Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, balen van de tempdaling ...

Melisa, weer een stap genomen, nieuwe kamer en groot bed!

Babyd, ik zou het bespreken met de kraamzorg. Wij hebben beide keren geen klossen gehad. Gewoon omdat dat niet kan onder ons bed ... bovendien is ons bed al vrij hoog ...

Mosa, ik zou zelf pas rond 6m beginnen met bijvoeden, vooral omdat ik vind dat een kindje recht moet kunnen zitten als het vast voer gaat eten en dat ook vast moet kunnen pakken. Ik denk ook dat eerder in de meeste gevallen gewoon echt niet nodig is (muv medische redenen uiteraard), die mondmotoriek komt vanzelf wel goed lijkt me, maken die paar weken dan echt zoveel uit? Maw waarom zou je dit soort dingen overhaasten? Overigens geloof ik ook niet dat het slecht is om eerder te beginnen! Op het voedingscentrum houden ze nog altijd 6 maanden aan, maar zonder horrorverhalen over eerder starten: als je dat wilt dan overleggen met CB ;) (wel raden ze starten voor 4m echt af).
    Nou ja, succes met je beslissing ;)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn emailaccount is geblokkeerd (hotmail) en nu wilden ze mn telefoonnummer. Ja doewie ... niet dus. Maar goed, voorlopig geen toegang tot mijn account en mijn statusupdates van zwpag.

Hier alles prima. T had gisteren op eens dik 39 koorts en moest net voor het slapen ook even heel hard huilen dus die is niet zo lekker. M is ook een beetje aan het hangen, hopelijk zet het niet door: morgen verjaardag op de speelzaal, zondag voor de fam/vrienden en woensdag haar partijtje. Kerstweekend zitten we in Holten met mn schoonfamilie, misschien dat M dan bij haar grote neef en nicht op de kamer mag.

Heb al een behoorlijke toeter, maar vergeet steeds een foto te maken (shame!) ...

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemiddag!

BabyD: Wij hebben ook een boxspring en die hebben we wel kunnen verhogen. We hadden er wel 8 klosjes onder. En anders inderdaad er een extra matras opgooien.

Ricmar: Lastig he als je een eigen zaak hebt en je wilt niet werken. Hopelijk hebben ze je nu nergens meer voor nodig!

Hanna: 3 januari is mijn eerste werkdag :)
    Fijn dat je bil weer meewerkt, is het ischias?
    Is S nog gaan slapen in d'r nieuwe bedje?

Melisa: Echt weer een mijlpaaltje he als ze in het grote bed gaan slapen. Als ik 's avonds nog even bij N ga kijken zie ik zo'n klein mannetje in zo'n groot bed liggen.. *snif*

Mosa: Je meisje weer door de apk gekomen op het cb :) Leuk dat je zulke complimenten krijgt en inderdaad altijd fijn om te horen als mama!

Ik weet nog niet wanneer ik met vaste voeding begin. Bij N zijn we met 4 maanden al begonnen v.w. zijn reflux maar L heeft er op het moment gelukkig weinig last van *klopt ook gelijk even af* dus ik denk dat ik het even aankijk. Hij is over 2 weken ook alweer 4 maanden :$ maar ik heb geen haast :) Pap hebben wij N nooit gegeven, we zijn gelijk met brood begonnen dus ik denk dat we L ook geen pap geven.

Spannend dat V naar het psz gaat de 9e! Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden. Wij moeten N ook nog steeds opgeven :) Maar ik wil nu eigenlijk even afwachten hoe het straks gaat met werken e.d.

Pookie: Jeetje zeg, wat is je temp gedaald ineens :(
    Volgens mij woont bereke niet in L.uik toch? Maar wat een actie weer.. wat een idioten hebben we toch op deze wereld :x

Salapio: Huh je telefoonnummer :( Pff nou die gaf ik ook mooi niet!
    Beterschap voor T en hopelijk wordt M niet ziek! Wanneer is ze ook alweer jarig?
    Ja joh, ga je schamen.. en hups een buikfoto maken ;)

All: Zoooo, ik zit :p Wat een drukte kan je af en toe hebben zeg, fieuw.
    Zondag brunch van de oma van R. N had veel te veel gegeten, heel veel gespeeld en gerend en wilde 's middags niet slapen dus die was hartstikke doodziek 's avonds. Zijn eigen bedje onder gespuugd, die van ons.. Na bed verschonen, douchen en weet ik het wat lagen we pas rond 00.30u in bed.. met N tussen ons in. Ik vond het zo zielig. hij zei ook heel zielig 'mama' steeds omdat hij zich zo slecht voelde.. awhhh, dat gaat echt recht door je hart dan als hij dat zo zegt :( Gelukkig wel redelijk kunnen slapen en maandag was hij weer beter.

Gister de boom opgezet en N vindt em kei kiek ( = chique ) :D
    L wil nu het liefst de hele tijd rondgedragen worden om alles te kunnen bekijken. Heb af en toe hele lamme armen haha :p

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    #164 BabyD, 14 dec 2011
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
    @ Mosa, hoe zaten de kleren? En hoe ging het op de PSZ?
    Ik denk dat we maar even moeten bellen naar de PSZ. D is er nu eigenlijk al wel aan toe. Hier is de wachttijd ookal gauw 6 maanden.

@ Melisa, ah ik begrijp wat je bedoeld ik heb sinds kort dat gevoel! Kon je soms maar even de baby-tijd terug draaien en daar nog eventjes van genieten, kleine handjes en voetjes, gekke geluidjes..

@ Hanna, heb je de proefdruk nog binnen gekregen? Man-lief is die van ons nu aan het ophalen ben benieuwd.

@ Pookie, gets een temp-daling.. Blijf duimen voor je.

@ Salapio, ah ik ben benieuwd naar je buik! Wanneer is M jarig? Beterschap voor T! Hoe gaat het met M? Hoop dat zij het niet ook te pakken heeft inmiddels.

@ Sterre, he bah! Wat zal N zich beroerd hebben gevoeld. Gelukkig was het de volgende dag weer over en hebben jullie die nacht nog wel goed geslapen met N tussen jullie in.
    Geweldig die praatjes kei kiek :D Welke kleur ballen heb je er in?

@ all, het rommelt hier weer een beetje........ Hele kleine steekjes in de bmm af en toe, misschien voel ik het verstrijken? Lag zonet ook een stukje van de slijmprop in de wc.. Heel stom hoor, maar ik rook iets vreemds en had slijm aan het wc-papier.. Had ik ook toen ik van D bloed verloor, toen rook ik het ook meteen. :) :) sorry beetje vies praat haha.
    Ik weet wel dat die slijmprop nog niks zegt en dat het lichaam gewoon nieuwe aanmaakt, maar ik houd het even in de gaten: vooral die steekjes... Vreemd gevoel, zo zit ik weer een beetje in spanning en voor hetzelfde loop ik wel door tot 40 weken! Wist je alles maar van te voren!

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    BabyD: Jezelf goed in de gaten houden is alles wat je kan doen denk ik. Wel vervelend hoor dat je eigenlijk niet zo kan genieten van je zwangerschap.. of valt dat wel mee? Je hebt i.i.g de 32 weken al te pakken :)
    Hoe was het proefkaartje?
    Ik heb witte, zilvere en bordeau rode ballen. Maar ik wil eigenlijk weleens nieuwe. Deze hebben we toen we samen gingen wonen gekocht en er is wat bij gekomen maar ik wil weleens wat anders. Maar ja, wat doe je dan met dit spul he, alles is gewoon nog goed eigenlijk ;)

Hier nog een foto van L:

Bekijk bijlage 206856

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Ik maak me er even vanaf met een zwaai, ben moe en wil nog wat andere dingen doen voor we op tijd naar bed gaan ;)

Knuf voor BabyD, hopelijk blijft hij/zij nog minimaal 5 weekjes in je buik :)
    Sterre, wat een lieve foto, mooi mannetje! En dat shirt is stoer :D

Bedankt voor jullie reacties over het bijvoeden :) We wachten er sowieso nog even mee en dan denk ik dat we rond de 5,5-6 maanden gaan beginnen, wij hebben er eigenlijk ook geen haast mee.

Het bezoekje aan de PSZ was erg leuk! Ik denk dat het wel even wennen is voor V dat één van ons er niet bij is, maar verder gaat ze het vast super vinden.

Ik wilde nog even wat showen. Iemand heeft geboortekistjes gemaakt aan de hand van de geboortekaartjes van onze meiden, daar gaan we allerlei speciale dingetjes van ze in bewaren.
    Ik moet ze nog krijgen, maar ik heb al wel foto's gekregen. Ik ben er heel blij mee :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    En van onze kleine meid :)

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    We hebben er ook eentje van het kaartje van mijn nichtje laten maken, die krijgen ze dan cadeau met kerst.

Fijne avond nog!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    BabyD, hoe was jullie proefdruk?
    Hier helemaal goedgekeurd! Fijn, is dat ook weer uit mijn systeem :)

Sterre, had de foto ook al op Hyves gezien. Wat een schatje, boefie hoor!! Echt een leuke foto!!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat mooi Mosa!!!
    Is het van een website?? Ik ben ook nog op zoek naar iemand die dit wil doen voor dze baby.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Het is idd van een website, van deze: Geboortekistjes | Tioredesign
    Ons kistje is 40*30*13,5 cm en kost 40 euro inclusief beschildering. Vind ik niet duur! En verzendkosten komen er dan nog bij (6,75 euro).

Als ik de kistjes ontvangen heb, zal ik even laten weten wat ik er dan van vindt, maar zo op de foto vind ik ze er erg mooi uitzien :)

Leuk dat jullie geslaagd zijn voor het geboortekaartje!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de site! Ziet er goed uit!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Wat leuk zeg die kistjes! Bij N hebben we er eentje gekregen van iemand en daar bewaar ik ook bijzondere dingetjes in. Van L wil ik er ook graag eentje dus ik ga zeker even de site rondsnuffelen :)

Hanna: Gelukkig is het proefkaartje goed. Kan dat inderdaad ook weer van je lijstje.

All: Hier een rustig avondje. R is weg en de jongens hebben zich goed gedragen en liggen allebei lekker te tukken. Afgelopen nacht ging gelukkig beter maar pff wat een nachten zitten erbij zeg :( Ik hoop dat L nu beter gaat slapen anders krijg ik het nog zwaar als ik straks moet gaan werken. Daar kijk ik wel een beetje tegenop :)

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou dat is wel heel makkelijk bijlezen zo :D

Hier weer een goed nachtje gehad.. hopelijk is dit het begin van nog veeeel meer :) Ik dacht vanmiddag nog wel even een slaapje mee te kunnen pakken maar toen werd L wakker na 20 minuten. Ik hem bij mij in bed gepakt, begon ie onwijs te kletsen :D Ach ja, zitten we nu lekker beneden met een theetje erbij, L lekker spelen in de box.

Vanavond gaan we kennis maken met de eventueel nieuwe gastouder. Ik ben benieuwd!

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sterre, ik geniet ook wel en ook wel heel bewust. Maak steeds even contact met de baby maar ook met het gevoel dat het nu nog kàn. Het is nu allemaal veel bewuster en dat is heel anders dan van D, maar genieten doe ik zeker wel gelukkig :) . Heb er vertrouwen in dat alles goed komt en nu ik in de 32ste week ben denk ik wel: als het komt dan komt het. Maar dat blijft wel een vreemd dubbel gevoel, want heb natuurlijk liever dat de baby tot de 37ste week blijft zitten minimaal.
    Jeetje wat hebben jullie toch knappe mannen! Wat een mooie foto van L!
    En klinkt als een leuke combi jullie kerstballen. Kei Kiek ;) . Ja soms wil je idd weleens wat anders, 't is vaak elk jaar hetzelfde he? Misschien nog 1 kleurtje erbij kopen en dan afwisselen? Dat zou mijn excuus zijn (vooral tegenover man-lief) haha!
    Succes vanavond met de gastouder.
    Fijn dat jullie een goed nachtje gehad hebben en jammer dat je middag-slaapje niet doorging. Mijn mevrouwtje wilde ookal niet in slaap komen, maar heb haar mooi in bed laten liggen na nog een dikke knuffel haha. Anders weet ik niet hoe -slecht- het met het avondeten komt :p .

@ Mosa, groot gelijk dat je nog even wacht tot 5,5 maand zoiezo. 't Is wel een hele mooie nieuwe ervaring, maar een paar weekjes zegt ook niet zoveel. Misschien ook naar N kijken of ze er aan toe is? Dan gaan ze toch bepaalde klak-geluidjes met de tong maken? Of was dat nou weer iets anders :) ........
    Waaaaauw wat prachtig die geboorte doosjes!!!

@ Hanna, fijn dat de proefdruk helemaal naar jullie zin is! Dan kun je dat eerst weer achter je laten met een goed gevoel.

Mijn man heeft gisteren de afdruk gehaald en ze vroegen of we de enveloppen al hadden.. Ze zeiden dat we 80 kaarten hadden besteld :$ en dit terwijl ik nog helemaal géén aantal doorgegeven heb. Ze konden het dus ook niet terug vinden in de mail, logisch.
    Maar ja nu hebben we een beetje een vreemd gevoel, m'n man zei dat die vrouw wat boos was en op laatst liep ze gewoon weg (ze werken er met z'n tweeen geloof ik). En dan slijt het vertrouwen van mij wel ;) .

Echt minder, vind het heel jammer dat het zo gegaan is. Ik vond het zelfs een vervelend gevoel om een wijziging te mailen! Het kaartje is nog niet helemaal naar mijn zin, want de tekst op linker en rechterkant staan niet gelijk vanaf de bovenkant en ik wil het wel graag in verhouding. Maar we'll see. Hoop dat het goed komt straks met het uiteindelijk gedrukte kaartje! ;)

16. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht........... Ik verlies net een kleiner kloddertje slijm dan gisteren, maar nu zit er wat bruin/donkerrood bloed bij.. En wat moet ik dan nu.. :( Op ctg valt toch niks te meten en ze kunnen toch niks doen behalve een bmm onderzoek.. Baby voel ik nog goed..

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Babyd in jou geval zou ik altijd even de gyn of verlos bellen voor overleg, beter te veel dan dat je straks te laat belt...

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    BabyD: Gelijk bellen hoor! Slijmprop in combi met bloed lijkt mij niet goed. Ik wil je niet bang maken maar zo begon bij mij i.i.g. de bevalling van L.

Wat raar van die kaartjesmevrouw ;) Maar als jullie geen aantal opgegeven hebben is het haar probleem. Ik zou me er ook zeker niet door laten tegen houden om een wijziging te mailen. Het zijn jullie kaartjes en dat moet wel goed voelen. Als je het niet doet blijf je altijd spijt houden.

Goed idee om een ander kleur erbij te kopen! Ik heb toch al veel neutrale ballen. Had ik niet eens aan gedacht *geldverspiller dat ik ben :)* Ik had gerust een hele nieuwe outfit gekocht voor de boom hihi.

19. Loe

Loe Niet meer actief

babyd, zou maar even bellen. is er niets aan de hand, kunnen ze in elk geval je bmmond lengte opmeten.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    BabyD: heb je al gebeld? Want het klinkt als de slijmprop, en dan is het goed om toch even te laten controleren. En het komt vast goed met het kaartje...

Hanna: leuk weer bezig zijn met het kaartje he? Het komt nu wel heel dichtbij.

All: ik heb het veel te druk haha. Peuter aan het puberen, zoonlief die alleen maar huilt en een tandje krijgt. Het werk helpt niet mee, roostert me steeds verkeerd in etc. En dan ook nog ongesteld worden. BAH BAH BAH.

Deel Deze Pagina