Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Pookie: Het boek is echt super. Ik heb de eerste paar hoofdstukken gelezen en heb me rot gelachen.

Bos gaat hier denk ik ook niet door. Vriend heeft geen zin meer en ik zit nu te pokeren.

2. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hey meiden,

Alles goed met iedereen? Ik heb afgelopen week wat positiekleding gekocht bij miss etam en kreeg er een kadootje bij! Ik mocht een schattig rompertje uitkiezen, leuk he! Ook heb ik een mooi zwart t-shirtje gekocht, dat mooi aansluit. De medewerkster zei dat het wat fleuriger zou staan met een buikband, ik zei dat ik nog effe wilde wachten daarmee, omdat het nog verborgen moest blijven....Zij helemaal verbaasd toen ik zei dat ik pas 9 weken was. Ze vroeg ook of ik al een echo had gehad en dan zeker wist of het geen tweeling was.....
    Sommige mensen weten niet dat ze dingen beter kunnen denken in plaats van ze hardop te zeggen, haha. Maar het boeide met niet zoveel, het zal zeker niet de laatste rare opmerking zijn!

Verder krijgen we veel lieve kadootjes en iedere keer ben ik weer een beetje mer bewust van het feit dat ik mama wordt!

ow, ja, en ik ben af en toe ontzettend misselijk, heb hoofdpijn en buikpijn.
    En jullie? Ook al leuke kadootjes gehad?

Liefs Nadja

p.s. het boek van Kluun wil ik graag kopen voor mijn man. Verder heb ik van de bieb het boek 'van min negen tot plus een' van Jools Oliver. Heel leuk, komisch en luchtig (echt haar verhaal en niet alleen maar feiten).

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Nou, het was een goed voetbalmiddagje :)

Sanne, hoe reageerden je opa en oma pas op je nieuws?

Pookie, ik zal nooi meer wat over voetbal typen ;)
    Heb je nu wel een beetje het idee dat je ervan kunt gaan genieten of blijf je die onzekerheid houden?
    Leuk dat je positiekleding hebt besteld! Zal wel heerlijk zitten! Dat wordt bij mij nog echt een probleem, ik heb hele lange benen en echt lengtemaat 36 nodig. Normaal is dat al best moeilijk te vinden, laat staan bij positiekleding. Dat wordt dus veel rokjes/jurkjes dragen dan!

Afrola, leuk dat je zelf een zwanger/babyboek wilt maken! Dat is natuurlijk ook een leuk idee!
    Ik heb wel een boekje waarin ik dingen voor bijv. de babykamer of leuke/handige websites of leuke namen in op kan schrijven.
    Dus jullie zijn afgelopen jaar getrouwd, en toen meteen met de pil gestopt of niet?
    Dat jij meer met schaatsen heb, was inderdaad bekend ;)
    Leuk dat jullie het tegen vrienden hebben verteld, zo'n speciaal moment :D

Hanna, schouderklopje voor het nette opruimen :)

Melisa, wat ontzettend leuk dat je de baby nu af en toe lijkt te voelen, heel apart lijkt me dat! Gelukkig ga je je verder ook iets beter voelen, dan kun je er misschien ook wat meer van genieten!

Nadja, jij ook al aan de positiekleding?! Dus je hebt al zo'n flink buikje?
    Leuk dat jullie al zoveel cadeautjes krijgen, zijn vaak zulke schattige dingetjes!

Over dat boek van Kluun heb ik inderdaad al veel gehoord, zal er binnenkort eens naar op zoek gaan voor mijn vriend (en voor mezelf!).

Liefs Mosa

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ha grappig dat boekje van Jools Oliver heb ik vorig jaar al gekocht in aanbieding bij AH. Is wel een leuk boekje maar ontzettend warrig geschreven......Literair niet bepaald verantwoord:)

Van vrienden mag ik het boek van Claudia de Breij NIET kopen........( kadootje?)
    dat schijnt ook een leuk boek te zijn.

@mosa; ik ben nu inderdaad gerustgesteld en ga maar ervan genieten. Ik doe alleen niet aan roze wolken. Dat is meer iets voor dufty's of troetelbeertjes.........en niets voor mij!
    Maar volgens ben ik vandaag op strooptocht naar positie-jeans ook broeken tegengekomen met verschillende lengtematen. Alleen weet ik niet meer waar.....had gewoon gegoogeld en een hoop geklikt.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey kletsers, het is al redelijk laat maar heb echt moeit met slapen, ben wel moe maar kom niet in slaap en 's ochtend kom ik m'n bedje niet uit.
    Heb nog de hele tijd last van die menstruatie-krampen, écht kl*te gewoon. Gelukkig wel een leuk weekend gehad. Bij schoonouders op bezoek geweest en natuurlijk bied schoonmoeder mee een glas wijn aan terwijl ze dat anders nooit doet, zat echt even zo van :confused: uhm uhm...Hub redde me eruit door te zeggen dat we gingen...fieuw..

Zag iets over boeken, dat lijkt me ook leuk maar durf nog niks te kopen. Wil wel graag een zwangerschapsboek bij gaan houden, lijkt me heel leuk.

@Berbel: Gefeliciteerd en welkom bij de club :D

@Mosa: Hier psv-ers...was geen leuk dagje voor ons...haha...nou ja, ze doen het al de hele tijd niet echt best dus.

Wie had het over eten? Ik proef en ruik dingen ook anders en heel sterk ook. Soms valt iets ook echt niet goed en word ik er misselijk van. Vandaag gyros, normaal kan er geen genoeg van krijgen maar nu was 1 broodje al teveel.

Nou, ga toch maar m'n bedje opzoeken, morgen weer werken na een weekje vrij...gelukkig maar een halve dag.

Liefs!

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Weer op school, nieuwe werkweek.
    Gelukkkig heb ik vandaag een makkelijk dagje, eerst gym en vanmiddag gaan groep 4 en 5 naar handvaardigheid en heb ik het laatste uur maar 10 kinderen van groep 3.
    Dat moet lukken he :)

Mosa, inderdaad een goed voetbalmiddagje gisteren :D
    (voor Sterre wat minder helaas...)

Nadja, hier ook al heel vele cadeautjes gekregen.
    Leuk hoor!

Vanmiddag om 4 uur naar de VK. Spannend!

Fijne dag!

Groetjes, Hanna

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Zo van het weekend en vandaag weer een paar memorabele momenten gehad. Op zaterdag kwam ik erachter dat ik mijn spijkerbroek echt niet meer aankan, zelfs niet met een elastiekje. Vandaag vertelde een collega dat ze nu ook echt begon te zien dat ik zwanger was :)

@ Hanna, voelt altijd goed als je flink hebt opgeruimd ;) . Hoe was het bij de VK?

@ Pookie en Nadja, lekker snel aan de positiekleding, ben beniewd hoe lang ik het nog zonder kan stellen

@ Melissa, wat leuk dat je de kleine al kunt voelen :D

@ Mosa, ja direct na ons trouwen actief begonnen voor een baby :D , de pil slik ik al jaren niet meer, kon ik niet zo goed tegen, dus gelukkig geen ontpillingsverschijnselen gehad ;)

@ Sterre, irritant he als je eten ineens niet meer lust ;)

Het avondje weg op zaterdag is er bij mij wel flink ingehakt. Gistermiddag al doodop en ook vandaag ben ik nog niet helemaal bijgekomen. Vandaag maar op tijd naar huis en op de bank gaan liggen. Vanavond vroeg slapen ;)

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames!

ik had vanmiddag al een berichtje klaar staan, issie ineens helemaal weg grrr!

dus nu een nieuwe poging;) de lasagna ( of hoe je dat schrijft) staat lekker te pruttelen in de oven, dus heb ik even tijd achter de comp.

ben benieuwd hoeveel ik er van op kan, want de laaste tijd is dat steeds minder!

@mosa jaa je had het al een x eerder gevraagd volges mij, sorry nog niet gereageerd, opa en oma vonden het helemaal leuk:D opa is een beetje doof en zei echt toen ik het vertelde, wat wat wat gebeurt er nou allemaal... ahahha:p en die zei toen ie het hoorde, ow nee toch! ( ik denk dat hij het nog even moest laten bezinken:p hahah)

maar ze vonden het heel erg leuk en waren heel erg blij voor ons :D

@sterre wat vervelend dat je zo veel buipijnen hebt zeg! ik heb er soms wat last van maar niet echt vaak.

@hanna hoe was het bij de vk? :D

@afrola haha super leuk toch dat je je broeken niet meer past:p en dat je collega's het nu echt al gaan zien:D ik kan niet wachten!

@nadja en pookie leuk joh zwangerschapskleding:D

@melisa super gaaf joh, de baby voelen wauww:D

@all

hier zijn de spuug vrije dagen weer voorbij! ik kon vandaag de wc niet eens halen, en lag dus heel de vloer onder.. viessss!

en mijn bh's lijken echt kleiner te worden, mn tepels piepen dr bijna uit! hahah maar ik zie nog geen verandering aan mn boobs, dus zegmaar niet dat ze nou duidelijk aant groeien zijn ofso? haha

nou dames..:D nog 28 dagen te gaan en dan mag ik eindelijk naar de vk:D joehoee

groetjes en fijne avond!

9. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @sannehai; leuk hoor het vertellen aan opa en oma,
    wij zouden gisteren naar opa en oma hubbie maar zijn het vergeten :oops: veel te druk met uitrusten :rolleyes:

Ik barst echt uit mijn kleding :( en toch eet ik geen extra snoep of andere dinge) Maar het verschil tussen Sonja proof eten en dit is wel groot. Ik moet ook echt regelmatig wat eten anders wordt ik misselijk. Maar veel eet ik dan niet. Gewoon normaal of zelfs wat minder, zit eerder vol.
    Ben bang dat ik heeeeeeeeeeeeel dik ga worden tijdens zwangerschap, echt zo'n enorme olifant. :(

10. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hahah pookie... we worden allemaal olifanten :)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Sterre, hoe ging het vandaag met je krampen? Ondanks dat het normaal is, hoop ik dat je er niet meer zoveel last van krijgt, onzekerheid is ook niet leuk!

Hanna, hoe ging het bij de vk? Alles goed?

Afrola, apart moment lijkt me, dat je je spijkerbroek niet meer dicht krijgt! Leuk hoor, dat je het nu echt begint te zien!
    En inderdaad vanavond maar vroeg naar bed, als je nog zo moe was van het weekend!

Sanne, leuk dat je opa en oma blij waren! Grappig dat je opa het eerst niet begreep :)
    Wat balen dat je zoveel moet overgeven :( Bah zeg! Maar ja, je zult er nu toch echt even doorheen moeten!
    Mijn borsten zijn ook niet duidelijk gegroeid (heb al cup D), maar volgens mijn vriend zijn ze wel voller geworden, dus misschien bij jou ook?

Pookie, lastig hè, als je vaker wat moet eten om niet misselijk te worden, terwijl je niet zoveel aan wilt komen! Ik weet ook niet wat ik erover kan zeggen, maar hopelijk valt het allemaal mee!

All, volgens mij heb ik sinds een paar dagen bijna constant last van brandend maagzuur :( Dat heb ik nog nooit gehad, maar ik denk dat dat het is. Best vervelend moet ik zeggen, maar ik neem telkens slokjes water, dat helpt wel.
    Allemaal nog een fijne avond!

Liefs Mosa

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

haha pookie ja we worden allemaal olifanten ik denk dat ik ook wel aardig aan zal komen. was vroeger altijd echt vrij dun, maar de laatste tijd vlogen de kilotjes er wel aan, maar ik vond het niet erg eigenlijk. maarja nu gaat het natuurlijk dubbel zo hard;) hahaha.

ik moet zelf ook elke x wat eten, en eet ook kleine beetjes. ik eet heel de dag door van die crackertjes haha die helpen bij mij wel goed.

@mosa, aghh maagzuur, khep het nog nooit gehad, maar lijkt me ook niet fijn! wel fijn dat als je wat water drinkt het dan weer even over is. en ik denk dat het wel klopt ja, dat ze wat voller zijn misschien. ik hebmaar een maatje a dus van mij mogen ze wel snel naar pamela formaat gaan;) hahaahha

ik ga ff lekker badderen, ik weet dat het niet te heet mag 1e trimester, maar ik hou er zoooo van, ik zal het ook niet te heet doen hoor maarja, hoe weet je nou of het te heet is..? in een koud bad is ook weer nix natuurlijk....

achja komt wel goed denk ik toch?

groetjessss

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Even mijn verloskundigeverhaal.
    Ik ben helemaal blij, want alles was goed.
    Zelf het bloeddruk opmeten viel een beetje mee :)
    Onze baby was goed gegroeid zei ze en het hartje klonk prachtig :)
    Hij/zij was het er niet zo mee eens want we hoorden 2 x POK tijdens het luisteren. Een schop of een duw hahahahhaha!":D Geweldig!
    Nu mag ik, omdat ik heb aangegeven dat 4 weken wel erg lang wachten is, over 2 weken het hartje komen luisteren en dan over 4 weken weer op controle.
    Fijn idee dat is tussendoor nog even mag luisteren.
    Ben nu helemaal gelukkig! Heee, goed gevoel :D

Fijne avond !

Groetjes, hanna

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Afrola: Bah ja, vandaag werd ik gewoon misselijk bij de aanblik van dat normaal heerlijke vlees, gemixte groentjes en gebakken aarappels...kreeg het ook echt niet weg...blegh zeg. Veel appelmoes erbij en dan smaakt het wel enigzins.

@Sannehai: Ik heb ook al het idee dat mijn bh wat krapper zitten en hub zei al dat ze meer rechtop stonden. Ik heb al cup D dus van mij hoeven ze niet perse nog groter te worden haha. Ik heb trouwens vorige week ook heerlijk in een warm badje gelegen hoor voor die krampen en volgens de vk van dit forum mag het ook wel. Ik denk dat je zelf wel aanvoelt als het te warm o.i.d is en als je er maar niet te lang in blijft liggen.

@Pookie: Ik ben er ook zo bang voor dat ik echt uit m'n voegen ga barsten strax...Een vriendin van mij was ook behoorlijk aangekomen maar het niet meer kwijt geraakt, dat was wel duidelijk en dat is niet erg maar zelf beweerde dus van wel...dat is dan weer jammer.

@Mosa: Krampen gingen iets beter vandaag, ze waren er nog wel maar al een stukje minder gelukkig. Ik heb trouwens ook last van maagzuur. Best irritant als we dat nu al hebben :(

@All: Vandaag moeders voor moeders hier geweest. Moest even een testje doen en het was wel weer spannend...net een kleine examen maar hij was dik geslaagd...hartstikke positief. Heb uit de cadeautjes gekozen voor een boek, vond ik toch leuk omdat je die altijd ter hand kunt nemen. Die cd en het serviesje komen de volgende keren wel hahaha. Ik kreeg ook nog een super schattig nachtlampje, een fotolijstje en een tijdschrift. Yay, onze eerste baby-cadeautjes! Moet wel even wennen om eraan te denken dat ik er een opvangkan bij pak als ik moet plasse hihi....ga het nog wel een paar keer vergeten denk ik...Aabgezien ik altijd boven op de badkamer ga plassen (beneden is het koud) heb ik het maar onder het kastje in de badkamer gezet allemaal. Zo loop ik het minste kans om het te vergeten.

Oja: morgen ga ik het op mijn werk vertellen. Omdat ik zo'n last heb van die krampen had ik me ziek gemeld en vandaag ging het ook al niet best. Arbo aan de telefoon over wat ik had....Nou moet ik constant liegen en daar ben ik niet blij mee maar hun straks ook niet denk ik als het zo door gaat en ik nog even in de ziekenwet blijf. Ze kwamen vandaag al aan met een arbeidsdeskundige (v.w mijn reuma) en een behandelplan voor in de komende weken...zal het maar niet zover laten komen en er eerlijk voor uitkomen dat het niet de reuma is...is toch niet zo'n goede dekmantel.

Liefs!

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Hanna: Leuk zeg dat het allemaal zo goed is gegaan en dat de kleine even op een andere manier van zich heeft laten horen. Ook fijn dat je over 2 weken weer mag...ik zei ook al hier thuis, eigenlijk zou je zo'n apparaat thuis moeten krijgen, kan je iedere dag kijken en horen haha.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Sterre, mooi dat je het morgen op je werk gaat vertellen. Bij mij wisten ze het ook heel vroeg en dat geeft alleen maar opluchting vind ik.
    Gewoon duidelijk he!
    Knap dat je meedoet met MvM. Ik heb het niet aangedurfd vanwege de misselijkheid helaas.
    Hopelijk blijft het bij jou alleen bij de aanblik van vlees :D

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, volgens mij mag je best in bad hoor! Misschien niet iedere dag doen, maar af en toe kan geloof ik echt geen kwaad!
    En hopen dan maar dat je borsten gaan groeien ;)

Hanna, jippie, alles goed :D Wat fijn zeg! Wat grappig dat je beebje het er niet mee eens was! En wat goed dat je over twee weken weer naar het hartje mag komen luisteren, dat heb je goed geregeld!

Sterre, toch weer spannend hè, zo'n testje van MvM! Ik zat ook telkens stiekem te kijken of er wel een tweede streep kwam :) Ik heb ook het boek gekozen, over alles wat met zwangerschap te maken heeft lezen, blijft toch leuk!
    Ik heb helemaal geen nachtlampje gehad :( ;) Ik heb de kannen trouwens boven in de badkamer staan naast de wc. Nu ga ik gewoon iedere keer daar plassen, maar mijn ervaring is dat je het niet vergeet hoor! Ik doe het nu anderhalve week, en ik merk wel dat ik het plassen soms een beetje uitstel omdat het iets meer gedoe is :) Maar ja, het is wel erg goed om mee te doen!
    Spannend dat je het morgen op je werk gaat vertellen, heel veel succes en veel plezier!

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Hanna: Ik ben nu al opgelucht omdat ik de knoop heb doorgehakt dat ik het ga vertellen haha...scheelt al de helft. Is inderdaad gewoon duidelijk. Je brengt toch een hele boel tijd door met die mensen en als ze dan gewoon weten wat er met me is dan scheelt dat gewoon een hele hoop denk ik. En ik kan gewoon vrij uit praten, dat is toch wel lekker na een half jaar je mond houden over waar je stiekem mee bezig bent geweest enzo. Als ik ongie werd was dat toch weer een domper en kon ik van sommige even wat minder hebben.
    Nou, die kannen van MvM, daar zit conserveringsmiddel in en daar moet je in combinatie met je plas toch niet al te lang boven blijven hangen haha anders moet zelfs ik ervan spugen denk ik. Denk dat mosa dat wel kan beamen.

@Mosa: Ik zat ook de hele tijd te kijken naar dat testje! :) Stom zeg dat je geen nachtlampje hebt gehad...gelijk bellen haha. Ik probeer inderdaad nu al iets langer te wachten merk ik...enne....net al het eerste ongelukje gehad, moest zo nodig dat het er ook naast ging :oops: ....moet je ook lukken met zo'n opvangkan haha..gelukkig ging ik net onder de douche.

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, ik vind dat conserveringsmiddel best lekker ruiken :) Pas stak ik me neus erin, totdat ik bedacht dat die kan vast al tientallen keren eerder is gebruikt :)
    Pas als er plas in zit, vind ik het veel viezer! Dan hou ik altijd even mijn adem is!En ik hou de maatbeker/opvangkan gewoon in de wc. Met mijn rechterhand hou ik hem dan tussen mijn benen vast, dan plas je altijd wel goed. Het is wel even wennen!
    Ik ben benieuwd hoeveel kannen je volplast in een week, ik zit er nu op 6 en morgen worden ze opgehaald.

Nogmaals veel plezier met vertellen morgen!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, veel plezier met het vertellen op je werk vandaag.

Mosa, vind je dat lekker ruiken? Je bent de eerste van wie ik dat hoor hahahahha!

Deel Deze Pagina