Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hanna: Schouderklopje voor jullie dat jullie niks voor de kindjes gekocht hebben maar lekker voor jullie zelf :D
    Was Nick & Simon leuk?

Mijn rug gaat nog steeds niet best maar ja, we blijven braaf de ergo-oefeningen doen en gister voor de 2e keer bij de acupunctuur geweest.
    R heeft het best naar zijn zin maar tis natuurlijk wel even wennen allemaal.

Ojee S 'gezakt' voor dr ogentest.. ik ben héél erg benieuwd hoe N het er vanaf gaat brengen. Maar denk jij dat S een brilletje nodig heeft dan?

All: N kan v.a. 1 oktober terecht bij de psz :) Ben er erg blij mee maar het is van de andere kant toch even gek. Het zijn maar 2 halve dagen en dan nog niet eens zo heel lang maar het voelt toch een beetje als weer een stap voor ons.. mijn kleine jongen los laten zeg maar :) Ik heb hem nu natuurlijk altijd lekker bij me. Maar hij zal het zeker weten helemaal geweldig vinden :)

Een vriendin van me is nu bijna 34 weken zwanger en ligt weer in het zkh v.w. een veel te korte baarmoedermond :( Was met 25 weken ook al. Maar nu is het dusdanig erg dat ze longrijpers en weeenremmers hebben gegeven. Vanavond om 18.00 uur zijn die longrijpers ingewerkt en stoppen ze ook met de weeenremmers. Als het dan komt laten ze het komen. Ik ga vanmiddag even bij dr op bezoek in het zkh. Laten we maar duimen dat de kleine nog even bljift zitten.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames wel alles bij gelezen maar ff geen tijd voor uitgebreide reactie sorry!

hier alles zn gangetje, nog niet op vakantie gegaan maar de aanloop er naar toe doet ons alleen al erg goed, maar begin okt. gaan we dus duurt niet lang meer!

verder ook hier D. die ontzettend aan het uitproberen is en overal om moet zeuren en moeilijk moet doen, tsja hopen dat de fase snel voorbij is!

en met de jongste ook het geval van 1 slaapje maar wat net niet voldoende is, en 2 slaapjes doet hij gewoon niet meer aan dus dan is er helemaal niets meer met um te beginnen

sorry voor de korte ego reactie ! groetjess

owja wel nog ff zeggen :mad: pookie super vd goeie echo!! :D

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mupet: Heerlijk hoor, bijna op vakantie! Voor pret is ook leuk :)

All: Wat een rust hier.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hellooww is er nog iemand? :p

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik!!! Ben nu aan het werk. Kom snel bijkletsen

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja ik ben er ook nog hoor, maar heb gewoonweg niets te melden haha

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Haaii :)
    Weinig tijd, weinig puf.

@ mosa, hopelijk weer uit de ziekenboeg. Vervelend dat v zo aan het peuterpuberen is, maar wel herkenbaar!. Nu sinds een week gaat het hier ineens veeeel beter. Maar kan hier ook liggen aan gewenning aan het nieuwe normale ritme en weer helemaal fit zijn.
    Maar zoals Salapio altijd zegt 't is un fase ;):D. En je moet er dóórheen ;)

Ik werk nu 24 uur, 8 uur ouderschapsverlof. Gelukkig maar want 4 dagen zou ik echt niet trekken. Werk vind ik wel weer leuk, leuke projecten nu Maar ook wel weer heel intensief.

@ Hanna, he veervelend dat s al 2 keer is gezakt voor de ogentest. Denk je zelf ook dat ze misschien niet goed ziet? Als dat het probleem is is het wel fijn om er wat aan te (kunnen) doen.

@ Sterre, leuk dat N volgende wk naar de psz mag :). Zal die vast geweldig vinden!
    Hoe gaat het met je (zwangere?) vriendin? naar hoor zo vroeg gedoe met weeen :(

@ mupet, heerlijk zeg vakantie in het vooruitzicht. Hopelijk goed voor je relatie. Heel vervelend dat het met regelmaat niet lekker loopt :)

@ all, hier alles z'n drukke gangetje ;). Moet zeggen dat de combi bv, kids en werk best heftig is. Voor een nieuw project moet ik ook wel eens naar diemen. Di was zo'n dag Sta ik om half 7 op en dan met flink aanpoten ben ik daar om 10 uur en heb ik dus alleen het ochtendritueel met de kids gedaan incl. wegbrengen. Maar moet ook op tijd weer terug ivm voeden. V spookt ook weer behoorlijk 's nachts na mijn werkdagen. 't is un hele vermoeiende fase zeg maar ;)
    Merk het ook goed aan mezelf, val een btje te hard af en de bv productie liep flink terug. Nu weer wat maatregelen getroffen. hopelijk helpt het anders moet ik iets gaan veranderen..
    V&S gaan wel hard, ze rollen allebei, zijn vaak tegen elkaar aan het kraaien, druk met speeltjes en lekker lachen :D. S heeft ineens twee tanden erbij zonder veel problemen terwijl we die bij V al 2mnd verwachten, bij haar is al 2-3 wk tandje te zien die maar niet door wil komen. Echt ook duidelijk verschil tussen beide, superleuk :)

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Ik kom ook weer even aanwaaien :)

Sterre, leuk en herkenbaar om te lezen, dat N en L zoveel lol kunnen hebben samen :D Maar dat bemoeierige van N herken ik (helaas ;)) dan ook weer ;)

Hoe is het met je vriendin? Hopelijk nog niet bevallen? Het scheelt zo enorm hè, bevallen met een normaal termijn of een aantal weken eerder.

Ik las ergens (FB?) dat Noah volgende week naar de PSZ gaat, leuk en spannend! Denk je dat hij er moeite mee heeft of helemaal niet? Succes in ieder geval! En wel lekker dat je even wat tijd alleen hebt met L. Vind ik in ieder geval wel, en het is voor mijn N ook heel fijn dat ze even alleen kan aanlummelen in huis zonder onze bemoeial ;)

Hanna, fijn dat je weer goed in je werk zit!
    Nog bedankt voor je mening over combinatieklassen, ik hou het in mijn achterhoofd als we binnenkort eens naar de scholen gaan.

Mupet, volgende week gaan jullie dus op vakantie? Heerlijk hoor! Maar fijn dat de aanloop er naartoe jullie al goed doet :)

Melisa, ik las dat je een week vakantie hebt, heerlijk! Gaan jullie nog leuke dingen doen?

Afrola, heel begrijpelijk dat de combi bv, kinderen en werk zwaar is! Hebben S en V het wel naar hun zin op het KDV?
    Fijn dat je ouderschapsverlof hebt, ik kan me heel goed voorstellen dat je nu 4 dagen werken niet zou trekken! Hoe lang kun je ouderschapsverlof opnemen? Dat zul je vast wel doen, maar goed aan jezelf denken met betrekking tot bv hè?! Ik hoop dat je snel stabiel blijft met je gewicht en dat de bv goed blijft lopen. Lukt het om genoeg te kolven op je werk voor 2 kindjes?

Leuk dat je zo duidelijk verschil merkt tussen V en S :) Ik ben benieuwd of het uiteindelijk ook echt een jongensjongetje en een meisjesmeisje worden.

Pookie, hoe is het met jou? Ben je eigenlijk misselijk? Dat was je toen met Y wel flink toch?

Loe, hoe is het met jou en L? Hoe gaat het op de PSZ?

All, gelukkig lijkt het peuterpuberen van V iets minder te worden, ze werkt weer wat vaker mee. Maar ze slaapt nog steeds veel te weinig (gemiddeld 10 uur per nacht en overdags niet meer), dus ze is ook vaak gewoon moe, dat zal er ook wel mee te maken hebben. We hebben weer een nieuwe plan van aanpak verzonnen voor na het weekend, er moet gewoon echt iets aan haar vroege wakker worden gedaan worden ;) Verder is ze retebijdehant, de leidsters van de PSZ zijn helemaal verbaasd dat ze al zo ontzettend goed praat en zoveel dingen begrijpt op deze leeftijd. En met haar lengte erbij wordt ze natuurlijk al helemaal oud geschat (de meeste mensen denken dat ze tussen de 4 en 5 jaar is). Niet altijd handig, want op veel gebieden is ze natuurlijk nog steeds 'klein'.

Vorige week met N naar het CB geweest, alles prima. Ze is nu met 14 maanden 80 cm en 10 kilo. Bovengemiddeld lang met een benedengemiddeld gewicht. Lang en slank, dat is V ook al altijd, alleen V was maar liefst 6 cm langer met 14 maanden :$ Verder is N gek op koken in het keukentje, en daarna mag iedereen het proeven, echt zo leuk hoe ze dat soort dingen al snapt :D

Over 3 weken komt onze nieuwe keuken, heb ik zo'n zin in! Morgen saus voor op de muur kopen (een blauwtint, moeten nog even kijken welke kleur precies). Mijn vriend is morgen ook vrij, altijd gezellig om een echt weekend met z'n vieren te hebben.

Fijn weekend allemaal!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, onze meiden bleven snotterig, het werd juist weer erger, en vanaf gisteren heb ik ook weer keelpijn :) Dus volgens mij komt er weer een nieuwe ronde verkoudheid aan, jippie :)

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa: wij gaan maandag met vrienden lekker naar cp.

C. Is ook gezakt voor haar oogtest vorige week, en we moeten over 3 maanden terug komen. Ach ja, volgende keer wellicht beter.

Verder heb ik me opgegeven voor een cursus over driftige peuters. Het is 5 avonden, en hopelijk steek ik er nog wat van op.

Ben vanavond heerlik uit eten geweest met een vriendin. Dat was ook al veel te lang geleden. En hop nu mijn bedje in.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey we zijn er weer :D

Afrola: Lijkt me ook erg intensief nu je weer werkt maar van mij uit niks dan respect hoor, zeker ook omdat je bv geeft!
    Leuk te lezen dat v & s zo lekker gaan. Doen ze het goed op het kdv?
    Zijn jullie er laasts nog uit de schoolkeuze gekomen?

Mosa: Noah gaat inderdaad aankomende dinsdag voor het eerst naar de psz :) Ik denk zelf dat hij er totaal geen moeite mee zal hebben.. eerder dat ik er moeite mee heb om hem weer mee naar huis te krijgen :D Inderdaad fijn dat L dan ook even zijn eigen tijd krijgt zonder dat gebemoeial :p

Jemig nog steeds zo weinig slaap met V. Wat is jullie plan van aanpak? Inderdaad lastig als een kindje al ouder wordt geschat. Omdat N ook al zo bijdehand is enzo ben ik altijd een beetje bang om hem 'ouder' te behandelen dan hij al is.
    :D grappig dat V aan het koken is voor jullie. Dat fantaseren doet N nu sinds kort ook, zo grappig. Hij kan ook hele telefoongesprekken voeren met oma :D

Gezellig dat je vriend vrij heeft. Spannend van jullie nieuwe keuken, wel een fotootje plaatsen als hij er staat hoor :p

Melisa: Oh C ook gezakt. Pff ik verwacht dat N ook niet echt lekker mee gaat werken volgende week.. ach ja, we zullen het wel zien :)

Ben benieuwd naar die cursus, wat je ervan vindt. Deel je goeie tips ook met ons :D
    Heerlijk dat je lekker uit eten bent geweest met een vriendin. Vind ik altijd zo'n opkikker, even lekker niks en je hart uitstorten haha. Volgende week vrijdag mag ik ook, jippie :D

All: Gister beld die zwangere vriendin me op dat ze wéér in het ziekenhuis ligt :( Echt balen, ze was er net 5 dagen uit ;) Maar haar baarmoedermond was nog maar 1 cm, dus veel te kort. Ze is morgen i.i.g. 35 weken dus die week heeft ze toch weer te pakken maar het blijft niet leuk natuurlijk.

Hier is het kermis ( een heule grote ) en daar gaan we vanmiddag met vrienden naartoe, heb er zin in :)

Volgende week gaat N dus naar de psz, ben zoooo benieuwd :) Vind het erg spannend :p

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sterre: ik zal het delen hoor haha.

Mosa: C. slaapt hier ook zo'n uur of tien. Van half 9 tot half 7. N. die doet het met nig iets minder slaap haha. Maar we zijn 2 weken geleden begonnen met kindival, en het lijkt tich wel wt te doen. Dus ga er nog even mee door.

Salapio: hoe is het bij jullie???

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik zal mij ook ff melden.
    Vanaf i- pad dus ik houd het ego en kort;)

Y doethet prima, zeer bijdehand en lekker aan het kletsen en dansen. Vannacht is ze uit logeren bij opa en oma.
    Vanmiddag zei ze tegen mij dat ze dat leuk vond en bij oma wel met een speen mag slapen. En dat met echt een superstoute blik in die ooggies. De speen is hier alweer een tijdafgeschaft.

Zwanger.... Tja dat ben ik denk ik nog steeds. Heel moe en de pijn in mijn kont is er ook weer als ik veel loop. Dat is ook nooit helemaal weggeweest helaas. Hopelijk wordt het alleen niet erger.
    Misselijkheid valt mee alleen s' avonds een wee gevoel en eten wat mij snel tegen staat. Bij y was dat iets heftiger, maar werd ook al minder rond de 12 weken.
    Dinsdag de 12weken/combitest echo en daarna stop ik met de medicatie en kan ik misschien meer echt genieten. Nu durf ik dat toch nog niet helemaal.

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Pookie, ik duim uit alle macht dat je na de combi echo echt kan en mag genieten van een toekomstig brusje voor Y. Pijn in je kont vind ik een goed teken :), maar wel een heule vervelende :(.

Hoe bijdehand die Y :D. Hopelijk geniet ze dan maar heel veel van de speen vanavond, daarna moet ze vast weer even wachten :)

@ Melisa, ben benieuwd of je wat opsteekt van de cursus voor driftige kindjes

@ Sterre, spannend voor je vriendin, elke dag erbij is nu gewoon mooi meegenomen!
    Veel plezier bij de kermis.
    Wij zijn al een tijdje uit onze schoolkeuze, we hebben J ruim een jaar geleden al ingeschreven (moest wel ivm wachtlijnsten voor de basisschool ;)). bedoelde je misschien Mosa die daar laatst wat over vertelde?
    Josien gaat naar een r.k. basisschool die een schoolsysteem hanteert die beinvloed is door montesori en dalton. Er is weinig RK aan de school, maar het schoolsysteem sprak ons erg aan en daarom daarvoor gekozen.

@ Mosa, leuk een nieuwe keuken.
    Dat goede praten van peuters en veel dingen begrijpen zorgt bij ons nog wel eens voor verwarring. Het is soms echt even goed kijken en luisteren naar wat J nu wel en niet begrijpt. Ze had me een paar mnd geleden zo in positieve zin verrast, dat ik daarna iets te ver ging in wat ik dacht dat ze begreep :D. Verder kwam ik er laatst ook achter dat J op KDV ook wel wat ouder werd ingeschat ondanks dat ze niet zo groot is als V. (dat versterkt het wel heel erg) Ouders waren namelijk verbaasd dat hun kind ouder was en ik ook :).

@ all, ben vanavond echt supergoed geslaagd op marktplaats.
    Ik heb namelijk exact dezelfde ledikant gevonden als die we al hebben staan :$:$:$:$:$. Die we al hebben is degene die mijn ouders 33 jaar geleden voor mij hebben gekocht om in te slapen. Ik was op zoek naar een ledikant die er enigszins op leek en er leuk bij zou staan, dat het precies eenzelfde zou worden had ik niet verwacht. Vind het echt superleuk dat we straks toch 2 dezelfde ledikantjes voor v&s hebben :D:D:D:D:D.

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    :)
    Alles prima en de uitslag van de combinatietest kon bijna niet beter!

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Pookie, Gefeliciteerd :D

17. Loe

Loe Niet meer actief

Pookie, van harte gefeliciteerd!
    Over welke medicatie heb je het eigenlijk??

Mosa, spannend he een nieuwe keuken. Zul je zien wat een verschil straks. Wel effe doorbijten door de rommel, dat is het mindere deel.

afrola, heb bewondering voor je hoor. Zorg wel goed voor jezelf he.

Melisa, is C. zo driftig dat je naar die cursus gaat of wilde je dat uberhaupt doen?

Hier alles goed. L. heeft het reuze naar zijn zin op de peuterspeelzaal. Echt super leuk om te zien. In een maand tijd zijn ze al drie keer naar het bos geweest, hij kan heerlijk buitenspelen en hij heeft goede en fijne leidsters.
    Maandag ga ik met hem naar de logopedie. Hij krijgt een basisonderzoek om de aanleg voor het praten goed is. Hij praat de hele dag, maar er komen niet zoveel nieuwe woorden bij op het moment. Verder zijn zijn schoenen er ook nog niet, jemig wat duurt dat lang. ik heb toch nog een keer een afspraak gemaakt bij de kinderarts, want ik vind dat zijn linkerbeentje toch zo anders staat dan de rechter (naar buiten gedraaid als hij loopt) dat het misschien toch wel zinvol is om ook eens te kijken of het niet uit de heupjes komt oid.

eind oktober gaan we een weekje naar landal het land van. bartje. heb er al reuze zin in.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Kindival? Iets homeopatisch?

Pookie: Haha heerlijk die Y met d'r speen :)
    Vervelend dat je nu al last heb van je kont, had ik bij L ook weer heel snel en net als bij jou was dat ook nooit helemaal weg geweest. Heb er nu ook nog weleens last van.
    Gefeliciteerd met de goede echo!!! Joehoe, je bent nu echt écht zwangerrr :D

Afrola: Oh sorry, ik dacht dat jullie nog niet uit de schoolkeuze waren hihi. Klinkt wel goed die school van jullie. Hier wordt het trouwens ook een rk school.
    Wat gaaf dat je precies dezelfde ledikant hebt gevonden! Dat is grappig :)

Loe: Klinkt leuk die psz :)
    Suc6 alvast bij de logopedie en de ka, hopelijk is er niks afwijkends aan zijn heupjes. Balen dat het zo lang duurt voordat de schoentjes er zijn. Al je ze al verwacht of duurt het sowieso lang?
    Leuk dat jullie naar bartje gaan :)

All: Vandaag met N naar het cb geweest en ook hij is 'gezakt' ;):p Hij wilde NIET mee werken aan .. alles zeg maar. Wegen niet, opmeten niet, ogentest ging 3 regels goed en toen was het klaar :) Ik had hem wakker moeten maken dus hij was bloed sacherijnig, oeps hihi. Nou ja, over een paar maandjes terug en dan zien we het wel weer verder. Voor de rest was alles prima, hij is nu +/- 94cm (ging niet helemaal goed) en ongeveer 14,5 kilo. Mocht ik ook weer op de weegschaal met hem.. pff yay ;) Gelukkig wat afgevallen dus het was niet schrikbarend :):p
    Ze vond dat we z'n drift goed aanpakte maar het ik vind het zelf zo balen dat ik 's avonds het idee heb dat ik niks anders heb gedaan dan gemopperd de hele dag ;) Ze vond ook dat hij erg goed kon praten.. zelf vind ik dat hij het vooral véél doet :D

Met die vriendin die een dreigende vroeggeboorte had gaat het nog goed, baby zit nog binnen en ze is bijna 36 weken dus dat is heel mooi :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie: woopwoop! Super, wat een geluk :)

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    We zijn weer thuis.....

Pookie: mooie echo, fijn!

Loe: ik ga voor N. en de cursus is me aangeraden door het CB.

Sterre: het is van VSM de kindival. En het lijkt echt te helpen, hij heeft al een paar dagen tot na 6 uur geslapen. Maar helaas is nog niet te bepalen of N ADHD kan hebben, maar ik verdenk hem er ernstig van.

Wij hebben echt een super vakantie gehad! De kinderen hebben zich geen moment verveeld, en wij ook niet :)

Deel Deze Pagina