Ik heb vandaag een partij kleertjes overgenomen van een oud collega. De link naar de foto`s is op hyves. Voor de meiden die willen kijken: Wendy van - hyves.nl
Hoi meiden, Daar ben ik weer even Svinthe ligt lekker te slapen in de reiswieg in de box. Is ze toch een beetje bij de gezelligheid en went ze ook aan geluidjes om haar heen. Pookie, goed idee om lid te worden van de bieb. Lekker een paar leuke boeken en de tijd gaat heel erg snel! We hebben in de eerste paar dagen heel veel familie op visite gehad. Ik heb 2 zussen en 1 broer, mijn man heeft 1 zus en 1 broer en dan nog de opa's en oma's en een paar goede vrienden. Verder gaan we lekker een kraamfeest geven. Dat kan ik enu al echt iedereen aanraden. Visite is best leuk hoor in de kraamtijd, maar de eesrte avond dat we geen visite hadden, tjonge..... daar hebben we ook echt van genoten Nikita, leuk zeg Zweden! Waar ben je geweest? Twee jaar geleden zijn we ook in Zweden op vakantie geweest, in de buurt van Karlskrona. En ik ben ten huwelijk gevraagd in Stockholm Mosa, lekker even langs geweest bij je moeder. Altijd gezellig toch? Feyenoord ha dmoeten winnen he Mosa, wat een goede eerste helft!!! En Pookie... hier ook een Feyenoord-fan hoor hahaha! Wops, wat leuk dat je baby reageert op de handen van je man. Echt een mooi moment! Afrola, ja we hebben inderdaad wel een vrij groot huis. Svinthe kan ook lekker boven in haar bedje liggen natuurlijk en de keuken en de box zijn niet heel erg bij elkaar in de buurt. Ze slaapt to nu toe overal doorheen. Nu de kraamhulp weg is blijkt maar weer dat we het echt ook wel helemaal zelf kunnen. Mijn man heeft 3 weken vakantie, dus da's erg lekker! Ik zou er niet aan moeten denken dat ik er gelijk helemaal alleen voor zou staan hoor! Vanmorgen heb ik Svinthe in de tummy-tub gedaan, maar ze had te veel honger dus was niet zo relaxed hahahah! Sterre, inderdaad een druk weekend zeg, maar wel met allemaal leuke dingen zo te lezen! Douchen, het douchen met Svinthe ging prima, ze vond het geweldig lekker onder de stroom. Ze lag helemaal te genieten op de borst van mijn man. Zo schattig om ze zo samen te zien! Nu nog even een foto van onze kleine meid!
smelt...................... zo lief! Fijn dat je man nog 3 weken vrij is. dan kunnen jullie echt samen wennen aan Svinthe. Wij zijn dat ook van plan, maar ja hubby moet maar wel zo lang vrij kunnen nemen van het werk. Misschien werken op oproepbasis of eventueel bij noodgevallen vanaf huis. Dat is toch wel handig in de IT, hij hoeft veel vaker bij storingen niet naar het werk maar kan het dan vanaf huis oplossen. Geniet dus maar lekker van die tijd met jullie 3-en , het zal vast omvliegen! @Wops; haha, als ik je profiel van hyves wil zien zal ik eerst vriend moeten worden. Maar je hebt de "nieuwe" kleertjes op je hyves gezet? @sterre; geen echt voetbalfan hoor hier. Maar ik ben opgevoed met Ajax, dus als ik dan voor een club moet zijn.......... AZ (Alkmaar-Zaandam) mag ook nog trouwens. Beetje chauvinistisch ben ik wel Maar druk weekend heb je gehad hoor, lekker te kermis geweest en jij kon natuurlijk mooi het BOBje zijn. Hier heeeeeeeeel rustig aan, met hubby meegeweest met rondje hardlopen. Hij dus lopend en ik met hond en fiets erachteraan. Halverwege hond in fietsmand gedaan. 3 km rennen is wel genoeg voor zo'n hondje. Alleen heeft hubby een blessure, na 5 km was de pijn in zijn knie te erg en kon hij niet verder rennen. Heel vervelend voor hem want over 3 weken is al de Dam tot dam.
Goedemiddag! Hanna: Wat een knapperd hebben jullie toch gemaakt en de duim heeft ze al gevonden Fijn hoor dat je man vakantie heeft. Mijn ventje pakt ook vakantie als de kleine er is en de kraam is vertrokken. Kan me voorstellen dat het genieten is om je man met Svinthe te zien douchen, even een 'zwijmelmomentje'. Ben je lichamelijk ook een beetje bijgekomen van de bevalling? En klopt het dat je gelijk zoveel kilo's kwijt bent? All: Hier gaat het lekker, goed geslapen waar ik heel blij mee ben. Vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben nu 7 kilo aangekomen, niet slecht vind ik zelf. Gister op de verjaardag van mij schoonvader was het gezellig, allemaal complimentjes gekregen dat ik zo'n mooie buik heb hihi ...vond ik natuurlijk wel heel fijn. Vriendin van me is vandaag voor de 2e keer naar de vk geweest en alles was nog steeds goed. Ze is bijna 10 weken en 1 April uitgerekend Mijn moeder was dat ook van mijn broertje maar die is 2 April geboren. Vandaag niet veel in de planning. Straks naar de fysio en vanaaf weer yoga.
Pookie: Oeps had jou berichtje niet gezien. Vervelend zeg dat je mannetje zo'n last kreeg van z'n knie. Hopelijk trekt het nog weg voor de dam tot dam. Heeft hij er al langer last van? Wops: Ik kon de kleertjes wel zien via hyves. Dat zijn er nogal wat, wauw, daar kan je wel mee vooruit en ze zijn ook heel leuk. Er zitten ook grotere maatjes bij of niet?
@sterre; hubby heeft er pas 2 weken last van. Hij denkt dat het misschien door zijn schoenen komt, dus dat wordt ff nieuwe schoenen kopen en dan hopen dat het minder wordt. Normaal maakt hij toch gauw rondjes van 12-14 km zonder al te veel problemen. tja jouw hubby weet natuurlijk alles van problemen met knie. Is er al een vewachting wanneer hij weer mee mag gaan traininen en voetballen????? Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is om te moeten kijken naar je teamgenoten...... Arghhhhhh; ik zit nu heel erg in de kleertjes stress. Wat moet ik nu allemaal precies kopen voor een verse baby??????? @Hanna + Melisa; hebben jullie gouden tips voor de kleertjes voor een verse baby??????
Hey meiden, Papa is even met de kleine wandelen dus ik heb even tijd om eens lekker te gaan zitten. Ik kan helaas niet op iedereen reageren, maar de laatste vraag heb ik gelezen Pookkie. Ik zou niet te vel halen hoor voor de eerste dagen. Wat ik fijn vond waren de broekjes van de prenatal of Hema, van die zachte. Verder wat rompertjes met mouwtjes, want de kleintjes hebben het toch wel snel koud. Dan nog een paar shirtjes en klaar. Maatje 50 had ik 4 pakjes, en dat was zat! Ze hebben het echt maar heel even aan. Tip: koop alleen kleertjes waar ze ook in kunnen slapen. Want meer doen ze niet de eerste weken. Anders blijf je ze omkleden en zijn ze weer wakker. Verder gaat het hier redelijk tot goed. Ik lig nog vaak te knoeien met voeden, want mevrouwtje wil nog niet op gezette tijden komen. Wel krijgt ze 2 flesjes knustvoeding per dag, zodat ik ook even kan rusten. Borstvoeding kost toch snel 45 minuten al met al. Ik zie dat Hanna en ik snel meer mama's zullen treffen hiero. Iedereen gaat toch al lekker richting bevalling. Heerlijk he? Het idee dat je kan aftellen ipv op? Een kindje is vermoeiend maar zooooo leuk! Ben zo verliefd op mijn kleintje.
O jee, nu heb ik een site gevonden met echt heeeeeeeeeel leuke kleertjes, waaronder Petit Bateau. En echt een onwijs mooi pakje van PB gezien, wel ff 45 Euro. Ik heb sowieso al voor 117 eur in mijn winkelwagentje. Argggggggg ik haat winkelen. En wat is het moeilijk winkelen voor een kindje dat er nog niet eens is!!!! Hierbij het linkje naar het dure maar o zo leuke pakje!! Petit Bateau Baby set van broek en sweater | kleertjes.com[mt]=2&af[d]=50&fs[g]=1&fs[mt]=0&fs[sz]=1&fs[s_mt]=1&fs[d]=1 @melisa; net je tips gemist. gelukkig heb ik nog niets besteld! Leuk dat je zo verliefd bent op je kleintje! En dat borstvoeden klinkt inderdaad als een langdurige bezigheid, hopelijk komt er snel verbetering in.
Hoi meiden, Wops, leuke kleertjes zeg! Hanna, wat een scheetje zeg Het lijkt wel of ze krulletjes heeft En plaats maar lekker een hoop foto's hoor, dat vinden wij helemaal niet erg! Fijn dat het verder goed gaat, alhoewel het best wennen zal zijn dat jullie alles zelf moeten doen nu. Op wie lijkt Svinthe vinden jullie? Of is dat moeilijk om te zeggen? En Feyenoord had idd moeten winnen gisteren Ze speelden de eerste helft heel goed, ik was zelfs verbaasd dat ze zo goed speelden Sterre, 7 kilo is zeker netjes, hartstikke goed! En complimentjes over je buik krijgen is natuurlijk altijd leuk, maar je hebt ook gewoon echt een mooie buik! Fijn dat met je vriendin ook nog steeds alles goed is! En alweer 10 weken, gelukkig heeft ze de kritieke tijd er dan bijna op zitten. Mijn vriendin was gisteren 36 weken zwanger, dus voor haar begint het spannend te worden nu. Ik ben erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren, en het lijkt me dan ook erg leuk om dat babietje te zien in de wetenschap dat wij een paar weken later ook een eigen babietje hebben Hoe was het bij de fysio? Pookie, wat vervelend dat je man een blessure opgelopen heeft Dat zul je ook net zien! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee, zou zonde zijn als hij over 3 weken niet mee kan doen natuurlijk. O o, in de kleertjes stress Volgens mij is het idd het belangrijkste om niet te veel te kopen in de kleine maatjes en idd alleen zachte pakjes. Petit Bateau is idd wel een leuk merk, maar idd ook erg duur! Te duur vind ik persoonlijk, ik heb er alleen een overslagrompertje van maar die heb ik gekregen Vind je de kleertjes op de site www.barbamama.nl niet leuk? Dat is in ieder geval een stuk goedkoper! Melisa, ook weleens lekker, even rustig kunnen zitten lijkt me! Fijn dat het wel gaat met je, maar ik kan me voorstellen dat het supervermoeiend is in het begin! Het duurt natuurlijk ook even voordat je een echt ritme opgebouwd hebt. Als je binnenkort tijd hebt, wil je dan weer een fotootje plaatsen? Ik vind het idd heel leuk om nu af te tellen in plaats van op te tellen, het gaat nu ineens zo hard! Eerst Afrola en Pookie nog en dan schiet het helemaal op!
Mosa; houd op ik wordt al helemaal zenuwachtig voor bevalling. Vannacht ook over gedroomd: Was bij VK ( hebben praktijk in ZH) op controle en toen moest ik naar een bevalkamer want ik moest bevallen zei ze. Ik helemaal verbaasd want voelde niets bijzonders en geen gebroken vliezen oid maar ik moest in pyama dat bed in om te bevallen. Rest van de droom was ik dus alleen maar aan het wachten op weeen ed maar ik mocht niet meer weg?????? Vage droom en had dus ook een open einde........ Enne barbamama, alle kleertjes die ik leuk vind zijn gereserveerd. Maar op zich zijn de kleertjes op andere site ook niet zo heel duur alleen dat pakje van PB is zo belachelijk van prijs. maar wel mooi en goed spul..................twijfel
Pookie: Mijn mannetje komt helaas voor hem helemaal niet meer aan het voetballen, dat is echt té riskant want als er wat gebeurd kan hij door voor een kunstknie. Hij moet dus een andere hobby gaan zoeken maar hij heeft er wel veel moeite mee. Best zielig . Ojee, kleertjes-stress...Ik zou inderdaad ook niet al te veel kleine maatjes kopen. Ik heb van maatje 50, 56 & 62 iets van 3 a 4 pakjes en de rest koop ik wel als de kleine er is. Maar die met die beestjes is errug leuk...Bij prénatal heb je ook zoiets, deze heb ik laatst meegenomen: Prenatal | Daar heb je ook nog bijpassend mutje, sokken en jasje bij, echt mega leuk en...allemaal beestjes Melisa: Mannetje even lekker wandelen en jij even lekker rustig Fijn dat het al een stuk beter gaat en die voeding komt wel joh. Het is ook niet zomaar iets allemaal. Fijn dat je zo verliefd ben op je meisje..heerlijk lijkt me dat. Hier is in inderdaad het grote aftellen voor een aantal begonnen. Hoeveel woog Chelsey eigenlijk bij de geboorte en hoelang was ze? Hanna: Hoeveel woog Svinthe en hoel lang was ze bij de geboorte? Vind ik wel leuk om te weten Mosa: Leuk dat jouw vriendin bijna zover is, word spannend dan de komende weken. En inderdaad, als je dan zo'n hummeltje ziet en je weet dat je zelf over niet al te lange tijd ook zoiets in je armen hebt...*zwijmel*....alleen dan van jezelf...onwerkelijk nog eigenlijk he? Kan me er nog niks bij voorstellen eigenlijk hihi. Hoe gaat het vandaag met je rug en heupen? All: Net even de stad ingeweest en bij de KV 3 pakken pampers gekocht. Ik heb 1 pak mt 1 en 2 pakken mt 2 van new baby gepakt. Is wel goed denk ik he? Heb ook de blije doos bij Prénatal opgehaald en er zitten inderdaad hele leuke dingen in, zoals de speen met I love mama...nice... Uiteraard is er weer wat blijven plakken...heb 2 truitjes gekocht, 1 was in de aanbieding en ideaal voor op de bank en 1 heel leuk truitje/jurkje met lange mouwen voor de koudere dagen nog straks. Zo, ik ga naar de fysio!
@Sterre; bedankt voor de tip bij prenatal. Ik had van die beestjes al rompertjes maar ik had niet gezien dat ze hele setjes hadden. Ik probeer PB te vergeten en ga van de week gewoon voor minder geld een heel setje kopen!!! Dus nooit niet meer voetbal voor hubby, dat is echt heel jammer. Hardlopen zal ook nix zijn voor zijn knie, wielrennen misschien dan???Dat kan je ook nog een beetje in groepsverband doen. Want hij zal ook wel een enorme teamspeler zijn. OEPS, ik had net een enorme blunder. Voor mijn ouders moet ik de krant een paar huizen verderop ingooien. En je raad het al, valt de deur achter mij dicht. Gelukkig stond wel de schuifpui open maar de poort zit wel op slot. Ik eerst met een stuk karton proberen de deur open te hengelen maar dat lukte niet goed door de tochtrand in brievenbus. Ik kon nog proberen via het bankje over de poort te klimmen maar dat werd wat lastig in mijn rokje en met die rare dikke buik. Gelukkig kwamen buren ( met baby van 1 week oud, HEEEL KLEIN) net thuis en heb ik de buurman om hulp gevraagd. Best nog wel eng want er stonden natuurlijk 5 blaffende honden onder de poort te wachten. Gelukkig hebben ze hem niet gebeten en kon hij mij binnenlaten. NOOIT MEER zonder sleutel hier het huis uit.
Hahah, Pookie, ik zie het helemaal voor me. Ik heb ook eens zo gestaan. Je weet dan echt even niet wat jemoet doen he. Goed dat de buurman even geholpen heeft! Sterre, Svinthe woog 3680 gram en was 48 cm lang bij de geboorte. Ze was heel veel afgevallen omdat de bv niet op gang kwam, maar nu ze aan de fles is gaat het echt prima! Tips voor kleertjes: Ik vind de truitjes met aan beide kanten knoopjes erg handig om aan te doen. Het gat voor het hoofdje kan je zo lekker groot maken en met een spartelende baby is dat wel een uitkomst! Verder vind ik de zachte broekjes, soort joggingspul zeg maar, erg fijn om aan te doen en ze kunnen er ook lekker in slapen. Ik heb net de intake gehad van het consultatiebureau. Was erg leuk en heb veel tips gehad over de flesvoeding. We morgen wel 2 flesjes klaarmaken tegelijk, wat een heerlijkheid. We stonden nu midden in de nacht schepjes te tellen en er wat bij te doen. Dat hoeft nu dus niet meer. Geweldig! Het was ook zo'n aardige vrouw. Ze is hier bijna 1,5 uur geweest. Er werd echt de tijd voor genomen. En ze was erg onder de indruk van het bevallingsverhaal: Dat komt niet vaak voor.... Heb ik weer he! Ik begin er wel een beetje overheen te komen gelukkig. Fijn om dat te merken! Sterre, leuk he die I love mama speen. Hier is ie al favoriet bij Svinthe Leuk dat er nu al meer meiden van hier richting de bevalling gaan. Spannend hoor! Hoe zal het gaan, wat zullen de namen zijn!!! Ik wacht ongeduldig af
Living statues was leuk maar ik heb te veel gelopen en heb de hele avond en vandaag last van mijn bekken en harde buiken gehad. Ik hoop dat het een beetje weg trekt want dit is geen pretje. Nog 20 min en dan mag ik weer naar huis Pookie: Het was even een getrek maar ik heb ze achter de pc vandaan gekregen. Hahah wat een blunder weer. Gelukkig alles goed gekomen. Wops: Dat zijn een hoop kleren. Ben je in een keer klaar voor de grotere maten. Hanna: Wat een droppie. Die foto met haar duim in haar mond is zoo schattig. Ik kan niet wachten op mijn beurt. Sterre: 7 kilo maar. Dat doe je goed.
Sterre, ik heb ook precies op dezelfde manier als jij pampers gekocht. En als het babietje er is, dan kom je er wel achter hoe lang je maat 1 nodig hebt. En zoals Sheann toen tegen mij zei: ook na de bevalling zijn de winkels open Ik kan me ook nog steeds niet voorstellen een eigen hummeltje te hebben over niet eens zo lang meer, het blijft onwerkelijk. Ik blijf flinke last hebben van mijn rug en heupen, maar tegenwoordig lig ik iets vaker op de bank. Op mij zij is dan de prettigste houding. En bij jou? Pookie, De Prenatal heeft ook kwalitatief goede spulletjes hoor, dus goed dat je daarheen gaat! Je beebje heeft de kleertjes natuurlijk ook maar zo kort aan. Hopelijk slaag je goed! Hihi, dat was zeker een blunder Daar sta je dan! Gelukkig heb je het goed opgelost, maar op het moment kun je wel door de grond zakken hè?! Hanna, dan klopte de schatting van de groeiecho erg goed of niet? Grappig is dat, ik zelf was ook 48 centimeter maar dan 2800 gram, scheelt bijna een kilo met Svinthe Wat een verschil kan er tussen babies zitten dan! Fijn dat je een goed gevoel hebt over de intake van het consultatiebureau en dat je 's nachts geen flesje meer klaar hoeft te maken, is ook lekker natuurlijk. Gelukkig merk je dat je nu een klein beetje over je bevalling heen begint te komen, dat klinkt alsof het heel erg heftig was! Maar je zult zien dat het iedere dag iets beter gaat! Sheann, balen dat je gisteren toch te veel gelopen hebt! Moeilijk is dat hè, om in te schatten wat nog wel kan en wat niet? Inmiddels zit je werkdag er al weer op, lekker! Moet je met de bus naar huis of wordt je opgehaald? All, ik ging even lezen op de bank, maar ik ben in slaap gevallen En blijkbaar heb ik ruim een uur geslapen, dus ik moet nu nog echt even wakker worden.
Ik lees nog steeds af en toe mee bij de novembermama's en het valt me op dat er eigenlijk zo veel vrouwen zijn die bijv. vroegtijdige weeën hebben. Dat is ook wat! Ik ben blij dat het hier nog zo rustig is!
Zo weer terug van de fysio, lekker gemasseerd, heerlijk! Helaas over 3 weken pas weer terug omdat het nu goed gaat. Heb veel aan mijn houding gewerkt enzo dus dat is alleen maar goed maar die massage wil ik iedere week wel ...owhjee ik voel ineens mijn heup weer... Pookie: Haha dat gebeurd jou weer . Lijkt me inderdaad niet heel erg charmant om met een rokje en een zwangere buik over een muur te gaan klimmen...maar goed dat de buurman zo vriendelijk is geweest. M'n mannetje heeft inderdaad ook aan wielrennen gedacht maar hij denkt dat hij dat zo'n wielrenbroekje aan moet en vind z'n kont daar te dik voor hahaha.... Zeggen ze wat over vrouwen... Hanna: Nou dat is toch niet zo groot als ze dachten. De vk dacht toch iets van 8 a 9 pond bij jullie? Of heb ik dat niet goed gelezen/onthouden? Fijn dat het gesprek met het CB zo goed is gegaan. Je hebt ons jouw bevallingsverhaal (nog) niet verteld maar zo te lezen is het absoluut niet leuk geweest. En jij was nog wel zo relaxed van te voren. Mijn schoonzus vertelde mij laatst dat ze ook doodsbang is geworden na de 1e maar die had ook echt een rotbevalling. Hoop dat het mij bespaard blijft. Sheann: Vervelend zeg dat je zo'n last hebt. Lekker rustig aan doen dan en misschien wil je mannetje even masseren?
Mosa: Jouw berichtje gemist.. Met mij gaat het redelijk goed moet ik zeggen. Heel goed weekend gehad terwijl ik toch wel wat gelopen enzo heb. Ik probeer ook bijv niet te snel te lopen, lekker een slakkegangetje en dat gaat goed. Ook las ik iets over het zwaartepunt die 'veranderd' met een zwangere buik, dat je achterover gaat hangen zeg maar en daar probeer ik ook op te letten. Ook de tip van de fysio over de BV-kussen niet alleen tussen mijn knieen maar helemaal tussen mijn onderbenen zodat hij ook tussen mijn enkels ligt werkt heel goed voor mij. Ook met strijken, benen bij elkaar houden en op 2 voeten blijven staan, proberen je bekken bij elkaar te houden tijdens draaien in bed, opstaan en dat soort dingen allemaal...tis even veel opletten maar ik heb er op het moment veel baat bij gelukkig. Ik lees ook heel af en toe bij de november-mama's maar tis inderdaad vaak kommer en kwel daar. Lekker toch dat je even geslapen hebt! Dan zal je het wel nodig hebben gehad.