Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    ha, daar was ik weer. Ik moet toch ff kwijt hoe de zwanger en fit cursusavond was.
    HILARISCH, er valt alleen niet veel te lachen.
    Het wordt gegeven door een wat oudere vrouw die ons nieuwe aanstaande moedertjes wel ff gaat vertellen hoe we moeten staan, ademhalen etc, ook degene die al maanden bij een bekkentherapeut loopt voor haar ernstige klachten.
    Ze is ook van de borstvoedingspolitie en lid van de Beatrijs Smulders Clan dus dan hebben jullie denk ik wel een idee wat voor een clubje het is.
    En wij meisjes zitten braaf te luisteren en te knikken.
    Maar er zitten denk ik wel een paar leuke meiden bij die ook zelf na kunnen denken dus het wordt vast nog wel gezellig.

Welterusten verder,
    @Afrola veel plezier morgen met je voorlopig laatst werkdag. Heerlijk dan kan je lekker van het mooie weer gaan genieten.
    @Mosa; toch jammer dat je er niet in trapt met de letters. Maarreh is A de beginletter??????? Wel logisch om te beginnen met de eerste letter van de naam.
    @hanna; succes met kousen aanmeten, ik hoop dat het niet zo lang duurt voordat je ze ook echt kan dragen.

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Afrola: Dat was wel een vervelend gesprek met je leidinggevende. Zo weet je nog niet waar je aan toe bent en zij kiezen voor de makkelijkste weg.
    Het zit niet echt mee he, nu is de tas van je man ook al gejat :(

Mosa: Vandaag ga ik met mn zusje naar de 20 weken echo. Zij wilt wel weten wat het wordt maar haar vriend niet, scheelt dat hij er niet is dan kunnen we lekker kijken wat het wordt :)
    Verder gaat het goed met haar ze heeft nog steeds bijna geen klachten.

Wat vervelend van je bekken. Hahah geen idee of je je broek aan mag houden bij de fysio. Ik draag sinds ik zwanger ben alleen maar seamless bozershorts. Die zitten heerlijk en knellen niet aan de bovenkant.

Ik heb begin dit jaar ook veel meer gewerkt dan de laatste tijd. dus ik ben bang dat ik tijdens mijn verlof ook niet veel geld krijg. Als het goed is krijg je dan wel weer wat terug van de belasting omdat ze teveel hebben ingehouden. Maak je er maar niet druk om, het is zoals het is.

Sterre: Gelukkig een fijne dag gehad gisteren. Hoeveel dagen werk je eigenlijk?
    Wat fijn dat alles goed is bij je vriendin.

Afrola: Ohhh wat een schattig wiegje. Dat wil ik ook graag maar vind het praktischer om een ledikantje te kopen want die gaan veel langer mee. De commode is ook prachtig.

All: Alles was weer goed bij de VK. De kleine was goed gegroeid en ik ben nu in totaal 7 kilo aangekomen. Volgende keer is over 4 weken en dan gaan ze ook bloed prikken.

Internet is nog steeds niet gemaakt. De monteur kon het niet maken dus komt er volgende week woensdag weer een nieuw mannetje.
    De badkamer schiet al aardig op. De aannemer zegt dat vandaag de laatste dag is maar dat zullen we nog wel zien.

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Hanna, oke, dus morgen krijg je je nieuwe kousen. Hopelijk helpen die beter, maar als ze op maat gemaakt zijn dan zal dat wel.

Pookie, hihi, ik moest lachen om je beschrijving van de zwanger en fit-cursus :D Dat wordt dus nog leuk :)
    Enne...de A is niet de beginletter van onze naam hoor :p Ik maak ze door elkaar, omdat ik voornamelijk in de tuin zit als ik er mee bezig ben en ik wil niet dat de buren de naam toevallig zien. Dus helaas, je moet nog even geduld hebben :D

Sheann, succes en veel plezier straks bij de echo dan! Wat leuk dat jij meemag! Wat denk je, een jongetje of een meisje? Fijn dat ze verder bijna geen klachten heeft!
    Fijn dat alles goed was bij de vk, toch altijd weer een prettig gevoel hè?! Het gaat nu best hard vind je niet?
    Hopelijk maken ze vandaag idd de badkamer af! Wordt het allemaal helemaal naar je zin?

All, een geboortekaartje uitzoeken is volgens mij nog moeilijker dan ik dacht :) Ik had al een beetje een voorselectie gemaakt op internet, dus ik dacht de leukste boeken thuis te hebben. Maar toch hebben we daar niet 'het' kaartje in gevonden. Zometeen even wat nieuwe boeken halen.
    Zo druk als gisteren is het beebje nog niet geweest, echt de hele dag door! Ik heb nu ook het idee dat ze anders ligt, want ik voelde het vooral aan de zijkanten van mijn buik. Daar zou ik wel blij mee zijn!
    Fijne dag allemaal!

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
  5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden ,

Ondanks de warmte heb ik echt heerlijk geslapen :)

Mosa, leuk hoor die piepschuimen letters. Een naam met een A er in. Tja, da's wel lastig raden natuurlijk ;)
    Mijn vriendin stuurt elke dag 2 namen op per sms. Intussen heeft ze er al over de 200 gestuurd en nog niet geraden.
    Heb al veel tips gegeven en ook al 4 van de 7 letters, maar nog hefet ze het niet geraden.... Is ook een naam die ik nog nooit had gehoord...
    Als ze het raadt zeg ik dat het goed is, dus daarom gaat ze door natuurlijk!! Heel veel tijd heeft ze niet meer he!

Sheann, veel plzezier bij de 20 weken echo met je zus!

Pookie, klinkt als een gezellige tante die die cursus geeft :D
    Maar als er maar wat leuke meiden bij zijn dan gaat het wel he!

Zo, we maken ons hier weer op voor een warme dag!
    Rustig aan!

Mijn schoonzusje smste net dat ze vandaag naar huis mag. Ze moet wel heeeeeeel rustig aan doen, maar ze is wel blij dat ze weer in haar eigen bedje kan slapen nu!

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
  7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Haha, wat grappig :D 7 letters, eens even denken ;)
    Ik ben benieuwd!

Wat heerlijk dat je schoonzusje naar huis mag vandaag! Beter thuis rustiger aandoen dan in het ziekenhuis! Nu maar hopen dat haar beebje nog een paar weekjes blijft zitten.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Pookie: Dat is goed nieuws voor je hubby! Fijn vooruitzicht. Suc6 bij de fysio vandaag. Grappig dat ze net zolang zwanger is als jij, kan je vergelijken.
    Gister nog een beetje fit geworden ;)
    Owh lees net dat je een héél leuk clubje hebt :p

@Afrola: Leuk wiegje! En de aankleding, echt super, lekker vrolijk. Mooi kamertje ook. Hahaha leuke foto van smirnov! Hij zit daat echt schattig op je buik...awh.

@Mosa: Pannenkoeken waren goed gelukt en erg lekker. We hebben nog over dus die staan in de koelkast te wachten :p Al vind ik ze dan toch iets minder lekker maar dat maakt niet uit :)
    Ik voel ons kleintje trouwens ook heel veel aan de zijkanten, dus die van jullie zal dan misschien inderdaad anders zijn gaan liggen.
    Ojee lees net het berichtje over dat babytje, verschrikkelijk zeg :( Bah, zoiets zou je maar overkomen...

@Sheann: Ik werk normaal 24 uur verspreid over 5 dagen v.w mijn reuma. Ik hou het geen 8x5 vol helaas. Dit was het maximale ongeveer, 6x4 en 1x3, dan werk ik wel iets meer maar dan kan ik gemakkelijk een dagje vrij pakken als het niet gaat o.i.d. Nu werk ik nog maar 3 halve dagen op ma, wo, en vrijdag.
    Balen zeg dat die monteur het niet gemaakt kreeg en je nu weer moet wachten. Hopelijk heeft je aannemer gelijk en komt het toch af...al snap ik wel dat je nu een beetje een hard hoofd erin hebt met hem.

@Hanna: Suc6 met het aanmeten vandaag. Fijn hoor dat je schoonzusje weer naar huis mag, kan me wel voorstellen dat je liever in je eigen bedje ligt.

@All: Nou hier zijn de hulptroepen inmiddels hard aan het werk met behangen. Ik had me alleen verslapen en was echt net 5 minuten wakker toen ze aan de deur stonden :) Gelukkig hebben mijn schoonouders me al vaker in mijn pyama inclusief ontploft hoofd gezien.
    Ga maar eens kijken of ik iets kan doen...als denk ik toch van niet...en anders even strijken.

Fijne dag en hopelijk komt iedereen de hitte een beetje goed door!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Schoonmoeder maakt ook even een iets minder subtiele opmerking hier. We hadden het erover dat ik 3 dagen werk. Vraagt ze hoeveel uur per dag, 6? Ik zeg, nee 3. Zegt ze, Ohh wat een luxe zeg. Nou schoonmoeder, als je maar 3 uur per dag kàn werken omdat je zo'n bandenpijn hebt dan is dat écht geen luxe...;) Laten we het er maar op houden dat ze even niet beter weet.

De strijk is inmiddels gedaan, één muur is al behangen, we zijn lekker bezig hier.

Misschien moet ik de administratie maar eens gaan doen....die stapel word ook wel schandalig hoog :)

Misschien tot straks!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, leuk dat het behang op de muur gaat!
    Jeetje je bent wel druk bezig zeg met dit weer... strijken + administratie... Je hebt er zin in!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, leuk dat je schoonouders aan het behangen zijn, maar idd een niet al te subtiele opmerking van je schoonmoeder ;) Maar ze zal het idd niet zo bedoelen!
    En strijken met dit weer :$ Jij durft :D

All, net bij de fysio geweest en de komende tijd ben ik er nog wel zoet mee. Ik heb sowieso altijd best wat lichamelijke klachtjes en snel last van mijn rug enzo, maar nu blijkt dat alles in mijn rug en nek zo vast zit, dat alle druk op mijn onderrug en bekken komt te staan. Ook blijken er een paar rugwervels scheef te staan en mijn heupen en bekken staan niet helemaal recht. Verder span in de spieren aan de binnenkant van mijn bovenbenen te ver aan, waardoor het daar ook vast zit en ik dus last van mijn liezen krijg :) Dus voorlopig ben ik er wel even zoet mee. Maar als het daardoor weer wat makkelijker zit, dan heb ik het er graag voor over natuurlijk!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi dames,

Ik ben tegenwoordig afwisselend moe, en dan blaak ik weer van de energie. Maar ik probeer de pc wat meer uit te laten, en nuttige dingen te doen. Vandaar dat ik me minder meld.

Met de baby gaat alles goed. Vanmorgen weer goedgekeurd door de verloskundige. Officieel nog 3 weken te gaan maar het zullen er wel meer worden... Als het kindje over 3 weken komt zal het ruim 7 pond wegen. Brrr. Een heel gewicht haha.\

Groetjes Melisa

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Prima toch, als je belangrijke nieuwtjes maar komt melden :)
    Fijn dat alles nog goed gaat met jullie, maar wachten is altijd lastig natuurlijk! Hopelijk duurt het niet langer dan 3 weken, dan heb je wel lang genoeg gewacht. En 7 pond is een prima gewicht toch? Alleen het idee dat je er 7 pond uit moet persen is iets minder natuurlijk :D
    Alvast heel veel succes in ieder geval!

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Hanna: Haha jaja maar ze zeggen, een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd en dat kan ik wel goed gebruiken :D

@Mosa: Nou dat zijn inderdaad nogal wat dingen waar je aan moet werken. En scheve ruggenwervels, oei, daar moet je inderdaad goed mee omgaan anders krijg je er later veel problemen mee denk ik. Ach ja, ben jij ook weer van de straat ;):D

@Melissa: Fijn dat alles goed was bij vk en met je kindje. 7 pond klinkt inderdaad veel maar is toch redelijk gemiddeld?
    Lekker toch, thuis een beetje dingetjes doen. Maar de belangrijke dingen wel blijven melden hoor :)

Nou de administratie is weer gedaan..poeh poeh...ik kwam zelfs dingen van December '08 tegen :)..hihi..dat was dus al héél lang niet meer gedaan.
    Behang zit er bijna helemaal op nu, nog 2 banen geloof ik en dan de band nog en dan is het klaar. Ziet er gelijk al heel anders uit.

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Even een kort berichtje want ik ben gesloopt. Zo'n laatste werkdagje doet meer dan je denkt :). En dan nog eens de hitte,smelt smelt.
    Maar nu dus verlof. Alle stress en drukte van me af laten glijden en lekker gaan genieten...

@ mosa, het was echt hoogste tijd dus dat je bij de fysio kwam. Fijn dat je er nu aan gaat werken. Hopelijk helpt het!

@ pookie, nou die zwanger&fit klinkt erg gezellig :D. Hoe vaak mag je er heen?

@ Sheann, wat leuk dat je met je zus mee mag voor de 20-wk echo. Wel heel leuk om zo samen zwanger te zijn!

@ Hanna, steunkousen in de hitte, kan me voorstellen dat je nog geen verschil merkt, puf puf. Fijn dat het met je schoonzusje weer wat beter gaat, hopelijk houdt ze het nog even vol!

@ Sterre, zo de administratie was wel hoog tijd ;). Goed dat je het nu gedaan hebt en dat de hulptroepen hard hebben gewerkt vandaag...

@ Melisa, fijn dat alles goed gaat!

Morgen weer een langere reactie fijne dag/avond verder!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. Gelukkig zijn er geen spannende dingen te melden.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nu eindelijk vol op geniet van mijn zwangerschap. Die dikke buik mag nog wel blijven. Grappig is dat iedereeen je nu gaat aanspreken, mensen in de supermarkt bijvoorbeeld. Met meid, het zal wel zwaar zijn he. en die mensen ken ik dan niet eens haha

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, heerlijk verlof :D:D:D Geniet ervan he!!!!

Melisa, leuk dat mensen je aanspreken!
    Bij mij zeggen ze vaak, oh je hebt ook geen grote buik :( Da's weer wat minder dan he.
    Vandaag dacht de vrouw van de steunkousen dat ik al bevallen was ...... ;)

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo wat een drukte vandaag, en dat met het mooie weer.

@Shean; grrrrrrrr, UPC mannetje kan niet repareren. Weer een week wachten:( Hoe was 20 wkn echo van zusje???? Wel leuk dat jullie dat samen meemaken hoor.

@mosa; jammer hoor dat je overal aan denkt........Je houd zelfs rekening met de buren die de letters zouden kunnen zien. Volgens mij weten de buren allang hoe ons mormel gaat heten. Thuis noemen we haar gewoon al bij naam of koosnaampje.

@Hanna; Mirella???? Fijn dat schoonzusje naar huis mag! Maar met dit hete weer kan je lekkerder in airco ziekenhuisbed slapen:)
    En alles gelukt met sokjes??

@Sterre;Koude pannenkoeken zijn the BEST!! Wij hadden deze week al boffers gegeten, ook zo lekker. Ik heb ook al vaak trek in pannenkoek/poffertjes/boffers. Fijn dat de hulptroepen er ondanx het hete weer zijn om te klussen.

@melisa; nog 3 weekjes of meer. Wie weet kan het ook morgen te wereld komen...................En dat aanspreken door vreemden is zeker verbazend, soms vraag ik mij echt af of ik ze moet kennen. Ik zou nooit een vreemde vragen wanneer ze uitgerekend is:)

@Afrola; JOEHOE vakantie en verlof is begonnen!!!!! Geniet ervan!

- Zwanger & fit clubje; ondanks de rare juf gaat het vast wel leuk worden. Zoiets creeerd toch vaak al weer meer onderlinge binding dus wie weet doet ze het expres.........

- Fysio; mijn klachten zijn helaas 2 ledig. 1 deel "normale" bekkenklachten. Valt niet veel aan te doen behalve niet te ver lopen en luisteren naar mijn lichaam. 2e deel onderrug klachten; vreemd bij zwangere want onderrug zou juist ontzien worden door contragewicht aan voorkant. Maar mijn ruggetje kan niet te lang zitten. regelmatig opstaan en loopje maken.......that's it.
    Nu maar weer terug naar verzuimcoordinator op werk en dan zal het wel neerkomen op nog minder uur per dag werken.
    Maar gelukkig zijn mijn klachten pinda's vergeleken met de gecompliceerde rugellende van MOSA. Sterkte meid dat zullen wel wat sessies gaan worden!!

- Tuinset en buikfoto week 31 staan in album; lief he hubby begint te luisteren. Nu nog schoonmaken:)

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Hanna: Ik ben dan stiekem wel benieuwd naar jou buikje...
    Ik zat al bij je te gluren maar je hebt geen foto's, zag wel dat we op dezelfde dag jarig zijn :D

@Afrola: Toch nog een laatste zware dag maar nu lekker genieten!

@Melisa: Grappig dat mensen je aanspreken. Zo voel je je toch een beetje gesterkt.

@Pookie: Zo'n enorme buik heb je toch niet? Ik vind het wel een mooi buikje voor 31 weken. Mooie tuinset, wij hebben nog een simpel plastic ding maar we hebben ook maar weinig plaats hier.

@All: Behang zit erop en is erg leuk geworden. De band doen we zaterdag omdat m'n schoonvader bang was het behang misschien te scheuren omdat alles nog nat was van de lijm.
    Pff heb ik niet veel gedaan vandaag (lichamelijk) en heb toch weer flink bandenpijn. Ik vraag me af of het ook door de kleine kan komen die van binnenuit duwt. Ik heb het idee alsof ie dwars ligt ofzo.
    M'n ribben beginnen ook al pijn te doen :( Daar voel ik em zeker weleens tegenaan liggen...kan dan ook niet goed voorover buigen.
    Nou ik ga maar een lekker douchen, ben ik wel aan toe na dit zweetdagje.

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, heerlijk dat je verlof hebt! Nu idd heerlijk gaan genieten van al je vrije tijd!

Melisa, fijn toch dat je nog zo geniet van je zwangerschap :) Dat is ideaal natuurlijk! Geniet er nu dan nog maar dubbel op van, want voor je het weet is het zo ver!

Pookie, dat we een meisje krijgen, weten de meeste mensen wel (de buren denk ik ook wel), maar de naam houden we wel angstvallig geheim :D Dat moet wel een verrassing blijven!
    Lastig dat er niet te veel aan je klachten gedaan kan worden door de fysio. Bij mij klinkt het allemaal als heel wat, maar er is tenminste (zo lijkt het!) wel wat aan te doen. Maar het is in ieder geval te hopen dat eventueel iets minder werken helpt bij je klachten en dan idd maar rustig aandoen! Ik neem aan dat je met 34 weken met verlof gaat?
    Mooie tuinset hoor! En mooie grote buik :) Ik vind je er wel heel anders uitzien dan op de vorige buikfoto's! Goed dat je hubby nu zo goed luistert :D

Sterre, fijn dat je tevreden bent over het behang! Misschien een foto als de band er zaterdag op zit?
    Balen dat je toch weer bandenpijn hebt vandaag! Ik weet wel dat je op een gegeven moment last kan hebben van de ligging van de kleine, maar of dat nu al kan weet ik niet? Wel heel vervelend natuurlijk!

Afrola, ik hoop dat de echo van je zusje helemaal goed was!

All, het zat helemaal niet in de planning, maar aan het einde van de middag zijn we naar Utrecht gegaan, naar de babywinkels. Dan kon ik de blije doos ophalen, en we wilden nog wat andere dingetjes kopen. Tussendoor lekker een patatje gegeten, was erg gezellig.
    Vanmiddag heb ik trouwens de naamletters afgemaakt :) Ik ben er erg blij mee, en zal morgen een foto maken van één letter. Ik had er ook nog een paar bloemen bij besteld, maar die moet ik nog schilderen en beplakken. Dus helemaal compleet is het nog niet.
    Zometeen nog even in de nieuwe boeken met geboortekaartjes kijken, hopelijk vinden we nu wel iets.

Alvast weltrusten!

Deel Deze Pagina