@ Mosa & Sterre, hahaha ja ik ben ook erg enthousiast en ik sla nogal eens door als ik aan 1 stuk door ga typen . Maar het voelt zo goed allemaal. @ Hanna, geweldig dat jullie meisje het zo goed deed en dat jullie genoten hebben. Perfecte gezins uitje . Kraamvisitedingetjes.. Wij gaan gewoon kraamvisite doen geen -feest. Die drukte vind ik niks en dan voel ik me zo opgejaagt heeft iedereen nog wel drinken etc. En dat lijkt me niet leuk na een bevalling . Dus we doen wel avondjes en middagjes visite etc. Dan is het tenminste bij te houden. @ Mosa, spannend zeg allemaal. Hadden we maar een raampje in onze buikjes zitten. Ik hoop dat jullie meisje gedraaid is. Ben benieuwd wat je ziet over een kleine 2 weken! Oh ik weet niet meer wie dat typte: nu niet meer testen . Het was mijn laatste test, ik wilde ze opmaken . Nu ga ik idd niet meer testen. Vind het nu wel mooi geweest haha. Heb de laatste nog in mijn album gezet. Nu op naar de 1e echo .
@ MP, gelukkig maar dat de test streep veel eerder kwam, al was het dan even schrikken . Leuk dat jullie het eerste minispul gekocht hebben. Eigenlijk onvoorstelbaar dat ukkie daar straks in past (en er heel hard weer uit groeit ) @ Mosa, nee ik snap dat Tens apparaatje niet heel erg goed geloof ik. Het leek me niets eigenlijk. Als je kindje aan het draaien is (geweest) kun je dat idd goed onderin voelen. Toen het bij mij gebeurde heb ik me zelfs afgevraagd of ik blaasontsteking had, het voelde raar onderin en ook flink wat harde buiken. En de eerste striemen, jammer . Heb van de week volgens mij ook het eerste striae plekje ontdekt. Gelukkig stelt het nog niet echt iets voor en dat valt me alleszins mee met mijn buik . (niet te vroeg juichen, het kan nog komen) @ Hanna, goed dat het zo leuk was vanmiddag en dat Svinthe zich al goed gedroeg . Jammer dat je zoveel strepen op je buik hebt zitten . Gelukkig heb je er iets moois voor gekregen maar toch. @ Sterre, handig dat je mannetje zo lekker kan koken , wel jammer dat jij daarna kan gaan opruimen en schoonmaken . Mijn mannetje kan ook lekker koken, hij ruimt daarbij niet op, maar maakt ook niet heel veel troep scheelt weer Wij gaan hier voor de gewone kraamvisite en geen kraamfeest. Vindt het veel leuker om een op een met mensen te kletsen dan dat je op een middag met iedereen nog net hallo, dag en lief he? kan uitwisselen. Maar volgens mij is dat ook heel persoonlijk hoe je dat ervaart.
@ Afrola, ja echt onvoorstelbaar en dan te bedenken dat we zelf ook zo klein geweest zijn . Je hebt ook gelijk dat je dan amper contact met de mensen hebt als je een kraamfeest hebt idd. Dat is ook een ding wat een mindere kant is dan. Brr ik heb het ijskoud. Ik zal even fruit gaan snijden voor ons en dan straks lekker languit op de bank . Fijne avond meiden.
@Sterre: Ik heb CD van Kyteman niet gehoord maar wel een stukje van Lowlandsoptreden gezien en dat klonk wel leuk. Het is alleen niet helemaal mijn genre O je woont niet zo heeeeeeeeeel diep in Limburg. Wel mooie streek. Mijn hubby's vader woont vlak bij 3-landen punt daar weet je echt niet wat je hoort als je de locals hoort praten. Mengelmoesje van Duits-Nederlands-Frans! @afrola; gna geen rolstoel nodig gehad!! Maar wel strompelend naar uitgang hoor. Vanaovnd dus lekker bankhangen! en Artis is altijd leuk, maar wel hebben wel een eigen route genomen hoor. Geen reptielen en vogelhuis dit keer maar lekker buiten aapjes kijken en zo. @mosa; jaja de Deka ( heb ik vroeger ook nog gewerkt) Goede actie hoor. Ik red het al jaren om op die manier Artis kaarten bij elkaar te sparen. En mijn hubby heeft zelfs in zijn detacheringstijdperk nog enkele maanden gewerkt in Artis, we gaan dus hoe dan ook ieder jaar wel 1 keer. De zoomer avonden met pick-nick zijn ook echt een aanrader. En dan werk je wel lekker centraal in A'dam als je op 5 min van Artis werkt! het kan heel goed zo zijn dat je meisje aan het draaien is als je voelt wat jij nu voelt. Ik weet dat ik achteraf ook zoiets had van AHA daar kwamen die rare pijntjes vandaan. En ik voel ook nog steeds veel onderin hoor, dan is ze denk ik met haar handjes aan het friemelen @Hanna; fijn dat uitje naar New York zo goed is gegaan! Toch spannend voor het eerst echt wat verder weg. En heb je mannetje toch een beetje vakantiegevoel kunnen bezorgen?? Onze naam heeft als oa 1 betekenis "De Krachtige", dat sprak mijn man ook heel erg aan Wel altijd leuk een naam met iets meer...... Kraamfeest; dat is hier in de regio geheel niet gebruikelijk. wij zullen dus wel aardig wat visite krijgen...... @MP; Zeker fijn gevoel dat je kan zeggen dat het geen cadeautje is. Bij mij wordt dat inmiddels niet meer gevraagd Zo en nu lekker pyama aantrekken en languit op de bank, daar ben ik nu wel aan toe!!!
Vandaag lekker geshopt voor mezelf. Heb een bikini (is ook een van mijn verslavingen) slippers, spijkerjasje en gilette gekocht. Hoop dat het allemaal past na de bevalling want ik kon het niet echt passen. En nu ben ik kapot Pookie: Ik vind de ocean ook het leukste van de burgerszoo. Ik heb weer op een aantal boxen gereageerd op MP maar heb nog niks terug gehoord. MP: Grappig he als ze je voor het eerst vragen of het een kadotje is. Nu vragen ze dat niet meer aan me Ik vond het boek van Kluun "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" echt super om te lezen. Hij is eigenlijk voor mannen maar hij leest zo lekker weg. Afrola: Dat is idd handig met mijn beroep dat ik ook thuis kan werken. En ook handig voor het geboortekaartje Hanna: Ik vind alle boxen best prijzig als je hem nieuw koopt. Vind het jammer dat ze er geen een hebben bij de Ikea. Ach ik heb nog wel even dus er komt er nog wel eentje op mijn pad. Mosa: Die steekjes onderin zijn denk ik je banden. Heb ik ook heel af en toe. Ik voel de laatste week ook veel meer onderin en die kleine van mij zit nu ook met z'n hoofd naar beneden dus dat zou ook kunnen dat jou meid is gedraaid.
MP, ik vind het juist leuk hoor, je enthousiasme, dus ga er vooral mee door Afrola, gelukkig stellen de striae-plekjes bij mij ook nog weinig voor, maar ben wel bang voor meer nu. Maar ja, je doet er niets aan natuurlijk. Soms hoor je ook verhalen van vrouwen die niets hebben, en dan door het persen alsnog striemen krijgen Dat is helemaal lullig! Pookie, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad, en dat je geen rolstoel nodig hebt gehad! Wij zijn ook een paar keer naar Artis geweest door de gratis kaartjes van de Deka, altijd leuk! Dit jaar heb ik alleen geen zegeltjes gespaard, maar volgend jaar ben ik het zeker weer van plan met z'n drietjes Sheann, toe maar, lekker geshopt! Leuk hoor, en hopelijk past het idd. Maar zolang je niet gigantisch aankomt, gaan de meeste kilo's er redelijk makkelijk af, dus het zal allemaal wel meevallen bij jou.
Sheann, dat boek van Kluun hebben we ook allebei gelezen, was wel grappig ja Soms heb ik het over iets, en dan zegt mijn vriend dat dat ook in het boekje van Kluun stond Hopelijk vind je snel een leuke box! Ze zijn idd best duur, vooral die met een lade. Ik wilde er één zonder lade, vanwege de kattenharen. Zonder lade kun je er makkelijker onderdoor met de stofzuiger. Maar wij hadden geluk dat we een box bij de babymeubels kregen Het zouden idd mijn banden kunnen zijn, die steekjes. Maar ik moet het maar weer afwachten, maar ik was allang blij dat het nu anders voelde dan eerst.
Mosa: Je volgende bezoek bij de VK is al heel snel dus dan weet je of ze gedraaid is. En nu ga ik naar bed, het is al veel te laat voor mij
@ MP, idd ook onvoorstelbaar dat we zelf zo klein zijn geweest. Schijnt ook heel raar te zijn om je voor te stellen dat de kleine in je buik heeft gepast . ijskoud, hihi in het begin had ik het ook ijskoud, maar inmiddels heb ik het vooral warm. @ Pookie, fijn dat je toch geen rolstoel nodig had, is best wel een drempel om erin te gaan zitten . Morgen maar een dagje rustig aan doen dan . @ Sheann, wordt al helemaal nieuwsgierig naar je kaartje . Succes met bieden op boxen op mp! @ Mosa, strepen krijgen tijdens persen, dat is idd wel het allerlulligst Nou allen fijne avond en slaap lekker
Straie, weg ermee!! Helaas zit ondanxs het smeren mijn buikje helemaal onder de strepen. Ach het is voor een goed doel en ik heb een lekker strak huidje denk ik dan maar. Misschien ook minder snel rimpels in het gezicht
Afrola: Ik heb nog niks gemaakt voor het kaartje maar heb al voorbeelden verzameld en weet ongeveer hoe ik het wil. Het enige probleem is dat ik het liefst een foto van de kleine erin verwerk maar dan moet ik nog wel een hoop na de geboorte doen en je weet nooit hoe snel je herstelt. Ach dan moeten ze maar even wachten op het kaartje. Pookie: Jij ook al strepen op de buik. Zijn ze donker? Ik heb gehoord dat ze soms niet helemaal weg trekken maar wel lichter worden.
@shean; wel leuk zo'n kaartje met een foto van de kleine erin verwerkt. Wij zijn in ieder geval niet zo creatief! En misschien kan je al een hoop voorbereidend werk doen voor zo'n kaartje zodat je alleen de foto hoeft te bewerken en in te voegen. ( klinkt wel heeeeeeeeel simpel, zal het vast niet zijn!) Maarreh ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de kaartjes van Svinthe en Chelsey????????? Straie, nu donkerrood helaas maar dat trekt na bevalling weg heb ik uit betrouwbare bron en dan zullen het zilveren streepjes blijven. Het is niet anders! Rest hier nog niet wakker?????? Iedereen lekker aan het uitslapen met dit rotweer. Gisteravond leek het net herfst met de regen en donker. Ik kwam bijna in de verleiding om de verwarming aan te zetten.
Nou van uitslapen is niet veel gekomen met onze Svinthe. Om 6 uur al wakker en kunnen rekken tot half 7. Toen heerlijk bij papa en mama tussenin het flesje gehad. Toen heeft ze nog tot 9 uur bij me gelegen, lekker geslapen. Ja Svinthe dan he, niet ik helaas. Dus wel een beetje gebroken nu. Ze ligt nu in de box in haar reismandje, maar is nog wakker. Mooi zo, overdag wakker en 's nachts slapen Ik zal zo even een foto proberen te maken van het geboortekaartje. Vrienden van ons die op reis zijn vroegen er ook al naar. Heb trouwens net even geteld hoeveel kaartjes we hebben gekregen voor Svinthe tot nu toe al 107 Ze hangen allemaal op aan een lijn door de kamer.
Pookie: Het bewerken van de foto is niet zo heel veel werk maar het maken van een geschikte foto wordt iets lastiger. Hier is het ook net herfst. Hanna: 107 kaartjes
@shean; dat kan inderdaad heeeeeeeeel lastig zijn! Maar vaak zijn pasgeboren baby's heel fotogeniek! Dus heel veel foto's maken en dan zit er vast wel een mooie tussen. Of heb je al een bepaald shot in je hoofd voor het kaartje??? @Hanna: 107 kaartjes, jemig. Hoeveel hadden jullie er verstuurd????
SHEANN, als het alleen maar aan mij ligt en alles gaat goed met kindjes, gezondheid etc., dan 4 kindjes ... Man is voor 3 ... (maar vooral omdat ie zichzelf anders te oud vindt: hij is 42). Hehe ... vergeten er 1 te bellen ... wel prettig dat ze niet beledigd was GEBOORTEGEWICHT, Jan en ik waren allebei rond 6 pond en iets minder dan 50 cm. Mirre ook en ik verwacht dat deze ook weer van zo'n formaat is. STERRE, ingewikkeldheid van antropologie valt wel mee hoor . Er zijn idd verschillende soorten, ik ben cultureel/sociaal antropoloog dus heb niets met opgravingen te maken ... Lekker hoor laatste klanten ... bijna echt verlof! MOSA, lief van je vriend! En idd promoveren kan in principe altijd nog ... al verlies ik wel steeds meer het contact met het wetenschappelijke wereldje (hoewel veel vrienden promoveren). Mn scriptiebegeleiders wilden allebei graag dat ik verder zou gaan, maar ik wilde dat op dat moment niet ... En tof van het wiegje. Hier ook een familiewieg: mn oma, moeder, ik en Mirre hebben er allemaal in gelegen (tante's, ooms, neefjes, nichtjes ook trouwens) en hummie dus ook. Mn oma heeft de wieg gelukkig wel gezien, Mirre jammer genoeg niet ... Mirre heeft best lekker geslapen, tussen ons in, wij dus k*t geslapen. Vannacht gewoon in eigen bed, het weer werkte gelukkig redelijk goed mee. WOPS, ik zou idd bij HA het ook over je rug hebben en vragen om een doorverwijzing naar mensendieck/bekken therapeut mocht dat het zijn. En anders even bellen na het weekend met de VK. POOKIE, leuk artis! Veel plezier! Mirre vindt de vissen ('blub') ook fantastisch ... AFROLA, ja ik ga sowieso eerst overleggen met mn vroegere scriptiebegeleider (die is o.a. van Europa en religie ...) hoe en wat. En ook wat mijn kansen zijn om als 40jarige te promoveren MP, ik vind zelf het zwangerboek van Smulders en Croon (Veilig Zwanger) en het boek van Grient Dreux Labordus, Nicolai, De Vos (Zwanger). De laatste heeft hele leuke plaatjes en info per zwangerschapsweek. *** Geen tijd meer om verder te lezen ... zwaaiiiii
Pookie: Ja ik heb al een bepaald shot in mijn hoofd. Er zat in de blijedoos een voorbeeldkaartje en die wil ik een beetje namaken. Op het kaartje ligt de baby op zijn buik dus zo wil ik de kleine ongeveer fotograferen. Zo moet het kaartje ongeveer worden... Geboortekaartjes met foto Salapio: 4 kindjes is tegenwoordig al een hoop kinderen. Kan me voorstellen dat je man zich te oud vind maar jij bent nog lekker jong
Sheann, leuk idee zeg om zo je geboortekaartje te maken! Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het eindresultaat, mara daarvoor moet ik nog even geduld hebben he Pookie, wij hadden rond de 100 kaartjes verstuurd. Nog elke dag krijgen we kaartjes binnen. Leuk hoor als de postbode is geweest
Hanna: Zoveel kaartjes heb je verstuurd, ik ken niet eens zoveel mensen Ik ga de meeste kaartjes via email versturen omdat ik een hoop kennissen/vrienden/collega's heb waar ik geen adressen van heb maar het toch wel leuk vind om het ze te laten weten. Een hoop mensen weten niet eens dat ik zwanger ben dus dat zal wel een leuke verassing zijn.