Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Na een drukke dag weer even tijd voor een berichtje. Net lekker gegeten en mannetje is nu aan het afwassen. Ik ben flink aan het uitbuiken op de bank ;)

@ Sterre, vervelend dat die krampen zo blijven aanhouden. Wel fijn dat je snel bij de gyn mocht langskomen omdat je zo ongerust was. Ook heel fijn dat alles gewoon goed is met de beeb :D .
    Je werkomstandigheden klinken niet heel denderend :( . Goed dat je geweigerd hebt om bij een dampende machine te gaan staan terwijl je niet weet of het eventueel schadelijk is. Hopelijk komt die arbeidsdeskundige snel en is je baas nu wat bevattelijker voor commentaar op de (on) veilige arbeidsomstandigheden!

@ Hanna, nog een dagje en dan is het wel echt weekend :) , sinds ik zwanger ben ben ik ook extreem blij als ik weer mijn vrije dag of weekend heb ;) . Hoe was de echo van vanmiddag?

@ Sheann, jeetje jij komt uit een echt groot gezin :confused: . Is vast wel heel gezellig altijd genoeg mensen om mee te kletsen en of mee te spelen en spelletjes te doen. Ik wilde vroeger altijd veel broertjes en zusjes maar mijn ouders wilde niet meewerken :) ;) . Wel leuk dat je je zwangerschap nu met hen gaat delen!

@ Sannehai, lekker vergeetachtig? :) heel herkenbaar, behalve dat ik, net als jij, de helft van de tijd vergeet wat ik precies gelezen heb, heb ik ook nog al eens dat ik ergens heenloop en me dan begin af te vragen wat ik ook al weer ging doen :)
    Leuk vooruitzicht als je hebt bedacht dat je het over twee weken wilt gaan vertellen, veel plezier met erover nadenken ;)

@ Mosa, vervelend dat je je rot voelde vandaag, is het inmiddels al een beetje beter? Echt regelmatig een beetje eten helpt het beste tegen weeeigheid.
    Heeft het eten voordat je opstond trouwens geholpen?

@ Dib, gezellig dat je hier ook komt kijken/meekletsen :D . Bij jou gaat het ook flink hard. Superleuk dat je al zoveel meekrijgt van de kleine. Kan je mannetje nu zeker ook wat vaker meegenieten?!

@ all, nou hier vandaag toch maar de stap naar de HA gezet om eens zijn mening te vragen over mijn problemen met lopen en de pijn rond mijn bekken. Hij bevestigde mijn vermoedde dat het echt om bekkenpijn gaat en zei dat het goed was dat ik bij hem was langsgekomen. Ik heb nu een verwijzing voor een fysiotherapeut gekregen zodat we samen naar mijn houding kunnen kijken en oefeningen mee kan krijgen om de spieren rond mijn bekken te verstevigen. Als ik er goed mee om ging dan hoefde de bekkenklachten niet erger te worden :) Dat stemt voorzichtig hoopvol. Dus nu vol goede moed naar de fysio en hopelijk wordt het weer wat beter en in elk geval niet slechter! :)

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @sterre,wat een mooie echofoto weer. Zo helder!
    Leuk hoor!

@Dib, leuk dat je hier ook meeschrijft en fijn dat het goed met je gaat.
    Je bent al lekker ver joh!

@Afrola, toch goed dan dat je even naar de HA bent gegaan.
    Hopelijk helpen de oefeningen van de fysiotherapeut goed voor je.

@All, vanmiddag had ik de echo.
    reuzespannend. Kwam te laat aan, pff ben nooit te laat, maar goed ze vond het niet echt erg (geloof ik hihi)
    We hebben echt een geweldige echo gehad, veel uitleg en..... we krijgen een meisje!
    Hahahah, we waren allebei een beetje perplex, zo ervan overtuigd dat er een jongetje in mijn buik zat :D
    IK had echt geen voorkeur en ben nu supergelukkig na zo'n mooie echo.
    Op de echo dronk ze ook nog van het vruchtwater en lag lekker te spartelen.
    Heel erg leuk! Echt een aanrader zo'n pretecho!

Vandaag zijn ook de proefdrukken van de geboortekaartjes binnen gekomen en ik vind ze ook erg leuk.
    Ik heb er twee gemaakt voor de meisjesversie en vind ze allebei leuk, dus dat wordt nog even kiezen!

Fijne avond!

Groetjes, Hanna

3. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi allemaal,

@Hanna, leuk dat je een pretecho hebt gehad, letterlijk en figuurlijk!

@All, wij zijn vnadaag bij de vk geweest. De kleine was erg actief! Alles was in orde en ik ben zelfs wat langer zwanger dan gedacht: ipv 10 weken en 3 dagen ben ik 11 weken en 1 dag. Schiet dus alweer lekker op. Heel leuk om de kleine te zien!

Hoe is het met jullie?

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Afrola: Goed van je dat je naar de HA bent gegaan! Kan je al snel terecht bij de fisio?

@Hanna: Leuk joh, een meid! Dan klopt de zaadjestheorie dus niet helemaal...word nog spannend overal dan :D Lijkt me ook gek als je het een denkt en het is het ander.
    Ik ben ook weer trots op de beeb dat ie zich weer zo goed heeft laten zien haha. Moeders weer gerustgesteld.. ;) Maar ben ook blij met de gyn, die zal ook wel bijdragen aan de mooie foto's ;)

@Nadja: Fijn dat alles goed was en zelfs een paar dagen erbij gepakt, dat schiet lekker op.

Liefs!

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

@ Hanna, een meisje :confused: :D Wat grappig, en daar gaat onze theorie :rolleyes: ;) Maar heerlijk voor jullie, en wat schattig dat ze lekker lag te spartelen! Zeker een hele omschakeling om het nu over een 'ze' te hebben?!
    En wat superleuk trouwens dat je zelf geboortekaartjes hebt ontworpen, ben heel benieuwd naar het eindresultaat over een tijd :)

@ Sanne, ik zal binnenkort eens op die site kijken, maar klinkt leuk! Viel het werken mee?

@ Sheann, dus dan hebben al je broers en zussen blijkbaar een goede band met elkaar, als iedereen dan gelijk weet dat je zwanger bent. Super dan zeg! Heb je al veel neefjes en nichtjes? In ieder geval één, van de avatar :)

@ Sterre, wat een aparte baas heb jij eigenlijk?! Niet echt verantwoord bezig zo te lezen! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar wat de arbeidsdeskundige ervan zegt!

@ Dib, wat leuk dat je ons gevonden hebt :) Jemig, jij alweer ruim 26 weken zwanger! Ik weet nog wel dat je positief getest had, ik vond het zo super voor je :)
    En inderdaad leuk dat je je beebje zo goed voelt!

@ Afrola, wat goed van je dat je naar de HA bent gegaan, beter aan de vroege kant dan te laat! Fijn dat je nu naar de fysio toegaat voor oefeningen zodat het niet slechter wordt!

@ Nadja, gefeliciteerd met de goede echo?! En nog langer zwanger ook?! Kan dat kloppen denk je, ondanks het tempen? En wat leuk dat je beebje al zo actief was! Lijkt me zo leuk om te zien! Fijn hoor, geniet er maar lekker van!

@ All, achteraf viel het vandaag wel mee, maar toch de hele dag niet echt lekker. Ook erg moe, maar ik wil niet overdags slapen omdat ik 's nachts evengoed al zo vaak wakker ben. Maar hopelijk voel ik me morgen weer wat beter, maar regelmatig iets eten is inderdaad wel fijner. Dus dan moet ik dat maar doen :)
    Ook is vannacht een oom van mij best plotseling overleden, en alhoewel ik hem niet zo vaak zag, is het toch zielig voor zijn vrouw en kinderen. Dus al met al een beetje rare dag gehad.
    Ook baal ik soms een beetje dat ik waarschijnlijk echt pas rond de 12 weken een echo krijg, ik zou hem wel iets eerder willen. Bij de novembermama's is namelijk nog iemand uit mijn woonplaats en we hebben dezelfde vk, en zij krijgt pas met 12 weken de echo. Dat vond ik wel erg lang duren. Ik snap dat als je eerder iets meegemaakt hebt, dat je vroeger een echo krijgt, maar ook zoveel die nog niet eerder iets rots hebben meegemaakt of in de mmm liepen, krijgen eerder een echo.
    Een vriendin van mij had een echo met 11 weken en tot bleek het beebje al met 6 weken gestopt te zijn met groeien, met een eerdere echo hadden ze dat al eerder kunnen zien. Daardoor ben ik iets banger.
    Zo, even geklaagd, dan zal ik het er nu niet meer over hebben :)
    Zometeen lekker in bed nog even wat lezen en dan heerlijk slapen :)
    Tot morgen!

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Zo de laatste werkdag van de week alweer. Snel gegaan.
    Nu nog maar 5 weken tot onze "zomer" vakantie :D

Deze nacht heel slecht geslapen, 4 uurtjes maar en dat merk ik wel.
    Hopen maar dat de kinderen vandaag een beetje willen meewerken!

Mosa, inderdaad, daar gaat onze theorie... Hahahahha
    En mijn andere theorie ook, want wij hadden eerst de jongensnaam verzonnen en pas veel later de meisjesnaam.
    Verder had ik voor mezelf een jongen gependeld.
    Hij gaat lekker! Hahahaha
    Maar we zijn heel blij hoor met een meisje!

Fijne dag allemaal!

Groetjes, hanna

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    @hanna, geweldig een meisje :D
    Ik ging ook voor de zaadjestheorie maar het klopt dus niet, grappig hoor.

@mosa, ik had het ziekenhuis gebeld waar ze ook echo's doen, daar doen ze de eerst meestal rond 9-10 weken. Ik weet niet of jouw vk zelf de echo maakt of bij een bureau of ziekenhuis, anders kan je zelf eerder een afspraak maken.
    Ivm met mijn voorgeschiedenis mag ik 2 april al voor een echo.

Ik begin er langzaam aan te wennen maar vind het nog wel heel spannend. Maar iedere dag is er 1. :D

8. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    @Hanna: Wat fijn dat de echo helemaal goed was! Gefeliciteerd, leuk een meisje!
    Met dit weer krijg ik ook zin in zomervakantie!

De meiden die ik ken in mijn omgeving en ook in juni zijn uitgerekend krijgen allemaal (5 incl.ik) een jongen! Heel toevallig!

De tijd vliegt werkelijk voorbij, vooral de periode van 12 weken naar 20 weken is heel snel gegaan!
    Ze zeggen niet voor niets: Geniet er maar van! ;)
    Heel cliché maar wel waar!

@afrola: Mijn vriend voelt hem idd ook al heel goed, je kan zelfs aan de buitenkant het getrappel al zien! Ook heeft hij al regelmatig de hik :D

@Nadja: Wat een heerlijk gezicht hè, zo'n klein frummeltje druk in de weer ;) Fijn dat je al weer paar dagen "exra" hebt gekregen, zo gaat het wel heel snel!

@Mosa: Met 12 weken een echo duurt ook wel lang, maar zolang er niets aan de hand is, geen bloedverlies moet je je geen zorgen gaan maken hoor ;)

@pookie: In het begin voelde het best vreemd om de kleine te voelen schoppen/slaan maar nu voelt het juist heel vertrouwd. Ik vind het nu pas vreemd als ik hem een uurtje níet heb gevoeld :D

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Wat een heerlijk dag is het vandaag :D

@ Hanna, hopelijk lukte het werken een beetje ondanks je moeheid! Dus volgens de omgekeerde theorie krijgen wij nu dus een jongetje :)

@ Berbel, aanstaande dinsdag heb ik een intake bij de vk, en ik wacht wel af wanneer ik dan de echo krijg. Ik ben natuurlijk blij dat ik geen reden heb om een eerdere echo te krijgen, dus ik wacht het wel gewoon af. Volgens mij is sowieso de kans op een mk veel groter dan op een ma, dus zolang ik geen last van bloedverlies of wat dan ook heb, ga ik er maar van uit dat het goed is.
    Leuk dat jij op 2 april je eerste echo hebt, schiet al zo op! Ook leuk dat je er al wat meer aan begint te wennen!

@ Dib, toevallig dat iedereen die je kent die in juni uitgerekend is, een jongetje krijgt! Wat voor voorgevoel had je eigenlijk van te voren, of geen voorgevoel?
    Zo heerlijk om te lezen over je bewegende zoontje :)

Ik ga nog even iets verzinnen om in de tuin te doen, nog even genieten van de zon!

10. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    @mosa, maar je kan natuurlijk altijd vragen of je rond 10-11 weken mag, als je dat liever zou hebben. Maar met testen had je ook veel geduld dus met wachten op de echo waarschijnlijk ook wel. ;)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Berbel, haha, toen had ik inderdaad best wat geduld! Maar als ik eerder geweten had dat de test positief was geweest, dan had ik wel eerder getest :) Ik dacht écht dat hij negatief zou zijn!

Ik kijk eerst wel even hoe het volgende week gaat, en misschien mag ik inderdaad wel rond de 10-11 weken komen!

Het valt toch een beetje tegen buiten vind ik :( Het is in ieder geval te koud om in het zonnetje te zitten. De wind is een beetje fris. Ik ga het zo nog één keer proberen en anders maar niet :)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden,

@Mosa: Inderdaad, wat een lekker weertje alleen inderdaad toch te fris om buiten te gaan zitten...brrr...heb het zowieo al snel koud nu ik zwanger ben.
    Mijn baas is inderdaad een hele rare..heel ouderwets en denkt nog steeds omdat hij de baas is dat ik op m'n kop moet gaan staan als hij dat zegt...nou niet dus. Omdat ik afgelopen week halve dagen heb gewerkt v.w die groeipijn zit tie nu alweer aan m'n hoofd te zeuren over waar hij nu moet zijn...(uwv of zijn eigen ziekteverzekering) en hoe dat allemaal gaat. Heb em al gezegt dat ik boekjes aan het aanvragen ben en dat ik het ook allemaal niet weet :evil: Kan em soms echt wel iets aandoen.
    Ik zou gewoon vrek zijn en aan je vk vragen of ze eerder een echo wilt maken, al is het maar om je gerust te stellen. Ik ben nu ook véél geruster nu ik weet dat het goed is en kan ik die krampen veel beter hebben ook.

@Dib: Grappig zeg dat jullie allemaal een jongen krijgen.

@Berbel: 2 April is al redelijk snel (ik mag de 1e weer :D ) maar als het voor een echo is dan duurt het een eeuwigheid. Ik zou wel zo'n apparaat thuis willen hebben en dat ik dan bijvoorbeeld iedere dag 5 minuten zou mogen kijken....jaaa dat vind ik wel wat :thumup:

@All: Vandaag tot nu toe redelijke dag, misselijkheid heeft ineens plaats gemaakt voor honger...ben al de hele dag aan het (groenten)snacken. Heb al 5 boterhammen op terwijl ik er normaal nooit zoveel eet. Heb ook pizza uit de diepvries gehaald want ik heb daar gewoon enorm zin in na een week misselijkheid en slecht kunnen eten. Krampen zijn een stuk minder vandaag, komen af en toe met vlagen maar zie het nu maar als een goed teken, nl dat alles groeit.
    Nu lekker weekend!

Liefs!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Halloootjes

wat een weertje vandaag,
    en dan de hele dag binnen zitten en hard aan het werk.
    Ben gewoon gebroken:( Maar ja alles voor frummel!

@Hanna; een meisje wat een verrassing!

@Sterre; het blijft een rare knakker die baas van je. Alsof jij moet weten waar en hoe hij zijn personeelszaken regelt?

@mosa; juist positief blijven! maar wel jammer dat je zo laat een echo hebt, wat als je de combinatietest wilt laten doen wordt die dan ook gelijk met die echo uitgevoerd? Of heb je dan 2 echo's in een relatief korte periode? vreemd.

oh mannetje komt thuis, ik moet koken!

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Sterre, je baas klinkt erg vreemd, maar zo te lezen laat je je gelukkig niet op je kop zitten door hem!
    En, je kunt beter honger hebben dan misselijk zijn! En zolang het veel groentesnacks zijn kan het ook geen kwaad natuurlijk!
    Wij eten zo ook pizza, had ook zin in iets lekkers :)

@ Pookie, een voordeel is dat het nu weekend is :) Lekker weer tot rust komen!
    Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat als ik de combinatietest zou willen laten doen, daar zal ze dinsdag wel naar vragen.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
    Wij gaan straks even naar mijn schoonouders. Morgen overdags moet mijn vriend werken en zaterdag is meestal mijn huishoudendag. Zondag komen vrienden met hun dochtertje van anderhalf. Zij weten nog niet dat ik zwanger ben, ik denk dat ze heel verrast zullen zijn :)

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames!

@mosa, ik heb ook pas laat mijn eerste echo, en dan ook pas mijn intake bij de vk... ik vond het eerst ook rot, maar mijn verloskundige zei dat je dan het meeste kon zien, en dan konden ze ook al in de hersentjes kijken, dus dat is ook wel weer een fijn idee! ik krijg mijn echo met 11 weken en 5 dagen, dus zegmaar 12 weken is lang wachten, maar dan heb je ook wat denk ik dan;) vind het wel leuk om echt al het kindje te kunnen zien ipv een vlekje hahaah;)

@sterre heerlijk pizza, ik heb net frietjes gehaald had er zoooo veel zin in! en die baas van jou.. echt maf hoor! weet ie zelf niet hoe het allemaal werkt ofso?

@mosa de plannen voor het weekend, vanavond lekker vroeg naar bed, morgen ff naar de stad met vriendlief en pup, dan verjaardag, s'avonds naar vriendlief zn zus, ga ik lekker koken met haar :) en zondag lekker niets! heel veel plezier met vertellen tegen jullie vrienden!

@hanna wat leukk een meid! super hoor, ik heb wel gehoord dat ze het meestal met 16 weken nog niet helemaal zeker kunnen weten, pas met 20 weken, en dat er veel meiden zijn bij wie het nog veranderd is na de 16 weken! duss misschien nog niet helemaal los gaan met de roze spulletjes? ;) hahaha maar in iedergeval super!

nou dames geniet vant weekend!

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sterre82 & afrola: Een groot gezin is inderdaad erg gezellig. We doen ook veel samen.

Dib: Leuk dat je mee komt kletsen.

Hanna: Zo te horen was het een leuke echo. En het wordt een meisje dus daar gaan alle theorien. Dan krijg ik misschien ook een meisje :D

Mosa: Het nichtje van de foto heeft een tweelingzusje maar zij wonen niet in NL en mijn oudste zus heeft twee kindjes maar zij is de enige waar wij weinig contact mee hebben dus ik zie mijn neefjes en nichtjes bijna nooit. De jongste is bij ons al 11 dus iedereen zit te springen om een kleine. Ik kreeg een paar jaar geleden al een speen en wat baby sokjes voor mijn verjaardag :rolleyes: zo ongeduldig zijn ze.

Ik ga vanmiddag bij mijn moeder langs om het te vertellen, heb er nu al zin in :)

17. Sannehai

hee sheann wat leuk dat je het vandaag gaat vertellen :D veel plezier daar bij!

vanmorgen wakker gebeld door mn collegatje! ze had getest en is dus ook zwanger! ahha schelen we 3 weekjes grappig joh!

dus een nieuwe aanwinst voor de novembermama's want ze is volges mij 20 november uitgerekend..:)

ze zullen opkijken bij ons werk, de 2 jongste zijn tegelijk zwanger! hahahah

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Wat word ik toch altijd vrolijk als het zonnetje schijnt.Lekker hoor!
    ben net al even naar de winkels geweest om een bosje tulpen te kopen en ook wat voor de baby.
    Een roze knuffel bij de HEMA. Helemaal geweldig. Ik had ze al zien hangen, de jongens- en de meisjesversie. En dacht, als ik weet wat het wordt, dan koop ik er een van. :D
    Ook heb ik een fotoalbum gekocht voor de eerste foto's.
    Kijk al een tijdje rond, maar niks leuks en nu opeens een hele serie bij de boekwinkel!

@Sannehai, vaak kunnen echoscopistes al zien wat het is bij 16/17 weken. Soms moeten ze wel een beetje hun best doen, maar in de meeste gevallen is het wel goed te doen.
    Bij onze kleine zagen we duidelijk 3 streepjes = meisje.
    Wel grappig eigenlijk dat ik het ook gelijk zag. Heb een tijdje geleden de echo gezien van mijn nichtje. Die liet mijn zus even zien als voorbeeld. En dat herkende ik :D

@Mosa, leuk dat je het dit weekend aan je vrienden gaat vertellen. Ben benieuwd naar hun reacties.

Mijn weekendplannen? Vanmiddag krijgen we vrienden op bezoek en gaan we samen koken. Nou vind ik ik koken vreselijk, dsu ik ga proberen mijn snor te drukken hahahhahah :D
    Wel gezellige dag dus, maar ik ben blij dat we morgen niks hebben gepland en dat ik dan lekker kan inzakken op de bank en eindelijk kan beginnen in mijn nieuwe boek!
    Heb er nu al zin in!

@Sterre, nog steeds zo'n honger? Is wel beter dan misselijk hoor!

@Sheann, leuk dat je het vandaag aan je moeder gaat vertellen.
    Veel plezier daarbij!

Fijne dag!

Groetjes, Hanna

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Grrrrrrrrr, we zijn de klimop in de tuin aan het elimineren. Maar nu heeft de trap het begeven en de snoeischaar doet het niet meer goed en ik zie nog overal groen!
    Dat spul woekert gewoon als de T..... grrrrrrrrrr
    en nu is mannetje ook nog gevlucht naar de kapper :evil: :evil:
    Dit is niet goed voor mij zo in combi met die hormonen!

20. Sannehai

hahaha oww pookie! ik hoop dat het nog goed komt met die klimop! ( wel handschoenen aan doen eh in de tuin;))

ik ga dalijk lekker naar de stad, ff lekker baby-winkels kijken.. wie weet wel iets kopen.. khep dr zin in! hahahah

Deel Deze Pagina