Mosa: Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik pas zou gaan wassen e.d als ik verlof heb maar m'n handen jeuken wel een beetje hoor. Heb wel zin om eraan te beginnen. Pookie: Bambitreffen is hier ook een soort motortocht maar dan met kindjes met down syndroom. Dat is 1 keer per jaar en daar rijden enorm veel motors in mee en die kinderen zijn soms niet meer van de motor af te trekken na afloop. Geschravel.. ojee dat is volgens mij een limburgs woord...uhm...van googlen word ik ook niet wijzer... owh wacht, tis een soort schuren langs iets...de kleine 'schuurt' tegen mijn buik aan zeg maar.
Oja Pookie: Veel plezier in Artis! Sheann: De vriend van mijn moeder is webdesigner en heeft ook een Apple, dat zijn inderdaad hele mooi speelgoedjes
Grappig van de Macs en dat grafische. Wist ik niet. Marktplaats; op zoek naar simpel wiegje of mozesmandje maar er stond vandaag weer niets bij. Ik blijf gewoon maar spieken. Artis; tja we hebben gratis kaarten bij elkaar gespaard met de supermarkt en we gaan eigenlijk ieder jaar heen. Moet mijn hubby altijd met geweld het aquarium uit slepen. daar kan hij echt uren in doorbrengen............ @sterre; jullie bambitreffen doen ze bij ons in de regio met vrachtwagens.Ook daar kinderen die niet meer uit de vrachtwagen te krijgen zijn. Aha ; geschravel is opgehelderd. Ik vind het altijd grappig dat soort streekwoorden te horen. Alleen daarom kijken we hier soms naar die regiosoaps op Ned 2. Hilarisch!!!
Pookie: Jammer dat er niks bij stond vandaag. En op speurders? Met vrachtauto's is ook leuk! Hahaha ja inderdaad daar kijken wij ook weleens naar, naar van jonge leu en oale groond (?)...leuk om te kijken of je het kan volgen. Heb net weer een boek gekocht...Die van Sybine Jansons, in het bos zijn wilde dieren. Dit is echt het laatste boek, daarna ga ik echt naar de bieb.
Pookie: Jij bent toch zo'n muziekliefhebber...vind je die van kyteman, sorry ook zo goed? Ik vind em echt geweldig! Heerlijke muziek.
Hallo meiden, Hier ben ik weer, zo duf als een konijn. Gister toch te lang bij de bruiloft geweest. Maar was wel droog overgekomen . Zo heb een hoop bijgelezen, dus hieronder mijn reactie. Sorry als ik iets of iemand ben vergeten Eigen bijdrage kraamzorg, daar wist ik wel van. Heb toen ik zwanger wilde worden de aanvullende verzekering geraadpleegd om te zien wat er vergoed werd. En ik heb dus het geluk dat ik een kraampakket en de aanvullende bijdrage vergoed krijg @ Sterre, mijn berichtjes missen , haha ik mis er ook regelmatig een of meer hier. Hihi idd met kind worden we echt volwassen, maar tegelijkertijd mag je weer lekker meespelen. Alhoewel, bij de kinderboerderij in de buurt ging ik ook alle hokken nog gewoon af in mijn eentje, kan niet wachten om nu de kleine mee te nemen Leuk dat de kleine zo druk is, hihi. Hier kan ik ook steeds beter definieren wat de kleine aan het doen is of wat er ineens uitsteekt Bad komt trouwens in de woonkamer, daar past het. @ Hanna, Wat leuk jullie eerste uitje met Svinthe en gezellig samen lunchen met manlief, hopelijk genieten jullie ervan. Lieve foto Bad zou eigenlijk 3 weken eerder worden bezorgd maar er waren leveringsproblemen waardoor ik enigszins in de stress schoot of het allemaal wel op tijd binnen zou komen. @ Mosa, gefeliciteerd met je nieuwe achternichtje . Leuk dat je gister nog verwend bent met kleine kadootjes (vooral de pannenkoekenmix voor zondag ). Tupperware party, mmm, ze hebben wel echt handige spullen van tupperware maar het is wel erg jammer dat je er alleen via zo'n party aan kunt komen. Gelukkig heb je een goed excuus. En een lingerieparty, zou ik ook niet zo op zitten te wachten, misschien met goede vriendinnen maar niet met onbekenden Bij mij vroegen ze ook al of er stagiaires met de kraaamhulp mee mocht. Ik heb toen ook aangegeven dat het wel tijdens de kraamtijd mocht maar niet tijdens de bevalling. Thuisbevalling wil ik lekker intiem houden. Leuk dat je de familie-weig hebt gekregen Pijnbestrijding, Bij een thuisbevalling is er geen mogelijkheid tot pijnbestrijding behalve een Tens een of ander apparaatje dat stroomstootjes geeft bij een wee? Als je pijnbestrijding wil moet je naar een zkh. Persoonlijk wil ik liever geen pijnbestrijding tenzij er echt een medisch probleem is. Een ruggenprik lijkt me ook doodeng daarvoor zou ik het liefst heel hard wegrennen, maar dat gaat momenteel een beetje lastig dus als ik dat enigszins zou kunnen vermijden... @ Pookie, jammie pannenkoeken . Veel plezier in Artis, ze hebben vast wel rolstoelen! @ Winkelen, zo lang zo weinig gedaan, maar nu met alle nieuwe herfstmode heb ik er zoveel zin in, maar geen puf voor en ik kan ook niets passen... @ Sinterklaas, ben dol op sinterklaas . Vind wel dat de eerste snoepgoed en reclames etc. er wel erg vroeg zijn, maar daar verander je niets aan. Kijk ook al erg uit naar de Sinterklaas van dit jaar. Wij vieren het nog elk jaar met mijn familie met surprises en gedichten @ Salapio, antropologie, Leuk . Misschien iets lastiger om in nl te promoveren maar vast niet onmogelijk . 4 dagen deal-breker komende jaren... Tja je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis , maar wordt ws wel lastig. Misschien eerste even overleggen met een vakgroep/mogelijke begeleiders voordat jij een mooi voorstel hebt geschreven? @ Sheann, grafische vormgever, dat is heel wat anders dan de rest hier, wel erg leuk ook zo'n creatief beroep. En handig dat je regelmatig thuis kan werken Zometeen nog even op zoek naar een leuk kraamkadootje, het lijkt voorlopig even droog te zijn dus ga ik er maar weer snel vandoor!
@ Mosa, haha hij heeft het al gezien. Ik zei gisteren iemand heeft wat in het intertoysboek geschreven aan je haha. Hij is zo trots hé. Ik wil wel graag weten wat ons beebje is ja, ben daar nu al benieuwd naar. @ Wops, heerlijk dat je geboekt hebt. Leuke verrassing voor je man lijkt me en voor de kleine meid . @ Hanna, haha anders koop ik het speelkleed zelf wel . Wat is Svinthe mooooi! Heerlijk dametje . @ Sterre, ooh het lijkt me geweldig om je kleine in je buik te mogen voelen . Grappig hoe je het allemaal beschrijft. En die klant, wat leuk dat de mensen zo meeleven he! Doet je vast goed. @ Mosa, aaah wat een schat is je vriend . Heerlijk dat je een leuke avond gehad hebt! En wat leuk dat jullie die wieg nu boven hebben. Ben er erg benieuwd naar! @ Afrola, shopse, ik vind het heerlijk om kraamcadeautjes te kopen. Maar kan niet wachten tot we zelf compleet los kunnen gaan voor onze eigen halfe centimeter . Ik heb gisteren zo genoten! We hebben gewoon dingetjes voor onze mini beeb gekocht . En wat is het heeeeeeerlijk! De vrouw die achter de kassa stond vroeg: is het een cadeautje? En ik zei: nee hoor . Oooh heerlijk voelt dat! Heb echt van die new born dingetjes gekocht echt mini dingetjes zijn het, geweldig. Kan niet wachten tot we los kunnen gaan op de slaapkamer etc. Heeft er trouwens iemand een tip qua zwangerschapsboek? Oh en vanmorgen ben ik geschrokken , heel erg .... Ik heb mijn laatste test opgemaakt.. En... Ik kijken en het lijntje volgen kwam de 2e streep later terwijl dit 2 dagen geleden niet zo was: toen kwamen de streepjes gelijk. Bleek dat de teststreep er veel sneller dan de controle streep was hahah en hij springt er vanaf! Maar poeh ik was wel geschrokken hoor, ik dacht echt JA HE .
Pookie, zielig hoor, voor die vriend van jullie! Dat zijn toch echt de k*tdingen van het leven! Leuk dat jullie naar Artis gaan vandaag! Hopelijk lieten alle dieren zich goed zien! Is die supermarkt toevallig de Dekamarkt? Ik werk trouwens op 5 minuten lopen afstand van Artis Ik vind trouwens die mozes-mandjes ook zo schattig, maar je moet er maar net weer één vinden. Gewoon regelmatig checken! Sterre, ik wilde eerst ook wachten met wassen enzo tot mijn verlof, maar op zich vind ik het ook wel lekker om binnenkort alles klaar te hebben. Dan hoef je niet zo veel meer in die laatste paar weken. Geschravel kende ik trouwens ook niet, maar ik kon me er wel iets bij voorstellen Jij hebt zeker een hele erge zachte g? Ik vind mensen uit Limburg vaak best moeilijk te verstaan Afrola, stroomstootjes bij een wee klinkt niet echt geruststellend Maar hopelijk is pijnbestrijding niet nodig omdat we allemaal voorspoedige bevallingen krijgen Heb je nog een leuk kraamcadeautje kunnen kopen? Hanna, een lekkere en gezellige middag gehad? En hoe ging het met Svinthe? Betekent Svinthe eigenlijk iets? All, ik was alweer druk aan het werk maar af en toe moet je even pauzeren. Wel flink last van mijn kont nu, dus misschien zo maar even verhuizen naar de bank. Vanavond zouden we met z'n tweetjes uit eten gaan, maar ik denk dat we het maar even uitstellen. Ik ben best moe en de hele week hadden we 's avonds al dingen, dus een rustig avondje op de bank klinkt ook wel aantrekkelijk.
MP, ik moet telkens wel een beetje om je verhalen lachen (bedoel ik positief hoor!), je komt zo heerlijk enthousiast over Erg leuk om te lezen En fijn dat je mannetje zo lekker trots is op jullie halve centimeter Je zult zien, als je rond de 12 weken een echo hebt, dan is het al echt een beetje een mensje, dus hij groeit hard zat. Leuk dat je toch al wat dingetjes hebt gekocht! Goed dat je ervan aan het genieten bent! Ik heb toen het boek 'Mijn zwangerschapsbijbel' gekocht, ik vond het wel een leuk boek. Vooral omdat daar ook per week in omschreven staat hoe het babietje zich die week ontwikkelt. Ik denk dat je het beste even naar een boekwinkel toe kan gaan, en dan even bladeren in de boeken die ze daar hebben. Dan zie je vanzelf wel iets wat je aanspreekt.
@Mosa, Ik heb ook "mijn zwangerschapsbijbel" top boek. Het kost geloof ik wel 30 euro maar je hebt er echt veel aan. Dus MP ik zou zeggen ga voor de "bijbel"
Hoi meiden, We zijn net terug van ons uitstapje naar Rotterdam. Het was heel erg gezellig. We hebben lekker gegeten en Svinthe heeft zich voorbeeldig gedragen De wereldhavendagen zijn dit weekend in Rotterdam en dat waren we even vergeten. Het was al een drukte van belang met allerlei boten en schepen in de haven. Erg leuk om te zien! Pijnbestrijding: OP een gegeven moment wilde ik daar wel aan, maar toen was het al te laat zei de vk. Achteraf had het best nog gekund denk ik maar je weet noiot hoe de bevalling verder verloopt he. Wops, hopelijk ben je snel weer pijnvrij! Sheann, oh ja dat is de zwangerschapsdementie.... iemand vergeten uit te nodigen Gelukkig is ze toch nog gekomen! Sheann, ik heb mijn box ook van Marktplaats. Een koopje, 40 euro en precies wat ik wilde. Ik moest er wel 5 kwartier voor rijden, maar dan heb je ook wat he! Pookie, hoe was het in Artis? MP, goed gevoel he om bij de kassa te zeggen: nee het is geen cadeautje. Dat kan ik me ook nog heel erg herrinneren! Mosa, Svinthe betekent "kracht" Vond ik een erg mooie betekenis! Ik ga weer even een dame voederen nu Groetjes, Hanna
Afrola: Suc6 met zoeken naar een kraamcadeautje. Ik vind het altijd een beetje moeilijk om iets voor een ander uit te zoeken. MP: Wat ben je toch lekker enthousiast Lekker blijven hoor. Leuk dat jullie al wat hebben gekocht voor de beeb-in-progress. En nu niet meer testen hoor, lekker gaan genieten. Hihi leuk he dat je niet hoeft te zeggen dat het cadeautje is. Ik heb geen zwangerschapsboek gekocht. Ik heb wel zelf een soort 'dagboek' gemaakt van de echo's en buikfoto's enzo. Het is inderdaad fijn als mensen met je meeleven Mosa: Ik ben eigenlijk van Katwijk aan zee dus ik heb geen zachte 'g' maar ben het met je eens dat limburgers soms moeilijk te verstaan zijn. Vooral als ze plat praten.. Als je zo'n last hebt kan je inderdaad beter niet gaan anders is er niks aan. Misschien morgen?
Hanna, fijn dat jullie uitstapje geslaagd is en dat Svinthe zich voorbeeldig heeft gedragen En 'kracht' is zeker een mooie betekenis!! Sterre, morgenavond is er voetbal, het Nederlands elftal, dus daar gaan we met mijn broer en zijn vriendin naar kijken. Maar volgende week of dat weekend erna gaan we wel een keertje. Het restaurant loopt gelukkig niet weg Oke, dus oorspronkelijk kom je niet uit Limburg? Een hele omschakeling dan lijkt me, of niet? Komt je man uit Limburg? Ik woon echt al mijn hele leven in dezelfde plaats, en vind het wel prima hier. Je hebt hier veel natuur (water, bos,hei etc) en dat vind ik toch wel zo prettig. In een stad zou ik mezelf niet zien wonen. O ja, ik heb trouwens het idee dat er iets in mijn buik aan het veranderen is Sinds woensdag heb ik onderin mijn buik een beetje een trekkerig en branderig gevoel, en gisterenavond voelde ik ook een bult onderin mijn buik. Misschien is mijn meisje toch van houding aan het veranderen? Ik hoop het maar, zou super zijn als ze met haar hoofd naar beneden gaat liggen. Maar toch voel ik ook nog steeds veel in mijn zij en rond mijn navel, en dat was al toen ze in een stuitligging lag. Maar herkent iemand steekjes en een branderig gevoel onderin je buik? Wat wel jammer is, ik had helemaal geen streepjes op mijn buik en sinds woensdag dus een paar kleintjes (gelukkig wel licht, dus valt amper op, maar toch niet leuk) aan de onderkant van mijn buik. Hopelijk blijft het daarbij! Maar waar in Limburg woon je ongeveer dan?
Hanna: Fijn dat Svinthe zich zo goed gedragen heeft. En nog leuke dingen te doen ook in Rotterdam. Lekker een dagje uit. Heeft je man ook een beetje genoten van z'n klusvrije dag? Mosa: Ik woon sinds mijn 10e al in limburg. M'n vader kreeg hier werk en het hele gezin is verkast. Nu zijn mijn ouders wel gescheiden na 2 jaar hier maar we zijn hier lekker gebleven. Hier is het ook mooi, veel natuur, mooie omgeving etc. Mijn mannetje is wel een ras echte limburger. Ik woon in Heythuysen, ligt tussen weert en roermond in, half uurtje van Eindhoven af. Maar ik heb altijd in weert gewoond maar nu sinds 5 jaar samen in dit dorp. Toch dichtbij de stad (weert) en lekker rustig.
Owh jammer van die streepjes maar ze zijn niet opvallend. Ik heb er nog geen een maar ik verwacht er nu ook wel hoor, heb het idee dat de rek er zo ondertussen een beetje uit is Hopelijk is ze gedraaid! Wanneer mag je weer naar de vk?
Mosa, tja die strepen he, je krijgt ze of je krijgt ze niet. Hier helaas wel en niet zo'n beetje ook. Een echt zebra.... niks aan te doen. Hopelijk blijft het bij jou bij dit! De baby kan tot een week of 36 ofzo gewoon nog alle kanten opdraaien. Dus misschien heb je dit inderdaad wel gevoeld Sterre, Limburg is inderdaad hele erg mooi vind ik. Leuk dat je ook in een dorp woont. Ik ook, lekker rustig hoor, alhoewel "mijn"dorp niet al te klein is. Wel gewoon winkels enzo! Mijn man heeft het prima naar zijn zin gehad. Niks geklust. Hij staat nu in de keuken. Koken is zijn hobby en is iets met ananas aan het maken. Lekker hoor! Straks eigengemaakte tomatensoep. Heb ik nu al zin in. Weten jullie eigenlijk al of jullie kraamvisite gaan doen of een kraamfeest? Wij hebbe ons kraamfeest volgende week zaterdag van 10-12 en van 14 -16 uur. We hadden tot vandaag hier nog niks voor geregeld.... Maar nu heb ik gelukkig de tafels, stoelen en statafels etc besteld bij een bedrijfje hier in de buurt. En ze bezorgen ook nog eens voor 20 euro extra. Heb ik maar gebruik van gemaakt. Nu nog extra dingen erbij leek me niet zo handig!
Oke, ik dacht dat je door je mannetje naar Limburg was verhuist, maar je woonde er zelf al. En Heythuysen, nog nooit van gehoord! Dat idee heb ik trouwens ook, dat de rek er nu wel uit is, maar toch is het jammer van de streepjes. Maar als je weleens foto's ziet, dan kan het een heel stuk erger, dus wat dat betreft kan ik er niet heel erg mee zitten. Zolang ze licht blijven trouwens Over 2 weken hoef ik pas weer naar de vk, dus ik moet nog even wachten. Ik ben wel erg benieuwd, maar misschien dat ik de komende dagen ook wel veranderingen in bewegingen ga voelen. We zullen het zien. Inmiddels ben ik gestopt met werken, dus ik denk dat ik even op de bank ga liggen, even een keertje zappen
Hanna, balen dat je zo veel strepen hebt Maar gelukkig worden ze na verloop van tijd wel lichter hè?! Vind je het trouwens raar dat er geen baby meer in je buik zit? Het lijkt mij namelijk erg vreemd dat je dan opeens niet meer zwanger bent, of denk je daar helemaal niet over na? Lekker hoor, zo'n kookgrage man! Goed van genieten! Hier in het dorp heb je ook best veel winkels hoor, maar er wonen ongeveer 23.000 mensen. Ik denk dat wij gewoon kraamvisite doen. We verwachten niet superveel mensen, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Misschien hebben we er achteraf spijt van, maar ik denk dat het wel los zal lopen. Maar als je echt veel mensen verwacht, dan kan ik me een kraamfeest wel voorstellen, dan heb je mooi alles in één keer. Maar doen jullie het thuis of ergens anders? Zo, nu verhuis ik echt naar de bank
Hanna: Hier in het dorp zijn ook heel veel winkel bijgekomen en ze zijn aan de rand flink bij aan het bouwen. Een school enzo heb je hier ook dus in principe hoef ik niet eens het dorp uit als ik iets wil. Mijn mannetje kookt ook graag, zelfs beter dan ik alleen maakt hij altijd zo'n troep ...als je de keuken na afloop ziet heb je het idee alsof ie voor de hele buurt heeft staan koken Wij zitten ook aan een kraamfeestje te denken maar twijfelen nog omdat het dan waarschijnlijk in December gaat worden en met al die feestdagen weten we het niet zo goed. Misschien begin Januari doen..We verwachten wel veel mensen dus aan visite beginnen word onbegonnen werk ben ik bang. Hub z'n fam is enorm groot... Mosa: zapse! Ik ga dadelijk ook eens koken enzo maar heb niet zo'n zin. Oja, haha heythuysen word ook enorm vaak verkeerd uitgesproken en geschreven...je bent i.i.g niet de enige die het niet kent.
Sterre, wat herkenbaar, mijn vriend maakt ook veel troep met koken Zal wel man-eigen zijn Ik ruim altijd tussendoor de dingen die ik niet meer nodig heb op, maar hij laat álles staan. Lastig om te plannen wanneer je een kraamfeest moet geven, vooral zo rond de feestdagen! Ik heb ook een hele grote familie, maar we zijn niet echt hecht, dus neven en nichten komen hier niet langs (en dat vind ik ook niet erg, anders werd het ook superdruk!). Ik heb besloten dat we lekker patat eten zo Ook lekker makkelijk natuurlijk, en sowieso ben ik er gek op.