Ik denk ook dat Sterre in ieder geval wel een jongetje krijgt, dat moet toch wel MP kan natuurlijk ook nog een jongetje krijgen, en Salapio ook nog. Bij de nov. mama's gaat het nu idd aardig gelijk op, dus misschien krijgen de tempmeiden die inde nabije toekomst zwanger raken wel allemaal jongetjes Ze heeft helemaal niet gevraagd naar het kamertje of de uitzet of iets. Dus ze heeft eigenlijk ook geen dingen verteld die ook voor jullie van belang zijn. Helemaal niets over wat wel of niet moet. Wel dat ze een voorstander zijn van dat een babietje bij je op de slaapkamer ligt in het begin. En helemaal als je borstvoeding wilt geven, maar verder heeft ze eigenlijk geen dingen verteld die ik nog niet wist.
Yeah, eindelijk een mail van waterooievaar dat ze nu verwachten dat het bad ma/di bij mij wordt bezorgd , het werd ook wel eens tijd. Maar ben pas echt helemaal blij en opgelucht als het bad in de kamer staat . @ Loe, dankje @ Wops, balen zeg, doe maar rustig aan! @ Pookie, oerdrift tijdens de bevalling , hopelijk wel . Ben erg nieuwsgierig wat er uit de echo komt. Maar ben eigenlijk gewoon erg nieuwsgierig naar ons kleintje , dat zal jij onderhand ook wel hebben? @ Sterre, fijn dat het meeviel op het werk, en lekker hoor weekje vakantie. Hoef je je even niet druk te maken over die stomme baas van je . Nu nog maar even rustig aan voordat je vanavond weer als kapster aan de slag mag . Alvast veel plezier met je weekje vakantie ! @ Nikita, gefeliciteerd met je meid. Wel opvallend dat we bijna allemaal een meisje krijgen, alleen sheann is de uitzondering op de regel . Nou moet de rest gezien de kansberekening idd wel een jongen krijgen @ Mosa, 3800-4000 vind ik eigenlijk ook nog best netjes. Met twee weken voorlopen had ik in eerste instantie ook het idee dat het kind nog groter en zwaarder zou worden. Maar de vk vond mijn buik wel vol en hard voelen en dat vind ik zelf ook en de buik voelt ook zwaar aan als ik wat langer loop en wat dat betreft denk ik wel het is goed zo wordt maar niet veel groter/zwaarder . Maar dat heeft ook wel iedereen natuurlijk en daarom is het verlof ook zo fijn dan moet je niet meer zoveel behalve de nesteldrang onder controle houden . Zo meteen even omkleden, want moet/ga nog naar een bruiloftsreceptie . Hopelijk blijft het aankomend uur droog hier want ik moet op de fiets. Echt herfstweer vandaag.
Nikita: Gefeliciteerd met de goede 20 wkn echo! En een meisje, leuk hoor! Mosa: Ja ik word ook 27. Ik zei toevallig van de week ook tegen mijn vriend dat het ineens zoveel ouder lijkt...en nu met de kleine...pff moet ik me toch nog gaan gedragen . Ik vind het wel leuk dat ik nu met de kleine een excuus heb om weer legaal in de ballenbak te mogen . Fijn dat het gesprek met de kraam goed is gegaan. Ik denk dat ik dat 'gekke' gevoel ook wel zal hebben. Heb jij trouwens al het kraampakket gekregen? Sheann: Ze hebben de punten die ze vorige keer aangekaart hadden (bijv veiligheidsschoenen) nagekeken en zijn weer vertrokken. Ik denk dat ze wel iets hebben afgesproken met de vrouw van mijn baas want die was er wel maar voor de rest Grappig dat jullie denken dat ik een jongen krijg. Ik denk het zelf ook wel maar, ik hoor alleen maar mensen zeggen dat ze denken dat het een meisje is. M'n mannetje denkt ook een meisje en zei van de week dat hij het heel vreemd zou vinden als er een slurfje aan zit Nog even geduld hebben maar ik ben wel steeds nieuwschieriger aan het worden hoor...dit is echt de ultieme geduldheids-test.
Afrola: Tis wat met jou berichtjes....ik mis ze iedere keer haha. Gelukkig bericht dat ze je bad komen brengen maar ik zou inderdaad ook pas opgelucht ademhalen als hij er staat. Waar ga je het bad zetten? Ik las toevallig een verhaaltje van iemand die em op de zolder had gezet. Veel plezier op de receptie en ik zal duimen voor je dat het droog blijft.
Mosa, och vergeet ik je ook te feliciteren. Gelukkig ben ik nog op tijd: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag!! Grappig, ik had ook na de intake van de kraamzorg het idee van nu is het echt! Het komt dan ook ineens veel dichterbij vond ik. Sheann, noem het maar grappig zo'n man Hij is nu lekker aanhet hardlopen, misschien is dat wel even een uitlaatklep voor hem Afrola, zou het bad vandaag bezorgd worden dan? Pookie, was het leuk bij de zwangerschapsyoga? Ik heb helemaal geen cursus gedaan... ja alleen voor borstvoeding hahahahaha, maar dat is hier na 2 dagen gestaakt.. jammer van de tijd Zo leuk was het nou ook weer niet.... Sterre, gelukkig nog maar 2 weken voor jou. Dat moet wel vol te houden zijn. Dus de arbeidsinspectie weer langs. ze houden het wel goed in de gaten hoor. Nikita, welkom bij de meidenclub Leuk hoor een meisje. Gelukkig dat alles goed was bij de echo, dat is natuurlijk echt het aller aller belangrijkste. Sterre, ik vind het erg knap van je dat je niet wilt weten of je een jongetje of meisje krijgt. Ik kon het echt niet niet weten, ben echt veel te nieuwsgierig
Afrola, en nu maar hopen dat het bad dan echt maandag of dinsdag geleverd wordt! Veel plezier bij de bruiloftsreceptie, hopelijk kom je droog en niet helemaal verwaaid over Sterre, dat had ik wel met de heen- en terugreis van de vakantie. Als ik eenmaal aan een zakje snoep begin, dan gaat hij vaak ook helemaal op. Toen dacht ik al, goh, dat kan ik over een tijdje niet meer doen En niet meer onze eigen muziek keihard aan, dan moet je toch het goede voorbeeld geven. En dus volwassen worden, of in ieder geval je zo gedragen In een ballenbak is ook leuk ja. Ik heb dat vooral met een kinderboerderij, dan mag ik daar ongegeneerd rondlopen Ik heb wel een aanvullende verzekering, maar niet zo'n hele uitgebreide, dus volgens mij krijg ik geen kraampakket. Kan dat, weet je dat? Maar mijn vriend had het er over dat iemand op de sportschool nog een ongebruikt kraampakket had staan, die mocht ik hebben. Ik ben ook héél nieuwsgierig hoor, of je een jongetje of een meisje krijgt ik vind het wel knap dat jullie het nog steeds niet weten! Ik heb er trouwens weer een nieuw achternichtje bij Afgelopen zondag is mijn nicht bevallen. Ze heet Jade, maar ik weet niet of je dat nu uitspreekt op z'n Nederlands of op de Engelse manier. Twee weken na mij is een andere nicht van mij uitgerekend, maar ik heb een grote familie dus er is altijd wel iemand zwanger. O ja, wat ik trouwens niet wist van de kraamzorg, is dat je 3,80 euro per uur zelf moet betalen. Wisten jullie dat? En in principe krijg je, als er geen complicaties zijn, 49 uur kraamzorg, dus 49*3,80 betaal je zelf. Sommige verzekeraars vergoeden dit alsnog, maar de meeste niet. Ik dacht dat het allemaal volledig vergoed werd.
Hanna, bedankt voor je felicitatie Nog wel gaan lunchen of is het er niet van gekomen? Net deed de buurvrouw een briefje door de deur dat ze binnenkort een tupperware-party organiseert Daar hou ik echt helemaal niet van! Een tijdje geleden al een keer een lingerieparty maar gelukkig ging die niet door. Maar gelukkig heb ik op diezelfde avond de borstvoedingscursus, dus ik heb een goede reden om niet te gaan. Maar ik vind het toch wel lastig om met dit soort dingen 'nee' te zeggen, dus ik was wel blij dat ik echt niet kan dan
Mosa, ik wist ook niet dat je bij moest betalen voor de kraamzorg. Daar kwam ik ook achter tijdens dat gesprek. Maar ik kan je zeggen: Het is de 3,80 per uur meer dan waard Ik heb zelf nog uitbreiding gehad van de uren ivm mijn bevalling, naar 55 uur. En ja hoor sommige verzekeringen geven dan geen kraampakket. dat kan je dan zelf samenstelling mbv een lijst. Oh ik zie dat je er een krijgt, nog handiger natuurlijk! Gefeliciteerd met je nieuwe achternichtje!
Mosa, nee, we zijn vandaag niet gaan lunchen. Er kwam een mannetje langs voor de kachel en ik ging naar mijn zus. Morgen maar even kijken. En tja, die Tupperavonden he, ik heb er ook vaak tegen mijn zin gezeten, meer als opvulling, omdat ik het niet kon maken weg te blijven bij degene die me vroeg. Nu ben ik gelukkig een beetje uit het circuit en dat hoop ik te blijven ook
Hanna, ik vind het ook geen probleem hoor, die eigen bijdrage voor de kraamzorg (alhoewel, liever niet natuurlijk ) maar het was helemaal nieuw voor mij. Aan de hand van de bevalling kunnen ze idd beslissen om je extra uren te geven, dus hartstikke goed natuurlijk! Kon jij ook zelf bepalen hoeveel uur de kraamhulp per dag kwam? Ik zou zeker proberen morgen even wat leuks te gaan doen hoor. Wie weet is je man wel een beetje gestressd door alle drukte, en dan is even wat quality time met z'n drietjes natuurlijk heel prettig. Ik ken verder ook helemaal niemand die tupperware-avonden enzo organiseert en wat mij betreft hou ik dat ook zo Ik was de vorige keer wel verbaasd over de lingerieparty, want het is een heel christelijk gezin en zo'n hele degelijke vrouw
Tupperware WAAR WAAR, ik ben echt zo'n tupper verslaafde. Niet dat ik nog veel naar party's ga maar vroeger deed mijn moeder het regelmatig of had ze thuis een party. Ben ook al vanaf mijn 12de tupperware stuntjes en adere aanbiedingen aan het sparen. Op dit moment dus niet meer omdat kast vol zit en ik genoeg tuppertjes heb. @mosa; eigen bijdrage kraamzorg, ik ben zeer aanvullend verzekerd dus volgens mij werd het daarbij vergoed. @afrola; ik duim voor je dat je droog overkomt! Nu maar ff pannenkoeken bakken, jamjam jam
Hanna: Ik vond het inderdaad ook best wel wat dat ze weer langs kwamen. Ik dacht, die zijn we voorlopig niet meer, die hebben hun taak gedaan maar ze zitten m'n baas toch flink op de huid. Mosa: Haha ja inderdaad, weer fijn naar de geitjes enzo onder het mom van 'de kleine vind het leuk' Zo heb ik vroeger een racebaan van mijn vader gekregen... ...en hij zat er mee te spelen Ligt er inderdaad aan hoe je verzekerd bent en aangezien wij asociaal goed verzekerd zijn via hub z'n werk heb ik de luxe dat ik een kraampakker krijg. Was em alleen vergeten aan te vragen dus moet dat nu nog snel doen Zo word een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie ook vergoed bij ons. Die eigen bijdrage voor de kraam moeten we wel betalen maar dat is geloof ik ook weer wettelijke geregeld zo...maar daar moet ik even over liegen hoor..
ik moet wel goed verzekerd zijn met mijn longen. Gebruik dagelijks medicijnen voor onderhoud en ben meestal ook wel 2x per jaar ziek waarbij ik nog wel eens aan de praat moet worden geholpen door antibiotica. Daarnaast wisten we dat we zwanger wilden worden dus was 2 jaar geleden al geswitched naar collectief van werk welke goed pakket heeft en korting heeft. @sterre; goed hoor dat de arbeidsinspectie toch ff achter de vodden van je baas aanzit!!!!!
Pookie, in jouw geval moet je idd wel heel goed verzekerd zijn, anders kost alles je natuurlijk handen vol geld!
Ik heb even zitten pluizen en die E3.80 p.u is inderdaad een wettelijke eigen bijdrage. Maar bij ons word ook dat vergoed...nou nou...en een geboortetens word ook vergoed zie ik...maar is dat niet iets voor thuis? Tupper en lingerie: Vind ik ook best leuk. Ik koop niet altijd wat maar vind het al gezellig om met vriendinnen te zitten. Iedereen druk druk druk, kindjes en dan hebben we een avondje voor ons zelf. Lingerie vind ik ideaal, heb nogal moeilijke boobs en dat vrouwtje die dat doet heeft altijd goeie, leuke en betaalbare bh's voor me. Ik krijg zelfs zakgeld van hub om hem te verassen met een leuk setje
Mosa: Vergoeding voor de kraamzorg was ik wel van op de hoogte. Hoeveel uur per dag en hoeveel dagen lang krijg je hulp? Ik krijg ook geen kraampakket vergoed dus ga hem kopen bij de Prenatal voor 30 euro. Tupperware party heb ik nooit gehad. Lijkt me helemaal niks. Lingerie party zou dan wel weer doen maar niet met deze buik. Vind het nu ook niks meer aan om te winkelen voor mezelf want ik pas toch niks.
Sterre, als je het met vriendinnen zou doen, is het natuurlijk wel gezellig. Maar ik heb niets met mijn buurvrouw, dus dan is het minder. Maar ik kan toch niet op die datum Sheann, in principe krijg ik 49 uur, verdeeld over 8 dagen. Mocht de bevalling anders lopen dan gepland of mochten er andere complicaties optreden, dan krijg je extra uren. Maar dat bekijken ze na de bevalling. Maar volgens mij is 49 uur standaard voor iedereen die borstvoeding wil geven. Misschien handig dan om het kraampakket te kopen tijdens die dagen eind september, met 20% korting. Scheelt toch weer 6 euro dan. Ik vind winkelen nu ook weinig aan hoor. En sowieso vind ik dat ik wel genoeg kleding heb voor die laatste weken. Dan koop ik liever in januari weer wat leuke nieuwe dingen.
O ja, ze vroeg ook nog of het goed was als er een stagiaire mee zou komen met de kraamhulp. Ik heb gezegd dat ik dat prima vind tijdens de kraamtijd, maar niet tijdens mijn bevalling. Ik zie het nog steeds een beetje als een genante gebeurtenis, en ik denk dat het al spannend genoeg is zonder nog iemand extra erbij. Misschien bij een eventuele tweede bevalling.
Ik koop ook niks nu. Zag laatst wel hele leuke zomerschoenen met een hak dus die heb ik maar laten staan omdat ik er nu toch niet op kan lopen en om al schoenen voor volgend jaar te kopen vind ik toch een beetje té...al zou ik het misschien wel voor elkaar kunnen krijgen hihi Mosa: Bij de buurvrouw zou ik ook een stuk minder vinden hoor. Word dan toch snel een 'moetje' denk ik maar je hebt een goede reden om niet te gaan