Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Haha ja er zit inderdaad een knuffel in. Die heb ik gekregen van een cliënt van mijn moeder, ze zit in de thuiszorg.
    Ik heb trouwens het idee dat mijn buik niet zo hoog zit als bij jou of ligt dat nou aan mij?

Wops: Ik heb rond een bepaalde periode ook heel erg hoofdpijn gehad maar weet even niet meer wanneer. Maar het klinkt wel heel erg wat jij hebt en je moet gewoon de vk bellen hoor, daar zijn ze voor. Al snap ik je wel hoor, ik voel me ook gelijk zo rottig als ik moet bellen voor iets maar goed, je kan beter 1 keer teveel bellen als 1 keer te weinig toch ;):)

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hier staat vast wel iets tussen:
    Zwangerschapspagina - Zoekresultaten

Maar ik denk dat het meest voorkomende advies toch is dat je de vk moet bellen. Misschien ook bloeddruk laten checken?

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, leuk toch, een knuffel! Bij mij ligt er een knuffel in het ledikantje :)

Ik denk trouwens ook dat mijn buik hoger zit dan die van jou. Kijken of dat op de foto morgen nog zo is, maar volgens mij blijft hij bij mij zo hoog. Ik zal kijken dat ik morgen ook eens een blote buikfoto maak, dan kunnen we nog beter vergelijken :)

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    dames; bedankt voor de nuttige luier tips. Ik ga ze dus bij de Vomar halen dan heb ik voorlopig ook wel genoeg luiers! Die megapakken hebben ze niet bij de Dirk in mijn maat:)
    Wel opvallend dat in zo'n korte periode zoveel PAMPER aanbiedingen zijn. Maar das goed voor de portemonnaie.

@Mosa; vervelend dat je zo slecht slaapt, bij mij is het nu wat beter. Maar dat blijft ook alleen zo als dat windje s'avond zo lekker blijft waaien! Morgen drukke dag dus, succes!!!!

@Shean; vroeg op hoor!

@Saalapio; heee gezellig dat je er weer bent, en ook leuk en nuttig als ervaren moeder met luier tips! Wanneer ga je weer aan het werk dan?? Morgen dus........jammer hoor maar het weer is dan toch minder mooi.

@Sterre; leuk dat hubby aan het aftellen is. Witte frisse gordijnen zijn altijd fijn; wij hebben ecru vouwgordijnen. Die zouden ook wel eens gewassen moeten worden maar ik heb geen idee of dat kan. Weer klusje erbij voor tijdens verlof:)

@Afrola; vandaag weer lekker onder parasolletje gezeten????? Volgens mij was het vandaag ook wel weer lekker weer, niet te heet in ieder geval. Ik heb tijdens mijn lunch pauze ff buiten gezeten en dat was goed uit te houden.
    En muziekliefhebber, tja we proberen en muzikaal mormeltje te creeeren:) Misschien goed pensioen voor ons:D

@Hanna; wat een schatje!!!Leuk hoor, en rust en geniet nu maar lekker van je baby.

Hier vanmiddag weer bij VK geweest voor bevallingsinfo en controle. bevallingsinfo stelde niet veel voor, tja ik ben natuurlijk al aardig voorgelicht door de yogajuf:) Dus de vk hield het ook vrij simpel. Ik mag gewoon altijd bellen en ze waarschuwde dat het pijn ging doen en dat de bevalling totaal best wel eens 24 uur kon gaan duren;)
    Deze VK is vervanging van mijn originele die nu zelf met w-verlof is, en het is echt nog best een jong meisje. In ieder geval kon ze nog niet uit eigen ervaring vertellen hoe het aanvoelt maar het is wel heel pijnlijk volgens haar:) Schattig gewoon.
    Maar ik moet die rare harde buik van mij wel in de gaten houden, het kan toch een teken zijn dat ik teveel doe??????

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, o ja joh, gaat de bevalling pijn doen :p
    En het lijkt me idd goed dat je je buik goed in de gaten houdt! Dit is je laatste werkweek toch?

Volgens mij zijn er altijd veel pamper-aanbiedingen hoor, maar nu idd allemaal in dezelfde periode. Maar dat is zeker niet verkeerd!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pookie: :D Grappig dat jij je vk schattig vind met d'r info :D Als je buik zo vervelend begint te doen moet je inderdaad rustiger aan gaan doen hoor.
    Vouwgordijnen weet ik ook niet...ik vond mezelf al een redelijke held dat ik de gordijnen hier in de wasmachine heb durven te doen :) Anders misschien in een koud bad leggen met een vloeibaar wasmiddel?

Mosa: Misschien zit er dan toch een jongetje in bij mij :p

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze kleine meid!

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Oh Melisa, wat een schatje!! En ook van die lieve donkere haartjes, zo leuk! Heb je een donkere man, ik vind haar namelijk een beetje een exotisch uiterlijk hebben?
    Alles goed met jullie?

Sterre, wie weet, over ongeveer 10 weken weten we het :D Zou dat ook een bakerpraatje zijn, de hoogte van je buik?

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    En dan te bedenken dat we over een tijdje allemaal een eigen lief wurmpje hebben :) :)

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben trouwens dit topic een beetje aan het doorlezen, staan best handige dingen in: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html

Salapio, aangezien we hier maar één mama met veel ervaring hebben, zou ik je willen vragen of jij hier eens over na wilt denken.
    Dus wat vindt jij de grootste miskoop en de grootste aanrader?
    Ik snap dat het allemaal heel persoonlijk is, maar jouw adviezen over spullen komen altijd heel goed over!

Zo valt het me op dat veel vrouwen Zwitsal een miskoop vinden (te heftig voor een babyhuidje), heb jij dat ook zo ervaren? Ik vind het namelijk wel lekker ruiken en ik dacht ook dat het een goed merk is.

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb de dag weer overleefd. Gelukkig kwam mijn vriend me ophalen anders was het niet te doen in de bus.
    Ik heb toch maar een nieuwe zwangerschapsbroek gekocht voor een tientje. Hij is net binnen en hij zit een beetje ruim maar wel goed. Ik wilde niet weer eentje die te strak zat.

Mosa: Wat leuk, de eerste zwangerschapsgym.

Dat topic over miskopen was ik ook aan het lezen :) Het viel me ook op dat veel meiden teveel verzorgingsproducten hadden gekocht dus dat ga ik niet doen. Heb tot nu Natusan badgel gekocht.

Sterre: In het begin werd ik vaker wakker om te plassen maar de laatste weken maar een keertje. Normaal kan ik dan ook niet verder slapen en lig ik twee uur wakker maar de laatste week heb ik daar geen last van. Ik denk dat ik lekkerder slaap met de warmte.

Waarom wil je baas liever dat je helemaal stopt met werk?

Lief buikje, ik denk dat ik je heb ingehaald qua groote. Is hij een beetje breed want dat kan je niet zo goed zien op de foto. Die van mij is juist meer naar voren.

Hanna: Wat een lieverd zeg. Echt om op te eten. Is ze een beetje lief voor jullie of houdt ze jullie wakker.

Melisa: Oww nog zo'n dropje.

Wops: Ik heb helaas geen tips voor je hoofdpijn. Krijg je niet iedere keer iemand anders aan de lijn als je de VK belt? En trouwens wat maakt het uit, gewoon bellen.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Volgens mij ligt dat niet aan jou maar aan zw-pagina.
    Net toen ik reageerde stonden er nog maar 1 bericht na de foto van Svinthe.
    En nu blijk ik dus ook de helft gemist te hebben.
    FF bijlezen weer dus!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dus hierbij 2e deel reacties:

@Sterre; Ik zat net heeeeeeeeel raar te kijken naar je afkorting HP:) Dirty mind:):) Kwartje Harry Potter viel ff wat later. Maar bieb is een goed plan. Ik ga mijzelf maar weer eens lid maken als ik met verlof ben. Wie weet hebben ze ook nog leuke zwanger/ bevalling/ verse baby boeken. Fijn dat fysio een keer aangenaam was en leuk dat zij ook zwanger is. Tja bij sommigen zie je gewoon echt niet dat ze zwanger zijn, ik hoop dan maar dat ze ook niet veel klachten hebben!
    En VK komt bij je thuis?? Luxe hoor.En pijnloos prikje MOOI!
    En na de 30 weken vliegen de weken helemaal om!!!!
    Tja VK jong meisje, gaf toe zelf geen ervaring want geen kind te hebben en dan moet ze mij gaan vertellen dat het pijn gaat doen. Tja dat is schattig en grappig!
    En vouwgordijn ik ga schoonmoeder om info vragen, die heeft ook zulke dingen, die zal ze toch ook wel eens wassen?>

@Wops; hoofdpijn heeeeeeeeeeeeel vervelend, misschien zit er niets anders op dan ff in bed te gaan liggen.

@mosa; Nog maar 2 daagjes werken:D:D:D:D En ik hoop maar dat ik alles een beetje af krijg. Maar wat niet af is komt over 16 weken wel weer:)

@melisa: CHELSEY ook een schatje met veel haar. Echt snoepig en wat een schattig pakje!

hehe, warm hier, vanmiddag was het toch lekkerder, nu is de wind weg en benauwd. Wel net 3 druppels regen gehad maar afkoelen doet het helaas niet.
    Dan vanavond na yoga maar afkoelen met een mcflurry:p

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Pookie, berichten missen ligt idd toch niet aan mij want had het net ook weer ;), wel irritant! Wat een lekker vooruitzicht dat je nog maar 2 dagen hoeft te werken :D. Veel plezier bij zw.gym en met mcflurry ;)
    Hihi, nu al bedenken wat kind moet gaan doen voor jullie pensioen :D

@ Sterre, wel goed idee om tijdens verlof HP te gaan lezen ;). Mooi buikje :)

@ Wops, vervelend van de hoofdpijn, heb het niet zo erg gehad dus geen tips.

@ Melisa, wat een schatje, ook al zo mooi gemaakt. En ook zij heeft een mooie bos haar. Lekker genieten maar!

@ Sheann, wat fijn dat je vriend je kwam halen. "Strakke" zw.kleding wordt idd steeds vervelender. M'n jurkje zonder randjes die aan alle kanten rekt zit bij mij momenteel toch het fijnst :)

@ Mosa, het aanrader -afrader topic heb ik ook al een paar keer doorgespit. Wel handig maar ook veel tegenstrijdigheden ;)

Wat betreft verzorgingsproducten zou ik vooral afgaan hoe jij en je vriend zelf vroeger en nu op producten reageren. Als jullie er nooit last van hebben (gehad) kan je volgens mij gewoon voor zwitsal gaan. Als jullie er wel gevoelig voor waren of zijn dan zou ik starten met iets zeer hypoallergeens en dan langzaam uitproberen hoe de kleine op andere producten reageert.

Sterre, en Mosa de 30 weken is best wel een mijlpaal hoor, vond ik ook. Gewoon omdat je met 30 weken richting het einde gaat, en dan wordt het gwoon best wel spannend ;).

@ all, 't was hier behoorlijk warm onder parasol in het zonnetje, maar inmiddels flink wat bewolking en dus wat afkoeling :D. Morgen weer wat koeler, eigenlijk best wel fijn ;).
    Vandaag de eerste babywas gedaan en ook uitgebreid gestreken. Doe ik anders alleen als het echt moet, maar nu bijna alles gedaan. Denk alleen niet dat ik dat lang vol blijf houden :) hihi.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, was het goed bij de fysio - ja hoor ik lees het al :D? En luxe dat de VK naar je toe komt voor de resusspuit ... ik moet m halen ;) ... en pijn?! Ik heb nergens last van gehad. Oef wel balen dat je zo veel last hebt, ik vind je wel een bikkel dat je door blijft werken (maar let wel goed op je lijf hoor! Thuis zitten is niet zo leuk misschien, maar wel heeeeeeel goed voor uk)

Afrola, warmte weer overleeft ;)

Hanna, wat een onwijs lief moppie! Vervelend dat de bevalling niet 'vanzelf' ging, sterkte met het herstel!

Mosa, strand was heerlijk. Mirre vindt de zee heel spannend, wilde vandaag niet in de echte zee, wel in het 'binnenzeetje'. Ze ging zelfs zitten en spetteren en toen ze omviel, stond ze op met slechts één mamamekker! Soms rent ze ook zo de zee in (wel aan mams dr handje hoor, t blijft een heldin op sokken :D)

Miskoop, euhm ... kan me niet herinneren (vergeet miskopen altijd gewoon :D) ... zal nog wel ff nadenken hoor! Jan is er niet dus die kan niet helpen ... ik zou wel echt voor de eerste maanden alleen maar lekkere zachte kleding kopen, dus geen spijkerstof, liefst ook geen elastieke banden voor de eerste week/weken (dus van die pyjamapakjes).

Zwitsal, ik ben niet echt een fan. Wel een grote van Weleda, is alleen wel onwijs duur. Maar vooral het cremebad is fantastisch en ook de bodycreme is heel goed en ook de billetjeszalf ... Dat is dus wel een aanrader ;). De badcreme is wel heel vet, dus dat was het grote bad schrobben na iedere badbeurt, dus nu overgestapt op natusan voor de nacht, ruikt lekker en Mirre heeft geen last van eczeem ofzo dus wat mij betreft een succesproduct. Als shampoo wel Zwitsal, maar ze heeft pas een paar maanden genoeg haar om het ook te wassen :D (in het begin zou ik sowieso niet wassen eerlijk gezegd, een washandje met water is wel goed)

Aanraders, ook al zo lastig! Ik ben heel erg blij met:
    * hele pakjes met drukknoopjes van voren van velours van de Prenatal voor de eerste weken / * weleda producten (ook de buikolie voor mama trouwens) (en ook het navelstrengpoeder) / * zacht wollen baby/wiegdekentje van schaapskleren.com /
    * combi-cotti draagdoek (echt onmisbaar, heb menig avondmaaltijd met Mirre in draagzak wel rustig kunnen eten :D, Mirre heeft er tot ruim een half jaar vrijwel dagelijks minimaal 1x in geslapen, maar kun je ook verticaal in dragen, is veel beter voor heupjes ed dan draagzakken) /
    * koop bijtijds een borstkolf en begin op tijd met kolven om een voorraadje op te bouwen (en eventueel je productie een boost te geven). Tenzij je geen BV wil geven / wil stoppen met BV geven als je gaat werken ... overigens was het geven van BV tot een week of 2 geleden voor mij echt een mega aanrader (maar dat is voor iedere vrouw anders) :D

Mijlpaal, ik vind iedere week een nieuwe mijlpaal :D

Wops, ik heb 'van die dagen' met enorm veel koppijn. Inderdaad veel drinken, paracetamol (max 6 van 500 mg per 24 uur) en heel erg veel rust (liefst donkere kamer en alleen maar liggen) ... veel sterkte! Je kunt ook de HA bellen ;)

Pookie, idd rustig aan doen! Harde buiken = teken dat je te druk bent/doet ;) ... en pijn ... ja het doet pijn ... maar ik vond het meevallen met wat ik in gedachten had (maar goed, ik had een zeer voorspoedige thuisbevalling van 4u van eerste krampje tot krijsende Mirre op borst en slechts 12 min persen ... Maar goed, dat kan dus ook ;)). En mijn favo-VK (die ook bij bevalling was) is ook geen ervaringsdeskundige, maar mèn wat een kanjer ...

MELISA, wat een lief mupke!

BABYWAS STRIJKEN, ik strijk normaal nooit, maar heb voordat Mirre er was echt alles alles alles gestreken :D ... het duurde niet lang ... heb het denk ik een paar weken volgehouden :D

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, lekker dat je opgehaald werd met de auto, dat is idd veel beter dan in de warme bus!

Pookie, heerlijk, nog twee dagen werken!! Maar voor je lichaam is het denk ik ook mooi geweest, dus dan echt rustig aan doen.
    En, de mcflurry nog gehaald?!

Afrola, idd veel tegenstrijdigheden in het topic over aanraders en miskopen. Het is natuurlijk ook zó persoonlijk, maar toch waren er wel wat dingen die telkens terug kwamen.
    Ik zal nog even kijken wat ik voor verzorgingsproducten doe, in ieder geval niet te grote hoeveelheden inslaan :D
    Leuk dat je de eerste babywas hebt gedaan :) Ik denk ook dat ik de eerste keer veel dingen strijk, en daarna wordt dat toch minder. En ik hang altijd alle kleren uit de wasmachine gelijk op, dan is het amper gekreukt. Maar de eerste keer lijkt het me leuk om te doen.
    Wist je dat je hydrofiele luiers/doeken niet moet strijken? Gestreken nemen ze namelijk minder vocht op.

Salapio, bedankt voor je uitgebreide reactie over aanraders!
    Maar ik denk dat het wel verstandig is om te wachten met een kolf te kopen tot het babietje er is toch? Omdat je niet zeker weet of het goed gaat met de borstvoeding.
    Leuk dat Mirre de zee zo spannend vindt! Jullie wonen er ook dicht bij toch?

All, net terug van zwangerschapsgym. We waren maar met z'n 4-en, dus een klein groepje. Wel allemaal in dezelfde week uitgerekend als ik. Ik denk dat het voor een groot deel wel nuttig is.
    Slaap lekker allemaal en tot morgen!

17. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    yam yam, zo lekker een Mcfluffy!!!
    zeker na zo'n zware yogales; nee hoor het was iet heel zwaar. Alleen mijn rug is killing. s'avonds zit hij gewoon vast en dan zijn sommige oefeningen echt superpijnlijk!
    Salapio, gelijk lekker bovenop het toetsenbord gekropen en vol nuttige tips!!
    Leuk om te horen wat voor een spullen goed bevallen (hahaha) en dat jij zo snel bevallen was. Supersonisch hoor!!

Maar nu lekker naar bed en hopen dat de slaapkamer in de tussentijd wat afgekoeld is.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, idd wachten met kolf tot na geboorte. Je kunt eventueel een borstkolf huren die eerste dagen als je productie moeizaam op gang komt (dus een kolf kan ook juist helpen bij het slagen van de BV).

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O en met dank aan Sterre (supermooie buik trouwens!) ... heb ik mn album weer een soort update gegeven al is de foto ook al weer bijna 2 weken oud ;)

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, vervelend dat je zo'n last hebt van je rug nu, maar hopelijk slaap je lekker!

Salapio, supermooi buikje! Je ziet al heel goed dat het een echt babybolletje is :)

Deel Deze Pagina