Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    En ik had precies het tegenovergestelde, zelfs na 12 weken echo nog bijna niets gekocht. En zelfs nu moet ik nog aardig wat spullen halen om mijn uitzetlijstje compleet te maken.
    Maar daar komt komende week verandering in:)

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Daar was ik al weer :)

MP, ik heb ook wat kleine dingetjes gekocht voordat ik een echo heb gehad. Ik had er sowieso best een goed gevoel over, en er verder niet te veel over nagedacht. Tuurlijk is het rot als het fout zou gaan, maar dat zou het ook wel zijn zonder die paar spulletjes.
    Ik heb juist heel erg geprobeerd al vanaf het begin te genieten, en dus ook door af en toe iets te kopen.

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hebben jullie trouwens ook zoiets als een voorlichting van het consultatiebureau gehad?
    Dat heb ik vanavond, in plaats van zwangerschapsgym, en ik vroeg me eigenlijk af wat het precies inhoudt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen namelijk, maar ik kan me niet herinneren dat iemand van jullie het over zoiets gehad heeft.

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, maar 3 zwangeren bij Yoga, nou dan krijg je zeker veel aandacht, leuk hoor :D. Wat een toestand met je baas weer zeg :$. Pfff, wil je nu niet toch stiekem gelijk met zw.verlof? Hopelijk heb je na je verlof snel ander werk met een leuke baas ;).

@ Mosa, netjes hoor dat je lang gewerkt hebt zonder hier te spieken :). Hopelijk wordt september idd nog mooi, maar de komende dagen voorspellen ze vooral regen :(. Dan doe ik binnen wel veel meer schoonmaken ;)

@ Sheann, lekker hoor 2 weken vakantie en dan vanaf wk 36 zw.verlof. Dan lekker lang aan het eind :).

@ Hanna, handig zo'n man die een beetje wispelturig is... ;) Hopelijk draait hij een beetje bij als het klussen af is. De keuken verbouwen is ook wel een klus met een nieuwe baby! Soppen en schrobben overlaten aan manlief hoor, jij hebt nog recht op rust ;)

@ MP, de zwangerschapsdementie slaat nu al toe :$. haha, zodra je weer bedenkt wat je wilde vragen post je maar ;). Goed dat je schoonouders uiteindelijk toch nog een beetje blij waren voor jullie. Als ze wat meer gewend zijn komen ze vast wel los!
    Doe waar je je goed bij voelt. Als je iets wil kopen, koop (maar nog niet de hele winkel ;)) Als je nog liever even wilt wachten met MvM tot na de echo doe dat vooral.
    Hier heb ik MvM wel al gebeld voor een echo (had ook geen vroege echo) en met spulletjes kopen heb ik wel gewacht tot na de 1e echo met 10wk.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Mosa, voorlichting van het consultatieburo voor de geboorte had ik nog nooit van gehoord. Denk dus niet dat ik dat hier nog kan verwachten. Ben wel benieuwd wat ze je allemaal gaan vertellen!

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mp: Ik heb ook vrij snel zo'n speen gekocht met I Love Papa. Moet toch kunnen.

Mosa: Weet niet wat die voorlichting inhoudt van het consultatie bureau. Heb je jezelf daarvoor opgegeven?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zo, de wijkverpleegkundige is geweest. En we doen alles prima. Ook met de voedingen. Dus wat mensen ook zegen, ik volg lekker mijn eigen koers. De kleine is 2 ons aangekomen in een week. Super toch? We blijven voeden op vaste tijden, want dat werkt voor iedereen het beste.

Onze dochter woog trouwens 3160 gram en was 49 cm bij de geboorte (weet niet meer wie het vroeg).

Ik zal ook een foto plaatse, maar die is al wel een paar dagen oud. Moet morgen weer een mooie maken, dan is ze 15 dagen oud. Wat gaat het toch snel!

Oh ja MP: ga lekker dingen kopen joh! Geniet van je zwangerschap. Het kan misgaan, maar de kans dat het goed gaat is zoooooo veel groter. Gewoon lekker toegeven aan je gevoel. Vooral I love Papa dingen kocht ik al heel snel. Is toch juist leuk?

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
  9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, de komende dagen wordt het weer idd niet veel soeps :( Dat de nachten koeler zijn vind ik wel lekker, maar regen is ook weer niet alles natuurlijk.

Sheann, ik heb me niet opgegeven voor de voorlichting, het is onderdeel van zwangersschapsgym. Maar ik zie het vanavond wel, als ik nuttige dingen hoor, dan laat ik het weten!

Melisa, wat fijn dat jullie het prima doen! Fijn dat Chelsey ook goed is aangekomen! Ik ben benieuwd naar de foto!

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Aah, wat een schatje! En die vingertjes, zo lief :)
    Echt zo'n popje zo!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Awwhhh wat een scheetje...*zwijmel zwijmel*...Je hebt groot gelijk dat je het lekker doet op jullie manier.

MP: Gewoon doen zoals jij het wilt en waar je je goed bij voelt met dingen kopen. Ik had natuurlijk al vroege echo's maar dingen kopen voor die 'gevarengrens' blijft altijd een beetje eng. Ik heb wat boeken gekocht toen.
    Ik ben trouwens met MvM mee gaan doen met 6.4 wkn en ben doorgegaan tot 17.4. Uiteindelijk ook 11 weken en dus zelfs iets langer dan 16 wkn. Ik kan je maar 1 tip geven, je moet doen waar jij je goed bij voelt dan komt het helemaal goed.

All: Ben weer een beetje bekomen van vanmorgen maar ik kijk alleen maar nog meer uit naar mijn zw-verlof. Volgende week willen we i.i.g lekker een paar daagjes weg en hoef ik alvast niet te werken. Daarna nog 2 weekjes.

Hier is het trouwens ook slecht weer..bah zeg, zeker na zo'n heerlijke dag als gister. Ach ja, de herfst heeft ook weer z'n charmes vind ik.

Mosa: nog 2 daagjes en dan ben je jarig...
    Heb je al een verlanglijstje gemaakt ;):D

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Melisa: Wat een lieverd!!

Mosa: Als jij nou naar alle voorlichtingen, puf avonden en yoga lessen gaat dan kan je ons laten weten wat we allemaal moeten doen :)

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ja, ja :D Dan kom ik coachen bij jullie allemaal tijdens de bevalling :D

Sterre, ik wist niet eens dat je langer in de kannen kon plassen dan 16 weken, maar ik was blij toen het voorbij was.
    Ik kan me voorstellen dat je nu nog meer uitkijkt naar je verlof! En heerlijk volgende week! Waar gaan jullie precies heen?

Hihi, ik ben idd bijna jarig :) Zoals bijna altijd weet ik eigenlijk niets, en mijn vriend en ik hebben afgesproken dit jaar geen cadeautjes te doen. Verder vier ik mijn verjaardag niet, dus verdere cadeautjes zie ik wel :)

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, heb jij nu zo'n goed geheugen dat je nog weet dat ik overmorgen jarig ben of staat het ergens in mijn profiel? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik het ergens heb ingevuld?

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melisa, wat een lieve baby zeg!! Mooie foto!!

Sterre, rare reactie weer van je baas. Houdt dat nu nooit op???

Mosa, bijna jarig! Leuk hoor!
    Althans ik vind mijn verjaardag altijd erg leuk :) Blijf een klein kind daarmee geloof ik hahahha. Mijn man zei gisteren dat ie al een leuk cadeautje voor me in gedachten had en ik ben nu al nieuwsgierig!!!

Ik heb trouwens ook geen voorlichtingsavond gehad hoor van het consultatiebureau. De verpleegkundige is langsgekomen hier en heeft toen alle info gegeven.

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, wanneer ben jij jarig dan?? Ik heb zelf weinig met mijn verjaardag eigenlijk, en mijn vriend is twee maanden na mij jarig dus meestal vieren we gewoon die verjaardag en mijne niet. En nu wordt het babietje waarschijnlijk rond mijn vriends verjaardag geboren, dus dan kunnen we in de toekomst daar wat meer mee doen natuurlijk.

Ik was zelf een beetje in de war, het was geen voorlichtingsavond van het consultatiebureau, maar een meer algemenere aanstaande oudervoorlichting :) Ze gaven wel info over het cb, maar ook over de kraamtijd en wat daar allemaal bij komt kijken. Verder over inentingen, huilbabies en meer van dat soort onderwerpen gehad. Best interessant!
    Wat ik trouwens wel een goede tip vond, maar dat zal de kraamhulp ook wel zeggen, is dat als ze langskomen voor de hielprik (tussen 4 en 7 dagen na de geboorte) dat je dan het beste kunt zorgen dat je kindje warme voetjes heeft (dus door warme slofjes of een kruikje). Door de warmte stroomt namelijk het bloed beter en dan gaat vaak de hielprik makkelijker. Dat was iets om te onthouden vond ik :)

Slaap lekker alvast en tot morgen!

17. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik ben vandaag weer aan de beurt bij de VK. Ben erg benieuwd naar mij gewicht. Ook ga ik het hebben over mijn bekken en harde buiken maar ik verwacht toch dat ze gaat zeggen dat het erbij hoort en dat ik het rustig aan moet doen.

Mosa: Ik heb nog helemaal geen slofjes. Goed dat je het zegt.

Je hebt een tijdje terug gezegd dat de intake van de kraamzorg op je verjaardag is ;)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    POOKIE, ik voelde Mirre ook met 15w voor het eerst, dus precies hetzelfde :D ... en leuk de partneravond ... Jan en ik kregen heel volwassen de slappe lach :D. En ik heb 1 seconde gedacht aan de yoga ademhaling, het vervloekt en het gewoon op een manier gedaan die ik prettig vond ;)

MP, je mag gewoon melk drinken hoor! Idd geen rauwe melkse kaas (au lait cru) ... en het gaat dan vooral om de zachte kazen van rauwe melk. Al neem ik toch geen risico met harde rauwemelkse kaas. Als je het goed verhit dan mag het weer wel. Hetzelfde geldt voor rauw rood vlees en voorverpakte rauwe/koude vis (en ook uitkijken met sushi :()... Op www.voedingscentrum.nl veel info over wat wel en niet tijdens zwangerschap!
    Ik heb vrij snel na de positieve test gebeld met MvM (bij Mirre en nu weer). Maar aan het einde was ik het wel heel erg zat, dus misschien is wachten tot de echo wel slim ;). Ik heb niets gekocht tot eerste echo. En ben nog steeds voorzichtig: wacht liever de 20w echo even af (en dan weet ik ook of ik flink moet gaan shoppen = jongen, of me in moet houden ;))

HANNA, leuk eerste blokje om! Echt een mijlpaal! Oef ... wat vervelend dat je man weer wil gaan werken. Misschien een paar dagen geen bezoek en telefoon uitzetten? Hebben wij ook de eerste dagen gedaan ... was heerlijk! Heheheh .... en dan laat ie zelf het bezoek komen :D.

AFROLA, de kans dat de baby na de uitgerekende datum komt is gelukkig groter dan ervoor ;) ... Mirre kwam de nacht na Jans laatste werkdag!

ERVAREN MAMA, ben benieuwd hoeveel van jullie mijn 'goede tips' gaan vervloeken tzt :D (is namelijk zo persoonlijk)

STERRE, misschien een mooi moment om elders te gaan solliciteren?

MOSA, ik heb volgens mij nooit voorlichting gehad van het CB. Maar wij zitten ook niet bij het reguliere CB, maar bij het (antroposofische) CB van onze huisarts. Ik heb niet zo veel met het zweverige van de antroposofie, maar wel met hun aandacht, rust, tijd etc. Hier nooit geklaag over het CB ;)

MELISA, verstandig om te doen wat het beste voelt voor iedereen. Sowieso: volg je gevoel (s beter dan al die tegenstrijdige adviezen ;)). En wat een mooi meiske! Mooie kleur!

Mirre alarm (uitslaper!)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En tis weer stil ... waarschijnlijk ligt ze nu met dr beer, konijn en nijntje te spelen/knuffelen :D

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Als je over een tijdje ineens niet meer in kan loggen op zwangerschapspagina, dan weet je waarom :D ;)

Sheann, succes vandaag bij de vk! En idd goed vertellen over je bekken en harde buiken. Ook al zegt ze alleen dat je het rustiger aan moet doen, dan weet ze in ieder geval dat je er last van hebt.
    Hopelijk valt je gewicht mee, en anders is het vast een groeispurtje van je kindje!
    En ik heb idd gezegd dat die intake op mijn verjaardag is, maar weet ik veel dat jullie alles onthouden van mijn gewauwel :D

Salapio, heerlijk dat Mirre zo lekker heeft uitgeslapen vandaag, voor jou ook wel zo prettig lijkt me!

Deel Deze Pagina