Melisa: Ja ik vond het best wel eng, vooral omdat je niet weet wat je overkomt. Dropjes zal ik onthouden. Hanna: Handig zo'n poetsvrouw
Hoi dames, Pookie, leuk, foto's van het gezichtje! Ben benieuwd! Sheann, wat eng en rot zeg Zoiets kun je dan beter thuis hebben dan bijv. in de bus. Gelukkig trok het vanzelf weg. Ik had ongeveer 5 jaar geleden vaak een lage bloeddruk, en toen had ik idd altijd dropjes mee voor dat soort momenten (van die zoute visjes!). Maar hopelijk was het een eenmalig iets! Dat is inderdaad het handige aan de Ikea, dat ze alles op voorraad hebben. Weet je al wanneer jullie ze gaan halen? Melisa, die laatste weken wachten lijkt me heel vervelend, dan ben je er ook al helemaal klaar voor! Hanna, heel fijn dat je moeder bij jullie in het huishouden helpt nu! Lief van d'r! En idd gezellig natuurlijk Sterre, hoe was je 2e keer yoga? All, ik ging net naar een paar winkels en daarna naar de supermarkt en ik kreeg me toch ineens last van mijn lies/kont/heupen Echt heel irritant, en dus al steunend op het karretje de winkel door Op de één of andere manier heb ik dat de dag na een werkdag, dan doet alles me zo'n pijn. Dus maar goed dat ik niet zo vaak naar Amsterdam hoef, ik denk dat het door het reizen komt. Veel trappen lopen enzo. Vandaag maar weer eens rustig aan doen O ja, ik heb trouwens een nieuw creatief projectje, breien Ik heb al leuke wol gekocht, ik moet alleen nog even bedenken wat ik ga maken. Zo goed ben ik er nu ook weer niet in, dus het moet wel een recht-toe recht-aan iets zijn. Misschien maar een dekentje Fijne dag verder!
@Mosa: Ik heb inderdaad naast mijn part-time baan nog een nagelsalon, met een stuk kappersgedeelte erbij, aan huis. Met het nagelgedeelte ben ik tijdelijk gestopt. Dat ging gelukkig ook makkelijk omdat ik daar geen vaste klanten voor had, voornamelijk bruidjes en feestgangers. Het knip&verf gedeelte doe ik nog wel omdat ik daar best wat vaste klantjes mee heb en er straks wel mee door wil gaan. Ik kan er ook maar niet aan het idee wennen dat er een mensje in mijn buik zit. Ook het schoppen en bewegen blijft toch iets wonderlijks als je het voelt en ziet. Gefeliciteerd trouwens met je 28 weken! Weer een mijlpaal bereikt! Mooi stukje tekst ook aan de onderkant. @Pookie: Ik ben inderdaad met een aantal behandelingen gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. De meningen zijn in nagelland nogal verdeeld over de schadelijkheid van bepaalde producten dus ik wilde niks riskeren en ben ermee gestopt. Fijn dat de niertjes goed waren! Kan me voorstellen dat het stiekem toch even spannend is geweest. Schattig hoor dat ze lekker op d'r knuistje aan sabbelen was. Waarschijnlijk zal ze dat straks real-live ook gaan doen dan. @Sheann: Dat klinkt wel akelig zeg. Ik heb het nog nooit gehad dus ook geen zinnige tips maar ik zou zeker de drop proberen zoals melisa en mosa zeiden. Hopelijk komt het niet meer terug. @Melisa: Kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment gewoon zat bent. Ik hoop daarom voor jou ook dat je niet al te lang meer hoeft...Dat het i.i.g geen 40+ word. @Hanna: Fijn dat je moeder je helpt en inderdaad gezellig. @Mosa: Hahaha écht wat voor jou om zoiets te gaan doen! Ik kan er echt helemaal niks van, m'n moeder heeft het wel een paar keer voorgedaan maar...Suc6 ermee en als je kleedje af is, foto! @All: Zw-yoga was erg leuk gister, ik vond er wel heel nuttige tips bijzitten. Of ik ze nog weet als het echt zover is, is een 2e maar wie weet. Zo zei ze bijvoorbeeld dat je altijd je ogen open moet houden tijdens het persen (moet blijkbaar ook van de vk) en je moet je tong tegen je gehemelte of tanden aandrukken omdat je anders op je hoofd gaat persen en de kracht daar beneden verminderd en je onwijze koppijn kan krijgen of gesprongen aders in je gezicht. En ten alle tijden proberen door te ademen, ook tijdens het persen. Oja mosa, tip voor jou, ze vertelde dat je bij een stuit je kleine teen moest masseren of opwarmen (als je even googled kom je al best veel tegen) Dat schijnt echt te helpen om je baby te laten draaien. Er zat trouwens nog iemand bij mij in de groep die mexicaanse griep heeft Die was er gister niet en iemand anders wist dat te vertellen. Ze had geen medicatie gekregen en heeft het 'gewoon' uit moeten zieken. Het ging wel weer goed met haar. Met de baby was ook niks aan de hand. Misschien valt het dan toch allemaal best wel mee.
Hoi meiden, Ben ik ook weer even... Jullie hebben gezellig zitten kletsen @Sterre, vervelend van het bloedverlies en de misselijkheid . Mogelijk is kindje idd gedraaid. Daar kan je je ook even beroerd van voelen. Doe idd maar lekker rustig aan! Balen van de admistratie zooi. Volgend jaar maar nieuw systeem bedenken . Klinkt leuk eigen nagelsalon/kapsalon . Kun je niet proberen daar al je uren te werken of heb je dan meer klanten nodig? Ben je wel van die vervelende baas af?! Harde buiken etc. trekken gelukkig vaak snel weg. Maar de laatste tijd is de kleine af en toe zo druk aan het duwen dat ik soms niet goed weet of ik nu een harde buik heb of dat het kind aan het duwen is . Verder merk ik dat mijn buik gewoon heel zwaar wordt als ik lang loop of sta. Dan wordt het ook weer de hoogste tijd om te zitten of liggen @ Hanna, Handig zo'n hoog bed. Lijkt me idd ook wel fijn... Maar we hebben nog niet genoeg bierkratten. Dus ik moet nog even van een laag bed gebruik maken. Fijn dat je moeder even langs komt om schoon te maken oh handig dat je even verteld wat er bij de intake van kraamzorg wordt verteld . @ Sheann, Joepie badkamer af en nu kan je lekker douchen . Succes met de resterende klusjes! Naar in de bus. Bah . Goed dat je even bent blijven zitten. Naast dropjes zoiezo goed om altijd wat eten en water bij je te hebben. Vaak helpt het je weer een beetje bij je positieven te komen. Maar hopelijk was het iets eenmaligs! @ Mosa, Gefeliciteerd met je 28 weken . Fijn dat het gesprek goed ging. En ook knap dat je toch over het geld bent begonnen. Uiteindelijk een superuitkomst voor jou. Extra geld, nu nog even lekker rustig aan maar wel met een mooi vooruitzicht om te promoveren na je verlof . Vervelend dat je zo'n last hebt van lies/billen/heupen. Rustig aan maar weer. Misschien toch je werkdag zien te ontlasten? Aan het breien geslagen, leuk Ik vind het ook wel raar om te bedenken dat we over een aantal weken de ouders zijn van een baby. Zag laatst een kleine meid van 3 weken oud en toen besefte ik dat ik binnenkort ook zoiets in mijn armen mag houden en dat was toch wel raar en moeilijk voor te stellen. @ Pookie, Gefeliciteerd met de goede echo . De niertjes fijn in orde en weer lekker kunnen koekeloeren naar de kleine meid. Heel schattig dat ze op haar knuistje aan het sabbelen was Hier idd lekker kunnen strepen van mijn to-do list . @ all, zo weer een dagje voorbij. Gister nog heerlijk op het balkon afwisselend de krant en een boek gelezen. Het was nog behoorlijk warm Vanochtend weer naar de fysio geweest. Ze vond het vervelend dat het toch steeds weer slechter ging. Maar aan de pijn bij mijn schaambeen kon ze helaas weinig doen. Dat is echt hormonaal. Verder wel weer met haar oefeningen gedaan. En ze benadrukte dat ik echt rustig aan moest doen, en vooral niet moest toegeven aan nesteldrang en het hele huis gaan schoonmaken. Ik doe mijn best . Vanavond borstvoedingscursus. Mannetje gaat mee, moet van mij maar gelukkig vind hij het niet erg . Heb al het een en ander in boekjes gelezen, maar goed aanleggen lijkt me nog niet zo makkelijk . Ben benieuwd hoeveel ik opsteek vanavond! Fijne dag nog allemaal!
Mosa, breien, knap hoor!!! Ik heb dat vroeger op school moeten doen, terwijl de jongens buiten gingen slagballen, dus je snapt wel.... ik ben er geen fan van ! Sterre, zo komt die Mexicaanse griep toch wel dichtbij he.... Afrola, ik ben benieuwd hoe je de borstvpedeingscursus vindt. Ik heb dit ook gedaan. Mijn man is niet meegeggaan trouwens hahaha Hoeveel keer is de cursus?
Sterre, leuk dat je een nagelsalon en een kappersgedeelte hebt! Is het ook je bedoeling om op een gegeven moment met je andere werk te stoppen, of wil je het blijven combineren? Fijn dat de yoga leuk en nuttig was! En die tips zijn wel handig, want volgens mij ben je heel erg geneigd om met dichtgeknepen ogen en een vuurrood gezicht van je adem in houden te persen Zo stel ik me het voor, of je je als puntje bij paaltje komt aan alle tips houdt weet ik niet, maar het is wel handig om te weten hoe je het het beste kunt doen. Mijn zwangerschapsgym begint over 2 weken, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat eng dat iemand trouwens de mexicaanse griep heeft Maar ik denk dat het idd allemaal wel meevalt, maar toch zou ik liever niemand in de buurt hebben die het heeft Afrola, het kindje krijgt natuurlijk ook steeds meer kracht, dus alle bewegingen en schopjes ga je natuurlijk ook steeds harder voelen. Ik weet nog steeds niet wat harde buiken zijn, en of ik ze al wel gehad heb? Ja, heel raar dat we allemaal een eigen babietje krijgen. Gisterenavond zaten we op de bank en toen zei ik nog tegen mijn vriend dat ik me totaal niet kan voorstellen dat we over tijdje ook zo op de bank zitten en dat er dan boven een babietje ligt te slapen Het is natuurlijk ook heel vervelend, dat je zo'n last hebt van je lichaam. Fysio's zien natuurlijk ook liever mensen opknappen van oefeningen Veel plezier vanavond, ben ook benieuwd! All, ik ben pas net begonnen met breien hè, dus ik moet eerst zien of ik het wel echt blijf doen. Ik ken mezelf namelijk, en heb wel vaker zulk soort ideeën wat vervolgens weer bijft liggen Maar nu heb ik tenminste wel een doel, iets leuks voor de baby! Ik heb trouwens een nieuwe buikfoto in mijn album gezet, en ook een foto van een naamletter. Ik wilde eerst alle letters anders maken, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen om ze allemaal hetzelfde te maken.
O ja, ik was vergeten te zeggen dat ik 3 proefgeboortekaartjes binnen kreeg met de post Eentje valt af, maar ik kan niet kiezen tussen de andere twee. Mijn vriend heet Lam van zijn achternaam en ons kindje krijgt zijn achternaam, vinden jullie het dan wel of juist niet leuk om iets met lammetjes op het kaartje te doen? Daar twijfel ik over, verder is het een heel schattig kaartje, maar ik vraag me af of het niet te is. Vinden jullie trouwens ook dat mijn buik hoger lijkt dan de vorige keer? Mijn buik begint echt precies onder mijn bh. Ik vraag me af of ik daardoor de laatste tijd extra last heb van brandend maagzuur, doordat mijn buik hoog zit. Is dat herkenbaar voor jullie?
Heel herkenbaar. Ik heb al maanden last van het zuur. Nu gaat ons ukkie zakken en heb ik ineens weer borsten haha. En minder zuur! Ik vind het juist wel leuk als je iets doet met jullie achternaam... Maar het is echt heel persoonlijk denk ik wat je leuk vind.
Melisa, dus over ongeveer 10 weken, als mijn meisje gaat indalen, dan kom ik een beetje van het maagzuur af Leuk vooruitzicht Gelukkig helpen de rennies goed! Ik snap dat het persoonlijk is om iets met de achternaam te doen, dat is trouwens wel de reden dat we een hobbelschaapje hebben gekocht, maar soms twijfel je ergens zo over dat de mening van een ander wel handig is
@Afrola: Is eigenlijk wel de bedoeling om straks alleen in mijn eigen zaakje te gaan werken maar moeten even kijken hoe alles gaat lopen. Maar ik vind het eigenlijk ook nog te leuk om 'ergens' in loondienst te zijn, nagelstyliste/kapster in je eigen zaakje is best 'eenzaam'. Vaste collega's hebben is ook heel leuk. Ik ben er nog niet helemaal over uit eigenlijk. Ik ga i.i.g wel een andere baan zoeken dus van die baas kom ik wel af Jammer dat er geen verbetering inzit bij je. Verwacht je zelf wel dat het nog kan veranderen of denk je dat je het uit moet aan zingen tot na de bevalling? Knap hoor dat jij je mannetje mee krijgt naar die borstvoedingscursus. Die van mij wilt niet, hij is bang dat hij de enige man is die er zit @Mosa: Jij draagt mooi van voren volgens mij...van de achterkant zie je zeker niks? Ik zie qua grootte geen verschil met de vorige keer, je buik lijkt nu alleen wat ronder en hoger te zitten. Letter is echt leuk! Ik begin wel een beetje nieuwschierig te worden naar de naam. Ik denk dat jullie een korte, stoere naam hebben Ik stelde mezelf ook al voor met een vuurrode kop, dichtgeknepen ogen en buitenadem van het adem inhouden Ik ben dus ook heel erg blij dat ik toch iets ben gaan doen. Ik had inderdaad ook even de neiging om een matje verderop te gaan zitten toen dat meisje dat zat te vertellen over haar vriendin waarom ze niet was gekomen. Komt inderdaad wel héél dichtbij zo. @All: Net is mijn schoonzusje met neefje geweest en ben er gelijk achter dat ons huis nog écht niet kinder-proof is...allemaal dingetjes aan de kant moeten zetten, het wijnrek weg moeten halen, dvd's liggen niet veilig, dweilen mag ook weleens gebeuren haha...Ach, volgens mij groei je daar vanzelf in. Vannacht trouwens met voedingskussen geslapen en dat was wel fijn. Heb em tussen mijn benen gehad en zo krijgt je buik wel de ruimte. Poeh en nu weer achter de computer vandaag want mijn rug is het er alweer niet mee eens...auw zeg.
Owh haha heb een paar berichtjes gemist. @Mosa: Vind het dus inderdaad ook van je buik. Ik denk dat jou meisje inderdaad fijn tegen je maag aan het duwen is en dat je daarom zo last van maagzuur hebt. Hmm 10 weken is nog best lang dan he haha. Ik vind het wel leuk hoor om een kaartje met lammetjes te doen v.w de achternaam. Vind het leuk gevonden maar is inderdaad persoonlijk. Wij moeten ook nog steeds kijken voor kaartjes...*zucht*...zeggen we ook alweer 2 weken hihi. Maar morgen eerst kamertje!
Sterre, dat mis je dan idd wel, geen collega's. En misschien is het juist wel leuk om het te combineren, afwisseling is meestal wel leuk. Maar dat je op een gegeven moment in ieder geval een andere baan gaat zoeken, lijkt me wel verstandig ja Bij mij zie je inderdaad van de achterkant eigenlijk niets, dus ik draag heel erg naar voren. We hebben idd een niet al te lange naam, maar geen één lettergreep, dat vond ik met de achternaam Lam niet leuk. En ik vind het zelf meer een lieve dan een stoere naam, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Zijn jullie al helemaal uit over de namen? Jullie moeten er natuurlijk twee verzinnen. Wat zegt je gevoel nu? Ik denk nog steeds een jongetje! Hihi, het scheelt dat je eerst een baby krijgt hè, die kruipt nog niet gelijk door het huis hoor Ik denk dat je daar idd vanzelf in groeit. En wat fijn dat het goed bevallen is, om met een kussen te slapen! Het scheelt voor overdags zoveel of je 's nachts lekker ligt of niet, dus hopelijk helpt dit voor jou! En joepie, morgen het kamertje!! Leuk zeg!
Mosa: We gaan eerst dit weekend naar Oberhausen, daarna de laatste dingen afmaken in het huis en daarna meubels kopen. Dus het zal wel september zijn voordat we daaraan toe zijn. Breien dat deed ik vroeger altijd. Ik zou niet weten waar ik mijn naalden heb gelaten, dat is echt jaren geleden. Ik heb dat ook vaak dat als ik een paar dagen gewerkt heb ik helemaal bij moet komen. Het kost toch meer energie dan je denkt, ook al zit ik de hele dag achter de computer. Je buik is weer een stukje gegroeit maar is nog niet mega groot. Ik zal ook weer eens een foto maken. Het is alweer 3 weken geleden. Een lammetje op het kaartje lijkt me juist heel schattig. Ik denk niet dat het te veel is. Sterre: Dat is geen fijn nieuws als je hoort dat iemand in je omgeving de mexicaanse griep heeft. Ik hoop niet dat ze iedereen heeft aangestoken. Afrola: Veel plezier bij de borstvoedingscursus. Ben benieuwd of je er wat aan hebt. Van te voren denk je dat het borstvoeden niet zo'n probleem moet zijn maar als je erover gaat lezen dan wordt het al ingewikkelder.
Mosa: Ik zit net even in je kledingkast te kijken en ik zie dat jij hetzelfde pakje hebt gekocht. Het is het pakje helemaal rechts op de foto met die oortjes op de muts, ik heb hem dan wel in het beige Die is van de zeeman toch? Ik ben de laatste tijd flink aan het shoppen maar vind het toch wel lastig met al die maten. Ik heb tot nu toe kleertjes in de maten 50, 56, 62 en 68 gekocht.
@Mosa: Wij hebben al 2 namen alleen zijn we over de meisjesnaam nog niet helemaal zeker. We vinden hem leuk en goed maar mocht er iets anders voorbij komen dan kan het nog wel veranderen. Mijn gevoel is zelf ook een jongen, dat heb ik al vanaf het begin maar soms twijfel ik weleens. Ik kijk ook eigenlijk altijd naar meisjeskleren en hou er op een of andere manier heel erg rekening mee met dingetjes kopen hoe het bij een meisje zou passen...Al zou ik het wel heel raar vinden als we een meid zouden krijgen, dat strookt weer niet met mijn gevoel...De meeste mensen zeggen ook dat ze een meisje denken, maar heel weinig een jongen... Zat jij goed met je gevoel? @Sheann: Lekker een weekendje weg. En daarna lekker meubels shoppen, fijn. Ik hoop ook niet dat er mensen zijn aangestoken maar ik denk het niet hoor, we hebben geen lichamelijk contact ofzo gehad, geen uren in 1 ruimte gezeten dus het zal wel loslopen. Maar eng blijft het natuurlijk wel Nou, ik ga lasagna maken, hub is lekker op tijd thuis vandaag want hij moet naar de fysio en dan kunnen we lekker op tijd eten.
@ Hanna, volgens mij maar 1 avond. Maar ik hoor het vanavond wel. @ Mosa, Bij een harde buik knijpt je baarmoeder samen. Dan heb je het idee dat je een voetbal in je buik hebt zo hard is het. En ik kan goed merken idd dat de baby snel meer kracht krijgt. Sommige trappen en stompen doen gewoon zeer . Maar het kan nog erger, sommige hebben zelfs gekneusde ribben dat heb ik gelukkig niet Ik vind het trouwens ook wel leuk als je op het kaartje iets met lammetjes hebt staan. Mooie letter! hij lijkt heel groot of komt dat door de foto? Mooie buik trouwens! en ja je buik kruipt steeds meer omhoog en gaat je maag steeds meer in de weg zitten. Niet bevordelijk voor je maagzuur . Dus maar elke keer kleine beetjes eten . Het irritante met een groeiende hoge buik is bij mij ook dat mijn bh veel te strak zit vooral 's avonds. Maar heb vanmiddag verlengstukjes gevonden voor je bh. Echt een uitvinding en een opluchting @ Sterre, leuk dat je in principe helemaal voor je eigen salon wilt gaan. Maar het voordeel van een baan in loondienst is idd wel collega's etc. Werken vind ik idd ook leuk vanwege het sociale contact net collega's. Of gewoon zorgen voor zoveel klanten in je eigen salon dat je een werknemer moet aannemen . Fijn slapen is dat idd met kussen(s) , ik slaap er inmiddels met 3 extra, mannetje past gewoon bijna niet meer in bed Grappig zoals je vertelt over het niet kidsproof zijn van de woonkamer . Hier ook niet, we gaan wel binnenkort de stopcontacten kindveilig maken en alle snoeren vastleggen. Daarna moeten we ieg nog de schoonmaakmiddelen etc. zo opbergen dat daar geen kind bij kan komen. Verder is het idd ook een kwestie van ervaren wat je moet aanpassen in huis . En mannetje gaan overtuigen dat hij zijn rotzooi opruimt, aangezien kinderen overal aanzitten. Verwacht helaas niet veel verbetering wat betreft de pijn aan mijn schaambeen. Verschillende mensen hebben al aangegeven dat de meeste van mijn klachten vooral door de hormonen en de verweking komen. Mijn rug is op zich goed. Aan de pijnklachten van mijn stuitje kun je volgens de fysio wel iets meer doen met oefeningen, rekken en masseren. Tsja het is dus gewoon uitzingen tot de bevalling en dan hopen dat het snel weer wegtrekt @ sheann, ik dacht idd ook hoe moeilijk kan borstvoeden zijn ? Totdat je erover gaat lezen . Alvast veel plezier in oberhausen! Gewoon relax-weekendje of gaan jullie er iets speciaals doen? Lastig idd te bedenken welke kleertjes, hoeveel en welke maten je allemaal nodig hebt. Ik ga daarom maar helemaal los als de kleine er eenmaal is. Hopelijk duurt het dus niet te lang voor ik weer een beetje normaal kan winkelen
@ Sterre, leuk dat je inmiddels namen hebt bedacht. En dus zowel een jongens als een meisjesnaam . Is er hier trouwens iemand die nog wel eens twijfelt aan de echo waarbij ze vertelde wat het geslacht was? Ook al denk ik wel dat de echo-mevrouw bij ons gelijk had. Ik had zelf namelijk ook een ingeving dat ik in ronde 7 zwanger zou worden van een meisje en het lijkt dus uit te komen. Mijn gevoel zegt ook heel sterk het zit goed en de kleine is een meisje. Maar ik houd er toch ook rekening mee dat ze het misschien toch niet goed heeft gezien. En dus hebben we voor de zekerheid ook een jongensnaam verzonnen. En hebben we vooral neutrale kleertjes gekocht.
Mosa, wat een mooie buik heb je zeg! En de naamletter vind ik erg leuk gelukt. Heb je dat met behang gedaan of met verf? Creatief hoor! Ik ben net bij de vk geweest voor de groeiecho en alles was goed met de kleine meid, al goed ingedaald en ze kunnen berekenen hoe zwaar ze nu al is: 3368 gram. Uiteindelijk wordt het zo rond de 8 pond Gelukkig heb ik niet veel kleertjes maatje 50 hahahhah!!! Mijn bloeddruk was iets te hoog en maandag bij de controle moet ik weer urine meebrengen. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan.....
Hier ook wat berichten gemist... Mosa, ik vind het wel leuk om dat een lammetje op het kaartje te doen. En als het een schattig kaartje is waarom niet? Sheann, lastig he met die maatjes. Ik heb gelukkig mijn zus die dan zegt... is het voor volgende zomer, dan moet je die en die maat nemen Handig hoor! Afrola, bij ons is het 3 keer gezegd dat het een meisje is , dus wij twijfelen niet meer. Wel hebben we ook een jongensnaam en een kaartje voor een jongetje, omdat je het nooit helemaal zeker weet toch?? Het is ook wel zo dat ik het jongetjeskaartje als eerste ontworpen had, want ik was zo zeker dat er een jongetje in mijn buik zat. Nou mooi niet dus! Ik heb in mijn album een foto gezet van het wiegje en de kledingkast van onze baby.
Sheann, wat gaan jullie in Oberhausen doen dan? Een weekendje weg? Leuk dat je ook weer een buikfoto gaat maken, altijd erg leuk om te zien! Ik maak er nu iedere twee weken eentje, lijkt me toch wel leuk voor later. Dat pakje met die oortjes is idd van de Zeeman, ik vond hem zó lief! Grappig dat jij hem ook hebt! Ik vind de maten ook lastig hoor, ik heb zelf alleen maar kleertjes tot en met maat 62 gekocht. Voor 68 vond ik het moeilijk in te schatten wanneer ze er in kan, dus korte mouw of lange mouw. Sterre, het is ook lastig, namen verzinnen! Goed naar aftiteling op tv enzo kijken, dé meisjesnaam vinden jullie dan vast nog wel. Oke, dus de meeste mensen denken juist dat je een meisje krijgt. Volgens mij baseer ik het ook meer op het feit dat er in dit topic al zoveel meisjes op komst zijn Ik had niet echt een gevoel, maar ik heb altijd wel graag een meisje gewild, dus daardoor dacht ik eigenlijk dat het een jongetje zou zijn Zo van, heel stiekem lijkt me een meisje net iets leuker, dus dan zal het wel een jongetje zijn. En een jongetje was net zo welkom hoor, dat absoluut! Ik hou gewoon erg van roze en jurkjes met maillotjes enzo. En voor hetzelfde geld krijg ik wel een jongensachtig meisje Afrola, soms voelt mijn buik wel harder aan dan normaal, maar of dat ook door harde buiken komt? Maar ja, uiteindelijk kom ik er vast wel achter! De letter is trouwens 25 cm. groot, dus het zal vooral door de foto komen dat hij zo groot lijkt. Wel jammer dat we ze pas kunnen ophangen na de bevalling, anders zou niemand meer het kamertje mogen zien. Verlengstukjes voor je bh, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bij mij zie je tegenwoordig wel de afdruk van de beugels als ik mijn bh uittrek, dus dat begint ook iets te strak te zitten. Maar hoe werken die verlengstukjes dan? Vervelend dat er weinig meer aan je klachten te doen is dan wachten tot na de bevalling. Gelukkig kun je nu de meeste dingen wel lekker in je eigen tempo doen, dat scheelt vast iets. Wij hebben twee pretecho's gehad, dus na 3 keer: het is een meisje geloof ik het ook echt wel. Na één echo had ik nog wel mijn twijfels, en uiteindelijk was ik bij de 3e ook weer blij dat het nog steeds klopte. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er soms over nadenkt! Hanna, wat fijn dat alles goed was bij de vk! Ook fijn dat ze al is ingedaald en nu al 3368 gram, dat is best flink Idd maar goed dat je niet zoveel maat 50-kleertjes hebt gekocht! Ik heb de zijkanten van de letters met acrylverf geschilderd en de voorkant beplakt met behang. Ik dacht dat het beplakken nog lastig zou worden, maar het was eigenlijk heel makkelijk. All, grappig dat jullie juist allemaal een lammetje leuk zouden vinden op het kaartje. Het maakt trouwens ook niet uit of jullie de kaartjes zien, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening: Dit is die met de schaapjes, een roze schaapje moet je dan zelf in het midden plakken: Geboortekaartjes - Kaartinformatie - Mercard Geboorte - 18232 Dit is onze andere favoriet, ook in het echt is hij heel lief: Geboortekaartjes - Kaartinformatie - Kennemer Geboorte - 18246 Deze had ik ook besteld, maar ik vind hem toch te simpel, dus deze wordt het niet: Geboortekaartjes - Kaartinformatie - Kennemer Geboorte - 18138 Ik ben benieuwd wat jullie vinden!