Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,
    Weer even bijgelezen hier.

Afrola, wat een drukte voor jou zeg!
    Hoeveel dagen werk je nu?
    Heb je al besloten hoe je het gaat aanpakken met de nieuwe voeding? Bij het KDV of thuis?
    Balen dat je het zo lastig vindt om de BV af te gaan bouwen...
    Is denk ik iets dat kangzaam moet groeien het gevoel dat het beter is of handiger kan zijn.

Pookie, alsnog van harte gefeliciteerd met Y.
    Twee dagen jarig, dat is nog eens een leuk feest!
    HOe gaat het met jou?
    Mooi buikje al?

Sterre, leuk dat je zo'n gezellig feestje hebt gehad op je 30e verjaardag!
    Ahh L zo ziek geweest. Gelukkig nu weer beter. Zieke kindjes is helemaal niks.
    Hahah die N! Leuke uitspraak :D:D:D:D:D
    Veel plezier met de voorbereidingen voor zijn verjaardag!

Hier gaat alles prima.
    Morgen gaat Hannaman weer naar Hamburg. Dit keer voor 3 dagen dus het valt nog mee.
    Mijn herfstvakantie is ook weer voorbij dus morgen weer aan het werk.
    De drukke periode komt er aan met Sint en Kerst, maar dat brengt ook wel weer gezellig heid met zich mee.
    Straks Feyenoord _ Ajax kijken.
    Jij zeker ook, MOsa?

Fijne dag allemaal!

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ff snel.....

It's a boy!!!

We hebben net de echo gehad en het was overduidelijk een piemeltje tussen de benen.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met jullie jongetje!
    Jongetjes zijn leuk :D:D
    Had je zelf een voorgevoel wat het zou zijn?

Nu lekker blauw shoppen :D
    Veel plezier!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Pookie: leuk hoor een jongen! Gefeliciteerd met weer een goede echo.
    En net als Hanna zegt, nu lekker shoppen hihi.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Pook!

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, wat leuk, een jongetje :) Veel plezier met shoppen ;)

Mupet en Sterre, alvast van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes! Veel plezier met het vieren van de verjaardagen :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, hoe is het deze week gegaan zonder Hannaman? Nu is hij weer terug denk ik?

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, lief dat je ernaar vraagt.
    Het is goed gegaan hoor. De nachten niet. Vaak eruit voor S en dat is normaal niet mijn taak.
    Maar kindjes zijn elke avond gewoon lekker in bad gegaan.
    Gisteravond is Hannaman weer teruggekomen.
    Wel weer gezellig!!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pookie: Wat leuk!!! Gefeliciteerd met jullie boy :D Jongens zijn inderdaad leuk :D
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar je buikkie :)

Mosa: Thanx! Hoe bevalt de nieuwe keuken?

Hanna: Balen dat de nachten niet lekker zijn gegaan. Eerste werkweekje er weer op zitten?

Mupet: Gefeliciteerd met D!!! 3 jaar alweer :)

Afrola: Hoe issie?

Djaar: Hoe gaat het met jou?

All: Hier gaat het z'n gangetje, lekker aan het genieten van de jongens. N is wel mega aan het puberen zeg pffffff... Nou ja, morgen zijn verjaardag, zal hij wel helemaal geweldig vinden :) Ik ben ook al sinterklaasliedjes met hem aan het oefenen voor als hij zijn schoen mag zetten. Vind tie prachtig :)
    Nu maar even aan de poets e.d. want R is vandaag jarig en vanavond krijgen we visite.. die kan ik natuurlijk niet in die zwijnenstal hier laten zitten :p:D

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

@pookie super een jongentje gefeliciteerd :D lekker aan de shop dus! :D

@mosa & sterre thnx!

@sterre jij ook alvast gefeliciteerd met je mannetje! en natuurlijk ook gefeliciteed met R vandaag :) veel plezier alvast met het vieren van alle verjaardagen!

@all hier dus ook een jarige, 3 al weer, wat gaat het toch snel he haha ;) morgen verjaardag vieren en vanavond als papa thuis komt lekker cadeautje uit pakken :) nou groetjes allemaal!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    2x Gefeliciteerd :)

Hier alles prima ... behalve dan de nachten ... ppffffoeei!

Maar S is wel al een paar dagen aan het tijgeren/buikschuiven, een snellerd dus!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Iedereen gefeliciteerd met kind, man etc :)

Wij zijn morgen 5 jaar getrouwd (jaja, dat hebben we toch maar gehaald), en gaan een nachtje weg zonder de kids. Heerlijk!

De cursus peuter in-zicht is echt een geweldige cursus. Nog 3 avonden te gaan, maar ik heb totaal geen spijt dat we er aan zijn begonnen. Kan het iedere mama aanraden!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Mupet en Sterre, gefeliciteerd met jullie 3-jarigen:)

Melisa; gefeliciteerd met jullie trouwdag.

pffff volgende week zijn pookman en ik alweer 15 een setje waarvan 6 getrouwd, tijd vliegt!

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Sterre en Mupet, gefeliciteerd met jullie kinders. Leuk he dat ze hun verjaardag zoveel meer beleven elk jaar :D

Sterre, gefeliciteerd met R

Melisa, gefeliciteerd met jullie zoveel jarig samen zijn. Hoe was het nachtje?

Pookie gefeliciteerd een jongetje, leuk :D (en weer zo anders dan een meisje)
    Alvast gefeliciteerd met jullie zoveel jarig samenzijn :D.
    Hier gaat de teller ook alweer snel naar 14 jaar :$

@ Hanna, fijn dat man weer terug is. Nu weer lekker samen de nachten. Vervelend dat S nog zoveel wakker wordt 's nachts ;)

@ Mosa, hoe is de keuken?

@ Melisa, fijn dat de cursus bevalt!

@ Sterre, hoe gaat het nu eigenlijk met jou, ziektewet en baan/werkloos?

@ hier, hectische weken gehad. Maar het lijkt erop dat we met V het probleem echt hebben gevonden (hevige KMA) en dat we een goed dieet voor mij hebben gevonden en daarmee de rust in grote maten is teruggekeerd. Nu V&S nog wat beter slapen 's nachts en we zijn helemaal blij ;)

V hebben we geprobeerd nutramigen te geven. Maar was bepaald geen succes. Als ik thuis ben wil ze dus de fles niet. Maar als T haar dan eindelijk zover heeft dat ze de fles wel pakt dan gaat er max 40-50 cc in. Uitgeprobeerd hoe de bv via de fles gaat en dan drinkt ze uiteindelijk zo'n 100cc. Op de nutramigen deed ze het niet beter dan op mijn volledig KMA vrij dieet en ook voor grootste deel soja vrij. Na intensief etiketten bestuderen van alles wat ik at bleek dat ik toch nog koemelk via de pure chocola en brood (van de bakker) binnen te krijgen, dat ook vervangen.
    Daarom besloten om niet direct het gevecht aan te gaan om V volledig aan de fles met nutramigen te krijgen. Over ruim een week gaan we starten met bijvoeden en dan gaan we in elk geval 1 voeding vervangen door pap met nutramigen en zo hopen dat ze wel wat pakt. Ook S krijgt dan pap van kv en dan gaan we de bv heel geleidelijk iets terugschroeven. Hopelijk krijg ik dan ook weer iets meer energie.

Halverwege november gaan we last minute een weekendje naar l.andalpark met trop. zwembad. Even helemaal niets alleen relaxen (voor zover dat gaat ;)) met onze kids.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, loop je al bij een dietist? En ik zou ook een draadje plaatsen bij bv/voeding: er zijn best wat vrouwen hier die volledig koemelkvrij zijn gegaan en die hebben vast goede tips over wat je wel en niet mag (bijvoorbeeld bepaalde kokosmakronen van de appie zijn koemelkvrij lekkerrrrrr ;)). Wel fijn dat het beter gaat nu :)

Melisa en Pookie een jubileum in aantocht ;). Leuk!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is een heerlijke meid die uren kan tekenen. Huizen, bomen, mensen, vogels, vlinders, regenbogen en natuurlijk zon, (regen)wolken, lucht, gras en bloemen. Ook steeds meer dieren zoals koeien en katten. En vrachtauto's (voor T) :). Op school gaat het erg goed, ze heeft veel vriendjes en heeft het naar haar zin. Soms is ze op eens woorden aan het schrijven (kijkt ze mee van groep 3) zoals ik, pen, maan, man etc. Verder wil ze er niet echt iets mee, ze vindt het leuk om te kunnen, maar hoeft nog niet te leren lezen en schrijven. Ik zou bijna zeggen gelukkig, het is nog zo'n hummie! Vorige week waren we op kraamvisite en ze zit dan zo volleerd en liefdevol met de baby op schoot. Ze zit op ballet en vindt dat ook erg leuk.

T is erg 2 aan het zijn: snel driftig als iets niet lukt of mag, tenzij je het echt goed kunt uitleggen. Kan uren spelen met zn auto's en met de echte pannen (ja van ons), hij bakt pannenkoeken en ook zn auto's staan te garen in de oven. Is een heerlijke klets met veel gevoel voor humor. Heeft het erg naar zn zin op de speelzaal met name met vriendje R die ook gek is op autos. Inmiddels al 3 speelafspraakjes achter de rug. Zn vriendje is al bijna 4 dus die zal hij wel erg gaan missen ...
    T is mn dol op plolities en laatst stapte hij op een agent af met een heel verhaal: 'ik heb ook plolities thuis' (zn auto's) 'het is een volkswagen' etc. Met een beetje vertalen kwam er zowaar een gesprekje tot stand. T erg trots toen hij een pen kreeg. Daar heeft hij even mee gekrast en vervolgens in en uit elkaar gehaald (hoe bedoel je jongen ;)).

S is ook een heerlijk kind. Na zn moeilijke start is hij zo blij en vrolijk: wat een geluk! Slapen is niet zn hobby (1x uur en 1x half uur gemiddeld), drinken ook niet echt. Inmiddels krijgt hij overdag vaak een flesje ipv borst omdat hij niet de rust heeft om te drinken. Uit de fles kan hij beter in de gaten houden wat er gebeurt. Dan drinkt hij 50-120 max, meestal rond de 70 ml. Uit de borst drinkt hij wel goed voor het slapen en nog een keer of 2-vaak in de avond/nachtg ;). Brood is jummie en yoghurt ook. Fruit en groente gaat maar heel matig: niet of slechts een hapje.
    S tijgert/buikschuift de hele kamer door. Zitten is probleemloos, kan nog net niet vanuit lig gaan zitten, maar als hij bijna ligt vanuit zit dan komt ie gewoon weer in zitstand. Hij heeft nu 4 tanden :)

Met mij ook alles goed. Werk gaat lekker, thuis ook. Ik geniet echt enorm van mn drie kids. Baal wel van de slechte nachten want man wat ben ik moe. Jan ook: hij moet er nog wel eens uit voor T (heel zelden M) en wordt eigenlijk altijd wel wakker van S. Maar behalve dat ... = :D

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mupet: Hoe was het cadeautjes uitpakken :)

Salapio: Balen van de nachten :( Maar S al aan de schuif/tijger, leuk!
    Hier wordt ook met de pannen gespeeld door L. Vind tie helemaal geweldig :) Hij zou een goeie voor N zijn met zijn auto's en politie :D Wat gaaf dat hij een pen kreeg!
    Haha die lieve M als echte volleerde baby-vasthoudster :D

Melisa: Fijn dat die cursus zo'n succes is! Word dat door het hele land gegeven die cursus? Vind het eigenlijk wel interessant.
    En nogmaals gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Pookie: Dat zijn ook al heel wat jaartjes :) Hier ruim 10 jaar maar niet getrouwd :p

Afrola: Inderdaad ontzettend leuk dat ze steeds meer mee krijgen van verjaardagen. N is nu ook met sinter.klaas bezig, ook leuk om te zien :)

Lief dat je ernaar vraagt. Hier nog steeds veel pijn in nek/rug. Ben nog met acupunctuur bezig en krijg veel advies e.d. , erg fijn. Ik ben een paar weken geleden bij de uwv arts geweest en toen kreeg ik een totaal ander persoon voor me (wel dezelfde arts maar 180 graden gedraaid in d'r houding) Ze heeft me per 1 januari gewoon de ziektewet uitgegooid :( Ik zou eigenlijk een 4 daagse cursus mogen doen en van daaruit naar werk gaan zoeken. Tis een lang verhaal maar het komt erop neer dat ze volgens mij een beetje gepikeerd was dat ik niet naar de door haar aanbevolen revalidatie arts ben gegaan maar naar een andere. Bij 'haar' arts zou ik de kids 3 dagen per week maar gewoon ergens neer moeten planten zonder kindertoeslag o.i.d. ;) Dat ik dat niet kan betalen vond ze blijkbaar niet zo belangrijk. Maar ja, er was natuurlijk nog wel meer maar dat is allemaal niet meer van belang.. Vanaf 1-1 dus niks meer. Van de ene kant vind ik dat niet vervelend, ben ik tenminste ook van dat gezeur af, had alleen op wat meer hulp gehoopt.

Wat fijn dat jullie het probleem bij V hebben waarschijnlijk gevonden hebben! Hopelijk blijft het zo :) Ik vind het écht ontzettend knap van je!
    Goh, ik zie dat V&S ook alweer bijna een half jaar zijn :$ Pff gaat echt snel.

All: Hier gaat het goed :) Dadelijk naar de psz want ze gaan daar de verjaardag van N nog vieren, leuk :)

18. Loe

Loe Niet meer actief

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sterre: de cursus heet Peuter in zicht, en is inderdaad een landelijke cursus. Dus gewoon even veagen bij je CB.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Thanx, ik zal er eens naar vragen :)

All: Hoe gaat het met iedereen? Hier z'n gangetje :) Liam is flink bezig met tandjes dus die is af en toe wakker maar verder niks te klagen. Hij heeft op zijn achterste kiesjes nu bijna alles al! Dat was bij N wel anders.
    N is nu op de psz. Afgelopen zaterdag was het st. M.aarten en heeft hij meegelopen in de lampionnen-optocht en gekeken naar het vuur. Maar het aller aller aller leukst was toch wel de brandweerman en brandweerauto die er stonden :D En ook een beetje st. ma.arten op zijn paard dan :D
    N heeft ook nog een fietsje gekregen voor zijn verjaardag, die hebben we afgelopen zaterdag op ons gemakje uitgezocht met hem. Vond tie ook helemaal niet erg :D

Deel Deze Pagina