@ Mosa, 27 weken je kleine is al min of meer levensvatbaar, maar moet nog wel even blijven zitten natuurlijk . Ook al heb je je enigszins verzoend met hoe je schoonouders zijn, dan snap ik wel dat er altijd momenten zullen blijven dat je het moeilijk kunt hebben met hun reactie. Vooral als deze gewoon niet echt spoort met de situatie, Het krijgen van een kind is zo iets bijzonders dan hoop je dat er toch wat enthousiasme is. Het is voor je vriend ook gewoon ontzettend jammer dat zijn ouders niet zo enthousiast kunnen zijn lijkt me. @ Sterre, fijn dat zw. yoga leuk was. En ook wel grappig dat je het hier en daar wat zweverig vindt. Dat vond ik af en toe ook. Soms bespraken we iets waar ik me totaal niet in kon vinden en die gesprekken en adviezen liet ik dan maar een beetje langs me heen gaan. Ook herkenbaar dat je bij de ontspanningsoefeningen je kleine zo goed voelt. Waarschijnlijk zal de kleine zich vaak laten voelen tijdens die oefeningen ! @ Hanna, spannend hoor zo'n groeiecho. Ik kan me voorstellen dat je wil weten hoe groot het kind ongeveer zal zijn. Dat vraag ik me nou ook de hele tijd af . Hopelijk helpen de kousen tegen het vocht vasthouden. Het wordt behoorlijk warm dus misschien wordt het ook wel flink zweten met die kousen. Maar ben wel benieuwd waar je last van krijgt mocht je ineens geen vocht meer vasthouden. Een zwangerschap zonder kwaaltjes is idd helemaal niets aan Heerlijk hoor kunnen slapen en suffen en bankhangen op het moment dat het jou uitkomt, kijk er erg naar uit!
@afrola; Poeh hee, ik begrijp zeker dat het een tegenvaller is van je werk en dat je wat ontdaan bent. Het is in ieder geval niet een netjes verhaal van hun kant. Het is alleen zo dat zij de touwtjes ( helaas) in handen hebben. Maar gelukkig bijna met verlof, eerst maar daarvan en van beeb genieten en dan maar verder zien?????// @Hanna; ahhhh steunkousen, dat klinkt echt bejaard Gelukkig heb jij ze maar tijdelijk nodig! Zo tuinset is nu compleet, foto gemaakt maar moet hem weer van hubby krijgen Hij vond het ook weer tijd worden voor een buikfoto! Mijn buik lijkt inderdaad per dag groter te worden nu!!
Hoi meiden, Sterre, wat grappig dat je kindje zo druk was tijdens de ontspanningsoefening Lijkt me dan idd erg moeilijk om je te concentreren! Leuk dat jullie donderdag het kamertje op kunnen halen, maar idd jammer dat jullie hem nog niet kunnen neerzetten. Misschien een extra motivatie om snel te beginnen met behangen Hoe gaat het eigenlijk met de knie van je mannetje? Vervelend dat je niet veel opgeschoten bent met de arbeidsinspectie, maar misschien helpt het idd dat je baas nu wel even met z'n neus op de feiten is gedrukt. Sheann, leuk dat we morgen allebei naar de vk moeten En voor je zusje is het donderdag erg spannend zie ik! Wil ze weten wat het wordt? En hoe gaat het verder met haar? Hanna, ik dacht dat ze al eerder konden inschatten hoe groot ze het beebje verwachten, maar daar zal idd die groeiecho wel voor zijn dan. Ik weet ook niet precies wat gemiddeld is, misschien tussen de 3000 en 3500 gram? Elastische kousen klinkt erg charmant Maar als ze helpen is dat natuurlijk belangrijker dan hoe ze er uit zien. Gelukkig gaat het lopen nog steeds wat beter! Hoe is het met je schoonzusje? Afrola, wat een domper, zo aan het begin van je zwangerschapsverlof Echt niet leuk, vooral als ze tevreden over je zijn mogen ze dat wel iets beter laten merken! Ik hoop dat je het even een beetje van je af kunt zetten, en evengoed kunt gaan genieten de komende tijd. Maar vervelend is het natuurlijk wel! Pookie, ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's, zowel van de tuinset als van je buik! Zeg maar tegen je mannetje dat we er deze keer niet zo lang op willen wachten Hoe gaat het nu met je scriptie? Inmiddels al officiëel ingeleverd? All, vandaag echt een mindere dag met mijn bekken, ik weet gewoon niet hoe ik op dit moment moet zitten door de pijn Het goede nieuws is dat ik aanstaande donderdag een afspraak bij de fysio heb, dus hopelijk heeft zij goede tips. Hou je bij de fysio eigenlijk je broek aan of moet je die uittrekken? Ik draag namelijk altijd alleen maar strings, maar als ik mijn broek moet uittrekken, dan koop ik even iets anders Over mijn schoonouders, het speelt eigenlijk al heel veel jaar dus het went ook wel. Mijn vriend baalt er ook ontzettend van en staat soms op het punt om er wat van te zeggen. Het lastige is dat zijn ouders 'gewoon' zo zijn en dat ze het denk ik niet bewust doen. Wat niet wegneemt dat het heel vervelend is natuurlijk, maar ik denk dat zij zich van geen kwaad bewust zijn. Dus wat mij betreft kijken we het aan tot de baby er is. Zijn ze dan nog zo ongeinteresseerd, dan zeggen we er wel wat van. In ieder geval hebben we geregeld dat alleen mijn ouders oppassen en zij niet. Mijn ouders willen dolgraag en dan doe ik het liever op deze manier. Op werkgebied is het hier ook irritant, inmiddels is het augustus en ben ik nog steeds niet begonnen met het promotietraject Ik ging er van uit deze week te beginnen, maar mijn baas was langer op vakantie dan gepland. Hij is pas morgen weer terug, dus ik heb via zijn secretaresse gelijk een afspraak gepland voor maandagochtend. Ik zou ook wel naar mijn zwangerschapsverlof willen beginnen, maar ik ben nu sinds 2 maanden best een klein contract en ik vind het ook zonde om minder geld te krijgen tijdens mijn verlof dan dat ik de afgelopen jaren heb verdiend. Tijdens het promotietraject ga ik 32 uur werken (1 dag standaard thuis), en dan krijg ik een veel betere vergoeding tijdens mijn zwangerschapsverlof. Dus ik ben benieuwd naar maandag, maar het is wel iets wat me de laatste paar weken heel erg bezig houdt en waar ik me druk om maak. Toch lastig soms hoe werkgevers met zwangerschappen omgaan! Zo, dat was een heel verhaal, maar dan ben ik het weer even kwijt
Goedemorgen, Sheann, succes straks bij de vk! En ook met werken erna! Mijn afspraak is pas om 13.20 uur. Lukt het een beetje met uitpakken enzo? En ben je inmiddels al helemaal opgeknapt? All, ik had vanochtend een hele verbouwing in mijn buik Was zo grappig om te zien! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal, Hier alweer een hectische ochtend gehad... De tas met laptop, portemonnee en rijbewijs van mijn man is gejat uit onze portiek :x. Dus heel gedoe om aangifte te doen van alles, passen te blokkeren etc. Ook moest de auto worden weggebracht voor een beurt, dat moest ik dus doen en zo ga ik op naar de mondhygieniste. Volgens mij wordt het vanmiddag wel tijd voor een middagdutje . Wel weer een beetje bijgekomen van het gesprek van gister. Donderdag nog even gedag zeggen en dan genietne van mijn verlof en daarna zien we wel weer verder. Financieel ben ik niet afhankelijk van deze baan dus dat scheelt weer. Ik ga dus ook maar lekker kijken of er misschien nog iets leukers te vinden is Sheann en Mosa veel plezier bij de vk vandaag! Mosa, goed dat je een afspraak bij de fysio hebt. Hopelijk heb je er wat aan! Meestal hebben ze wel goede tips voor houding etc. Balen dat bij jou op het werk het ook niet helemaal goed geregeld is voor je . Hopelijk kom je er in het gesprek met je baas helemaal uit! Fijne dag allemaal en doe vooral rustig aan met het warme weer
Afrola, jeetje, wat balen van die spullen :x Dat is irritant, en er komt dan idd zo veel bij kijken! Fijn dat je niet financiëel afhankelijk bent van je baan, misschien is er idd wel iets leukers te vinden tegen de tijd dat je weer wilt gaan werken. Goed dat je eerst gaat genieten van je verlof! All, ik heb net boeken met geboortekaartjes gehaald Ik wil toch eens een beetje rond gaan kijken wat er allemaal is, dus dan kan ik heerlijk rondsnuffelen. Met boeken gaat dat toch makkelijker dan op internet vind ik. Ik ben gisteren trouwens druk bezig geweest met de naamletters (die van piepschuim die ik besteld had) en ze schieten al op Vanmiddag of vanavond wil ik er verder mee gaan en dan krijg ik ze misschien wel af. Ik vind ze zelf heel mooi worden!
@Hanna: Vond het inderdaad ook een beetje zweverig maar de rest was weer heel nuttig om te weten. Wij hebben het kamertje bij bebeluna (baby deals) gekocht in aarle rixtel. Ligt bij Helmond. Sexy hoor die steunkousen Ach, als je er wat aan hebt is het toch goed? Knap hoor dat je niks hebt gekocht voor de kleine...ik doe het je niet na denk ik @Afrola: Kan me voorstellen dat je even beduust was van het gesprek maar lees al dat je het hebt kunnen laten bezinken. Het is ook wel makkelijker natuurlijk omdat je er financieel niet van afhankelijk bent en wie weet kom je inderdaad wat leukers tegen. Onee toch, alles gejat! Waarom doen mensen zoiets he?! Bah! @Pookie: Ik ben ook benieuwd naar de tuinset en nieuwe buikfoto. Net wat mosa zegt, zeg maar tegen je mannetje dat we écht niet kunnen wachten @Mosa: Balen zeg dat je zo'n last hebt van je bekken maar gelukkig heb je wel een afspraak staan bij de fysio. Hoop ook echt dat ze wat kunnen betekenen voor je anders heb je nog lang te gaan met die pijn. Ik denk trouwens dat je je broek uit moet trekken dus koop maar voor de zekerheid een billenbroek. Met de knie van hub gaat het beetje bij beetje beter gelukkig. Hij heeft nog wel 3 (helaas pijnlijke) spuiten erin gekregen met een bepaald stofje om het kraakbeen nog extra te ondersteunen en elke week 2 x fysio. Eind oktober moet hij vrijwel pijnvrij zijn anders moet hij nog een keer geopereerd worden maar ik denk dat dat niet hoeft. Leuk dat je er nog aan dacht . Vervelend dat je je druk maakt over je werk, hoop ook voor je dat het gesprek goed gaat maandag! Hopelijk is alles goed gegaan bij de vk? En grappig he die verbouwingen daarbinnen...ik moet er altijd erg mee lachen. Geboortekaartjes...die boeken moet ik ook nog gaan halen. Vind dat ook leuker dan internet. @All: Nou de plannen zijn anders geworden. Morgen komen mijn schoonouders behangen, zaterdag komt mijn moedertje met vriend de laminaat leggen en dan gaan we volgende week woensdag of donderdag het kamertje halen zodat we hem gelijk op kunnen zetten Hier staat hij anders ook maar in de weg. Vandaag lekker rustig gehad op het werk want mijn baas was weg. Geen domme/negatieve/lullige/achterlijke opmerkingen....heerlijk. UWV belde dat ze me tot aan het verlof op 40% houden en er ook niet meer vanuit gaan dat het meer word dus daar hoef ik me ook niet meer druk over te maken....wat een fijne dag
Sterre, wat fijn dat er deze week aan de babykamer wordt gewerkt! Dan maar een weekje langer wachten op de meubels, maar wel erg leuk dat jullie ze dan gelijk in elkaar kunnen zetten! Wat voor soort behang doen jullie? Fijn dat het UWV goed met je meewerkt, weer een zorg minder! Wat een gedoe toch met de knie van je mannetje, dat speelt al lang! Gelukkig gaat het nu telkens iets beter, en het is te hopen dat hij in oktober in ieder geval pijnvrij is! Enne...voor de zekerheid heb ik vandaag al een soort boxershortje gekocht voor naar de fysio Bij de vk was alles weer prima! Ze was nog steeds erg tevreden hoe het allemaal ging, ze vond het alleen jammer van mijn bekken. In totaal ben ik nu 6 kilo aangekomen, dus nog best netjes Vanaf nu moet ik iedere 3 weken terug komen, en de volgende keer krijg ik de rhesus negatief-spuit. Gelukkig zijn we niet allemaal bang voor spuiten Sheann, hoe was jouw vk-bezoekje? Hanna en Melissa, houden jullie het nog een beetje uit in deze warmte?
@Mosa: We hebben heel neutraal behang. Aan de korte kant met een streep en aan de andere (lange) kant gewoon effen maar daar komt nog een band met beertjes geloof ik (oeps, weet het even niet meer haha) Maar ik maak er foto's van voor jullie. Fijn dat alles goed was bij de vk! en 6 kilo is netjes hoor. Fijn he, vanaf nu iedere 3 weken, ik ook. Moet je niet eerst nog een keer bloed prikken voor die spuit? Ik wel , volgende week bij 28 weken en krijg daarna die rhesus-spuit..boehoe Die vriending die weer zwanger is na haar mk was vandaag bij de vk geweest voor een vroege controle en alles was goed gelukkig. Ben echt blij voor ze dat het weer zo snel gelukt is. Nou, ik ga pannenkoeken maken, ben ik echt gek op We hadden het er toevallig vandaag over op het werk en vond dat wel een heel goed idee. Fijne avond!
Hoi meiden, Mosa, jij liever die spuit dan ikke Maar dat is wel algemeen bekend hier al he. Fijn dat alles goed was bij de VK! Sterre, leuk hoor die babykaartjesboeken.... Ik heb elke keer ook meegekeken bij mijn zus, maar die heeft steeds toch een kaartje gedaan met de foto van de baby voorop. Toch steeds wel die boeken halen, voor het leuke Ik heb geen boeken gehaald. Kaartje zelf ontworpen op internet. Sterre, MmmmmmmmmMMMMM lekker zeg pannenkoeken Je brengt me op een idee voor morgen!!! Temperatuur, tja het is wel warm en ik ben er ook een beetje suf van vandaag. Blijf zitten waar je zit en verroer je niet is het eigenlijk he en dan ook nog eens met kousen aan! Ach ja... nog maar 23 dagen hihi!
@mosa; Misschien heeft hubby vanavond zin om foto's van camera te trekken. Hij is in ieder geval thuis! Maar wat een wonder dat er uit die schoonouders nog zo'n leuke sociale jongen is gekomen ( neem ik maar aan, maar anders had je vast geen beeb gecreeerd met hem) Ook al een beetje werkgeverstress!! Tja ze grijpen ook allemaal het excuus recessie aan om iedereen zoveel mogelijk uit te knijpen. Maar ik hoop voor je dat je promo-onderzoek zsm begint. Geboortekaartjes; hier liggen ook 3 boeken. Maar we hebben ook een heel leuk passend kaartje op internet gezien. Ik vond het alleen iets veel te kleurig maar het blijkt ook neutraler te kunnen. Is het jou ook opgevallen dat er zoveel kaartjes zijn met een giraf erop?????? Bizar gewoon, en dat terwijl een giraf een NO GO is bij ons omdat mijn broertje die al had op het kaartje. Ik ben trouwens heel nieuwsgierig hoe die piepschuim dingen eruit komen te zien, misschien alvast een fotootje? @Afrola; SH!!*@@##*!!!! Wat een rotstreek. Maar gejat uit portiek? is dat dan niet in je huis? Fijn dat je niet zo afhankelijk bent van je huidige werk, wie weet vind je wel een veel leukere functie/onderzoek. @Sterre; fijne rustige werkdag dus met een positief UWV telefoontje. Helemaal goed. Brrr, ik heb wel medelijden met je hubby, spuiten in knie. Lijkt mij totale horror!!! Veel sterkte voor hem en duimen dat een 2e operatie niet nodig is! En ook hard aan het werk met kamertje!!! Lief dat iedereen meehelpt! Leuk werkgever nieuws; mijn hubby heeft vandaag een brief ontvangen dat zijn jaarcontract per 4 oktober wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd Maar we blijven voorzichtig want je weet het maar nooit. Het is in ieder geval wel een heeeeeeeeeel fijn vooruitzicht! Fysio, morgen heb ik een afspraak, heel toevallig bij een vrouwtje die ook 31/32 weken zwanger is. Dan gaan we even werken aan mijn onderrug/ houding etc. Ben benieuwd!!! Vandaag was werken echt weer minder, ik merk dat het nu na de lunch al echt te pijnlijk begint te worden om op die bureaustoel te blijven zitten. En deze stoel is niet veel beter dus ik stop er weer mee! Groeten
Hoi meiden, Al weggesmolten? Mijn rode hoofd wordt in elk geval steeds roder @ Mosa, wat leuk dat je boeken met geboortekaartjes hebt gehaald. Genieten maar! En lekker creatief bezig geweest met de letters, goed hoor! En waarschijnlijk moet je idd in je onderbroek gaan staan bij de fysio. Ik moest het in elk geval wel. Ze wilde namelijk goed mijn houding bekijken stand billen, bekken, rug etc. Maar het hoeft bij mij niet elke keer Fijn dat alles goed was bij de vk , en 6 kilo is zeer netjes! @ Sterre, wat lief dat je ouders en schoonouders jullie komen helpen met behangen en laminaat leggen. Maar ja met een dikke buik en een herstellende knie kunnen jullie beiden wel wat hulp gebruiken natuurlijk . Dus wel een leuk idee dat jullie dan volgende week de meubeltjes kunnen gaan halen en gelijk in elkaar kunnen zetten . Fijn dat het UWV zo goed meewerkt met jou! Fijn dat de zwangerschap van je vriendin nu goed loopt, houden zo zullen we maar zeggen @ Pookie, jij ook al aan de geboortekaartjes boeken, leuk hoor. Veel plezier met uitzoeken! Fijn dat contract van hubbie zeer ws wordt omgezet in een vast contract. Leuke berichten zijn dat altijd. En morgen naar de fysio, fijn hoor. Ik kan eigenlijk ook niet wachten tot ik volgende wk di naar de fysio mag. Ze was even op vakantie dus het duurde wat langer als anders... @ all, zo vandaag uiteindelijk best druk dagje gehad. Maar tussendoor gelukkig wel regelmatig even kunnen zitten. Vanavond zal ik vast wel lekker slapen . Heb vanochtend nog tijd gevonden om foto's van de wieg en de commode te maken. 's middags kan het niet want dan schijnt de zon in het kamertje. De foto's heb ik in mijn album gezet . Heb gelijk ook nog een buikfoto geplaatst die ik zaterdag nog had gemaakt. Ook een met onze dwerghamster erop die een nootje aan het eten is op mijn buik terwijl ik zit . Was erg grappig!
Ik kom straks weer even reageren, ben nog even druk bezig. Ik was even aan het pauzeren, altijd een goede gelegendheid om hier bij te lezen! Maar ik moest even reageren op het wiegje van Afrola, wat een schatje Echt súpermooi zeg! Ik ben er helemaal verliefd op! Je commode vind ik ook mooi hoor, maar dat wiegje! Tot later, ik ga nog even wat doen!
hahaha, grappig die head-less buikfoto's van jou. Maar wel goed genomen hoor! En voor mij een geruststelling, ik begon mij al echt abnormaal dik te vinden maar dat is duidelijk niet zo. Jouw buik is net zo bol als de mijne dus dat is gewoon normaal. Die dwerghamster is ook leuk! Mischien moet ik eens een foto laten maken als de hond van mijn ouders zo pontificaal met snuit op mijn buik ligt. Ook mooie babykamer hoor, vooral dat stofje in de wieg is heel leuk. Lekker fleurig! Zo en nu bijna naar de Zwanger en fit cursus, ben benieuwd ze proberen daar groepen samen te stellen die ongeveer gelijk uitgerekend zijn. Maar vreaag mij af wat het fit inhoud, heel veel fit kan het niet meer worden met al die 30+ buiken
Leuk dat jullie de wieg leuk vinden. Wij zijn er zelf ook heeeeel blij mee . Ik zal het positieve commentaar ook doorgeven aan mijn moeder. Ik denk dat die er ook heel blij mee is, na haar harde werken ! @ Pookie, veel plezier bij de zwanger en fit cursus Goed om te horen dat jij ook zo'n mooie buik hebt . Onbekenden vragen nu echt heel vaak hoe lang ik nog moet, bij mijn antwoord reageren ze allemaal oh dat is nog best lang.
Zo, daar was ik weer. Moe maar voldaan Sterre, volgens mij moet ik bij de 30 wekenecontrole gelijk bloedprikken en die spuit, zo begreep ik het in ieder geval. Eerst kijken ze geloof ik of je al antistoffen in je lichaam hebt. Wat fijn dat alles goed was bij je vriendin! Idd fijn dat ze weer zo snel zwanger is geraakt en dat tot nu toe alles voorspoedig verloopt. Voor pannenkoeken heb ik ook een zwak sinds ik zwanger ben. Toevallig vandaag wel een pak gekocht, maar ik denk dat we ze zondag eten Waren ze lekker? Hanna, mijn opmerking: 'Gelukkig zijn we niet allemaal bang voor spuiten ' sloeg ook voornamelijk op jou Heb je je kousen nu al? Hoe vind je ze zitten? Pookie, mijn vriend is inderdaad leuk en sociaal hoor Inmiddels hebben we al 9,5 jaar wat en hij merkte wel vanaf het begin dat het bij mij thuis heel anders is dan bij hem, bij ons is iedereen veel geïnteresseerder in elkaar. Aangezien hij altijd heel veel bij ons kwam, is hij denk ik wel veranderd door ons Zijn broer is namelijk héél anders (arrogante, zelfingenomen eikel vind ik het ). Maar sowieso is mijn vriend altijd al anders geweest zijn dan ouders en broer, ik weet ook niet hoe dat kan. Er zijn idd heel veel kaartjes met een giraf erop, ik weet ook niet waarom eigenlijk. Maar ik snap wel dat jullie geen giraf willen in dat geval. Ik ben niet meer aan de piepschuimletters toegekomen, maar als ik één bepaalde letter af heb (de A, lekker neutraal), dan plaats ik een foto ervan. Ik denk dat het effect het mooist is als je alle letters ziet, maar die krijgen jullie nog niet te zien Gefeliciteerd met het vaste contract van je mannetje! Heel fijn is dat, vooral in deze tijd! Succes morgen bij de fysio! Hopelijk zit dan alles weer iets makkelijker! En hopelijk was je cursus leuk en interessant vanavond! Afrola, alvast veel succes morgen, je laatste halve werkdagje! Wat een prachtige buik heb je zeg! Heel mooi! Ik vond hem de vorige keer al zo groot, maar nu helemaal! Dus ik snap wel dat mensen denken dat je al bijna uitgerekend bent. Maar waarschijnlijk heb ik over een paar weken zelf ook zo'n grote buik Ik heb vanavond de hele keuken schoongemaakt, ik had ineens wel zin om iets te doen. Mijn vriend was aan het schilderen buiten, dus ik wilde ook iets nuttigs doen. Nu lekker rustig aan doen. Zometeen gaan we samen in de boeken van de geboortekaartjes kijken, ik ben benieuwd. Het lijkt me heel moeilijk! Fijne avond nog!
@Mosa, dat dacht ik al hoor Leuk dat jullie in de geboortekaartjes gaan duiken. Hopelijk vinden jullie wat wat jullie allebei leuk vinden. Is inderdaad niet erg makkelijk! Goed van je zeg dat je de keuken hebt schoongemaakt. Ik heb vandaag niet veel gedaan, maar ben toch moe. Morgen krijg ik de kousen aangemeten. Tot die tijd heb ik steunkousen vand e Hema, maar ik heb niet het idee dat ze echt goed werken nu ik ze net heb uitgedaan. Ik ben net al even gaan douchen en dan kijken we zometeen Midsummer Murders op tv. Kunnen we daarna gelijk gaan slapen, want dit duurt tot over 11en.