Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Zo, weer een goed nachtje achter de rug met Svinthe. Ze komt nog wel 2x per nacht, maar voor de rest slaapt ze lekker door, dus dan is het goed te doen he!

Hielprik, Toen Svinthe de hielprik kreeg had de kraamhulp zo'n hotpack, die ook wel gebruikt worden bij de wintersport. Dat is een plasic pakketje, die je kan knakken en dan wordt het warm. Dat werd tegen de hiel aangehouden en toen lukte het heel goed met de prik.

Mosa, ik ben 20 oktober jarig. Altijd midden in de herfstvakantie, dus ik ben ook altijd vrij op mijn verjaardag :)
    Svinthe is 22 augustus geboren en mijn man is 23 augustus jarig. Ik denk dat hij wel kan fluiten naar nog een eigen verjaardag! Gelukkig geeft hij daar helemaal niks om :D

Sheann, hoe was het bij de VK? Alles goed??

Salapio, je wilt dus weten wat het wordt: een jongen of een meisje. En ja, bij een jongen kan je helemaal los he? Wordt de baby een beetje in hetzelfde seizoen geboren als Mirre? Dan kan je natuurlijk alle kleertjes weer gebruiken.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is van dec en deze van feb (ongeveer), dus dat kan prima denk ik. En de eerst weken zijn de kleertjes nog uniseks ;) (onze kleertjes dan ... hoeft niet natuurlijk :D)

3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @melisa; fijn dat de wijkverpleegkundige bevestigd dat je goed bezig bent met de kleine. En het is natuurlijk het allerbeste dat jullie je er prettig bij voelen! En ook zo'n humpie.
    Wel opvallend hoor dat jij en Hanna een baby hebben met zo'n bos met haar.......ik ben bang dat die van ons zo kaal wordt als een biljartbal;)

@mosa; Jij doet zeker cursussen via de lokale thuiszorg organisatie, bij ons zitten die met consternatie bureau in 1 pand en werken intensief samen. Nog erger je moet door de thuiszorg winkel om bij het bureau te komen. Sneaky!!!
    Maar bedankt voor de slofjes tip, ook weer iets voor het winkellijstje erbij:)
    En alvast gefeliciflapstaart, maar niet vieren........je ouders komen vast wel ff langs.
    Excuses hoor maar met mijn state of mind tegenwoordig onthoud ik juist niet zo veel........ Tis maar goed dat anderen een beter geheugen hebben:)

@salapio; yoga ademhaling, in principe doe ik die al regelmatig. Soms kan ik daarmee benauwdheid "wegademen". Ofwel dan ben ik wel wat benauwd maar niet erg genoeg voor pufje en dan ontspan ik mij met yoga zodat ik in slaap val.
    Alles prima, zolang ik maar niet ga hyperventileren tijdens bevalling. Daar moet ik hubby echt ff voor waarschuwen en trainen. Ik heb dan een beetje een speciale aanpak nodig om te luisteren;)
    Goh heb je zelfs nog verschillen in CB bureaus????????

Zo nu ff ouders bellen en horen hoe laat zij uit hun bed zijn geblaft:)
    Daarna ff de gordijntjes kopen en langs bij ouders denk ik.
    En wat schoonmaken hier in huis, is ook wel nodig!!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Volgens mij had t vrouwtje van MvM ook een rekenfoutje gemaakt hoor waardoor ze per ongeluk een week langer heeft opgeschreven. Maatk niet uit maar ik was het inderdaad op het eind ook hélemaal zat.
    Je hebt zelf verteld hier wanneer je verjaardag was en ook dat je dan je intake kreeg..;)

Hanna: Haha ik ben ook zo met m'n verjaardag...ben altijd nieuwschierig naar wat ik krijg. Vroeger was ik zelfs zo zenuwachtig dat ik er een paar keer ziek van ben geweest op mijn eigen verjaardag...;)...
    Oja, jij bent op dezelfde dag jarig als ik ben...oef, dan moet je nog best lang wachten op je cadeautje :(;)
    Lekker zeg dat het slapen al zo goed gaat.

Sheann: Leuk, vandaag naar de vk. Veel plezier alvast. Hoop voor je dat ze iets voor je kan doen wat je bekken en harde buiken betreft.
    Je vroeg trouwens nog om tips over heupen. Waar ik nu bijv ook op let is bij het uit bed stappen, dat ik dat met 2 benen tegelijk doe. De fysio hamerde er heel erg op om bij bewegingen zoveel mogelijk je benen bij elkaar te houden zodat je bekken zo min mogelijk uit elkaar 'getrokken' word. Een oefening die ik heel fijn vind is: op je handen en knieen gaan zitten en dan je rug van heel bol naar zo hol mogelijk doen en andersom. Of op je handen en knieen zitten en dan 'kwispelen' met je kont zonder dat je hele rug meegaat. Hoop dat je er wat aan hebt.

Salapio: Lekker zeg dat Mirre zo fijn uitslaapt.
    Jullie willen dus weten wat het is? Wisten jullie dat bij Mirre ook?

All: Gisteravond een paar daagjes weg geboekt in Zeeland, Oostburg. Hub wil graag een keer naar de Delta werken gaan kijken dus daarom gaan we in die hoek. Ik heb er nu al zin in.
    Gisteravond om 22.30u gaat de telefoon, tss schrok me dood, blijkt het een vriend van ons te zijn uit Curacao...tsja daar is het geloof ik 5 of 6 uur vroeger...

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemorgen meiden,

@ Pookie, hihi consternatiebureau. Er gebeurt ook heel wat ;)
    Het oppassen heb je weer achter de rug dus? Kun je weer in je eigen huisje aan de gang :)

@ Hanna, wat fijn dat de nachten nog wel te doen zijn. 2 keer klinkt ook wel redelijk :)

@ Salapio, ik weet wel dat je uit moet gaan van na de uitgerekende datum maar mijn gevoel zegt toch ervoor. Maar dat hoop ik ook en dat is ergens misschien niet heel verstandig ;). We zullen wel zien.

@ Mosa, je hebt zelf een paar keer verteld laatst wanneer je jarig was... Dan is er altijd wel iemand die dat onthoudt ;). Maar vieren vindt je niet leuk ;). Ik ben niet van de grootse verjaardagen maar klein vieren met mijn ouders en enkele goede vriendinnen is toch wel leuk hoor ;)

Hier niet veel nieuws te melden. Kijk erg uit naar morgen dan heb ik weer een vk bezoek. Als het goed is gaan ze dan controleren met een echo of de baby idd is ingedaald en of ze nog steeds het idee hebben dat de baby 'voor' ligt op de groei dus of ik nog een groeiecho krijg. Ook wordt de bevalling doorgesproken.

Fijne dag allen!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hihi ik zat even de eerste pagina's te lezen van dit topic, best grappig. Allemaal nog onzeker enzo...melisa die bloedingen had, hanna die verteld dat ze met kerst nog had getest om het af te leren, mosa die MvM op bezoek kreeg en zich druk maakt over de test...mensen (sannehai bijvoorbeeld) die hier niet meer schrijven.
    Lijkt al weer zo lang geleden allemaal....gek hoor.

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Alles was weer goed bij de VK. De kleine had een flinke groeispurt gemaakt en ik was 4 kilo aangekomen sinds mijn laatste bezoek 4 weken geleden. In totaal zit ik nu op 10 kilo dus de schade valt wel mee. Als ik maar niet 1 kilo per week aan blijf komen deze laatste 11 weken :(

Ze zei dat de kleine met z'n hoofdje naar beneden lag maar nog alle kanten op kon draaien tot een week of 35.
    We hebben ook gelijk een badje, dekentje, verschonings matrasje en nog wat kleine spullen gehaald. Pff er lijkt geen eind aan mijn lijst te komen.

Wie weet waarvoor het vingerprikken is? Het aparaatje was net kapot gegaan dus hebben ze op de normale manier bloed geprikt maar nu moet ik een tijdje wachten voor de uitslag.

Wat de bekken en de harde buiken betreft heeft ze gezegd dat ik rustig aan moest doen en een kaartje van de fysio meegegeven. Gelukkig heb ik er vandaag (even afkloppen) geen last van.

Sterre: Bedankt voor de tips. Ik zal het kwispelen met mijn kont proberen :D

Afrola: Ligt jou kindje voor op de groei? Ik heb ook het idee dat ik een reuze kind aan het maken ben :)

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sheann: 10 kilo is netjes toch en fijn dat alles goed was. Ik heb alleen een vingerprik gehad toen ik moest testen voor ijzer en met die suikercurve maar voor de uitslagen heb ik niet zo lang hoeven te wachten.
    Fijn dat je een verwijzing voor de fysio hebt. Gelijk bellen voor een afspraak hoor, ook als je geen last hebt vandaag.
    Enne suc6 met kwispelen ;)

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sterre: Volgens mij was het idd voor ijzer want ze zei dat ik daar dan tabletten voor zou krijgen als de uitslag niet goed was.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sheann: Dan zou dat inderdaad kunnen zijn voor ijzer.

Moet toch even van me afschrijven hoor.
    Die 'ruzie' met mijn baas zit me toch best hoog. Gisteravond dacht ik wel dat ik het naast me neer kon leggen, even uitgehuild bij hub en erover gesproken dat ik nu zeker een andere baan moet zoeken. Nou prima zou je denken maar ik kan nu de hele dag al niks anders denken van 'morgen moet ik weer :(' ...Collegaatje smste al dat hij vandaag weer 'normaal' doet maar ja, hoe is hij morgen weer.
    Ik snap gewoon van mezelf niet waarom ik me daar eigenlijk druk over maak :( Het is gewoon een botte boer en moet gewoon even mijn tijd uitzitten nog, maar ik heb gewoon dat rot gevoel...bah zeg. Ik heb het gewoon helemaal gehad daar maar ik vind het zo rottig omdat ik wel hele leuke collega's heb...
    Toch maar afwachten dan wat het morgen weer gaat geven.

11. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Melisa, wat een schatje van een dochter heb je!!

@ Salapio, thnx ik zal zo ff op die site gaan kijken wat ik allemaal wel en niet mag :) super handig.

@ Afrola, succes morgen bij de vk!

@ Sterre, moeilijke situatie zit je in idd.. Maar misschien kun je proberen te denken dat het aan hèm ligt en dat hij waarschijnlijk niet lekker in zijn vel zit.. Jij hebt er waarschijnlijk helemaal niets mee te maken hoe ik het allemaal zo lees. Laat hem lekker ze gang gaan. Denk aan je geluk, aan je kleine, je gezinnetje dat kan toch niet beter. Snap wel dat je je klote erom voelt hoe hij doet, maar denk aan jezelf meid. Laat hem lekker als hij niet normaal wilt doen. Je verdient meer dan dat je jezelf er zo klote om voelt hoor!!

@ All. Ik vroeg me af of ik wel chili con' carne mag eten?
    En ik drink thuis helemaaaal geen koffie meer terwijl ik het nog steeds heerlijk vind. Maar ik zit met een probleem 1x in de week ga ik een ochtend koffie drinken, bijna een halve kan koffie... Zou ik dat kunnen beperken naar 4 bakjes koffie? Ik vind het zo eng. Ik denk het liefste nu overal om.
    En nog een vraagje :p ik lees overal dat vis gezond is, maar dit eten wij bijna nooit. Moet ik nu visolie capsules erbij gaan slikken?

1 ding doe ik in ieder geval wel goed :p . Ik ben geen drinker maar ik haal nu de 1,5 liter vocht per dag gelukkig wel :D .

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MP: Je hebt gelijk hoor, ik snap zelf ook niet waarom ik me nu even zo mee laat sleuren in dit gevoel...oh wacht ik snap het wel...hormoontje power denk ik...:)

:D Ik vind het wel grappig waar jij allemaal over nadenkt. Mijn instelling is gewoon, zolang er geen rauwe dingen inzitten, zal het wel goed zijn. Als je twijfelt laat je het staan. Ik las een keer in een boek toen ik net zwanger was 'je hebt 1000x meer kans dat je door iets besmet word via je vaatdoekje dan van iets 'verkeerds' eten.' Vond het een hele goeie en heb ik altijd onthouden.

Koffie: lust ik zowieso niet maar ben wel meer cola gaan drinken, had er gewoon ineens zin in, drinkt anders nooit cola ofzo. Ik drink trouwens wel veel thee. Probeer er wel op te letten maar zit er niet over in als ik een keer wat meer heb gedronken.

Vis: Lust ik heel graag maar mijn mannetje niet. Plus dat een week snel voorbij is en ik er gewoon simpelweg niet altijd aan denk om vis te maken. Ik heb daarom die boter van Becel gepakt met extra Omega 3&6. Ik smeer toch overal boter op en sinds mijn zwangerschap ook overal best veel :) Verder slik ik niets extra wat dat betreft. Ik ben wel davitamon fem natal blijven slikken (dat is nu iets van mama compleet geworden)

En ons kleintje groeit en doet alles precies volgens het boekje dus verkeerd doe ik het niet denk ik dan maar hihi.

13. MyPrecious

@ Sterre, bedankt voor je hele bericht :D . Kan idd hormoontje power zijn, maar ik snap ook wel hoe klote het gewoon is en dat je het je aantrekt. Ik zou het eerst ook doen hoor, maar later gewoon denken; laat die vent maar.
    Ik vind het gewoon zo'n wonder dat er iets in mijn buik groeit en ik ben zo dankbaar... Ik kreeg gewoon de stempel onvruchtbaar doordat ik PCOS heb en kijk nu met die pilletjes ben ik gewoon zwanger geworden, en zo snel al. Ik kan er wel om janken haha (brok in me keel :p ) ben zo gelukkig.

Dat je zin in cola kreeg zeg, ik kreeg vorige week ineens zin in zo'n blikje red bull.. Zo gek ik heb dat anders nooit maar ik MOEST 1 hebben haha. Achteraf zijn die dingetjes waarvan je denkt jaa alles valt op ze plaats. Net als die honger etc. Ik zat bij mijn opa en oma en ze zette een schaalte chips op tafel en ik vrat zowat het hele schaalte leeg haha.

Je hebt gelijk dat er in boter ook Omega 3&6 zit had ik nog niet bij nagedacht, die hebben wij altijd :) krijg ik in ieder geval iets binnen. Ik wil het ook zo graag goed doen.

Over tempen, hoelang hebben jullie doorgetempt? Ik ben ermee gestopt, gisteren laatste keer netjes 36.8 maar het kriebelt wel nog hoor. Controle hé. Maar ik doe het niet meer!

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mp: Uiteraard wil je alles goed doen, niks geks aan toch. En zeker als je net als jij toch nog gezegend bent met een beebje als je onvruchtbaar bent genoemd. Lekker genieten meid!
    Ik heb toen nog 3 dagen doorgetempt en ben toen gestopt. Al moet ik toegeven dat ik het heel stiekem nog weleens gedaan heb hoor :), gewoon om te kijken hoe hoog ie nog was. Laatst toevallig nog...zat netjes op de 36.9 :D

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hanna, grappig dat Sterre en jij op dezelfde dag jarig zijn!
    En wat fijn dat Svinthe al aardig doorslaapt, toch wel zo prettig. Kun je zelf ook weer makkelijk inslapen na de voedingen?

Pookie, en, de gordijntjes kunnen kopen? En helemaal naar je zin?
    Hebben je ouders een leuke vakantie gehad? Dus nu ben je lekker weer in je eigen huisje? En weer een mijlpaaltje bereikt, 35 weken :)

Sterre, wat leuk dat jullie naar Zeeland gaan! Hopelijk zit het weer een beetje mee! Maar lekker van gaan genieten in ieder geval!
    Ik heb toevallig een tijdje geleden ook nog eens wat gelezen van dit topic in het begin :) Idd grappig!
    Over je baas, tuurlijk weet je dat je je er niet zo druk om moet maken en dat het gewoon een botte boer is, maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen wil natuurlijk liever dat de werksfeer goed is en ook al zou je wel iets anders vinden, dat je er leuk weggaat. En zoiets verpest dat lijkt me.
    Maar zonde is het zeker dat je je er zo druk om maakt, maar probeer in ieder geval morgen af te wachten, misschien valt het dan weer reuze mee. En misschien ziet hij eindelijk ook eens in dat hij nu wel te ver gaat!

Afrola, spannend dat je morgen naar de vk moet! Hopelijk krijg je inderdaad een echo zodat ze alles even goed kunnen checken. En hopelijk ligt je kindje niet te ver voor op de groei!

Sheann, fijn dat alles goed was bij de vk en dus toch een groeispurt van de kleine. En het valt vast mee met aankomen de komende tijd. Volgens mij komen de meeste vrouwen de laatste weken sowieso weinig meer aan, sommigen vallen dan juist wat af.
    Ook fijn dat hij al met z'n hoofdje naar beneden ligt!
    Vingerprikjes zijn idd voor je ijzer, hopelijk is de uitslag goed!

MP, idd niet te krampachtig doen over wat wel en wat niet mag!
    Ik slik de Materna zwangerschapscapsules van Centrum en wel visolietabletten. Het is vast niet nodig, maar ik voel me er wel prettig bij. Met foliumzuur moet je in ieder geval nog een tijdje doorgaan, maar dat weet je misschien wel?
    En wat heerlijk om te lezen dat je zo gelukkig bent :)
    En ik zou idd niet meer tempen, dat kan je alleen maar onzeker maken dus vertrouwen op je lichaam!

All, hier niet zo'n spannende dag gehad, weer veel gewerkt. Nu nog eventjes doorgaan en dan vind ik het wel weer goed voor vandaag.
    Tot later!

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, ja hoor ik slaap prima na de voedingen in de nacht. Maar ik ben zo iemand die echt overal en op elk moment kan slapen. heel handig als je op reis bent ook bijvoorbeeld ... in de meest hobbelige busje lig ik te snurken :)

Sheann, fijn dat alles goed was bij de VK!

Mp, lastig om te stoppen met tempen he. Had ik ook!

17. MyPrecious

Wat is het hier rustig dames :p . Ik zal zo even mijn mannetje zijn boterhammen gaan smeren voor morgen. Appeltjes schillen en dan weer plat op de bank haha. Achja je moet toch wat. Ik heb het iiiiijjjskoud brr. Is het al winter? :$

Denken jullie dat met zulke testen als de mijne er nog kans is dat er iets mis gaat? Ja die kans blijft er altijd, maar denken jullie dat die minder groot is dan wanneer iemand een lichtere test heeft bij 4wk? Bah als mensen over mk's praten en zeggen dat dit jou kan overkomen maak je je meer zorgen :) . Maar dit beebje gaat goed blijven groeien.

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, had je berichtje voor mij gemist :). Maar alvast veel plezier in Zeeland!
    hormoontje power idd ;). Het is wel te begrijpen hoor dat je het 'even' moeilijk hebt met de reactie van je baas. Je houdt het er trouwens al lang mee vol! En dat je morgen dus geen zin hebt om te werken kan ik me voorstellen. Nu ja nog maar eventjes volhouden en dan heb je vakantie en verlof :)!

@ Sheann, fijn dat alles goed was bij de vk :) en je blijft vast niet zo hard aankomen hoor. Bij mij ging het ook met vlagen met idd de beroemde groeispurtjes. Jij denkt dus ook dat je een flink kindje aan het kweken bent ;). Morgen hoor ik er meer over, ben heel benieuwd. De vingerprik is voor het ijzer dan vangen ze een drupje om met een glaasje en kunnen ze in een minuut het ijzergehalte bepalen. Nu moet je er idd even wat langer op wachten.

@ Mp, volgens mij mag je gewoon chili con carne, ik kan niet zo snel bedenken wat er in zou zitten dat je niet mag ;). Vier kopjes koffie mag idd. En idd lekker veel drinken is goed voor je. Vis is ook goed maar als je het nooit eet dan kun je bv boter of visoliecapsules gebruiken. Tja doen waar je je goed bij voelt ;). Wel is het nog even belangrijk om door te gaan met foliumzuur vanwege de kans op een open ruggetje.
    En lekker stoppen met tempen ;), gewoon lekker genieten dat er iets in je groeit! Ik kan me goed voorstellen dat het enorm aanvoelt als een wonder, dat doet iedereen maar als het zo moeilijk ging als bij jou dan heb je dat gevoel extra :)
    Je onzekerheid snap ik wel, maar durf niet te zeggen dat je met dikke testen minder kans maakt op een mk. Alleen het ziet er wel naar uit dat het op dit moment heel goed zit...

@ Mosa, hard gewerkt vandaag, hopelijk toch zo dat je niet zo'n last hebt van je bekken ;).

@ Hanna, wat heerlijk dat je overal en altijd kunt slapen.
    Ik kan nu overdag wel beter dommelen zo in de laatste weken van mijn zwangerschap, maar echt slapen kan ik overdag eigenlijk niet en dat vind ik soms wel jammer.

@ All, vandaag dan eindelijk de gordijnen opgehangen in de babykamer. Door het lange liggen zijn ze wel een beetje gekreukt. Hopelijk gaat dat er weer uit doordat ze uithangen. 't is wel een heel mooi gezicht :)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, heerlijk toch, dat je zo makkelijk kunt slapen! Daar heb je nu alleen maar profijt van!

MP, ik zou niet weten of je met zulke duidelijke testen minder kans hebt op een mk. Ik denk eigenlijk dat het geen invloed heeft, maar dat baseer ik nergens op. Ik denk alleen wel (en misschien valt dat reuze mee) dat je misschien wel meer last van misselijkheid en/of andere kwaaltjes kan gaan krijgen de komende weken vanwege het hoge HCG-gehalte. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet!
    Je moet maar zo denken, je bent nog hartstikke jong dus volgens mij is de kans dat het op jouw leeftijd niet goed gaat ongeveer 10%. Dat lijkt misschien best veel, maar je hebt dus 90% kans dat alles goed gaat! En 90% is toch wel een hele grote kans hoor!
    Maar of het goed of fout gaat weet je niet, maar dat moet geen reden zijn om er niet van te genieten zolang alles goed is :)

Afrola, met thuiswerken heb ik gelukkig heel wat minder last van mijn bekken :) Lekker op mijn eigen vertrouwde (lekker zittende!) stoel! En het niet-reizen scheelt enorm!
    Leuk dat je de gordijnen op gehangen hebt, dat maakt het gelijk een stuk meer af hè?! Fotootje? ;)

All, net bij mijn ouders gegeten. Mijn moeder belde dat ze lasagne had gemaakt en dat ze genoeg had voor 4 personen, dus toen hoefden we lekker niet te koken :) En nog even gezellig gekletst natuurlijk. Nu net weer thuis, en nu weer lekker op de bank!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, hyperventileren is niet fijn nee ... ook tegen vk en gyn zeggen dat je daar bang voor bent. Waarschijnlijk heb je meer aan haar/zijn tips dan aan je meepuffende vent :D (ook al is die vast heel lief, maar ook voor hem onbekend terrein ;)).

Sterre, bij Mirre wisten we het idd ook en nu willen we het weer weten. Ik ben veel te nieuwsgierig. En bovendien vonden we het allebei heel fijn dat we niet meer over 'het' hoefde te praten, maar al over haar (en als we samen waren zelfs al 'Mirre'). En lekker nog een paar dagen weg!

Afrola, je zal niet de eerste zwangere vrouw zijn die zuchtend en steunend de uitgerekende datum passeert ;) (maar hoeft niet natuurlijk, Mirre kwam braaf met 39w5d). Hopelijk is alles goed bij de verlos!

Hanna, netjes hoor 2x per nacht ... nog geen dramanachten gehad? Wij wel hoor die eerste weken ... (wat zeg ik ... maanden :D).

Sheann, vingerprikken is voor HB (ijzer). En 10 kilo is netjes hoor, ook als er nog 1 kilo per week bijkomt. Zeker als je niets geks doet wat eten betreft is de kans heel groot dat het na de bevalling merendeels weer verwenen is ;)

MP, chili mag je gewoon eten hoor! Jummie! En ik drink iedere dag zo'n 2 kopjes koffie. Bij Mirre had ik geen trek in koffie, nu wel ... Maar dat had ook meer met angst te maken dan met echt geen trek denk ik. En die visoliecapsules ... geen idee. Je hebt ook margarine met extra vetten ed. Of wel wat vaker vis eten ;). Als je het lekker vindt, kun je bijvoorbeeld makreelsalade maken ... heel gezond en heel lekker:
    - gerookte markeel (100 gram ofzo)
    - mayo (tot het smeuig is)
    - ketshup (klodder :D)
    - klein uitje
    - augurkjes (je bent wel zwanger :D)
    - tomaatje
    - peper/zout/oregano
    (als je lekker vindt, kun je er ook kappertjes bij doen, ik vind dat niet zo persoonlijk :D)
    En wij eten veel pangasiusfilet, te halen bij de appie in de vriezer (die is verser dan de 'verse'). Dat is hele lekkere vis, heeft niet zon sterke vissmaak. Ik marineer m altijd in olie + veel knoflook + kruiden + sambal en dan bakken in roomboter = zaaaaaaaalig :D (vanavond bij de couscous dus met koriander en ras el hanout of shoarmakruiden :D).

Doortempen, bij Mirre 2 dagen oid nu meteen gestopt...

Mosa, jij promoveert toch? Hoeveel dagen ga je na de bevalling werken? Ik zit er wel eens over na te denken om toch een voorstel te gaan schrijven ed, maar zou voorlopig max 3 dagen willen werken ... ben benieuwd of dat uberhaupt kan ;)

Deel Deze Pagina