Nou en warm dat het was he?? Pfff, wel fijn dat het nu weer iets is afgekoeld vind ik Salapio, fijn dat M het zo leuk vindt op school. Tijgertje, leuk weer eens wat van je te lezen! Sterre, ook al zo warm op de kamertjes. Hier bij O 32 graden. Hij sliep er lekker bij. Gekke baby hahah S is vandaag 3 geworden. Zaterdag hebben we het al gevierd en vandaag zijn we naar Blijdorp geweest. S in haar paarse prinsessenjurk hihi
Zo, ik laat ook even weer wat van me horen C. Is inmiddels 3, ondanks de hitte zondag hebben we het toch goed kunnen vieren. Helaas liet mijn zus het afweten, want het was te warm etc. En ook mijn pleegbroertje kwam niet, want hij was moe van een weekje werken? Maar gelukkig merkt ons dametje daar niets van. Verder gaat het met mij even niet zo lekker. Anderhalf jaar lang bijna dagelijks rond 6 uur mijn bed uit, kindjes met behoorlijk temperament, pittige baan etc. Het gaat zijn tol eisen. Ik slaap bijna niet en genieten van de kinderen wordt dan ook wat moeilijker. Hopelijk duurt deze periode niet al te lang meer......
En na mijn bovenstaande berichtje, heb ik de HA gebeld. Daar kon ik bija direct terecht. Heb voor een week slaappillen meegekregen en over 2 weken een afspraak met de psycholoog. Baat het niet, schaadt het niet.....
@Melisa; oei wat naar om te lezen dat het met jou niet zo lekker gaat op het moment. Heel goed dat je naar de HA bent gegaan en hopelijk wordt het nu beter. En nog gefeliciteerd met C. Tadaaa echoresultaat: Een vruchtje met mooie hartactie en op het oog klopt het goed met de termijn. Helaas was het beeld wel slecht en kon er geen goede meting worden gedaan omdat hij goed verstopt zat en mijn darmen nogal de boel verstoorden. Wij zijn in ieder geval voorzichtig positief
Pookie, wat een voorzichtig positief goed nieuws zeg! Ik hoop zo voor jullie dat dit ukkie veilig blijft zitten tot week 39 . Melisa, wat goed dat je die stap hebt genomen. Kan je geen wisseldiensten draaien met je vent? Ik mocht altijd zaterdag uitslapen en Jan op zondag. We proberen dat nu weer, maar ik moet er natuurlijk sowieso ff uit voor S. Ik vond dat echt een slok op een borrel schelen en kon me de hele vrijdagavond verkneukelen op uitslapen (tot een uur of 9 ). En gefeliciteerd natuurlijk! Hanna, wat een superfoto! Sterre, op M's school hebben ze een 1/1+ klas, dan 2/3, 4/5, 6/7 en groep 8 weer alleen. Het idee is dat groep 1 zo een hele veilige start is met kindjes van 4 en 5 enerzijds en anderzijds zorgt het ervoor dat de overstap van 2 naar 3 minder groot is. Ook kan groep 2 meekijken (en soms zelfs meedoen) met groep 3 en kunnen kinderen die nog niet zo toe zijn aan groep 3 wat rustiger wennen. S is van de medicijnen af!! Echt geweldig. Hij spuugt wel duidelijk wat meer, maar dat is natuurlijk normaal
Hoi dames, Wij zijn net terug van een onverwachts midweekje weg We waren deze week allebei vrij, en omdat de weersvoorspellingen goed waren, hebben we op de valreep nog wat geboekt. Was heerlijk Ik heb nog niet bijgelezen, kwam alleen even spieken voor Pookie-nieuws, en ik lees over een vruchtje met kloppend hartje! Dat is al super natuurlijk, maar ik blijf natuurlijk duimen! All, fijne avond!
@ Pookie, supergoed nieuws kloppend hartje en vruchtje dat mooi op termijn lijkt te zijn. Houden zo! @ Hanna, nog gefeliciteerd met S. Vrolijke jarige zo te zien en ook nog een leuk uitje gehad naar de dierentuin @ Mosa, lekker hoor er weer even tussenuit @ Salapio, wat fijn dat S van de meds af is . OOk weer in het ritme van school, fijn dat M het weer leuk vindt! @ Melisa, fijn C leuk verjaardagsfeestje gehad. Vervelend dat jij niet zo happy bent. Knuffel! @ Sterre, wow L loopt al, leuk hoor! Kun je er nu achter twee aanrennen . Alvast gefeliciteerd met L. en succes met de verjaardagsvoorbereidingen @ Tijgetje, hoi @ all, gaat goed hier . Maar blijft druk . Op twee doordeweekse dagen word ik bijgestaan door (schoon)ouders. Wordt inmiddels behoorlijk gek van mijn schoonouders . Ze doen af en toe dingen met J of V&S die ik niet wil/die echt niet kunnen. Moet behalve J ook hen regelmatig corrigeren. Lastig . T had (eigenlijk zonder overleg) geregeld dat zijn ouders kwamen helpen en vind het moeilijk om te zeggen dat ik eigenlijk niet meer zo op hun hulp zit te wachten. Ook omdat ik het wel gezellig vind dat mijn ouders elke week komen. Maar die doen geen gekke dingen, en vragen ook vaker of ze iets mogen doen met een van de kids... Van het weekend nog flink geschrokken van J. Die was aan het stunten met een stoeltje en dat ging fout, dus viel ze met haar hoofd tegen een stenen muurtje, resultaat gat in haar hoofd. Bloedde uiteraard flink, we kregen het gelukkig snel gestelpt, maar toch lans HAP voor twee hechtingen. Ze hield zich daar wel heel groot. Gelukkig geen hersenschuddig. V&S vonden het weekend wel heel warm . S had het zaterdagavond even heel moeilijk, heb tijdje met hem op mijn arm met alleen een luier om in onze tuin rondjes gelopen totdat hij wat was afgekoeld en is gaan slapen. Toen kon ik hem uiteindelijk in zijn bedje leggen. V kwam op zondag zowat elk uur om te drinken. Niet zo heel verbazingwekkend natuurlijk. Had er wel wat rekening mee gehouden dus we hadden ook niets gepland. Met V ben ik deze week ook naar een ostheopaat geweest ivm onrust en het vele spugen. Lijkt wel wat geholpen te hebben . Ook het advies gekregen om even uit te proberen of een melkvrij dieet bij mij helpt bij de klachten van V. Nou eet/drink ik/wij vrij weinig melkproducten. Maar toch jammer om de yoghurt en ook de geitenkaas even te moeten laten staan. V&S worden steeds actiever. Vooral S is erg beweelijk. Is al druk met omrollen van buik naar rug en kan verder gewoon niet stil liggen . V rolt nog niet, maar wordt wel actiever in de box, zij kan juist weer wat beter speeltjes/knuffeltje vastpakken. Bij haar is ook al een eerste puntje van eerste tandje doorgebroken. Allebei zijn ze ook erg vrolijk en vinden het heel leuk om te brabbelen, heerlijk . Ze kijken nu ook regelmatig naar elkaar en vinden elkaar heel interessant, sabbelen soms op elkaars handje als die langs komt of hebben ineens de kleertjes van elkaar vast. Over twee weken mag ik weer aan het werk. Laatst wat collega's op bezoek gehad en dan krijg ik wel weer zin om te beginnen. Maar ik zie er erg tegenop om V&S af te geven op het KDV. Vooral V is daar voor mijn gevoel nog niet klaar voor. Maar ja stoppen met werken kan/wil ik ook niet . Komend weekend eerst nog onze kraamborrel voor V&S. Morgen druk aan de slag om de borrel voor te bereiden...
Hanna: Nog gefeli met S met dr mooie prinsessenjurk Melisa: Oei dat is rot nieuws Hopelijk kom je een beetje bij van de slaappillen en gaat de psych helpen! Ik krijg altijd de indruk dat jij ook het nodige hebt meegemaakt dus even op die manier proberen alles op een rijtje krijgen in het hoofdje kan heel fijn zijn. Nog gefeliciteerd met C! Wel een beetje jammer van je zus en pleegbroertje hoor.. Pookie: Hé wat een goed nieuws! Super zeg Wanneer krijg je de volgende echo? Salapio: Dat slapen zoals jullie dat doen, doen wij ook. Ik kan er ook echt van genieten als ik weet dat het mijn uitslaapochtend is Nu kunnen we er ook nog volop van profiteren omdat R nog thuis is.. zal wel afkicken zijn als hij weer aan het werk is Oke, eigenlijk een soort combinatieklassen dus? Heb ik op de basisschool ook gehad maar dat was meer omdat er weinig kinderen waren hihi. Vond het wel altijd erg leuk Afrola: Balen zeg dat je met je s.ouders zit terwijl je er eigenlijk niet op zit te wachten Voor hoe lang is dat afgesproken dan? Oei die J.. dappere meid met 2 hechtingen hihi Leuk zeg dat S en V lekker aan het brabbelen en rollen zijn. Erg schattig ook dat ze elkaar zo interessant vinden Veel plezier met de kraamborrel! Ik kan me voorstellen dat je weer zin hebt om te gaan werken. Maar inderdaad moeilijk als je merkt dat V er nog niet klaar voor is Djaar: Hoe gaat het met jou? Mosa: Heerlijk zeg, even nog ertussen uit gepiept Leuke foto's op je fb. All: Vandaag ben ik naar de ergo.therapeut geweest en ik had er eigenlijk niks van verwacht maar daar ben ik van terug gekomen! Ze wist precies de juiste snaren te raken en dingen te vertellen. Ik heb nu 1 oefening meegekregen die ik 9 weken moet gaan doen.. ik heb er nu al last van maar ik moet er echt doorheen zei ze. Ik heb stiekem toch hoop gekregen dat dit weleens wat gaat worden. Ze vertelde me dat ik een hsp-er ben waar ik me inderdaad erg in kan vinden. Pff ik hoop zo dat dit me nu eens gaat helpen Verder gaat het best goed.. behalve even met mn s.ouders.. de vlam is lichtelijk in de pan geslagen na weer een zeer irritant en ergerlijke verjaardag van mijn petekindje. S.ouders hadden het in de gaten dat we ons zaten te ergeren en op dit moment is R daar zijn hart aan het luchten.. ben benieuwd hoe het is gegaan enzo.
Pookie: goed nieuws dus bij jullie! Wat fijn. Salapio: wij doen dat hier ook zo in het weekend. Alleen merk ik dat het niet meer genoeg is. Ik val erg slecht in slaap, en 1 dag uitslapen is niet meer genoeg. Na de val van N. lijk ik wel 1 grote stressbal. En Sterre, het is ook zo, ik heb nog geen tijd gehad alles eens goed een plekje te geven, daar is het nu dus tijd voor. Mosa: welkom terug Afrola: oei 2 hechtingen! Dat is niet mis zeg. En ik vind het toch heel knap van je hoor dat je zelf voed. All: N. werd wakker en had overgegeven. Bleh. C. had deze week al diarree, dus hopelijk besmetten ze mij niet. Nu lijkt er met het ventje niets meer aan de hand? C. mag vandaag trakteren op de PSZ en dan mag de moeder ook komen. Opa pas een uurtje op N. dus dat wordt vast leuk om haar eens daar te kunnen bespieden.
@ Sterre, wat fijn dat je wat lijkt te hebben aan de ergotherapeute, oefen ze zou ik dan maar zeggen . Goed dat R is gaan praten hopelijk levert het wat op. Wat heerlijk dat R nog even thuis zit. Lekker genieten van jullie complete gezinnetje, zeker met dit heerlijke weer Volgens mij heeft T aan zijn ouders gevraagd om 'voorlopig' te helpen. In elk geval zijn zij overtuigd dat ik niet zonder hulp kan. We zullen binnenkort nog maar eens het gesprek aan moeten gaan. Vindt het wel lastig omdat ze het goed bedoelen, maar ik zie steeds meer tegen hun bezoekjes op . @ Melisa, vervelend dat N ziek was. Hopelijk was het idd van korte duur. Hoe was het vandaag op de psz met C? Helpen de slaappillen. Slecht/weinig slapen is zo vervelend, dan zit je zo snel slecht in je vel. Ook goed dat je gaat praten. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Ben zelf heel blij dat bv zo goed gaat weer. De opstartfase was nu heel wat lastiger dan bij J, maar gaat nu echt weer zo makkelijk, heerlijk! @ all, V&S zijn weer verkouden, aangestoken door J. Zo zielig. Vooral V heeft er erg veel last van. Lag ook flink te spoken vannacht. Ben er wel 5 keer uitgeweest om te troosten, te voeden, schone luier, Gaaap. Uiteindelijk V maar bij ons in bed gehouden. hopelijk slaapt ze vannacht wat beter!
@afrola; knap hoor hoe jullie het allemaal redden! En met bv! Hopelijk is J niet te erg geschrokken van haar val en het bezoekje aan de HA. Succes met de s.ouders, maar dat komt vast ook wel goed. @ sterre; mooi datdetherapeute zo lekker bezig was. Hopelijk helpt het goed. @melisa; hopelijk geen buikvirus bij jullie! Wat heeft Cgetrakteerd? Over 2 maanden is het hier ook weer zover dus ik moet inspiratie opdoen @salapio; dat klinkt als een kleine school waar M naartoe gaat. En een speciale filosofie. Wat is het voor een soort school? @hanna; jij pendelt toch? Zou jij voor mij het geslacht willen pendelen? 50% kans dat je goed zit Wij hebben een weekendje weg geboekt. Naar de b.ee.kse b.erg.en een leuke aanbieding en leuk et beestjes dichtbij. Hetis wel niet helemaal een safari maar we hebben nog wel een paar leuke afrikaanse cd's waar we weer mee in de stemming komen.
Pookie: ik had van rood papier een Elmo gemaakt (echt heel simpel!) en in zijn mond een ontbijtkoekje gestopt. Bij ons mogen ze nml geen snoep trakteren.
Dat is leuk. Ik had voor Y eerste verjaardag ook zoiets maar dan met kekiemonster. Die had nijntje koekjes in zijn mond. Zelf trakteer ik liever ook niet op snoep. Vorig jaar had ik cheese dippers. Ook niet echt gezond maar het moet natuurlijk wel een traktatie blijven. Bij ons doen ze daar ook niet moeilijk over. Zolang het maar geen zakken chips of snoep zijn. Een speeltje met rozijntjes of zo lijkt mij erg leuk dit jaar. Volgend jaar een boekje dan kunnen we er een boodschap inzeteen als afscheid.
Het gaat goed met L. En L. is echt twee! (ok over twee dagen pas, maar hij loopt VOOR joh! L. krijgt over 4-6 weken orthop schoentjes, zeeeeeeeeeeeeeer hippe. Hij heeft een knikplatvoet. Verder gaat hij over een weekje naar de psz! En sinds deze week heeft hij het woordje 'nee' ontdekt. Tempen: ja. Om te zien of ik niet in de overgang was. Bloedwaarden zeggen: nope, niet in de overgang. Ben nu wel benieuwd of ik een eisprong heb. Tweede kindje is je vraag waarschijnlijk: nee, helaas niet.
Loe, ik was al 'verbaasd' omdat je al eerder had gezegd niet voor een tweede te kunnen gaan. Fijn dat het zo goed gaat (NEE!) met L .
Hoii dames @mosa leukk lekker nog ff er tussen uit geweest @melisa wat rot dat je pleegzus en broertje niet langs kwamen op de verjaardag van c.. echt niet leuk hopelijk kan je nu binnenkort wat beter slapen en ook alles een plekje geven en wat zonde zieke kindjes, hier ook gister broertje die 3x zn bed onder spoog, echt zo zielig! en vandaag gaat het eigenlijk wel weer, op het kdv heerste het ook heel erg, max 2 dagen ziek en dan weer over.. @sterre ow spannend wat er uit het gesprekje met R en zn ouders komt.. wel heerlijke he dat uitslapen om de beurt.. vind ik ook zo heerlijk! hahaha @afrola echt knap& fijn van de borstvoeding ! en jeetje ook al weer bijna aan het werk dat zal wel weer wennen zijn! en ook wel rot natuurlijk om je kleintjes weg te moeten brengen! hopelijk snappen je souders het als je mannetje voorzichtig zegt dat je nu de hulpt niet echt meer nodig hebt en jeetje wat zonde voor j zo'n grote val gemaakt! en nu de kleintjes ook nogverkouden hopelijk slaapt v beter deze nacht! @loe hopen dat de schoentjes helpen! @tijgertje leuk dat je ook ff langs kwam piepen @salapio super dat s van de medicijnen af is hopen dat zijn spugen ook wel snel weer minder word, maar volges mij als je net stopt word het zowiso de eerste paar dagen weer juist even heftiger.. @pookie ahh wat leuk voorzichtig positief jammer van het slechte beeld! hopen dat je snel weer een volgende echo hebt @all hier alles niet al te supertjes tussen mannetje en mij.. we gaan nu ws toch nog maar op vakantie om er ff tussen uit te zijn, kijken of dat wat goeds brengt groetjes allemaal!
Hey meiden Ik wil jullie ff mededelen dat we pril zwanger zijn Ik en me vriend krijgen ons eerste kindje samen Dus thijmen en kyano worden grote broers