Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik zou eigenlijk uit eten gaan vanavond, maar ik had het in de loop van vanmiddag zo gehad, dat ik het afgezegd heb. Ik merk nu dat ik echt geen dingen meer na werktijd moet afspreken :)
    Op de terugweg had ik zo'n last van mijn buik en rug dat ik bijna niet wist hoe ik moest zitten ;) Gelukkig ging het inwerken wel erg goed, ook best vermoeiend. Nu als het goed is volgende week maandag nog één dagje naar Amsterdam en verder alleen thuiswerken. Het einde komt in zicht :)
    Nu maar een rustig avondje thuis.

Pookie, fijn dat alles goed was bij de vk!
    En goed geshopt zo te lezen :) Leuk! Hou je echt van roze kleertjes of meer wat neutraler of stoerder?
    In ieder geval met beestjes lees ik :D

Afrola, ik ben ook aan het denken over een draagdoek, je leest er zo veel positieve ervaringen over! En vooral over de geweven draagdoek. Waar heb je hem besteld?

MP, oke, dus een kinderwagen met autostoeltje :) Ik wist niet dat dat dan 3 in 1-kinderwagens zijn. Wij hebben net als Pookie de Maxi Cosi Mura 4. Maar er zullen nog volop aanbiedingen komen hoor!
    En gefeliciteerd met de 5-weken zwangerschap!!

Hanna, fijn dat je een heerlijke dag hebt gehad! En ook fijn dat je al weer een stukje kon lopen!
    Hé, wat lees ik nu, is je man nog steeds thuis? Toch niet weer aan het werk gegaan?

Sheann, hoe was jouw werkdag?

Fijne avond allemaal! Ik ga zo nog even buiten genieten van het mooie weer!

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sterre: haha nog drie takken over van je bol. Ik had ook zo'n bol en meneer had er verf op gekwakt en dacht het even schoon te krijgen met terpentine ;) mannen!!

MP: Gardo is zeker de moeite waard. Wij hebben daar de Quinny Zapp Wave en een Mxi Cosi Citi daar gekocht.

Pookie: Om 4 uur al wakker :$ Scheelt zeker dat je niet hoeft te werken anders was het een lange dag geworden.

Hoe heb je je zo lang in kunnen houden met shoppen??? Hup de winkel in. Oh ik lees net dat je aardig geslaagd bent.

Afrola: Het sambafestival was opzich niets bijzonders. Het waren allemaal nederlandse bands en die hebben het toch niet helemaal in hun bloed. Maar de stad was ook open dus hebben we geshopt.

Die geweven doeken zijn erg mooi. Lijkt me wel even lastig om te leren knopen.
    Ik heb een minimonkey gekocht voor mijn vriend. Het is niet de beste draagzak maar dat is degene die mijn vriend wilde en ik ga er toch niet mee lopen.

Mosa: Ook al een zware werkdag achter de rug. Die van mij ging wel maar de terugweg was iets teveel. Bloedheet in de bus en nergens een raampje open. Mijn vriend komt mij morgen gelukkig ophalen. Ik ga woensdag misschien ook werken maar volgens mij wordt het dan ook weer zo warm :(

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, mijn man is inderdaad niet gaan werken. We hadden afgesproken dat we het nog 2 dagen aan zouden kijken en in die twee dagen is er meer rust gekomen voor mijn man. We zijn natuurlijk gaan lunchen toen en dat heeft hem ook goed gedaan.
    Nu is het weer goed weer dus kan hij weer uit de voeten met zijn klusideeen. Zaterdag heeft hij de schuur opgeruimd en zo blijft ie wel bezig! Tussendoor kroelt ie ook erg veel met Svinthe.
    Leuk om te zien!

Heerlijk dat je nog maar een dagje Amsterdam hebt. Dat zal ook wel veel schelen in energie denk ik.

Sheann, balen zeg dat reizen met de bus met dit weer. Zit je lang in de bus elke dag?

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hanna: Ik moet eerst een kwartier lopen naar de bus, daarna 40 min in bus, overstappen en nog een kwartier in de bus. Dus dat is best wel lang.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, jammer dat het zo zwaar was dat je afspraak niet meer door kon gaan. Maar ik kan het me ook goed voorstellen. Ga je nog een ander keertje afspreken met het collega'tje?

De draagdoek heb ik hier besteld:
    SlingoMama: baby draagdoeken en slings, Ergo Baby Carrier, Manduca, Patapum, Mamaponcho

Ik heb gekozen voor een groene Hoppediz, maar die staat er nu niet meer tussen :(. Dit was de site waar je verschillende soorten draagdoeken kunt kopen tegen de gunstigste tarieven. Oh en ze geven ook weer hoe je de draagdoeken moet knopen. Ook wel handig :).

@ Sheann, sambafestival klonk dus leuker dan het was. Maar winkelen met je zussen is ook leuk ;).
    oef lange busrit moet jij maken zeg. Kan me voorstellen dat je dan liever hebt dat je vriend je ophaalt!

@ Hanna, lekker dat je man heeft besloten toch nog een paar dagen thuis te blijven. Ook al blijft hij dan klussen ;), nou ja hoeft dat op een ander moment niet meer ;). En dat hij tussendoor toch lekker tijd met Svinthe kan doorbrengen is ook wel heel leuk :).

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    zo he Shean, dat is eigenlijk gewoon niet leuk meer.
    eerlijk gezegd zou ik allang een auto gekocht hebben;)
    Maar ik en gewoon niet zo geduldig met OV.

en inderdaad goed geslaagd vandaag, maar een aantal dingen had ik al hoor. Ik heb vandaag geen rompertjes hoeven kopen maar eigenlijk alleen maar de broekjes en truitjes in de kleine maten.
    En ik probeer de kleur roze zoveel mogelijk te vermijden:)
    Ik heb wel een leuk ribfluwelen lavendel kleurig broekje gekocht met daarop een truitje met dezelfde kleur mouwtjes en dan een bruin lijfje waarop roze stippen staan, maar dat is voor mij toch wel roze genoeg hoor. De Zeeman had echt heel leuke kleertjes maar volgens mij valt dat allemaal best groot. Beetje rare maten.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sheann, dat is zeker wel een lange reis zo alles bij elkaar. Pfffff!!!

Afrola, mijn man heeft het nu niet meer over werken. Blijkbaar is hij nu meer gewend aan het thuisleven. En zal nu ook wel de twee andere weken lekker thuis blijven.

Ik heb hier wel een draagdoek, maar ik heb hem nog niet gebruikt. Svinthe is zo makkelijk te troosten. Hup, kroelen en traantjes weg :)
    Voorbeeldig kind hahahahh!! Net haar moeder ;)

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, volgens mij wordt morgen de warmste dag van de week, dus lekker dat je dan opgehaald wordt! Ik vond het ook erg warm in de trein, en dan die drukte ;) Alvast succes morgen!
    Hoe lang is het met de auto naar je werk dan?

Hanna, fijn hoor dat je man nu wat meer rust gevonden heeft, dus goed aangepakt vorige week! En leuk dat hij zo veel kroelt met Svinthe, lijkt me prachtig om te zien :)
    En voorbeeldige kindjes willen we allemaal wel!

Afrola, waarschijnlijk ga ik idd nog een keertje afspreken met mijn collegaatje. En volgende week maandag ga ik met een aantal collega's ergens lunchen omdat het mijn laatste dag is en dan gaat ze ook mee.
    Ik zal morgen eens rustig op de site van de draagdoeken kijken, ik kende eigenlijk alleen maar draagdoek.nl.

Pookie, grappig hoe smaken verschillen, ik ben juist gek op roze :)
    Maar toch een lekker idee dat je zo goed geslaagd bent, of niet? Hoef je in ieder geval niet weer in de kleertjes-stress te schieten ;)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    FF een snelle zwaai (ook van Mirre ... die wil fietsen ...)

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    knorrrrrrrrr,
    vanacht heeeeeeeeeerlijk geslapen. Zo goed dat ik nu nog niet echt wakker ben!!!
    Maar vandaag wordt het weer mooi weer??
    Lekker dan ga ik op tijd naar ouderlijk huis om daar de reu op te halen en dan kan ik daar nog ff lekker op de stretcher in de zon liggen!
    Dus vanaf vandaag heb ik voorlopig weer een hondje, hoera!!! En dat omdat een van de chihuahua's loops is. En wie weet gaat het dit keer goed en krijgt ze puppies.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Veel plezier met fietsen Salapio en Mirre!!

Zo, mijn eerste baby-wasje zit in de wasmachine :) Het leek me wel een mooie dag om een aantal wasjes te draaien.
    Wat wel heel irritant is, is dat ik een tijdje geleden wasmiddel van Neutral heb gekocht en die kan ik nergens meer vinden :( Twee keer het hele huis doorgezocht, het móet toch echt ergens zijn :x
    Gelukkig zat er in het proefmonster-tasje van de kraamzorg een proefverpakking Neutral, nu die maar gebruikt en straks anders maar een nieuwe verpakking kopen.
    Maar als ik ergens niet tegen kan, dan is het zoiets!!

Op hoeveel graden wassen jullie trouwens de hydrofiele luiers? Op dezelfde temp als kleertjes (ik doe fijnwas en 30 graden) of heter?

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, klinkt heerlijk, jouw nacht :)
    Hier was het weer niet veel soeps, terwijl het de laatste tijd juist weer wat beter ging ;)

En tijdelijk een hondje, leuk!! Maar ik snap het niet helemaal, jullie willen juist puppy's? Maar dan zou het reutje toch bij je ouders moeten blijven als één van de chihuahua's loops is? Of begrijp ik het verkeerd?

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    jaja, de chihuahua wordt wel gedekt maar niet door de reu die bij mij komt logeren. Die is van het andere grotere ras en dat zou niet zo leuk zijn voor de teef! Helaas is hij wel altijd helemaal verliefd als er een teefje loops is dus ff het huis uit is dan voor hem het beste.
    En de teef wordt gedekt door een chihuahua langhaar reu die mijn ouders al uitgezocht hebben. Ze proberen echt te fokken om het ras te verbeteren dus ze hebben een reu uitgezocht waarvan ze denken dat die mooie lieve puppies gaat geven.

Zo en nu weer douchen in mijn schone mooie badkamertje en dan weer ff langs de Prenatal en vervolgens langs de kringloop winkels. Wie weet staat er ergens nog een leuk wiegje verstopt???

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, oke, dan snap ik het :) Hopelijk lukt het dan en krijgen jullie over een tijdje een nestje met puppies!
    Zou mooi zijn als je een leuk wiegje tegen zou komen, dus succes met je speurtocht :D

Jeetje, best een werk, al die kleine kleertjes ophangen :) Ik heb alles binnenstebuiten gewassen en dus moest alles ook weer terug. Al die kleine mouwtjes :) Ik heb net alle witte kleertjes gewassen, nu nog een wasje met roze kleertjes en eentje met andere kleurtjes, en dan de rest van de spullen nog. Maar wel heel leuk om mee bezig te zijn :)
    Ik twijfel alleen nog over strijken.
    Hebben jullie of gaan jullie alle kleertjes strijken?

15. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Even geleden dat ik hier weer wat heb getypt. :)
    Ik zwaai even naar iedereen. :D

Groetjes

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Hier ook al zo'n waardeloze nacht gehad. Heb me een ongeluk gedraaid en blijf maar denken aan het stomme bad dat nog steeds niet is afgeleverd :x.

@ Mosa, veel plezier met de babywas :D. Leuk gezicht alles op de waslijn ;). Heb nu alle kleertjes een beetje gestreken (twee keer de strijkijzer erover en je bent alweer klaar :)). Heb voor de eerste keer ook alles op 30 graden gewassen. Als het straks echt vies is dan was ik de hydro luiers vast wel op 40 of 60.
    Balen zeg dat je de neutral wasmiddel niet kon vinden. Zo vervelend is het als je weet dat je het hebt maar waar ligt het ;).

@ Pookie, gezellig dat je weer even een hondje thuis hebt voor een aantal dagen/weken. Genieten maar ;)! en ook van liggen op de stretcher!

@ Wops en Salapio, zwaai zwaai en salapio fietsze!

@ Hanna, lekker toch dat Svinthe zo makkelijk is :). Gelukkig heb je nog veel tijd om de draagdoek een keer te gaan gebruiken ;).

Zo nu ga ik snel weer door naar fysio en vanmiddag staat de groeiecho gepland :D, ben toch weer zo nieuwsgierig....

17. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @Afrola; veel plezier bij de groeiecho. Leuk hoor weer ff spieken naar je kindje! Bij ons doen ze daar niet aan. Ik moet dus maar afwachten hoe groot ze wordt!

@mosa; ik ga nu laatste kleertjes kopen zodat ik ze morgen kan wassen en ophangen. En dat zal ook wel bij 30C worden. 60C heeft nu nog niet veel zin. Als ze maar gewassen zijn zodat eventuele verf en gas resten eruit gespoeld zijn.
    Strijken???????????????? Ik heb echt een hekel aan strijken........

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, hoe ging het bij de fysio? En veel plezier met de groeiecho! Ik ben erg benieuwd hoe groot ze je meisje schatten!
    Nog steeds het bad niet :x Wat irritant!

Pookie, strijken is ook niet mijn hobby hoor, en ik strijk normaal eigenlijk alleen overhemden van mijn vriend, maar ik vind het ergens ook wel leuk om alle babykleertjes te strijken zodat ze netjes in de kast komen :) Maar ik denk dat het eenmalig is hoor :)

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Vandaag ws mijn laatste bezoek aan de fysio gehad voor bevalling. Tenzij ik zelf het idee heb dat ik het niet meer trek, als de bevalling lang uitblijft. Ben weer lekker gemasseerd :). Ze heeft me ook flink wat tips/adviezen gegeven voor na de bevalling. Zoals de 1e 2 weken absoluut geen trappen lopen en de 1e 4 weken heel veel rust nemen en vooral geen oefeningen doen. Ongeveer 4 weken na de bevalling mag ik weer contact opnemen met haar om te bespreken wat we dan kunnen gaan doen.

Strijken, hier ook alleen het hoogstnoodzakelijke, dus babyspul zal ook niet veel vaker dan 1 keer gestreken worden vermoed ik ;)

@ Pookie, veel plezier met de laatste kleertjes kopen :D

@ Mosa, ben ook benieuwd of ze nog een keer laten zien of het (nog steeds) een meisje is :)

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Natuurlijk is het nog steeds een meisje!!!
    Veel plezier bij de groei echo!

shoppen was minimaal, de kleertjes die ik wil hebben ze nog steeds niet in de gewenste maat bij de Prenatal.
    Misschien ga ik donderdag ff langs de Ikea en naar een ander filiaal van de Prenatal wie weet hebben ze ze daar dan wel.

Deel Deze Pagina