Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

hier ben ik ook weer even, had gister een bezig dagje en de tijd die ik thuis was heerlijk in het zonnetje op het balkon zitten genieten :D(van misschien wel de laatste zomerse dag). Vandaag regent het hier helaas dus nu uitgebreid de tijd genomen om te lezen en te reageren:

@ Mosa, wat leuk dat je nog even bij een vriendin kunt afkijken/afluisteren hoe het gaat voor jij mag bevallen :)
    Idd erg spannend de laatste weken. Vervelend dat je zo last blijft houden van rug en heupen. Dat jij het lekkerst ligt op je zij, bij mij is bijna elke liggende houding niet fijn meer. Het beste is eigenlijk een tuinstoel.

@ Sterre, hoe was fysio en yoga? Wat sneu dat hubbie niet meer mag voetballen ivm knie! Wat goed dat het nu met fysio zo goed gaat dat je over 3 weken pas terug hoeft te komen. Al zijn die massages idd wel erg lekker ;). Tip van kussen tussen je knie onderbeen en enkel las ik laatst ook ergens, dat ligt idd nog beter dan alleen een kussen tussen knie. Maar het is wel een gedoe 'snachts na draaien om ook de kussen(s) weer comfortabel te leggen.

@ Hanna, Lief ziet ze er uit! Wat fijn dat je man drie weken thuis is. Gezellig samen de eerste weken met Svinthe wennen. Maar nu wil je man weer gaan werken omdat het te druk is door visite en telefoontjes ;). Kan me voorstellen dat je daarvan baalt!
    Wat fijn dat je de intake van het cb hebt gehad met allemaal nuttige tips :)
    Jeetje Hanna, vooral het laatste deel van je bevalling klinkt heftig :$. Dat je nog even moet omdraaien omdat Svinthe vast lag. Pfff. Gelukkig was alles verder gelijk goed met haar :D

@ Pookie, balen zeg dat je mannetje een blessure heeft terwijl over drie weken al de dam-tot-dam is. Heeft hij er zelf nog wel vertrouwen in? Hopelijk helpen nieuwe schoenen idd.
    Leuke site pookie, maar niet bepaald goedkoop. Het setje uit je link is idd erg schattig!
    Jezelf buitensluiten is idd niet zo handig :D gelukkig dat de buurman snel langs kwam ;)
    Fanatiek aan de partneravonden hihi, hopelijk vanavond meer voorlichting die jij wilt ;). De partneravond die wij bijwoonden bevatte trouwens oook niet bijzonder veel ademhalingsoefeningen. Slechts 1. Maar geloof dat ze ervanuit gaan dat je het meeste toch vergeet en dan beter door de vk geinstrueerd kan worden op het moment zelf.
    Leuk gordijn :)

@ Melisa, fijn dat het zo goed gaat. In de voedingen komen vast vanzelf meer regelmaat, de meeste baby's hebben toch een aantal weken nodig om ritme op te bouwen?

@ Sheann, leuk living statues, wel jammer dat je er zoveel last aan je bekken aan over hield. Vandaag lekker rustig aan? Het blijft altijd lastig om in te schatten hoeveel je kunt doen. Soms is het belangrijker om even lol te hebben en dan maar een dag wat meer last te hebben (wel gedoseerd natuurlijk ;)).

@ MP, goed zeg dat de test zo snel verkleurde. De testjes zien er echt goed uit! Dan zit het echt wel goed hoor!
    Fijn zoals je ouders en broer reageerde, echt genieten is zo'n vertelmoment :D. Jammer dat je schoonouders zo voorzichtig reageerde. Maar ga zelf vooral van het positieve uit!

@ Salapio, jij bent ook een hele mooie buik aan het kweken hoor! En wat leuk dat jij en je man de kleine krummel al voelen :). Wat leuk dat Mirre al door heeft dat er een baby in je buik zit, zo lief klinkt dat hoe ze reageert :)

@ Nikita, wat fijn dat je de kleine inmiddels ook af en toe voelt :)

Het is hier ook de bedoeling dat mannetje 2 weken thuis is na de bevalling maar gister vertelde hij dat het dan wel handig is als de kleine niet voor de uitgerekende datum komt anders was er niemand van zijn groep. De rest was met vakantie in de laatste 2 weken van september, dat vond ik niet zo slim gepland, maar hij vond dat hij zijn collega's niet kon verbieden om over een periode van 5 weken niet met vakantie te gaan. Toen had ik zo iets van je kan toch wel aangeven dat het niet handig is als beide collega's tegelijkertijd weg zijn in een periode dat jij mogelijk ook weg bent... Hier moet ik dus ook maar afwachten of manlief werkelijk twee weken thuis is ;)

Ga zo ook maar eens wat nuttigs doen, ligt hier ook nog een strijk te wachten...

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MP: Die testen knallen goed hoor! Heel mooi. Leuk he om die reacties te zien bij mensen :) Ik zal de reactie van mijn moeder ook nooit vergeten. Die reageerde totaal anders dan ik had verwacht. Ik dacht dat ze eerst een week bij moest komen omdat ze nooit zo enthousiast was over kleinkinderen maar ze was helemaal door het dolle heen :D Nu gaat ze zelfs 2 dagen oppassen en als het even kon 3 maar goed, we hebben nog een andere oma die ook wil oppassen.

Hanna: Uiteraard moet je zo'n mooi meisje even showen!
    Jammer dat je mannetje weer gaat werken. Neemt hij dan op een later tijdstip zijn vakantie weer op? Kan me voorstellen dat je het niet zo leuk vind, je was er net zo blij mee dat hij er was..:(
    Poeh wat een bevalling, lijkt me heel ingrijpend.

Pookie: Leuk gordijn! Echt wat voor jou met die beestjes erop. Ik denk inderdaad ook dat de ademhalings oefeningen wel het belangrijkst zijn. Mijn yoga-juf hamert i.i.g de hele tijd op een goede ademhaling.

Mosa: Werkse vandaag en laat je maar lekker verwennen bij de kapper. Wat laat je doen?
    Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen, dat scheelt enorm he?

Afrola: Lekker aan het genieten van je verlof? Zijn alle kleertjes gewassen en gestreken? Heb je trouwens je boekenlegger nog terug gevonden? Moest ik ineens even aan denken.

Salapio: Wat een goede tips. Fijn hoor een ervaren moeder in ons midden.

All: Nou, vanmorgen 'ruzie' gehad met mijn baas. Hij zit weer in de stress en werd ik weer in een hoekje gezet en mocht het me uitzoeken. Zelf dozen tillen, bukken etc etc dus was hier niet blij mee. Kreeg ik gelijk al een sneer dat hij niemand over had om mij te helpen enzo. Toen ik later aan een collega vroeg hoe haar vakantie was geweest (ze is vandaag weer begonnen) stond ik echt net 2 minuutjes te praten en kreeg ik de wind van voren dat ik niet moest gaan staan praten en kinderachtig was en flauw en weet ik het alleemaal...:$....Ik zeg, nou sorry ik vraag alleen wat aan haar en hou haar niet van d'r werk ofzo. Kreeg ik weer van alles over me heen dus ik zeg, moet ik anders maar naar huis gaan ofzo? Nou je doet maar zeg tie, ik doe zoveel voor je en ik krijg alleen maar stank voor dank...:$...:x...Ik zeg, nou ja wat is dit nou weer, ik doe er alles aan om toch nog een steentje bij te dragen hier en dat ik hier vrijdagmiddag langer blijf om iets af te maken ben je blijkbaar alweer vergeten, jammer hoor. Krijg ik weer iets over ondankbaarheid naar mijn hoofd geslingerd dus ik word zo boos en zeg, joh laten we het maar niet over ondankbaarheid gaan hebben met dat gezeik van je aan m'n kop de hele tijd...:) Had dat laatste misschien niet moeten zeggen maar ik zat echt te trillen van boosheid. Ik vond het zo onder de gordel. We hebben de rest van de ochtend niks meer tegen elkaar gezegt en ik ben ook gewoon naar huis gegaan maar vind dit dus weer zo rot.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou ja...wéér een berichtje gemist.....Onee, die is net 2 minuten eerder zie ik nu ;):D

Afrola: Yoga was weer leuk, vind het echt heel leuk om te doen. We waren gister maar met z'n 3en :$...lekker veel aandacht gekregen dus :D
    Draaien met kussen(s) is inderdaad een hele onderneming in bed. Die bv-kussen 'kraakt' ook nog zo lekker :)
    Ik denk ook wel dat ze eerder nu even met hem rekening moeten/mogen houden dan andersom qua vakantie of dat hij dat wel even voor zichzelf mag inplannen i.i.g. Die mannen hier ;)

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    pfoeh Sterre wat een relaas, niet leuk dat is een feit.
    Ik vind het wel knap van je dat je ondanks al dit soort ellende wel gewoon door wilt blijven werken!
    Nog maar een paar weekjes en dan tijd voor verlof!!!

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    #2965 sheann, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
    Hanna: Lijkt me een hele rare positie om zo te bevallen. Hebben ze ook gezegd waarom?

Mosa: Ik werk tot 34 weken want ik neem nog 2 weken vakantie op, dus nog 5 weken werken. Vandaag ging het veel beter met mijn bekken maar ben ook niet een rondje gaan lopen tussen de lunchpauze. Vind het verschrikkelijk om de hele dag binnen te zitten maar het is beter dan pijn.
    Morgen hoef ik niet naar kantoor, heb nog wel wat werkzaamheden die ik thuis afmaak. Moet jij nog naar kantoor deze week?
    Fijn dat je een keertje goed hebt geslapen. Scheelt dat het niet meer zo warm is.

Salapio: Wat leuk dat je de kleine nu al kan voelen. Wat vroeg zeg.
    Lief hoe Mirre reageert op de kleine.

Nikita: Wat leuk dat je de kleine ook al begint te voelen. De schopjes worden vanzelf harder. Is dit trouwens je eerste kindje?

Pookie: Zo, jij gaat vaak naar de puf club. Is het altijd twee keer per week?
    Schattig gordijn. Past goed bij je behang diertjes :) Heb je al foto's van de kamer?

MP: Zo dat zijn mooie testen. Er staat trouwens 1 juni op je foto maar het is toch echt 1 september vandaag.
    Over melk drinken, je mag geen kaas eten van rauwe/ongepasturiseerde melk. Maar het meeste wat hier in Nederland in de winkel ligt mag allemaal wel. Ik zou alleen oppassen als je in Frankrijk op de boerderij een kaasje gaat eten. Voor de rest hoef je je niet druk te maken.

Afrola: Niet zo handig als je vriend straks geen vrij kan krijgen als je eerder bevalt. Die van mij krijgt ook 2 weken vrij dat is wel fijn in het begin.

Sterre: Jeetje wat een gedoe weer met je baas. Ik ben blij dat ik een goede verstandshouding heb met mijn baas. Ik had het al lang opgegeven.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Pookie, mooie gordijnen! Wat kun je van dat soort dingen dan blij worden hè, als je iets naar je zin hebt gevonden!

MP, je mag idd gewoon melk drinken hoor, het zijn meer dingen als rauwe kazen en rauw vlees die je niet mag.
    Wauw zeg, wat een mooie testen zijn dat! Je zal wel veel HCG aanmaken dan! Ben je van plan mee te doen met Moeders voor Moeders (plassen in kannen?).
    Wat ontzettend leuk dat jullie het toch al verteld hebben thuis! Leuke reacties van je ouders en broer, het is voor hen natuurlijk ook heel speciaal :) En je schoonouders zullen wel iets meer tijd nodig hebben om het te beseffen, maar dat komt vast goed!

Hanna, leuk dat jullie gisteren voor het eerst buiten zijn geweest! Ik kan me voorstellen dat iedereen dan graag even in de kinderwagen wil kijken :)
    En hoe vond je het om voor het eerst met een kinderwagen op pad te zijn? Dat alleen al lijkt me zo raar!
    Lastige situatie met je man ;) Kunnen jullie niet afspreken dat hij bijv. deze week nog thuis blijft en dat je dan wat minder visite krijgt (weet je het wel als er mensen langs komen of komen ze zomaar?), zodat jullie een paar daagjes met z'n drieën kunnen genieten? Of is het al zeker dat hij gaat werken?
    En anders kan hij misschien half september nog een weekje vrij nemen, als het dan wat rustiger is? Lastig hoor! Sterkte ermee!

Afrola, ik ben idd ook bang dat gisteren het laatste zomerse dagje was, maar wie weet wordt september nog mooi?
    Apart is dat, dat jij weer een tuinstoel prettig vindt zitten, ik kan daar weer moeilijk op zitten, dan krijg ik echt last van mijn kont. Maar mijn klachten zijn meer vanuit mijn rug ontstaan en bij jou vanuit je bekken, dus vandaar dat we vast andere dingen prettig vinden.
    Ook een lastige situatie met het werk van je man ;) Ik kan zowel jouw kant als die van hem begrijpen wat betreft collega's die op vakantie gaan, maar het zou zonde zijn als het net allemaal verkeerd uit zou komen. Maar hopelijk pakt het allemaal goed uit!
    Ik heb trouwens ook wel gelezen dat sommige vrouwen het juist fijner vinden als hun man pas nadat de kraamhulp weg is vrij is en niet al meteen. Maar dat is denk ik persoonlijk. Het is natuurlijk ook fijn als de kraamhulp je mannetje ook gelijk dingen kan leren.

Sterre, bah, wat een rotsituatie op je werk :(
    Wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt. En jou toch weer te zwaar werk laten doen hè :x Dat lijkt me zó frustrerend, dus ik kan me goed voorstellen dat je even uit je slof schoot!
    Misschien maar even aankijken hoe het donderdag gaan en anders misschien toch vervroegd met verlof gaan? Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik namelijk aardig gestresst zijn en dat is nu niet goed natuurlijk!

All, druk aan het werk geweest zonder tussendoor telkens hier te kijken :) Ook al naar de kapper geweest, alleen weer even een stukje eraf en iets meer in laagjes, niets bijzonders. Nu even pauzeren en dan zo nog een tijdje werken.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Sheann, ze hebben we uitgelegd waarom achteraf. De schoudertjes van Svinthe bleven haken achten mijn bot en als je dan op handen en knieen gaat komt er meer ruimte om het armpje of schoudertje te pakken te krijgen en zo de baby geboren te laten worden.

@Mosa, we hebben nu inderdaad de deal dat hij morgen en overmorgen nog thuis blijft om te kijken of het wat rustiger wordt allemaal.....En ik denk wel dat dat wel zo gaat zijn, want nu al merk ik dat er veel minder telefoontjes zijn en veel minder mensen langskomen. Mijn man is nu eenmaal soms een beetje een stresskip eh... haan :D

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, dat is waar ook, je nam vakantie op van te voren. Lekker! Maar fijn dat het vandaag beter gaat met werken, dat werkt een stuk prettiger hè?!
    Ik zou morgen naar kantoor gaan, maar ik had twee afspraken en in mijn mail zag ik dat beide clienten hebben afgebeld, dus dan werk ik wel thuis :) Ik heb nog genoeg te doen, want ik wil alles heel goed op papier hebben voor degene die mijn werk over gaat nemen.
    En dat kan ik net zo goed thuis doen.

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goede deal Hanna! Ook wel zo lekker op deze manier lijkt me!
    Het is natuurlijk erg leuk als er veel mensen zijn die belangstelling tonen, maar ik kan me ook voorstellen dat het soms te veel wordt.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja inderdaad, ik raad iedereen een kraamfeest aan hoor. Het is misschien wat onpersoonlijker, maar als iedereen langs gaat komen heb je zoveel visite dat het echt niet leuk meer is als de bel weer gaat of de telefoon met iemand die een afspraak wil maken.
    Zometeen komen er ook nog mensen. Mijn man heeft net de telefoon aangenomen en laat ze nog komen ook :$ Dat snap ik dan echt niet he. Maar goed...... deze mensen blijven echt niet lang die zijn zo bescheiden.....

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, grappig dat je man de visite nu toch laat komen :D Veel plezier dan maar weer en hopelijk wordt het de komende dagen wat rustiger!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beetje inconsequent hoor, maar ik zeg er maar even niks over hihi!
    hij is nu bijna klaar met het tegelen van de keuken en ook het voegen zit er bijna op. was toch nog wel een hele klus en dit zal ook meer rust geven denk ik.
    Het is nu wel weer een erge zooi in huis, terwijl de kraamhulp het zo heel erg netje had achtergelaten.....
    Dat wordt weer even soppen en schrobben hier straks!

13. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ja ik vond het wel een beetje lullig van me schoonma met der opmerkingen maarja. Ze geloofd ook niet dat mijn lichaam het gewoon niet deed ze denkt dat het komt omdat ik van de pil af ging en dan moet je lichaam wennen. Bullshit.

@ Hanna, jeetje zeg wat erg dat je man zich zo voelt.. Ik hoop dat hij zich nog bedenkt dit is voor jou natuurlijk ook rot zo. Is hij vrij en wil hij gaan werken..
    Haha en dan toch mensen laten komen :p oh alsof je het over mijn vriend hebt, echt.

@ Afrola, dankje wel!!
    Niet handig nee dat er dan niemand is en je man ervoor opdraait eigenlijk op het werk.

@ Sterre, hahah wat een mooie reactie van je moeder :D geweldig. Ik denk dat wanneer een nieuwe prille zwangere erover begint dan krijg je zelf ook weer even die herinneringen terug, hé? Blijft je altijd bij.
    Hmm wat een piieeep baas... Ik snap niet hoe die zo kan doen eigenlijk hé. Je kunt toch niet meer doen dan je aan kunt? Ik denk dat ie meer met zichzelf in de knoop ligt dan met jou hoe ik het verhaal lees.

@ Sheann, ik schrok al geen kaas. Ik eet echt veel kaas op brood. Maar deze mag dus wel :p .

Dat van die datum had ik al gezien haha dom dom.

@ Mosa, ik denk ook wel dat het goed komt met me schoonouders hoor later kwamen er toch wel wat lachjes van hun gezichten. -gelukkig- . Ik wil waarschijnlijk wel meedoen met moeders voor moeders. Ik weet van een stukje hoe de MMM is en ik besef hoeveel geluk wij hebben gehad, echt, en daarom wil ik wel meedoen. Maar ik weet niet of ik zal wachten tot de echo of dat ik me volgende week aan ga melden..
    Heerlijk ff naar de kapper :) . Gefeliciteerd met je 31 weken trouwens! Poeh ik kan nog steeds niet begrijpen hoe snel die tijd gaat zeg hahah.

Poeh ik had nog wat vragen maar ik ben het allemaal kwijt.

En volgens mij ben ik 4w en 1dag, want ik zit 15DPO :p .

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, soppen en schrobben door je man toch neem ik aan ;)
    Maar voor je man zal het ook best zwaar zijn allemaal, een baby en al dat geklus! Maar gelukkig schiet het betegelen op, weer een klus geklaard!

MP, ik denk dan maar zo: laat je schoonmoeder maar lullen. Zelf lekker blij zijn en ze draait vast bij als ze aan het idee gewend is!
    Goed dat je mee gaat doen met MvM! Weet je al wanneer je een echo hebt dan? Want in principe kun je vanaf 6 weken meedoen met MvM (ik was zelfs 5 weken geloof ik) en hoe eerder je meedoet, des te meer urine kunnen ze natuurlijk van je verzamelen.
    En dus toch 4 weken en 1 dag zwanger vandaag, ik dacht het gisteren al. Maar leuk toch! Ik vond de eerste weken best langzaam gaan, maar als je dan voorbij de 10/12 weken komt, dan gaat het ineens hard. Nu maar hopen dat het meevalt met alle kwaaltjes!

15. MyPrecious

@ Mosa, de 24e kunnen we komen voor een echo! Dan ben ik een dikke 7 weken zwanger. Zou ik gewoon bericht moeten doen dan wanneer ik 5 weken ben? Vind het wel eng hoor voor de echo :p . Maar je hebt idd gelijk hoe meer urine ze krijgen hoe beter en ik plas nu al wat af hahah. Ik snap niet hoe het zo snel kan gaan allemaal.

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    ha Mosa was er supersnel bij met MvM.
    De eerste keer was ik er ook snel bij, nu bij deze zwangerschap eerst maar gewacht tot de echo bij 7 weken. Toen we daarop frummel zagen heb ik mij snel aangemeld. toen heb ik toch nog 9 weken in de flessen geplast.
    Wat lijkt dat alweer lang geleden zeg!!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    MP, ik heb zelf niet eerst gewacht op een echo, maar heb me gewoon aangemeld en ben het gaan doen. Tuurlijk zal het heel zuur zijn als het wel verkeerd zou gaan, maar de kans dat alles goed gaat is veel groter en dan is het eigenlijk zonde van die 'verloren' weken.
    Maar als jij je er echt prettiger bij voelt om te wachten, dan moet je dat natuurlijk doen!

Pookie, in jouw geval kan ik me heel goed voorstellen dat je deze keer hebt gewacht tot een goede echo! Dat zou ik ook gedaan hebben, maar ik heb natuurlijk gelukkig geen nare dingen meegemaakt.
    En het lijkt zeker lang geleden! Ik heb het dus in totaal 11 weken gedaan en op het laatst was ik het zó zat :D

Ik ga nu weer even afsluiten, anders blijf ik hier hangen en ik wil nog wel wat doen. Dus tot straks!

18. MyPrecious

Denk dat ik toch maar tot die echo ga wachten dan, want ik vind het toch wel heel spannend allemaal. Voor jullie is het idd alweer een tijdje geleden. Verbaas me er nog altijd over hoe snel het gaat (val in herhaling hahah).

Ohja ik vroeg me af of jullie al dingetjes gekocht hadden voordat jullie een eerste echo hebben gehad?

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MyPrecious, ik kon het niet laten om al wat te kopen voor de baby voor de eerste echo.
    Ik heb een miskraam gehad, maar heb me de tweede keer hier niks van aangetrokken en ben lekker naar de Prenatal gegaan om iets kleins te kopen. Zo leuk dat dat dan kan! :D

20. MyPrecious

Gisteren wilde ik een speen met i love papa of iets kopen en die aan hem geven maar toen durfde ik het nog niet echt aan. Maar het kriebelt wel heeeel erg. :)
    Of zo'n zwangerschapsbelletje bestellen etc. dat wil ik zo graag hé :D .

Deel Deze Pagina