dat hangt ook af van de oudste (M sliep met anderhalf al niet meer overdag) ... Aan de andere kant: M en T kunnen elkaar zeer goed vermaken (en in/afmaken :D) dus dat geeft ook weer rust: zij lekker een spel en ik met een tijdschrift op de bank! Maar als je al weinig energie hebt ... en ook nog het financiele plaatje onzeker is, tja dan gaat ratio boven gevoel :( Dikke knuf!

Melisa, super van je vaste contract!

Mosa, sjeemig dat is idd een grote meid. En goed bezig met het potje! Lieve foto van de jarige Jet!

Hanna, wat een lieve kindjes! Ze lijken erg op elkaar vind ik :)

Moeder, M noemt me alleen maar moeder als we 'voor nep' iets spelen :D

Hier alles goed. M vroeg vanochtend: ga ik vandaag naar school? En vond het best jammer dat ik nee zei. Goed teken . Wel vond ze het erg spannend om naar een nieuwe klas te gaan, dus ik heb de klassenlijst er maar bij gepakt en alle namen opgenoemd. Toen vond ze het weer leuk ...

T is ook wel weer toe aan de speelzaal geloof ik. Hij zit sowieso in een fase en dat zijn we eigenlijk al anderhalf jaar niet meer van hem gewend . Vannacht zelfs wakker geworden!

Met S gaat het ook goed, al zit hij ook in een TUF. Vannacht wilde hij echt niet in zn bedje slapen, voor het eerst sinds de kraamtijd, dus wat dat betreft mogen we niet klagen. Wel een enorme k*tnacht dus vannacht. S gaat wel snel. Draait op zn buik (in bed = eng) en draait op zn rug. Pakt gericht en bewust. Kan heel even zelf zitten, steunend op zn armen. Stevig kereltje dus.

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @mosa; wat wordt N alweer groot, nog even en ze is 1 jaar. Leuk dat ze ook steeds meer op haar grote zus gaat lijken.
    e-reader lijkt mij ook heel handig maar ik zal een "echt " boek dan ook erg missen. Bovendien lijkt het mij niet lekker lezen in bed, liggend op je zij met zo'n ding lijkt mij niet echt handig. Voor mijn gevoel heb je echt 2 handen nodig. 1 voor het vasthouden en 1 voor het scrollen.
    Maar ik ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevalllen.

@hanna; welkom terug weer. Waar waren jullie precies naartoe op vakantie? De haren van S zijn echt enorm lang, ik kan mij voorstellen dat kammen niet altijd gezellig is. Y kan nu net een paardestaartje en die zit dan met het maken echt te piepen.
    Leuke foto's post je ook steeds van O, hij heeft echt een grappig snoetje:) Hij kijkt ook vaak van OOOOOOO

@salapio; weer een tuf nacht dus....jammer. Maar gelukkig heb jij nu ook schoolvakantie toch???
    M na de vakantie in een nieuwe klas, spannend en dan duurt zo'n vakantie ook wel erg lang.

@sterre; Ook lekkere kleine vent van je op de posts. Heb je ook nog een foto van de broers samen? Kunnen we vergelijken:)

@Loe; wat een ellendige hormonsters!! Tja het is misschien wel een rationele keus om het bij 1 kindje te laten maar de emoties laten zich daarin toch moeilijk sturen:(

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, Y wilt wisselend naar de WC of juist absoluut niet. Onderbroekjes durven wij dus niet aan. Lang leve de luierbroekjes. Morgen bij mijn ouders heeft ze wel weer een trainings-onder-broekje dag. En misschien werkt het wel met de nieuwe stickerposter en de super de luxe minnie de muis stickers.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, ik vind de overgang van 1 naar 2 wel kleiner dan van 0 naar 1 kind, maar ik vind het zeker wel een stuk drukker nu. In het begin viel het reuze mee, maar het scheelde toen dat N heel veel sliep en ik dus ook veel alleen-tijd voor V had. Nu slaapt N nog steeds twee keer, maar ze is natuurlijk wel heel veel wakker op een dag en is mobiel, dus dat vind ik wel druk. Het zijn ook allebei moederskindjes, en op zich vind ik het heerlijk, maar als de één bij mij kom knuffelen, dan moet de ander dat ook :) Maar ik vind het al met al wel geweldig om twee kinderen te hebben :)

Hoe voel je je nu?

Hanna, hoe was jouw dagje 'alleen'?

Salapio, zo, jouw S ontwikkelt snel zeg! Wel vervelend van de TUF, succes ermee!

Pookie, N is vorige week (de 19e) 1 jaar geworden ;)

De voornaamste reden dat ik een e-reader wilde, is dat het makkelijk is in de trein. Omdat ik ook thuis werk, heb ik altijd veel spullen in mijn tas en een boek past er dan vaak amper meer bij. Een e-reader natuurlijk sneller. Ik heb een tijdje geleden er eentje van de bieb geleend, en ook in bed lezen (wat ik iedere avond doe, ik ga nooit zomaar slapen) ging prima. Maar ik laat weten wat ik ervan vind als ik hem een tijdje heb :)

Hier werkten stickers goed voor het zindelijk worden, we hadden leuke Winnie de Pooh-stickers en ze was helemaal blij als we voor haar gingen klappen en ze een sticker mocht plakken. Nu, na 4 dagen thuis alleen maar onderbroekjes aan, heeft ze helemaal geen ongelukjes meer. Ik weet dat het nog kan komen, maar ze voelt alles heel goed aan en geeft het ook meteen aan. Vandaag was ik een tijdje weg met haar, en dan heeft ze ook nog een droge luier en zodra we thuis zijn, plast ze op een potje. Dus ook dat lijkt echt te komen. Nog even zo doorgaan en dan eens naar de supermarkt ofzo zonder luier, ben benieuwd :)

Loe, hoe gaat het nu met je?

Sterre, hoe gaat het eigenlijk met het slapen nu? Slaap je alweer iets beter?
    En wat ik ook nog wilde vragen, hoe gaat het met het zoeken van een baan?

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,
    Een lekker computeravondje aan het houden.
    Mijn dagje alleen was erg fijn. Vrijdag nog zo één :D

Sterre, L al in maat 104. Svinthe zit nu in 98 (net hoor)
    Donderdag moet ze naar het cb. Dus we zullen zien hoe lang ze is dan...

Salapio, wanneer mag T naar de Psz?
    Wat goed van S dat hij al zo goed draait.

pookie, haha ja wij zeggen ook altijd over O: het jongetje wat het vraagteken heeft uitgevonden :D:D
    Hopelijk werken de mooie stickers. S is er wel voor te porren!

Mosa, ja zo'n e-reader lijkt me idd wel makkelijk in de trein.
    Dan zal de tijd wel lekker snel gaan daar.

Morgen ga ik met mijn zus en haar kinderen (en die van mij natuurlijk) naar de speeltuin.
    Heb er erg veel zin in!

Truste voor nu!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanna, T zit al sinds februari op de speelzaal :D, nu zomervakantie. Hij ging 2 ochtenden, na de zomer 3. Hij vindt het geweldig en is dol op zn juffies. Gaat daar lekker zn eigen gang (zoals overal eigenlijk). Spelen met de auto's en met pannen in de zandbak ;). De juffies zijn ook dol op hem. Logisch want het is een heel makkelijk, lief, dromerig en zachtaardig kindje :D.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    E-reader, tja waarschijnlijk weten we op een gegeven moment niet beter. Zou wel veel ruimte schelen in ons huis (beneden 5 boekenkasten vol, boven nog 3-4 studieboeken). Maar ik vind een boek van papier eigenlijk te mooi om te vervangen voor een computertje. Maar wij zijn ook wel een beetje ouderwets geloof ik. Er staan nog tig LP's die we vaak draaien en rijen met cd's (ja die kopen we ook nog echt :D). Jan is nu alles aan het omzetten op mp3 voor in de auto en had bedacht dat we dan ook wel alle cd's weg konden doen. Maar hij vond het geluid niet goed genoeg dus hij is ervan teruggekomen ... ik hoor het verschil niet, maar ik ben een gehoorbarbaar ;)

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, even vergeten dat ie al ging.
    Ik hoor wel van meer kindjes dat ze school, KDV of PSZ missen in de vakantie.
    Goed teken toch?

We zouden eigenlijk naar de speeltuin gaan, maar precies om 11 uur valt er een grote regenbui....
    Dus gaan we maar niet. Is niks aan een hele natte speeltuin...
    Nu ga ik zometeen even bij mijn zus spelen. Ja Svinthe dan he, ik ga een koppie thee drinken daar :D

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja balen he. Ik dacht even naar Artis te gaan met mn zusje (en de kinderen natuurlijk). Maar het is meer zwembad weer, maar dat durf ik niet aan in mn uppie met 3 zonder diploma ;)

Dat is trouwens wel een gigantisch voordeel aan maar één kindje: de exclusieve aandacht en altijd de mogelijkheid om dit soort dingen te doen. Nooit hoeven zeggen: nee dat kan niet want T/S slaapt / kan niet mee / is niet in zn hum etc.

Speaking of which ... ik ga ff exclusief aandacht geven aan M en T (ontaarde moeder diekben!) ;)

Deel Deze Pagina