Hanna, wat een schattig wiegje zeg! Heb je die nieuw gekocht, of is het een oude? Mooi is hij in ieder geval, en voordat je het weet ligt er zo'n klein wurmpje in Ook een lekkere volle kledingkast, maar wat heb je veel jurkjes zeg!! Me like
pfoehhh jongens, dacht ik mijn adminstratie e.d. op orde te hebben ben ik de bon van mijn box kwijt. En dat ding is nog niet gelevert..........grrrrrrrrrrrr waar is die bon. Daarnaast ook een mysterieuze brief van het werk gekregen over een of andere vast toeslag die hoger had moeten zijn dan dat wat ik gekregen heb. Maar als ik naar de omschrijving van die vaste toeslag kijk, hebben ze mij die bijna 2 jaar ten onrechte gegeven En dat terwijl ik wel eens nagevraagd heb wat het inhield en toen is mij verteld dat het iets met ATV compensatie te maken had............. Gelukkig ben ik nu wel lid van de FNV. Als ik terug moet betalen zal dat dan toch via een regeling moeten denk ik zo want het bedrag loopt volgens mij aardig op. Zo nu maar eerst ff bijlezen tussen het koken door.
Zit net op het pak te lezen dat het lasagne is en niet lasagna...heb altijd gedacht dat het lasagna was mi is blond... @Afrola: Oja, die verlengstukjes zijn ideaal, ik had er wel van gehoord maar eigenlijk nooit aan gedacht. Waar heb je die gekocht? @Hanna: Lekkere volle kast en mooi wiegje zeg! Hopelijk gaat je bloeddruk niet stijgen. @Mosa: Tuurlijk was een jongen net zo welkom. Ik denk dat iedereen op een bepaalde manier naar iets toe neigt. Ik vind het kaartje met de lammetjes erg leuk, helemaal niet té hoor. @Pookie: Ojee daar zou ik inderdaad even achteraan gaan. Stom zeg en vooral ook omdat je er nog wel naar gevraagd heb Hopelijk vind je je bon ook terug. Nou fijne avond allemaal!
@mosa;Juist schattig een kaartje met een lam/schaapje. Ik was net ook weer aan het struinen in de boeken en daarin zag ik een heel leuk kaartje met lammetjes/schaapjes. Maar een andere dan jij hebt uitgezocht jij gaat wat meer voor de romantische kaartjes denk ik. En ja buik is hoger en ja dat kan maagzuur verklaren. Bij mij was dat in ieder geval wel het geval en nu nog als mormel lekker met haar pootjes omhoog trapt @Sterre; Zonder collega's kan ook wel eens heeeeeeeeeeel fijn zijn En je denkt dat het een meisje is.......tja wij dachten echt een jongen te krijgen maar bij echo is toch bewezen dat het een meid wordt. OEi mexicaanse griep risico. Goed op jezelf letten en bij symptomen gelijk naar HA, meer kan je toch echt niet doen. @Afrola; verlengstukjes voor je BH, die moet ik ook hebben. zo gauw ik thuis ben gooi ik dat tuigje in de hoek zo irritant zit het. Waar heb jij die verlengdingetjes gevonden???????? Bij ons is de eerstvolgende bv avond pas in september. Voor het gemak slaan ze de maanden juli en aug helemaal over. Ik wil er wel naartoe gaan maar het gaat dan een druk weekje worden denk ik. Want ook is de partneravond van de zwanger en fit cursus....... @Hanna; zo dat wordt een lekkere "grote" baby. Gelukkig heb je niet te veel kleertjes maat 50. Zet je ook op het geboortekaartje hoe groot en zwaar beeb is bij geboorte???????? anders komt misschien al het kraambezoek aan met maatje 50 Maar wel opletten hoor met je bloeddruk, moet je al zoutloos???? Lief dat wiegje. Is het een "familie" wiegje of een nieuwe?? En wat veel kleertjes al!! en ook al allemaal zo netjes opgehangen.....misschien moeten wij ook maar ergens een hangplekje creeeren. Ik zit nog te twijfelen over een wiegje, het kan heel handig zijn als je hem in de slaapkamer bij je kan zetten. Maar aan de andere kant is zo'n wiegje in onze slaapkamer behoorlijk groot en sta in de weg. Kweenie kweenie
Pookie, oei, dat zou balen zijn als je geld terug zou moeten betalen Irritant dan dat het al twee jaar verkeerd lijkt te gaan. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen, anders wordt je vast niet blij! Ik hou idd van romantische kaartjes, minder van die felgekleurde kaartjes van nu (kan ook mooi zijn hoor , iemand hier heeft vast zo'n kaartje). Een wiegje is idd leuk, maar als wij niet het wiegje waar mijn vriend nog in gelegen heeft zou krijgen, dan denk ik niet dat ik er één gekocht zou hebben. Je hoort toch ook best vaak, dat het helemaal niet bevalt, het kindje bij je op de kamer en dat zo'n wiegje in dat geval maar heel kort gebruikt wordt. En vooral als hij in de weg staat, dan zou ik het denk ik sowieso niet doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon de slaapkamerdeuren open laten staan, dan ligt ze gevoelsmatig ook dicht bij. All, mijn vriend belde net dat hij later is uit zijn werk Nog langer wachten met eten. Hopelijk is hij er niet veel later dan half 8, anders vind mijn maag het niet zo leuk. Straks nog langs mijn broer en schoonzus, die zijn gisteren terug gekomen van vakantie. Fijne avond alvast! Sterre, volgens mij wist ik wel dat het lasagne is, maar toch zeg ik altijd lasagnA ipv lasagnE. Maar weer wat geleerd in ieder geval
Mosa, ik heb de kaartjes uitgebreid bekeken Leuk dat je ze met ons wil delen.... Ik zou zelf gaan voor het kaartje met de schaapjes. Het enige nadeel daarbij is wel dat je een los onderdeel hebt die iemand dan nog moet maken als jullie baby geboren is. Maar ik vind hem wel de leukste. Tja die kledingkast he, wel veel jurkjes inderdaad, maar ik heb heel veel gekregen van mijn zus die een dochtertje heeft van 1,5. Alles waar zij is uitgegroeid heb ik gekregen. Of in ieder geval mocht ik uitkiezen wat mijn smaak was. Heb ook wel stoere broekjes hoor De wieg is een familiewieg die al ruim 50 jaar in onze familie is. Leuk he! Alleen heb ik er niet in gelegen. Mijn tweelingzus wel, terwijl ik het eerst geboren ben en het vele werk heb verricht bij de bevalling (helemaal geen frustratie hoor hahahahha ) Onze baby wordt geloof ik de 14e baby in dit wiegje. Pookie, heb je de bon al gevonden? Zo vervelend als je zoiets kwijt bent! Ik hoef nog niet zoutloos... dat zou er ook nog wel bij kunnen Gelukkig heeft ze er nog niks over gezegd!! Onze baby gaat in principe gewoon in hara eigen kamertje slapen. Mara je weet het nooit he hoe het allemaal loopt. Echt veel plaats voor een wieg daar hebben we ook niet... Ach we zien wel hoe het loopt. Ik probeer me maar niet druk te maken over de dingen. Het loopt zoals het loopt denk ik maar.... Hier ook een laat eten vandaag. manlief is sporten en komt om half 8 thuis. Dus ik ga nu maar eens het vuur onder de aardappels zetten. Groetjes, Hanna
Hanna, bedankt voor je mening over de kaartjes Dat is idd wel een nadeel, dat er een los onderdeel bij dat kaartje zit. Maar ik denk dat mijn moeder dat ook wel zou willen doen. Leuk toch, zo veel jurkjes! Ik ben daar gek op, en natuurlijk heel handig dat je veel kleertjes van je zus hebt gekregen. Wel gemeen idd dat jijzelf niet in het wiegje hebt gelegen Maar wel speciaal natuurlijk dat jullie kindje er ook weer in komt te liggen. Eet smakelijk voor zo, mijn vriend komt er nu aan!
Goedemorgen, Alles goed met jullie? Ik ben vanochtend weer opgestaan met bekkenpijn Het lijkt nu alleen maar erger te worden, dus dat belooft morgen een lange en zware werkdag te worden Maar vrijdag weer naar de fysio, kijken wat zij zegt. Alvast een fijne dag!
Hoi dames, Dankzij lieve Mosa ben ik getipt om lekker mee te kletsen in dit topic. Het voelt nog wat onwerkelijk, dat ik nu toch echt opnieuw zwanger ben (heb in juni een mk gehad).. Durf het ook nog niet van de daken af te schrijven, maar probeer wel positief te blijven en er lekker van te gaan genieten!
Hey Bo Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk voelt, maar probeer idd maar positief te blijven en te genieten van het nieuwe wondertje in je buik! Heb je al wel klachtjes of dat nog niet?
Nog niet echt klachten, merk wel dat mijn borsten gevoeliger zijn en dat ik vooral heel moe ben.. Bij mijn dochter Chloé (nu 20 maanden) kreeg ik vanaf de 6e week pas echt klachten, zoals misselijkheid e.d. Hoe was dat bij jou Mosa?
Bo, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Wat leuk voor je en wat gezellig dat je mee komt kletsen! Ik wens je een fijne zwangerschap! Mosa, balen hoor van die bekkenpijn. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. Rustig aan he (alsof je anders zou kunnen) Kan je morgen niet thuis werken?? Hier alles prima, baby zit nog lekker in de buik. Daarnet wel een kramp.... oh oh, ik word een beetje zenuwachtig.... Probeer wel nuchter te blijven... Maar soms is dat lastig... Ik ga vanmiddag de naam van papier maken zodat we die op onze voorruit van het huis kunnen plakken als ze geboren is. Weet iedereen gelijk hoe ze heet Het papier had ik al en nu ook de energie, dus dat komt wel goed! Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
Hey meiden, Hanna: kramp zegt niets helaas. Maar het kan natuurlijk wel! Ik ben nu alleen maar moe moe en nog eens moe, waar dat vandaan komt? Er komt werkelijk niets meer uit mijn handen. Het is niet anders. In ieder geval nog geen tekenen van een bevalling hier. Bo: gefeliciteerd met je zwangerschap.
Hanna, volgens mij zijn die laatste loodjes ook heel slopend, je weet dat het zou kunnen gaan gebeuren dus met elk krampje/pijntje denk je: zou het?? Spannend hoor! Nu komt het wel érg dicht bij hè?! Leuk dat je de naam op het raam wil plakken als ze er is, dus gezellig knutselen vanmiddag! Ik kan morgen helaas niet thuis werken want ik heb allemaal afspraken Zelf om 4 uur nog één van ongeveer anderhalf uur, dus ik kan ook niet iets eerder weg als het niet gaat. Eén voordeel, door alle afspraken zal de dag wel snel gaan Maar ik overleef het vast wel weer, en daarna al weer weekend, dat scheelt ook. Ik kwam net zo'n leuke site tegen! Als je vindt dat je al genoeg kleertjes hebt, dan moet je niet op deze site kijken, maar hier: Barbamama kinderkleding, DE betere kinderkleding webshop staan zulke lieve (en goedkope!) kleertjes op, vooral van Name it! Mijn vriend vond dat we nu wel even genoeg kleertjes hebben, maar ik ga het er toch nog eens over hebben
Hallo meiden, Zo weer even achter de compu gedoken... @ Bo, Gefeliciteerd ! Supergezellig dat je hier mee komt kletsen. Hopelijk blijft alles dit keer goed gaan! Wel fijn dat je nog weinig klachtjes hebt, maar kans is idd groot dat die vanzelf nog wel komen . Lekker gaan genieten ! @ Hanna, fijn dat de groeiecho goed was . Het wordt idd wel een flinke meid zo te lezen . Vervelend dat je bloeddruk aan de hoge kant was. Hopelijk daalt het weer! Over het algemeen geven ze geen adviezen meer om zoutloos te eten. Maar aangezien je ook veel vocht vasthoudt kan je wel proberen of het helpt als je minder zout eet. (dus de zoute chips en de overjarige kaas even laten staan). Bij sommige helpt zoutloos eten helemaal niet en bij andere ontzettend goed. Het is het proberen waard toch? Wat leuk dat je de familiewieg kunt gebruiken. Al 14 kids die er gebruik van hebben gemaakt , dat is wel heel speciaal! oeh kramp, spannend hoor, ik kan me voorstellen dat je nu bij alles denkt zou het?! Veel plezier met de letters knutselen, leuk idee @ Mosa, het lammetjes kaartje vind ik wel het leukst. Maar ja dat is nl wel heel persoonlijk. Vinden julli het moeilijk om eruit te komen? Jij nog aan de beugelbeha's die kon ik echt met 6 weken al niet meer aan . Vervelend dat je vanochtend opstond met zoveel pijn. Wordt het niet minder gedurende de dag als je beweegd? Ik ben 's ochtends ook altijd superstijf en heb dan meer pijn dat wordt dan minder en 's avonds weer meer. Ben nieuwsgierig naar de site dus ga zo eens even kijken. Succes met werken vandaag! Hopelijk kun je het een beetje uithouden! @ Pookie, balen van de box-bon en ATV toeslag werk. Hoop voor je dat je niets terug hoeft te betalen maar anders bieden ze vast een regeling aan! Mijn mannetje had ook zo iets met toeslag van reiskosten die ze teveel betaalden. Na een paar keer aandringen of het wel klopte bleek dat niet zo te zijn. Bij hem wordt nu ook maandelijks een bepaald bedrag ingehouden (en hij is geen eens lid van een vakbond). Voorlichtingsavond bv was vanuit het ziekenhuis. De borstvoedingsorganisaties die uitgebreidere cursussen aanbieden houden hier ook vakantie . Wilde eigenlijk niet wachten tot september... @ Mosa en Hanna, dat jullie heel zeker zijn over het geslacht na meerdere echo's snap ik wel hoor. Wel leuk Hanna dat je toch ook ergens nog wel rekening houdt met een eventueel jongetje . Ik lees en hoor zoveel mensen die na 1 echo al voor 100% overtuigd zijn en dat verbaasd me een beetje. Ik ben voor 95% overtuigd dat we een meisje krijgen maar houd toch ook rekening met die 5% kans op een jongetje . BH verlengstukjes, zijn stukjes band met elastiek die je aan je behabandje vast kunt haken, word de omtrek groter . Je kunt ze bij de hunkemoller kopen. Ze verkopen ze per drie (een zwarte, witte en huidskleurige) in een pakje voor 6,99 euro. Ik was al een tijd geleden eens getipt door een collega die ze gebruikte toen ze zwanger was. De bvcursus gisteravond was vrij algemeen maar toch wel interessant . Mooi filmpje gezien van een kindje dat direct na de bevalling werd aangelegd. Ben wel weer een beetje gerustgesteld over hoe dat gaat . Ze hadden even extra aandacht voor de werking van borstvoeding en infectiegevaar voor de baby. Het blijkt dat als jij afweerstoffen aanmaakt voor de mexicaanse griep dat je kindje die ook binnen krijgt. Daarom is het eigenlijk heel goed dat je bij een grote ziekteuitbraak borstvoeding geeft. De kans is dan het grootst dat je kindje wat afweer meekrijgt via de borstvoeding. Dat vond ik wel een fijne gedachte. Zoiezo blijkt dat zelfs als je kindje een tijdje in het ziekenhuis moet blijven en jij geeft al die tijd borstvoeding dat je lichaam afweerstoffen gaat maken tegen de aanwezige ziekenhuisbacterien zodat je kindje daar profijt van heeft. Dus weer heel wat nieuws geleerd gisteravond . Vanmorgen een intake van de kraamzorg gehad. Het was een fijn gesprek. Ik had een beetje gedacht dat ze de verschillende babyspullen wilde zien maar we hebben alleen maar gezellig gekletst . Heel wat informatie gekregen over wat we allemaal mogen verwachten. Ook informatie gegeven over wat wij willen/verwachten. We mochten wel een voorkeur opgeven of er wel of geen leerling mee mag komen tijdens de bevalling en de kraamperiode maar geen voorkeur voor een specifiek kraamverzorgster. Nou ken ik er ook geen dus maakt niet uit, maar viel me op na het verhaal van Pookie en Hanna. Toen ze hoorde dat ik in bad wilde bevallen vond ze dat helemaal geweldig. "Oh nu staan alle kraamverzorgsters te springen om hier te komen helpen met de bevaling ". Er komt er toch echt maar eentje hier binnen . Dit soort reacties had ik niet verwacht. Verder gaf ze aan dat ze verwachtte dat ik in aanmerking kwam voor extra kraamzorg gezien mijn bekkenklachten. Dus ze raadde aan om dat zelf ook goed aan te geven als we dat wilden. Dat vond ik wel fijn om te horen . Met zulke gesprekken komt het allemaal zo dicht bij... Heb er ook helemaal zin in!
@afrola en de anderen natuurlijk: Ik heb ook een verlengstukje voor de BH gekocht. En die werken super. Want je houd op een gegeven moment toch wat vocht etc vast, terwijl de cupmaat nog wel goed is. Een goede uitvinding. Ik krijg wrs ook meer kraamzorg ivm mijn bekken. Daar doen ze helemaal niet zo moeilijk over. Ik vind het wel een fijne gedachte. Omdat ik 4 dagen op bed moet blijven na de bevalling kan een beetje extra hulp geen kwaad. Ze komen dan voor 3 uurtjes of zo en 3 dagen extra. Om me te helpen met de baby wassen en mij douchen. Hanna, doe je rustig aan? Zout eten heeft inderdaad niets met je bloeddruk te maken, dat is achterhaalt gelukkig. Maar je kunt er wel meer vocht door vast houden
Melisa, tja die kramp zegt niks dat weet ik, maar toch..... En die vermoeidheid, zou dat komen omdat je al zoveel weken zwanger bent hihi????? Rustig aan he de laatste loodjes! Mosa, leuke site hoor! Ik heb toch even gekeken ook al heb ik genoeg kleertjes voor de kleine Ook even aangemeld voor de nieuwsbrief ! Afrola, leuk dat de intake zo gezellis was. Dus je wil in bad bevallen? Ga je dan een bad huren?? Gisteravond heb ik mijn steunkousen een sopje gegeven. Mijn moeder en mijn man's oma zeiden dat ze wel droog waren na een nachtje. Nou mooi niet... Nu moet ik zeggen dat deze steunkouslozedag me prima bevalt hahahah! Het helpt wel goed hoor, ik heb weer een beetje enkels in ieder geval. Morgen toch maar weer aan die dingen!
@Hanna: Haha ocherme mocht jij na al het zware werk niet eens in de wieg Wel mooi hoor dat het al zolang in de fam is en nu komt jouw dochter erin te liggen. @Bo: Gefeliciteerd meid! Snap dat je het eng vind na die mk. Onbezorgd ben je dan niet meer maar hoop dat je toch een beetje kan genieten. @Melisa: Lastig dat je zo moe bent. Misschien is je lichaam zich aan het voorbereiden op de geboorte? @Afrola: Fijn dat alles zo goed verlopen is en je gerustgesteld bent. Met zulke gesprekken word alles inderdaad toch werkelijkheid. Je weet wel dat het komt maar nu word het allemaal zo echt.
Sterre, ik heb geen idee. IK dacht ga lekker slapen haha. Nou mooi niet. Krijg ik me toch harde buiken in bed. Middagdutje ook weer verloren gegaan. Ik weet het zeker: mijn baby mag komen hoor!