Goedemorgen meiden, Zowaar de eerste vanochtend . @ Pookie, haha als je geduld hebt en mijn boxkleed lukt zonder al te veel problemen mag je er een bestellen @ Mosa, idd alleen over kwaaltjes praten is niet leuk. Over babykleren/spullen en alllerlei fratsen die de kleine baby's en koters uithalen is het veel leuker kletsen.
Zwangerpagina doet een beetje vreemd . plaatst berichtjes waar je nog mee bezig bent Eens zien of ik nu wel een berichtje af kan maken... De film gister was leuk, maar als je de eerdere delen van Harry Potter niet hebt gezien dan denk ik dat je niet alles begrijpt. Ik heb alle boeken gelezen maar was een beetje vergeten hoe het boek precies ging dat was ook wel weer leuk, was het toch nog een beetje een verrassing wat er kwam . Ook heel grappig dat de kleine af en toe reageerde op het geluid. Ze was heel actief, maar bij het begin van de film toen het geluid werd aangezet was het ineens even rustig. Na een paar minuten werd er weer flink bewogen en af en toe bij een paar harde geluiden was het weer rustig in mijn buik en enkele minuten later begon ze weer . Hier iemand nog leuke plannen voor vandaag? Wordt weer mooi weer! We vieren vandaag de verjaardag van mijn schoonmoeder dus vanmiddag op visite
Afrola: Grappig dat de kleine reageerde op het harde geluid. Ik was gisteren naar de parade gaan kijken van de zomer carnaval en de kleine ging lekker mee trommelen in mijn buik Vandaag heb ik geen plannen. Een beetje het huishouden doen en in de tuin zitten. Heb echt geen zin om morgen te werken met het warme weer
Goedemorgen, Pookie, ik weet best veel van muziek, maar van Elbow heb ik nog nooit gehoord Afrola, wat grappig dat je kindje reageerde op de film! En fijn dat de film leuk was! Gefeliciteerd met je schoonmoeder, veel plezier vanmiddag! Sheann, schattig, mee trommelen in je buik Vanmiddag komen mijn schoonouders even langs, en verder heb ik geen plannen. Lekker in de tuin zitten en veel lezen denk ik
Goedemorgen allemaal! Hanna: Gefeliciteerd met jullie dochter Svinthe! Mooi en aparte naam zeg! Dat had ik ook nooit geraden Hier gister naar de vk geweest een beepje doet het heel goed. Hij/zij ligt met het hoofdje naar beneden, met t ruggetje links tegen mijn buik aan en met de beentjes dus rechts in mijn ribben Was wel leuk om te zien. Gister verder rustig dagje gehad. Wat dingetjes voor de auto gekocht om hem te gaan verkopen. Matjes waren helemaal kapot dus even goedkope nieuwe gehaald, ziet er net wat beter uit. We moesten ook nog een roostertje hebben voor in de bumper en gingen daarvoor even naar de sloop. Wat een zooi daar zeg en mijn lieve oude autootje komt daar straks ook te staan na al die jaren trouwe dienst Klinkt stom maar vind het wel rot dat ik em straks daar zo ga 'dumpen' .... Verder nog een nieuwe receptje op hub uitgeprobeerd en die was geslaagd. Vind het weleens grappig om hub te verassen met een lekker etentje. Daarna zijn we ook naar Harry Potter geweest en inderdaad (afrola) als je de andere niet hebt gezien is deze moeilijk te volgen. Het boek van de film had ik niet gelezen dus ik vond het ook wel zeer verassend ...Hub en ik hebben ook de hele weg terug naar huis gefilosofeerd over wat er nu kan gaan gebeuren Zo en nu snel verder aan het ontbijtje...al is het wel wat laat...
@Afrola; Leuk dat mormeltje zo reageert op geluid he. Die van mij doet het al heel goed met muziek. Klassiek en pianomuziek maakt haar echt heel actief maar gisteren bij LL TV optreden Kyteman vond ze de hiphop ook wel heel leuk. Het grappige is dat ze eigenlijk nauwelijks reageert als mijn hubby aan het bassen is, ze zal daar misschien al goed aan gewend zijn?????????? Harry Potter, ik zal denk ik eerst weer alle voorgaande delen moeten kijken voordat ik de nieuwe bekijk, ik vergeet het gewoon Maar Het zijn wel leuke films dus voor de koude winteravonden altijd zeer geschikt. @mosa; Elbow is gelukkig in Nederland nog een relatief goed bewaard geheim. Al zijn ze dit jaar wel echt doorgebroken in het meer alternatieve/ indie circuit. In de UK zijn ze nu redelijk bekend, dit jaar hebben zij de NME Award gewonnen en dat is toch best belangrijk. @sheann; meetrommelen in buik met zomercarnaval, weet je zeker dat ze niet alvast aan het proberen was om te salsadansen Iedereen lekker rustig aan vandaag dus!! Ik ga ff kijken op hondenshowtje van de locale vereniging. Mijn ouders hebben wel geen honden ingeschreven maar het is toch altijd wel gezellig en komt altijd wel wat bekenden tegen. En het is buiten Dus vanmiddag ben ik ff handjes knuffelen!!!
@Sterre; jouw post stond er net nog niet!! Maar het is zeker zielig om je autootje naar de autodump te moeten brengen! Zeker als hij trouw dienst heeft gedaan! En het zal gisteravond wel druk geweest zijn in de bios; alle zwangere vrouwen massaal naar Harry Potter Wij wachten toch wel de DVD af, wij kunnen het nooit eens worden over waar we een film gaan kijken. Ik ga altijd het liefst naar kneuterbioscoopje in eigen dorp en hubby wilt altijd naar Pathe Arena. En daar vind ik het echt veeeeeeeeel te groot en druk. Dus we worden het nooit eens en kijken eigenlijk alleen de films op DVD
Sterre, fijn dat alles weer goed was bij de vk! Fijn dat hij/zij al met het hoofdje naar beneden ligt! Kon ze dat voelen of zag ze dat met een echo? Ik hoop namelijk dat mijn vk donderdag kan voelen hoe mijn beebje ligt. Ik ben namelijk erg benieuwd of ze niet langer in stuit ligt. Ik kan me voorstellen dat je het wel rot vindt om je auto naar de sloop te brengen. Leuk dat jullie een fijne avond hebben gehad samen! Altijd gezellig! Pookie, veel plezier bij de hondenshow! Sammie, het wordt nu toch ook weleens tijd dat jij hier mee kan komen kletsen
pookie: Ik heb ook nog nooit van Elbow gehoord. Mosa: De vorige keer bij de VK lag mijn mannetje ook in de stuit. De keer daarvoor weer niet. Ik denk dat het gewoon toevallig was dat jou meid iedere keer in de stuit ligt. Voel je haar wel draaien?
Sheann, ik voel haar idd wel draaien, maar hoe precies dat weet ik niet. De meeste bewegingen voel ik nu in rond mijn navel (daar kan ik d'r soms voelen zitten ) en in mijn rechterzij. Maar ik kan er niet echt een houding van maken. Maar het is meer dat ik eigenlijk wel benieuwd ben hoe ze ligt, zodat ik weet wat ik waar voel. Maar kon de vk dat dan al voelen bij jou? Ik dacht dat dat pas vanaf 28 weken kon.
@Pookie: Bij ons zaten er wel geteld 15 man in de zaal en ik was de enige zwangere dus Afrola zat niet bij mij in de zaal . De grote drukte is dus wel voorbij geweest bij Harry P. @Mosa: De vk heef het op de echo kunnen zien hoe de kleine lag maar ze zei er wel bij dat die kleintjes zich nu nog ala minuut konden draaien. Al moet ik bij mij eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat die van ons redelijk stabiel in een houding ligt (met hoofd dan naar beneden en voetjes naar boven) Maar goed, dat weet je natuurlijk nooit zeker . Leuk zeg al die dansende babies hier. Ik krijg nog geen indruk waar mijn kleintje wel en niet op reageert. Alleen wel heel erg op het aaien van mijn buik, dan duwt tie zich helemaal tegen mijn handen aan. Pfff ik ben bezig met de gordijnen wassen...wat een karwei...maar ja was weleens tijd hier.
Hoi meiden, Ik heb even tijd om zelf te schrijven. Iedereen bedankt voor de felicitaties. Ik zie dat Hanna ook al is bevallen. Lekker voor de uitgerekende datum. De bevalling was heftig. Om 7 uur braken mijn vliezen en rond de middag kwamen de weeën op gang. 22 uur had ik 2 cm ontsluiting, maar rond half 12 kreeg ik de weeën niet meer weggepuft. Dus ik besloot naar het ziekenhuis te gaan voor wat pijnbestrijding. Rond 1 uur 's nachts heb ik een ruggeprik gehad, en had ik al 5 cm ontsluiting. Helaas vorderde het verder niet en heb ik meerdere malen medicatie gehad om het op te wekken. Uiteindelijk mocht ik om 7.30 persen, en na 3 weeën was ze er al. Al met al had ik een lastige start maar daarna heb ik een super bevalling gehad! Binnenkort lees ik weer bij. Iedereen die nu aan de beurt zijn succes met de laatste loodjes.
Melisa: Wat fijn om wat van je te horen! Gelukkig heb je het achteraf toch als een fijne bevalling ervaren. Hoe gaat het nu zo met je? Doet jullie meisje het goed? Hoeveel woog ze eigenlijk en hoelang was ze? Allemaal vragen...als je geen tijd en zin hebt ze te beantwooden is het niet erg hoor. Nu eerst lekker van jullie meisje genieten!
Jeetje Melisa, wat fijn dat je wel de ruggeprik kon krijgen. Wel vervelend dat de ontsluiting etc verder niet vorderde en je medicatie nodig had! Maarreh hoe is het met je meisje en natuurlijk met jou nu een paar dagen na de bevalling??????? EN FOTO!!!!!
Melisa, leuk dat je even langs gekomen bent Klinkt idd als een heftige bevalling, maar lekker dat je het nu achter de rug hebt! En nu ben je mama van een vast heel mooi meisje Ik hoop dat jij en je man nu lekker kunnen genieten van alles! Ook ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat Sterre, poeh, jij durft, met dit weer gordijnen wassen! Dat lijkt me een pittig klusje nu! Is het wel goed gelukt?
Miosa: Nou op zich valt het wel mee hoor (kan ze lekker in de wasmachine gooien met een koudwas-programma) alleen het terug hangen is wat lastig. Die dingen zijn nog behoorlijk nat en daardoor wat zwaar en ik ben dus al 2 keer 1 zo'n haakje vergeten....kan je weer alles loshalen Maar ga nu de laatste terug hangen en dan ben ik er weer van af. Tussendoor lekker buiten gezeten met een boekje dus mag niet klagen.
Mosa: Vorige keer heeft de VK voor het eerst gevoeld hoe hij lag. toen was ik iets van 25 weken. Ze zei dat ze dat vanaf nu iedere keer gaan bijhouden en ze heeft er een tekeningetje van gemaakt op mijn kaart. Sterre: De kleine reageert ook op mijn handen. Soms moet ik even krabben en dan krijg ik een schopje Ik denk dat die van mij ook wel redelijk stabiel ligt maar je weet het niet. Melisa: Leuk dat je even langs komt. Dat is in ieder geval een teken dat het goed met je gaat. Altijd interessant om de bevallingsverhalen te lezen. Wel fijn dat ze je een ruggenprik hebt gekregen, daar zeg ik ook geen nee tegen.
Zo rustig hier vanavond! maarreh ik heb weer een luier dilemma: Deze week maar liefst 3 pamper aanbiedingen maar welke is nou het meest voordelig??????? Kruidvat: 3 halen 2 betalen ( 1 pak = 9.99) Vomar: 1 pak voor 8, 2 pakken voor 14 en 3 pakken voor 19 euro Of.......Dirk v/d Broek 3 XXL pakken voor 25.99???????? En kopen jullie alleen nog maar de New baby luiers of ook al de baby dry???????? KEUZES KEUZES..................zo lastig!!!
Sheann, oke, dus dan zal de vk vanaf komende keer bij mij ook wel gaan bijhouden hoe het beebje ligt, neem ik aan tenminste. Pookie, lastig zo, met al die aanbiedingen! Wij hebben hier geen Vomar of Dirk van de Broek, dus dat maakt het makkelijker om te kiezen. Ik heb luiers bij de Kruidvat gekocht (daar betaal je nu dus 20 euro voor 3 pakken, dus 1 euro duurder dan bij de Vomar). Ik heb 1 pak maatje 1 en 2 pakken van maatje 2, maar dan de baby dry (ik weet even niet meer waarom, heb de pakken vergeleken in de winkel). Of dat het beste is, weet ik niet, maar maat 2 doe je sowieso wel een tijdje mee, dus daar kun je wel wat meer van hebben. Die XXL-pakken zijn geloof ik ook bij de Kruidvat in de reclame (ook 3 halen, 2 betalen), maar ik geloof dat die pas bij maat 3 ofzo begonnen. Ik kon in ieder geval niet de kleine maatjes vinden. Ik ben me toch moe vanavond, heel irritant. Maar te vroeg naar bed wil ik ook niet, want ik vind het warm en dan slaap ik nooit zo goed. Nu staan zowel het raam als de balkondeur op de slaapkamer open, dan kan het nog een tijdje goed doortochten. Succes met werken morgen voor de meiden die moeten werken. Ik werk nog een dagje thuis, woensdag ga ik pas weer naar Amsterdam. Ik heb alle afspraken weer op die ene dag gepland, heel fijn!