Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemorgen meiden,

Was ik bijna klaar met mijn berichtje, druk ik op backspace omdat ik een woord wil veranderen is mijn hele berichtje weg :evil:
    Even snel nogmaals proberen

@ Sanne, lekker genieten van het badderen hoor! Misschien iets minder heet water gebruiken maar verder kan het vast niet heel veel kwaad. Ik zou het ook doen als ik maar een bad had gehad ;)

@ pookie, ik snap je frustratie over nu al uit je kleding barsten wel hoor! Als je nu al zo snel groeit, wat kun je dan nog verwachten? Ik merk dat ik zelf ook wel een beetje mixed feelings heb over het groeien van mijn buik :oops:

@ Mosa, irritant die maagzuur, weet niet zo goed wat je er aan kunt doen. Als het nu vol te houden is met water drinken valt het nog vol te houden denk ik. Verder verbaasd het me zeer dat jij dat spul in de kannen van MvM lekker vindt ruiken. Pff ik houd me adem in want anders heb ik het idee dat ik gelijk over de wc kan gaan hangen :)

@ Hanna, wat superfijn dat alles bij de vk goed was en dat ze rekening met je willen houden en je nu elke 2 weken langs mag komen om naar het hartje te luisteren

@ Sterre, veel plezier met vertellen op je werk vandaag. Veel fijner dan er over moeten liegen ;) Wat betreft MvM ik was ook zenuwachtig voor de test, was ook nergens voor nodig ;) . Verder heb ik ook gekozen voor het boek, kreeg er zelfs twee maar mocht boek twee gewoon houden :( Kreeg helaas geen lampje of fotolijstje

Fijne dag allemaal, moet nu opschieten om een afspraak te gaan halen...

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo we waren ff gezakt op de ranglijst, snel maar een berichtje typen dan staan we weer bovenaan!

@Sterre; je kan het maar beter snel vertellen op werk dan snappen ze waarom je je ziek meldt, strax denken ze nog dat je fraudeert! Wij hebben op het werk verzuimcoordinatoren die heb ik al snel ingelicht had prompt de week na ontdekking zws buikgriep en toen kon ik het ook niet voor mij houden. Grappig want zij dachten dat het ech zws misselijkheid was terwijl het 4 dagen later over was, echte buikgriep dus!

@Afrola; vandaag wel een beetje blij geworden, Wehkamp pakje is gearriveerd en de broek is echt heel leuk. Een positie skinny jeans, echt die zachte taille is een verademing en hij zit niet te hoog gewoon een wat bredere zachte tailleband. TOP die blijft. Truitje was ook leuk alleen blouse niet, veel te kunststof achtige rare stof.....terug!

@Mosa; je bent niet gek hoor dat spul in de kannen ruikt best goed voor conserveringsmiddel, natrium benzoaat. En de flessen worden voor gebruik gereinigd dus snuif maar lekker op, het zit trouwens ook wel in frisdrank! Lekker SINAS
    Maagzuur....misschien rennies proberen, die mogen volgens mij. Werkt bij mij altijd prima!
    Maarreh moet jij niet iedere dag een nieuwe kan nemen? Of kan jij zelfs meerdere kannen vullen op 1 dag?

Vanmiddag langs ziekenhuis geweest voor de bloedaftap voor combitest en VK. Het viel mij 100% mee, had ook wel weer een lieve prikmevrouw. Ze zijn echt zo aardig in het ziekenhuis! Maar normaal ben ik na aftappen altijd wel duizelig en nu nergens last van! zal ik dan al zoveel bloed extra hebben? Misschien verklaart dat mijn olifantenlijf! :rolleyes:

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Mosa: hahaha die kan is inderdaad wel vaker gebruikt...en al worden ze nog zo goed gereinigd...snuiven word dan iets minder leuk :)

@Pookie: Nou je het schrijft...volgens mij moet je elke dag een ander kan pakken ja.. inderdaad... :(: Vrouwtje is gisteren geweest en ik weet het al niet eens meer... :oops: Ben vanmorgen i.i.g nog heel vrolijk doorgegaan in de kan van gister hihi.

@All: Nou het is eruit op mijn werk. Ik vroeg aan mijn baas of ie even tijd voor me had en ik weet niet wat hij verwachtte maar hij begon heel zenuwachtig te ratelen zodat ik zeker niks kon zeggen....dacht zeker dat ik ontslag ging nemen ofzo....Hij vond het wel héél leuk en mijn collegaatjes ook (heb het tegen een aantal gezegt waar ik veel mee werk) Ze hebben allemaal zwijgplicht opgelegd gekregen van mijn baas. Toch best leuk om het te vertellen, word nog spannender als we het strax gaan vertellen tegen fam & friends. Mijn baas laat i.i.g wel een arbeidsdeskundige komen om te gaan kijken hoe we dit allemaal gaan aanpakken op het werk, tis niet altijd even gezond en veilig bij ons. Het is voor mijn baas ook de eerste keer.

Gekke van alles is dat ik ineens een heel stuk minder buikpijn heb....zou het toch ook een beetje spanning geweest zijn. Was vanmorgen trouwens ontzettend misselijk...poeh, kreeg geen hap door mijn keel. Ik moet echt kleine beetjes eten anders eet ik me misselijk.

Liefs!

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Pookie, fijn dat de kleren goed waren (op de blouse na dan)! Zal wel heerlijk zitten :)
    Dus het conserveringsmiddel heet natrium benzoaat, dat wist ik niet! Ik vind het niet superlekker, maar ook niet verkeerd. Ik kwam er trouwens pas net achter dat ik iedere dag een nieuwe kan moet gebruiken :oops: Ik plaste gewoon tot die vol was en dan ging ik verder in een nieuwe. Vandaag heb ik nieuwe kannen gekregen, dus dan zal ik iedere dag een nieuwe gebruiken.
    Frisdrank ben ik sowieso gek op, cola light dan! Ik lust geen koffie en thee en zou wel op cola light kunnen leven :) Overdags drink ik het nu niet (deed ik ook niet zo vaak hoor, nu water!), maar 's avonds wel. Ik kan echt niet zonder cola :)
    Vreemd dat je nu niet duizelig was na het bloedprikken, als je dat normaal wel hebt! Misschien toch inderdaad veel meer bloed nu?

Sterre, goed dat je het verteld hebt en fijn dat je baas en collega's zo goed reageerden! Wat voor soort werk doe jij eigenlijk?
    Door de spanning kun je inderdaad wel meer buikpijn hebben, dus dan is het helemaal goed dat je het verteld hebt!
    Succes met je misselijkheid, hopelijk valt het mee!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Ik was vandaag voor het eerst een klein beetje misselijk :( Ik heb telkens zo'n honger en kan echt voor drie eten :) Als ik dan niet eet, dan krijg ik een beetje een misselijk gevoel. Heel irritant, want ik wil niet de hele dag door eten. Dus nu zit ik telkens aan het fruit en paprika's en wortels. Wij hebben een uur geleden gegeten en nu heb ik al honger :rolleyes: Hopelijk is dit ook van tijdelijke aard!

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Goh Sterre wat doe je dan voor een werk dat het niet altijd even gezond en veilig is bij jullie?

Ik zal ook f vertellen wat ik dan doe; werk op/ bij een laboratorium. Maar houd mij voornamelijk met theorie en projecten bezig.

@mosa; ik moet ook misselijkheid wegeten, het gaat het beste met creamcrackers of rijstwafe. Fruit werkt echt niet!
    Maar bij avondeten eet ik echt minder, vanavond net aan 1 rostidriehoekje naar binnen gewerkt. Het smaakte mij echt voor geen meter, eigenlijk alles met aardappel. Dan maar schep spinazie extra dat is niet erg!

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, en wat moeten we ons dan voorstellen bij theorieën en projecten?

Het vreemde bij mij is dat ik wel een (hele!) goede eetlust heb. Aardappel lust ik sowieso niet, dus nu ook niet :)
    Maar hopelijk ben ik niet iedere dag misselijk (en ik weet dat niemand hebt wil), maar ik heb echt een overgeeffobie :( Ik moet er niet aan denken dat ik over moet geven :(

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, bij de novembermama's is iemand die in dezelfde plaats woont als ik :) Zo groot is mijn woonplaats nu ook weer niet, wel heel toevallig!

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik houd mij vooral bezig met Quality aspect van het lab en dan mbt ISO. En projecten kan van alles zijn, productie, laboratorium of bij een andere vestiging een zwangerschapsverlof waarnemen.
    Lekker afwisselend dus!

Overgeeffobie; he jakkes bah, ik zit daar ook niet ver vanaf. Maar bij mij is het toch ook al een aantal x voorgekomen dat ik moest overgeven. En het was er echt uit voordat ik het doorhad, zo snel kwam het op!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Een afwisselende baan is altijd leuk natuurlijk!

Ik denk dat als ik wel zou moeten overgeven, mijn angst misschien ook wel iets minder wordt. Ik heb al wel zo'n 10 jaar niet overgegeven. En als het toch moet, dan liever plotseling dan dat ik het allemaal zo voel aankomen :( Maar ik wist dat de kans erin zat dat ik misselijk kan worden, maar ja, om die reden kun je moeilijk niet zwanger willen worden :)

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedenavond allen,

@Pookie, fijn dat de kleding binnenkwam en je broek zo goed zit, lijkt me idd wel een verademing als je weer een broek hebt die goed zit. Van mooie nieuwe kleding voel je je vaak weer lekker en krijg je weer een goed humeur :D Je baan klinkt trouwens leuk :)

@ Sterre, die buikpijn kan goed spanningsbuikpijn zijn geweest. Nou dan is het dus helemaal fijn dat ze zo goed reageerden op je werk :D !

@ Mosa, jammer dat je nu dan toch misselijk was... tegelijk met trek. Ik heb nu sinds een week of drie dat ik heel veel trek heb. Maar vooral overdag, 's avonds heb ik minder trek. Zodra ik trek krijg word ik ook misselijk :( En net als bij pookie helpt bij mij cream crackers ook het beste tegen de misselijkheid :) . Maar had ook al bedacht dat ik toch maar wat meer fruit/groente snacks moet proberen te eten om te voorkomen dat ik niet ineens flink ga aankomen ;)
    Met die overgeeffobie snap ik wel dat je een beetje bang wordt als je misselijk wordt. Maar ik ben wel flink misselijk geweest maar heb nog niet hoeven overgeven en de misselijkheid neemt gelukkig al weer af.
    Het een hoeft dus nog niet het andere te betekenen ;)

Wat betreft werk, het is idd wel leuk om een idee te hebben wat iedereen doet. Ik ben epidemioloog en voer momenteel beleidsmatig onderzoek in de gezondheidszorg uit. Vorig jaar ben ik gepromoveerd op meer methodologisch onderzoek maar dat vond ik te fundamenteel en doe nu wat meer toegepast onderzoek.
    Mosa, ik las al eerder dat jij ook wil gaan promoveren (leuk ;) ). Wat voor onderzoek ga jij doen?

Voor nu fijne avond allemaal, zo lekker thee leuten met mijn mannetje en weer lekker op tijd naar bed, ben nl. nog steeds heel moe...

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, ik weet ook wel dat het niet zeker is dat ik moet overgeven, maar dat misselijke gevoel vind ik al niet prettig (maar wie wel :) ).
    Maar ja, ik ga (proberen) er niet over te zeuren, dat overleef ik ook wel weer!

Wat een leuke baan heb jij dan! En gepromoveerd, stoer hoor!
    Ik ga inderdaad promoveren (waarschijnlijk, ik moet nog wel zeggen dat ik zwanger ben :rolleyes: ). Ik ben psycholoog en ga promoveren op een onderzoek naar een nieuwe vorm van psychotherapie bij mensen met een chronische depressie. Ik ben al coördinator van dat onderzoek, dus ik ben al best thuis in het onderwerp.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo Afrola joouwe werk klinkt ook heeeeeeeeel leuk en interessant!
    Altijd leuk om te lezen wat iedereen voor werk doet!

En jij dus ook heel moe, ik probeer het iedere dag nog te rekken tot half 10. Maar dan stort ik ook echt in.

Hierbij dus welterusten!

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Goeie morgen allemaal

Sterre: Grappig dat je baas zenuwachtig werd. Ik vind het ook erg spannend om het te vertellen op mijn werk en wil het eigenlijk zo snel mogelijk doen om er maar vanaf te zijn.

Pookie: Ik ben ook super moe. Ik lag gisteren om half 9 al te snurken :(

Mosa: Ik ben gelukkig nog niet misselijk maar heb nu bijna geen eetlust. Ik ben wel erg bang dat ik in de bus over moet geven. Ik moet zo'n 45 in de bus zitten naar mn werk en zie er nu al tegenop. Volgens mij maken we het alleen maar erger in ons hoofd en valt het straks reuze mee. :D

Even een vraagje aan iedereen.. Hebben jullie al een koosnaampje voor jullie kleine? Wij noemen hem Bubba Shrimp (van de film Forrest Gump). Een beetje flauw maar wel grappig :)

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    blehh,, ik zit ziek thuis vandaag.
    Heel misselijk en vanmorgen ook duizelig.
    En dat rotgevoel in mijn buik wilt maar niet verdwijnen vandaag.
    Gewoon een BAALDAG!

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Pookie, wat vervelend. Doe maar lekker rustig aan!

@ Mosa, dat klinkt goed, wel gemakkelijk als je al werkt op het project waarop je kunt promoveren :D . Weet je tenminste dat je het leuk vindt ;) . Zwangerschap is toch geen belemmering voor een promotie? Zeker in het begin niet. Als je nou in je laatste fase zou zitten zou ik het je niet aanraden, maar in het begin of halverwege is het meestal geen probleem. Dus komt vast goed!

@ Sheann, nee nog niet duidelijk een echt origineel koosnaampje. Meestal hebben we het over onze kleine en mijn man had heeft het soms over junior...

Hier vandaag kraamzorg eindelijk helemaal geregeld. Vorige week schreef ik me in bij een bureau kreeg ik gelijk te horen dat ze al vol zaten :confused: . Toen me aangemeld bij het volgende bureau en daar kregen we gister eindelijk een bevestiging van mijn voorlopige inschrijving, dus vandaag de definitieve inschrijving opgestuurd en ook de kraamzorgaanmelding bij de zorgverzekeraar geregeld :D .
    Nu volop aan het orienteren op het kinderdagverblijf. Heb al een eerste keus, maar zal me bij meerdere kdv's op moeten geven vanwege de lange wachtlijsten :( . Dus nog even verder zoeken....

Trouwens schijnt bij jullie ook zo lekker het zonnetje? Hier is die vanmiddag goed doorgebroken. Zo maar even op het balkon rommelen en wat zon meepakken :D . Fijne dag nog allemaal!

16. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

@Mosa, ik ben ook met vlagen goed misselijk en bij mij helpt eten ook. Wat ik een aantal weken geleden deed, was 6 boterhammen smeren (volgens bronnen is dat genoeg en heb je het nodig) en die 1 voor 1 opeten als ik honger krijg. Dus ieder uur ongeveer. Ook veel fruit eten tussendoor. Wat ik zelf ervaar, is dat kleine tussendoortjes goed werken. Ik eet dan druiven en tomaatjes, daar kun je zeg maar van snacken. Ik moet dan wel steeds iets te eten hebben.

@Sannehai, ik barst ook zowat uit mijn bh (overdreven hoor, maar het groeit goed). Je schijnt van die meegroeibeha's te kunnen krijgen).

@Sheann, een koosnaampje, mijn man zei laatst klein smurfje. Vond ik wel leuk, dus dat heb ik nu vaker gebruikt. Lijkt me ook wel handig om een koosnaampje te hebben, vooral als je het geslacht niet wilt verklappen. Kun je die naam gebruiken in plaats van de kleine.....

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

@ Pookie, wat vervelend dat je ziek thuis zit! Zeker een BAALdag! Beterschap, ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

@ Sheann, ik ben ook bang voor overgeven in het openbaar vervoer. Ik moet een tijd met de trein en dan met de metro. Maar de bus vind ik nog erger! Maar waarschijnlijk valt het inderdaad allemaal wel mee!
    Wij hebben trouwens (nog) geen koosnaampje, maar Bubba Shrimp is wel een leuke :)

@ Afrola, ik denk ook dat mijn zwangerschap geen probleem is met het promoveren, maar toch ben ik een beetje bang dat ze er om die reden van afzien. Maar waarschijnlijk valt ook dit allemaal wel mee!
    Jeetje, dat één kraamzorgbureau al helemaal vol zat :confused: Maar gelukkig kon je bij die andere wel terecht. Meteen na de echo wil ik het ook vast regelen, wel fijn als dat allemaal rond is!
    Hier was/is het ook heerlijk zonnig weer, gelukkig komt het mooie weer er al weer bijna aan :D

@ Nadja, dat is ook een slim idee van die boterhammen! Tussendoortjes werken bij mij inderdaad ook goed, en vandaag heb ik weer een nieuwe lading, komkommer, paprika, wortels, appels, sinasappels, kiwi's en tomaatjes ingeslagen :)

@ Fijne dag nog!

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Nadja: Kliene smurf is ook een leuke. Ik vind het sowieso leuk als mijn vriend tegen de kleine praat. Als hij weg gaat krijg ik een zoen en mijn buik ook. Echt zo schattig.

Mosa: In de trein heb je tenminste nog een wc. Ik moet of de bus uit rennen of een zakje meenemen. Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat ik die mensen toch nooit meer zie maar helaas zit ik iedere dag met dezelfde mensen in de bus :oops:
    Oh wat is het leven toch moeilijk. haha

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, in de trein inderdaad wel, maar in de metro heb je geen wc! En onder de grond op metrostations ruikt het vaak niet al te prettig moet ik zeggen :( En daarbij, het is altijd superdruk in de metro, dus je staat altijd tegen minimaal 2 andere mensen aan, ook niet bevorderlijk :p
    Hihi, als je iedere dag met dezelfde mensen in de bus zit, is het inderdaad wat lulliger :) Misschien voor de zekerheid een zakje meenemen, zodat je zeker weet dat je iets hebt mocht het nodig zijn?

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hahaha bij die metrostations ruikt het indd niet erg fris. Ook lekker als je tegen iemand aangeplakt staat in de metro en je kotst ze helemaal onder :rolleyes:

Deel Deze Pagina