Voormalig temp-meiden, deel 6!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, fijn om te lezen dat alles goed loopt bij jullie, ook tussen R en jou :)

Wat spannend van het sollicitatiegesprek zeg! Wat voor soort functie is het? Alvast heel veel succes, ik hoop dat het wat wordt :)

En 2 (gezonde!) kinderen is genoeg was ook best een tijd onze insteek, ik heb zelfs al mijn positiekleding verkocht :) Maar eigenlijk kwam het erop neer dat we onze kinderen zó leuk vinden dat we er nog wel zo één willen ;) En nog een keer een zwangerschap en weer een inieminiebaby'tje lijkt me geweldig. En na een 3e is het echt klaar hoor :p

Loe, hoe is het met jou? Ben je inmiddels weer thuis?

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, ik wilde ook nog vertellen dat we vandaag met V bij een basisschool zijn geweest. Was erg leuk, ook rondgekeken in de kleuterklas terwijl er 'les' gegeven werd. We hebben een erg positieve indruk, maar volgende week gaan we nog naar een andere school hier in de buurt kijken. Daarna willen we beslissen. Wel apart hoor, maar het duurt natuurlijk nog bijna een jaar voordat ze er heen zal gaan.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa, het gaat snel he. C. moet over ruim 8 maanden al naar school. Snik! En wat is er nu mooier dan zo genieten van je kids dat je er nog wel 1 wilt opvoeden?!

Sterre: jullie hadden toch ook nog een kinderwens?

Loe: ben je inmiddels thuis meid?

All: hier geen kinderwens meer haha. Wel de wens voor iets langere nachten, maar ja.....

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, balen zeg dat het slapen van N nog steeds niet opschiet :( Hier rommelt V ook rustig verder, de afgelopen week was ze alweer 3 keer tussen 4 en 5 wakker ;) Eén keer was het 6 uur, wat waren we blij :)

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa: het is zwaar he? Maar we slaan ons er wel doorheen.

Ik ben wel heel boos op de huisarts. Daar zijn we vandaag geweest voor advies. En het enige wat ik van haar te horen kreeg is, dat wij N. zelf verpest hadden om hem er uit te halen om 5 uur. En dat we hem nu moesten laten huilen tot 7 uur, dan zou hij het wel leren. Ik heb aangegeven dat ik dat niet ga doen, omdat hij het gerust dan 2 uur volhoud (gillen krijsen). Haar reactie was toen dat ik niet wilde veranderen, en maar in therapie moest om te leren wat N. nodig heeft?

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, ik las het ja! Wat een belachelijke reactie ook eigenlijk ;)
    Ik weet dat het bij V wel deels een ingeslopen verkeerde gewoonte is. Ze sliep altijd erg goed, tot ze ongeveer 2 was en ineens 's nachts wakker werd. Omdat het altijd zo'n goede slaper was, hebben we het denk ik te soft aangepakt. Maar jullie N is altijd een moeilijke slaper geweest toch?
    Ik heb helaas geen tips voor je, alleen een schrale troost, gedeelde smart is halve smart ;)

Hoe gaat het verder met zijn driftbuien?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Oja je had je zwangerschapskleren verkocht.. ach ja, kan je weer nieuwe gaan shoppen, ook leuk :p Of kan je die van je s.zus lenen?
    Heb je al een afspraak voor een echo?

Het is een receptioniste/telefoniste functie. Voor 16 uurtjes. Is wel iets te weinig eigenlijk maar goed, ik zou er natuurlijk al helemaal blij mee zijn :)

Fijn dat de eerste indruk van school goed is. Wat voor school is het? Inderdaad heel apart dat onze kids volgend jaar al naar school gaan!

Melisa: Balen zeg dat de andere slaapkamer ook geen oplossing was :( Vrienden van ons hadden hetzelfde probleem. Daar bleek een 'groot' bed uiteindelijk dé oplossing.
    Pff die ha van je... neemt het niet echt serieus geloof ik ;) Ik kon het even niet geloven toen ik het las op fb.
    L is hier trouwens ook altijd erg vroeg wakker. Rond 5 a 6 uur maar die ligt dan wat te 'grommen'... ook fijn ;)

Hier inderdaad ook nog een kinderwens maar nu nog even niet hoor haha. Ik zou het het fijnst vinden als N i.i.g. al naar school gaat en L al naar de psz kan tegen de tijd dat er een kleintje bij komt.

All: Hier een rustig ochtendje. N stond gezellig om 6 uur langs m'n bed. Dadelijk even een boterhammetje eten en dan mag N naar de psz. Hij komt vanavond op tv trouwens haha. Dinsdag hebben ze bij hem op de psz gefilmd omdat ze iets gedaan hadden voor un.ice.f. Ben benieuwd :)

Ik ga ondertussen even naar de juwelier. Ik heb vorig jaar ringen laten maken met de namen en geboortedatums van de jongens maar ik kan er op de een of andere manier niet aan wennen. Klinkt stom maar ik heb er 'geen gevoel' bij.. Ik wil nu vragen of hij ze om kan smelten naar iets anders.

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Gisteren heb ik een echo gehad, en gelukkig zagen we een klein ukkepukje met een mooi kloppend hartje :) Ik was zó zenuwachtig van te voren, maar gelukkig was alles goed. De termijn klopte precies met wat ik dacht, dus idd uitgerekend op N's verjaardag :) Nu voelt het allemaal écht echt. Dus het grote nadenken over namen en de indeling van de slaapkamers kan nu echt beginnen. Als iemand tips heeft voor een naam, dan hoor ik die graag, we hebben nu voor beide geslachten werkelijk geen flauw idee :)

Helaas ben ik al wel 2 dagen ziek, ik weet niet of het door de zwangerschap komt of dat ik gewoon ziek ben. De vorige keren ben ik nooit misselijk geweest, dus ik hoop eigenlijk dat ik 'gewoon' ziek ben en dat het snel weer over is. Mijn vriend moet vandaag tot 7 uur werken, maar gelukkig zijn de meiden vandaag de hele dag bij mijn ouders, dat lukte vandaag echt nog niet.

Morgen gaan we bij mijn schoonouders eten en het daar vertellen. Mijn ouders en broer en een aantal vrienden weten het al wel, iedereen was compleet verrast :)

Sterre, ik vind het ook geen straf om nieuwe positiekleding te kopen hoor :p En de opruiming komt er natuurlijk weer aan ;)

Je weet nooit of je in de toekomst daar meer zou kunnen werken, ergens aan de slag kunnen is natuurlijk sowieso al fijn. Hoe laat heb je het gesprek maandag, dan denk ik aan je.

De basisschool waar we pas geweest zijn, is een (licht) christelijke school, een protestante school. Ik heb daar niet zo veel mee, maar ik heb zelf ook op een christelijke school gezeten en heb er niets aan overgehouden :p Nee hoor, ik vind het prima, maar het staat me ergens een beetje tegen dat bijbelverhalen worden verteld als zijnde waarheid terwijl ik daar zelf niet zo in geloof. De andere school is een openbare school. Het jammere van die school vind ik dat er veel meer kinderen op zitten die hier niet per sé uit de buurt komen, de meeste gaan naar de christelijke school (het blijft tenslotte de Veluwe ;)). Ook heeft de openbare school een continurooster, en aangezien het in V's geval niet nodig is om over te blijven tussen de middag, is dat niet zo nodig. Het lijkt me vooral in het begin juist fijn als ze tussen de middag gewoon thuis kan komen eten, anders worden het wel lange dagen. Maar we kijken donderdag gewoon wat voor indruk we dan van de openbare school krijgen. Ik neig nu dus naar de christelijke school.

Heb je N nog gespot op tv? Is het iets wat ik kan terug kijken? En ben je er uit gekomen bij de juwelier?
    En helemaal blij met de nieuwe auto?

Loe, hoe is het nu met jou? Weer fijn om thuis te zijn? En inmiddels al ongesteld? OF heb je nog een keer getest?

Bah, ik ben pas net weer een half uur uit bed, maar ik voel me nu alweer alsof ik zo weer naar bed kan :) Ik hoop dat ik me morgen weer beter voel, het wordt in ieder geval een rustig bankhangavondje voor ons.

Fijn weekend allemaal!

9. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @loe; wat ik al eerder had gepost, de KV testen geven inderdaad tegenwoordig wel eens vals-positief. Althans echt vals is het niet want je maakt sowieso een kleine hoeveelheid HCG aan na je eisprong. Alleen bij een zwangerschap stijgt het exponentieel en in het andere geval verdwijnt het weer met je menstruatie.
    De KV testen zijn dus nu iets te gevoelig! Klote want op deze manier worden denk ik veel mensen bang of juist onterecht blij gemaakt.

@mosa; de 20 weken echo was prima. Alles om en rond het gemiddelde en geen afwijkingen gevonden. Goed gevoel.
    En Y is heel blij met haar babybroertje, hij wordt heel vaak geknuffeld en ze praat ook met hem:)
    Y is inmiddels ook ingeschreven voor de basisschool achter ons huis dus dat is ook afgevinkt.

@sterre; mooie nieuwe wheels hoor.........
    en een sollicitatiegesprek. SUPER!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Pookie: ook een jongetje, leuk hoor. En fijn dat de echo goed was.

Mosa: beterschap!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh oh, bij het opruimen van de zolder, een serieus gesprek over het bij 2 kindjes laten, of toch ........ Hmm, toch nog geen gesloten hoofdstuk?

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, heel veel succes bij je sollicitatie morgen, ik duim voor je

@ mosa, gefeliciteerd met het mooie knipperlichtje. hele geruststelling. hoe vervelend dat je weer mag shoppen ;)
    succes met de keuze voor school.

@ melisa, haha ben niet verbaasd :p

@ pookie, fijn dat alles goed was en is. heerlijk dat y nu al zo gek is op dr broertje :)

@ loe, wat een toestand weer alles goed?

vanochtend heel beroerd wakker geworden. ik ging de kindjes uit bed halen, maar het werd strompelen naar de badkamer en alles eruit gooien, bah.
    inmiddels zakt het beroerde gevoel langzaam. Maar lig al de hele dag als een vaatdoekop bed. kon gelukkig vandaag met t thuis. hopelijk morgen weer wat opgeknapt! dan sta ik er weer alleen voor ;)

13. Loe

Loe Niet meer actief

Alles nagelezen en Mosa gefeliciteerd met de mooie 7 weken echo, pookie, jij ook van harte met de 20 weken echo en Sterre, succes met je aankomende solliciatie!

Ik ben er inmiddels weer uit, uit het ziekenhuis. Ik bespaar jullie een technisch verhaal. Het gaat beter. Alleen staat het voltage van een van de draden te hoog, dus ik voel telkens tik, tik. Hinderlijk zeg. Maar goed, zal ook wel gefixt worden binnenkort.

Ik heb inderdaad HELE duidelijke lijntjes gehad. Erg vervelend, raak er ook wat van in de war. Gisteren echt een enorme streep en vandaag ongesteld en test weer wit. ze zijn echt veranderd die testen. Ik zou nog wel een tweede willen, dat weten jullie. Maar we hebben de beslissing gemaakt en daar sta ik ook wel achter. Maar mijn gevoel kan ik natuurlijk niet zomaar uitschakelen. Maar manlief was niet heel blij geweest zei hij met een zwangerschap, hij is typische een man en heeft zich verenigd met de beslissing, dus wil daarom dan ook geen tweede. Ik blijf het een moeilijk epistel vinden, maar ja, ik maak het mezelf moeilijker dan het is, want de keuze is gemaakt.

Iedereen nog een fijne avond!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg wat een bullsh*t reactie. T werd ook zo achterlijk vroeg wakker vanaf 1,5-nu (gaat wel iets beter de laatste tijd). Gelukkig accepteerde hij het wel om nog even in zn bed te liggen spelen (max 30 min), maar daarna moesten we ook echt wel aantreden. M heeft dat nooit gekund, komt nu nog steeds vaak direct naar beneden als ze wakker (ook om te plassen trouwens).

Als een kind klaar is met slapen dan zal hij echt op eens later wakker worden als je hem laat huilen. Hij is gewoon wakker. En dat is ENORM kl*te (een vriendin van me heeft dit nu ook met haar dochter, die is standaard tussen 4-5 wakker), maar waarschijnlijk niets anders aan te doen dan accepteren en uitzitten. En wisseldiensten draaien! Dus echt om en om eruit. Sterkte!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, dikke knuf voor jou. Zo'n wens zul je denk ik nooit helemaal weg kunnen werken, moet je misschien ook niet willen (wegstoppen).

Mosa, woepie! Fijn dat alles goed was. Euh ... Ravi? Kan ook voor een meid Ravie ;)

Afrola, beterschap! T had ook een middag (zaterdag) spugen, ruim een dag slap (gister) en nu weer beter :)

Hier alles goed. Nog 1 minuut rust en dan gaat het alarm en zal S wel wakker worden :(. Hij wilde net perse een auto van de garage van T (waar hij natuurlijk niet mee mag spelen), dus hij trekt zich 'maar gewoon even' op tot staan ... Ik stond wel even te kijken. S niet. Die stond heel blij een poging te doen het autootje van T kapot te rammen.

En jawel ... hij is wakker ;)

16. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb iets leuks gevonden voor L. Denk dat het erg stoer gaat staan haha. Kijk:

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat de termijn ook klopte enzo. Hihi ik dacht al van de week, welke naam zouden ze erbij gaan verzinnen :D Maar jullie hebben zelf dus ook nog geen idee. Ach, komt vast goed :p
    Jakkes zeg dat je weer moet gaan shoppen :D

Hier gaat N ook naar een katholieke school en niet naar een openbare. Ik heb zelf op een christelijke en openbare gezeten dus mij maakt het ook niet zoveel uit maar R wil het graag zo. Plus dat dit de enige school in het dorp is en het misschien ook wel leuk is als hij met kinderen uit het dorp op school zit e.d.

Je kan het wel op internet terug kijken wat ze gefilmd hebben: 3ML Journaal - 3ML - Uitzending gemist Het gaat om het stukje van prikken voor prikken. N is ongeveer 3 keer in beeld.. hoop dat je hem ertussen uit kan halen :)

Ik ben helaas niet meer naar de juwelier geweest, er kwam wat tussen maar ik hoop deze week een keer te kunnen gaan.
    Nieuwe auto.. jaaa helemaal happy :)

Pookie: Super zeg dat de 20 weken echo goed was! Fijn dat Y ook blij is met haar babybroertje :) Ik vroeg aan N laatst of hij nog een broertje of zusje wilde maar dat wilde hij niet :$;)... Al zal hij er toch wel blij mee zijn als het zover is :)
    Mooi dat Y is ingeschreven en lekker zeg zo dicht bij huis!

Melisa: Dus bij jullie toch nog twijfel over een 3e :p Zou jij wel willen dan of meer je man? Eerlijk gezegd is hier ook nog wel twijfel hoor maar dat is meer van, willen we die babyperiode nog wel een keer. Tis toch een best heftige periode. Niet dat ik te klagen heb hoor maar die slaaptekort..poeh.. en dan slapen die van ons niet eens slecht haha.

Afrola: He jakkes, beterschap!

Loe: Fijn dat het beter gaat maar vervelend dat je die tikken voelt.. lijkt me heel maf ook.
    Jee wat raar dat je toch duidelijke strepen had. Lijkt me erg moeilijk als je nog wel wilt en het niet kan. Tuurlijk moet je om je gezondheid denken maar je gevoel kan je ook niet uitschakelen. Moeilijk hoor :( Dikke knuffel!
    Hihi wat een leuk truitje voor L :)

Salapio: Hihi S is een man van de klok dus :p Knap dat hij zich al op trok! Dat is een snelle dus :)

all: Vanmorgen de soll-gesprek gehad en het ging best aardig. Al blijf ik dat soort gesprekken toch altijd moeilijk vinden. Wat zijn je slechte eigenschappen.. ja hallo.. ik ga echt niet vertellen dat ik soms gewoon een luie donder ben :):D Maar ja, even afwachten, deze week hoor ik al of ik door ben.

Vannacht kwam N ineens om 3.30 uur naast me in bed gekropen.. leuke tijd. Maar goed, ik heb hem verteld dat het nog wel errug vroeg is en hem terug naar bed gebracht. Hij vroeg nog wel of ik even bij hem kwam liggen (doe ik 's avonds altijd eventjes + liedjes zingen :)) maar dat heb ik vannacht toch maar niet gedaan haha. Gelukkig accepteerde hij het gelijk :p

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sterre: mijn man wil mijn zwangerschappen niet meer, en ook de nachten ziet hij niet zitten. Maar een kindje opvoeden zou hij nog wel leuk vinden. Ik vind het ook eng om nog een keer zwanger te worden hoor. Weer maanden overgeven, niet meer kunnen lopen etc. Terwijl we het nu zo goed hebben. Maar ja, die andere kant.......

19. Loe

Loe Niet meer actief

hier L.enn in het setje::)

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Stoer!

Deel Deze Pagina